Juist, echter kan de normale mens simpelweg de formule toepassen. Maar mij lukt het enkel door het visueel in mijn gedachten uit te beelden op de bovenstaande manier, dat ik daadwerkelijk met vierkanten aan het schuiven ben.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is toch ook het hele eieren eten met de stelling van Pythagoras?
Dus de relatie tussen a²+b²=c² en het schuiven van vierkanten zie jij niet?quote:Op zondag 24 mei 2009 17:55 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Juist, echter kan de normale mens simpelweg de formule toepassen. Maar mij lukt het enkel door het visueel in mijn gedachten uit te beelden op de bovenstaande manier, dat ik daadwerkelijk met vierkanten aan het schuiven ben.
Nu ik de theorie begrijp wel. Maar toen ik de formule voor het eerst zag begreep ik niet waarom ik deze stappen moest nemen, dat begreep ik pas nadat ik het visueel uitgebeeld had.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dus de relatie tussen a²+b²=c² en het schuiven van vierkanten zie jij niet?
Sommige dingen kan je je ook niet visualiseren. Een lijn heeft 2 dimensies, maar kan er 3 hebben (x,y,z). Hoe wil jij je een ding met 4 dimensies voorstellen?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:11 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Nu ik de theorie begrijp wel. Maar toen ik de formule voor het eerst zag begreep ik niet waarom ik deze stappen moest nemen, dat begreep ik pas nadat ik het visueel uitgebeeld had.
Bij de stelling van Pythagoras is dat nog wel te doen, maar aangezien ik nu zaken als cryptografie en priemgetallen bezig ben, dan lukt het mij niet dit te visualiseren.
Nou, het toepassen van die formule is toch niet lastig? Dat je er problemen mee hebt om hem toe te passen als je hem niet begrijpt en zodoende niet weet wat je doet kan ik begrijpen, maar een formule toepassen kan toch iedereen?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:11 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Nu ik de theorie begrijp wel. Maar toen ik de formule voor het eerst zag begreep ik niet waarom ik deze stappen moest nemen, dat begreep ik pas nadat ik het visueel uitgebeeld had.
Bij de stelling van Pythagoras is dat nog wel te doen, maar aangezien ik nu zaken als cryptografie en priemgetallen bezig ben, dan lukt het mij niet dit te visualiseren.
Ja maar is het aanleren van trucjes nou wat je wilt?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, het toepassen van die formule is toch niet lastig? Dat je er problemen mee hebt om hem toe te passen als je hem niet begrijpt en zodoende niet weet wat je doet kan ik begrijpen, maar een formule toepassen kan toch iedereen?
Het is toch geen truc als hij snapt waarom de formule klopt?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:23 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ja maar is het aanleren van trucjes nou wat je wilt?
Nee ok, dat is waar.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is toch geen truc als hij snapt waarom de formule klopt?
Als jij in staat zou zijn om priemgetallen te visualiseren, dan zou je ook in staat zijn om het patroon/de patronen te vinden waarmee je alle priemgetallen kunt beschrijven. Dan zou je echt een übergenie zijn.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:11 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde propbleem! Natuurkunde is bij mij nog rampzaliger. Of er een link is tussen perfectionisme en het niet begrijpen van wiskunde is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als ik zelf ga nedenken bij wiskunde vraagstukken ik altijd eindig met 6 of 7 als cijfer. En als ik de formules blindelings volg heb ik een 9 of tien.quote:
Dat is ook mijn mening maar ik durf hem nooit te ventileren omdat ik hem niet goed kan onderbouwenquote:Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat wiskundig inzicht de enige echte indicatie is voor je IQ.
Andere dingen kun je van buiten leren. De abstratie van wiskunde kom je in geen enkele andere wetenschap tegen.
quote:Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef Ixnay het volgende:
Andere dingen kun je van buiten leren. De abstratie van wiskunde kom je in geen enkele andere wetenschap tegen.
Je kunt die mening misschien onderbouwen, maar je kunt ook het tegenovergestelde onderbouwen. Ik denk dat het onzin is dat je al het andere van buiten kunt leren en wiskunde/wiskundig inzicht niet. Je kunt bij wiskunde ook formules van buiten leren en toepassen. Op andere gebieden, bijvoorbeeld taalkunde, kun je ook zowel geleerde kennis toepassen, als inzicht bezitten.quote:Op maandag 25 mei 2009 00:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening maar ik durf hem nooit te ventileren omdat ik hem niet goed kan onderbouwen.
Wiskunde is toch niet abstract? Wiskunde klopt altijd je hebt het antwoord allen nog niet.quote:Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef Ixnay het volgende:
Wiskunde klopt anders bij mij niet altijdquote:Op maandag 25 mei 2009 01:06 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wiskunde is toch niet abstract? Wiskunde klopt altijd je hebt het antwoord allen nog niet.
Dan zou mijn IQ gelijk gehalveerd mogenquote:Op maandag 25 mei 2009 00:25 schreef Ixnay het volgende:
ik bedoel stel dat 1+1 een heeele moeilijke opgave is voor je. Maar het klopt al je hebt alleen de uitkomst nog niet. Wiskunde kan niet abstract zijn. Maarja ik ben echt heel slecht in Wiskunde, dat wel.quote:Op maandag 25 mei 2009 01:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wiskunde klopt anders bij mij niet altijd
Tuurlijk, negeer rustig de rest van wat ik zei, waar het om ging.quote:Op maandag 25 mei 2009 01:03 schreef Merkie het volgende:
Wiskunde kun je absoluut niet van buiten leren. Alleen door te oefenen kun je je vaardigheden verbeteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |