Ja, dat is ook de insteek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:07 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Je kan de teleurstelling ook als een kans zien om nog beter in te spelen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Nee, 302 zelfs. Je kunt (als je geluk hebt) door het slotje posten. Is me al 3x gelukt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:55 schreef Metalfreak het volgende:
TVP, maar zaten in het vorige topic nu 301 posts
Gister was er een docu met Bruce Springsteen waarbij hij ook op een tele met bigsby speeldequote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef TeleluvR het volgende:
Tering, het blijft jeuken om een Bigsby op mijn Custom te zetten...
Als het goed is zegt elke footswitch gewoon "switch!" tegen je amp. Maar ja, dat geldt voor standaard switches.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Nu heb ik natuurlijk nog geen footswitch bij de Peavey. Ik heb nog wel een oude footswitch van een JCM800. Weet iemand of het schadelijk voor de versterker kan zijn als je een verkeerde footswitch aansluit?
Heb je de versterker ook nog die bij die switch hoort?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Nu heb ik natuurlijk nog geen footswitch bij de Peavey. Ik heb nog wel een oude footswitch van een JCM800. Weet iemand of het schadelijk voor de versterker kan zijn als je een verkeerde footswitch aansluit?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:53 schreef TeleluvR het volgende:
En ik zal nog eens onschuldig op zoek gaan naar Bigsby filmpjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p0wn3d
![]()
![]()
Kon je echt verschil horen tussen de attack/punch van de alu vs de papieren cones?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, terug van feedback alwaar ik de Hartke LH500 getest heb op twee cabs (een met paper cones en een met aluminium cones). Damn, wat een geluid. Er zit maar één buis in, maar die is wel prominent aanwezig. GAAAAAASSSS!!!!
.
Die is kwijt. Geintje, nooit gehad.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je de versterker ook nog die bij die switch hoort?
Halenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, terug van feedback alwaar ik de Hartke LH500 getest heb op twee cabs (een met paper cones en een met aluminium cones). Damn, wat een geluid. Er zit maar één buis in, maar die is wel prominent aanwezig. GAAAAAASSSS!!!!
.
Kan geen kwaad, schakelen = schakelen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Zeker. Scheelde ook wel dat de alu cones cab (4.5XL) ook een tweeter heeft, maar ik hoorde echt duidelijk meer mid en er zat een "ting" in mijn geluid. Klonk heel fris. Houd ik wel van!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:20 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Kon je echt verschil horen tussen de attack/punch van de alu vs de papieren cones?
Dat ding is ook best betaalbaar zo te zien.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:42 schreef TeleluvR het volgende:
Iedereen heeft weer vakantiegeld hier, dat is duidelijk
Je krijgt het nog wel? Als je nog belangstelling bij de amp hebt zeg het maar anders verkoop ik hem aan iemand anders.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:01 schreef The_Dean het volgende:
Sander heeft mijn vakantiegeld nu
Dure kloteMarshalls
Nou voel ik me helemaal schuldig...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:01 schreef The_Dean het volgende:
Sander heeft mijn vakantiegeld nu
Dure kloteMarshalls
Precies! 399,- maar. Heb hem naast een EBS van veel meer gehouden, maar die had lang niet zoveel tooooooneee als de Hartkequote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat ding is ook best betaalbaar zo te zien.
Haha nee man, dat zit wel goedquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nou voel ik me helemaal schuldig...
Ik heb er alvast loopschoenen voor gekocht. Mijn GAS is stuk
Interesse is er zeker, alleen heel even afwachten momenteelquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:11 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Je krijgt het nog wel? Als je nog belangstelling bij de amp hebt zeg het maar anders verkoop ik hem aan iemand anders.
Yep!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:21 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
WTF-BBQ !!!![]()
en daarnaa nog spelen ook
![]()
Sodom Open Air, Winschoten. Iemand van de organisatie raakte weg van ons, maar anderen hadden net al een andere band geboekt. Maar we gaan wel verder shoppen in Groningenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:11 schreef Cynic het volgende:
Waar zou dat geweest zijn in Groningen?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:13 schreef The_Dean het volgende:
Daar ben ik zó hard bij!
Die shit word legendarisch
A roadies' dream come truequote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]![]()
.
Meest geniale is dat onze oefenruimte de backstage is. Reis naar de gig: trap op. Dichterbij dan dat kan bijna niet!.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]![]()
.
Meest geniale is dat onze oefenruimte de backstage is. Reis naar de gig: trap op. Dichterbij dan dat kan bijna niet!.
Occultfest in Hoogeveen is ook wel een goeie voor jullie denk ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sodom Open Air, Winschoten. Iemand van de organisatie raakte weg van ons, maar anderen hadden net al een andere band geboekt. Maar we gaan wel verder shoppen in Groningen.
Niet tenzij ze de programmeurs veranderenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Occultfest in Hoogeveen is ook wel een goeie voor jullie denk ik.
Dat het in Rotterdam isquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yep!
Je hebt dus:
- Melodieuze metal;
- onbeperkte BBQ;
- halve liter bier voor 1,-.
Wat let men nog om te komen?.
quote:Too Loud For Granny
Recht in je bek punkpop in de trant van Blink 182 en andere Amerikaanse stuiterballen. De huidige samenstelling is er eentje van slechts enkele dagen, best knap om zo snel al een overtuigende set neer te zetten, hulde daar voor.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:48 schreef Dribbel_ het volgende:
tjeeveepee
Doet die nieuwe drummer nog netjes
[..]
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:29 schreef Cynic het volgende:
Da's precies het omgekeerde van onze situatie dus. Wij zijn een paar keer gevraagd en willen niet
Mooi!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:48 schreef Dribbel_ het volgende:
tjeeveepee
Doet die nieuwe drummer nog netjes
[..]
Met een groots Hollandsch oorlogsschip achter Friesche piraten aan? Met kanonnen schieten? Enteren onder bruut geschal en met sabels kletteren?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:07 schreef brother52 het volgende:
Volgens mij kun je daar veel beter iets met bootjes doen. Zeker met dit weer.
Lijkt me nog een behoorlijke uitdaging voor het oorlogsschip. Onderschat de piraten niet want die hebben Alestorm aan boordquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:27 schreef Witchfynder het volgende:
Met een groots Hollandsch oorlogsschip achter Friesche piraten aan? Met kanonnen schieten? Enteren onder bruut geschal en met sabels kletteren?.
.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Lijkt me nog een behoorlijke uitdaging voor het oorlogsschip. Onderschat de piraten niet want die hebben Alestorm aan boord
Dat is misschien wel een leuke marketingstunt voor ons. Anti-piraten metal maken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Lijkt me nog een behoorlijke uitdaging voor het oorlogsschip. Onderschat de piraten niet want die hebben Alestorm aan boord
Vandaag rijden er ook allerlei oldtimers door ons dorp.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:02 schreef Daantke het volgende:
Trouwens was dat met al die vw'tjes met chromen velgen enzo? want die kwamen langs ons oord
Die daf van je vader telt niet meequote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Vandaag rijden er ook allerlei oldtimers door ons dorp.
Kan bestquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:02 schreef Daantke het volgende:
Trouwens was dat met al die vw'tjes met chromen velgen enzo? want die kwamen langs ons oord
Ik was hem kwijt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:21 schreef Andyy het volgende:
Bassistentopic #8: Waar we broekspijpen doen wapperen
hoezo?
Klopt.quote:
Ik hou ook totaal niet van blaasinstrumenten, mijn vader en mijn zus spelen allebei saxofoon, maar vind er ook totaal niets aan...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:18 schreef Witchfynder het volgende:
Ik houd niet zo van saxofoon. Mij een te zoet geluid..
ernie ballsquote:Op zondag 24 mei 2009 00:06 schreef KaMo het volgende:
Nieuwe snaren
Dunlop medium, speelt wel lekker
quote:
hier ook nieuwe snarenquote:Op zondag 24 mei 2009 00:06 schreef KaMo het volgende:
Nieuwe snaren
Dunlop medium, speelt wel lekker
Ik ben er vanmiddag achter gekomen dat blokfluit ook erg mooi kan zijn maar dan moeten ze wel klassieke stukken spelen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:04 schreef Witchfynder het volgende:
Geef mij dan liever trompet of trombone. Saxofoon mag wel, maar dan als onderdeel van een big band
.
.
Ja, hallo, het is weekend, nog vroeg en mijn vriendin is al de deur uit: Ik ben helemaal in de war!quote:
Ik zit aan m'n 3de bakkiequote:Op zondag 24 mei 2009 10:50 schreef brother52 het volgende:
Bah, koffie. Daar word ik veel te wakker van.
Ik hou het bij een boek en de DS met wat zonneschijnquote:Op zondag 24 mei 2009 11:28 schreef Witchfynder het volgende:
Cappuccino en croissantjes. En straks akoestisch gitaar spelen op een grasveld
.
Je weet dat je geen fuck ziet op je DS, met ook maar een beetje zon?quote:Op zondag 24 mei 2009 11:39 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik hou het bij een boek en de DS met wat zonneschijn
Adrian Smith speelt geregeld nog op een SG, maar verder..... neequote:Op zondag 24 mei 2009 12:26 schreef Metalfreak het volgende:
Sow, dat was me weer een nachtje vannacht... Fucking vermoeiend... Maar wel nog een Iron Maiden coverband gezien (Ironing Maiden) die erg goed was, zanger leek er qua stem verrekte veel op, maar waarom wil je Iron Maiden op Gibsons gaan spelen?
Ja daarom hadden we een plek onder een boom op het strand uitgekozen was uberchillquote:Op zondag 24 mei 2009 11:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je weet dat je geen fuck ziet op je DS, met ook maar een beetje zon?
Het was een Les Paul en een Explorer...quote:Op zondag 24 mei 2009 12:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Adrian Smith speelt geregeld nog op een SG, maar verder..... nee.
Nicequote:Op zondag 24 mei 2009 11:28 schreef Witchfynder het volgende:
Cappuccino en croissantjes. En straks akoestisch gitaar spelen op een grasveld
.
Ik vind het wel catchyquote:Op zondag 24 mei 2009 02:32 schreef unclefucker het volgende:
Heey mede-gitaristen!
check mijn nieuwe nummer ff als je tijd hebt!
let me know what you think!
Ciao
http://store.guitarfetish.com/crpafhiouhuc.htmlquote:Op zondag 24 mei 2009 17:14 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand een aanrader wat betreft GFS humbuckers voor in een SG?
Ook wel nieuwsgierig naar, eentje die lekker helder is en veel output heeft.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:14 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand een aanrader wat betreft GFS humbuckers voor in een SG?
Wel met groupies mag ik hopenquote:Op zondag 24 mei 2009 22:56 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ook wel nieuwsgierig naar, eentje die lekker helder is en veel output heeft.
Woensdag op 'tour'. (niet een echte tour want we slapen gewoon elke nacht thuis.)
Jullie waren gewoon in de buurt, maar ik heb het gemistquote:Op zondag 24 mei 2009 22:56 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ook wel nieuwsgierig naar, eentje die lekker helder is en veel output heeft.
Woensdag op 'tour'. (niet een echte tour want we slapen gewoon elke nacht thuis.)
Niet voor mij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg gespamt. Ik heb een tegekke nieuwe fuzz als vervanging van m'n Big Muff. De bassist van Daily Bread maakt zelf pedaaltjes (heeft 'ie ook al eens mee in de music maker gestaan) en die heeft voor mij een Fuzz gemaakt.
Maar die van mij heeft nog een knopje extra!
PS4 online: micro_nl
quote:Op zondag 24 mei 2009 23:32 schreef guitarist het volgende:VET pedaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg gespamt. Ik heb een tegekke nieuwe fuzz als vervanging van m'n Big Muff. De bassist van Daily Bread maakt zelf pedaaltjes (heeft 'ie ook al eens mee in de music maker gestaan) en die heeft voor mij een Fuzz gemaakt.
[ afbeelding ]
Maar die van mij heeft nog een knopje extra!![]()
![]()
kan je een mp3 met wat verschillende instellignen maken?
![]()
Ps paradiso is wel vet hoor ik check ff m'n agenda![]()
quote:Op zondag 24 mei 2009 23:32 schreef guitarist het volgende:
Chillquote:Op zondag 24 mei 2009 23:59 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik zal binnenkort even wat dingen opnemen.
quote:Op maandag 25 mei 2009 01:02 schreef The_Dean het volgende:
Natuurlijk zijn die goed Tele... Heb ze zelg gehad, en een van de heren van Conorach heeft ze ook in zijn SG's hangen en is er erg tevreden mee
quote:Op zondag 24 mei 2009 23:32 schreef guitarist het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg gespamt. Ik heb een tegekke nieuwe fuzz als vervanging van m'n Big Muff. De bassist van Daily Bread maakt zelf pedaaltjes (heeft 'ie ook al eens mee in de music maker gestaan) en die heeft voor mij een Fuzz gemaakt.
[ afbeelding ]
![]()
Vet!!
Kom je nog 'n keer in de buurt van Groningen?quote:Op zondag 24 mei 2009 23:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Niet voor mij.
Btw, in Enschede, Tilburg en in Oss nog plek op de gastenlijst, weet niet of er hier nog belangstellende zijn?
Ja, maar hij wil nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer...quote:Op maandag 25 mei 2009 09:49 schreef Cynic het volgende:
Vera is wel aardig in de buurt van Groningen.
En dat is ook nog eens op een vrijdag. Misschien kom ik dan ook wel even kijken.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:49 schreef Cynic het volgende:
Vera is wel aardig in de buurt van Groningen.
Daar zit je dan met je mengtafel met 10.000 knopjes waarvan er 1 verkeerd staat.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:58 schreef Witchfynder het volgende:
Ga ik toch haast denken dat er in het proces na het opnemen hij van pitch is veranderd...maar ja, hoe?.
Het zit niet in de mengtafel, die wordt namelijk nog helemaal niet gebruikt.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Daar zit je dan met je mengtafel met 10.000 knopjes waarvan er 1 verkeerd staat.
Soort van Waar is Wallie
Dat. Maar voor even een nieuw kratje bier halen ging het nog welquote:
Precies! (ik ga ook naar pukkelpop)quote:
Gitaar laten vallen?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:30 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ga de mijn voet doet zeer blues schrijven
en samen met ons, nog vele anderen!quote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef Cynic het volgende:
Ik ben net even wezen kijken bij een eindexamen van het conservatorium.
Ik ben echt niet slim genoeg om jazz te snappen
Jazzmaster heeft 2 hele dikke singecoil elementen en Jaquar gewoon 2 kleintjes. Verder is de Jaguar nog net iets 'mis'vormt. Dat is waardoor ik ze uit elkaar kan houden.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:10 schreef Newde het volgende:
[..]
Precies! (ik ga ook naar pukkelpop)
Mensen, kunnen jullie me uitleggen wat nu precies het verschil is tussen een Fender Jazzmaster en een Jaguar. Ik weet de jaguar kleiner is en iets andere elementen ofzo, maar ik ben nog een te grote gitaar-noob om de technische poef-paf in een keer te snappen.![]()
Een van die 2 lijkt me trouwens een erg toffe gitaar!
Oké bedankt! Daar ga ik me morgen dan even over buigenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:23 schreef The_Dean het volgende:
Ook de topkam even omdraaien en de brug dus opnieuw afstellen/intoneren.
Wat versta je precies onder 'liedjes spelen'? Wil je akkoorden spelen of wil bepaalde riffs naspelen, eventueel solo's?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:47 schreef Cmonv het volgende:
Ik wil misschien ook de gitaar eens proberen, iemand tips over goede boeken/dvds/websites waar je echt vanaf niveau 0 kan beginnen? Het liefst waar ook al snel wat liedjes te spelen zijn.
Ik heb een el cheapo akoestische gitaar, maar de snaren staan heel ver van de hals af en dat doet best pijn aan m'n vingers. Ik hoorde dat dit bij elektrisch of nylonsnarige akoestische gitaren veel minder is, is dat zo?
Is het een goed idee om zo'n 100-200 euro elektrische gitaar beginnerspakket met versterker enz. te kopen om wat te beginnen? Ik heb geen aspiraties om in een band te spelen als gitarist dus het is alleen om voor de lol thuis te oefenen.
alvast dank voor de antwoorden lieve gitaristen!
Dan zou je kunnen kijken voor een lesboek (+ CD) voor akkoorden. Daar leer je de basis mee. Schaf ook iets van een akkoordenboek aan - zo één waar alle mogelijke akkoorden in staan (altijd handig om bij de hand te hebben).quote:Op maandag 25 mei 2009 23:51 schreef Cmonv het volgende:
Ik denk dat akkoorden me wel leuk lijkt. Beetje beatle of misschien blues liedjes, zoiets.
Het is niet zo dat je een keuze hoeft te maken hoorquote:Op maandag 25 mei 2009 23:51 schreef Cmonv het volgende:
Ik denk dat akkoorden me wel leuk lijkt. Beetje beatle of misschien blues liedjes, zoiets.
Ok, ga wel bij feedback kijken voor het verschil in geluid.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:37 schreef guitarist het volgende:
[..]
Jazzmaster heeft 2 hele dikke singecoil elementen en Jaquar gewoon 2 kleintjes. Verder is de Jaguar nog net iets 'mis'vormt. Dat is waardoor ik ze uit elkaar kan houden.
ik heb ze beide gehad, en de jazzmaster was toffer! de jaguar is iets kleiner kwa hals, en door de single coils klinkt hij heel dun, en al die schakel opties zijn overbodig. ik zou voor de jazzmaster gaan als ik er weer een zou willenquote:Op maandag 25 mei 2009 21:10 schreef Newde het volgende:
[..]
Precies! (ik ga ook naar pukkelpop)
Mensen, kunnen jullie me uitleggen wat nu precies het verschil is tussen een Fender Jazzmaster en een Jaguar. Ik weet de jaguar kleiner is en iets andere elementen ofzo, maar ik ben nog een te grote gitaar-noob om de technische poef-paf in een keer te snappen.![]()
Een van die 2 lijkt me trouwens een erg toffe gitaar!
Waarom heb je ze weggedaan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:13 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik heb ze beide gehad, en de jazzmaster was toffer! de jaguar is iets kleiner kwa hals, en door de single coils klinkt hij heel dun, en al die schakel opties zijn overbodig. ik zou voor de jazzmaster gaan als ik er weer een zou willen
maar je kunt het beste in een winkel deze gitaren naast elkaar uitproberen, en dan checken welke je ding is. er is van de jaguar ook een humbucker en een baritone uitvoering, deze heb ik wel eens bespeeld, maar niet goed genoeg voor een mening erover..
Dat vind ik juist een van hun onmetallicaaste nummers.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:36 schreef Witchfynder het volgende:
Bleh, op hardradio draaien ze steeds 'the day that never comes' van Metallica. Hoe zoutloos. En ook alleen dat van Metallica draaien. Gelukkig kwam er net Iron Maiden achteraan.
Dat was mijn punt ook wel. Het is niet een heel erg goed nummer. Het zogenaamd epische middenstuk faalt ook wel een beetje als je er een gemiddeld Iced Earthnummer ofzo naast houdtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:46 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat vind ik juist een van hun onmetallicaaste nummers.
Je kan er gewoon niet mee omgaanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:27 schreef TeleluvR het volgende:
Jazzmaster klinkt inderdaad leuker. Jammer dat zo'n onhandelbaar groot ding is (net als een Firebird, heb je hetzelfde probleem)
Da's 37 euries teveel!quote:
Klopt, onhandelbaar ding, onpraktischquote:
Living and dying, laughing and cryingquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ze hebben geluisterd! Ze draaien nu 'My Apocalypse' van Metallica. Even horen of dat wat is. Het gitaar- en snaregeluid iig niet
.
De riffing is wel ok. Doet me terug denken aan Motorbreath.
ehm tja... ik verander van gitaar alsof ik andere schoenen koop. zijn gewoon goede gitaren, maar ik wil wel eens wat anders na een tijdje. en financieel gezien is het dan slimmer om de een te verkopen en dan iets terug te kopen!quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Living and dying, laughing and crying
Once you have seen it you will never be the same
Life in the fast lane is just how it seems
Hard and it is heavy dirty and mean
Motorbreath
Its how I live my life
I can't take it any other way
Motorbreath
The sign of living fast
It is going to take your breath away
Klopt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Jammer dat er geen mensen zijn die goede filmbeelden van toen uploaden..
quote:
Het is vrij eenvoudigquote:
Ja, maar het is een ongewone beweging dus je moet toch dik aan je coördinatie werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:33 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig![]()
Je pakt met je wijsvinger en ringvinger een kwint en pakt met je middelvinger en pink een tweede kwint en die wissel je af
Zeker maar dat heb je met een nieuw akkoord ookquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar het is een ongewone beweging dus je moet toch dik aan je coördinatie werken.
Kloptquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:26 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Zeker maar dat heb je met een nieuw akkoord ook
Ah ok, ja ik dacht misschien is er iets met de gitaar ofzo. Bedankt voor de adviesen trouwens.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:59 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ehm tja... ik verander van gitaar alsof ik andere schoenen koop. zijn gewoon goede gitaren, maar ik wil wel eens wat anders na een tijdje. en financieel gezien is het dan slimmer om de een te verkopen en dan iets terug te kopen!
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:41 schreef Witchfynder het volgende:
Dit soort geintjes moet je op een flink tempo doen.
Ride The Lightning maar hij speelt het niet goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Hey, in het kader van doorlinken op youtube enzo...
Dave M. zegt op een moment tegen Dave N. "Like when I did it in Metallica.." oid. Dat riffje, uit welk nummer is dat?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Klopt. Alleen dit soort geintjes moet je op een flink tempo doen
.
Kan natuurlijk zijn dat het nummer enigzins veranderd is sinds hij er aan meegeschreven heeft hequote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ride The Lightning maar hij speelt het niet goed.
Het is het stukje vlak voor
Someone help me
Oh please god help
They're trying to take it all away
I don't want to die
Op 2:03
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ride The Lightning maar hij speelt het niet goed.
Het is het stukje vlak voor
Someone help me
Oh please god help
They're trying to take it all away
I don't want to die
Op 2:03
Boeie gewoon posten wij kunnen wel luisteren door de geluidskwaliteit heenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:52 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Nope, Coverbandjewel youtubefilmpjes, maar die zijn niet echt goeie kwaliteit
Bedankt voor het commentaar en Meursault ook. Ik heb wat boeken uit de bieb gehaald, maar ze gaan voor meer dan de helft over houding etc dus dat is redelijk saaiquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je een keuze hoeft te maken hoor. Terminologisch gezien is een "riff" een bepaald muzikaal motiefje. Denk bijvoorbeeld aan de begeleiding onder zang. Een riff kan uit akkoorden bestaan, maar kan ook een melodietje zijn. Het is een term wat een bepaald stukje muziek aan duidt.
Als je gitaar speelt kom je zowel akkoorden als melodieën tegen, maar dit leer je gaandeweg vanzelf wel.
Ik denk ook dat het een goed idee is om te beginnen met een goed boek + CD. Ik kan je helaas ook geen specifieke titel aanraden, maar de (blad)muziekafdeling van een betere boekhandel kan je vast adviseren. Mocht blijken dat je er erg enthousiast over bent dan kan ik je toch adviseren om een tijdje les te nemen. Van een leraar in person leer je toch altijd sneller, ook omdat je hem/haar vragen kunt stellen, want lastiger gaat met een boek of DVD.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:58 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Bedankt voor het commentaar en Meursault ook. Ik heb wat boeken uit de bieb gehaald, maar ze gaan voor meer dan de helft over houding etc dus dat is redelijk saai![]()
Ook breek ik net een snaar dus dat zal wel beginnersgeluk zijnNou betwijfel ik of ik nieuwe ga kopen voor dat goedkope rotgitaar of gelijk een elektrische koop. Wat is trouwens het verschil tussen een Western en Klassieke gitaar? Je hebt er verschillende snaren voor.
Alice is natuurlijk moeilijk te evenarenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:02 schreef Vincpod het volgende:
Succes, toen zat ik net 3 weken in de band
Dat is zeker waarquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Alice is natuurlijk moeilijk te evenaren![]()
Maar al doende leert men
Het is net als leren lopen stap voor stap vooruitquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, ik weet nou wat ik moet spelen, noem ik al een vooruitgang
De breedte van de hals van een klassieke en western gitaar verschilt aanzienlijk. Een klassieke hals is veel breder.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:13 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Western is stalen snaren klassiek nylon snaren![]()
Voor de rest redelijk hetzelfde
Ook dat is geen wet van Meden en Perzenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De breedte van de hals van een klassieke en western gitaar verschilt aanzienlijk. Een klassieke hals is veel breder.
Dit nummer noemt hij ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:51 schreef -Menn0- het volgende:
Ja maar ik bedoel hij speelt het niet zoals Metallica het gebruikt
Arabier en Hettieten, la la la laquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:09 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ook dat is geen wet van Meden en Perzen
p0wnage!quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:02 schreef Witchfynder het volgende:
Bah, vroeg op. Hele dag mensen met Windows om leren gaan.
Dat is die gast van dequote:Op woensdag 27 mei 2009 08:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben geen gitarist maar wel een lurker en daarom een plaatje van een aluminium gitaar, voor al uw foto's waar ook de fotograaf mooi op staat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ohja en er zijn dus echt mensen die er op spelen en niet de minste
[ afbeelding ]
http://www.electricalguitarcompany.com
king buzzoquote:
Ze zeiden ook dat de stem van James niet karakteristiek zou zijn..quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:27 schreef -Menn0- het volgende:
Klopt maar ik vind die stem van Dave gewoon kut om naar te luisteren
Volgens mij zijn het altijd dezelfde dingen..quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:56 schreef TeleluvR het volgende:
Nog boeiende aanbiedingen bij de Feedback?
Nee, ik zie ze niet staan. New Productsquote:
Mooie spulletjes welquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:56 schreef TeleluvR het volgende:
Nog boeiende aanbiedingen bij de Feedback?
Kwestie van oefneenquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:56 schreef GuitarJJ het volgende:
Damn, wou dat ik kon spelen als Guthrie Govan <3
Dude, mij die link geven is redelijk overbodig, dat is zo'n beetje mijn startpaginaquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:28 schreef Meursault het volgende:
[..]
Nee, ik zie ze niet staan. New Products
De Hardtail Select Vibrato TBZ is wel flink afgeprijsd: 776 -> 499
Wie wat waar?quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:24 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ze zeiden ook dat de stem van James niet karakteristiek zou zijn..![]()
Ik heb z'n haar alvast, ben al goed op weg dus!quote:
Ik had niet anders verwacht.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dude, mij die link geven is redelijk overbodig, dat is zo'n beetje mijn startpagina![]()
Was alleen benieuwd wat het verschil was met het laten overvliegen uit Amerika en halen bij de Feedback.
Ik heb het hele interview gekeken. 4x 10 minuten. Ik weet niet meer precies waar..quote:
edit: lamaquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:24 schreef TeleluvR het volgende:
Net de folder online gevonden en er staan in ieder geval een berg Deans in!
Good god! inkoppertjequote:Op woensdag 27 mei 2009 16:34 schreef GoodGawd het volgende:
OMG OMG OMG
Ik heb echt heel veel OMG gezegd toen ik dit zag O_O Dit treft mij echt in het hart XD
Ik ben zelf groot fan van Dave Mustaine, maar Dave Navarro was soms wel een beetje eng klef over hem zeg. Dave zelf reageerde ook vaak van "oh kom op zeg". Bijvoorbeeld toen Navarro zei dat hij Dave beter vindt zingen dan Hetfield terwijl Dave zichzelf niet eens als zanger zietquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:27 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht.Maar zo kan de rest ook meekijken.
Er staat bij Winter 2009. Daar bedoelen ze Januari mee?
[..]
Ik heb het hele interview gekeken. 4x 10 minuten. Ik weet niet meer precies waar..
Nouja, homo is hij niet, hij heeft best een paar jaar met deze mevrouw in het huwelijksbootje gezetenquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:06 schreef The_Dean het volgende:
Navarro is ook gewoon een onnozele homofiele mongool.
ben wel erg benieuwd naar hoe zoiets klinkt...!quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:30 schreef TeleluvR het volgende:
Ik vind die james trussarts veel cooler!
[ afbeelding ]
Dat zegt helemaal niks... blijft Hollywood hèquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, homo is hij niet, hij heeft best een paar jaar met deze mevrouw in het huwelijksbootje gezeten![]()
[ afbeelding ]
Die is vermoedelijk altijd al van de mannen geweestquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:08 schreef Witchfynder het volgende:
Feit blijft dat Dave Mustaine hem eruit heerscht.
Waarom praat Kirk Hammett tegenwoordig zo nichterig in interviews? Of was dat altijd al maar had ik het niet door?.
Tja, Jason noemde hem vast niet zomaar "Quirk"quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die is vermoedelijk altijd al van de mannen geweest
quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tja, Jason noemde hem vast niet zomaar "Quirk".
Ze zijn even duur dus dat maakt niet zoveel uit, alleen in een pedalboard is een Boss wel handiger.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:47 schreef TeleluvR het volgende:
Carl Martin is over het algemeen wel goed spul. Persoonlijk vind ik de chorus van Boss (CE-2/CE-3) meer dan prima...
Als je nog dikker gaat moet je opzouten naar het bassisten topicquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:33 schreef Cynic het volgende:
Ik ga morgen .013 snaren halen en die dan verwisselen met de .012 die ik er nu op heb.
Spannend genoeg?
Zie je straks speel je op 35 inch mensuurquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef Cynic het volgende:
Ohja, en ik denk dat ik ooit nog een keer een bariton moet gaan halen.
Ik wilde eigenlijk .014 gaan halen, maar kennelijk gaan de meeste merken echt maar tot .013quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Als je nog dikker gaat moet je opzouten naar het bassisten topic
Ik kreeg al vreemde blikken toen ik van .009 naar .011 ging..quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk .014 gaan halen, maar kennelijk gaan de meeste merken echt maar tot .013
Ik heb al geen jaren iets dunner dan .011 gespeeldquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:39 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik kreeg al vreemde blikken toen ik van .009 naar .011 ging..
Ik vond het 'vroeger' wel fijn, maar ben blij er nu vanaf te zijn. Nu moet er nog .011 op mn Ibanez, maar die laat ik liever afstellen door een specialist..quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:41 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb al geen jaren iets dunner dan .011 gespeeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op donderdag 28 mei 2009 00:29 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom zo dik allemaal?
Tussen .10 en .12 zit de ideale toon.
reactie op je spoilerdtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Veel metalsz is (veeeeel) lager gestemd om dan nog enigszins goed te zitten qua stemming/intonatie is het beter om dikkere snaren te nemen![]()
Lees je post nog eens goed overquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:29 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom zo dik allemaal?
Tussen .10 en .12 zit de ideale toon.![]()
Haha vet!quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:07 schreef TeleluvR het volgende:
Haha, te gaaf!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |