abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 10:00:06 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69374316
quote:
Mogelijk Israëlisch verbod 'Naqba'
25-05-09

Een Israëlisch ministerscomité heeft ingestemd met een wetsvoorstel om het betreuren van het uitroepen van de staat Israël te verbieden.

Palestijnen herdenken die gebeurtenis, op 15 mei 1948, als de Naqba, wat ramp betekent. Ze houden op die datum marsen door verwoeste dorpen.

Regeringspartij Jisraël Beitenu vindt dat daar drie jaar celstraf op moet staan. Volgens de partij moeten ook Arabische burgers loyaliteit aan Israël tonen.

Vrijheid van meningsuiting
Het plan moet nog worden goedgekeurd door de voltallige ministerraad.

Critici spreken van schending van de vrijheid van meningsuiting.
Ter informatie: Jisrael Beitenu is een extreem-rechts-religieuze partij met als leiders Avigdor Lieberman die ooit heeft gezegd dat je op Gaza een atoombom moet gooien. Met die Lieberman houdt trouwens ook Geert Wilders innige contacten.

Het blijkt maar weer dat 'vrijheid van meningsuiting' vooral inhoudelijk 'vrijheid van rechtse meningsuiting' betekent. Voor de zoveelste keer.

Wat is Israel toch een baken van democratie en mensenrechten in het Midden-Oosten

Update:
quote:
De regering van Israël heeft zondag een uiterst omstreden wetsvoorstel aangepast. Palestijnen kunnen daardoor de Naqba (catastrofe), de term die zij gebruiken voor de oprichting van de staat Israël in 1948, blijven herdenken, zonder dat ze het risico lopen in de gevangenis te belanden.

Vorige week zag het er nog naar uit dat er een verbod zou komen op de jaarlijkse herdenking, die op 15 mei plaatsheeft. De regering stemde toen nog in met een voorstel van de ultranationalistische regeringspartij Yisrael Beitenu. Dat voorzag in een celstraf van maximaal drie jaar voor mensen die meedoen aan toekomstige Naqbaherdenkingen.

Het Israëlische kabinet heeft het wetsvoorstel aangepast, nadat er deze week hevige kritiek was geuit, onder meer door burgerrechtenorganisaties en belangenvertegenwoordigers van de Palestijnse minderheid. ,,Het originele wetsvoorstel betekende een ernstige schending van de vrijheid van meningsuiting'', erkende een regeringsfunctionaris zondag.
Bron

[ Bericht 30% gewijzigd door paddy op 01-06-2009 16:23:55 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69374501
Israel bash topic?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:06:38 #3
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69374505
Hm, ze hebben zeker gespiekt hoe de Turken het doen. Slechte zaak als het verboden wordt. Jouw links-rechtsverhaal begrijp ik echter niet helemaal. Sinds wanneer zijn de Palestijnen links?
Stop the world, I want to get out.
pi_69374522
Ik vind het nou niet echt erg, als je in Nederland roept dat de staat moet worden vernietigd dan kun je ook celstraf krijgen. Veel erger is het feit dat in de Palestijnse staat Jordanie de doodstraf staat op de verkoop van grond aan joden. Maar daar hoor je klopkoek en zijn soortgenoten niet over natuurlijk.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:12:54 #5
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69374678

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2009 10:13:29 ]
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69374681
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:07 schreef buachaille het volgende:
Ik vind het nou niet echt erg, als je in Nederland roept dat de staat moet worden vernietigd dan kun je ook celstraf krijgen. Veel erger is het feit dat in de Palestijnse staat Jordanie de doodstraf staat op de verkoop van grond aan joden. Maar daar hoor je klopkoek en zijn soortgenoten niet over natuurlijk.
Ja, laten we diefstal maar nuanceren omdat executie erger is.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:14:28 #7
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69374725
quote:
Selectieve verontwaardiging zie je idd vaak bij mensen die pro-Palestijns zijn.
pi_69374760
Ah, het beleid van de nieuwe extreem-rechtse regering neemt vorm aan.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:16:23 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69374779
De Israelische kiezer heeft bewust een flinke ruk naar rechts gemaakt en de (relatief) redelijken aan de kant gezet. Daarmee heeft de Israelische bevolking bewust toenadering tot de Palestijnen en Arabische buurlanden afgewezen.

Hopelijk draait Obama de dollarkraan dicht.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 25 mei 2009 @ 10:16:54 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69374799
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:06 schreef Lkw het volgende:
Hm, ze hebben zeker gespiekt hoe de Turken het doen. Slechte zaak als het verboden wordt. Jouw links-rechtsverhaal begrijp ik echter niet helemaal. Sinds wanneer zijn de Palestijnen links?
Palestijnen zijn allesbehalve links maar de regering die in Israel zit is het meest rechtse kabinet sinds de oprichting van Israel.

Je ziet gewoon dat er vanuit de rechterkant wordt geschermd met dat Israel een baken van tolerantie, democratie en mensenrechten zou zijn in het Midden-Oosten... maar dat dat allemaal zeer betrekkelijk is. Dit is een voorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69374801
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:12 schreef Triggershot het volgende:

Ja, laten we diefstal maar nuanceren omdat executie erger is.
Dat is te overdreven geantwoord. Een land kan het niet hebben als een deel van de bevolking sympathiseert met vijanden die streven naar de vernietiging van dat land. Het is met name voor zo'n klein land als israel die zich in zo'n groot gebied met verbeten vijanden bevindt, funest om half-zacht op dit soort uitingen te reageren. Sterker nog, ik vind dat zelfs met israel bevriende naties dergelijke uitingen de kop in moeten drukken. Helaas kunnen dit soort groeperingen in Nederland vrij hun gang gaan en is er geen tegendemonstrant te bekennen.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:17:36 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69374824
quote:
Echt weer te doorzichtig voor woorden dit. Er gebeurt iets afkeurenswaardigs in Israel en meteen moet er gewezen worden naar andere landen. Alsof dat ook maar iets uitmaakt voor de beoordeling van deze ontwikkeling.
pi_69374845
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:14 schreef Lkw het volgende:

[..]

Selectieve verontwaardiging zie je idd vaak bij mensen die pro-Palestijns zijn.
Wil je het over selectief zijn hebben? Als je kritiek uit op Israel wordt je meteen gedegradeerd tot anti-semiet... hoezo selectief?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:18:54 #14
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69374857
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is Israel toch een baken van democratie en mensenrechten in het Midden-Oosten
Gelukkig is het wel goed geregeld in omliggende landen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:18:57 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69374858
quote:
Ik vind het nou niet echt erg, als je in Nederland roept dat de staat moet worden vernietigd dan kun je ook celstraf krijgen.

Dat is helemaal niet aan de orde! Het uitroepen van Naqba is niet hetzelfde als het oproepen van de onmiddelijke vernietiging van de staat Israel of haar burgers.

Je niet eenzijdig loyaal willen tonen aan een land (hé, waar kennen we dat van) is nog niet hetzelfde als het land met de grond gelijk willen maken.

Bovendien gaat deze wettekst ook gelden voor de bezette gebieden. Dat is nog wel het ergste.
quote:
Veel erger is het feit dat in de Palestijnse staat Jordanie de doodstraf staat op de verkoop van grond aan joden. Maar daar hoor je klopkoek en zijn soortgenoten niet over natuurlijk.
Nog erger is dat je dit soort tendensen ook in NL ziet

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2009 10:22:44 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:19:02 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69374862
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:16 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is te overdreven geantwoord. Een land kan het niet hebben als een deel van de bevolking sympathiseert met vijanden die streven naar de vernietiging van dat land. Het is met name voor zo'n klein land als israel die zich in zo'n groot gebied met verbeten vijanden bevindt, funest om half-zacht op dit soort uitingen te reageren. Sterker nog, ik vind dat zelfs met israel bevriende naties dergelijke uitingen de kop in moeten drukken. Helaas kunnen dit soort groeperingen in Nederland vrij hun gang gaan en is er geen tegendemonstrant te bekennen.
Alsof je die sympathieen de kop indrukt door de uiting daarvan te verbieden. Echt, het is van een naïviteit waar een jaren '70 hippie nog jaloers op zou zijn...
pi_69374952
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:16 schreef buachaille het volgende:

[..]

Een van de belangsrijkste dingen die Israel van Arabische landen onderscheid is democratie en mensenrechten, vele Rabbi's en Israelische humanisten zijn het niet eens met agressieve zionistische beleid van Israel, wat ga je daarmee doen dan? Ze opsluiten omdat ze sympathiseren en een mening hebben?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:23:22 #18
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69374989
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wil je het over selectief zijn hebben? Als je kritiek uit op Israel wordt je meteen gedegradeerd tot anti-semiet... hoezo selectief?
Door wie dan? Ik heb eigenlijk nog nooit iemand die kritiek heeft op Israël tot anti-semiet gebombardeerd zien worden. Misschien ligt het aan de manier waarop je kritiek uit of je dat labeltje ten deel valt?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:23:29 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69374995
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een van de belangsrijkste dingen die Israel van Arabische landen onderscheid is democratie en mensenrechten, vele Rabbi's en Israelische humanisten zijn het niet eens met agressieve zionistische beleid van Israel, wat ga je daarmee doen dan? Ze opsluiten omdat ze sympathiseren en een mening hebben?
Democratie en mensenrechten voor de Joden ja... Als Arabier heb je in Israel nergens recht op... Kun je zelfs geen ziektekostenverzekering afsluiten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_69375020
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Democratie en mensenrechten voor de Joden ja... Als Arabier heb je in Israel nergens recht op... Kun je zelfs geen ziektekostenverzekering afsluiten.
In vele Arabische landen hebben Arabieren zelfs niet eens basisrechten laat staan burgerrechten.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:24:39 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69375025
Zou het geen goed idee zijn om in de TT "Joden" te vervangen door iets specifiekers?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_69375062
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:23 schreef Lkw het volgende:

[..]

Door wie dan? Ik heb eigenlijk nog nooit iemand die kritiek heeft op Israël tot anti-semiet gebombardeerd zien worden. Misschien ligt het aan de manier waarop je kritiek uit of je dat labeltje ten deel valt?
Moet het werkelijk enkel uit jouw mond gekomen zijn om het als verschijnsel aan te kaarten? Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat je voorbeelden wilt van wanneer Israel critici de mond zijn gesnoerd omdat ze antisemitisch zouden zijn.
pi_69375073
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:24 schreef Duvel het volgende:
Zou het geen goed idee zijn om in de TT "Joden" te vervangen door iets specifiekers?
roep maar.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:26:53 #24
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69375092
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:24 schreef Duvel het volgende:
  maandag 25 mei 2009 @ 10:27:39 #25
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375122
quote:
Ter informatie: Jisrael Beitenu is een extreem-rechts-religieuze partij met als leiders Avigdor Lieberman die ooit heeft gezegd dat je op Gaza een atoombom moet gooien. Met die Lieberman houdt trouwens ook Geert Wilders innige contacten.
Ik lees trouwens op Wikipedia:

Jisrael Beeténoe is niet extreem-rechts, maar rechts-nationalistisch. Daarbij heeft Lieberman opgeroepen de Palestijnse staat te erkennen en staat hij voor terugtrekking uit Oost-Jeruzalem.

De man wil binnen de Israëlische grenzen rust en vrede en als inwoners joden + aan Israël loyale arabieren. Buiten Israël vindt hij een Palestijnse staat prima. Jegens Israël vijandige arabieren wil hij een enkeltje Palestijnse staat geven, omdat ze daar beter op hun plek zouden zijn.

Moet sommige mensen hier aanspreken toch?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:28:34 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69375151
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:23 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik zie het toch echt regelmatig gebeuren...Dries van Agt is bijvoorbeeld regelmatig tot anti-semiet gebombardeerd.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:30:02 #27
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375202
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moet het werkelijk enkel uit jouw mond gekomen zijn om het als verschijnsel aan te kaarten? Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat je voorbeelden wilt van wanneer Israel critici de mond zijn gesnoerd omdat ze antisemitisch zouden zijn.
Ja leuk, voorbeelden!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:31:24 #28
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69375243
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In vele Arabische landen hebben Arabieren zelfs niet eens basisrechten laat staan burgerrechten.
Liever dat niemand rechten heeft dan alleen één religieuze groep alle rechten bezit.

Goed trouwens dat je daar op wijst; het is de reden dat vele Moslims vaak afstand nemen van hun regimes. Vaak zijn moslimgroeperingen de belangrijkste oppositiekrachten in dat soort autoritaire landen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:32:30 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69375278
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

roep maar.
"Joden" -> "Yisrael Beitenu"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_69375279
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:30 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja leuk, voorbeelden!
Greta, Van Agt, Norman Finkelstein.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:33:14 #31
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375302
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Liever dat niemand rechten heeft dan alleen één religieuze groep alle rechten bezit.

Goed trouwens dat je daar op wijst; het is de reden dat vele Moslims vaak afstand nemen van hun regimes. Vaak zijn moslimgroeperingen de belangrijkste oppositiekrachten in dat soort autoritaire landen.
Dat dat moslimgroeperingen zijn is niet niet zo verwonderlijk natuurlijk. Meer smaken zijn er nauwelijks in die landen.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:33:43 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69375318
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:33 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat dat moslimgroeperingen zijn is niet niet zo verwonderlijk natuurlijk. Meer smaken zijn er nauwelijks in die landen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:35:30 #33
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375373
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Greta, Van Agt, Norman Finkelstein.
In het geval van Gretta is het terecht. De andere twee onterecht, als ik het goed probeer in te schatten.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:37:06 #34
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375425
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En nu inhoudelijk?

Ofwel: waarom leg jij de nadruk op het feit dat het moslimgroeperingen zijn? De autoriteiten zijn ook moslim. Bijna iedereen is moslim in die contreien.
pi_69375429
quote:

[..]

Dit is pertinent niet waar, de seculier Joodse humanisten hebben het beter in Israel dan de Orthodoxe Rabbi's en aanhangers. Daarnaast komt je houding een beetje neer op, beter niemand voedsel dan alleen één specifiek groep voedsel. Zo een houding is pas destructief.
quote:
true, Taliban en Khomeinie waren de belangrijkste opposities in de Islamitische landen, zie wat ze met Afghanistan en Iran hebben gedaan.. Verkankerd is een understatement.
pi_69375492
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:35 schreef Lkw het volgende:

[..]

In het geval van Gretta is het terecht. De andere twee onterecht, als ik het goed probeer in te schatten.
Ik denk dat je een beetje kern van mijn reactie mist, jij had het over selectieve verontwaardiging, ik zal je het volgende zeggen : Joden hebben als enige op het wereld monopolie op een term zoals 'antisemitisme'. Als jij een Iranier of een Indiaan bekritiseert hoor je niet anti-vulmaarinisme. Daar gaat de selectiviteitsvergelijking dus al niet meer op.
pi_69375519
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Lkw het volgende:

[..]

En nu inhoudelijk?

Ofwel: waarom leg jij de nadruk op het feit dat het moslimgroeperingen zijn? De autoriteiten zijn ook moslim. Bijna iedereen is moslim in die contreien.
De machtigste man in Palestina is geen moslim.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:42:45 #38
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69375577
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Lkw het volgende:

[..]

En nu inhoudelijk?

Iedereen noemt zich moslim ja, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal één pot nat is.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:46:37 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69375698
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dit is pertinent niet waar, de seculier Joodse humanisten hebben het beter in Israel dan de Orthodoxe Rabbi's en aanhangers.
Hoe kom je daar nou bij?

Rabbijnen hebben allemaal belastingvoordelen en krijgen subsidies van de Israelische staat...

Verklaar je nader.
quote:
Daarnaast komt je houding een beetje neer op, beter niemand voedsel dan alleen één specifiek groep voedsel. Zo een houding is pas destructief.
Nee, dat is een juiste houding.

Liever iedereen even arm dan dat je één religieuze groep alles geeft en de rest niets.

quote:
[..]

true, Taliban en Khomeinie waren de belangrijkste opposities in de Islamitische landen, zie wat ze met Afghanistan en Iran hebben gedaan.. Verkankerd is een understatement.
Met Khomeini was niets mis. In administratieve zin dan. Voor de rest was het een debiel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:47:54 #40
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375732
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje kern van mijn reactie mist, jij had het over selectieve verontwaardiging, ik zal je het volgende zeggen : Joden hebben als enige op het wereld monopolie op een term zoals 'antisemitisme'. Als jij een Iranier of een Indiaan bekritiseert hoor je niet anti-vulmaarinisme. Daar gaat de selectiviteitsvergelijking dus al niet meer op.
Hoezo mis ik de kern van je reactie? Ik vraag om voorbeelden van mensen met kritiek op Israël die puur daarom anti-semiet worden genoemd. Jij noemt er 3 en ik geef aan dat ik het in 2 gevallen onterecht vind als ze anti-semiet worden genoemd en in één geval terecht.

Kijk, dat de beroerde positie van de joden in de tijd van Hitler heden ten dage uitgebuit wordt (met name door joden zelf), weet ik ook wel. Dat neemt soms walgelijke vormen aan. Maar ik vind dat een ander punt dan dat iemand hier op het forum met kritiek op Israël direct uitgemaakt wordt voor anti-semiet. En daarover ging mijn eerste post, want zo had ik jouw eerste post over dit onderwerp opgevat.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:47:58 #41
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_69375739
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Iedereen noemt zich moslim ja, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal één pot nat is.
Zeg dat maar tegen de mensen in Israël, die zien waarschijnlijk een heel kleurrijke Islamitische samenleving met veel verschillende opvattingen en verscheidenheid. Ze hebben vast geen 60 jaar ervaring met extremisme en terrorisme. Nee, na zoveel jaar is het vast geen één pot nat.

In Nederland was na 5 jaar oorlog elke Duitser al een pot nat, laat staan 60 jaar oorlog met moslims.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  maandag 25 mei 2009 @ 10:49:42 #42
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375781
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De machtigste man in Palestina is geen moslim.
Ik zeg dan ook niet dat de autoriteiten altijd moslim zijn, maar vaak.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:52:46 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69375872
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:49 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat de autoriteiten altijd moslim zijn, maar vaak.
Voor de tweede wereldoorlog waren de meeste autoriteiten in Europa ook Christen.... Was dat ook allemaal één pot nat?

Nee, natuurlijk niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:53:58 #44
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69375907
quote:
Vaak zijn moslimgroeperingen de belangrijkste oppositiekrachten in dat soort autoritaire landen.
Jij dacht dat religieuze minderheden in dat soort landen zich kunnen veroorloven politiek actief te zijn?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:55:22 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69375944
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:53 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Jij dacht dat religieuze minderheden in dat soort landen zich kunnen veroorloven politiek actief te zijn?
Dat doen ze in de marge ja. Bovendien is er meer mogelijk dan je denkt omdat de machthebbers daar ook niet alles en iedereen in de gaten kunnen houden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:55:33 #46
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69375951
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet. Maar jij hebt misschien een beetje de neiging om alleen de helden moslim te noemen en de rest niet. Die rest is echter verdomd groot en vindt zichzelf ook enorm moslim.

De goeden en de slechten bij elkaar vormen de totale moslimpopulatie. Niet alleen de goeden of alleen de slechten.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:55:40 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69375957
quote:
Israëliërs moeten trouw zweren aan 'Joodse staat'
Van onze buitenlandredactie
gepubliceerd op 25 mei 2009 10:16, bijgewerkt op 10:16

JERUZALEM - De rechtse partij van de omstreden Israëlische minster van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman, wil dat alle ingezetenen van het land trouw gaan zweren aan de joodse staat.

De partij Yisrael Beitenu zal binnenkort een wetsvoorstel hiertoe indienen.

Het plan zal op groot verzet stuiten van de Arabische inwoners van Israël die zo’n 20 procent van de bevolking uitmaken en staatsburgers zijn. Verwacht wordt dat het kabinet zich zondag buigt over het wetsvoorstel.

Yisrael Beitenu wil eerst goedkeuring van het kabinet krijgen voor het plan voor het een wetsvoorstel in het parlement zal indienen. In het parlement moet het voorstel in zeker drie stemmingen worden goedgekeurd. In 2007 mislukte een soortgelijk voorstel.

De kansen van Yisrael Beitenu, dat bij de verkiezingen van februari de derde partij van het land werd, lijken nu echter groter. Volgens partijwoordvoerder Tal Nahum zal elke Israëliër verplicht worden zijn loyaliteit te verklaren aan Israël ‘als een Joodse, Zionistische en democratische staat’ voor ze een identiteitskaart krijgen.

Alle burgers van Israël van 16 jaar en ouder zijn verplicht een identiteitskaart bij zich te hebben. Personen die straks weigeren trouw te zweren aan Israël, kunnen moeilijk een bankrekening openen of een rijbewijs krijgen.

Critici van het plan zeggen dat het wetsvoorstel vooral is gericht tegen de Israëlische Arabieren, nazaten van de Palestijnen die in 1948 in Israël bleven na de uitroeping van de Joodse staat, waarvan de meesten niet verplicht zijn te dienen in het leger.
Ach, zo erg vreemd is het inderdaad niet.... als je het afzet tegenover hoe sommige Nederlandse politici over dit soort onzin denken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 10:58:03 #48
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69376023
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor de tweede wereldoorlog waren de meeste autoriteiten in Europa ook Christen.... Was dat ook allemaal één pot nat?

Nee, natuurlijk niet.
Wie heeft het over één pot nat? Ik spreek geen oordeel uit over de kwaliteit moslim die ze zijn, ik zeg alleen dat de overgrote meerderheid van de autoriteiten in islamitische landen moslim is. En dat valt niet te ontkennen.
pi_69376046
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?

Rabbijnen hebben allemaal belastingvoordelen en krijgen subsidies van de Israelische staat...

Verklaar je nader.
De staat heeft herhaaldelijk de radicale joden tegengehouden, religieuze extremisten opgepakt om een seculier karakter van de staat te waarborgen en het concept, zionisme is een seculiere ideologie die ruimte openlaat voor een god, maar niet in de naam van een God.
[..]
quote:
Nee, dat is een juiste houding.

Liever iedereen even arm dan dat je één religieuze groep alles geeft en de rest niets.
Alleen is de vrijheid van Israel niet beperkt tot één religieuze groep, de Arabieren in Israel hebben het nog altijd beter in Israel dan elders in de regio, sterker nog vele Arabieren gaan naar Israel om te werken. Niet iedere arabier wil zich mengen in het strijden.
quote:
Met Khomeini was niets mis. In administratieve zin dan. Voor de rest was het een debiel.
Ja, Hitler, Mussert, Mussolini waren ook genieën in administratieve zin, maar hebben het land wel verkankerd.
pi_69376182
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:47 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hoezo mis ik de kern van je reactie? Ik vraag om voorbeelden van mensen met kritiek op Israël die puur daarom anti-semiet worden genoemd. Jij noemt er 3 en ik geef aan dat ik het in 2 gevallen onterecht vind als ze anti-semiet worden genoemd en in één geval terecht.

Kijk, dat de beroerde positie van de joden in de tijd van Hitler heden ten dage uitgebuit wordt (met name door joden zelf), weet ik ook wel. Dat neemt soms walgelijke vormen aan. Maar ik vind dat een ander punt dan dat iemand hier op het forum met kritiek op Israël direct uitgemaakt wordt voor anti-semiet. En daarover ging mijn eerste post, want zo had ik jouw eerste post over dit onderwerp opgevat.
Omdat je om specifieke voorbeelden vraagt en er verder op inzoomt terwijl de kern daar totaal niet over gaat, nogmaals: Alleen bij de joden wordt je tot een groep toegeschreven namelijk antisemiet wanneer je ze bekritiseert terwijl alle allochtonen, religieën, rassen etc het maar moeten doen met 'racisme' & 'democratie'.

Volgens mij is hier niemand uitgemaakt voor anti-semiet, niet indirect en zeker niet direct, mijn reactie richt zich nog altijd de selectieve verontwaardiging, terwijl de internationale gemeenschap alles doet om het in stand te houden. Meer focussen op Antisemitisme dan welk ander bezwaar, kritiek dan ook op de wereld, waardoor Israel lekker kan huishouden.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:05:23 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69376219
Ik vraag me af wat die overheid nu het meest schadelijk acht:

(Hopelijk) geweldloze marssen door een paar dorpen. Of deze precedent scheppende verkrachting van de vrijheid van meningsuiting.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 25 mei 2009 @ 11:11:51 #52
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69376405
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat je om specifieke voorbeelden vraagt en er verder op inzoomt terwijl de kern daar totaal niet over gaat, nogmaals: Alleen bij de joden wordt je tot een groep toegeschreven namelijk antisemiet wanneer je ze bekritiseert terwijl alle allochtonen, religieën, rassen etc het maar moeten doen met 'racisme' & 'democratie'.

Volgens mij is hier niemand uitgemaakt voor anti-semiet, niet indirect en zeker niet direct, mijn reactie richt zich nog altijd de selectieve verontwaardiging, terwijl de internationale gemeenschap alles doet om het in stand te houden. Meer focussen op Antisemitisme dan welk ander bezwaar, kritiek dan ook op de wereld, waardoor Israel lekker kan huishouden.
In de 2e alinea van mijn post waarop je hier reageert, trek ik de boel breder. Ik dacht in eerste instantie dat je het specifiek over Fok had, maar had daarna al begrepen dat je het anders bedoelt.

Overigens is de term anti-semitisme veel ouder dan de Holocaust en zijn de joden vaker in de geschiedenis onheus bejegend. Zelfs Luther heeft zeer laatdunkend over hen geschreven. Die lange geschiedenis van jodenhaat lijkt me ook een van redenen waarom het verschijnsel door de eeuwen heen een specifieke term heeft gekregen.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:12:38 #53
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69376441
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:05 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me af wat die overheid nu het meest schadelijk acht:

(Hopelijk) geweldloze marssen door een paar dorpen. Of deze precedent scheppende verkrachting van de vrijheid van meningsuiting.
Palestijnen en geweldloze marsen, zie jij het voor je?
pi_69376587
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:11 schreef Lkw het volgende:

Overigens is de term anti-semitisme veel ouder dan de Holocaust en zijn de joden vaker in de geschiedenis onheus bejegend. Zelfs Luther heeft zeer laatdunkend over hen geschreven. Die lange geschiedenis van jodenhaat lijkt me ook een van redenen waarom het verschijnsel door de eeuwen heen een specifieke term heeft gekregen.
Daar tref je weer de selectiviteit dus, negers, Armenen, Hindoes hebben ook veel te verduren gehad onder de Mongolen, Turken, Arabieren, Britten en Fransen, volgens sommige onderzoeken zijn er zelfs 80 miljoen hindoes vermoord de afgelopen eeuwen voor dat de Britten er aan de slag gingen, maar zelfs voor zo een groep is er niet een vergelijkbaar term.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:19:25 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69376607
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als mensen de wet overtreden (geweldpleging) dan gooi je ze toch gewoon in de cel?
Daar heb je toch geen rare 'mond-snoer' wet voor nodig?

Passief protest al bij voorbaat strafbaar stellen. What's next? Thoughtcrime?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 25 mei 2009 @ 11:22:23 #56
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69376701
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als mensen de wet overtreden (geweldpleging) dan gooi je ze toch gewoon in de cel?
Daar heb je toch geen rare 'mond-snoer' wet voor nodig?

Passief protest al bij voorbaat strafbaar stellen. What's next? Thoughtcrime?
O, maar ik ben ook tegen het verbod in de OP, begrijp me goed. Ik ben voor oeverloze vrijheid van meningsuiting, ook hier in Nederland, zelfs als er sprake is van discriminatie of racisme.

Ik zag alleen geweldloosheid en Palestijnen niet echt bij elkaar kleuren
  maandag 25 mei 2009 @ 11:24:48 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69376770
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee, en dat is maar goed ook. Ik hoop dat het geweld met elke soortgelijke actie die Israel afkondigd alleen maar zal toenemen. Het is de enige manier om aandacht te blijven vragen voor de Palestijnse zaak, het enige verzetswapen.
Geweldloze marsen draaien nergens op uit. Waarschijnlijk zullen cameramensen dat toch niet mogen filmen.

Wanneer gaan mensen dat nou eens snappen? Geweld is iets afschuwelijks maar voor de Palestijnen de enige optie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 11:24:52 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69376772
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:22 schreef Lkw het volgende:

[..]

O, maar ik ben ook tegen het verbod in de OP, begrijp me goed. Ik ben voor oeverloze vrijheid van meningsuiting, ook hier in Nederland, zelfs als er sprake is van discriminatie of racisme.

Ik zag alleen geweldloosheid en Palestijnen niet echt bij elkaar kleuren
Jammer genoeg is dat idd niet echt meer een reeel plaatje meer.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:26:21 #59
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_69376806
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, en dat is maar goed ook. Ik hoop dat het geweld met elke soortgelijke actie die Israel afkondigd alleen maar zal toenemen. Het is de enige manier om aandacht te blijven vragen voor de Palestijnse zaak, het enige verzetswapen.
Geweldloze marsen draaien nergens op uit. Waarschijnlijk zullen cameramensen dat toch niet mogen filmen.

Wanneer gaan mensen dat nou eens snappen? Geweld is iets afschuwelijks maar voor de Palestijnen de enige optie.
Begrijp ik nu goed dat je het geweld tegen van de Palestijnen tegen Joden dus goedkeurt?
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  maandag 25 mei 2009 @ 11:26:44 #60
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69376817
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar tref je weer de selectiviteit dus, negers, Armenen, Hindoes hebben ook veel te verduren gehad onder de Mongolen, Turken, Arabieren, Britten en Fransen, volgens sommige onderzoeken zijn er zelfs 80 miljoen hindoes vermoord de afgelopen eeuwen voor dat de Britten er aan de slag gingen, maar zelfs voor zo een groep is er niet een vergelijkbaar term.
We leven in West-Europa en anti-semitisme heeft hier een lange geschiedenis. Vandaar dat we er hier een term voor hebben ontwikkeld. Bijvoorbeeld de genocide op de Armenen hebben we hier destijds natuurlijk niet zo meegemaakt, dus leeft het niet zo en dus is er geen aparte term voor ontstaan.

Verder ben ik het met je eens, ook dat anti-semitisme soms wordt gebruikt om mensen de mond te snoeren en een inhoudelijk debat in de kiem te smoren. Net zoals de term racisme daar regelmatig voor wordt misbruikt.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:28:47 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69376869
quote:

[..]

Ik corrigieer het even voor je.

Alleen maar omdat de palestijnse/israelische zaak uniek is op de manier dat geen van de partijen morele superioriteit heeft houd niet in dat geweld dan ook maar geoorloofd is.

Geweld (van beide kanten) is juist hoe ze in de situatie terecht zijn gekomen. Denk je dat meer geweld ze gaat helpen er uit te komen?
  maandag 25 mei 2009 @ 11:30:30 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69376922
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De staat heeft herhaaldelijk de radicale joden tegengehouden, religieuze extremisten opgepakt om een seculier karakter van de staat te waarborgen en het concept, zionisme is een seculiere ideologie die ruimte openlaat voor een god, maar niet in de naam van een God.
Bron graag?
quote:
Alleen is de vrijheid van Israel niet beperkt tot één religieuze groep, de Arabieren in Israel hebben het nog altijd beter in Israel dan elders in de regio, sterker nog vele Arabieren gaan naar Israel om te werken. Niet iedere arabier wil zich mengen in het strijden.
Lijkt op hetzelfde soort excuses van mensen die hier de benarde situatie van Polen en Roemenen goedpraten. "Ja maar in eigen land hebben ze het nog veel slechter!!!".
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 11:31:34 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69376949
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Bovendien is er meer mogelijk dan je denkt omdat de machthebbers daar ook niet alles en iedereen in de gaten kunnen houden.
Ik val zowat van mijn stoel

De regimes die het voor het zeggen hebben in landen in het midden-oosten zijn behoorlijk totalitair en repressief van aard. Allemaal hebben ze gevreesde geheime diensten en een constant gecontroleerde media. Minderheden heeft men daar een broertje dood aan, die houden netjes hun mond en slikken hun tweederangs positie uit angst voor erger.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:31:41 #64
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69376955
quote:

[..]

Geweld houdt een reële oplossing juist tegen. Als Hamas zou stoppen met raketbeschietingen, zou dat al een enorme kans bieden om te gaan praten over structurele oplossingen. Maar zolang die beschietingen doorgaan, blijft Israël zo nu en dan de Gazastrook binnenvallen, waarna Hamas weer gaat schieten, waarna Israël het weer zat is en wederom binnenvalt, enz.

Geweld lost zelden wat op, behalve wanneer je van tevoren zeker weet dat je je vijand totaal kunt vernietigen. En daar is bij de Palestijnen natuurlijk totaal geen sprake van.
pi_69377142
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:18 schreef Klopkoek het volgende:

Nog erger is dat je dit soort tendensen ook in NL ziet
? In Nederland is het vrij om grond te verkopen aan aanhangers van welke religie dan ook. In het Midden Oosten staat de doodstraf op verkoop van grond aan joden. Hier een stukje van de BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8024281.stm
  maandag 25 mei 2009 @ 11:41:17 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69377285
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:31 schreef Lkw het volgende:

[..]

Geweld houdt een reële oplossing juist tegen. Als Hamas zou stoppen met raketbeschietingen, zou dat al een enorme kans bieden om te gaan praten over structurele oplossingen. Maar zolang die beschietingen doorgaan, blijft Israël zo nu en dan de Gazastrook binnenvallen, waarna Hamas weer gaat schieten, waarna Israël het weer zat is en wederom binnenvalt, enz.

Geweld lost zelden wat op, behalve wanneer je van tevoren zeker weet dat je je vijand totaal kunt vernietigen. En daar is bij de Palestijnen natuurlijk totaal geen sprake van.
Het wapen van de Palestijnen is media-aandacht. Daar heb je geweld voor nodig. Niet omdat je graag in het middelpunt van de belangstelling staat maar omdat Israel je bevolking uithongert, je economie frustreert en bovendien op 4 november (de verkiezingsnacht, als de rest van de wereld ergens anders mee bezig is) als eerste het bestand heeft geschonden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 11:45:11 #67
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69377409
quote:

[..]

Sneu figuur links was toch tegen geweld Of iedereen in Israël achter die acties staat
  maandag 25 mei 2009 @ 11:47:36 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69377479
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:45 schreef Slappy het volgende:

[..]

Sneu figuur links was toch tegen geweld Of iedereen in Israël achter die acties staat
'De Palestijnen' kregen het anders voor elkaar om een betere combatant/victim ratio (het aantal gedode soldaten t.o.v. burgers) te krijgen dan de Israeliërs.

En ja, liever zie ik helemaal geen geweld. Het liefst zie ik ook geen Hamas.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 mei 2009 @ 11:49:55 #69
176916 Karrs
2007-2017
pi_69377541
quote:

[..]

Het blijkt maar weer dat 'vrijheid van meningsuiting' vooral inhoudelijk 'vrijheid van rechtse meningsuiting' betekent. Voor de zoveelste keer.

Nederland is ook een verachtelijk land met hun uitspraken als "Verbied het haatboek Koran", vind je ook niet?

Of was dat niet héél Nederland? Nou, in ieder geval een politicus in Nederland... dus inderdaad: héél Nederland.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 25 mei 2009 @ 11:50:04 #70
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69377547
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het wapen van de Palestijnen is media-aandacht. Daar heb je geweld voor nodig. Niet omdat je graag in het middelpunt van de belangstelling staat maar omdat Israel je bevolking uithongert, je economie frustreert en bovendien op 4 november (de verkiezingsnacht, als de rest van de wereld ergens anders mee bezig is) als eerste het bestand heeft geschonden.
Ach ja, en Hamas schendt ook tig bestanden. Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. Dat aandachttrekken is nu wel voldoende geweest. Als de Palestijnen nu de wapens werkelijk zouden neerleggen, hebben ze binnen de kortste keren wat ze willen.

Juist dat geniepige schieten op steden en - zodra de mogelijkheid er is - de zelfmoordaanslagen op burgers, houdt de publieke opinie af van kiezen voor de Palestijnse zaak. Het is dom en leidt nergens toe, behalve misschien tot zelfbevrediging van deerniswekkende Hamas-figuren met bivakmutsen over hun kop.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:59:47 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69377856
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nederland is ook een verachtelijk land met hun uitspraken als "Verbied het haatboek Koran", vind je ook niet?

Of was dat niet héél Nederland? Nou, in ieder geval een politicus in Nederland... dus inderdaad: héél Nederland.
Wilders is een partijtje met 9 zetels (nog wel). Dit wetsontwerp kan in Israel steunen op een parlementaire meerderheid.

Andere situatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_69378347
"Volgens partijwoordvoerder Tal Nahum zal elke Israëliër verplicht worden zijn loyaliteit te verklaren aan Israël ‘als een Joodse, Zionistische en democratische staat’ voor ze een identiteitskaart krijgen."

Jawel, de Moldavier verwacht als importzionist dat de Arabische minderheid, wonen er in ieder geval langer dan hij of vele van zijn geimporteerde ideologisch verwante vrienden, trouw gaat zweren aan een staat dat zich definieert als "Joods en zionistisch". Laat daar nou net het probleem liggen want dat gaat niet samen met de democratische waarden van een moderne staat. Juist door die zionistische definitie die aan de Israelische staat kleeft wordt de Arabische minderheid beperkingen opgelegd (institutioneel). Zoals verbod om in bepaalde gebieden nieuw land op te kopen, of huizen. Want dat voldoet niet aan het zionistische ideaal dat sommige gebieden tot het Joodse thuisland behoren en daar moeten dus Joden wonen. En hierin dus al een fundamenteel onderscheid tussen twee Israelische burgers: de Jood en de Arabier. Het is dat Joden een patent op antisemitisme hebben en het nog enigzins met een goede PR goed gepraat kan worden.
X
pi_69378434
Een splinterpartijlid roept iets en Klopkoek rekent de staat Israël er op af. Vul voor splinterpartijlid eens 'imam El Moumni' in en voor Israël 'de Marokkaanse gemeenschap' en diezelfde Klopkoek en trawanten zouden op hun achterste poten staan.

Nou weet ik dat het in grote delen van de wereld inmiddels usance is om anti-Israël te zijn, maar gelukkig beschikt de IDF binnenkort over deze jongens:

Een stuk waardevoller dan de sympathie van internetters .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_69378598
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

100% nonsens.
pi_69379796
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:50 schreef Lkw het volgende:
Ach ja, en Hamas schendt ook tig bestanden. Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. Dat aandachttrekken is nu wel voldoende geweest. Als de Palestijnen nu de wapens werkelijk zouden neerleggen, hebben ze binnen de kortste keren wat ze willen.
Een Palestijnse staat gebaseerd op de grenzen van 67? Dat betekent dan wel dat het uitverkoren volk moet afzien van zijn goddelijk recht op de bezette gebieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:26:20 #76
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69380381
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:20 schreef cultheld het volgende:
Een splinterpartijlid roept iets en Klopkoek rekent de staat Israël er op af. Vul voor splinterpartijlid eens 'imam El Moumni' in en voor Israël 'de Marokkaanse gemeenschap' en diezelfde Klopkoek en trawanten zouden op hun achterste poten staan.

Nou weet ik dat het in grote delen van de wereld inmiddels usance is om anti-Israël te zijn, maar gelukkig beschikt de IDF binnenkort over deze jongens:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een stuk waardevoller dan de sympathie van internetters .
F22 schijnt misschien ook kans te hebben
pi_69380723
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Een Palestijnse staat gebaseerd op de grenzen van 67? Dat betekent dan wel dat het uitverkoren volk moet afzien van zijn goddelijk recht op de bezette gebieden.
Wat hebben de hagenaars in Samaria en Judea te maken?

En terug naar de grenzen van 1967, toen bestond er (naast Jordanie tenminste) nog geen palestijnse staat! Aangezien Jordanië de aanspraak (met het oog op het arabische broeders in de betwiste gebieden) heeft laten vallen behoort het gebied aan Israel toe. De arabieren die het niet bevalt en die vanwege hun "religie" niet onder joods bestuur willen leven staat niemand iets in de weg om naar de palestijnse staat Jordanie te verkassen.
pi_69380847
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:26 schreef Slappy het volgende:
F22 schijnt misschien ook kans te hebben
Een paar fosforgranaten eronder, en de heldhaftige strijd tegen gevaarlijke vrouwen en kinderen kan weer beginnen.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:47:49 #79
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69380892
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een paar fosforgranaten eronder, en de heldhaftige strijd tegen gevaarlijke vrouwen en kinderen kan weer beginnen.
Ik wist niet dat Hamas leden nu ook vrouwelijk waren.Of hebben ze te kort aan mannelijk vrijwilligers
pi_69380919
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:40 schreef buachaille het volgende:

De arabieren die het niet bevalt en die vanwege hun "religie" niet onder joods bestuur willen leven staat niemand iets in de weg om naar de palestijnse staat Jordanie te verkassen.
Want de joodse übermensch heeft het goddelijke recht op joods bestuur van het met geweld ingepikte land? Als de joden niet onder arabisch bestuur kunnen leven, dan gaan ze toch lekker terug naar de VS, Europa, Ethiopië en Rusland of weet ik veel uit wat voor landen ze zijn binnengesleept om op Palestijns land een huis te krijgen?
pi_69380922
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Alsof het erger zou zijn wanneer een vrouw als kind geraakt zou worden dan een haatbaard. Een mens is een mens.
pi_69380945
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Want de joodse übermensch heeft het goddelijke recht op joods bestuur van het met geweld ingepikte land? Als de joden niet onder arabisch bestuur kunnen leven, dan gaan ze toch lekker terug naar de VS, Europa, Ethiopië en Rusland of weet ik veel uit wat voor landen ze zijn binnengesleept om op Palestijns land een huis te krijgen?
Ga toch fietsen met je nazi-vergelijkingen. De palestijnen zijn eerder een bij elkaar geraapt zooitje. Yasser Arafat is nota bene geboren in Cairo.

En wat hebben in Israel geboren mensen (meer dan 90%) te maken met een "goddelijk recht". Die zijn geboren op het stuk grond en gaan niet meer weg. Het oproepen om hun weg te krijgen lijkt op de oproepen van de NVU die het lieftst een blank Europa zien
pi_69381096
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:20 schreef cultheld het volgende:
Een splinterpartijlid roept iets
Splinterpartij ? Het is qua grootte de derde partij in de Knesset en tweede in de huidige regeringscoalitie, met onder meer de ministeries Buitenlandse Zaken, Immigranten Absorptie, Binnenlandse Veiligheid en Nationale Infrastructuur .. dus hoezo splinterpartij ?
pleased to meet you
pi_69381168
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Splinterpartij ? Het is qua grootte de derde partij in de Knesset en tweede in de huidige regeringscoalitie, met onder meer de ministeries Buitenlandse Zaken, Immigranten Absorptie, Binnenlandse Veiligheid en Nationale Infrastructuur .. dus hoezo splinterpartij ?
Zal best, maar de coalitie is nogal breekbaar, gezien de grootte van Kadima. Mocht het echt uit de hand gaan lopen met de grillen van die ex-portier, dan laat Likud de boel knappen, om na verkiezingen met Kadima verder te gaan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_69381263
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ga toch fietsen met je nazi-vergelijkingen. De palestijnen zijn eerder een bij elkaar geraapt zooitje. Yasser Arafat is nota bene geboren in Cairo.
Uit ouders van een oude familie uit Gaza en Jeruzalem .. ze zaten alleen maar in Cairo omdat pa Arafat had geërfd van zijn naar Gaza geïmporteerde grootmoeder .. weet je nog ? Of ga je gewoon in een volgend topic dezelfde oude leugens opnieuw poneren om de ander in diskrediet te brengen, genoeg ongeïnformeerden die je verhalen zonder meer slikken en van daaruit met je mee lullen of zo ?
pleased to meet you
pi_69381603
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:50 schreef buachaille het volgende:
En wat hebben in Israel geboren mensen (meer dan 90%) te maken met een "goddelijk recht".
Als het recht niet goddelijk is, maar voortvloeit uit het mens zijn, dan betekent dat ook niet-joden dat recht hebben, en dus dat de Palestijnse families die daar geboren zijn net zoveel recht hebben op de grond, het water en het bestuur. En dan is er dus nog wel wat te repareren.
quote:
Die zijn geboren op het stuk grond en gaan niet meer weg.
Ze hoeven van mij ook niet weg, ze mogen blijven als ze er alles aan doen om in vrede en rechtvaardigheid te leven met het volk wat er al woonde. Als ze zich als nazi's blijven gedragen dan mogen ze wat mij betreft de zee in gedreven worden. Ik zie geen ruimte voor een staat die is gebaseerd op het idee dat het ene ras meer toekomt dan het ander die dat met grof geweld afdwingt.
pi_69381823
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:02 schreef moussie het volgende:
Uit ouders van een oude familie uit Gaza en Jeruzalem .. ze zaten alleen maar in Cairo omdat pa Arafat had geërfd van zijn naar Gaza geïmporteerde grootmoeder .. weet je nog ? Of ga je gewoon in een volgend topic dezelfde oude leugens opnieuw poneren om de ander in diskrediet te brengen, genoeg ongeïnformeerden die je verhalen zonder meer slikken en van daaruit met je mee lullen of zo ?
Yassar Arafat's moeder was dan wel afkomstig uit de omgeving van Jeruzalem (uit een roofzuchtige familie van grootgrondbezitters), zijn pa kwam wel degelijk uit de Egypte. De Arafatjes waren opportunistisch genoeg om naar Egypte te vertrekken in de hoop op een stukje erfenis / egyptische grond. Toen ze er achter kwamen dat in Israel meer te halen viel bij de Yishuv (het autentieke volk dat er altijd gewoond heeft) is men halsoverkop teruggegaan. Een verhuizing die multi-miljonair Arafat geen windeieren heeft gelegd.

Je bent zelf een pathologisch leugenaar moussie zoals gebleken is in ander topics met je opmerking dat palestina eeuwenlang "joden vrij" geweest is
pi_69381908
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

Als het recht niet goddelijk is, maar voortvloeit uit het mens zijn, dan betekent dat ook niet-joden dat recht hebben, en dus dat de Palestijnse families die daar geboren zijn net zoveel recht hebben op de grond, het water en het bestuur. En dan is er dus nog wel wat te repareren.
[..]

Ze hoeven van mij ook niet weg, ze mogen blijven als ze er alles aan doen om in vrede en rechtvaardigheid te leven met het volk wat er al woonde. Als ze zich als nazi's blijven gedragen dan mogen ze wat mij betreft de zee in gedreven worden. Ik zie geen ruimte voor een staat die is gebaseerd op het idee dat het ene ras meer toekomt dan het ander die dat met grof geweld afdwingt.
Iedereen heeft recht om in Israel te wonen, zowel joden, christenen als moslims/hindoes/boedhisten/sikh's etc. Het gaat echter om het eigendom van de grond die bepaalt of je het recht heeft om ergens te wonen. Feit is dat buiten het gebied waar de 1.000.000 arabische israeliers wonen, de meeste grond in handen is van de Israeliers. Die kunnen zelf uitmaken wie ze waar laten wonen. Als er bij mij een arabische familie in mijn tuin komt zitten dan stuur ik ze waarschijnlijk ook direct weg (tenzij het van die leuke arabische meisjes zijn die niet religieus-racistisch zijn zoals helaas het geval is met de meeste moslems in de betwiste gebieden).
pi_69382063
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:22 schreef buachaille het volgende:
Iedereen heeft recht om in Israel te wonen, zowel joden, christenen als moslims/hindoes/boedhisten/sikh's etc.
Dus men mag ook vliegtuigladingen moslims uit de Europa, de VS, Ethiopië en Rusland halen om die dan in nederzettingen neer te zetten?
quote:
Het gaat echter om het eigendom van de grond die bepaalt of je het recht heeft om ergens te wonen. Feit is dat buiten het gebied waar de 1.000.000 arabische israeliers wonen, de meeste grond in handen is van de Israeliers.
En hoe zit dat met ingrepen in de eigendom door het (joodse) leger? En hoe is die eigendom tot stand gekomen?
quote:
Die kunnen zelf uitmaken wie ze waar laten wonen. Als er bij mij een arabische familie in mijn tuin komt zitten dan stuur ik ze waarschijnlijk ook direct weg (tenzij het van die leuke arabische meisjes zijn die niet religieus-racistisch zijn zoals helaas het geval is met de meeste moslems in de betwiste gebieden).
Als ze zwaar bewapend zijn en je afmaken als je niet meteen je huis afstaat dan waarschijnlijk niet. Dan ben je je huis en je land kwijt.
pi_69382179
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:19 schreef buachaille het volgende:

[..]

Yassar Arafat's moeder was dan wel afkomstig uit de omgeving van Jeruzalem (uit een roofzuchtige familie van grootgrondbezitters), zijn pa kwam wel degelijk uit de Egypte. De Arafatjes waren opportunistisch genoeg om naar Egypte te vertrekken in de hoop op een stukje erfenis / egyptische grond. Toen ze er achter kwamen dat in Israel meer te halen viel bij de Yishuv (het autentieke volk dat er altijd gewoond heeft) is men halsoverkop teruggegaan. Een verhuizing die multi-miljonair Arafat geen windeieren heeft gelegd.
jij bedenkt er echt van alles bij, hé .. van roofzuchtige grootgrondbezitters tot geboorteplaatsen die niet kloppen ..
of ben ik ook een roofzuchtige grootgrondbezitter als een ver familielid van mij toevallig huisjesmelker is in A'dam ?
quote:
Je bent zelf een pathologisch leugenaar moussie zoals gebleken is in ander topics met je opmerking dat palestina eeuwenlang "joden vrij" geweest is
Er was vele eeuwen lang geen joodse bewoning van enige betekenis, nadat zij voor de zoveelste keer verjaagd werden en later terug mochten keren, dat zijn geschiedkundige feiten .. tenzij de geschiedenisboeken liegen ben ik dus geen leugenaar
pleased to meet you
pi_69382993
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:34 schreef moussie het volgende:jij bedenkt er echt van alles bij, hé .. van roofzuchtige grootgrondbezitters tot geboorteplaatsen die niet kloppen ..
of ben ik ook een roofzuchtige grootgrondbezitter als een ver familielid van mij toevallig huisjesmelker is in A'dam ?
Ik heb een levendige fantasie, maar de strekking van mijn verhaal klopt zoals ik hieronder zal aantonen.
quote:
Er was vele eeuwen lang geen joodse bewoning van enige betekenis, nadat zij voor de zoveelste keer verjaagd werden en later terug mochten keren, dat zijn geschiedkundige feiten .. tenzij de geschiedenisboeken liegen ben ik dus geen leugenaar
Er was inderdaad eeuwenlang geen joodse bewoning van betekenis maar de arabieren waren helemaal nergens te bekennen! Zie deze map: http://www.wdl.org/en/item/148/zoom.html De enige arabieren die er zo af-en-toe eens langkwamen waren bedoeïen met hun kudde geiten. Die gingen er alleen langs als ze hun geiten wat te eten konden geven, zodra het zonnetje iets langer scheen verbleven ze elders. En intussen in Jeruzalem: een fijne joodse meerderheid, daarna een groot gedeelte christelijke broeders en zusters en vervolgens de islamitische wijken.

Ondanks dat in barre tijden enkele joden zich in een grot verstopt in leven konden houden zijn er altijd groepen joden blijven wonen in het Heilig Land en hebben ze nooit hun aanspraak opgegeven.

Wat mischien ook nog aardig is om te weten is dat de arabieren geen één stad in Palestina zelf opgericht hebben (misschien vergis ik me en is alleen gaza stad echt palestijns arabisch). Vrijwel alle steden waar arabieren wonen zijn gesticht door de joden. Het enige wat de arabieren hebben gedaan is hun huizen bouwen op de resten van andere woningen nadat ze die vernietigd hadden.

[ Bericht 3% gewijzigd door buachaille op 25-05-2009 15:09:07 ]
pi_69383407
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:00 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb een levendige fantasie, maar de strekking van mijn verhaal klopt zoals ik hieronder zal aantonen.
[..]

Er was inderdaad eeuwenlang geen joodse bewoning van betekenis maar de arabieren waren helemaal nergens te bekennen! Zie deze map: http://www.wdl.org/en/item/148/zoom.html De enige arabieren die er zo af-en-toe eens langkwamen waren bedoeïen met hun kudde geiten. Die gingen er alleen langs als ze hun geiten wat te eten konden geven, zodra het zonnetje iets langer scheen verbleven ze elders. En intussen in Jeruzalem: een fijne joodse meerderheid, daarna een groot gedeelte christelijke broeders en zusters en vervolgens de islamitische wijken.

Ondanks dat in barre tijden enkele joden zich in een grot verstopt in leven konden houden zijn er altijd groepen joden blijven wonen in het Heilig Land en hebben ze nooit hun aanspraak opgegeven.

Wat mischien ook nog aardig is om te weten is dat de arabieren geen één stad in Palestina zelf opgericht hebben (misschien vergis ik me en is alleen gaza stad echt palestijns arabisch). Vrijwel alle steden waar arabieren wonen zijn gesticht door de joden. Het enige wat de arabieren hebben gedaan is hun huizen bouwen op de resten van andere woningen nadat ze die vernietigd hadden.
Hoi ik ben buchaille en berust mijn uitspraak van "eeuwenlang" op een mapje dat slechts één periode aangeeft.
Voor de rest fundeer ik niet de rest van mijn uitspraken met bronnen. Dan zou ik door de mand vallen namelijk. Cijfers van aantal Joden door de eeuwen heen heb ik ook niet, maar toch doe ik zo een uitspraak dat er altijd heel veeel Joden woonden. Want ja, dat kan ik , zonder bronnen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69383448
Ik quote weer een reactie die ik ooit had gepost:

" Het is zeer kort door de bocht om te stellen dat Jeruzalem "al 3000 jaar de hoofdstad van de Joden" is. Het is waarschijnlijk dat er al een nederzetting bestond (in Egyptische bronnen komen de namen Vrvsalm en varianten ervan voor), maar dat de Joden het verder uitgebouwd hebben. Het is hetzelfde verhaal als Istanbul. Er bestond een dorpje Byzantium dat door Keizer Constantijn werd uitgebouwd tot Constantinopel, waarna de Osmaanse Turken het verder uitbouwden tot Istanbul. Soortgelijks zou ook mogelijk kunnen zijn met Jeruzalem, het werd gesticht als dorpje Vrvsalm. De Joden bouwden het uit tot de hoofdstad van hun koninkrijk, waarna de verschillende volkeren het nog verder hebben uitgestrekt. Wel moet gezegd worden dat alhoewel de Joden zeer zeker verantwoordelijk zijn voor de bloei van Jeruzalem in 1000 v.C., de stad vaker in niet-Joodse handen is geweest in die 3000 jaar. Van die 3000 jaar is het maar ongeveer 350-400 jaar daadwerkelijk in handen van Joodse bestuurders geweest. Voor de rest betrof het de Assyrische veroveraars; daarna de Babyloniers, Perzen, Alexander de Grote (Macedonisch-Griekse bestuurders), Arabieren, Turkse Selçuken, Europese kruisvaarders, Turkse soldaten onder Selahattin Eyyubi, Turkse Mamlukken, Turkse Osmanen en daarna de Britten. Het is dus een drogreden (en flauwekul) dat de Joden al 3000 jaar de scepter zwaaien in Jeruzalem." .
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69383512
Je hebt gelijk Burakius; dit doet echter niets af aan de legitimiteit van de staat Israël en een ieder die de legitimiteit van deze Joodse staat in twijfel trekt, is anti-Joods .
pi_69383771
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:13 schreef Burakius het volgende:
Ik quote weer een reactie die ik ooit had gepost:
ze ff de link erbij dan post ik mijn reactie op die onzin. Hoef ik ook niet 2x iets in te typen.
pi_69383863
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:12 schreef Burakius het volgende:
Hoi ik ben buchaille en berust mijn uitspraak van "eeuwenlang" op een mapje dat slechts één periode aangeeft.
Voor de rest fundeer ik niet de rest van mijn uitspraken met bronnen. Dan zou ik door de mand vallen namelijk. Cijfers van aantal Joden door de eeuwen heen heb ik ook niet, maar toch doe ik zo een uitspraak dat er altijd heel veeel Joden woonden. Want ja, dat kan ik , zonder bronnen.
De anti-israel kliek hier op het forum blijft geruchten verspreiden. Als ik op iedere luchtzinnig geplaatste bewering over Israel met een wetenschappelijk verantwoord antwoord moet komen dan blijf ik bezig. Ik beperk me met terugroepen. Als je wilt weten of ik gelijk heb of niet (het laatste komt niet zo vaak voor) dan google je maar even.
pi_69383906
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:15 schreef cultheld het volgende:
Je hebt gelijk Burakius; dit doet echter niets af aan de legitimiteit van de staat Israël en een ieder die de legitimiteit van deze Joodse staat in twijfel trekt, is anti-Joods .
Dat zou betekenen dat het een op racisme gebaseerde staat is, wat het racisme door die staat dan weer verklaart.
pi_69383923
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:25 schreef buachaille het volgende:

[..]

De anti-israel kliek hier op het forum blijft geruchten verspreiden. Als ik op iedere luchtzinnig geplaatste bewering over Israel met een wetenschappelijk verantwoord antwoord moet komen dan blijf ik bezig. Ik beperk me met terugroepen. Als je wilt weten of ik gelijk heb of niet (het laatste komt niet zo vaak voor) dan google je maar even.
Ja ik ben meteen anti-Israël als ik iets slechts over ze zeg :'):')
pi_69383947
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat het een op racisme gebaseerde staat is, wat het racisme door die staat dan weer verklaart.
Wat hij zegt.
pi_69383969
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:23 schreef buachaille het volgende:

[..]

ze ff de link erbij dan post ik mijn reactie op die onzin. Hoef ik ook niet 2x iets in te typen.
reageer er hier op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')