quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Uiteraard, vila's in drenthe zijn ook duur.
Maar gewone rijtjeswoningen zijn daar prima te koop voor jan modaal op 1 inkomen.
Ach de heilige randstad
- nauwelijks natuur
- auto kan niet harder rijden dan fietssnelheid
- parkeren p/u is meer dan de gemiddelde uurloon
- je ligt krom om een flatje te kunnen betalen met 2 inkomen
Tja... heilig is wel een raar woord om zoiets te beschrijven.
Dat is maar goed ook. Want als iedereen naar het oosten/noordoosten/zuidoosten gaat dan worden de huizen daar weer duurder en krijg je daar ook weer een woningtekort.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:11 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik krijg wel eens de indruk dat vooral de jeugd de randstad haast ziet als het beloofde land.
Voor de ontwikkeling van de rest van het land zou het goed zijn als meer jongeren in de provincie zouden blijven, dan heb ik het vooral over de midden en hoog opgeleiden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook. Want als iedereen naar het oosten/noordoosten/zuidoosten gaat dan worden de huizen daar weer duurder en krijg je daar ook weer een woningtekort.
Nu ik net een huis gekocht heb vind ik dat niet erg trouwens.
Ik zie de Randstad helemaal niet als het beloofde land met al die drukte en die criminaliteit en overige problemen. Wel is het zo dat de meest interessante banen in Amsterdam en Den Haag te vinden zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:11 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik krijg wel eens de indruk dat vooral de jeugd de randstad haast ziet als het beloofde land.
Fout.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dan dalen de prijzen van de huizen, mensen hebben dan ineens meer hypotheek dan het huis waard is.
ook dat is een waarheid als een koe.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fout.
Het juiste antwoord is:
De lokale wethouder met delusions of grandure, wiens enige ambitie het is, om de grond in zijn gemeente superschaars te houden, en elke ge-rezone'de lap boerenland x keer over de kop te her-verkopen, zodat we andere 'leuke dingen' kunnen financieren.
De totaal verziekte, en verpoltizeerde manier van zonemanagement, is echt de root-cause van elke vorm van woningtekort ook.
Dat geld ook voor allerhande geblaat over de HRA.
Ja, je mag van mij heus wel een cap erop pleuren, tot een bepaald bedrag, en aantal huizen, klinkt allemaal namelijk zeer logisch in de oren,
Maar het geouwehoer in de politiek over HRA, is natuurlijk niets meer dan een oefening tot verbloemen dat falend, corrupt, super gedecentraliseerd grondmanagement de wortel van het probleem is.
Wat ik vergat:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ook dat is een waarheid als een koe.
Het kost de minister sowieso helemaal niets, want het is allemaal geld dat van de bevolking komt. De minister draagt daar maar een miniscuul aan bij.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ik vergat:![]()
De HRA aanpakken wordt gepresenteerd als een manier om de woningmarkt te fixen, toch?
Ja, en dat gaat werkenHet woningtekort is idd weg als een groot gedeelte van de bevolking zich geen woning meer kan veroorloven
En die moet ik dan toch ook nog ff rechtzetten:
De kreet van ministers: "De HRA kost ons XXXXXXXXXX!"
Even een analyse, huiseigenaartjes, denk even met mij mee: die HRA is toch dat wij feitelijk korting krijgen op onze belasting? Maandelijks een bedrag terug, omdat je in principe zoveel kwijt bent aan rente aan de bank, en evt. eindafrekening aan het einde van het jaar?
Het kost de minister dus wat hij niet teruggeeft.
Nog een keertje:
Het kost de minister dus wat hij niet teruggeeft.
Wat is het volgende, "Hey, die ene belastingschijf moet omhoog!Het kost ons XXXXXXXXX!
"
Liberalisering is sowieso niet slecht, maar dat zou nooit doorgevoerd kunnen worden zonder ook de HRA aan te pakken. Anders komt het allemaal van één kant. Logisch dat men daar niet mee akkoord ging. De HRA is uiteindeiljk veel schadelijker voor de economie dan de niet-liberale huursector.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:22 schreef HarryP het volgende:
Het probleem is dat van de huurwoningen maar een heel klein deel (+/- 10%) vrije sector is voor de rest zijn het sociale huurwoningen met wettelijke vaste lage prijzen. Door het aandeel in de vrije sector te vergroten naar b.v. 20% komt er meer concurrentie in de vrije sector waardoor die prijs zal dalen en het aanbod zal stijgen in de vrije sector.
Maar de huidige linkse 2e kamer heeft het wetsvoorstel dat het vorige kabinet had doorgevoerd weer teniet gedaan nog voor er een nieuw kabinet is.. Met andere woorden. Het is de schuld van Wouter Bos.
Los van dat je wel een punt hebt met de rest, die HRA is gewoon een onzinnig manier om belasting te heffen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:52 schreef ExTec het volgende:
Dat geld ook voor allerhande geblaat over de HRA.
Ja, je mag van mij heus wel een cap erop pleuren, tot een bepaald bedrag, en aantal huizen, klinkt allemaal namelijk zeer logisch in de oren,
Maar het geouwehoer in de politiek over HRA, is natuurlijk niets meer dan een oefening tot verbloemen dat falend, corrupt, super gedecentraliseerd grondmanagement de wortel van het probleem is.
Jij wilt een nieuw almere erbij bouwen in het markermeer?quote:Op zondag 24 mei 2009 12:05 schreef henkway het volgende:
oplossing: snel 200.000 huurwoningen bouwen is ook goed voor de werkgelegenheid
dan ontstaat er weer een echte woningmarkt, bij een echte woningmarkt is minstens 2 a 3 % leegstand nodig
Onzin, er is plek genoeg in NL voor huizen, slecht 10% van NL is bebouwd.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij wilt een nieuw almere erbij bouwen in het markermeer?
Ja zo kunnen we het ook omdraaien er is teveel bevolking in nederland en al 10% van het land bebouwd.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Onzin, er is plek genoeg in NL voor huizen, slecht 10% van NL is bebouwd.
Jij had het over het markermeer bebouwen, Basp1quote:Op zondag 24 mei 2009 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja zo kunnen we het ook omdraaien er is teveel bevolking in nederland en al 10% van het land bebouwd.
Ja, dat is altijd zon bullshit dat we hier geen plek hebben. Er is ruimte zat, maar de overheid vind een paar stinkweilanden belangrijker dan het woongenot en welvaart van de mensen die hier werken en levenquote:Op zondag 24 mei 2009 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, er is plek genoeg in NL voor huizen, slecht 10% van NL is bebouwd.
Ieder verstandig mens houdt rekening met dat soort tegenvallers, mensen die daardoor in de problemen komen verdienen het ookquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dan dalen de prijzen van de huizen, mensen hebben dan ineens meer hypotheek dan het huis waard is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |