Dat soort dingen mogen gelukkig niet op Foodgawker. Er worden eisen gesteld aan de kwaliteit van de foto's.quote:
Nee, dat niet, al zijn er wel een paar mensen bij Foodgawker die zorgen dat alles netjes verloopt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:17 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het technisch gezien werkt. Zitten daar mensen achter die de hele dag foodblogs lopen te checken?
Okee, tof. Ik ben altijd erg blij met de mensen die de moeite nemen om dit soort dingen te doen. Ik zou er zelf te lui voor zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, dat niet, al zijn er wel een paar mensen bij Foodgawker die zorgen dat alles netjes verloopt.
Hoe het werkt is dat je zelf foto's kunt aanmelden, met linkjes en een korte omschrijving erbij. Vaak wordt dat gedaan door de schrijvers van de blogs zelf, die nieuwe recepten submitten via de website van Foodgawker. Foto's worden automatisch gecropt naar 250x250 pixels, al sturen de meeste foodies natuurlijk foto's op die al op maat gemaakt zijn, voor het mooiste resultaat.
De mensen van Foodgawker beslissen vervolgens welke aanmeldingen ze wel en niet op de website zetten en controleren of de omschrijvingen kloppen enzo.
wtf...... 5 kilo gehakt met 2 pizza's aan elkaar geplakt... daar ga je een flinke buikpijn van krijgenquote:
Ha, doe ik ook wel eens.. 'pretty', 'gorgeous', 'awesome' en dan maar kijken wat eruit komt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:23 schreef Isegrim het volgende:
Tip: zoek op gekke zoektermen.
'Weird' levert bijvoorbeeld dit op: http://foodgawker.com/?s=weird
Leuk om bijzondere ideeën op te doen.Ik voorzie een nieuwe verslaving!
gast, daar zijn al duizenden topics over geweest world wide. dit topic gaat daar niet over.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef nexus-pilot het volgende:
[..]
wtf...... 5 kilo gehakt met 2 pizza's aan elkaar geplakt... daar ga je een flinke buikpijn van krijgen![]()
Sorry beebquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:13 schreef minilot het volgende:
Zeg, graag mijn Foodgawker-topic zonder smerige pizzahamburger houden!
Dat geeft toch niet? Da's in kookboeken ook vaak zo.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:36 schreef jakkop het volgende:
Bedenk wel dat bij fotografie van eten niet alles is wat het lijkt. Zo wordt voor ijs vaak dierlijk vet gebruikt: zelfde structuur, maar het smelt niet onder de studiolampen.
Daar komt bij dat het overgrote deel van de foto's op Foodgawker afkomstig zijn van foodblogs van hobbyisten, gewoon mensen die van eten houden en daar foto's van maken. Ik maak ook wel eens foto's van mijn eten, en die foto's vind ik zelf best mooi, zonder allerlei gekke kunstgrepen. Het is allemaal niet zo professioneel als in het gemiddelde kookboek, maar daardoor juist wél heel leuk!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat geeft toch niet? Da's in kookboeken ook vaak zo.
Geen punt, stiekem wil ik 'm zelf ook nog wel 'es maken.quote:
Ha, dat is al een tijdje één van mijn favoriete kookblogs. Ik heb zo'n beetje alles van haar al gemaakt (hoera voor haar roti, gemarineerde spareribs en pinda-aardappeltjes!).quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:08 schreef styliste het volgende:
[..]
http://www.kayotic.nl/blog/?p=3708
Ik zie nu pas staan: Dutch girl cooking![]()
Hey, misschien maak ik die wel vanavond.quote:Op zondag 24 mei 2009 01:32 schreef ASSpirine het volgende:
http://purplefoodie.com/2009/04/garlicky-baked-fries.html
Ziet er heerlijk uit
Moet ik eens maken
This post is useless without a link!quote:Op zondag 24 mei 2009 14:48 schreef Christiaan het volgende:
Damn. Gisteren hierdoor anderhalf uur een blog door zitten lezen van een man die naar de duurste sushirestaurants gaat (sushi van 30 euro per stuk). Maar ook heeeeerlijke recepten.
Nou neem een week vakantie, ik kom het wel helpen opetenquote:Op zondag 24 mei 2009 15:56 schreef soares het volgende:
ik wil alles maken wat ik tegenkom op die site....
*bookmarkt*quote:Op zondag 24 mei 2009 01:32 schreef ASSpirine het volgende:
http://purplefoodie.com/2009/04/garlicky-baked-fries.html
Ziet er heerlijk uit
Moet ik eens maken
Ik voel de kilo's eraan vliegen alleen al door die site te bekijken.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
*bookmarkt*
Wat een gevaarlijke site...
slecht slecht... IK HEB VAKANTIEquote:Op zondag 24 mei 2009 16:05 schreef PoepSnoet het volgende:
[..]
Nou neem een week vakantie, ik kom het wel helpen opeten
Die zien er inderdaad ontzettend lekker uitquote:Op zondag 24 mei 2009 16:55 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb de roasted garlicky potatoes toegevoegd aan het menu voor vanavond.
Mag je wél met pindakaas in de buurt komen? Probeer dan deze Peanut Potatoes!quote:Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die zien er inderdaad ontzettend lekker uit![]()
Jammergenoeg zet Vriend het op een luidkeels klagen zodra ik ook maar met knoflook in de buurt van een aardappel kom
Woah, heb je een moeilijke eter? Dat zou ik niet aankunnen!quote:
Verschrikkelijk, dus jij kan nooit roasted garlic mashed potatoes etenquote:Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die zien er inderdaad ontzettend lekker uit![]()
Jammergenoeg zet Vriend het op een luidkeels klagen zodra ik ook maar met knoflook in de buurt van een aardappel kom
Zetmeel is zetmeel, zou ik denken.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:24 schreef ASSpirine het volgende:
Zou ik ipv maizena ook aardappelzetmeel gebruiken denk je?
Anders moet ik speciaal daarvoor een pakje gaan halen...
Beter nog, kleine taartjes met Baileys-custard!quote:
ik had hEt al eeuwen in mijn favorieten staan, maar niet echt meer aan gedachquote:Op maandag 25 mei 2009 06:34 schreef minilot het volgende:
Geen dank. Ik was vooral verbaasd dat niemand het hier leek te kennen.![]()
Zijn hier trouwens mensen die zelf een foodblog hebben?
"Overnight Cinnamon Rolls"quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:54 schreef Isegrim het volgende:
Wat zijn het? Lijkt op Zeeuwse bolussen (of is het 'boli'?).
Het hoeven geen cupcakes te zijn... Cake, taart, anything'll doquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:38 schreef Isegrim het volgende:
Ik geloof dat cupcakes nogal een hype zijn momenteel. Echt, overdosis.
Hetzelfde voor mijquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben meer van de hartige dingen, maar al die taartjes en koekjes zien er wel goed uit.
Idem..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:46 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Hetzelfde voor mij
Geef mij maar liever een quiche ofzo ipv een taart vol met slagroom, room, chocolade of suikers.
Moooooi.....quote:
Nou ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, de kip zelf wat super zacht, maar het "krokante" laagje leek eerder op natte broodkruimels die in de mayo gedompeld waren...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:36 schreef PoepSnoet het volgende:
Schopje![]()
Ga vanavond eens kijken of ik dit goed op tafel kan krijgen
[ afbeelding ]
haha, hier precies hetzelfde, ik ben verslaafdquote:Op zondag 7 juni 2009 12:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb nog elke dag gekeken sinds ik van het bestaan van deze site afweet, mn rijtje bookmarks is zo ongeveer verdubbeld denk ik....
De naam van dat cupcakeje is alleen al geweldig!quote:Op zondag 7 juni 2009 22:24 schreef Ienepien het volgende:
Bij mij staan nu deze in de oven:
[ afbeelding ]
A lovely moist strawberry cupcake with crunchy crumbly topping.
Receptje
Ik heb alleen de shortcut genomen en de crumbly topping overgeslagen
Ja en ze waren ook erg lekker! Ik heb weer gescoord bij mijn collega's, hahaquote:Op maandag 8 juni 2009 18:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De naam van dat cupcakeje is alleen al geweldig!
Muffin makerquote:
een extra apparaat voor in de kastquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:41 schreef ColdFeet het volgende:
OK, dan de vervolgvraag: WTF is de toegevoegde waarde van zo'n ding? Je hebt toch nog steeds een vieze beslagkom? Waarom niet gewoon in de oven bakken?
Dan nog zou ik liever een oven kopen dan tig van die losse apparaten waar je maar 1 ding mee kunt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:17 schreef Etcetera het volgende:
Niet iedereen heeft een geschikte oven/magnetron toch
Ik heb dit gemaakt:quote:Op zondag 24 mei 2009 19:40 schreef minilot het volgende:
Misschien een leuk idee als jullie het hier posten als jullie iets gemaakt hebben dat jullie ontdekten op Foodgawker. Ik zal zo mijn succesjes eens opzoeken..
Heb ik inderdaad ook.. Daar staat tegenover dat ik wél minder weggooi (zeg maar: helemaal niets!), omdat ik overal wel iets lekkers voor kan vinden.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:32 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mijn hele weekmenu voor de komende week van Foodgawker gehaald.Enige is dat is met Foodgawker erbij waarschijnlijk meer boodschappen doe en dus meer geld kwijt ben. Beetje hetzelfde probleem als minilot dus.
Ja, vraag het Piet!quote:Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik wel een beetje irritant vind is dat ze in de VS een rund in hele andere delen opdelen en dat ik vaak niet weet wat voor onderdeel er bedoeld wordt. Dit ziet er op het plaatje uit als rosbief, maar is het dat ook?
En ik zou zou graag eens een echte Texaanse brisket maken, maar brisket wordt bij ons ook niet als apart onderdeel verkocht bij mijn weten. Ik zou graag een site vinden die mij kan vertellen wat onze equivalenten zijn van bepaalde US cuts of beef...
Edit: Weet je wat? Ik vraag het Piet!
Nee, ze spreken over sirloin en sirloin kennen wij als entrecote. En dan kennen wij dat weer vooral in plakjes, maar je kunt het ook in een dikker stuk (meerdere plakken aan elkaarquote:Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik wel een beetje irritant vind is dat ze in de VS een rund in hele andere delen opdelen en dat ik vaak niet weet wat voor onderdeel er bedoeld wordt. Dit ziet er op het plaatje uit als rosbief, maar is het dat ook?
quote:beef brisket,
ofwel runderborst dat in Nederland alleen
wordt gegeten als pastrami of pekelvlees.
Texaanse families houden zelfs wedstrijden
wie de beste brisket kan bereiden. Het
geheim van dit stuk vlees is dat het urenlang
op 110 graden Celsius in de oven moet
garen, daarna nog ongeveer twee uur in de
rookoven en dan bij voorkeur op in water
geweekte houtkrullen van oude whiskyvaten.
Ook Erik Troost heeft in zijn eigen
Krasnapolsky al enige tijd de Texas Beef
Brisket Sandwich op de kaart staan van het
Lounge Restaurant. Het met runderborst
belegde broodje is inmiddels zelfs het best
lopende gerecht op de kaart.
Ze hebben het over 'top sirloin'. Sirloin is niet taai...quote:Op zondag 21 juni 2009 19:11 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, ze spreken over sirloin en sirloin kennen wij als entrecote. En dan kennen wij dat weer vooral in plakjes, maar je kunt het ook in een dikker stuk (meerdere plakken aan elkaar) kopen bij de slager. Misschien moet je het dan wel even bestellen.
Maar euh, met die marinade in dat recept kun je ook gewoon een los entrecootje gebruiken. En dan minuutje per kant grillen, hooguit.
Het is anders wel verschrikkelijk lekker hoor.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:17 schreef RobinOok het volgende:
En beef briket kende ik niet, maar dit is wat ik erover vond:
[..]
Misschien een aardige slager opzoeken? Al zou ik er de moeite niet voor willen doen, denk ik.
Top sirloin betekent volgens mij niks anders dan "bovenste beste" sirloin.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze hebben het over 'top sirloin'. Sirloin is niet taai...
Losse lapjes kan ook, maar is toch vaak anders dan wanneer je een groot stuk langzamer klaarmaakt.
Lekker zijn die, he! Toen ik het recept zat te bedenken dacht ik dat het volslagen niet zou werken, heb mezelf verbaasdquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:57 schreef TN-FR het volgende:
Kayotickitchen![]()
Laatst heb ik je parmesan-bacon wedges gemaakt, mijn gasten hebben genoten!
Normaal gesproken zie ik de referring links niet zo snel omdat ik redelijk wat pageviews heb per maand en er constant traffic is op het blog, maar toevallig zag ik net FOK voorbij komen en dacht "toch ff spieken"quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:21 schreef Isegrim het volgende:
Hey, leuk, één van de bloggers in het topic.
Klinkt apart!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:33 schreef ColdFeet het volgende:
Vanavond ga ik dit proberenIk zocht eigenlijk naar zoete recepten met blueberry's, maar allez, 't is het proberen waard!
Ziet erquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:33 schreef ColdFeet het volgende:
Vanavond ga ik dit proberenIk zocht eigenlijk naar zoete recepten met blueberry's, maar allez, 't is het proberen waard!
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:41 schreef Ra-z het volgende:
deze fotoblog is ook voor fijnproevers http://thisiswhyyourefat.com/
Hela, eerst al Twitter, en nu ook hier!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:13 schreef KayoticKitchen het volgende:
[..]
Lekker zijn die, he! Toen ik het recept zat te bedenken dacht ik dat het volslagen niet zou werken, heb mezelf verbaasd
Mijn verslaving is de pesto baked potatoes en die aardappelen waar ik de pindasaus maar mee gebakken heb! Lazy cooking.
Erg, hé? Ík ben net een epidemie, ben bijna overalquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Hela, eerst al Twitter, en nu ook hier!![]()
Bedankt voor al minstens dertig keer een prachtig avondmaal hier in huis!
Mooi! Je hebt mij en mijn lief overigens weer terug aan de aardappelen geholpen. Getraumatiseerd door twee decennia glazige, nare aardappelen naast doodgekookte groenten in onze ouderlijke huizen hadden we aardappelen afgezworen bij het samenwonen..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:32 schreef KayoticKitchen het volgende:
[..]
Erg, hé? Ík ben net een epidemie, ben bijna overal
Heb nog een paar leuke recepten klaar liggen!
Het smaakt gekquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ziet eruit! Laat ons weten hoe het was.
Klinkt niet slecht, ik hou van aparte combi's en ik hou van de combi fruit + vlees.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het smaakt gekDe saus lijkt bijna chinezig met het knoflookpoeder, en is toch ergens nog wel een tikkie fruitig, en de balletjes (ik had heel grof gehakt, zelf met een vleesmes aan de slag geweest) waren meer libanees-achtig. Maar ik vond het een zeer wauze combi
Morgen lekker kliekjes mee naar m'n werk
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:52 schreef Isegrim het volgende:
Oehhh ik heb er weer eentje die ik zeker moet gaan maken binnenkort: http://patentandthepantry(...)mary-olive-oil-cake/
Ik ga nog 100 kg aankomen door die kutsite.
Dat zijn meestal niet de dingen waarvan ik denk 'quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Welneeee!
http://foodgawker.com/?s=low+fat
http://foodgawker.com/?s=vegan+salad
http://foodgawker.com/?s=super+healthy
Oh, daar heb ik gelukkig niet zo'n last van. Ik kan ook heel opgewonden raken van mooie foto's van linzensoep, geroosterde groenten en bevroren druiven...quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zijn meestal niet de dingen waarvan ik denk '! '.
Je hebt ook heel veel fans zie ik, vooral de vele reacties die je krijgtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:32 schreef KayoticKitchen het volgende:
[..]
Erg, hé? Ík ben net een epidemie, ben bijna overal
Heb nog een paar leuke recepten klaar liggen!
Moet er altijd om lachen, omdat als je mijn totale traffic ziet per maand, ik op mijn foodblog bar weinig comments krijg. Ik geloof dat mensen sowieso al weinig commenten op food blogs.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:35 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Je hebt ook heel veel fans zie ik, vooral de vele reacties die je krijgt
Vind de foto's iedere keer weer prachtig, foto's fleuren een recept echt op en is leuker om te zien
Waar heb je trouwens die maatlepels gekocht? Ik zal het ooit ook eens moeten aanschaffen, is wel handiger.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:38 schreef KayoticKitchen het volgende:
[..]
Moet er altijd om lachen, omdat als je mijn totale traffic ziet per maand, ik op mijn foodblog bar weinig comments krijg. Ik geloof dat mensen sowieso al weinig commenten op food blogs.
Ik verzamel die maatlepels. Heb er een hoop in Amerika gekocht en een aantal van Amerikaanse vrienden gehad. Volgens mij verkopen ze ze nu ook bij de marskramer, blokker en zelfs de hema heeft ze.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:12 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Waar heb je trouwens die maatlepels gekocht? Ik zal het ooit ook eens moeten aanschaffen, is wel handiger.
Ik heb een paar weken geleden bij de lokale kookwinkel zowel cups als maatlepels aangeschaft, omdat ik gek werd van het omerkenen (en heb er inmiddels al zeker 10 recepten van Kay mee gemaakt), die zijn hier in NL ook gewoon te koop hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:20 schreef KayoticKitchen het volgende:
[..]
Ik verzamel die maatlepels. Heb er een hoop in Amerika gekocht en een aantal van Amerikaanse vrienden gehad. Volgens mij verkopen ze ze nu ook bij de marskramer, blokker en zelfs de hema heeft ze.
Het Kookpunt heeft ze ongetwijfeld in het assortiment!quote:Op zondag 28 juni 2009 13:40 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet die ook eens kopen. Wel zo handig.
Bij mijn kookwinkel was ik voor een setje cups en een set met teaspoons/tablespoons etc totaal ¤ 15 kwijt. Terwijl de prijzen iha vergelijkbaar zijn met Kookpunt, dus wellicht biedt dat hoopquote:Op zondag 28 juni 2009 14:14 schreef Isegrim het volgende:
Denk ik ook wel, maar dan waarschijnlijk voor 25 euro.
Dat dus.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:16 schreef Maeghan het volgende:
De theelepelmaatjes liggen ook bij Ikea, maar helaas zag ik geen maatjes voor cups e.d.
Kookpunt is idd belachelijk duur. Leuk om te kijken hoor en als ze dingen uit het assortiment doen wil er nog wel eens een aantrekkelijke korting op zitten, maar verder...
Ik zag ze inderdaad op de ikea-site, maar helaas is IKEA voor mij dusdanig ver rijden dat ik die besparing alweer kwijt ben aan benzinekosten...quote:Op zondag 28 juni 2009 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb mijn cupsmaatlepels ook bij Ikea vandaag hoor. Ik ben zelfs aan mijn tweede setje bezig!
Misschien waren ze op. In Delft waren er dingen op en in Barendrecht hebben ze die nieuwe bakspulletjes overal en nergens gezet en alles verplaatst. Kon er wel meer niet vinden.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb mijn cupsmaatlepels ook bij Ikea vandaag hoor. Ik ben zelfs aan mijn tweede setje bezig!
Ja, al weken. De meeste blogs op de site zijn nou eenmaal Amerikaans.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:21 schreef ASSpirine het volgende:
Wat een hoop Amerikaanse patriotisme op foodgawker zeg
Het is 4th of july
Ik vind je blog echt te gek! Ik vraag me alleen elke keer af waar je dat schattige oranje mes hebt gekocht! Ik wil ook een!!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:46 schreef KayoticKitchen het volgende:
Ik breek even in hoor
Voor zover ik weet kun je wel brisket in Nl kopen. Je zou anders een runderborst braadstuk ervoor in de plaats kunnen nemen.
Bedankt! Die heb ik door een vriendin uit Amerika laten sturen, was super goedkoop. Het is een 4" Kitchenaid Santoku.Ik heb de grotere versies in het roze (pink ribbon editie) en het zwart.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:37 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Ik vind je blog echt te gek! Ik vraag me alleen elke keer af waar je dat schattige oranje mes hebt gekocht! Ik wil ook een!!
Oh, er is ook een roze??? WOW! Ik ga meteen even zoeken en kijken of iemand mij dat kan opsturen. Dank je voor de info!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:40 schreef KayoticKitchen het volgende:
[..]
Bedankt! Die heb ik door een vriendin uit Amerika laten sturen, was super goedkoop. Het is een 4" Kitchenaid Santoku.Ik heb de grotere versies in het roze (pink ribbon editie) en het zwart.
Even offtopic: wat heb jij een mooie usernamequote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:22 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Oh, er is ook een roze??? WOW! Ik ga meteen even zoeken en kijken of iemand mij dat kan opsturen. Dank je voor de info!
Dankje! Mede-provinciegenoot neem ik aan??quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:46 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Even offtopic: wat heb jij een mooie username
Ze zijn er in alle kleuren. Van zwart tot lime en rood.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:22 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Oh, er is ook een roze??? WOW! Ik ga meteen even zoeken en kijken of iemand mij dat kan opsturen. Dank je voor de info!
Er zit er hier as we speak een in de oven met basilicum en citroen. Ook een geweldige combiquote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond dat juist superlekker en wil de volgende keer méér rozemarijn.
Zo af en toe is dat wel leuk om te doen. Beetje Nederland promotenquote:Op donderdag 23 juli 2009 01:03 schreef ASSpirine het volgende:
Leuke initiatief Kay
Wordt het opsturen niet een beetje een dure grapje?
Wanneer doe je het vlees erbij dan? Want ik neem aan dat rundvlees toch wel even moet stoven. Of is het al gaar als je het in dunne reepjes snijdt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:35 schreef fokkerspy het volgende:
Snijd het vlees in dunne reepjes. Pel en snipper de ui en de knoflook. Maak de kouseband schoon en snijd deze in stukjes. Was de tomaat en snijd hem in partjes.
Verhit de boter in een pan en fruit hierin de ui en de knoflook en voeg de kouseband toe, bak nog 2 minuten door. Voeg de partjes tomaat, de bouillontablet en 100 mililiter warm water toe. Doe een deksel op de pan en laat in ca. 10 minuten gaar stoven. Bind het vocht evt. met een klein beetje allesbinder. Maak op smaak met zout en peper.
Rijst opscheppen en vervolgens alles opdienen!
Slagroom!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:51 schreef French het volgende:
[..]
Er staat in het recept 'heavy cream'. Is dat slagroom of mascarpone? Klinkt zalig iig
je vergeet de bacon dreamcatchersquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef nexus-pilot het volgende:
[..]
wtf...... 5 kilo gehakt met 2 pizza's aan elkaar geplakt... daar ga je een flinke buikpijn van krijgen![]()
Ja die ken ik ook, leukquote:Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef Isegrim het volgende:
Fok heeft tegenwoordig ook een eigen Foodgawker-topic: Fok-Foodgawkers #6 - post hier foto's van je kookkunsten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |