De profeet leeft de Qu'ran. Het zijn geen meningen. Zijn handeling/zijn leven zijn het voorbeeld van hoe een moslim volgens Allah moet leven. En om je je mond te laten houden voor altijd:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja ik snap het heel goed. De Koran is het woord van Allah en de absolute waarheid, de Hadith zjin slechts meningen van of over de profeet. Allah zegt dus niets over HOOFDbedekking. De profeet zag zijn vrouwen graag met hoofddoek, meer niet.
Maar het staat dus niet in de Koran?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:10 schreef Burakius het volgende:
Dit is slechts het topje van de ijsberg. Houdt nu je mond gewoon.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het staat dus niet in de Koran?
het staat niet in de koran, maar de profeet vindt wel dat menstuerende meisjes zich moeten bedekken omdat anders de profeet zichzelf niet kan bedwingen. en als de profeet het zegt is het volgens allah het beste voor je om te luisterenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het staat dus niet in de Koran?
Alsof daar geen statistische informatie aan te koppelen is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als moslima X jou vertelt waarom ze een hoofddoek draagt dan kan je dat wel weten ja, waarom ze dat doet, maar zolang mannen de hoofddoek gebruiken om vrouwen te onderdrukken, zolang sommige vrouwen grijpen naar een hoofddoek om een statement te gebruiken is het aan niemand om de andere kant uit te sluiten en te zeggen : 'Daar is nu een hoofddoek voor'. De drager beslist dat individueel, niet jij, niet ik.
Waarom zou een roker stoppen met datgene doen waardoor hij z'n kleine kick krijgt? Mensen die claimen dat je verslaafd zijn zijn maar dwazen die niet snappen wat roken nou echt is.quote:[..]
Nee maar vrijdag 28 maart 2008 @ 01:09 wel.
[..]
Eerste vraag wat bij me opkomt :
Waarom zou ze haar hoofddoek voor een weekje afmoeten dan als ze dat als vrijheid beschouwd, om jou een punt te bewijzen. Daarnaast waarom zou je in Fok!snaam wanneer je de hoofddoek als vrijheid beschouwd overgaan naar iets wat je als gevangenschap beschouwd op grond van extrinsieke motivatie?
Conformeren? Nee. Ik zeg alleen maar bewijs mij dat jij een week of een maand lang zonder dat ding kan rond lopen zonder dat anderen in je directe omgeving aan gaan storen. Dan doe je wat mij betreft iets uit vrije wil. Daarna mag je dat ding van mij best wel op doen. Het gaat dus ook over mensen die blijkbaar de behoefte hebben mij te overtuigen van m'n ongelijk. Jij maakt daar meteen conformeren/dwang van. Beetje paranoide.quote:[..]
Je conformeren naar de principes van een ander - wat deze ook moge zijn, wat de aanleiding ook mag zijn - is pas slavernij.
Bij collectieve metingen wellicht, bij individuele gevallen zal je zien dat uitzonderingen tot een norm worden verheven.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Alsof daar geen statistische informatie aan te koppelen is.
Geen idee, ik ben geen roker, noch heb ik het ooit gedaan dus kan ik niet over rokers lullen, vind het dan ook nog steeds een kromme vergelijking, wel weet ik dat wanneer een gedetineerde vrij is, niet hoeft te bewijzen dat hij vrij is door zich weer gevangen te laten nemen.quote:Waarom zou een roker stoppen met datgene doen waardoor hij z'n kleine kick krijgt? Mensen die claimen dat je verslaafd zijn zijn maar dwazen die niet snappen wat roken nou echt is.
[..]
Neem het dan in een breder extent, alles wat we doen, doen we omdat we beinvloed worden door onze directe en indirecte omgeving, of het nu een hoofddoek, kapsel, broek of piercing is. In dit geval zie ik niet het nut om iets dergelijks aan jou te bewijzen als moslima wanneer het voor de persoon zelf duidelijk is waarom ze het doen. Vragen te bewijzen neigt meer naar een dwang inmo.quote:Conformeren? Nee. Ik zeg alleen maar bewijs mij dat jij een week of een maand lang zonder dat ding kan rond lopen zonder dat anderen in je directe omgeving aan gaan storen. Dan doe je wat mij betreft iets uit vrije wil. Daarna mag je dat ding van mij best wel op doen. Het gaat dus ook over mensen die blijkbaar de behoefte hebben mij te overtuigen van m'n ongelijk. Jij maakt daar meteen conformeren/dwang van. Beetje paranoide.
Ik heb die tekst altijd anders geintepreteerd...nmlquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het was toch zo dat vrouwen zich moesten bedekken, en dat dat verder niet gespecificeerd was?
Omdat in de tijd van Mohammed een hoop vrouwen nog met blote tieten in het openbaar liepen te zwaaien.
Jammer dat jij geen geleerde ben die zomaar op eigen houtje interpretaties mag uitvoeren. Als iedereen dat zou doen zou het een shitzooi zijn. Vandaar dat alleen bevoegde mensen dit kunnen doen (Hanefi, Maliki, Hanbal, Shafi etc.). En de sahih hadith is zo klaar als een klontje. Volgende keer trouwens ook gelieve de surah/sure nummer erbij te zetten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik heb die tekst altijd anders geintepreteerd...nml
De vrouw moet haar hoofd bedekken, met lang haar..mannen houden het kort en een vrouw moet het lang houden...!!
Maar helaas heeft men de tekst uit zijn verband gerukt maar goed dit is mijn logische verklaring.
14 Leert de natuur zelf u niet, dat, indien een man lang haar draagt, dit een schande voor hem is, 15 doch dat, indien een vrouw lang haar draagt, dit een eer voor haar is? Immers, het haar is haar tot een sluier gegeven.
16 Maar, indien het er iemand om te doen is gelijk te hebben, wij hebben zulk een gewoonte niet, en evenmin de gemeenten Gods.
Dat mag ze wel. Het is een vrij land.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jammer dat jij geen geleerde ben die zomaar op eigen houtje interpretaties mag uitvoeren.
en degene die haar interpretatie serieus neemt is een ezel. Ze is namelijk geen geleerde. Dat snap jij ook wel, dus niet trollen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat mag ze wel. Het is een vrij land.
Je bent alleen echt moslim als je van hoofddoekjes houdt en alleen dan mag je de hadith interpreteren. Mooie cirkelredenatie.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
en degene die haar interpretatie serieus neemt is een ezel. Ze is namelijk geen geleerde. Dat snap jij ook wel, dus niet trollen.
Ja dat heb je welquote:p.s.
zag pas later dat jij het weer was, papier. Heb echt geen zin in jou
een geleerde in een geloof zoekt ook maar naar zaken die z'n geloof bevestigen, dus lijkt me een nog grotere ezel.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
en degene die haar interpretatie serieus neemt is een ezel. Ze is namelijk geen geleerde. Dat snap jij ook wel, dus niet trollen.
Bad hair day?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 03:45 schreef Siniti het volgende:
Topic niet gelezen.
Maar kan iemand mij het nut van hoofddoeken uitleggen als desbetreffend meisje make-up op doet, een rok draagt, strakke truitjes draagt en zich sexueel provocerend gedraagt?
Wat een onzin, die heilige boeken zijn bedoeld om geïnterpreteerd te worden door het volk. Bovendien zijn de door jou genoemde mensen ook niet bepaald geleerden. Of is er een diploma die je de bevoegdheid geeft dat je de Koran mag interpreteren? 'Je had een 9 voor je toets dus vanaf nu mag jij lekker de Koran gaan interpreteren'. Hoe bepaal je wie die bevoegdheid heeft? Omdat ze volgens jou 'geleerden' zijn?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jammer dat jij geen geleerde ben die zomaar op eigen houtje interpretaties mag uitvoeren. Als iedereen dat zou doen zou het een shitzooi zijn. Vandaar dat alleen bevoegde mensen dit kunnen doen (Hanefi, Maliki, Hanbal, Shafi etc.). En de sahih hadith is zo klaar als een klontje. Volgende keer trouwens ook gelieve de surah/sure nummer erbij te zetten.
Welke geleerde was dat? waar heeft hij gestudeerd, van wie heeft hij een ijaza ontvangen, door wie is hij geprezen of welk boek etc?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat een onzin, die heilige boeken zijn bedoeld om geïnterpreteerd te worden door het volk. Bovendien zijn de door jou genoemde mensen ook niet bepaald geleerden. Of is er een diploma die je de bevoegdheid geeft dat je de Koran mag interpreteren? 'Je had een 9 voor je toets dus vanaf nu mag jij lekker de Koran gaan interpreteren'. Hoe bepaal je wie die bevoegdheid heeft? Omdat ze volgens jou 'geleerden' zijn?
Ik heb geleerden gezien die een hele andere interpretatie van de heilige boeken gaven. Bijvoorbeeld: Arabisch is een lastige taal en moeilijk te vertalen. In de loop der eeuwen zijn er fouten gemaakt. Zo zou het stukje waarin 72 maagden beloofd worden eigenlijk betekenen dat er druiven in het paradijs zijn.
Dus de geleerden met de meeste aanhangers hebben gelijk? Lekker democratisch, soort stuif es inquote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:54 schreef AY het volgende:
[..]
Welke geleerde was dat? waar heeft hij gestudeerd, van wie heeft hij een ijaza ontvangen, door wie is hij geprezen of welk boek etc?
Als jij de kennis van de vier grote A'immah van de madhahib al arba3a: alhanafie, al-maliki, as-shafi3i, al-hanbali in twijfel wilt trekken moet je wel heel geleerd zijn want tot op de dag van vandaag worden deze mensen gezien als die behoren tot de grootste islamitische geleerden van ahlis-soenna die er waren ra7mahoemoellaah en dat wij hun respecteren en hun boeken bestuderen en onderwijzen
Het was een documentaire op National Geographic Channel, waren Duitse geleerden (wetenschappers zelfs, hele objectieve mensen) , islamologen en ook mensen die de Arabische taal hadden gestudeerd. En inderdaad, kun je wel met Arabische termen gaan smijten die ons af moeten schrikken, maar als je zelf Arabisch kunt dan weet je ook dat het een lastig te vertalen taal is. Omdat dan volgens de islamitische wereld grote geleerden hun interpretatie hebben gegeven, wil dat niet zeggen dat dit de juiste is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:54 schreef AY het volgende:
[..]
Welke geleerde was dat? waar heeft hij gestudeerd, van wie heeft hij een ijaza ontvangen, door wie is hij geprezen of welk boek etc?
Als jij de kennis van de vier grote A'immah van de madhahib al arba3a: alhanafie, al-maliki, as-shafi3i, al-hanbali in twijfel wilt trekken moet je wel heel geleerd zijn want tot op de dag van vandaag worden deze mensen gezien als die behoren tot de grootste islamitische geleerden van ahlis-soenna die er waren ra7mahoemoellaah en dat wij hun respecteren en hun boeken bestuderen en onderwijzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |