abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69369614
N.a.v. de uitzending van Peter r de Vries, van vanavond op SBS6, werd weer eens duidelijk dat de gevangenissen die nu leegstaan gewoon open moeten blijven, i.p.v. van deze te sluiten.

De uitzending van Peter r de vries was ook hieraan gewijd, om duidelijk te laten zien hoe de NL politie nou omgaat met criminelen, aangiftes, en hoe 'snel' ze daar mee omgaan. Peter r de vries vraagt justitie nog maar even te wachten met het sluiten van 8 gevangenissen, want uit zijn reportage blijkt duidelijk waarom.

De uitkomst is bedroevend. De uitzending liet zien dat het echt slecht gesteld is met de NL politie, die niet in actie komt wanneer je met het adres van een dader komt die zojuist je dure motor van 16.000 euro heeft gestolen. De politie reageert dan als volgt: "dat komt allemaal goed. U kunt gerust gaan slapen."

En ja, mocht je het er niet mee eens zijn? Tja, dan weet je vast zelf het antwoord wel van de politie: "Als u het er niet mee eens bent, kunt u een brief schrijven.". Zo gaat de NL politie dus om met een aangifte, zelfs wanneer je de dader weet te wonen. Maargoed, dit is niets nieuws. We zijn dit al lang gewend, voorbeelden te over. Maar normaal is het niet te noemen.

Hilarisch is een column van een agente, die het blijkbaar allemaal wel best vindt. Want werken bij de politie is juist leuk! Met je vingers in je neus! Hoppa!

Tot zover de geloofwaardigheid van de politie. Marijke zal waarschijnlijk een vermaning krijgen, en daar zal het ook bij blijven. Het welbekende 'foei! niet meer doen hoor!'. Zoals menig rechter ook een crimineeltje toespreekt die voor de rechter staat.

'Rotte appels' ? Ik dacht het niet! Want het is schering en inslag! En dát is de reden dat inderdaad gevangenissen leegstaan, door dit soort pauperagentjes, die er weinig voor voelen écht iets te doen aan de criminaliteit in dit land. Neuh, lekker met je vingers in je neus achterover gaan leunen, en ach, de collega die met jouw zaak bezig is? Ach, die wil ook even een paar daagjes vrij he! Gaat u gerust zelf ook lekker op vakantie!

Gedupeerde ondernemer in gesprek met de politie. Peter luistert mee:

PVV: 'Sluit geen gevangenissen; gebruik ze!'
De PVV heeft in 2008 al aan de bel getrokken hierover, de gevangenissen moeten juist openblijven. Maar de politiek heeft er weinig oren naar. Er is niet geluisterd. De PVV wordt vaak verweten geen debat te willen aangaan, maar wie wil er nou werkelijk niet in debat? Ik ben benieuwd of er nog reacties komen n.a.v. de uitzending van Peter r de Vries van vanavond. Want, 'het is de burger die waakt, als de politie slaapt', aldus Peter r de Vries. En zo is het maar net.

Spreektekst Raymond de Roon (PVV) in 2008:
Bij mijn fractie zijn veel e-mails binnengekomen van burgers, die erop attenderen dat België op zoek is naar celcapaciteit en Nederland de hier leegstaande cellen niet ter beschikking stelt.
En daarna kwam er nog een tweede golf e-mails, die erop wezen dat in het bijzonder de gevangenis Overmaze (Maastricht) zou worden gesloten, terwijl de nabije Belgische justitie celcapaciteit te kort komt. Volgens berichtgeving in de media, zouden de leegstaande Nederlandse cellen om juridische redenen toch niet zo makkelijk ingezet kunnen worden om Belgische gedetineerden te huisvesten.
Maar volgens de media zou België anderzijds het gebruik van Nederlandse bajesboten versmaden. Om uiteenlopende redenen willen de Belgen die bajesboten niet gebruiken. Een daarvan intrigeert mij in het bijzonder.

Volgens een Belgische justitiewoordvoerder is de kostprijs per dag per gedetineerde een stuk hoger, dan wat zij in België daarvoor gewend zijn.

Kunnen wij op het punt van de kostenbeheersing misschien iets van de Belgen leren? Dat zou toch mooi zijn. De kosten van ons gevangeniswezen liegen er niet om. Staatssecretaris, bent u bereid om te onderzoeken wat wij van de Belgen kunnen leren? Kunnen zij ons helpen om de kosten van ons gevangeniswezen omlaag te brengen?

Maar laten we ook even acht slaan op de juridische belemmeringen om zomaar even wat Belgische gedetineerden in leegstaande cellen in Nederland op te kunnen vangen. Of, in voorkomend geval, natuurlijk het omgekeerde: Nederlandse boeven opsluiten in België als we zelf cellen te kort hebben.
Juridische belemmeringen die in de weg staan aan uitvoering van goede ideeën, zijn er toch om geslecht te worden? Of niet, soms?

Wij hebben een geoliede praatclub met de Belgen, genaamd: Benelux.

Staatssecretaris, is het geen mooi project voor de Benelux om de samenwerking tussen België en Nederland eens wat op te poetsen, als het gaat om de aanpak van het criminaliteitsprobleem in onze beide landen. In het bijzonder, wederzijdse bijstand bij tenuitvoerlegging van vrijheidsstraffen?

Maar goed, het belangrijkst is natuurlijk de vraag: waarom laat de regering eigenlijk zoveel cellen leeg staan. Is de criminaliteit al aanmerkelijk teruggedrongen? Ik dacht het niet. Ik heb deze vraag het afgelopen jaar een aantal malen gesteld: in het begrotingsdebat, in schriftelijke en mondelinge kamervragen, in overleggen. Maar een adequaat antwoord heb ik van de regering nog nooit gekregen.

Als er nog veel misdrijven worden gepleegd en we hebben cellen leeg staan, dan is het toch logisch dat de inspanningen om de boeven te vangen moeten worden opgevoerd? En dan heb ik het niet zozeer over fietsendieven, waar de regering nogal op schijnt te focussen, maar over de daders van geweldscriminaliteit, inbrekers, verkrachters, moordenaars, afpersers enz enz.

Wanneer, staatssecretaris, komt de regering nu eens met een echt plan om meer zware boeven te vangen. Laat ze niet rondlopen, sluit ze op en sluit ze, ter beveiliging van de burgers, langer op. Cellen genoeg.

Sluit geen gevangenissen; gebruik ze!
Ontsla geen gevangenispersoneel: zet hen in!

De staatssecretaris van Justitie (PvdA) wilde aan geen van de eisen van de Roon toegeven. De moties hebben weinig effect gehad. Dat bleek wel uit de berichten van afgelopen week.

Justitie sluit acht gevangenissen
Den Haag - Het ministerie van Justitie gaat de komende jaren acht gevangenissen sluiten. Door de sluiting verdwijnen bij het gevangeniswezen 1200 arbeidsplaatsen.

Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie dinsdag bekendgemaakt in het Masterplan Gevangeniswezen. De maatregelen zijn volgens de minister nodig om het overschot aan cellen terug te dringen.

Totzover Albayrak van Justitie. Ik vind dat deze snol alle geloofwaardigheid heeft verloren, en héél gauw moet aftreden na de uitzending van Peter r de Vries van vanavond!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pacifico op 25-05-2009 00:12:39 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 00:00:01 #2
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_69369684
Goede OP
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 25 mei 2009 @ 00:17:50 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_69370194
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 25 mei 2009 @ 00:23:04 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69370319
Waren er uberhaubt nog mensen die dachten dat de NLse politie er was om boeven te pakken!?

Dat is toch iets van vroeger!? Kom nou(!) Tegenwoordig moet iedereen verplicht een ID-kaart op zak hebben, en hanger er overal camera's, dus natuurlijk zijn er geen boeven meer...(!) Snap dat dan!
pi_69370382
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja joh, die grap hebben we vandaag ook pas 5641 keer gelezen hoor. Held!
  maandag 25 mei 2009 @ 00:27:43 #6
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_69370415
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Het is dan ook zondag..
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_69370824
Ah, ik zie nu dat hier - heel terecht - een nieuw topic over is. Ik copy-paste een deel van mijn reactie uit een ander topic:

Wat we dus hebben is een fors toenemende overlast door jeugdige criminelen, die overduidelijk niet voldoende worden gestraft. Dat terwijl de ruimte in de cellen er WEL is.

Het was ontluisterend om te zien. De Vries liet een aantal zaken zien, waarbij gedupeerden grote schade hadden (soms meer dan 20.000 euro), dat er aangifte is gedaan bij de politie (wat ook nog moeizaam ging) en waarbij dan TIG gegevens over de dader gewoon beschikbaar zijn. De politie doet er NIKS mee. Wekenlang ondernemen ze geen enkele vorm van actie.

Een schriftelijke samenvatting van de uitzending is hier te lezen:
http://www.peterrdevries.nl/tekst/uitdeuitzending-motor-tot.htm

Het is schrijnend, hoe slecht onze politie functioneert. De Nederlandse politie faalt op alle fronten. En als het nou zo was dat ze er alles aan deden, maar gewoon geen resultaat boeken, dan kun je nog zeggen: ze hebben het tenminste geprobeerd. Maar ze doen totaal NIKS; ze zijn compleet inactief.

Als criminelen niet worden opgespoord - zelfs niet als de politie alle details op een presenteerblaadje krijgt aangeleverd - is het geen wonder dat de criminaliteit 'daalt' en de gevangenissen 'niet meer nodig' zijn. Burgers worden gewoon ontmoedigd om aangifte te doen en het vertrouwen in de politie daalt verder. En het trieste is: dat laatste is nog terecht ook.

Dit MOET gevolgen krijgen. Het wordt eens dringend tijd dat er koppen gaan rollen binnen de Nederlandse politie, want deze 'dienders' doen gewoon totaal NIET waarvoor ze betaald worden.
pi_69370885
quote:
Op zondag 24 mei 2009 23:57 schreef Pacifico het volgende:
Totzover Albayrak van Justitie. Ik vind dat deze snol alle geloofwaardigheid heeft verloren, en héél gauw moet aftreden na de uitzending van Peter r de Vries van vanavond!
Dat het zo'n puinhoop is bij de Nederlandse politie is in eerste instantie een zaak van de politie. Ik zeg niet dat er geen politieke koppen mogen rollen, maar laat ze nou EERST eens rollen bij de politie. Die korpschefs houden elkaar braaf de handen boven het hoofd; ze vegen allemaal hun eigen straatje schoon. Zie ook die idioot in de regio waar Gouda onder valt, die net doet alsof er in Gouda niks loos is.
pi_69376027
Die column trouwens
Ik hoop van harte dat die persoon het nog erg moeilijk gaat krijgen door het plaatsen daarvan.
pi_69376856
Ergens is het natuurlijk niet zo gek, dat die politie niet functioneert.

Als het onveilig is, dan wordt er geroepen om "meer blauw op straat", en dat betekent dat er weer extra miljoenen naar de politie gaan.

Die kunnen daarmee hun personeel extra in de watten leggen. Het aantal agenten dat een kantoorbaan heeft is schrikbarend, en alle goede krachten die op straat echt iets aan de veiligheid doen, worden na verloop van tijd weggepromoveerd. Als ik het goed heb is het percentage brigadiers en hoofdagenten vergeleken met het percentage agenten die het klotewerk op straat moeten doen, helemaal buiten proportie gegroeid.

Het wordt tijd dat ze die hele zaak reorganiseren, en wat mensen in de VS laten kijken om te zien hoe de politie daar functioneert. Daar doen agenten hun werk in hun uppie, en reken maar dat die mannetjesputters nergens bang voor zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_69377410
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Dat dit kan op Fok!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_69377598
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef Lyrebird het volgende:

Als het onveilig is, dan wordt er geroepen om "meer blauw op straat", en dat betekent dat er weer extra miljoenen naar de politie gaan.

Die kunnen daarmee hun personeel extra in de watten leggen. Het aantal agenten dat een kantoorbaan heeft is schrikbarend, en alle goede krachten die op straat echt iets aan de veiligheid doen, worden na verloop van tijd weggepromoveerd. Als ik het goed heb is het percentage brigadiers en hoofdagenten vergeleken met het percentage agenten die het klotewerk op straat moeten doen, helemaal buiten proportie gegroeid.

Het wordt tijd dat ze die hele zaak reorganiseren, en wat mensen in de VS laten kijken om te zien hoe de politie daar functioneert. Daar doen agenten hun werk in hun uppie, en reken maar dat die mannetjesputters nergens bang voor zijn.
De grote fout die er is gemaakt is het beloningssysteem bij de politie invoeren.
Als je dan ook nog de schoolboeken betaald van de opbrengst van snelheidsboetes dan snap je wel dat het niet meer over de preventieve taken gaat.
Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze wel eens maar dan krijgt de politie geen geld.
Audaces fortuna juvat
  maandag 25 mei 2009 @ 11:59:53 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69377857
Wat heeft dit met Albayrak te maken? Dit is al 20 jaar zo. ....

Je denkt toch niet dat een andere politicus (met name Geertje ) hier iets aan gaat veranderen?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 25 mei 2009 @ 12:07:12 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69378091
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:59 schreef Posdnous het volgende:
Wat heeft dit met Albayrak te maken? Dit is al 20 jaar zo. ....

Je denkt toch niet dat een andere politicus (met name Geertje ) hier iets aan gaat veranderen?
Och, zodra een politicus nu zou proberen om de zaken weer te normaliseren zodat je weer een gewoon goed functionerend poltie-apparaat krijgt, dan gaan die huillies natuurlijk meteen staken en op de barristrades omdat ze dan natuurlijk meer loon eisen, want stel je voor dat ze hun primaire taak eens zouden moeten uitvoeren(!) ;')

De NLse politie is de term 'politie' niet eens waardig.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:16:48 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_69378332
Laten we eerst eens afwachten wat Albayrak (of was het niet Ter Horst die hierover gaat? ) hieraan gaat doen voordat we direct gaan roepen welke koppen er moeten rollen.
pi_69379045
quote:
Ergens is het natuurlijk niet zo gek, dat die politie niet functioneert. Als het onveilig is, dan wordt er geroepen om "meer blauw op straat", en dat betekent dat er weer extra miljoenen naar de politie gaan.

Het is WEL gek dat de politie zo slecht functioneert. Als er zo veel mensen op kantoor zitten, wat DOEN die mensen dan de hele dag? Ze zijn in elk geval NIET bezig met het daadwerkelijk oplossen van misdrijven. En uit de reportage van gisteren blijkt ook duidelijk dat je maar een lastpost bent als je aangifte komt doen. Wat dat 'klotenwerk' op straat betreft: daar worden ze voor betaald.

Redelijk bizar dat jij allerlei excuses gaat opvoeren namens mensen die hun werk gewoon aantoonbaar NIET goed doen. Wat dat betreft is het goed dat Peter R de Vries deze wanpraktijken aan de kaak stelt: naming & shaming. Luie dienders die schijt hebben aan het werkelijk oplossen van misdrijven, horen niet thuis bij de politie.
pi_69379172
"ja en wat als de boete niet wordt betaald"

"tja dan moet u vastzitten meneer"

Wat een drama dat systeem in NL. Wanneer je zelf met een knokploeg je fiets terug gaat halen zit je wel direct vast. Dat er maar veel geweld gebruikt gaat/mag worden tegen agentjes als die gisteren in de uitzending zaten. Klootzakken.
pi_69379368
Kan ik dit trouwens nog ergens online terugkijken?
Want ik heb blijkbaar wat gemist zie ik.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_69381847
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:43 schreef isogram het volgende:

[..]

Redelijk bizar dat jij allerlei excuses gaat opvoeren namens mensen die hun werk gewoon aantoonbaar NIET goed doen.
Lees mijn stukje nog een keer en probeer het dan nog eens. Je zult zien dat we het meer met elkaar eens zijn dan je nu denkt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_69382045
De politie heeft geen concurrentie; waarom zou ze goed haar best doen. Ze heeft zelfs baat bij meer criminaliteit
pi_69382537
Dat was wel heel erg ja, die ONTSNAPTE crimineel die gewoon door kon gaan terwijl hij in 3 verschillende plaatsen al weer bezig was.
pi_69384743
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:59 schreef Posdnous het volgende:
Wat heeft dit met Albayrak te maken?
Dit:

Den Haag - Het ministerie van Justitie gaat de komende jaren acht gevangenissen sluiten. Door de sluiting verdwijnen bij het gevangeniswezen 1200 arbeidsplaatsen.

Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie dinsdag bekendgemaakt in het Masterplan Gevangeniswezen. De maatregelen zijn volgens de minister nodig om het overschot aan cellen terug te dringen.
  maandag 25 mei 2009 @ 15:57:47 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_69384848
Hilarisch was dat stuk over de openstaande bekeuring van iemand die aangifte probeerde te doen .

Ik denk dat het aftreden van Albayrak niet veel toevoegt. Een behoorlijk management zou beter zijn
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 25 mei 2009 @ 15:59:04 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69384898
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:54 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Dit:

En jij hebt de indruk dat zij de strafmaat voor criminelen en daarmee het aantal mensen dat de cel in belandt bepaalt? .
pi_69385006
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:59 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat het zo'n puinhoop is bij de Nederlandse politie is in eerste instantie een zaak van de politie. Ik zeg niet dat er geen politieke koppen mogen rollen, maar laat ze nou EERST eens rollen bij de politie. Die korpschefs houden elkaar braaf de handen boven het hoofd; ze vegen allemaal hun eigen straatje schoon. Zie ook die idioot in de regio waar Gouda onder valt, die net doet alsof er in Gouda niks loos is.
Het probleem is dat de politie weer wijst naar de politiek, iets met bezuinigingen enzo. En zo blijf je in een circel ronddraaien. Aan de andere kant hanteert de politie slap beleid, kijk naar dat v.b. laatst met zo'n bontkraagje op scooter. Stond op GS, die agent was het zat, legde zijn wapen op de grond, en zei 'kom maar Marokkaantje'. Ineens zag je de positieve reacties overal opduiken, iedereen stond achter de agent. Hoe zuur moet het zijn dat je even 'vergeet' dat je bij de politie werkt.

Flik dat eens in de V.S., heb je gelijk een knuppel in je nek. En terecht!

pi_69385095
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En jij hebt de indruk dat zij de strafmaat voor criminelen en daarmee het aantal mensen dat de cel in belandt bepaalt? .
En jij hebt de indruk dat het sluiten van gevangenissen, en daarmee een verkeerd signaal wordt afgegeven naar de samenleving met 'gaat u gerust slapen, er is geen criminaliteit in Nederland!', wel juist is?
  maandag 25 mei 2009 @ 16:08:29 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69385229
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:04 schreef Pacifico het volgende:

[..]

En jij hebt de indruk dat het sluiten van gevangenissen, en daarmee een verkeerd signaal wordt afgegeven naar de samenleving met 'gaat u gerust slapen, er is geen criminaliteit in Nederland!', wel juist is?
Dat signaal leidt jij er zelf uit af volgens mij. Er komt nergens een signaal van af dat alles veilig is. Wat een onzin.

Nee, je moet allerlei leegstaande gevangenissen open hebben staan incl. alle kosten die daarbij horen zodat mensen niet gaan denken dat alles veilig is. Wat is dat voor logica.

Dat de politie op straat er verder niks van bakt en totaal geen autoriteit heeft bestrijd ik trouwens niet hoor. Al is dat al decennialang zo in NL>
pi_69385566
quote:

Ja zo'n dikke redneck cop als in de VS wil ik met zn hand op zn pistool naar me toe zien komen als ik een stopbord genegeerd heb
pi_69386199
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat signaal leidt jij er zelf uit af volgens mij. Er komt nergens een signaal van af dat alles veilig is. Wat een onzin.

Nee, je moet allerlei leegstaande gevangenissen open hebben staan incl. alle kosten die daarbij horen zodat mensen niet gaan denken dat alles veilig is. Wat is dat voor logica.
Het is nog onlogischer om een verkeerd signaal af te geven naar de bevolking door de schone schijn op te houden en gevangenissen te sluiten. Alle kosten die erbij horen? Je bedoeld: 'we gaan het geld wat erin wordt gestopt waarmaken en de gevangenissen weer winstgevend maken door criminelen erin te gooien die nog buiten rondlopen.'.
pi_69386216
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:02 schreef Pacifico het volgende:
Het probleem is dat de politie weer wijst naar de politiek, iets met bezuinigingen enzo. En zo blijf je in een circel ronddraaien. Aan de andere kant hanteert de politie slap beleid, kijk naar dat v.b. laatst met zo'n bontkraagje op scooter. Stond op GS, die agent was het zat, legde zijn wapen op de grond, en zei 'kom maar Marokkaantje'. Ineens zag je de positieve reacties overal opduiken, iedereen stond achter de agent. Hoe zuur moet het zijn dat je even 'vergeet' dat je bij de politie werkt.
Ik beveel dit topic aan als leesvoer: "Er zijn niet slechts een paar criminele Marokkanen"

De politie gedraagt zich hypocriet. Aan de ene kant klagen ze over onvoldoende middelen (en te softe straffen), wat naar mijn mening terecht is. Aan de andere kant doen ze zelf ook volop mee aan het politiek-correcte, bagatelliserende geneuzel dat je overal in de politiek tegenkomt.

De politie hoort te zorgen voor een veilige samenleving. Daarbij hoort het oppakken van overlastgevend straattuig. Dat het vervolgens frusterend is dat het tuig zo snel weer op vrije voeten komt, is GEEN vrijbrief voor de politie om dan maar niks te doen.
pi_69386389
Ik heb de aflevering van Peter R. de Vries ook gezien en het is werkelijk schandelijk hoe de politie soms te werk gaat. Een logisch gevolg is echter niet dat de staatssecretaris moet aftreden. Als de gevangenissen leeg staan, ligt dat primair bij de politie die haar taak niet naar behoren doet of de strafmaat die te laag is en dat moet gerepareerd worden door de wetgever.

De suggestie dat de PVV het beter zou doen is uiteraard grappig, meer niet.
pi_69386849
uitzending prdv is hier te zien in 8 delen

wat een bananen republiek is nederland toch.
pi_69386998
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:18 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ja zo'n dikke redneck cop als in de VS wil ik met zn hand op zn pistool naar me toe zien komen als ik een stopbord genegeerd heb
Wat je op TV ziet zijn de extremen.

Maar inderdaad heeft de VS ook genoeg problemen met de wetshandhavers. Daar zijn ze te hard, hier zijn het mietjes. Dat is de beeldvorming. Of het waar is, is een tweede.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69387250
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:04 schreef waht het volgende:

[..]

Wat je op TV ziet zijn de extremen.

Maar inderdaad heeft de VS ook genoeg problemen met de wetshandhavers. Daar zijn ze te hard, hier zijn het mietjes. Dat is de beeldvorming. Of het waar is, is een tweede.
Ze kunnen er jaren aan tv programma's mee vullen, dus zo extreem lijkt me dat niet.
pi_69387870
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:59 schreef tntkiller het volgende:

danke!
pi_69388256
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:11 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ze kunnen er jaren aan tv programma's mee vullen, dus zo extreem lijkt me dat niet.
Nouja, een land van 300 miljoen inwoners met honderdduizenden politieauto's uitgerust met camera...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69388685
Lees ik nou goed dat politieagenten wel eens vrij hebben? Schandalig!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69388742
Is er ergens waar ik die uitzending kan na kijken? Heb er gister iets over gehoord maar niet kunnen kijken, maar dat het al langer mis is in dit land wist ik al, helaas.

lol:

http://www.dumpert.nl/med(...)ie_stelt_prio_s.html
quote:

Ik ben het eens dat er een reorganisatie moet plaats vinden maar je moet wel begrijpen dat de VS anders is dan Nederland. Als daar iemand wordt neergeschoten door een agent kijken ze de dashboard camera beelden na en als inderdaad blijkt dat de verdachte aan het vluchten was of een ernstige bedreiging tegen de agent(e) was dan is het daarmee af.

In Nederland , als de politie al iemand met een stok slaat gaan alle noodbellen aan en spreken mensen er schande van. Slotervaart, een jongen probeert 2 poltieagenten NEER TE STEKEN. De politie knalt hem neer en wat gebeurt er? Dagen lange rellen door marrokaantjes die het 'oneerlijk' (rofl) vinden.

Het rechtsysteem moet veranderd worden, niet enkel de politie. In Nederland komen er rechtszaken door de familie van de neergeschoten crimineel en die krijgen helft van de tijd ook nog een flinke schadevergoeding.

Dat kan toch niet langer?

HARDERE aanpak!

[ Bericht 51% gewijzigd door Sierieoes. op 25-05-2009 18:03:32 ]
pi_69390803
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:54 schreef Sierieoes. het volgende:
Is er ergens waar ik die uitzending kan na kijken? Heb er gister iets over gehoord maar niet kunnen kijken, maar dat het al langer mis is in dit land wist ik al, helaas.
....
ahum paar postjes boven je
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:59 schreef tntkiller het volgende:

pi_69391038
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:54 schreef Sierieoes. het volgende:

[..]

Slotervaart, een jongen probeert 2 poltieagenten NEER TE STEKEN. De politie knalt hem neer en wat gebeurt er? Dagen lange rellen door marokkaantjes die het 'oneerlijk' (rofl) vinden.

HARDERE aanpak!
Exact
  maandag 25 mei 2009 @ 20:01:51 #41
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_69393345
Zo het niet zo kunnen zijn dat er van bovenaf een bepaald quotum opgelegd wordt aan de plaatselijke korpschef. Als deze niet de juiste cijfers kan overleggen is het gedaan met zijn carriere. Dus hij heeft er belang bij dat het aantal aangiftes omlaag gaat. En om dit te bewerkstelligen kan hij bijvoorbeeld de andere taken van dienders een hogere prioriteit geven, zodat deze, zelfs met de beste wil van de wereld, niet aan aangiftes toe komen.

Sowieso lijkt het me een goed idee om de secundaire arbeidsvoorwaarden van kantoorpersoneel omlaag te schroeven en die van de diender op straat omhoog. Als je dat niet doet, krijg je een arbeidscultuur waar er door het kantoorpersoneel op den duur neergekeken wordt op de diender op straat. Kantoorbaan wordt dan als promotie gezien, en dat lijkt me net niet wat je wilt. Ga maar na, zelfde loon, zelfde secundaire arbeidsvoorwaarden, alleen je hoeft met slecht weer niet de straat op en je hoeft ook geen scheldende en dreigende buurtbewoners uit elkaar te houden.

Misschien is dit wel een wat te simpele redenering, maar aangezien ik met slecht weer erg weinig parkeerwachters door de stad zie lopen, kan ik me voorstellen dat het bij de gewone dienders niet heel veel anders is.
pi_69398079
Ik zag de uitzending ook. Niet te geloven dit. Evenals een andere poster hier vind ik dat de politie de term 'politie' niet langer waardig is. Vind je het gek dat er geen respect meer is voor oom agent?
pi_69398234
Zijn er in Nederland serieus nog mensen dan die de politie wel respecteren? Dan moeten dan wel echt naïeve provincietrutjes zijn die nog nooit wat hebben meegemaakt.

Afijn, van mij mogen alle gevangenissen dicht en de politie worden opgedoekt. Ik dop m'n eigen boontjes wel.
  maandag 25 mei 2009 @ 23:22:38 #44
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69402611
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:49 schreef jammerkant het volgende:
Zijn er in Nederland serieus nog mensen dan die de politie wel respecteren? Dan moeten dan wel echt naïeve provincietrutjes zijn die nog nooit wat hebben meegemaakt.

Afijn, van mij mogen alle gevangenissen dicht en de politie worden opgedoekt. Ik dop m'n eigen boontjes wel.
Waar woon je dan kom ik even met een paar vrienden langs om je je geloof in de rechtstaat terug te geven.

En het halen van targets. Het is natuurlijk onzin om targets te stellen die je niet of nauwelijks kan halen.
Die politie agenten moeten immers nog langer mee dan een paar jaar op hun tenen lopen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:24:10 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69410383
Ik ken zelf wel wat politie-agenten en die willen echt wel hoor! Dat is heus het probleem niet. Tegen een vrij laag salaris staan zij wel vooraan om er tegen in te gaan.
Het probleem en ook hun grote frustratie is echter dat het allemaal geen zin heeft, want de mensen die ze oppakken staan 9 van de 10 keer weer binnen een uurtje op straat. Met een dagvaarding, maar dan komen ze gewoon niet opdagen, of ze betalen de boetes niet. En zware criminelen kunnen dan 40 uur taakstraf krijgen.

DAT IS ECHTER NIET de schuld van de politie(agenten) maar van het Nederlandse "recht"systeem.
The End Times are wild
pi_69414033
Ik vind het wat makkelijk scoren voor de Vries. Er valt altijd wel incidenten aan te halen en vooral leuk om daar met een camera bovenop te gaan zitten.

Al jaren zakt (vorig jaar wel een stabilisatie) de criminaliteit en gevoel van veiligheid is ook toegenomen. Daar zijn al diverse onafhankelijke onderzoeken geweest die dat bevestigen. CBS brengt jaarlijks de criminaliteit in beeld en hieronder over 2007. 2008 Zal denk ik in juli komen.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2008-2516-wm-rev.htm

Laat toch duidelijk een daling zien vanaf 2002. Wel is er een verschuiving van diefstal naar meer geweld en vernieling.

Criminaliteit zal er altijd zijn. Het is een illusie om te denken dat er geen criminaliteit zal zijn in de samenleving. De politie zal continu een afweging moeten maken waar de mankracht moet worden ingezet. Als zij besluiten dat hun energie ergens anders in gestoken moet worden hebben ze mijn zegen. Ik als burger ben er ook bij gebaat dat de criminaliteit in zijn totaal daalt en dat er incidenten zijn is voor mijn geen reden om te roepen dat een burgemeester moet opstappen. Politie heeft bewezen de criminaliteit aan te kunnen en het ook omlaag te brengen en dat is voor mij voldoende. Zolang de criminaliteit maar niet stijgt ben ik tevreden al zal denk ik tijdens de krediet crisis een lichte stijging onvermijdelijk zijn.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_69414251
Of mensen doen minder aangifte
pi_69414848
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:38 schreef beeer het volgende:
Of mensen doen minder aangifte
Ik had begrepen dat er juist meer aangiftes werden gedaan. Telefonische en internet aangiftes hebben de aangiftenstroom behoorlijk doen toenemen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:48:42 #49
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69416471
En dan vind men gek dat mensen geen aangifte meer doen en dat het respect voor onze dienders steeds verder afneemt.

Mijn vooroordelen over de Politie in Nederland zijn bij deze weer bevestigt. Walgelijk.
Een verkapte belastingdienst is het meer niet. Het enigste wat ze kunnen is brave burgers op de bon slingeren, voor de rest vertikken ze het om iets uit te voeren.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:56:24 #50
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_69416704
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:22 schreef HarryP het volgende:

[..]

Waar woon je dan kom ik even met een paar vrienden langs om je je geloof in de rechtstaat terug te geven.

En het halen van targets. Het is natuurlijk onzin om targets te stellen die je niet of nauwelijks kan halen.
Die politie agenten moeten immers nog langer mee dan een paar jaar op hun tenen lopen.
Wat ik begrepen heb zijn die targets nog voor ieder district hetzelfde. Dus een agent in een boerengehucht is gedwongen iedereen die door rood rijdt (op een leeg kruispunt) te bekeuren, terwijl een agent in een stad achter de echte criminelen aan zou kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')