Waar koop je die voor 5 euro? Ik ken alleen de weber van dik 30quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen niet voor 5,- een brikettenstarter kopen. Werkt nog beter dan die spiritus ook.
Ik ben er bij de bouwmarkt tegenaan gelopen. Wilde al een tijd die van Weber kopen, maar die vond ik toch wel erg duur. Bij toeval zag ik deze liggen en gekocht om het principe uit te proberen. Uiteraard niet zo mooi uitgevoerd als die Weber, na één keer gebruiken is die helemaal verkleurd. Zolang je hem maar niet buiten laat staan denk ik dat ik hier jaren mee kan doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:20 schreef Fendy het volgende:
[..]
Waar koop je die voor 5 euro? Ik ken alleen de weber van dik 30
Klopt dat is wel hoog, eerst was dat 70 euro.quote:
wat is er mis met aansteken met kolen en dan brikketten eroverheen gooien?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik ben er bij de bouwmarkt tegenaan gelopen. Wilde al een tijd die van Weber kopen, maar die vond ik toch wel erg duur. Bij toeval zag ik deze liggen en gekocht om het principe uit te proberen. Uiteraard niet zo mooi uitgevoerd als die Weber, na één keer gebruiken is die helemaal verkleurd. Zolang je hem maar niet buiten laat staan denk ik dat ik hier jaren mee kan doen.
Houtskool geeft teveel vliegend as dus eigenlijk wil je de briketten in één keer aansteken. Daarbij is het sowieso makkelijk. Briketten erin, aanmaakblokje eronder en 20 minuten later withete kolen. In die 20 minuten kun je dus het eten klaarzetten ipv de rook zitten in te ademen omdat je het zootje probeert aan te blazen. Vorige maand terwijl het hard waaide gewoon de bbq in één keer aan kunnen steken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:27 schreef zquing het volgende:
[..]
wat is er mis met aansteken met kolen en dan brikketten eroverheen gooien?
op precies dezelfde manier, alleen branden kolen veel sneller. Wanneer ik niet uitgebreid ga BBQen dan BBQ ik altijd op kolen, binnen 10 minuten kan je dan aan de BBQquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:36 schreef macferret het volgende:
hoe steek je de kolen dan aan? volgens mij op dezelfde manier als briketten.
met een starter gaat het wat sneller en branden ze allemaal mooi gelijkmatig,
Maar het kan idd ook gewoon zonder, kolen of briketten opstapelen, aanmaakblokjes ertussen en aansteken.
Dan weet ik niet waar jij vult...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:42 schreef Fastmatti het volgende:
Die BP-fles vind ik trouwens wel heel duur. Bijvullen 31,-, terwijl een normale propaanfles hooguit 10,- kost om bij te vullen.
Ja tuurlijk, das een beetje het principe hequote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:27 schreef Movinghead het volgende:
[..]
Klopt dat is wel hoog, eerst was dat 70 euro.
Maar je krijgt het wel terug als je het bewijsje hebt. dus geen afschrijving zoals met andere systemen.
Gewoon zoeken. Vaak kan je bij de goedkope bedrijfjes ook nog eens je fles houden dus dan krijg je niet ineens een verroest ding terug.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:00 schreef Movinghead het volgende:
[..]
Dan weet ik niet waar jij vult...
Als ik hier kijk kost een propaanfles van 11KG 30 euro en de vulling 25 euro... maar nadeel van stalen flessen
Je moet ze wegen om berekenen wat je nog hebt
Bij brand kunnen ze ploffen
Roest
Gewicht
Ik zelf zit er ook nog mee te kijken. Die transparante primagaz flessen zijn nog duurder als BPverder campingaz flessen
![]()
2,75kg als het grootste is niks.
Mwa ik ga uit brandveiligheid en dergelijke al naar de nieuwe flessen,quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gewoon zoeken. Vaak kan je bij de goedkope bedrijfjes ook nog eens je fles houden dus dan krijg je niet ineens een verroest ding terug.
Hehe ook omquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:50 schreef sanger het volgende:
Vanavond weer lekker BBQenNiets bijzonders, gewoon wat stukjes vlees, worst en kip met het gezin.
Ik ben vandaag overigens naar de kampeerwinkel geweest en ga als deze 10kg fles (net 1x gebruikt) leeg is de BP Light halen.
Doen hoor, druipbakje zijn echt handig.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:45 schreef Movinghead het volgende:
Mm morgen de Weber Q220 halen met natuurlijk een bijpassende borstel om hem schoon te maken. Die druipbakjes moet ik kijken, anders haal ik ze wel bij de Hanos/Makro.
Nu alleen nog de kleur van de deksel zwart of titanium
Ja dat is zeer handig, alleen vaak koop je bij de groothandel diezelfde bakjes merkloos vele malen goedkoper;)quote:Op zondag 12 juli 2009 17:06 schreef huhggh het volgende:
[..]
Doen hoor, druipbakje zijn echt handig.
Ik heb aan de ene kant een druipbak, van Weber, en aan de andere kant het houtskool.
idd, ik zou zo'n zwarte homp meteen in de kliko dumpenquote:Op maandag 13 juli 2009 14:45 schreef dekilo het volgende:
Het zal ongetwijfeld lekker zijn maar ik vind de homp vlees niet lekker uitzien!
Is wel een machtig apparaat zoeen weber smoker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |