Dus je koopt die blikjes met een grote M erop van Monstercock! en de groene was uitverkocht dus kocht je maar de blauwe.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:56 schreef Keiichi het volgende:
Zojuist heb ik wat energiedrankjes gekocht om wat wakkerder te worden. De gebruikelijke energiedrank die ik wel eens drink was uitverkocht, dus ik pak degene die dan het goedkoopst was.
Bij thuiskomst, trek ik het blikje open en neem een goeie slok.
Ik proef zo'n vieze gore kutsmaak die je bij light producten aantreft! Ik kijk op het blikje: 'sugar free'![]()
Wat is die aspartaam rotzooi die ze erin flikkeren toch ontzettend goorIk kan snap niet waarom ze al die chemische zoetstoffen niet gewoon verboden hebben!
Dan nog, liever suiker dan aspartaam. Al is het maar omdat de makers daarvan beweren dat het op geen enkele manier schaadt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:01 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
Dus ja
bron http://fitness.rubriek.nl/fitness/suiker.asp
Alleen van mensen die suiker in hun urine hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2009 @ 16:24 schreef Druktemaker het volgende:
Een echte man drinkt een glas pis.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:00 schreef Lastpost het volgende:
Omdat nu nog niet duidelijk is wat de gevolgen zijn, die over enkele jaren ineens als shocking news gebracht worden.![]()
Het is gewoon teringzooi inderdaad, ben er ook niet bepaald een voorstander van dat je nu écht bij 20 producten tijdens de boodschappen op de etiketten moet kijken of je niet toevallig een of ander light product hebt omdat die dikkertjes zo denken weer een hele zak chips leeg te kunnen eten, omdat er "slechts" de helft aan dikmakers in zit.
Nee, gewoon sporadisch. Een meestal om gebruik ik het om minder moe te voelen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:16 schreef Rock-shocker het volgende:
Mensen die energiedrankjes nodig hebben 'om wakker te blijven'
Je kocht zeker ook die troep in halve liters?
preciesquote:Op woensdag 20 mei 2009 19:26 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Nee, gewoon sporadisch. Een meestal om gebruik ik het om minder moe te voelen.
Ik heb op internet genoeg informatie over aspataan gevonden en ook dat het kanker kan veroorzaken. Bovendien vind ik het onwijs ranzig smaken (hele gore nasmaak) dus ik laat alles waar die teringzooi in zit lekker staan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:36 schreef E- het volgende:
Ik lees altijd verschillende berichten over aspartaam, heb dus geen idee of het nu zo slecht is. Goed zal het sowieso niet zijn, maar het is volgens mij dus ook nog niet onomstotelijk bewezen dat dit wel slecht voor je is.
Ik neem het in ieder geval niet.
En heb je het dan over wetenschappelijke (scheikundig, biologisch) bewijzen dat normale hoeveelheden aspartaam kanker kunnen veroorzaken (en geen iname van 5 kg per dag)? Of heb je je het over de tientalleen websites vol huisvrouwenwetenschap?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb op internet genoeg informatie over aspataan gevonden en ook dat het kanker kan veroorzaken. Bovendien vind ik het onwijs ranzig smaken (hele gore nasmaak) dus ik laat alles waar die teringzooi in zit lekker staan.
http://www.aspartaam.com/quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:22 schreef Thy... het volgende:
[..]
En heb je het dan over wetenschappelijke (scheikundig, biologisch) bewijzen dat normale hoeveelheden aspartaam kanker kunnen veroorzaken (en geen iname van 5 kg per dag)? Of heb je je het over de tientalleen websites vol huisvrouwenwetenschap?
http://www.aspartaam.nl/artikelen/ramazzini.htmlquote:Aspartaam blijkt niet alleen al kankerverwekkend te zijn bij doseringen vanaf 20 mg/kg per dag, een hoop mensen schijnen er ook nog eens behoorlijk ziek van te worden.
Ook zijn er natuurlijk weer een hoop studies te vinden waarin het tegengesproken wordt maar als er zóveel controverse rondom iets bestaat dan neem ik het zekere voor het onzekere en drink ik het niet.quote:Het artikel zegt dat het onderzoekscentrum dat analyse van de meest recente resultaten aantoonde dat aspartaam kanker veroorzaakt van de nieren, en van de perife zenuwen, hoofdzakelijk in het hoofd. eerdere gegevens uit hetzelfde onderzoek dat in juli werd gepubliceerd verbond aspartaam met een verhoogd risico voor leukemie en lymfoma bij vrouwelijke laboratoriumratten "bij zeer kleine hoeveelheden die dicht bij de aanvaardbare dagelijkse dosis voor mensen lag".
Ja? In Orangina zit bijvoorbeeld eigenlijk alleen water, vruchtensap en een beetje suiker. Is dat zo ongezond?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:33 schreef boskameel het volgende:
Energydrink. Alsof frisdrank gezond is. Of er nou suiker of aspartaam inzit, dat maakt vrij weinig uit.
En "normale" cola lijkt me ook niet al te goed.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja? In Orangina zit bijvoorbeeld eigenlijk alleen water, vruchtensap en een beetje suiker. Is dat zo ongezond?
O, er zit ook natriumbenzoaat in. Samen met vitamine C kan het namelijk worden omgezet in het kankerverwekkende benzeen. Minstens net zo gevaarlijk als aspartaam dus.
Interessant... eens kijken wat ik hier nog meer voor etenswaar heb:
Orangina: benzoaat -> potentieel kankerverwekkend
Boerenmetworst: nitriet -> potentieel kankerverwekkend
Venz pure chocoladehagelslag: veilig!
O'lacy pure chocolade: veilig!
Becel margarine: veilig!
C1000 cornflakes: veilig!
Enkhuizer jodenkoeken: veilig!
Kesbeke augurken: veilig!
Nu ja, in chocola, margarine en koek zit wel vet en suiker natuurlijk, maar goed.
Achja, ik drink af en toe gewoon Cola Light. Onderzocht is dat het kankerverwekkend is, maar alleen bij hele grote hoeveelheden binnen korte tijd.quote:Coca-Cola is zeer zuur, met een pH-waarde van ongeveer 1,95. Door de toevoeging van veel suiker wordt dit voor de menselijke smaak gemaskeerd.
Melk is voor kalfjes, niet voor ons grote mensenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:19 schreef boskameel het volgende:
Tegenwoordig wel. Zelfs melk en brood zijn al kankerverwekkend. Volgens sommige onderzoekers dan.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:21 schreef Acinonyx het volgende:
Kanker is gewoon een virus dat de lucht in wordt gewerkt door de overheden, en doktoren enzulks hebben zwijg-plicht omdat ze anders geen tegen-gif krijgen van de overheid en zelf besmet raken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |