SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
quote:Op maandag 25 mei 2009 00:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:Ja joh, die grap hebben we vandaag ook pas 5641 keer gelezen hoor. Held!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is dan ook zondag..quote:Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ja joh, die grap hebben we vandaag ook pas 5641 keer gelezen hoor. Held!
Dat het zo'n puinhoop is bij de Nederlandse politie is in eerste instantie een zaak van de politie. Ik zeg niet dat er geen politieke koppen mogen rollen, maar laat ze nou EERST eens rollen bij de politie. Die korpschefs houden elkaar braaf de handen boven het hoofd; ze vegen allemaal hun eigen straatje schoon. Zie ook die idioot in de regio waar Gouda onder valt, die net doet alsof er in Gouda niks loos is.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:57 schreef Pacifico het volgende:
Totzover Albayrak van Justitie. Ik vind dat deze snol alle geloofwaardigheid heeft verloren, en héél gauw moet aftreden na de uitzending van Peter r de Vries van vanavond!![]()
Dat dit kan op Fok!quote:Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ja joh, die grap hebben we vandaag ook pas 5641 keer gelezen hoor. Held!
De grote fout die er is gemaakt is het beloningssysteem bij de politie invoeren.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef Lyrebird het volgende:
Ergens is het natuurlijk niet zo gek, dat die politie niet functioneert.
Als het onveilig is, dan wordt er geroepen om "meer blauw op straat", en dat betekent dat er weer extra miljoenen naar de politie gaan.
Die kunnen daarmee hun personeel extra in de watten leggen. Het aantal agenten dat een kantoorbaan heeft is schrikbarend, en alle goede krachten die op straat echt iets aan de veiligheid doen, worden na verloop van tijd weggepromoveerd. Als ik het goed heb is het percentage brigadiers en hoofdagenten vergeleken met het percentage agenten die het klotewerk op straat moeten doen, helemaal buiten proportie gegroeid.
Het wordt tijd dat ze die hele zaak reorganiseren, en wat mensen in de VS laten kijken om te zien hoe de politie daar functioneert. Daar doen agenten hun werk in hun uppie, en reken maar dat die mannetjesputters nergens bang voor zijn.
Och, zodra een politicus nu zou proberen om de zaken weer te normaliseren zodat je weer een gewoon goed functionerend poltie-apparaat krijgt, dan gaan die huillies natuurlijk meteen staken en op de barristrades omdat ze dan natuurlijk meer loon eisen, want stel je voor dat ze hun primaire taak eens zouden moeten uitvoeren(!) ;')quote:Op maandag 25 mei 2009 11:59 schreef Posdnous het volgende:
Wat heeft dit met Albayrak te maken? Dit is al 20 jaar zo. ....
Je denkt toch niet dat een andere politicus (met name Geertje) hier iets aan gaat veranderen?
Het is WEL gek dat de politie zo slecht functioneert. Als er zo veel mensen op kantoor zitten, wat DOEN die mensen dan de hele dag? Ze zijn in elk geval NIET bezig met het daadwerkelijk oplossen van misdrijven. En uit de reportage van gisteren blijkt ook duidelijk dat je maar een lastpost bent als je aangifte komt doen. Wat dat 'klotenwerk' op straat betreft: daar worden ze voor betaald.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef Lyrebird het volgende:
Ergens is het natuurlijk niet zo gek, dat die politie niet functioneert. Als het onveilig is, dan wordt er geroepen om "meer blauw op straat", en dat betekent dat er weer extra miljoenen naar de politie gaan.
Die kunnen daarmee hun personeel extra in de watten leggen. Het aantal agenten dat een kantoorbaan heeft is schrikbarend, en alle goede krachten die op straat echt iets aan de veiligheid doen, worden na verloop van tijd weggepromoveerd. Als ik het goed heb is het percentage brigadiers en hoofdagenten vergeleken met het percentage agenten die het klotewerk op straat moeten doen, helemaal buiten proportie gegroeid.
Het wordt tijd dat ze die hele zaak reorganiseren, en wat mensen in de VS laten kijken om te zien hoe de politie daar functioneert. Daar doen agenten hun werk in hun uppie, en reken maar dat die mannetjesputters nergens bang voor zijn.
Lees mijn stukje nog een keer en probeer het dan nog eens. Je zult zien dat we het meer met elkaar eens zijn dan je nu denkt.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:43 schreef isogram het volgende:
[..]
Redelijk bizar dat jij allerlei excuses gaat opvoeren namens mensen die hun werk gewoon aantoonbaar NIET goed doen.
Dit:quote:
En jij hebt de indruk dat zij de strafmaat voor criminelen en daarmee het aantal mensen dat de cel in belandt bepaalt?quote:Op maandag 25 mei 2009 15:54 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Dit:
Justitie sluit acht gevangenissen
Den Haag - Het ministerie van Justitie gaat de komende jaren acht gevangenissen sluiten. Door de sluiting verdwijnen bij het gevangeniswezen 1200 arbeidsplaatsen.
Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie dinsdag bekendgemaakt in het Masterplan Gevangeniswezen. De maatregelen zijn volgens de minister nodig om het overschot aan cellen terug te dringen.
Het probleem is dat de politie weer wijst naar de politiek, iets met bezuinigingen enzo. En zo blijf je in een circel ronddraaien. Aan de andere kant hanteert de politie slap beleid, kijk naar dat v.b. laatst met zo'n bontkraagje op scooter. Stond op GS, die agent was het zat, legde zijn wapen op de grond, en zei 'kom maar Marokkaantje'.quote:Op maandag 25 mei 2009 00:59 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat het zo'n puinhoop is bij de Nederlandse politie is in eerste instantie een zaak van de politie. Ik zeg niet dat er geen politieke koppen mogen rollen, maar laat ze nou EERST eens rollen bij de politie. Die korpschefs houden elkaar braaf de handen boven het hoofd; ze vegen allemaal hun eigen straatje schoon. Zie ook die idioot in de regio waar Gouda onder valt, die net doet alsof er in Gouda niks loos is.
En jij hebt de indruk dat het sluiten van gevangenissen, en daarmee een verkeerd signaal wordt afgegeven naar de samenleving met 'gaat u gerust slapen, er is geen criminaliteit in Nederland!', wel juist is?quote:Op maandag 25 mei 2009 15:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En jij hebt de indruk dat zij de strafmaat voor criminelen en daarmee het aantal mensen dat de cel in belandt bepaalt?.
Dat signaal leidt jij er zelf uit af volgens mij. Er komt nergens een signaal van af dat alles veilig is. Wat een onzin.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:04 schreef Pacifico het volgende:
[..]
En jij hebt de indruk dat het sluiten van gevangenissen, en daarmee een verkeerd signaal wordt afgegeven naar de samenleving met 'gaat u gerust slapen, er is geen criminaliteit in Nederland!', wel juist is?
Ja zo'n dikke redneck cop als in de VS wil ik met zn hand op zn pistool naar me toe zien komen als ik een stopbord genegeerd hebquote:Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef Lyrebird het volgende:
Ergens is het natuurlijk niet zo gek, dat die politie niet functioneert.
Als het onveilig is, dan wordt er geroepen om "meer blauw op straat", en dat betekent dat er weer extra miljoenen naar de politie gaan.
Het is nog onlogischer om een verkeerd signaal af te geven naar de bevolking door de schone schijn op te houden en gevangenissen te sluiten. Alle kosten die erbij horen? Je bedoeld: 'we gaan het geld wat erin wordt gestopt waarmaken en de gevangenissen weer winstgevend maken door criminelen erin te gooien die nog buiten rondlopen.'.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat signaal leidt jij er zelf uit af volgens mij. Er komt nergens een signaal van af dat alles veilig is. Wat een onzin.
Nee, je moet allerlei leegstaande gevangenissen open hebben staan incl. alle kosten die daarbij horen zodat mensen niet gaan denken dat alles veilig is.Wat is dat voor logica.
Ik beveel dit topic aan als leesvoer: "Er zijn niet slechts een paar criminele Marokkanen"quote:Op maandag 25 mei 2009 16:02 schreef Pacifico het volgende:
Het probleem is dat de politie weer wijst naar de politiek, iets met bezuinigingen enzo. En zo blijf je in een circel ronddraaien. Aan de andere kant hanteert de politie slap beleid, kijk naar dat v.b. laatst met zo'n bontkraagje op scooter. Stond op GS, die agent was het zat, legde zijn wapen op de grond, en zei 'kom maar Marokkaantje'.Ineens zag je de positieve reacties overal opduiken, iedereen stond achter de agent. Hoe zuur moet het zijn dat je even 'vergeet' dat je bij de politie werkt.
Wat je op TV ziet zijn de extremen.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja zo'n dikke redneck cop als in de VS wil ik met zn hand op zn pistool naar me toe zien komen als ik een stopbord genegeerd heb
Ze kunnen er jaren aan tv programma's mee vullen, dus zo extreem lijkt me dat niet.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:04 schreef waht het volgende:
[..]
Wat je op TV ziet zijn de extremen.
Maar inderdaad heeft de VS ook genoeg problemen met de wetshandhavers. Daar zijn ze te hard, hier zijn het mietjes. Dat is de beeldvorming. Of het waar is, is een tweede.
danke!quote:Op maandag 25 mei 2009 16:59 schreef tntkiller het volgende:
uitzending prdv is hier te zien in 8 delen
wat een bananen republiek is nederland toch.
Nouja, een land van 300 miljoen inwoners met honderdduizenden politieauto's uitgerust met camera...quote:Op maandag 25 mei 2009 17:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ze kunnen er jaren aan tv programma's mee vullen, dus zo extreem lijkt me dat niet.
Ik ben het eens dat er een reorganisatie moet plaats vinden maar je moet wel begrijpen dat de VS anders is dan Nederland. Als daar iemand wordt neergeschoten door een agent kijken ze de dashboard camera beelden na en als inderdaad blijkt dat de verdachte aan het vluchten was of een ernstige bedreiging tegen de agent(e) was dan is het daarmee af.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef Lyrebird het volgende:
ahum paar postjes boven jequote:Op maandag 25 mei 2009 17:54 schreef Sierieoes. het volgende:
Is er ergens waar ik die uitzending kan na kijken? Heb er gister iets over gehoord maar niet kunnen kijken, maar dat het al langer mis is in dit land wist ik al, helaas.
....
quote:Op maandag 25 mei 2009 16:59 schreef tntkiller het volgende:
uitzending prdv is hier te zien in 8 delen
wat een bananen republiek is nederland toch.
Exactquote:Op maandag 25 mei 2009 17:54 schreef Sierieoes. het volgende:
[..]
Slotervaart, een jongen probeert 2 poltieagenten NEER TE STEKEN. De politie knalt hem neer en wat gebeurt er? Dagen lange rellen door marokkaantjes die het 'oneerlijk' (rofl) vinden.
HARDERE aanpak!
Waar woon je dan kom ik even met een paar vrienden langs om je je geloof in de rechtstaat terug te geven.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:49 schreef jammerkant het volgende:
Zijn er in Nederland serieus nog mensen dan die de politie wel respecteren? Dan moeten dan wel echt naïeve provincietrutjes zijn die nog nooit wat hebben meegemaakt.
Afijn, van mij mogen alle gevangenissen dicht en de politie worden opgedoekt. Ik dop m'n eigen boontjes wel.
Ik had begrepen dat er juist meer aangiftes werden gedaan. Telefonische en internet aangiftes hebben de aangiftenstroom behoorlijk doen toenemen.quote:
Wat ik begrepen heb zijn die targets nog voor ieder district hetzelfde. Dus een agent in een boerengehucht is gedwongen iedereen die door rood rijdt (op een leeg kruispunt) te bekeuren, terwijl een agent in een stad achter de echte criminelen aan zou kunnen.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:22 schreef HarryP het volgende:
[..]
Waar woon je dan kom ik even met een paar vrienden langs om je je geloof in de rechtstaat terug te geven.
En het halen van targets. Het is natuurlijk onzin om targets te stellen die je niet of nauwelijks kan halen.
Die politie agenten moeten immers nog langer mee dan een paar jaar op hun tenen lopen.
Ik had begrepen dat er veel meer aangiften werden gedaan dan in het verleden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:48 schreef Revolution-NL het volgende:
En dan vind men gek dat mensen geen aangifte meer doen en dat het respect voor onze dienders steeds verder afneemt.
ja, daag. Je haalt 2 dezelfde berichten aan, over 2 verschillende bronnen verspreidt. Zo kan ik het ook. Bovendien heb ik de cijfers van dat laatste onderzoek niet gezien. Die 54% zegt me niets....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:57 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat er veel meer aangiften werden gedaan dan in het verleden.
Voor de rest:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)gen-met-aangiftestop
http://www.parool.nl/paro(...)ngifte-politie.dhtml
http://www.elsevierretail(...)aAangiftePolitie.htm
Het is op verschillende plaatsen gepubliceerd. Het is ook niet gerectificeerd en ik mag ervan uitgaan dat de bronnen kloppen. De meerderheid van de winkeliers zijn tevreden met de afhandeling van de aangifte en ook hier is een stijgende lijn te zien. M.a.w. onderzoek bij diegenen waar het over gaat ondersteunen de stelling niet dat het juist slechter gaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:27 schreef Pacifico het volgende:
ja, daag. Je haalt 2 dezelfde berichten aan, over 2 verschillende bronnen verspreidt. Zo kan ik het ook. Bovendien heb ik de cijfers van dat laatste onderzoek niet gezien. Die 54% zegt me niets....
Ja, maar dat artikel is dus weerlegd in de uitzending van Peter r de Vries zondag.... Oftewel, het klopt niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Het is op verschillende plaatsen gepubliceerd. Het is ook niet gerectificeerd en ik mag ervan uitgaan dat de bronnen kloppen. De meerderheid van de winkeliers zijn tevreden met de afhandeling van de aangifte en ook hier is een stijgende lijn te zien. M.a.w. onderzoek bij diegenen waar het over gaat ondersteunen de stelling niet dat het juist slechter gaat.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)dsgevoel_stijgt.html
De bovenstaande link naar trouw zegt het wel treffend. Criminaliteit is gedaalt maar gevoel van onveiligheid is gestegen.
Winkelier vindt aangifte te ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Het is op verschillende plaatsen gepubliceerd. Het is ook niet gerectificeerd en ik mag ervan uitgaan dat de bronnen kloppen. De meerderheid van de winkeliers zijn tevreden met de afhandeling van de aangifte en ook hier is een stijgende lijn te zien. M.a.w. onderzoek bij diegenen waar het over gaat ondersteunen de stelling niet dat het juist slechter gaat.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)dsgevoel_stijgt.html
De bovenstaande link naar trouw zegt het wel treffend. Criminaliteit is gedaalt maar gevoel van onveiligheid is gestegen.
quote:Winkeliers overwegen geen aangifte meer te doen van winkeldiefstal bij de politie. Volgens Detailhandel Nederland, een brancheorganisatie voor winkeliers, vinden veel winkeliers die procedure te ingewikkeld.
Winkeliers moeten vaak weken wachten na een aangifte van diefstal, en krijgen daarna ook te maken met onduidelijke aangifteformulieren. Utrechtse winkeliers moeten bijvoorbeeld een formulier van acht pagina's invullen. Dit terwijl het officiële aangifteformulier maar één pagina lang is.
Volgens Detailhandel Nederland treden politie en justitie vaak laks of helemaal niet op na een melding. De voorzitter van de organisatie roept het kabinet op tot actie. Hij wil dat er een bewindvoerder komt, die de aangifteprocedure gaat verbeteren
Dus jij hebt blind vertrouwen in de onderzoek van Peter R de Vries?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:19 schreef Pacifico het volgende:
Ja, maar dat artikel is dus weerlegd in de uitzending van Peter r de Vries zondag.... Oftewel, het klopt niet.
+ Winkelier vindt aangifte te ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:26 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dus jij hebt blind vertrouwen in de onderzoek van Peter R de Vries?
Plus nog eentje vanaf spitsnieuws.nlquote:Hallo allemaal.
Twee jaar van ellende, scheiding, verhuizing, een nieuwe vriendin veel te zware knie operatie etc. Wordt al anderhalf jaae met de dood bedreigt en ook mijn kinderen en mijn vriendin en haar kind. Heb al een keer 5000 euro in samenwerking met de politie bij een benzinepomp af moeten geven, niemand kwam het halen. Een aantal keer was ik verdachte ipv slachtoffer. in cel gezeten en al.
quote:Het slachtoffer in Bavel is inderdaad de Isabelle die ik ken. De afgelopen 2 jaar heeft ze een groot aantal bedreigingen en andere rottigheid over zich heen gehad, waarbij de plaatselijke politie haar gewoon heeft genegeerd en als klager heeft afgedaan.
Dit is een van die gevallen waarin de politie zwaar heeft gefaald. De aanloop naar dit drama is een lange, met alle factoren die erop wezen dat er een psychopaat aan het werk was.
De man uit Zwijndrecht heb ik persoonlijk een keer ontmoet op een verjaardag, en daar zaten merkbaar een paar grote steken bij los.
Dat men nu stelt dat de dader de zoon van hem zou zijn geweest is een voorlopige conclusie, het zou betekenen dat die jongen reeds vanaf zijn 14e Isabelle aan het stalken is geweest en al die andere zaken heeft gedaan zoals haar E-mail hacken, inbreken in haar huis en iedere keer wanneer ze haar telefoonnummer wijzigde dat vrij kort daarna weer kende.
Wie de stalker was is nooit ontdekt, tot nu toe blijkbaar dus.
Had de politie twee jaar geleden eens serieus onderzoek gedaan, dan was dit mogelijk voorkomen.
Wat mij kwaad maakt is dat soort lakse en ongemotiveerde "politiepraktijken" levens kost, levens van moeders, van kinderen.
"Slachtoffer van verkrachting": heeft u het zelf niet uitgelokt, mevrouw?
In het geval van de moord in Bavel is het de laksheid van lokale politieagenten waardoor Isabelle de dood vond. Alles aanwijzingen waren er dat het gruwelijk uit de hand ging lopen, al ruim 2 jaar van tevoren.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)gen-met-aangiftestopquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:27 schreef Pacifico het volgende:
+ Winkelier vindt aangifte te ingewikkeld
Het probleem deed zich regionaal voor dus zeker niet landelijk. Bij FOK is politie Utrecht weggevallen. Als het goed is is dat probleem ook al verholpen.quote:Elsevier Retail
In 2003 hebben de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken een standaardaangifteformulier van één pagina ingevoerd voor winkeldiefstal.
Maar de politie Utrecht weigert dit formulier en gebruikt er een van acht pagina's, aldus Detailhandel Nederland.
Wat heeft dit te maken met de politie optreden?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:34 schreef Loveless85 het volgende:
citaatje uit afscheidsbrief dader familiedrama Zwijndrecht/Bavel:
Als je even de moeite nam het te lezen zou je snappen dat ik doel op dat de politie daar ook de nodige steekjes heeft laten vallen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:39 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de politie optreden?
- Het is is triest dat de drame heeft plaatsgevonden.
- Het is triest dat de brief openbaar is gemaakt.
- Het is nog vele malen triester dat er een persoon zijn die zo'n brief gebruiken als argument.
Dan lees jij dingen die ik niet lees.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:40 schreef Loveless85 het volgende:
Als je even de moeite nam het te lezen zou je snappen dat ik doel op dat de politie daar ook de nodige steekjes heeft laten vallen.
Volgens BNR was de man in kwestie al jaren in behandeling bij een psychiater. Verder maakte hij gebruik van 2 soorten medicijnen die gecombineerd een hele nare bijwerking hebben.quote:Spitnieuws
Kajim, die volgens vrienden psychisch in de knoop zat,
Naam agent opvragen, naar een andere gemeente gaan en daar aangifte doen tegen die agent.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:58 schreef huhggh het volgende:
Ik heb ook net de uitzending van PrdV gezien, en m'n broek zakt echt af.
Wat een incompetenie bij de politie.
Echt schikbarend hoe de politie met burgers in dit soort zaken omgaat.
Helaas kan ik dit beamen, aangezien mijn aangifte op een poltiebureau ook niet is opgenomen terwijl ik dat wel wilde.
Zo krijg je natuurlijk heel weinig aangiftes in de statistieken.
Dat was 5 jaar geleden alweer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Naam agent opvragen, naar een andere gemeente gaan en daar aangifte doen tegen die agent.
Een agent is wettelijk verplicht elke aangifte aan te nemen. Of ze er ook wat mee doen is een tweede, maar het is altijd leuk om de politie te kakken te zetten wanneer ze er zelf om vragen.
quote:Op maandag 25 mei 2009 11:59 schreef Posdnous het volgende:
Wat heeft dit met Albayrak te maken? Dit is al 20 jaar zo. ....
Je denkt toch niet dat een andere politicus (met name Geertje) hier iets aan gaat veranderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |