Ik had begrepen dat er veel meer aangiften werden gedaan dan in het verleden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:48 schreef Revolution-NL het volgende:
En dan vind men gek dat mensen geen aangifte meer doen en dat het respect voor onze dienders steeds verder afneemt.
ja, daag. Je haalt 2 dezelfde berichten aan, over 2 verschillende bronnen verspreidt. Zo kan ik het ook. Bovendien heb ik de cijfers van dat laatste onderzoek niet gezien. Die 54% zegt me niets....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:57 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat er veel meer aangiften werden gedaan dan in het verleden.
Voor de rest:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)gen-met-aangiftestop
http://www.parool.nl/paro(...)ngifte-politie.dhtml
http://www.elsevierretail(...)aAangiftePolitie.htm
Het is op verschillende plaatsen gepubliceerd. Het is ook niet gerectificeerd en ik mag ervan uitgaan dat de bronnen kloppen. De meerderheid van de winkeliers zijn tevreden met de afhandeling van de aangifte en ook hier is een stijgende lijn te zien. M.a.w. onderzoek bij diegenen waar het over gaat ondersteunen de stelling niet dat het juist slechter gaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:27 schreef Pacifico het volgende:
ja, daag. Je haalt 2 dezelfde berichten aan, over 2 verschillende bronnen verspreidt. Zo kan ik het ook. Bovendien heb ik de cijfers van dat laatste onderzoek niet gezien. Die 54% zegt me niets....
Ja, maar dat artikel is dus weerlegd in de uitzending van Peter r de Vries zondag.... Oftewel, het klopt niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Het is op verschillende plaatsen gepubliceerd. Het is ook niet gerectificeerd en ik mag ervan uitgaan dat de bronnen kloppen. De meerderheid van de winkeliers zijn tevreden met de afhandeling van de aangifte en ook hier is een stijgende lijn te zien. M.a.w. onderzoek bij diegenen waar het over gaat ondersteunen de stelling niet dat het juist slechter gaat.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)dsgevoel_stijgt.html
De bovenstaande link naar trouw zegt het wel treffend. Criminaliteit is gedaalt maar gevoel van onveiligheid is gestegen.
Winkelier vindt aangifte te ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Het is op verschillende plaatsen gepubliceerd. Het is ook niet gerectificeerd en ik mag ervan uitgaan dat de bronnen kloppen. De meerderheid van de winkeliers zijn tevreden met de afhandeling van de aangifte en ook hier is een stijgende lijn te zien. M.a.w. onderzoek bij diegenen waar het over gaat ondersteunen de stelling niet dat het juist slechter gaat.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)dsgevoel_stijgt.html
De bovenstaande link naar trouw zegt het wel treffend. Criminaliteit is gedaalt maar gevoel van onveiligheid is gestegen.
quote:Winkeliers overwegen geen aangifte meer te doen van winkeldiefstal bij de politie. Volgens Detailhandel Nederland, een brancheorganisatie voor winkeliers, vinden veel winkeliers die procedure te ingewikkeld.
Winkeliers moeten vaak weken wachten na een aangifte van diefstal, en krijgen daarna ook te maken met onduidelijke aangifteformulieren. Utrechtse winkeliers moeten bijvoorbeeld een formulier van acht pagina's invullen. Dit terwijl het officiële aangifteformulier maar één pagina lang is.
Volgens Detailhandel Nederland treden politie en justitie vaak laks of helemaal niet op na een melding. De voorzitter van de organisatie roept het kabinet op tot actie. Hij wil dat er een bewindvoerder komt, die de aangifteprocedure gaat verbeteren
Dus jij hebt blind vertrouwen in de onderzoek van Peter R de Vries?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:19 schreef Pacifico het volgende:
Ja, maar dat artikel is dus weerlegd in de uitzending van Peter r de Vries zondag.... Oftewel, het klopt niet.
+ Winkelier vindt aangifte te ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:26 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dus jij hebt blind vertrouwen in de onderzoek van Peter R de Vries?
Plus nog eentje vanaf spitsnieuws.nlquote:Hallo allemaal.
Twee jaar van ellende, scheiding, verhuizing, een nieuwe vriendin veel te zware knie operatie etc. Wordt al anderhalf jaae met de dood bedreigt en ook mijn kinderen en mijn vriendin en haar kind. Heb al een keer 5000 euro in samenwerking met de politie bij een benzinepomp af moeten geven, niemand kwam het halen. Een aantal keer was ik verdachte ipv slachtoffer. in cel gezeten en al.
quote:Het slachtoffer in Bavel is inderdaad de Isabelle die ik ken. De afgelopen 2 jaar heeft ze een groot aantal bedreigingen en andere rottigheid over zich heen gehad, waarbij de plaatselijke politie haar gewoon heeft genegeerd en als klager heeft afgedaan.
Dit is een van die gevallen waarin de politie zwaar heeft gefaald. De aanloop naar dit drama is een lange, met alle factoren die erop wezen dat er een psychopaat aan het werk was.
De man uit Zwijndrecht heb ik persoonlijk een keer ontmoet op een verjaardag, en daar zaten merkbaar een paar grote steken bij los.
Dat men nu stelt dat de dader de zoon van hem zou zijn geweest is een voorlopige conclusie, het zou betekenen dat die jongen reeds vanaf zijn 14e Isabelle aan het stalken is geweest en al die andere zaken heeft gedaan zoals haar E-mail hacken, inbreken in haar huis en iedere keer wanneer ze haar telefoonnummer wijzigde dat vrij kort daarna weer kende.
Wie de stalker was is nooit ontdekt, tot nu toe blijkbaar dus.
Had de politie twee jaar geleden eens serieus onderzoek gedaan, dan was dit mogelijk voorkomen.
Wat mij kwaad maakt is dat soort lakse en ongemotiveerde "politiepraktijken" levens kost, levens van moeders, van kinderen.
"Slachtoffer van verkrachting": heeft u het zelf niet uitgelokt, mevrouw?
In het geval van de moord in Bavel is het de laksheid van lokale politieagenten waardoor Isabelle de dood vond. Alles aanwijzingen waren er dat het gruwelijk uit de hand ging lopen, al ruim 2 jaar van tevoren.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)gen-met-aangiftestopquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:27 schreef Pacifico het volgende:
+ Winkelier vindt aangifte te ingewikkeld
Het probleem deed zich regionaal voor dus zeker niet landelijk. Bij FOK is politie Utrecht weggevallen. Als het goed is is dat probleem ook al verholpen.quote:Elsevier Retail
In 2003 hebben de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken een standaardaangifteformulier van één pagina ingevoerd voor winkeldiefstal.
Maar de politie Utrecht weigert dit formulier en gebruikt er een van acht pagina's, aldus Detailhandel Nederland.
Wat heeft dit te maken met de politie optreden?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:34 schreef Loveless85 het volgende:
citaatje uit afscheidsbrief dader familiedrama Zwijndrecht/Bavel:
Als je even de moeite nam het te lezen zou je snappen dat ik doel op dat de politie daar ook de nodige steekjes heeft laten vallen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:39 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de politie optreden?
- Het is is triest dat de drame heeft plaatsgevonden.
- Het is triest dat de brief openbaar is gemaakt.
- Het is nog vele malen triester dat er een persoon zijn die zo'n brief gebruiken als argument.
Dan lees jij dingen die ik niet lees.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:40 schreef Loveless85 het volgende:
Als je even de moeite nam het te lezen zou je snappen dat ik doel op dat de politie daar ook de nodige steekjes heeft laten vallen.
Volgens BNR was de man in kwestie al jaren in behandeling bij een psychiater. Verder maakte hij gebruik van 2 soorten medicijnen die gecombineerd een hele nare bijwerking hebben.quote:Spitnieuws
Kajim, die volgens vrienden psychisch in de knoop zat,
Naam agent opvragen, naar een andere gemeente gaan en daar aangifte doen tegen die agent.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:58 schreef huhggh het volgende:
Ik heb ook net de uitzending van PrdV gezien, en m'n broek zakt echt af.
Wat een incompetenie bij de politie.
Echt schikbarend hoe de politie met burgers in dit soort zaken omgaat.
Helaas kan ik dit beamen, aangezien mijn aangifte op een poltiebureau ook niet is opgenomen terwijl ik dat wel wilde.
Zo krijg je natuurlijk heel weinig aangiftes in de statistieken.
Dat was 5 jaar geleden alweer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Naam agent opvragen, naar een andere gemeente gaan en daar aangifte doen tegen die agent.
Een agent is wettelijk verplicht elke aangifte aan te nemen. Of ze er ook wat mee doen is een tweede, maar het is altijd leuk om de politie te kakken te zetten wanneer ze er zelf om vragen.
quote:Op maandag 25 mei 2009 11:59 schreef Posdnous het volgende:
Wat heeft dit met Albayrak te maken? Dit is al 20 jaar zo. ....
Je denkt toch niet dat een andere politicus (met name Geertje) hier iets aan gaat veranderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |