Waar heb je 'm mee ingesmeerd?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:03 schreef macferret het volgende:
vandaag zelf maar de bacon explosion gemaakt, wel een wat kleinere versie, maar de smaak was super, met appelhoutpellets gerookt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HIER het hele verhaal.
Heet/kokend water bedoel je?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:20 schreef junkiexp het volgende:
In een bak met een vaatwastablet, even een uur laten staan en je rooster is weer als nieuw.
Ik denk het niet, aagezien we zo'n Weber al enkele jaren hebben en mijn ouders die best vaak gebruiken.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:21 schreef sanger het volgende:
Maar dan beschadig ik de emaillelaag die er overheen zit waarschijnlijk?
Lang leve de kanker.quote:
Dus een goede BBQ'er heeft geen vleesrestjes, kruidenrestjes of vleessappen die op het rooster achterblijven en dus aankoeken. Hmmm, dan doe ik al jaren iets foutquote:Op maandag 6 juli 2009 21:33 schreef zoalshetis het volgende:
als je goed kan bbq-en hoef je sowieso je rooster nooit schoon te maken vanwege aankoeken.
Dat krijg ik toch wel vroeg of laatquote:
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:19 schreef Isegrim het volgende:
En af en toe wat olijfolie op het rooster smeren.
Die carcinogenen ontstaan pas rond de 400+ graden, dus dan moet je al een aardig inferno hebben..quote:
Als je ingelogd bent, staat het wel goed.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:32 schreef mime_negert het volgende:
Jullie linken steeds naar de barbecueselwerd.forumcircle.com site, ben ik de enige die het een onoverzichtelijke site vind? Of kun je de volgorde van post aanpassen wanneer je geregistreerd bent?
Thanks voor je snelle respons, de Q300 is voor mij te groot vandaar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:15 schreef macferret het volgende:
gasverbruik is lastig, ligt er bv aan hoe hoog je je brander(s) zet, waarom ga je niet voor de Q300? ok hij is duurder maar deze heeft twee branders, daarmee kan je ook indirect grillen (grotere stukken vlees, die langer moeten voor ze gaar zjn)
o ja, als je voor de bp light flessen gaat, zorg dan dat je bij de aanschaf een registratiebewijs krijgt, je huurt namelijk de fles van bp en daar moet de fles geregistreerd zijn, anders krijg je je statiegeld niet terug!
Ik ben van het schoonbranden.... daarna even met de borstel er over heen en ...voedertijd!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:51 schreef sanger het volgende:
Twee meningen dus.
1. schoonbranden
2. vaatwasser
Volgens mij is borstelen met een koperborstel niet zo best voor emaille. Dat zit er dus sowieso niet in.
Dus pas voor de volgende keer schoonbranden en niet na het gebruik?quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:10 schreef pavv het volgende:
[..]
Ik ben van het schoonbranden.... daarna even met de borstel er over heen en ...voedertijd!
Bij mij zijn de roosters ook ge-emaillerd. Ik heb een Cadac Entertainer Supreme.quote:Op de roosters van mijn weber zit geen emaille hoor.....die zijn louter van roestvrij staal gemaakt,
alleen de BBQ zelf is geëmailleerd. no worries dus.
Dus met een koperborstel hoef ik me geen zorgen te maken over de roosters? En ach, anders kost het me een keer nieuwe roostersquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:08 schreef macferret het volgende:
roosters van de kolen weber zijn niet van rvs, maar staal en 3voudig vernikkeld, en de speciale borstels zijn volgens mij van koper, zacht materiaal, kan je volgens mij gewoon op cadac etc gbruiken. ik gebruikte ze in ieder geval altijd op mijn weber gasbarbecue,
als ik klaar ben stook ik altijd mijn bbq op, zodat alles verbrand, en dan borstel ik hem schoon.
als ik begin met bbq'en stook ik hem ook op, zodat alles lekker op temp is en dan borstel ik hem nog een keer en dan regel ik de temp terug naar de gewenste temperatuur.
Ik heb een Q300 en ik had een 10 kilo fles. Hier heb ik een dik jaar mee gedaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:00 schreef Movinghead het volgende:
Weber zegt zo'n 8 uur bij gemiddeld gebruik. op een fles van 5KG.....
Mijn plan is om 2 flessen BP Gas Light van 10KG te halen. Dit vanwege de voordelen zoals het gewicht, te zien hoeveel er nog in zit, en bij brand het smelten er van in plaats van ploffen.
Kan iemand hier op het forum meer zeggen over hoeveel gram of hoeveel uur ik op 10KG doe?
Gemistquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:08 schreef littledrummergirl het volgende:
zag zelfs gisteren in een trekpleisterfolder een weber staan![]()
http://www.trekpleistervoordeel.nl/documentviewer.html?sDocName=pageProduct&ProdID=15247&PHPSESSID=r7ar7mb8h73ngedhj2tst7fnc1
90e voor n one toch silver, mocht er iemand geinteresseerd zijn ( geen idee of het duur is)
Ja gewoon met heetwater, dan de tablet erin en die activeren door het water wat in beweging te brengen.quote:
hmm en hoe lang heb jij hem dan aan staan? Enkel voor het vlees of gewoon een uurtje? Welke stand gebruik jij op dit moment? Kijk ik koop hem voor mezelf en maximaal 6 man vandaar de Q200/220 ben er nog niet uit welke van de 2.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:49 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik heb een Q300 en ik had een 10 kilo fles. Hier heb ik een dik jaar mee gedaan.
Als het goed weer is BBQ ik 2 keer per week. Even opstoken, vlees erop, schoonbranden en weer uit.
Gas BBQ's zijn ideaal !
8 uur is op vol vermogen, dat gebruik ik zelden omdat de Q300 dan te heet wordt, en je alleen aan het cremeren bent. De volgende wordt een mooie Summit denk ik
BP Gas Light flessen zijn doorzichtig, dus je kan letterlijk zien hoeveel je nog hebt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:50 schreef sanger het volgende:
Voor degene met een gas BBQ![]()
Hoe weten jullie hoeveel gas je nog hebtHebben jullie een manometer in de gasdrukverdeler ofzo?
Zal eens rond gaan kijken danquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:36 schreef Movinghead het volgende:
[..]
BP Gas Light flessen zijn doorzichtig, dus je kan letterlijk zien hoeveel je nog hebt.
wat ik soms doe is de bbq blussen met benzine en dan de dampen aansteken, steekvlammen van 3 meterquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik las net in het nieuws dat de brandwondencentra vol liggen met bbq-slachtoffers.Spiritus is bad hmkay?
Ik snap niet dat mensen niet voor 5,- een brikettenstarter kopen. Werkt nog beter dan die spiritus ook.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik las net in het nieuws dat de brandwondencentra vol liggen met bbq-slachtoffers.Spiritus is bad hmkay?
Wat een bedrag aan statiegeld zegquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:36 schreef Movinghead het volgende:
[..]
BP Gas Light flessen zijn doorzichtig, dus je kan letterlijk zien hoeveel je nog hebt.
Waar koop je die voor 5 euro? Ik ken alleen de weber van dik 30quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen niet voor 5,- een brikettenstarter kopen. Werkt nog beter dan die spiritus ook.
Ik ben er bij de bouwmarkt tegenaan gelopen. Wilde al een tijd die van Weber kopen, maar die vond ik toch wel erg duur. Bij toeval zag ik deze liggen en gekocht om het principe uit te proberen. Uiteraard niet zo mooi uitgevoerd als die Weber, na één keer gebruiken is die helemaal verkleurd. Zolang je hem maar niet buiten laat staan denk ik dat ik hier jaren mee kan doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:20 schreef Fendy het volgende:
[..]
Waar koop je die voor 5 euro? Ik ken alleen de weber van dik 30
Klopt dat is wel hoog, eerst was dat 70 euro.quote:
wat is er mis met aansteken met kolen en dan brikketten eroverheen gooien?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik ben er bij de bouwmarkt tegenaan gelopen. Wilde al een tijd die van Weber kopen, maar die vond ik toch wel erg duur. Bij toeval zag ik deze liggen en gekocht om het principe uit te proberen. Uiteraard niet zo mooi uitgevoerd als die Weber, na één keer gebruiken is die helemaal verkleurd. Zolang je hem maar niet buiten laat staan denk ik dat ik hier jaren mee kan doen.
Houtskool geeft teveel vliegend as dus eigenlijk wil je de briketten in één keer aansteken. Daarbij is het sowieso makkelijk. Briketten erin, aanmaakblokje eronder en 20 minuten later withete kolen. In die 20 minuten kun je dus het eten klaarzetten ipv de rook zitten in te ademen omdat je het zootje probeert aan te blazen. Vorige maand terwijl het hard waaide gewoon de bbq in één keer aan kunnen steken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:27 schreef zquing het volgende:
[..]
wat is er mis met aansteken met kolen en dan brikketten eroverheen gooien?
op precies dezelfde manier, alleen branden kolen veel sneller. Wanneer ik niet uitgebreid ga BBQen dan BBQ ik altijd op kolen, binnen 10 minuten kan je dan aan de BBQquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:36 schreef macferret het volgende:
hoe steek je de kolen dan aan? volgens mij op dezelfde manier als briketten.
met een starter gaat het wat sneller en branden ze allemaal mooi gelijkmatig,
Maar het kan idd ook gewoon zonder, kolen of briketten opstapelen, aanmaakblokjes ertussen en aansteken.
Dan weet ik niet waar jij vult...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:42 schreef Fastmatti het volgende:
Die BP-fles vind ik trouwens wel heel duur. Bijvullen 31,-, terwijl een normale propaanfles hooguit 10,- kost om bij te vullen.
Ja tuurlijk, das een beetje het principe hequote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:27 schreef Movinghead het volgende:
[..]
Klopt dat is wel hoog, eerst was dat 70 euro.
Maar je krijgt het wel terug als je het bewijsje hebt. dus geen afschrijving zoals met andere systemen.
Gewoon zoeken. Vaak kan je bij de goedkope bedrijfjes ook nog eens je fles houden dus dan krijg je niet ineens een verroest ding terug.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:00 schreef Movinghead het volgende:
[..]
Dan weet ik niet waar jij vult...
Als ik hier kijk kost een propaanfles van 11KG 30 euro en de vulling 25 euro... maar nadeel van stalen flessen
Je moet ze wegen om berekenen wat je nog hebt
Bij brand kunnen ze ploffen
Roest
Gewicht
Ik zelf zit er ook nog mee te kijken. Die transparante primagaz flessen zijn nog duurder als BPverder campingaz flessen
![]()
2,75kg als het grootste is niks.
Mwa ik ga uit brandveiligheid en dergelijke al naar de nieuwe flessen,quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gewoon zoeken. Vaak kan je bij de goedkope bedrijfjes ook nog eens je fles houden dus dan krijg je niet ineens een verroest ding terug.
Hehe ook omquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:50 schreef sanger het volgende:
Vanavond weer lekker BBQenNiets bijzonders, gewoon wat stukjes vlees, worst en kip met het gezin.
Ik ben vandaag overigens naar de kampeerwinkel geweest en ga als deze 10kg fles (net 1x gebruikt) leeg is de BP Light halen.
Doen hoor, druipbakje zijn echt handig.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:45 schreef Movinghead het volgende:
Mm morgen de Weber Q220 halen met natuurlijk een bijpassende borstel om hem schoon te maken. Die druipbakjes moet ik kijken, anders haal ik ze wel bij de Hanos/Makro.
Nu alleen nog de kleur van de deksel zwart of titanium
Ja dat is zeer handig, alleen vaak koop je bij de groothandel diezelfde bakjes merkloos vele malen goedkoper;)quote:Op zondag 12 juli 2009 17:06 schreef huhggh het volgende:
[..]
Doen hoor, druipbakje zijn echt handig.
Ik heb aan de ene kant een druipbak, van Weber, en aan de andere kant het houtskool.
idd, ik zou zo'n zwarte homp meteen in de kliko dumpenquote:Op maandag 13 juli 2009 14:45 schreef dekilo het volgende:
Het zal ongetwijfeld lekker zijn maar ik vind de homp vlees niet lekker uitzien!
Is wel een machtig apparaat zoeen weber smoker.
Ziet er idd gewoon verkoold uit. en ik zie ook de toegevoegde waarde van 11 uur roken niet zoquote:Op maandag 13 juli 2009 14:45 schreef dekilo het volgende:
Het zal ongetwijfeld lekker zijn maar ik vind de homp vlees niet lekker uitzien!
Is wel een machtig apparaat zoeen weber smoker.
Lokkertje, soort van.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:48 schreef SHARKYKING het volgende:
Deze week is de weber one touch silver ind e aanbieding bij de Kruidvat!
afgeprijs van 140 naar ¤ 60,- op = op.
In mijn ogen een zeer goede aanbieding, jammer dat ik net vorige week een andere weber heb gekocht
Weed in dat ding.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:21 schreef Jarno het volgende:
Roken lijkt me echt de shit, helaas heb ik er geen plaats, geld en tijd voor. Kun je er bijv, ook je eigen paling in roken ofzo?
Paling Visroken doe je in een rookvat niet in een webersmoke dingquote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:21 schreef Jarno het volgende:
Roken lijkt me echt de shit, helaas heb ik er geen plaats, geld en tijd voor. Kun je er bijv, ook je eigen paling in roken ofzo?
Ja weet ik veel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:44 schreef Joene het volgende:
[..]
Paling Visroken doe je in een rookvat niet in een webersmoke ding
Buren in een flat of gewoon huis?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:13 schreef Mirjam het volgende:
laatst gingen de buren hier compleet flippen toen we voor de tweede dag gingen bbq'en![]()
Da's gewoon suf. Of het moet echt je 20e avond op rij zijn ofzo. Achja, als mensen ergens last van hebben moeten ze het gewoon zeggen hoor, en ik ben nogal eens met dat firespice hout in de weer en dat rookt ook 'best wel'quote:
Ik zet 'm tegenwoordig ook wat achterin de tuin, ook vanwege de rook en ook omdat ik weet dat de buren vaak ter hoogte van (de voormalige plek van) de BBQ zitten. Beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:23 schreef macferret het volgende:
Huh, wat een eikels! hier staat ie wel eens een week achter mekaar aan, gelukkig nog nooit klachten gehad, waarschijnlijk omdat mijn buurman mijn oude bbq gekocht heeft! ik heb hem wel op een gegeven moment naar achter in de tuin verplaatst, wat minder dicht bij de droogmolen v/d buren
Morgen hebben we er echt geen tijd voor, maar donderdag zie ik ook wel kansen!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |