Zo ben ik meestal ook hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:06 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb zelf een hekel aan het krijgen van medelijdenMaar ik heb dan ook een hekel aan het slachtofferschap en ben er sterk voor mijn problemen zelf op te lossen. Al dan niet met goede tips van anderen. Maar als ik eenmaal een oplossing gevonden heb is het probleem voor mij klaar ook.
Iets vertellen om medelijden te krijgen zal ik niet snel doen (al slipt het er natuurlijk best weleens doorheen)
Goed hoor, 10 km!! succes ermee!quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:19 schreef Daph_ het volgende:
[egopost]
Mijn collega (die altijd werk voor me regelt) is voor me in de bres gesprongen voor dat gezeik over mijn uren![]()
*Hoopt stiekem dat die man heel chagrijnig naar zijn beeldscherm zit te staren nu*
Gelijk lijstje droppen:
O: cruesli met melk
T: thee + water + klein puntje appelkruimelvlaai
L: 2bruine boterhammen met surimisalade en 1 of 2 beschuit met aardbeitjes (trek in!!) + beker optimel
T: thee + water + 2 appels
D: wat de pot schaft
S: hardlopen!
Heb een route uitgestippeld van 10,2 km. Het is zeg maar het rondje dat ik anderhalve ewek geleden helemaal wilde lopen, maar niet kon omdat het zo bloedheet was. Nu is het beter loopweer, dus ik ga er gewoon voor
[/egopost]
PF had de afspraak in haar agenda staan toch, alleen haar ouders hadden haar er niet aan herinnerd, toch?quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:00 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik ben het daar in principe wel mee eens, ware het niet dat het probleem deze keer ontstaan was mede dóór de ouders, namelijk het niet doorgeven van een tandartsafspraak... als mijn ouders me ineens meedelen dat ik ergens om een bepaalde tijd meot zijn, en ik kan dat met ov nauwelijks redden, dan vind ik het ook niet gek als ik vraag of ze me kunnen helpen...toch?
los daarvan had pf natuurlijk ook vóór het douchen kunnen kijken hoe laat ze weg moest, of gewoon direkt aan haar ouders kunnen vragen of ze wilden zeggen dat ze wat later was en als laatste geholpen wilde worden
Daar ben ik het ook mee eens. Maar ik had het idee dat het PF ook meer ging om de botte reactie van haar ouders toen ze vroeg of ze opgehaald kon worden. Als dit nou een op zichzelf staand iets was, dan denk ik ook niet dat PF er zo boos over zou zijn geworden, maar als je vaak 'bot' behandeld wordt, krijg je (of in ieder geval ik) vanzelf een korter lontje.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:24 schreef AKnynke het volgende:
[..]
PF had de afspraak in haar agenda staan toch, alleen haar ouders hadden haar er niet aan herinnerd, toch?
Ik ben het ook met Tink en Kaas eens. Op een gegeven moment moet je op je eigen benen gaan staan en kunnen je ouders je niet meer overal aan herinneren...
quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Het klassieke man-vrouw communicatieprobleem, zelfs hier op fok!
Vrouw: ik heb een probleem, zus en zo, echt zo ontzettend naar.
Man: Ja, euh, dan kan je beter dit of dat doen, opgelost![]()
Vrouw:![]()
Vrouwen willen dit horen:
Vrouw: ik heb een probleem, zus en zo, echt zo ontzettend naar.
Man: Oei, wat vervelend. Onbegrijpelijk dat er zo gereageerd wordt. Maar je bent wel lief.
Vrouw:![]()
Ieeeuuuwwwwquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
*ril* Slakken![]()
In mijn oude huis kropen 's nachts altijd slakken door de woonkamer. En als ik dan op mijn blote voeten naar de wc liep gleed ik weleens uit over zo'n goor beest. Gatver de gatver de gatver.
Iehhhh getverderrie!!quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
*ril* Slakken![]()
In mijn oude huis kropen 's nachts altijd slakken door de woonkamer. En als ik dan op mijn blote voeten naar de wc liep gleed ik weleens uit over zo'n goor beest. Gatver de gatver de gatver.
Gokje: oud huis met kieren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:40 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Iehhhh getverderrie!!
Hoe komen die slakken in vredesnaam in de woonkamer terecht?![]()
*ril*quote:
Iiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeehquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:54 schreef Daph_ het volgende:
[..]
*ril*
Ik heb nog nooit gehoord van slakken in een woonkamer![]()
Ik had een keer een spin met met een 'doorsnede' van zo'n 15 - 20 cm in mijn kamer lopenZo'n grote dikke, met van die hele dikke zwarte poten
Ik ben niet bank voor spinnen, maar op die spin heb ik héél snel mijn prullenbak gedeponeerd
.
Je hebt tomaat en verse champignons! Die kunnen wel door voor groentequote:Op woensdag 20 mei 2009 11:04 schreef Muis006 het volgende:
Meteen mijn lijstje:
11 uur: 2 boterhammen met pindakaas, 250 gram fruitsalade
13 uur: 250 gram fruitsalade, 1 cracker met old amsterdam
15 uur: pizza met tomaat, kaas, verse champignons
17 uur: werken
pauze op het werk: 2 boterhammen met cervelaat
23 uur: klaar met werken![]()
Geen groente maar dat ga ik morgen ruimschoots inhalen
De longfoto's waren goed, maar nu denken ze aan Qkoorts.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat ga je doen? EN wat was er met je moeder? Ik heb daar overheen gelezen geloof ik.
Het was op mijn slaapkamer (zolderkamer met maar 1 uitgang; het trapgat) en hij rende richting mijn bed (=waar ik zat)quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
IiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeehIk zou heel snel wegrennen denk ik
Gelukkig heb ik hier 2 spinnenvangers (annex katten) rondlopen.
O nee dit heeft niets met mij te maken hoor.. Het is gewoon niet zo consequent. Ik vind het prima dat ik bijna alles zelf doe, maar dan snap ik niet waarom m'n ouders m'n broertje (20) bijvoorbeeld wel helpen met het regelen van zaken en voor mij(21) geen tijd/zin hebben. M'n ouders weten volgens mij niet eens welke opleiding ik doequote:Op woensdag 20 mei 2009 09:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik wou me er eigenlijk buiten laten, maar kaas heeft mijn gedachten prima verwoord. Ik denk er hetzelfde over. Wat er verder niets aan afdoet dat het voor PF best een moeilijke en vervelende situatie is.
In een wcpapiertje pletten (dus altijd wcrol op je kamerquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:12 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Het was op mijn slaapkamer (zolderkamer met maar 1 uitgang; het trapgat) en hij rende richting mijn bed (=waar ik zat)De katten komen niet boven dus ik heb het zelf moeten fixen
Die prullenbak heb ik er 2 weken op laten staan, ik heb er gewoon omheen gezogen. Ik was veel te bang dat dat geval nog leefde.
Er zat eens een spin boven m'n hoofd toen ik in bed lag (Janneke spotte hem het eerstquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
In een wcpapiertje pletten (dus altijd wcrol op je kamer) en dan meteen in de wc gooien en doortrekken!
Ik vond laatst een spin ín mn bed, toen heb ik toch even mn vader geroepen ...
Nou ja.. Medelijden hoeft niet hoor. Maar ik wil wel graag begrip. En dat krijg ik van m'n ouders nooit.. Dus dan kom ik hier wat vaker want m'n vriendje is ook meer oplossingsgericht..quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:06 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb zelf een hekel aan het krijgen van medelijdenMaar ik heb dan ook een hekel aan het slachtofferschap en ben er sterk voor mijn problemen zelf op te lossen. Al dan niet met goede tips van anderen. Maar als ik eenmaal een oplossing gevonden heb is het probleem voor mij klaar ook.
Iets vertellen om medelijden te krijgen zal ik niet snel doen (al slipt het er natuurlijk best weleens doorheen)
och, m'n moeder denkt nog steeds dat ik Denemarken woon...En m'n vader belt me elk half jaar (ook de enige keer dat ie me belt) met de vraag "wat studeer jij nou ook al weer?", dan wou hij het aan iemand uitleggen, maar wist ie het niet meer.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef P.F het volgende:
[..]
O nee dit heeft niets met mij te maken hoor.. Het is gewoon niet zo consequent. Ik vind het prima dat ik bijna alles zelf doe, maar dan snap ik niet waarom m'n ouders m'n broertje (20) bijvoorbeeld wel helpen met het regelen van zaken en voor mij(21) geen tijd/zin hebben. M'n ouders weten volgens mij niet eens welke opleiding ik doeEn nog net waar ik woon. Voor m'n broertje hebben ze dagen en uren gebeld voor een school. En het is niet omdat ze willen dat ik zelfstandig wordt/ben maar omdat ze gewoon geen zin hebben in dingen. Bijvoorbeeld.. M'n ouders willen/wilden niet dat ik 's nachts alleen over straat ga maar ze willen mij ook niet ophalen (hebben ze ook nooit gedaan). Prima, maar dan mag je ook niet boos worden als ik WEL alleen ga. Want moet ik dan een surrogaat papa en mama zoeken die mij WEL thuis willen brengen
Nee denk het niet!
Dus dan denk ik.. wees consequent..
En daarin heb je natuurlijk helemaal gelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef P.F het volgende:
[..]
O nee dit heeft niets met mij te maken hoor.. Het is gewoon niet zo consequent. Ik vind het prima dat ik bijna alles zelf doe, maar dan snap ik niet waarom m'n ouders m'n broertje (20) bijvoorbeeld wel helpen met het regelen van zaken en voor mij(21) geen tijd/zin hebben. M'n ouders weten volgens mij niet eens welke opleiding ik doeEn nog net waar ik woon. Voor m'n broertje hebben ze dagen en uren gebeld voor een school. En het is niet omdat ze willen dat ik zelfstandig wordt/ben maar omdat ze gewoon geen zin hebben in dingen. Bijvoorbeeld.. M'n ouders willen/wilden niet dat ik 's nachts alleen over straat ga maar ze willen mij ook niet ophalen (hebben ze ook nooit gedaan). Prima, maar dan mag je ook niet boos worden als ik WEL alleen ga. Want moet ik dan een surrogaat papa en mama zoeken die mij WEL thuis willen brengen
Nee denk het niet!
Dus dan denk ik.. wees consequent..
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:20 schreef P.F het volgende:
Ik word soms dan alleen wel boos als hij boos wordt dat hij "er niets mee kan" en dan zeg ik: het gaat niet om jouIK wil een knuffel. En daarna, daarna misschien een oplossing
Dat is het punt niet. Ik heb zelf een agenda en een telefoon die keurig een berichtje liet zien. Ik belde alleen nog even om het na te vragen of dat wel klopte, want NORMAAL als wij samen ergens heengaan dan wordt dat nog even van te voren aangekondigd/overlegt al dan niet door mij.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:24 schreef AKnynke het volgende:
[..]
PF had de afspraak in haar agenda staan toch, alleen haar ouders hadden haar er niet aan herinnerd, toch?
Ik ben het ook met Tink en Kaas eens. Op een gegeven moment moet je op je eigen benen gaan staan en kunnen je ouders je niet meer overal aan herinneren...
Dankjequote:Op woensdag 20 mei 2009 11:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je hebt tomaat en verse champignons! Die kunnen wel door voor groente. En ik vind je lijstje er netjes uit zien.
Dat is een dikke vette overdrijvingquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:54 schreef Daph_ het volgende:
[..]
*ril*
Ik heb nog nooit gehoord van slakken in een woonkamer![]()
Ik had een keer een spin met met een 'doorsnede' van zo'n 15 - 20 cm in mijn kamer lopenZo'n grote dikke, met van die hele dikke zwarte poten
Ik ben niet bank voor spinnen, maar op die spin heb ik héél snel mijn prullenbak gedeponeerd
.
Ja!quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:30 schreef SiTu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens. Maar ik had het idee dat het PF ook meer ging om de botte reactie van haar ouders toen ze vroeg of ze opgehaald kon worden. Als dit nou een op zichzelf staand iets was, dan denk ik ook niet dat PF er zo boos over zou zijn geworden, maar als je vaak 'bot' behandeld wordt, krijg je (of in ieder geval ik) vanzelf een korter lontje.
ik snap je wel hoor PF, echt. Het lijkt me heel verstandig dat jullie (al dan niet onder begeleiding) eens rustig om tafel gaan zitten en alle issues uit praten...quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Ik heb zelf een agenda en een telefoon die keurig een berichtje liet zien. Ik belde alleen nog even om het na te vragen of dat wel klopte, want NORMAAL als wij samen ergens heengaan dan wordt dat nog even van te voren aangekondigd/overlegt al dan niet door mij.
En aangezien ik mijn ouders op zaterdag/zondag/dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag heb gezien was daar op zich best een momentje de tijd voorVooral omdat ik nog heb gevraagd hoe het ging en/of er nog plannen waren.
___Maar dat is dus inderdaad totaal niet het punt____
Het was meer het punt dat mijn vader en moeder sowieso beweerde dat de reistijd heel erg kort was toen ik vroeg of zij dat wisten (ja gewoon ff de tram 9 en dan ben je er). En aangezien zij 25 jaar in Amsterdam hebben gewoond vertrouw ik zo een antwoord meestal wel
___dat was een beetje het punt___
Die reactie (schreeuwen via tegen de telefoon terwijl ik met m'n broertje aan het bellen was en zij weigerden mij te woord te staan) Plus het onbegrip
___dat was meer het punt____
Dat is echt gemeen!!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
In een wcpapiertje pletten (dus altijd wcrol op je kamer) en dan meteen in de wc gooien en doortrekken!
Ik vond laatst een spin ín mn bed, toen heb ik toch even mn vader geroepen ...
Merk je zoveel verschil?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankjeik ga de troep weer actief verbannen want de laatste dagen waren niet bijster gezond en dat merk ik dus ook meteen aan mijn humeur en mijn huid
O nee ze vinden mijn broertje ook verschrikkelijk. Maar ze denken dat hij mentaal niet in staat is om zelf dingen te regelen. Wat hij ook niet is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:27 schreef Ewelina het volgende:
PFje, is het misschien niet de onderliggende kwestie die pijn doet? Jaloezie op je broertje omdat ze voor hem wel allerlei dingen willen doen, en het voor jou voelt dat je niet belangrijk voor hen bent en nooit iets goed kan doen in hun ogen?Want dat kan heel veel pijn doen.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Yep!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Merk je zoveel verschil?
Mooi. Dat zal je leren
Je ouders vinden hun kinderen verschrikkelijk?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:31 schreef P.F het volgende:
[..]
O nee ze vinden mijn broertje ook verschrikkelijk. Maar ze denken dat hij mentaal niet in staat is om zelf dingen te regelen. Wat hij ook niet is.
Maar dan nog, geen belangstelling tonen voor je kind is niet goed. En altijd negatief zijn ook niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:31 schreef P.F het volgende:
[..]
O nee ze vinden mijn broertje ook verschrikkelijk. Maar ze denken dat hij mentaal niet in staat is om zelf dingen te regelen. Wat hij ook niet is.
Ja ik dacht ik zeg het nog even heel duidelijk (voor mijn doen), als ik "geëmotioneerd" raak dan ben ik namelijk vaak niet meer zo duidelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik snap je wel hoor PF, echt. Het lijkt me heel verstandig dat jullie (al dan niet onder begeleiding) eens rustig om tafel gaan zitten en alle issues uit praten...
Vorig jaar gingen de kinderen van m'n zus achter wespen en muggen aan zitten met zo'n elektronische vliegenmepper. Daar werd ik echt boos van. Als ze je lastig vallen, ok, maar ze voor de lol electrocuteren vind ik ronduit sadistisch.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat is echt gemeen!!
Zelfs muggen vang ik, en laat ik dan los, ik ben echt verschrikkelijk
Nou ja als m'n vader dronken is dan is alles mooi en houdt hij wel van ons en zo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je ouders vinden hun kinderen verschrikkelijk?
Ze doen me denken aan mijn schoonouders.
Als je het nu al veel vindt, waarom haal je dan niet iets weg?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:34 schreef ColdFeet het volgende:
Dan nu even ontopic: een lijstje.
O: 2 eitjes, beetje 0%-yoghurt met een berg bosbessen
T: stuk cake met witte-chocotopping
S: zwemmen
L: leftover salade: little gem, gepocheerde kip, bleekselderij, appel, walnoten, dille en dressingSuperlekker!
T: appel, 2 kiwi's
T: bakje knolselderijsoep
T: dubbele roggebrood met pindakaas
S: spinnen
D: meer knolselderijsoep. Parfait toe, glas wijn erbij.
Veel hè
In dit topic krijgt het toch een heel andere betekenisquote:
Bij mij wordt mijn huid lelijk als ik niet 8 uur geslapen heb!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankjeik ga de troep weer actief verbannen want de laatste dagen waren niet bijster gezond en dat merk ik dus ook meteen aan mijn humeur en mijn huid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |