Whehehehhehehehehhehehehehehehquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:09 schreef SuperFruitig het volgende:
DEACON IK HEB HET GELE LAMPJE ONTDEKT!Gisteren deed hij PIEPPIEP en nu issie kaput
Iemand tips / suggesties, het apparaatje is 6 maanden (op de dag!) over de 1jarige fabrieksgarantie heen. Ik heb m gekocht bij de FRS, zouden die meer dan 1 jaar garantie leveren (of MOETEN leveren).
Ik ga even googlen
Na 150 euries gedokt te hebben (en 2 a 3 maanden gewacht te hebben, de 60gb is niet zoveel op voorraad) wel jaquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef robbolo het volgende:
Krijg je wel gewoon die 60 gig versie terug?
iddquote:
Je hebt 2 jaar garantie, mijn ps3 is laatst ook vervangen door sony (in april 2007 gekocht).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:09 schreef SuperFruitig het volgende:
DEACON IK HEB HET GELE LAMPJE ONTDEKT!Gisteren deed hij PIEPPIEP en nu issie kaput
Iemand tips / suggesties, het apparaatje is 6 maanden (op de dag!) over de 1jarige fabrieksgarantie heen. Ik heb m gekocht bij de FRS, zouden die meer dan 1 jaar garantie leveren (of MOETEN leveren).
Ik ga even googlen
Betalen voor een repair van een consolequote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:14 schreef delano.888 het volgende:
BTW:
Oftewel, 150 euries dokken![]()
Je verdient het, klootzak
Ik heb de aankoop bon in vorm van een afhaalbewijs en IDEAL transactie bij de Free Record Shop, dus dat zit wel goed (besteld op 17-11-09 en afgehaald op 19-11-09. Ik had op de consuwijzer site gelezen dat er inderdaad een minimale garantie vergeven moet worden van 2 jaar. Is het wijs om eerst de FRS te bellen om vervolgens naar Sony te gaan? Of zal ik meteen Sony helpdesk bellen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:48 schreef Vince22 het volgende:
@Fruit: Als je de bon nog hebt, heb je geluk, dan kun je met Playstation helpdesk contact opnemen waarna je hem op kunt sturen en kostenloos gefixt wordt. Mocht je geen bon (dus ook geen gerantie) hebben kost je dat 194 euro nogwat. Als je dat te duur vind kun je hiero naartoe. Dan repareren ze hem voor je vor 75 euri's. Heeft vriend van me vorige week nog gedaan, vandaar.
Succes
Vorig jaar had je die tifus update van Sony die je console brickte, toen heb ik de HDD eruit gehaald en probeerde die op mijn pc te zetten, lukte niet, maar het kan wel... Even zoek op interwebs Fruitjequote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:56 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik heb de aankoop bon in vorm van een afhaalbewijs en IDEAL transactie bij de Free Record Shop, dus dat zit wel goed (besteld op 17-11-09 en afgehaald op 19-11-09. Ik had op de consuwijzer site gelezen dat er inderdaad een minimale garantie vergeven moet worden van 2 jaar. Is het wijs om eerst de FRS te bellen om vervolgens naar Sony te gaan? Of zal ik meteen Sony helpdesk bellen?
Het gele lampje blijkt overigens een overheating probleem te zijn (of in ieder geval een gevolg van). Waarschijnlijk is mijn GPU of CPU losgekomen van het moederboard. Fucking raar want ik ben ultrazuinig op mn electronisch apparatuur en mn ps3 stond in mn kamer, niet overdekt en afgezonderd van andere apparatuur en muren?
Ik heb trouwens geen idee hoe ik mijn savegames van mn HDD af krijg? Ik heb gisteren geprobeerd om mijn disk aan de PC te hangen, maar daar kon ik er niet op komen (alleen via een format). Nu heb ik hem zojuist in een 40G Ps3 gestopt, maar omdat ik heb liggen kutten met de instellingen van de drive in winxp, pakt die PS3 hem dus niet meer zonder een format![]()
![]()
. Iemand daar een oplossing voor?
Ik ga de FRS en SONY even bellen. Tnx voor je reply!
Dat lijkt mij toch wel. Tegen die vriend van me zeiden ze dat wanneer hij gerepareerd wordt bij Sony dat ze dan een nieuw mobo in de ps3 zetten. Of je krijgt een gerefurbished ps3 weer, wat heel erg zou zuigen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:56 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
En als ze hem fixxen, verloopt mijn garantie dan? Of krijg ik dan een aanvullende (zal wel niet, kutbedrijf)
Gerefurbished is een oude 2e hands gerepareerde toch? Ik ga even bellen met Sonyquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:15 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij toch wel. Tegen die vriend van me zeiden ze dat wanneer hij gerepareerd wordt bij Sony dat ze dan een nieuw mobo in de ps3 zetten. Of je krijgt een gerefurbished ps3 weer, wat heel erg zou zuigen.
Dat overhittingsprobleem klopt idd. Bij dat bedrijf die de reparatie heeft gedaan zeiden ze dat het aan de solderingen lag, welke bij sony op zo'n cheap ass manier gebeurt dat dat wel problemen móest gaan geven. Dit was dan ook te wijten aan het feit dat wereldwijd niet meer met lood in de tin gesoldeerd mocht worden.
Bij dat bedrijf hebben ze de chip weer vastgesoldeerd en nieuwe koelpasta aangebracht want dit moest ook van brakke kwaliteit zijn.
Geen idee of dit zo is, maar zo heb ik het gehoord. En mijn kameraad speelt weer volop dus ze weten wel waar ze mee bezig zijn heb ik het idee!
Ach, je trophies blijven bestaanquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef SuperFruitig het volgende:
Gebeld, reparatie zal kostenloos gedaan worden maar krijg wel een refurbished modelMij werd verteld dat ik mn HDD niet meer kon backuppen
WHYYYYYYY
HDD aan een pc hangen en er ff een kopietje van makenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef SuperFruitig het volgende:
Gebeld, reparatie zal kostenloos gedaan worden maar krijg wel een refurbished modelMij werd verteld dat ik mn HDD niet meer kon backuppen
WHYYYYYYY
Netjes van de gratis reparatie, alleen hoelang gaat het duren?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef SuperFruitig het volgende:
WHYYYYYYY
Toch niet, wat blijkt nou.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:36 schreef delano.888 het volgende:
* delano.888 Gaat hdd backuppen, just in case![]()
Het is toch ook zo dat je een gerepareerde, 2e handse playstation 3 krijgt van een ander??quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Na 150 euries gedokt te hebben (en 2 a 3 maanden gewacht te hebben, de 60gb is niet zoveel op voorraad) wel ja
Iddquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Toch niet, wat blijkt nou.
De 60gb schijf heb ik al lang geleden vervangen voor een 320gb, op de 320gb staat dus ook alles op.
Zodra ik hem ooit zou moeten opsturen wissel ik ze gewoon terug, en als hij dan weer terug is weer!
Sukkel, als je 60gb erin zit kan je die toch niet eruit halen en de ps3 opsturen met de orginele 60gb (want die heb je eruit gehaald) en als je hem terug hebt weer je eigen erin stoppen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef disjfa het volgende:
[..]
IddWant dat kan niet als de 60GB schijf erin zit
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Sukkel, als je 60gb erin zit kan je die toch niet eruit halen en de ps3 opsturen met de orginele 60gb (want die heb je eruit gehaald) en als je hem terug hebt weer je eigen erin stoppen?
Backuppen is haast onmogelijk blijkt uit bovenstaande posts, en zonder hd opsturen mag niet slimmerd. (je krijgt een andere PS3 van iemand anders, incl hd uiteraard, terug)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:19 schreef disjfa het volgende:
[..]![]()
Maar je kan hem dan wel backuppen of gewoon eruit halen
Welke software raad je daar voor aan? Ik ben namelijk niet zo op de hoogtequote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:50 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
HDD aan een pc hangen en er ff een kopietje van makenDan kun je dat later terug zetten op de nieuwe schijf.
Nu zit ik met een dilemma welke in tweevoud werkt. Ik wil je graag in je naiviteit laten dat dit gaat werken, maar van de andere kant wil ik je ook wel weer met je non-ideeen op de feiten drukken. Ik haal er zelf meer voldoening uit als ik dat laatste doe, here it goes:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Toch niet, wat blijkt nou.
De 60gb schijf heb ik al lang geleden vervangen voor een 320gb, op de 320gb staat dus ook alles op.
Zodra ik hem ooit zou moeten opsturen wissel ik ze gewoon terug, en als hij dan weer terug is weer!
Geloof dr geen fuck van, ga t soon even testen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:24 schreef SuperFruitig het volgende:
Dit gaat natuurlijk niet werken beste pikkebaas, aangezien de FIRMWARE op je HDD per moederboad afhankelijk is. Dit betekend dat als je een refurbished model krijgt, of zelfst je eigen ps3 terug met een ander MOBO, dat je dan ALSNOG niet je 320 GB HDD kan gebruiken en dus genoodzaakt bent om die alsnog te formatteren. Dus backuppen asap!
Dan nog, kan ik m er toch gewoon uithalen en backuppen als hij ooit gecrashed isquote:
Wat dacht je van even mn hd meenemen naar een vriend?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef disjfa het volgende:
Delano gaat even zijn moederbord van zijn ps3 vervangen en een andere hdd erop testen
Trek die schijf er uit en prop hem in een werkende ps3 (van vriend of familie) en dan gauw een back-up maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef SuperFruitig het volgende:
Het is ook niet zo dat ik dit zojuist getest heb op 2 andere PS3's
edit: Dat backuppen zonder PS3 is juist het probleemDaar ben ik toch al 5 posts over aan het ranten. Tering
Hij heeft geen vrienden noch familiequote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Trek die schijf er uit en prop hem in een werkende ps3 (van vriend of familie) en dan gauw een back-up maken.
Moet ie ff in zn friendslist van zn ps3 kijkenquote:
Voor 150 euroquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Backuppen is haast onmogelijk blijkt uit bovenstaande posts, en zonder hd opsturen mag niet slimmerd. (je krijgt een andere PS3 van iemand anders, incl hd uiteraard, terug)
Dat werkt dus nietquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Trek die schijf er uit en prop hem in een werkende ps3 (van vriend of familie) en dan gauw een back-up maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |