abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70101339
Of wel limiet, maar met een grotere som? Ik ben niet perse tegen de limiet, maar vind van geen limiet naar 45 miljoen een te grote stap..
Where facts are few, experts are many.
pi_70101381
quote:
Lola trekt inschrijving 2010 terug

Het team van Lola heeft besloten om de aanvraag voor een plaatsje op de Formule 1-grid in 2010 terug te trekken. Hoewel het team niet op de lijst van nieuwe teams in 2010 stond, bestond de kans dat de FIA ze alsnog een licentie zou geven, mochten de huidige teams zich terug trekken.

In een verklaring op de website van Lola staat te lezen: "Lola F1 Team Ltd. heeft de FIA gevraagd om de aanvraag voor het Formule 1-seizoen van 2010 in te trekken. Er is veel geld in het project gestoken en de FIA heeft Lola gevraagd om paraat te blijven voor een mogelijke toetreding in de toekomst. Lola wil de FIA bedanken voor het serieus nemen van de inschrijving voor het seizoen 2010."
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:27:39 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70102744
Mooi, kunnen ze zich blijven concentreren op Le Mans met Aston Martin .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_70117035
Regen verwacht dit weekend op Silverstone...
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:58:00 #255
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70117280
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:50 schreef Burnie88 het volgende:
Regen verwacht dit weekend op Silverstone...
Het zou weer eens tijd worden.
pi_70121884
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:47 schreef Trystar het volgende:

[..]


Jammer dat ze de inschrijving terugtrekken. Een van de meest aansprekende namen uit het rijtje. Ja March, Lotus en Brabham maar daar zit verder niets achter dan alleen de naam. Lola is nog echt een raceteam. Hopelijk doen ze volgend jaar wel mee als het gedoe voorbij is.
-
pi_70122327
Ik denk dat Lola graag in de F1 had willen rijden als toevoeging op de teams van dit jaar. Nu de kans groot is dat ze wel mee kunnen doen als vervanging van een ander team en met het risico dat de grote fabrikanten van de deelname lijst afvallen vinden ze het geheel ws toch wat minder interessant
Where facts are few, experts are many.
pi_70122534
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:07 schreef Atreidez het volgende:
Ik denk dat Lola graag in de F1 had willen rijden als toevoeging op de teams van dit jaar. Nu de kans groot is dat ze wel mee kunnen doen als vervanging van een ander team en met het risico dat de grote fabrikanten van de deelname lijst afvallen vinden ze het geheel ws toch wat minder interessant
Mwhoa weet ik niet, Lola timmert al aardig wat jaren aan de weg in de racerij. Ik denk dat ze door al dat gedoe gewoon te weinig tijd krijgen om alles goed voor te bereiden. En ook nog eens dat ze niet weten of ze wel mee mogen doen.
-
pi_70131476
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76269
quote:
FIA akkoord met budgetlimiet van 100 miljoen voor 2010

De FIA onder leiding van Max Mosley, heeft een behoorlijke scheut water bij de wijn gedaan en komt de Formule 1 teams verenigd in de FOTA nu een heel eind tegemoet met nieuwe voorstellen in een poging het oeverloze geouwehoer eindelijk eens te beëindigen. Zo is de FIA bereid om voor 2010 een budgetlimiet van 100 miljoen euro te accepteren.

Dit is wel onder de nadrukkelijke voorwaarde dat de budgetlimiet in 2011 toch echt naar 45 miljoen zakt. De teams mogen zelf een accountant kiezen die de cijfers controleert. Overschrijding van de limiet zal niet leiden tot sancties op de baan, maar heeft uitsluitend financiële consequenties.

Verder is Mosley bereid om enkele bestuurlijke maatregelen te schrappen en de sportieve en technische reglementen voor 2010 te wijzigen. Mosley heeft aangegeven dat een discussie over het Hof van Beroep mogelijk is en hij is tevens bereid om appendix 5 uit de reglementen te verwijderen. De teams waren hier namelijk allerminst gelukkig mee, aangezien dat de FIA in staat zou stellen om eenzijdig regels op te leggen.

Op technisch vlak schrapt Mosley een aantal voorgestelde veranderingen. Vierwielaandrijving zal toch niet worden toegestaan, geen verbod op bandenwarmers, geen wijzigingen ten aanzien van beweegbare vleugels en geen aanpassingen in de regels voor versnellingsbakken en het motorreglement. Enkel Cosworth mag ongelimiteerd rijden.

De teams hebben twee dagen om te besluiten of ze akkoord gaan met de voorstellen
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_70132623
Als ze hier geen ja op zeggen dan weet ik t ook niet meer

[ Bericht 1% gewijzigd door Atreidez op 18-06-2009 15:13:36 ]
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:11:12 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70132934
Lijkt me een goed compromis. Hoewel ik nog steeds niet gelukkig ben met de budgetlimiet (en met een hoop andere veranderingen) hoop ik dat de FOTA toch maar accepteert.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_70133099
Geldboete's op overschrijding van de limiet is wel grappig trouwens.. Ze mogen maar 100milj uitgeven, maar deden normaal 400milj. Als ze dus 200milj uitgeven krijgen ze een boete van zeg, 50milj. Geven ze alsnog minder uit maar hebben wel meer kunnen investeren Klinkt nogal scheef om eerlijk te zijn.
Where facts are few, experts are many.
pi_70133204
quote:
Cosworth kent volgend jaar geen toerenlimiet

Cosworth, dat in 2010 weer terugkeert als motorenleverancier, hoeft zich niet te houden aan het toerenlimiet van 18.000 toeren dat voor de andere fabrikanten wel geldt. Volgens FIA-president Max Mosley heeft Cosworth de capaciteit niet om de motoren nog aan te passen voor 2010 en zal de maatregel ze ook geen voordeel opleveren.

"Zoals uitgelegd op de vergadering van 11 juni (en we dachten dat er ook overeenstemming over was bereikt) moet Cosworth toestemming krijgen om in 2010 zonder limiet te rijden, want Cosworth heeft de tijd noch de capaciteit om de motor aan te passen voor 2010", schreef Mosley. "Elke engineer zal bevestigen dat de relevante teams geen competitief voordeel krijgen door deze maatregel."

Cosworth zal in 2010 motoren leveren aan de drie nieuwe teams: Campos, Manor en US F1.
pi_70133286
quote:
Door dat hele budget gedoe is het idee van de Formule 1 een beetje weg.
Wat is nou 45 miljoen voor een team als Ferrari of McLaren?
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:29:53 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70133700
Die hele toerenlimiet is sowieso onzin. Waarom denk je dat slipstreamen niet meer werkt?

Echt, soms denk ik dat ze bij de FIA gewoon geen gezond verstand meer hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:41:58 #266
798 voyeur
bemoeit zich
pi_70134232
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:19 schreef Trystar het volgende:

[..]

Door dat hele budget gedoe is het idee van de Formule 1 een beetje weg.
Wat is nou 45 miljoen voor een team als Ferrari of McLaren?
Ferrari zal met een budget cap van 45 miljoen nog steeds zo'n 200 miljoen kunnen uitgeven. Rijderssalarissen, pr, motorontwikkeling, hoogst betaalde medewerker etc. zitten allemaal niet in die cap.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:56:54 #267
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_70134927
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
Die hele toerenlimiet is sowieso onzin. Waarom denk je dat slipstreamen niet meer werkt?

Echt, soms denk ik dat ze bij de FIA gewoon geen gezond verstand meer hebben.
ik vind het ook niks, limit ze dan op 22.000. maar het is wel een van de redenen dat de teams zo dicht bij elkaar liggen natuurlijk
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:59:22 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70135050
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:56 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik vind het ook niks, limit ze dan op 22.000. maar het is wel een van de redenen dat de teams zo dicht bij elkaar liggen natuurlijk
Meh, limiet op 22.000 helpt ook niets. Aangezien ze nu die standaard ECU hebben moet het niet moeilijk zijn een systeem te bedenken dat er voor zorgt dat een soort 'soft limit' instelt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:42:37 #269
17061 mvt
blame Canada
pi_70136997
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
Die hele toerenlimiet is sowieso onzin. Waarom denk je dat slipstreamen niet meer werkt?

Echt, soms denk ik dat ze bij de FIA gewoon geen gezond verstand meer hebben.
het is meer een betrouwbaarheids iets. Wat dat betreft ben ik bang dat het voor die teams uiteindelijk een nadeel is als al die Cosworths te vaak opblazen of vervangen moeten worden.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_70137332
De motoren moeten langer meegaan dan voorheen, wil je toch zoveel toeren blijven draaien dan moeten waarschijnlijk duurdere materialen worden gebruikt en gaan de kosten alsnog omhoog.
Door de toeren te beperken heb je een langere levensduur zonder dat de motor (grote) aanpassingen nodig heeft.

We hebben in het verleden gezien toen williams met cosworth reed dat ze de meeste toeren konden draaien van alle motoren die op dat moment in de auto's lagen. Ik dacht zelfs 23.000 toeren, dat is enorm veel. Helaas waren de motoren niet heel erg betrouwbaar.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 juni 2009 @ 16:52:51 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70137417
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Helaas waren de motoren niet heel erg betrouwbaar.
Dat is een understatement.

Die dingen ploften al als je er naar keek.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:37:41 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70138967
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:36 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[url=http://www.autosport.com/news/report.php/id/76269
]http://www.autosport.com/news/report.php/id/76269[/quote][/url]
quote:
Overschrijding van de limiet zal niet leiden tot sancties op de baan, maar heeft uitsluitend financiële consequenties.
[/quote]

Wat ik me bij dit soort dingen altijd afvraag is of die financiele gevolgend an in mindering komen op het budget. Zo niet, dan zou een rijk team gewoon schijt kunnen hebben aan de limiet en alsnog de titel kunnen pakken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:40:31 #273
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70139058
Dus Cosworth leert wel terug, maar met de oude motoren.......

Die waren niet heel slecht qua prestaties, maar toen al niet betrouwbaar genoeg voor 1 raceweekend
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:43:34 #274
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70139167
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:19 schreef Trystar het volgende:

[..]

Door dat hele budget gedoe is het idee van de Formule 1 een beetje weg.
Wat is nou 45 miljoen voor een team als Ferrari of McLaren?
Voor Ferrari is het toch de omzet van zo ongeveer 100 auto's verkopen...... En dan heb ik het alleen over omzet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:03:23 #275
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70139738
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:19 schreef Trystar het volgende:

[..]

Wat is nou 45 miljoen voor een team als Ferrari of McLaren?
Waar de grens financieel gezien precies ligt weet ik niet. Maar het is in ieder geval totale waanzin om te denken dat deze teams een budget van 400miljoen per jaar nodig hebben om 2 auto's competitief op de baan te kunnen hebben rijden.

Twaalf jaar geleden hadden we drie coureurs met exact dezelfde rondetijd op de eerste drie startplaatsen van de GP in Jerez staan.
Daar was toen geen 400 miljoen per jaar voor nodig.

Dat kan nu dus ook een heel stuk beschaafder, waardoor ook renstallen zonder een multi-miljardair bedrijf de kans krijgen toe te treden.
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:13:37 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_70140040
Wat een vreselijk gezeur. Als Ferrari vertrekt is de klasse vermoord. Alles ten spijt maar ik vind dat in de F1 alle grote en beroemde merken moet herbergen. Ferrari is het beroemdste sportmerk bij de auto´s dus hoort het in de F1.

15 jaar terug was het nog gewoon state of the art met hier en daar een regeltje, de beste rijders, de beste auto´s. Door al die regels en het gezeur is de charme er af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:24:46 #277
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70140358
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Waar de grens financieel gezien precies ligt weet ik niet. Maar het is in ieder geval totale waanzin om te denken dat deze teams een budget van 400miljoen per jaar nodig hebben om 2 auto's competitief op de baan te kunnen hebben rijden.

Twaalf jaar geleden hadden we drie coureurs met exact dezelfde rondetijd op de eerste drie startplaatsen van de GP in Jerez staan.
Daar was toen geen 400 miljoen per jaar voor nodig.

Dat kan nu dus ook een heel stuk beschaafder, waardoor ook renstallen zonder een multi-miljardair bedrijf de kans krijgen toe te treden.
Het is natuurlijk een race geweest. Het team dat het meest kon besteden reedt voorop. Als ze allemaal net zo weinig te besteden hebben dan komt het weer op vernuft en innovatie aan. En dat is waar de F1 beroemd mee is geworden.

Ik ben ook niet tegen een budgetlimiet. Maar wel tegen de oude opzet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:33:13 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70140595
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een race geweest. Het team dat het meest kon besteden reedt voorop. Als ze allemaal net zo weinig te besteden hebben dan komt het weer op vernuft en innovatie aan. En dat is waar de F1 beroemd mee is geworden.
.

Inderdaad, Brawn is duidelijk het rijkste team van allemaal. En Toyota heeft wel bewezen, gooi er maar geld tegen aan dan komen de kampioenschappen vanzelf.

Niet dus. Ongelooflijke onzin. Neem Ferrari en McLaren, hun budget is zo groot omdat ze aan de top willen blijven. Williams was midden jaren 90 de top, en konden niet genoeg budget opbrengen om dat langer dan een paar jaar te blijven. Ik kan nog zoveel voorbeelden opnoemen, maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:55:28 #279
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_70141292
Eigenlijk is de F1 de laatste jaren sowieso een sport geworden waarin er binnen steeds krappere reglementaire marges gewerkt moest worden. Het feit dat alle auto's er nu grofweg hetzelfde uitzien en binnen anderhalve seconde van elkaar zitten is hier een duidelijk resultaat van. Eigenlijk is het niet meer dan logisch dat er vroeg of laat ook financiële beperkingen komen waarbinnen de teams moeten zien te overleven.

Ik ben wel benieuwd naar wie waar over een paar jaar staat als de teams nog maar 45 miljoen per jaar uit mogen geven!

De enige kanttekening die ik er bij wil zetten is dat het nu wel een keer afgelopen moet zijn met de constante regelwijzigingen. Ga nu maar eens vijf of tien jaar met dezelfde regels (maar met vrijheid om te ontwikkelen) rijden, dat zal pas echt kosten besparen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:09:41 #280
17061 mvt
blame Canada
pi_70141780
Een ding is nu zeker. McLaren, Ferrari en misschien ene paar andere teams geven het huidige seizoen op zodra ze instemmen met het regelement.

Kunnen ze onder de huidige regels, met ongelimiteerd budget de nieuwe wagen maken. Voorsprong kweken die anderen minder snel kunnen inhalen wegens beperkingen in het budget. Wat dat betreft zal het me niets verbazen als er, zodra er een budget limiet is er een redelijk radicale regelwijziging komt. Dat een auto weer redelijk van 0 ontworpen moet worden en geen evolutie is van auto's die gemaakt zijn zonder budget beperking.


Volgens mij gingen die motoren niet hoger dan net boven de 20k voordat de limiet op 19k kwam te liggen.
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:17:59 #281
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70142048
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

.

Inderdaad, Brawn is duidelijk het rijkste team van allemaal. En Toyota heeft wel bewezen, gooi er maar geld tegen aan dan komen de kampioenschappen vanzelf.

Niet dus. Ongelooflijke onzin. Neem Ferrari en McLaren, hun budget is zo groot omdat ze aan de top willen blijven. Williams was midden jaren 90 de top, en konden niet genoeg budget opbrengen om dat langer dan een paar jaar te blijven. Ik kan nog zoveel voorbeelden opnoemen, maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.
Het is ook te kort door de bocht om te beweren dat het grootste budget automatisch wint. Dat is zeker niet zo.
Het heeft de Formule 1 echter wel gemaakt tot een klasse die financieel gezien niet toegankelijk is voor nieuwe teams die geen autofabrikant zijn of er een oliesjeik achter hebben zitten.

Over Brawn: Daar rijdt dit jaar gewoon een Honda chassis rond hè, de ontwikkeling geheel gefinancieerd door Honda gedurende het 2008 seizoen.
Toyota is al járen een rare eend in de bijt, je vraagt je af waar ze het geld toch al die tijd aan uit gegeven hebben.
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:55 schreef MonoSynth het volgende:
[...]
De enige kanttekening die ik er bij wil zetten is dat het nu wel een keer afgelopen moet zijn met de constante regelwijzigingen.
Ik ben ook geen fan van de constante regelwijzigingen.
Maar soms is er gewoon niet aan te ontkomen en dan met name op aerodynamisch gebied.
Een goed voorbeeld is de extreem verstoorde luchtstroom die teams de laatste 10 jaar tot in steeds verdere perfectie achter hun bolides weten te creeëren. Waardoor het bijna onmogelijk wordt om binnen 4 autolengtes te komen.
Leuk voor de teams, maar dodelijk voor de toeschouwer die voor een race spektakel kijkt.

Geef dat helemaal vrij en het einde is zoek denk ik.
pi_70142445
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Toyota is al járen een rare eend in de bijt, je vraagt je af waar ze het geld toch al die tijd aan uit gegeven hebben.
Schijnt dat bij Toyota een beslissing over meerdere schijven moet gaan, waardoor er minder snel een beslissing kan worden genomen. Vrij dodelijk in een sport als de Formule 1.
quote:
Een goed voorbeeld is de extreem verstoorde luchtstroom die teams de laatste 10 jaar tot in steeds verdere perfectie achter hun bolides weten te creeëren. Waardoor het bijna onmogelijk wordt om binnen 4 autolengtes te komen.
Het zal me weinig verbazen als ze het daar bewust op hebben ontworpen.
pi_70142566
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:17 schreef Trystar het volgende:

[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op. Regels zijn regels, kunnen ze er niet aan voldoen moet ze maar wachten tot ze het wel kunnen. Laat de nieuwe teams maar een moter kopen bij Renault, Ferrari of McLaren.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:15:41 #284
17061 mvt
blame Canada
pi_70143906
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:28 schreef ElmarO het volgende:

Het zal me weinig verbazen als ze het daar bewust op hebben ontworpen.
Je hebt 2 opties bij het maken van een winnende wagen

1) zorg dat men je niet bij kan houden

of

2) zorg dat ze je niet in kunnen halen

Als dat met hand in hand gaat met elkaar dan weet je dat het bewust is gemaakt. met als vervelende resultaat die Williams uit 2001 waar 'iedereen' bovenop knalde vanwege de rare lucht die er achter hing
We were to understand there would be pie and punch?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2009 @ 01:19:06 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70153814
De FOTA zet haar eigen raceklasse op

Formule 1-teams breken met FIA
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70153864
Toch nog compleet onverwacht, maar wel sterk van de FOTA.

Ben enorm benieuwd wat er gaat gebeuren mbt die nieuwe klasse.
......
pi_70154051
Yes een nieuwe raceklasse!
Misschien rijden ze dan weer op circuits die niet in de woestijn liggen en waar wel publiek komt kijken.

Ze beloven in elk geval lagere toegangsprijzen, dat is ontzettend positief. Want die Eikelsteen stak de helft van elk kaartje in zijn eigen zak.
Ik zie deze klasse zeker slagen. Nu maar hopen dat Ferrari en de Redbull teams inderdaad niet mee hoeven te doen aan de f1? (en dat ze anders gewoon met een trapauto aan de start staan:P)
pi_70154182
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:35 schreef reteppd het volgende:
Yes een nieuwe raceklasse!
Misschien rijden ze dan weer op circuits die niet in de woestijn liggen en waar wel publiek komt kijken.

Ze beloven in elk geval lagere toegangsprijzen, dat is ontzettend positief. Want die Eikelsteen stak de helft van elk kaartje in zijn eigen zak.
Ik zie deze klasse zeker slagen. Nu maar hopen dat Ferrari en de Redbull teams inderdaad niet mee hoeven te doen aan de f1? (en dat ze anders gewoon met een trapauto aan de start staan:P)
Of we zo blij moeten zijn vraag ik me af. Het beste lijkt me toch dat er een goed bestuur van de FIA komt.
Als die klasse er echt gaat komen, is dat toch jammer voor de historie. Net zoals de GP van Monaco, daar zal de FIA wel een contract voor hebben met Monaco.
Ik moet het allemaal nog zien gebeuren.
pi_70154191
Pfff, wat een ramp zeg!

Terug naar het turbotijdperk met auto's met 1200 PK
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_70154206
Mocht dat dus doorgaan (met Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso een eigen klasse) dan zal dit dus het laatste jaar F1 zijn...

Opzich toch wel heel erg jammer, de historie, het aanzien etc, dat zul je niet meteen terug hebben bij een nieuwe organisatie natuurlijk. Jammer dat het zo ver moest komen

Maar ik zie nog genoeg opties, dit kan even goed een politieke stap zijn om te laten zien dat ze (de FOTA) het wel degelijk heel serieus menen, en nu eens niet de FIA hun zin geven. Ook voor die teams zou het commercieel gezien etc een enorm verlies zijn om niet meer de titel Formule 1 te dragen. Dat kost tientallen jaren aan marketing etc om zo'n klasse weer op te bouwen.

Ik verwacht dat de F1 met minimale veranderingen hetzelfde blijft. Geen budgetlimieten enzo, FIA kan het zich gewoon niet veroorloven dit te laten gebeuren. Denk alleen al aan al die circuits die de afgelopen jaren uit de grond zijn gestampt, daar zullen zeker voorwaarden aan zitten...

[ Bericht 21% gewijzigd door Unstoppable op 19-06-2009 02:08:08 ]
  vrijdag 19 juni 2009 @ 02:02:06 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70154332
Ik ben zeer benieuwd wat de FIA nu gaat doen inderdaad. Het is nog lang niet over .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_70155258
Nooit gedacht dat het daadwerkelijk zover zou komen.

Maar het hoeft niet slecht te zijn. De merknaam Formule 1 mag dan wel eigendom zijn van de FIA/Bernie, maar eigenlijk maken de teams de F1; zij zijn en maken de F1.

Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_70155359
Wow!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 07:55:10 #294
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_70155534
Dan wordt Button misschien wel de laatste F1 kampioen...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:25:43 #295
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70155870
Op naar de mooie nostalgische circuits!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:26:17 #296
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_70155880
Ben benieuwd of de race's nog steeds op zondag middag om 2 uur gereden worden, en of we het allemaal live op tv kunnen volgen, of dat je het alleen maar in een samenvatting kan bekijken 's avonds om een uur of 11 bijvoorbeeld.

Hoop dat de fans niet vergeten worden en er een hoop ook voor de fans gedaan wordt.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:28:56 #297
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70155928
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:26 schreef James-Hetfield het volgende:
Ben benieuwd of de race's nog steeds op zondag middag om 2 uur gereden worden, en of we het allemaal live op tv kunnen volgen, of dat je het alleen maar in een samenvatting kan bekijken 's avonds om een uur of 11 bijvoorbeeld.

Hoop dat de fans niet vergeten worden en er een hoop ook voor de fans gedaan wordt.
Mwoah
quote:
“Deze klasse krijgt een transparant bestuur, één set regels, zal nieuwe deelnemers aanmoedigen en zal luisteren naar de fans, inclusief het aanbieden van lagere prijzen voor toeschouwers, partners en andere belangrijke stakeholders. De grote coureurs, sterren, merken, sponsors, promotors en bedrijven geassocieerd met de hoogste tak van autosport gaan mee naar de nieuwe serie.”
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:32:12 #298
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_70155991
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:28 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Mwoah
[..]
Dat is idd wel gezegd.
Maar kunnen we de races straks nog live op tv bekijken.
RTL heeft nu de uitzendrechten voor F1 races.
Wat als de nieuwe klasse ook op zondag om 2 uur gaat racen.
RTL zal dit niet gaan uitzenden lijkt mij, aangezien ze genoeg geld hebben moeten neerleggen voor de uitzendrechten van de F1.

F1 in het format zoals het volgend jaar gaat worden, lijkt me niet echt aantrekkelijk te gaan worden.
Wellicht heb ik dit mis, en wordt het een geweldig seizoen, maar een seizoen met allemaal nieuwe teams en een enkele ervaren team, lijkt me gedoemd te mislukken.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:35:32 #299
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_70156047
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 07:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan wordt Button misschien wel de laatste F1 kampioen...
Wat een anti-climax
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:37:40 #300
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70156094
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:32 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Dat is idd wel gezegd.
Maar kunnen we de races straks nog live op tv bekijken.
RTL heeft nu de uitzendrechten voor F1 races.
Wat als de nieuwe klasse ook op zondag om 2 uur gaat racen.
RTL zal dit niet gaan uitzenden lijkt mij, aangezien ze genoeg geld hebben moeten neerleggen voor de uitzendrechten van de F1.
Ben ik ook benieuwd naar ja. Maar goed, Eurosport (1/2) wil dolgraag zo'n klasse uitzenden denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')