Dank je voor de uitleg. Interessant om te lezen! Ik ben het ook eens met en slotwoord hoewel het helaas wel het geval is dat de hoofddoek in sommige landen gebruikt worden voor onderdrukking (draag je hem niet dan...) en dat is een kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:53 schreef Triggershot het volgende:
[...]
Wat ik wil zeggen is, laten we stoppen te praten over hoofddoeken alsof we weten wat het is, wat het inhoudt, we weten niet wat het inhoudt. Moslima's moeten voor zichzelf (kunnen) beslissen wat het betekent. Het is niet aan mij als een moslim man, niet aan het westen, welke soort van organisatie of regeringsvorm dan ook om te bepalen wat het inhoudt, alleen moslima's zelf en ook dat individueel.
oh...ben je weer moslim geworden ?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:53 schreef Triggershot het volgende:
Het is niet aan mij als een moslim man
raaghhhquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:26 schreef CoiLive het volgende:
We hebben het over hoofddoeken hé. Niet over boerka's en dergelijken. Soms staat een hoofddoek best sexy
quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:26 schreef CoiLive het volgende:
We hebben het over hoofddoeken hé. Niet over boerka's en dergelijken. Soms staat een hoofddoek best sexy
blablabla een hoop theoretische kennis waarvan 99% van de moslim vrouwen in dit land geen kaas heeft gegeten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:53 schreef Triggershot het volgende:
De hoofddoek wordt door sommigen gezien als symbool van vrouwenonderdrukking in de moslimwereld en voor anderen feminisme en gelijkheid voor anderen, maar nergens in de Koran wordt een hoofddoek verplicht voor onze zusters als voorwaarde van moslima zijn. Enigen aan wie het wel verplicht worden zijn de vrouwen van Mohammed die een speciale status krijgen als 'moeders van de gelovigen' in de Koran.
In eerste instantie waren het alleen de vrouwen van Mohammed die de doeken droegen om hun lichamen te bedekken, pas veel later, na de dood van Mohammed begonnen moslima's de vrouwen van Mohammed na te doen, om in voetstappen van de 'moeders van de gelovigen' te treden. Maar dit is ook beinvloed door culturele en regionale veranderingen in de moslimwereld, een hoofddoek kwam weinig tot niet voor onder de Arabieren, maar is overgenomen van de Perzen en Syriërs, het waren de elite van de veroverde volkeren die de moslims mede beïnvloedden, een teken van Christelijk vroomheid bijvoorbeeld.
Het was dus een statussymbool en het gedragen van de moslima's zoals Mohammed zijn vrouwen dat deden. Pas met dekolonisatie van de moslimwereld en het promoten van moslimwaarden boven de waarden die de Europese mogendheden hadden achtergelaten werd een hoofddoek pas een bekritiseerd object.
Nogmaals niemand kan in de Koran een vers laten zien waarin het dragen van een hoofddoek verplicht is voor de moslima als voorwaarde om moslima te blijven, laat staan dat iemand anders je gaat dwingen dit te doen.
Hoe dan ook hoofddoek moet men zien gepaard met culturele en regionale normen en waarden en niet alleen theologische en werkelijk imams die zich uiten over wat een hoofddoek nu wel/ niet inhoudt is onterecht. Hoofddoek betekent vele verschillende dingen voor vele verschillende vrouwen, als man heb je geen recht om aan te geven waarvoor het nu wel is, dat het wel moet.
Ah het is een vrouwendingetje en niet-dragers kunnen gewoon nooit begrijpen wat het is. Lekker makkelijk.quote:Wat ik wil zeggen is, laten we stoppen te praten over hoofddoeken alsof we weten wat het is, wat het inhoudt, we weten niet wat het inhoudt. Moslima's moeten voor zichzelf (kunnen) beslissen wat het betekent.
Ah deze week ben je weer een moslim man.quote:Het is niet aan mij als een moslim man,
En ik heb al genoeg interviews gezien waarin moslim vrouwen een hoofddoekje juist proberen neer te zetten als een vorm van vrijheid. Ik zeg dan: als je zo vrij bent, zet die zooi eens een weekje af. Maar dat kan dan weer niet.quote:niet aan het westen, welke soort van organisatie of regeringsvorm dan ook om te bepalen wat het inhoudt, alleen moslima's zelf en ook dat individueel.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:32 schreef CoiLive het volgende:
Ik denkt dat SpecialK doelt op cognitieve dissonantie reductie. Dat wil zeggen dat de mensen (de vrouwen met hoofddoeken en de rokers) een reden 'verzinnen' waardoor het voor henzelf acceptabel wordt met deze zaken door te gaan, ook al is het vaak om nonsens redenen.
Het begrip vrijheid is nogal exotisch blijkbaar. Wilders heeft weer een hele rare versie die wooral geldt voor christenen en joden en moslima's hebben weer een versie van vrijheid waarin de nadruk ligt op "vrij zijn om god te dienen en vrij zijn om de lieve rust thuis te houden". Zo is dat mij uitgelegd trouwens.quote:(Ik weet echter weinig van het Moslim zijn af; dus of een hoofddoek vrijheid betekent weet ik niet. Hoewel het mij nogal vreemd lijkt eigenlijk).
Hoeft niet, stem PVV ben je er vanaf)quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vind het best vervelend van mijzelf, maar als ik vrouwen zie op straat die hoofddoeken dragen, dan voel ik een soort ergernis over mij komen.
Het is geen discriminatie, integendeel zelfs. Ik baal om die onwetendheid van een geloof, dat zegt dat vrouwen bedekt moeten zijn.
(waarom MOET dit?)
Vandaag zag ik een moeder met 5 kleine kinderen waarvan drie nog zeer kleine meisjes, ook zij moesten een hoofddoek dragen.![]()
Ik vraag mij dan werkelijk af, als je in een modern land wil wonen, hoe je dan zo over straat durft te gaan. Nml, hier val je juist enorm op, als vrouw zijnde, tussen al die mensen, als je een hoofddoek draagt. Zouden ze deze niet dragen, zouden mannen er juist minder op gaan letten.
En de bedoeling is toch dat zo min mogelijk mannen haar schoonheid aanschouwen en zo niet op slechte gedachten gebracht kunnen worden?
Ik heb dit gevoel bv ook met een travestiet, die als vrouw rondloopt, vaak zijn ze zo enorm opgemaakt en ligt het te dik bovenop dat ze vrouw willen zijn.
Of bv homo's die overdreven expres homo willen zijn en dus bepaalde kleding dragen, bv Gordon, glitter glimmende pakjes aan etc.
Waar is dat goed voor, als je homo bent doe het dan als een Jos Brink - God hebben zijn ziel-...maar hij deed het op een normale manier.
En ik vraag me nu af, of meerdere mensen dit hebben?
Geinig, tijdje geleden kwam je zelf nog met welgeteld 2 ayets uit de Qu'ran (eentje uit Nisa en andere weet ik niet meer) over bedekking. Verder kwam je met een hadith die expliciet vermelde dat het hoofd bedekt moett worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:53 schreef Triggershot het volgende:
De hoofddoek wordt door sommigen gezien als symbool van vrouwenonderdrukking in de moslimwereld en voor anderen feminisme en gelijkheid voor anderen, maar nergens in de Koran wordt een hoofddoek verplicht voor onze zusters als voorwaarde van moslima zijn. Enigen aan wie het wel verplicht worden zijn de vrouwen van Mohammed die een speciale status krijgen als 'moeders van de gelovigen' in de Koran.
In eerste instantie waren het alleen de vrouwen van Mohammed die de doeken droegen om hun lichamen te bedekken, pas veel later, na de dood van Mohammed begonnen moslima's de vrouwen van Mohammed na te doen, om in voetstappen van de 'moeders van de gelovigen' te treden. Maar dit is ook beinvloed door culturele en regionale veranderingen in de moslimwereld, een hoofddoek kwam weinig tot niet voor onder de Arabieren, maar is overgenomen van de Perzen en Syriërs, het waren de elite van de veroverde volkeren die de moslims mede beïnvloedden, een teken van Christelijk vroomheid bijvoorbeeld.
Het was dus een statussymbool en het gedragen van de moslima's zoals Mohammed zijn vrouwen dat deden. Pas met dekolonisatie van de moslimwereld en het promoten van moslimwaarden boven de waarden die de Europese mogendheden hadden achtergelaten werd een hoofddoek pas een bekritiseerd object.
Nogmaals niemand kan in de Koran een vers laten zien waarin het dragen van een hoofddoek verplicht is voor de moslima als voorwaarde om moslima te blijven, laat staan dat iemand anders je gaat dwingen dit te doen.
Hoe dan ook hoofddoek moet men zien gepaard met culturele en regionale normen en waarden en niet alleen theologische en werkelijk imams die zich uiten over wat een hoofddoek nu wel/ niet inhoudt is onterecht. Hoofddoek betekent vele verschillende dingen voor vele verschillende vrouwen, als man heb je geen recht om aan te geven waarvoor het nu wel is, dat het wel moet.
Wat ik wil zeggen is, laten we stoppen te praten over hoofddoeken alsof we weten wat het is, wat het inhoudt, we weten niet wat het inhoudt. Moslima's moeten voor zichzelf (kunnen) beslissen wat het betekent. Het is niet aan mij als een moslim man, niet aan het westen, welke soort van organisatie of regeringsvorm dan ook om te bepalen wat het inhoudt, alleen moslima's zelf en ook dat individueel.
Ja, kuddegedrag stop je door te onderwijzen ja, stating the obvious.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
blablabla een hoop theoretische kennis waarvan 99% van de moslim vrouwen in dit land geen kaas heeft gegeten.
Ik zal mezelf nog een keer citeren, maar dan in bold. :quote:Ah het is een vrouwendingetje en niet-dragers kunnen gewoon nooit begrijpen wat het is. Lekker makkelijk.
Als moslima X jou vertelt waarom ze een hoofddoek draagt dan kan je dat wel weten ja, waarom ze dat doet, maar zolang mannen de hoofddoek gebruiken om vrouwen te onderdrukken, zolang sommige vrouwen grijpen naar een hoofddoek om een statement te gebruiken is het aan niemand om de andere kant uit te sluiten en te zeggen : 'Daar is nu een hoofddoek voor'. De drager beslist dat individueel, niet jij, niet ik.quote:Wat ik wil zeggen is, laten we stoppen te praten over hoofddoeken alsof we weten wat het is, wat het inhoudt, we weten niet wat het inhoudt. Moslima's moeten voor zichzelf (kunnen) beslissen wat het betekent. Het is niet aan mij als een moslim man, niet aan het westen, welke soort van organisatie of regeringsvorm dan ook om te bepalen wat het inhoudt, alleen moslima's zelf en ook dat individueel.
Nee maar vrijdag 28 maart 2008 @ 01:09 wel.quote:Ah deze week ben je weer een moslim man.
[..]
Eerste vraag wat bij me opkomt :quote:En ik heb al genoeg interviews gezien waarin moslim vrouwen een hoofddoekje juist proberen neer te zetten als een vorm van vrijheid. Ik zeg dan: als je zo vrij bent, zet die zooi eens een weekje af. Maar dat kan dan weer niet.
Je conformeren naar de principes van een ander - wat deze ook moge zijn, wat de aanleiding ook mag zijn - is pas slavernij.quote:Zoals de roker uiteindelijk altijd een roker blijft. Niet door vrije wil maar door slavernij.
Al de tweede die niet kan lezen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geinig, tijdje geleden kwam je zelf nog met welgeteld 2 ayets uit de Qu'ran (eentje uit Nisa en andere weet ik niet meer) over bedekking. Verder kwam je met een hadith die expliciet vermelde dat het hoofd bedekt moett worden.
Sure Araf 7.26
26. O ye Children of Adam! We have bestowed raiment upon you to cover your shame, as well as to be an adornment to you. But the raiment of righteousness,- that is the best. Such are among the Signs of Allah, that they may receive admonition!
Sure Nur 24.31
31. And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and not display their beauty except to their husbands, their fathers, their husband's fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their women, or the slaves whom their right hands possess, or male attendants free of sexual desires, or small children who have no carnal of women; and that they should not strike their feet in order to draw attention to their hidden ornaments. And O ye Believers! turn ye all together towards Allah in repentance, that ye may be successful.
Waarin het woordje hımar trouwens iets is wat je hoofd kan bedekken. Dus een doek of iets anders.
Sure azab: 33.59
59. O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when out of doors): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft- Forgiving, Most Merciful.
Waarbij ik het trouwens niet eens ben met de vertaling naar molested....
Sure Nur : 24:60
60. Such elderly women as are past the prospect of marriage,- there is no blame on them if they lay aside their (outer) garments, provided they make not a wanton display of their beauty: but it is best for them to be modest: and Allah is One Who sees and knows all things.
Hadith:
"Ayesha (r) reported that Asma’ the daughter of Abu Bakr (r) came to the Messenger of Allah (s) while wearing thin clothing. He approached her and said: 'O Asma’! When a girl reaches the menstrual age, it is not proper that anything should remain exposed except this and this. He pointed to the face and hands." [Abu Dawud]
`Ayesha (r) said: "I used to enter the room where the Messenger of Allah (s) and my father (Abu Bakr) were later buried in without having my garment on me, saying it is only my husband and my father. But when 'Umar ibn Al-Khattab (r) was later buried in (the same place), I did not enter the room except that I had my garment on being shy from 'Umar."
Ayesha said: "By Allah, I never saw any women better than the women of the Ansar (i.e. the women of Madina) or stronger in their confirmation of Allah's Book! When Sura al-Nur was revealed -- "and to draw their 'khumur' over their bosoms" (24:31) -- their men went back to them reciting to them what Allah had revealed to them, each man reciting it to his wife, daughter, sister, and relative. Not one woman among them remained except she got up on the spot, tore up her waist-wrap and covered herself from head-to-toe (i`jtajarat) with it. They prayed the very next dawn prayer covered from head to toe (mu`tajirat)."
Estagfirullah, waar heb ik gezegd dat het je een kafir maakt als je het niet draagt? Het is wel verplicht. Volgens Hanafi(als ik het goed heb) , ben je dan geen kafir, maar je treedt wel buiten een bepaalde cirkel binnen de Islam zelf.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al de tweede die niet kan lezen.
Het is welbekend ja dat de hoofddoek haar plaats heeft gevonden in de islamitische traditie, maar nogmaals het niet dragen van een hoofddoek maakt een vrouw geen kafir.
Hopelijk snap je dan wel dat een vrouw niet verplicht is een hoofddoek te dragen om moslima te zijn en stellen dat de Islamitische traditie wel een hoofddoek predikt 2 verschillende dingen zijn, wat je met je voorige laptext tracht te onderbouwen, if not, wat reageer je dan nog op?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
Estagfirullah, waar heb ik gezegd dat het je een kafir maakt als je het niet draagt? Het is wel verplicht. Volgens Hanafi(als ik het goed heb) , ben je dan geen kafir, maar je treedt wel buiten een bepaalde cirkel binnen de Islam zelf.
Net zoals dat als een Moslim niet bid hij nog steeds een Moslim is (volgens Hanafi). Volgens mij lag dit bij Shafi net wat anders.
Dat het wel degelijk farz is, dus verplicht om een hoofddoek te dragen voor een vrouw. Net zoals dat een Moslim moet bidden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hopelijk snap je dan wel dat een vrouw niet verplicht is een hoofddoek te dragen om moslima te zijn en stellen dat de Islamitische traditie wel een hoofddoek predikt 2 verschillende dingen zijn, wat je met je voorige laptext tracht te onderbouwen, if not, wat reageer je dan nog op?
Ik zal het dan zo voor je formuleren :quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat het wel degelijk farz is, dus verplicht om een hoofddoek te dragen voor een vrouw. Net zoals dat een Moslim moet bidden.
Maar het maakt haar niet een kafir als ze dit niet doet. Net zoals dat een Moslim geen kafir is als hij/zij neit bidt. Maar het is wel verplicht.
Ik zou het zo formuleren:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zal het dan zo voor je formuleren :
Het is niet een verplicht voorwaarde om een hoofddoek te dragen wanneer je een moslima bent / wilt blijven.
Kortom : Het dragen van een hoofddoek maakt je geen moslima af.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zou het zo formuleren:
Wanneer je een moslima bent is het verplicht gesteld door Allah dat je een hoofddoek moet dragen. Of je dit opvolgt is je eigen keuze. Het niet dragen maakt je geen kafir, maar je treedt wel buiten een bepaalde kring in de Islam zelf. Wat de uitkomst daarvan is voor je aardse en je hiernamaalse leven weet Allah wel.
Nee die van jou bevorderd de moslima haast om die hoofddoek niet te dragen. Wat in jouw stuk niet staat is dat het alsnog , wél moet en dat er een gebod van Allah niet opgevolgd wordt. Vandaar het stukje: Effect op aardse en hiernamaalse leven.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kortom : Het dragen van een hoofddoek maakt je geen moslima af.
Zoals gezegd in mijn text dus.
Uuuh ja, begrijpend lezen is men nog steeds vreemd zie ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee die van jou bevorderd de moslima haast om die hoofddoek niet te dragen. Wat in jouw stuk niet staat is dat het alsnog , wél moet en dat er een gebod van Allah niet opgevolgd wordt. Vandaar het stukje: Effect op aardse en hiernamaalse leven.
Gozer? Je bent echt een vreemde eend in de bijt ik zweer hetquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uuuh ja, begrijpend lezen is men nog steeds vreemd zie ik.
Zie mijn posts met hadith en quran text. En nee in die tijd zaten ze niet met blote tieten in het openbaar te zwaaien. Het is geen midden-afrika ofzo.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het was toch zo dat vrouwen zich moesten bedekken, en dat dat verder niet gespecificeerd was?
Omdat in de tijd van Mohammed een hoop vrouwen nog met blote tieten in het openbaar liepen te zwaaien.
Zie je wel! Slotje.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geinig, tijdje geleden kwam je zelf nog met welgeteld 2 ayets uit de Qu'ran (eentje uit Nisa en andere weet ik niet meer) over bedekking. Verder kwam je met een hadith die expliciet vermelde dat het hoofd bedekt moett worden.
.
Was je er bij, of recycle je nu religieuze propaganda? Ook in Arabie waren mensen vroeger primitief (oh, je geloofd niet in evolutie?)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zie mijn posts met hadith en quran text. En nee in die tijd zaten ze niet met blote tieten in het openbaar te zwaaien. Het is geen midden-afrika ofzo.
Jawel , het woordje khimar. En als het er niet stond ... staat er iig wel bedekken. En hoe weet je dan hoe dat moet. Inderdaad kijken naar de profeet zijn vrouwen. Plus zie nog eens de hadith. Het is wel overduidelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was je er bij, of recycle je nu religieuze propaganda? Ook in Arabie waren mensen vroeger primitief (oh, je geloofd niet in evolutie?)
Maar er staat in de Koran dus niets over hoofdbedekking![]()
Er staat dus niets over het bedekken van het HOOFD in de Koran. De rest is interpretatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jawel , het woordje khimar. En als het er niet stond ... staat er iig wel bedekken. En hoe weet je dan hoe dat moet. Inderdaad kijken naar de profeet zijn vrouwen. Plus zie nog eens de hadith. Het is wel overduidelijk.
Dude.. het staat er dus wel. Lees de ayets. Lees de hadiths en laten we ophouden over dit domme punt. Het moet gewoon klaar. Het staat er expliciet. IN DE HADITH die sahih is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staat dus niets over het bedekken van het HOOFD in de Koran. De rest is interpretatie.
Er staat dus niet in de Koran dat een vrouw haar hoofd moet bedekken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dude.. het staat er dus wel. Lees de ayets. Lees de hadiths
Blijkbaar is het punt voor jou heel belangrijk.quote:en laten we ophouden over dit domme punt.
Hadith is niet de Koran.quote:Het moet gewoon klaar. Het staat er expliciet. IN DE HADITH die sahih is.
Captain Obvious!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staat dus niet in de Koran dat een vrouw haar hoofd moet bedekken.
[..]
Blijkbaar is het punt voor jou heel belangrijk.
[..]
Hadith is niet de Koran.
Ja ik snap het heel goed. De Koran is het woord van Allah en de absolute waarheid, de Hadith zjin slechts meningen van of over de profeet. Allah zegt dus niets over HOOFDbedekking. De profeet zag zijn vrouwen graag met hoofddoek, meer niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
Captain Obvious!
Voorbeeld:
In de Qu'ran staat er dat een Moslim moet bidden. Maar hoe? Inderdaad zoals de profeet (vzmh) het deed. En hoe weten we dat? Inderdaad hadith. Dit zelfde is toepasbaar voor het hoe te bedekken van het lichaam.
SNAP JE HET NU?
quote:
De profeet leeft de Qu'ran. Het zijn geen meningen. Zijn handeling/zijn leven zijn het voorbeeld van hoe een moslim volgens Allah moet leven. En om je je mond te laten houden voor altijd:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja ik snap het heel goed. De Koran is het woord van Allah en de absolute waarheid, de Hadith zjin slechts meningen van of over de profeet. Allah zegt dus niets over HOOFDbedekking. De profeet zag zijn vrouwen graag met hoofddoek, meer niet.
Maar het staat dus niet in de Koran?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:10 schreef Burakius het volgende:
Dit is slechts het topje van de ijsberg. Houdt nu je mond gewoon.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het staat dus niet in de Koran?
het staat niet in de koran, maar de profeet vindt wel dat menstuerende meisjes zich moeten bedekken omdat anders de profeet zichzelf niet kan bedwingen. en als de profeet het zegt is het volgens allah het beste voor je om te luisterenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het staat dus niet in de Koran?
Alsof daar geen statistische informatie aan te koppelen is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als moslima X jou vertelt waarom ze een hoofddoek draagt dan kan je dat wel weten ja, waarom ze dat doet, maar zolang mannen de hoofddoek gebruiken om vrouwen te onderdrukken, zolang sommige vrouwen grijpen naar een hoofddoek om een statement te gebruiken is het aan niemand om de andere kant uit te sluiten en te zeggen : 'Daar is nu een hoofddoek voor'. De drager beslist dat individueel, niet jij, niet ik.
Waarom zou een roker stoppen met datgene doen waardoor hij z'n kleine kick krijgt? Mensen die claimen dat je verslaafd zijn zijn maar dwazen die niet snappen wat roken nou echt is.quote:[..]
Nee maar vrijdag 28 maart 2008 @ 01:09 wel.
[..]
Eerste vraag wat bij me opkomt :
Waarom zou ze haar hoofddoek voor een weekje afmoeten dan als ze dat als vrijheid beschouwd, om jou een punt te bewijzen. Daarnaast waarom zou je in Fok!snaam wanneer je de hoofddoek als vrijheid beschouwd overgaan naar iets wat je als gevangenschap beschouwd op grond van extrinsieke motivatie?
Conformeren? Nee. Ik zeg alleen maar bewijs mij dat jij een week of een maand lang zonder dat ding kan rond lopen zonder dat anderen in je directe omgeving aan gaan storen. Dan doe je wat mij betreft iets uit vrije wil. Daarna mag je dat ding van mij best wel op doen. Het gaat dus ook over mensen die blijkbaar de behoefte hebben mij te overtuigen van m'n ongelijk. Jij maakt daar meteen conformeren/dwang van. Beetje paranoide.quote:[..]
Je conformeren naar de principes van een ander - wat deze ook moge zijn, wat de aanleiding ook mag zijn - is pas slavernij.
Bij collectieve metingen wellicht, bij individuele gevallen zal je zien dat uitzonderingen tot een norm worden verheven.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Alsof daar geen statistische informatie aan te koppelen is.
Geen idee, ik ben geen roker, noch heb ik het ooit gedaan dus kan ik niet over rokers lullen, vind het dan ook nog steeds een kromme vergelijking, wel weet ik dat wanneer een gedetineerde vrij is, niet hoeft te bewijzen dat hij vrij is door zich weer gevangen te laten nemen.quote:Waarom zou een roker stoppen met datgene doen waardoor hij z'n kleine kick krijgt? Mensen die claimen dat je verslaafd zijn zijn maar dwazen die niet snappen wat roken nou echt is.
[..]
Neem het dan in een breder extent, alles wat we doen, doen we omdat we beinvloed worden door onze directe en indirecte omgeving, of het nu een hoofddoek, kapsel, broek of piercing is. In dit geval zie ik niet het nut om iets dergelijks aan jou te bewijzen als moslima wanneer het voor de persoon zelf duidelijk is waarom ze het doen. Vragen te bewijzen neigt meer naar een dwang inmo.quote:Conformeren? Nee. Ik zeg alleen maar bewijs mij dat jij een week of een maand lang zonder dat ding kan rond lopen zonder dat anderen in je directe omgeving aan gaan storen. Dan doe je wat mij betreft iets uit vrije wil. Daarna mag je dat ding van mij best wel op doen. Het gaat dus ook over mensen die blijkbaar de behoefte hebben mij te overtuigen van m'n ongelijk. Jij maakt daar meteen conformeren/dwang van. Beetje paranoide.
Ik heb die tekst altijd anders geintepreteerd...nmlquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het was toch zo dat vrouwen zich moesten bedekken, en dat dat verder niet gespecificeerd was?
Omdat in de tijd van Mohammed een hoop vrouwen nog met blote tieten in het openbaar liepen te zwaaien.
Jammer dat jij geen geleerde ben die zomaar op eigen houtje interpretaties mag uitvoeren. Als iedereen dat zou doen zou het een shitzooi zijn. Vandaar dat alleen bevoegde mensen dit kunnen doen (Hanefi, Maliki, Hanbal, Shafi etc.). En de sahih hadith is zo klaar als een klontje. Volgende keer trouwens ook gelieve de surah/sure nummer erbij te zetten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik heb die tekst altijd anders geintepreteerd...nml
De vrouw moet haar hoofd bedekken, met lang haar..mannen houden het kort en een vrouw moet het lang houden...!!
Maar helaas heeft men de tekst uit zijn verband gerukt maar goed dit is mijn logische verklaring.
14 Leert de natuur zelf u niet, dat, indien een man lang haar draagt, dit een schande voor hem is, 15 doch dat, indien een vrouw lang haar draagt, dit een eer voor haar is? Immers, het haar is haar tot een sluier gegeven.
16 Maar, indien het er iemand om te doen is gelijk te hebben, wij hebben zulk een gewoonte niet, en evenmin de gemeenten Gods.
Dat mag ze wel. Het is een vrij land.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jammer dat jij geen geleerde ben die zomaar op eigen houtje interpretaties mag uitvoeren.
en degene die haar interpretatie serieus neemt is een ezel. Ze is namelijk geen geleerde. Dat snap jij ook wel, dus niet trollen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat mag ze wel. Het is een vrij land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |