abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69197273
Wat een hekel heb ik daar toch aan, vooral aan de mensen die het uitoefenen.

Profiteren van het onvermogen van mensen om een goede inschatting te maken .

En altijd de wonderlijke verhalen van genezing, die in de categorie vallen van: Mijn oma is 90 jaar oud geworden en rookte elke dag 20 sigaretten, dus roken is niet slecht voor je"/"Ja hij deed reiki op mijn elleboog en een dag later had ik er geen last meer van"

Klacht: Gewetenslozen profiteurs, danwel achterlijke mensen die echt geloven dat ze iets uithalen met hun homeopathie/reiki/gebeden/vul maar in.

Bonusklacht: De verzekeringen die je ervoor af kan sluiten bij zorgverzekeraars

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaelanx_NL op 19-05-2009 18:30:38 (Typo :D/) ]
Geen referral hier.
pi_69197309
TS kan er niet mee omgaan, fipo

Mensen die in shit geloven dat bullshit is
pi_69197344
Zo jij bent wel heel erg kortzichtig zeg.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:32:40 #4
251100 S.Seagal
Get fat or die trying
pi_69197421
Maar in feite genezen ze wel, want die mensen gaan er in geloven dat het beter met ze gaat en mensen worden eerder beter als ze er zelf in geloven
pi_69197463
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:32 schreef S.Seagal het volgende:
Maar in feite genezen ze wel, want die mensen gaan er in geloven dat het beter met ze gaat en mensen worden eerder beter als ze er zelf in geloven
Bij klachten die simpel zijn/ danwel van zichzelf genezen wel ja.

Totdat het over gaat op een ziekte als HIV.
Geen referral hier.
pi_69197490
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:30 schreef Chai het volgende:
.

Ik geloof niet alles wat mensen me vertellen nee .
Geen referral hier.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:36:03 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69197551
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:32 schreef S.Seagal het volgende:
Toon dat maar aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69197571
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

.

Ik geloof niet alles wat mensen me vertellen nee .
Nee, je keurt het meteen af zonder dat je ook maar enig idee hebt of het wel of niet werkt. Dat is natuurlijk niet kortzichtig.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:37:15 #10
45206 Pietverdriet
pi_69197605
quote:
Volgens mij zijn nu juist de mensen die in die kwakzalvers als homeopaten en pendelzwendelaars geloven dom en kortzichtig
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:37:44 #11
45206 Pietverdriet
pi_69197618
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:36 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Nee, je keurt het meteen af zonder dat je ook maar enig idee hebt of het wel of niet werkt. Dat is natuurlijk niet kortzichtig.
toon maar aan dat het werkt
pi_69197677
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

toon maar aan dat het werkt
Ik ben voor mezelf in iedergeval 2 keer een levend bewijs dat voor 2 verschillende kwalen een alternatieve geneeswijze heeft geholpen. (Niet direct denken aan een rare neger in een flat in de Bijlmer die mij met wierook en wat gebrabbel beter heeft gemaakt) Gewoon een combinatie van juiste voeding, supplementen etc. Ook dat is namelijk alternatief.
pi_69197692
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij zijn nu juist de mensen die in die kwakzalvers als homeopaten en pendelzwendelaars geloven dom en kortzichtig
Ik zeg ook niet dat het allemaal wel werkt, maar er zitten zeker goede dingen bij hoor - ook slechte niet werkzame natuurlijk - .Dus om nou maar meteen te zeggen dat dat allemaal niet werkt en kwakzalverij is vind ik idd erg kortzichtig. Neem aan dat je je niet in alle alternatieve geneeswijzen uitgebreid verdiept hebt?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:41:25 #14
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69197741
dat was gister ook op de EO (whehe FH kijkt EO!11!Einz ) een man die zei dattie genezen was van aids. dus iedereen geschokt, ik ook.

"hoe weet je dan dat je genezen bent"
"dat heb ik van god gehoord"

SAME SHIT JEWAODS
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:42:10 #15
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69197778
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:
dat was gister ook op de EO (whehe FH kijkt EO!11!Einz ) een man die zei dattie genezen was van aids. dus iedereen geschokt, ik ook.

"hoe weet je dan dat je genezen bent"
"dat heb ik van god gehoord"

SAME SHIT JEWAODS
dit is helemaal niet het onderwerp van het topic.. hmm..
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69197789
Wonderbaarlijk.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:44:05 #17
251100 S.Seagal
Get fat or die trying
pi_69197843
quote:

[..]

Je gaat toch niet als je weet dat je HIV hebt naar zo iemand.
Ik denk dat diegene dan ook tegen je zou zeggen dat ie je niet kan helpen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:45:15 #18
196697 Heathen.
Its No Game
pi_69197896
quote:
Nee.... jij bent kortzichtig door er in te geloven.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:46:24 #19
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_69197945
een geneeswijze is toch altijd goed?
Ok stelletje hokboeren
pi_69197992
Het is al vele malen aangetoond dat paranormale geneeswijzen een psychologische mindfuck is.
Zo heb ik een collega die 3 jaar lang vanwege dystrofie in een rolstoel heeft gezeten. Vorig jaar zijn artsen erachter gekomen dat de dystrofie minder erg blijkt als werd aangenomen. Had vooral te maken met een antal traumatische ervaringen. Na nu een jaar bij de psycholoog te hebben gelopen kan deze beste man weer lopen, hetzij voor korte momenten maar al een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar.

Voor mij is hiermee wederom bewezen dat zulke geneeswijzen meer van psyschische aard zijn dan fysieke.
Wie gaat slapen met een jeukende anus,
wordt wakker met een stinkende vinger.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:57:31 #21
45206 Pietverdriet
pi_69198362
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het allemaal wel werkt, maar er zitten zeker goede dingen bij hoor - ook slechte niet werkzame natuurlijk - .Dus om nou maar meteen te zeggen dat dat allemaal niet werkt en kwakzalverij is vind ik idd erg kortzichtig. Neem aan dat je je niet in alle alternatieve geneeswijzen uitgebreid verdiept hebt?
Toon maar aan dat je favoriete pendelzwendel werkt, dan praten we verder.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:58:45 #22
45206 Pietverdriet
pi_69198417
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:39 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ik ben voor mezelf in iedergeval 2 keer een levend bewijs dat voor 2 verschillende kwalen een alternatieve geneeswijze heeft geholpen. (Niet direct denken aan een rare neger in een flat in de Bijlmer die mij met wierook en wat gebrabbel beter heeft gemaakt) Gewoon een combinatie van juiste voeding, supplementen etc. Ook dat is namelijk alternatief.
Gezond leven is wat anders dan een alternatieve geneeswijze
pi_69198868
Pietverdriet weet het prima te verwoorden.

Uiteraard zijn niet alle vormen van alternatieve geneeswijzen even erg, maar zolang het een structureel onbewezen verhaal blijft, heb ik er weinig boodschap aan.
Geen referral hier.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:16:12 #24
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69199047
quote:

[..]

Ernstige dingen als kanker kunnen ook spontaan genezen. Bij mijn oom is dit gebeurd. Er kwam geen sjamaan aan te pas.

Dingen gaan soms gewoon over. Behalve amputaties dan. Ik heb nog geen alternatieve genezerd gezien die amputaties kon helen .
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:19:18 #25
45206 Pietverdriet
pi_69199152
Homeopatie is ook zoiets, hele volksstammen die er in willen geloven, maar er is geen enkel fatsoenlijk dubbelblind onderzoek dat aantoont dat het werkt. Sterker nog, als je aantoont dat het werkt staat daar meer dan een miljoen aan prijzengeld op.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml
http://www.randi.org/site/
pi_69199304
Dat is inderdaad erg, net zoals in psychologie geloven
Er bestaan zelfs universitaire opleidingen voor!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:23:44 #27
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69199314
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Homeopatie is ook zoiets, hele volksstammen die er in willen geloven, maar er is geen enkel fatsoenlijk dubbelblind onderzoek dat aantoont dat het werkt. Sterker nog, als je aantoont dat het werkt staat daar meer dan een miljoen aan prijzengeld op.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml
http://www.randi.org/site/
Ja maar mijn tante....
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:30:09 #28
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69199586
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef Siddartha het volgende:
Die domme mensen toetsen hun ideeën daadwerkelijk. Mijn natte vinger werkt veel beter!

Je Ava is verwarrend, lijkt erg op die van een bekende Marokkaanse clown
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:30:31 #29
45206 Pietverdriet
pi_69199604
Paar jaar geleden moesten vanuit de overheid allerlei fabrikanten van homeopatische, antroposofische en allerlei andere " geneesmiddelen" aantonen dat hun producten werkzaam waren. Oei, er ging een schok door de wereld van de kruidenbitters.
pi_69199630
Lief dagboek...
pi_69199677
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Die domme mensen toetsen hun ideeën daadwerkelijk. Mijn natte vinger werkt veel beter!

Je Ava is verwarrend, lijkt erg op die van een bekende Marokkaanse clown
Ideeën toetsen? Ja, doormiddel van psychologische testjes!
Ik geloof er niks van.

BLIJF KRITISCH MENSEN!

Marokkaanse clown? Ik dacht eens origineel te zijn, maar helaas.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:33:15 #32
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_69199736
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef Siddartha het volgende:
je moet dan ook kappen met psychologie magazine lezen
pi_69199747
Toch wel opvallend.

De huidige medicijnindustrie bestaat pas een paar eeuwen, en toch doen mensen alsof er nooit iets anders bestaan heeft.

Al die tienduizenden jaren daarvoor heeft de mensheid prima overleefd met "alternatieve geneeswijzen". Misleidend woord. Deze geneeswijzen zijn namelijk oorspronkelijk, niet alternatief.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:36:26 #34
45206 Pietverdriet
pi_69199854
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Salvad0R het volgende:
Toch wel opvallend.

De huidige medicijnindustrie bestaat pas een paar eeuwen, en toch doen mensen alsof er nooit iets anders bestaan heeft.

Al die tienduizenden jaren daarvoor heeft de mensheid prima overleefd met "alternatieve geneeswijzen". Misleidend woord. Deze geneeswijzen zijn namelijk oorspronkelijk, niet alternatief.
Maak dat eens hard, onderbouw dat eens met bronnen enzo
pi_69199890
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Salvad0R het volgende:
Toch wel opvallend.

Je weet dat veel medicijnen gebaseerd zijn/worden op planten en hun werking?

Je weet ook dat de levensverwachting de afgelopen 100 jaar ongeveer is verdubbeld?

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaelanx_NL op 19-05-2009 19:42:56 ]
Geen referral hier.
pi_69199922
Je hebt natuurlijk verschillende soorten (alternatieve) geneeswijzen.

Healers en 'bid en u bent genezen'-figuren slaan natuurlijk helemaal nergens op.
Mensen zoals Jomanda moet je ook met een korrel zout nemen.
Daarnaast heb je nog acupunctuur, reiki, tai-chi en weet allemaal wat, die meer gericht zijn op meridianen en spieren. Dat zijn de enige dingen waarvan ik geloof dat het wel (enigzins) werking kan hebben.
Homeopathie is eigenlijk heel simpel dat de werking van die medicijnen komt door de ingredienten, en deze zijn niet synthetisch maar door natuurlijke stoffen. Daarvan snap ik niet dat mensen er sceptisch voor zijn. Iedereen weet dat je brandnetel kan doven met dovenetel, maar zodra het in een flesje zit moet niemand het (slecht voorbeeld ).
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:41:21 #37
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_69200063
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gast, ben je nou echt zo dom?
Ok stelletje hokboeren
pi_69200109
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan niet bij jezelf bedenken dat er genoeg indiaanse, keltische en aziatische stammen waren die allemaal prima geneeswijzen hebben ontdekt?
Jij hebt daar bronnen voor nodig?

Google lekker zelf op "indian traditional healing", dan vind je genoeg planten die een natuurlijke antibiotica zijn, &c.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:42:54 #39
45206 Pietverdriet
pi_69200120
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:37 schreef CasB het volgende:

Healers en 'bid en u bent genezen'-figuren slaan natuurlijk helemaal nergens op.
Nee, in de bak stoppen wegens kwakzalverij
quote:
Daarnaast heb je nog acupunctuur, reiki, tai-chi en weet allemaal wat, die meer gericht zijn op meridianen en spieren. Dat zijn de enige dingen waarvan ik geloof dat het wel (enigzins) werking kan hebben.
Waar baseer je dat op? Heb je daar onderzoek naar gezien? Wat zijn de onderzoekers daar bij tegen gekomen?
quote:
Homeopathie is eigenlijk heel simpel dat de werking van die medicijnen komt door de ingredienten, en deze zijn niet synthetisch maar door natuurlijke stoffen. Daarvan snap ik niet dat mensen er sceptisch voor zijn. Iedereen weet dat je brandnetel kan doven met dovenetel, maar zodra het in een flesje zit moet niemand het (slecht voorbeeld ).
Ik denk dat je niet weet wat homeopatie is. Je hebt het nu over fytotherapie, planten gebruiken als geneesmiddelleverancier. Een groot gedeelte van de geneesmiddelen uit de pharmaindustrie zijn plantaardig van oorsprong.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:43:28 #40
45206 Pietverdriet
pi_69200146
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je kan niet bij jezelf bedenken dat er genoeg indiaanse, keltische en aziatische stammen waren die allemaal prima geneeswijzen hebben ontdekt?
Jij hebt daar bronnen voor nodig?

Google lekker zelf op "indian traditional healing", dan vind je genoeg planten die een natuurlijke antibiotica zijn, &c.
FAIL
Wie claimt maakt hard
pi_69200184
Je hebt ook van die letterlijke kankerfiguren die over de rug van dooie wijven willen besluiten dat niemand zelf mag weten welke geneeskundige weg hij/zij volgt.

Zie Millecam.
pi_69200201
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

FAIL
Wie claimt maakt hard
wat ijl je nou joh, triest figuur.

http://www.museum.upenn.e(...)indianmedicine.shtml

^website van universiteit van pennsylvania
pi_69200212
quote:

Allemaal volstrekte onzin, behalve het placebo effect.

Homeopathie heeft geen basis in de wetenschap: het gebruik werd in 1994 door de National Council Against Health Fraud bestempeld als kwakzalverij.[6] In een publicatie uit 2006 van UK-skeptics wordt homeopathie een pseudowetenschap genoemd.[7]De theorie dat medicijnen een sterkere werking krijgen door verdunning is in strijd met de beginselen van de hedendaagse geneeskunde: de verdunningen zijn dermate groot, dat er geen molecuul van de beginstof in de oplossing wordt aangetroffen. [7] [8]
Uit meerdere, onafhankelijke, onderzoeken blijkt dat homeopathie niet werkt

bron: wikipedia.

Wie verzint het .

Statistisch gezien heeft elk glas water dat je drinkt minstens 1 molecuul van Hitler's urine in zich + elke genezende kracht van elk homeopathisch middel dus.
Geen referral hier.
pi_69200274
quote:

Bij brainiac hebben ze met ''acupunctuur'' iemand van het roken afgeholpen. Degene die de acupunctuur uitvoerde was niemand minder dan een lokale loepiaboer die met passer, scharen en al dat soort onzin hier en daar een prik gaf.

Alhoewel ik vaak twijfel aan de serieusheid van brainiac lijkt me dat er met deze test niet werd gesjoemeld. Al zouden ze dat natuurlijk wel hebben kunnen doen ofzo.
pi_69200280
Natuurlijke medicijnen zijn iets heel anders mensen, hooguit minder werkzaam dan de moderne medicijnen, omdat ze geconcentreerder zijn. Er is ook niets alternatiefs of wetenschappelijk onbewezen aan bepaalde natuurgeneesmiddelen.
Geen referral hier.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:47:18 #46
45206 Pietverdriet
pi_69200284
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

wat ijl je nou joh, triest figuur.

http://www.museum.upenn.e(...)indianmedicine.shtml

^website van universiteit van pennsylvania
En je punt is?
pi_69200298
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Allemaal volstrekte onzin, behalve het placebo effect.

Homeopathie heeft geen basis in de wetenschap: het gebruik werd in 1994 door de National Council Against Health Fraud bestempeld als kwakzalverij.[6] In een publicatie uit 2006 van UK-skeptics wordt homeopathie een pseudowetenschap genoemd.[7]De theorie dat medicijnen een sterkere werking krijgen door verdunning is in strijd met de beginselen van de hedendaagse geneeskunde: de verdunningen zijn dermate groot, dat er geen molecuul van de beginstof in de oplossing wordt aangetroffen. [7] [8]
Uit meerdere, onafhankelijke, onderzoeken blijkt dat homeopathie niet werkt

bron: wikipedia.

Wie verzint het .

Statistisch gezien heeft elk glas water dat je drinkt minstens 1 molecuul van Hitler's urine in zich + elke genezende kracht van elk homeopathisch middel dus.
Yeah.

Geef eens een goede westerse wetenschappelijke verklaring waarom het placebo-effect bestaat.
pi_69200322
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je punt is?
Ik moest toch hardmaken, jij wilde bronnen zien.

Jij bent een onwaardige persoon om een discussie mee te voeren.

Kook lekker gaar in je faalsop, lelijke.
pi_69200354
Voorbeelden verwachtingseffect

1. Men geeft een placebo aan een nietsvermoedende patiënt die denkt aspirine te krijgen (en verwacht dat deze zal werken). In veel gevallen wordt geconstateerd dat de (hoofdpijn)klachten dan evenzeer verdwijnen als bij die patiënt die een echte aspirine kreeg. Als hoofdpijn verdwijnt binnen bijvoorbeeld vijf minuten na het innemen van een aspirine, wordt dit veroorzaakt door het placebo-effect, aangezien het 20 minuten duurt voordat het middel in het bloed is.
2. Als u tegen de buurvrouw zegt: ik ben naar de dokter gegaan, en ik heb xxx voorgeschreven gekregen. De buurvrouw reageert dat ze echt niet tegen dit middel kon, dat ze allerlei bijwerkingen kreeg, en deze beschrijft, is de kans aanwezig dat u door het nocebo-effect deze bijwerkingen ook kan krijgen. Aan de andere kant, als de arts door een positieve beschrijving een positieve verwachting wekt over het middel, kan het geloof in het middel een placebo-effect veroorzaken.
3. Een dure placebo blijkt beter te werken dan een goedkope [1]. Dit bleek in 2008 uit een experiment. Proefpersonen kregen elektrische stroompjes in hun pols toegediend, waarbij zij een pijnstiller kregen. De helft van de deelnemers kreeg te lezen dat de pijnstiller 2,50 dollar kost, de andere helft meende dat het om pilletjes van tien dollarcent ging. De 'duurdere' onwerkzame pillen gaven een veel grotere verbetering bij veel meer vrijwilligers te zien. Het effect en het verschil tussen beide pillen verdwenen wanneer de stoomstoten sterker werden.
Geen referral hier.
pi_69200375
Uit antropologisch onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat het geven van meerdere placebo-pillen beter werkt dan het geven van één pil. Ook de kleur blijkt van belang. Rituelen blijken ook te helpen bij het versterken van het placebo-effect, zoals onder andere het ritueel omtrent een operatie. Het belangrijkste blijkt echter de inzet en het (zelf)vertrouwen van de behandelaar te zijn. Hoe enthousiaster en zekerder de behandelaar is van zijn zaak, hoe groter het effect.

Uit onderzoek bij Parkinsonpatiënten in Vancouver, Canada, is gebleken dat het injecteren van een zoutoplossing (een placebo) zorgde voor een verhoogde productie van dopaminen, hetgeen de symptomen van Parkinson verminderde.
Geen referral hier.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:50:13 #51
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_69200378
Toch even semantisch woordjeneuken hoor.

Een geneeswijze maakt je per definitie beter, alternatieve geneeswijzen net zo goed.

Bedoel je niet alternatieve geneeskunde, TS?
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:50:59 #52
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69200415
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Paar jaar geleden moesten vanuit de overheid allerlei fabrikanten van homeopatische, antroposofische en allerlei andere " geneesmiddelen" aantonen dat hun producten werkzaam waren. Oei, er ging een schok door de wereld van de kruidenbitters.
Kruidenbitters werken wel degelijk! * hips*
pi_69200430
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:41 schreef padlarf het volgende:

[..]

Gast, ben je nou echt zo dom?
noem hem dom, maar uit die post blijkt absoluut niet dat alternatieve geneeswijze de mensheid heeft geholpen te overleven hoor.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:52:03 #54
45206 Pietverdriet
pi_69200454
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Natuurlijke medicijnen zijn iets heel anders mensen, hooguit minder werkzaam dan de moderne medicijnen, omdat ze geconcentreerder zijn. Er is ook niets alternatiefs of wetenschappelijk onbewezen aan bepaalde natuurgeneesmiddelen.
Klopt helemaal, de reden waarom er medicatie die oorspronkelijk plantaardig is (digitalis is een goed voorbeeld, vingerhoedskruid) kunstmatig wordt gemaakt is omdat je dan precies de dosis kan bepalen. Het verschil tussen de werkzame dosis en een gevaarlijke dosis is bij sommig medicijnen niet zo groot.
Een ander voorbeeld is artemisinin, een plantenextract dat heel goed werkt tegen de malaria parasiet, hierbij wordt nog steeds gebruik gemaakt van de plant waar het uit komt omdat men het nog niet na kan maken.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:53:30 #55
45206 Pietverdriet
pi_69200504
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik moest toch hardmaken, jij wilde bronnen zien.

Jij bent een onwaardige persoon om een discussie mee te voeren.

Kook lekker gaar in je faalsop, lelijke.
Ik zie een website, verder niets hard gemaakt
Ga je nu huilen?
pi_69200669
Het zou mij niet verbazen als alle aspirines die we slikken gewoon placebo's blijken te zijn.

Bij mij lijken die pillen namelijk op een of andere manier niet te werken.
Bij hoofdpijn gewoon een uurtje rustig aan doen of even gaan liggen en het is weer voorbij

pi_69200888
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:46 schreef joeyonfire het volgende:

[..]

Bij brainiac hebben ze met ''acupunctuur'' iemand van het roken afgeholpen. Degene die de acupunctuur uitvoerde was niemand minder dan een lokale loepiaboer die met passer, scharen en al dat soort onzin hier en daar een prik gaf.

Alhoewel ik vaak twijfel aan de serieusheid van brainiac lijkt me dat er met deze test niet werd gesjoemeld. Al zouden ze dat natuurlijk wel hebben kunnen doen ofzo.
Leuk en aardig, maar het gaat natuurlijk ook niet gelijk, daar zijn meerdere sessies voor nodig. Daarnaast moeten de naalden natuurlijk ook wel op de goede plek zitten, en niet willekeurig ergens in je lichaam zijn gestoken.
pi_69201003
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:04 schreef CasB het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar het gaat natuurlijk ook niet gelijk, daar zijn meerdere sessies voor nodig. Daarnaast moeten de naalden natuurlijk ook wel op de goede plek zitten, en niet willekeurig ergens in je lichaam zijn gestoken.
Het mooie is dat die loempiaboer dus niet die plekken wist maar dat de testpersoon wel was genezen van zijn rookverslaving.

Detail: er zijn ook meerdere sessie's uitgevoerd

link naar de desbetreffende aflevering
acupuntuur braniac

[ Bericht 9% gewijzigd door joeyonfire op 19-05-2009 20:15:23 ]
pi_69201790
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gezond leven is wat anders dan een alternatieve geneeswijze
Wanneer valt iets onder genezing? Het verdwijnen van mijn acne door het bovengenoemde, valt dit onder genezing? Of de onderdrukking van een allergie? Misschien dat daar de fijne lijn ligt. Voor mij is het bovenstaande in iedergeval effectief gebleken, ongeacht hoe je het noemt.
pi_69201971
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:29 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wanneer valt iets onder genezing? Het verdwijnen van mijn acne door het bovengenoemde, valt dit onder genezing? Of de onderdrukking van een allergie? Misschien dat daar de fijne lijn ligt. Voor mij is het bovenstaande in iedergeval effectief gebleken, ongeacht hoe je het noemt.
Zolang er een wetenschappelijke basis voor is, of nog niet gevormd kan zijn, ben ik bereid het niet compleet belachelijk te vinden.
Geen referral hier.
pi_69211114
De ironie.

Hoor net dat dit familie is van mij: Ophef over medium dat Karst Tates bejubelt

Aangetrouwd gelukkig, nooit gezien of gesproken, maar toch .

Die linker is dus de zoon van de broer van mijn opa .

[ Bericht 12% gewijzigd door Phaelanx_NL op 20-05-2009 00:21:12 ]
Geen referral hier.
pi_69211330
van die jomanda figuren kan ik echt niet tegen, maar je moet niet alles op 1 hoop gooien.

er is een verschil tussen iemand die geld verdient door je te genezen met een hand op je hoofd te leggen, je gezegend water geeft en een koekje, terwijl de kaarsen en wierrook branden, en iemand die met kruiden bepaalde dingen kan remmen danwel genezen.

een simpel voorbeeld:
te lage bloeddruk? gebruik zoethout
te hoge bloeddruk? gebruik knoflook
brandwonden? lavendel erop smeren
bruikgriep? drink munt thee
last van teveel gas in je darmen? nootmuskaat naar binnen werken
last van acne? basilicum smeren

dat zijn enkele voorbeelden van planten waarvan bewezen is dat ze werken. met kanker ga je naar de dokter, maar een verhoging, koorts, griep, verkoudheid, spierpijn etc kan je zelf oplossen.

even bidden voor je is oplichterij, kruidengeneeskunde door iemand die er verstand (!!!) van heeft, werkt.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_69211412
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:21 schreef Posergoth6667 het volgende:
van die jomanda figuren kan ik echt niet tegen, maar je moet niet alles op 1 hoop gooien.

er is een verschil tussen iemand die geld verdient door je te genezen met een hand op je hoofd te leggen, je gezegend water geeft en een koekje, terwijl de kaarsen en wierrook branden, en iemand die met kruiden bepaalde dingen kan remmen danwel genezen.

een simpel voorbeeld:

dat zijn enkele voorbeelden van planten waarvan bewezen is dat ze werken. met kanker ga je naar de dokter, maar een verhoging, koorts, griep, verkoudheid, spierpijn etc kan je zelf oplossen.

even bidden voor je is oplichterij, kruidengeneeskunde door iemand die er verstand (!!!) van heeft, werkt.
Klopt, maar daar is dan ook een gedegen wetenschappelijke basis voor.

Niet de meest effectieve middelen, maar ze werken zeker, en zijn ook vaak de basis voor "echte" medicijnen.

Alhoewel knoflook en zoethout bijvoorbeeld zeer matig effectief zijn, en geen substituut kunnen zijn voor sterkere middelen.
Geen referral hier.
pi_69211530
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Klopt, maar daar is dan ook een gedegen wetenschappelijke basis voor.

Niet de meest effectieve middelen, maar ze werken zeker, en zijn ook vaak de basis voor "echte" medicijnen.

Alhoewel knoflook en zoethout bijvoorbeeld zeer matig effectief zijn, en geen substituut kunnen zijn voor sterkere middelen.
Zoethout matig effectief? Daarvan gaat je hele bloeddruk naar de kanker man
pi_69211719
wat elfzesendertig zegt

matig effectief das een leuke
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:07:40 #66
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69229651
Even wat misverstanden over reguliere geneeswijzen op een rij:

Lichaam en geest hebben een heel complexe wisselwerking met elkaar. Iets waar de reguliere geneeskunst vaak ten onrechte aan voorbij gaat.
Juist reguliere geneeskunst erkent die complexiteit als eerst. Wat nog in hun nadeel werkt ook. Want vaak weet de dokter het gewoon niet, juist omdat lichaam en geest als een zeer complex geheel in elkaar grijpen. En dan zegt hij: u moet er maar mee leren leven..
Waarop de patiënt maar naar een homeopaat gaat. Die poef! een middeltje klaar heeft. Wie gaat hier nu aan die complexe wisselwerking voorbij?

Maar ik heb gezien dan het werkt! Mijn tante had reuma en loopt bij een homeopaat. Nu is ze er bijna helemaal vanaf! En een genezing van zo iets serieus als reuma, dat kun je toch niet afdoen met een 'placebo'
.
Veel ziektes gaan vaak vanzelf over of worden minder hevig. Andere ziektes hebben wel behandeling nodig. maar zelfs bij die ziektes komt er wel eens een spontane genezing voor. Zelfs bij kanker is spontane genezing niet zo'n heel zeldzaam verschijnsel.
quote:
Aantallen
Volgens de databank van het IONS gaat een op de twintig gevallen van ziekte door infectie of parasieten, aandoeningen van de bloedsomloop, van het hormoonsysteem, van de spijsvertering en van het immuunsysteem vanzelf over, evenals een op de vijfentwintig gevallen van mentale of zenuwstelselstoornissen en van zintuigelijke problemen. Bovendien is het werkelijke aantal gevallen waarschijnlijk veel groter vanwege onderrapportage.

Zo kan bijna 7 procent van alle kanker aan het spijsverteringsstelsel of aan bot of weke delen spontaan genezen. Zo’n 12 procent van de gevallen van kanker van de huid of lymfeklieren gaat vanzelf over en maar liefst 19 procent (bijna een op de vijf) van de gevallen van kanker aan de urinewegen en geslachtsorganen geneest spontaan
http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_8/editie_4/
Ja, tante is zomaar beter geworden. Maar wie zegt dat dat aan de homeopathie lag? Wie zegt dat ze niet vanzelf beter is geworden?
Per geval kun je dat nooit zeker weten. Je kun alleen kijken naar de grote getallen. Genezen mensen die homeopathie gebruiken vaker dan mensen die dat niet doen? Deze twee groepen zijn wel eens met elkaar vergeleken. Mensen die homeopathie gebruiken genezen niet vaker en sneller.
http://www.therapeutpraktijk.be/homeopathie_placebo.html

Tevens is het placebo effect spectaculairder dan men denkt. Voorbeeldje:
quote:
Uit Canadese onderzoeken met Parkinson-patiënten bleek dat injecties met een zoutoplossing de productie van dopaminen verhoogt. Deze hormonen verminderen de symptomen van Parkinson, toch een verre van vage ziekte.
http://www.artikeltjes.co(...)bo-effect/Page1.html
De Indianen/Chinezen/enz.. hadden een grote kennis van geneeskrachtige kruiden. Waarom zouden we alleen van de westerse geneeskunst gebruik maken, en kijken we niet naar de wijsheid van die volken?
Omdat die Westerse geneeskunst al lang heeft overgenomen wat bruikbaar is, van die oude volken!

Artsen weten ook nog niet precies hoe het lichaam werkt. Waarom iets afwijzen omdat wij nog niet kunnen begrijpen hoe iets werkt?
Als iets daadwerkelijk werkt dan gebruikt de reguliere geneeskunst het gewoon. Ook al kunnen ze op geen enkel manier begrijpen hoe en waarom het werkt. Lithium is een goed voorbeeld. Manisch depressieve mensen worden er beter van. En niemand weet hoe het werkt. Maar het werkt.

Alternatieve genezers werken vaak met producten uit de natuur, die zijn beter voor je.

Raak eens een pijlgifkikker uit het Amazonegebied aan. De natuur is de grootse gifmenger die er is.

De reguliere geneeskunst stelt zich dogmatisch op tegen de alternatieve geneeskunst. Dat is zonde. Ze moeten eens openstaan voor andere manieren van genezen. Dan kunnen ze daar nog iets van leren.

De reguliere geneeskunst doet niet anders. Er is heel veel onderzoek gedaan naar de werking van alternatieve geneeskunst zoals homeopathie en acupunctuur. Conclusie het werkt niet.
Loopt men onverhoopt aan tegen iets dat wel werkt. dan wordt dat meteen overgenomen door de reguliere geneeskunst. Als het werkt is het geen alternatieve geneeskunst meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 20-05-2009 17:29:26 ]
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:26:32 #67
45206 Pietverdriet
pi_69230351
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:21 schreef Posergoth6667 het volgende:

een simpel voorbeeld:

Meerderheid van de medicijnen uit de pharma industrie zijn gebaseerd op werkstoffen uit de natuur (planten, schimmels, bacterien, etc etc)
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:37:21 #68
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_69230743
indd

krijg je weer een kaartje in de bus van:

wonderdokter,medium,paragnost dr. Kaba Oeleboele. Geneest uw pijn met alternatieve geneeswijze.

Flikker toch op
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_69233919
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:29 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Zoethout matig effectief? Daarvan gaat je hele bloeddruk naar de kanker man
Concentratie staat niet in verhouding.
Geen referral hier.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:26:54 #70
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_69234093
Voor kanker of aids moet je niet naar de alternatieve wichelroedeloper maar labiele mensen met vage vermoeidheidsklachten zijn lekker suggestibel en hebben dus veel profijt van het placebo-effect.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_69234402
Ik heb ervaring met een therapie uit de antroposofie. Ik heb niks met antroposofie en vind het TE zweverig.
Maar ik heb er baat bij, na 30 jaar ellende, en het kan me echt niet schelen dat de wetenschap kan verklaren waarom het niet zou werken.
Het kan me ook niet schelen als het een placebo effect is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:46:42 #72
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69234765
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:36 schreef krakkemieke het volgende:

Het kan me ook niet schelen als het een placebo effect is.
Dat is ook een echt effect
pi_69235126
Ik geloof niet in homeopathie.
Maar daar gaat het er niet om of er iets terug te vinden is van het ingredient. Juist het verdunnen zelf zou het werkzaam maken. Een plant waarvan je normaal gesproken gaat braken, werkt juist door de verdunning tegen misselijkheid.
Het idee is dat de energie of de informatie van het ingredient wordt doorgegeven aan het spul waar je het mee verdunt.

Dat klinkt vaag, maar voor mij is het idee uit de quantum mechanica dat sommige deeltjes op 2 plekken tegelijk kunnen bestaan, totdat je ze meet, net zo vaag.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:03:25 #74
45206 Pietverdriet
pi_69235253
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:59 schreef krakkemieke het volgende:
Ik geloof niet in homeopathie.
Maar daar gaat het er niet om of er iets terug te vinden is van het ingredient. Juist het verdunnen zelf zou het werkzaam maken. Een plant waarvan je normaal gesproken gaat braken, werkt juist door de verdunning tegen misselijkheid.
Het idee is dat de energie of de informatie van het ingredient wordt doorgegeven aan het spul waar je het mee verdunt.

Dat klinkt vaag, maar voor mij is het idee uit de quantum mechanica dat sommige deeltjes op 2 plekken tegelijk kunnen bestaan, totdat je ze meet, net zo vaag.
Waarbij ik altijd afvraag, als homeopatie werkelijk het oplosmiddel een werking kan geven van de stof die er aantoonbaar uit weg verdunt is, hoe weet je dan dat je oplosmiddel niet door eerdere inwerking van andere stoffen is opgeladen. Immers dat oplosmiddel komt niet uit de lucht vallen.
pi_69235513
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarbij ik altijd afvraag, als homeopatie werkelijk het oplosmiddel een werking kan geven van de stof die er aantoonbaar uit weg verdunt is, hoe weet je dan dat je oplosmiddel niet door eerdere inwerking van andere stoffen is opgeladen. Immers dat oplosmiddel komt niet uit de lucht vallen.
Goeie vraag.
Ik heb er geen verstand van, maar er wel over gelezen.
Je begint met een hoop plant in vloeistof en dat wordt geschud. Daarbij zou de energie/informatie aan de vloeistof worden doorgegeven. Die vloeistof wordt steeds in stappen verdund en geschud.
Ik kan me indenken dat andere invloeden in de eerste stap, met veel plant, uitgeschakeld worden. Maar hoe het dan verder zit?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:22:37 #76
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_69235919
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:11 schreef krakkemieke het volgende:
Je begint met een hoop plant in vloeistof en dat wordt geschud. Daarbij zou de energie/informatie aan de vloeistof worden doorgegeven.
Dacht men zo'n 220 jaar geleden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:27:20 #77
45206 Pietverdriet
pi_69236104
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:11 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Goeie vraag.
Ik heb er geen verstand van, maar er wel over gelezen.
Je begint met een hoop plant in vloeistof en dat wordt geschud. Daarbij zou de energie/informatie aan de vloeistof worden doorgegeven. Die vloeistof wordt steeds in stappen verdund en geschud.
Ik kan me indenken dat andere invloeden in de eerste stap, met veel plant, uitgeschakeld worden. Maar hoe het dan verder zit?
Nee, ik bedoel, dat oplosmiddel, waar komt dat vandaan, en hoe weet je zo zeker dat het voor de tijd dat je het met je bedoelde middel de energie zou geven niet van iets anders energie heeft overgenomen.
Je hebt je concentraat, wat je oneindig verdunt, maar je oplosmiddel en het middel waar je mee verdunt zijn niet *nieuw* die spullen hebben een verleden, de atomen zijn zo oud als de aarde, hoe wil je dan er voor zorgen dat ze alleen dat onthouden wat JIJ oneindig wilt verdunnen?
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:28:06 #78
45206 Pietverdriet
pi_69236137
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dacht men zo'n 220 jaar geleden
Inmiddels is aangetoont dat er geen werking is maar dat willen gelovers niet weten.
pi_69236462
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Inmiddels is aangetoont dat er geen werking is maar dat willen gelovers niet weten.
Ik weet nog niet of ik geloof.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:40:33 #80
45206 Pietverdriet
pi_69236593
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:37 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik weet nog niet of ik geloof.
Als ouwe fotograaf weet je toch wel het een en ander over schei en natuurkunde
pi_69236763
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel, dat oplosmiddel, waar komt dat vandaan, en hoe weet je zo zeker dat het voor de tijd dat je het met je bedoelde middel de energie zou geven niet van iets anders energie heeft overgenomen.
Je hebt je concentraat, wat je oneindig verdunt, maar je oplosmiddel en het middel waar je mee verdunt zijn niet *nieuw* die spullen hebben een verleden, de atomen zijn zo oud als de aarde, hoe wil je dan er voor zorgen dat ze alleen dat onthouden wat JIJ oneindig wilt verdunnen?
Voor zover ik zelf bedenk, heeft het middel waar je mee verdunt moleculen met veel verschillende geschiedenissen. Ongericht zeg maar.
Het schudden zou die moleculen dezelfde kant op richten.
Zoiets als het verschil tussen een gloeilamp en een laser.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_69236816
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ouwe fotograaf weet je toch wel het een en ander over schei en natuurkunde
Je verwart me met iemand anders ben ik bang......
Als mijn nick je bekend voorkomt, is het ws uit CUL......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_69236831
In Turkije probeerde ze mijn buikpijn te genezen door azijn over mijn hoofd te gieten
pi_69236926
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:46 schreef Fatihtjuh het volgende:
In Turkije probeerde ze mijn buikpijn te genezen door azijn over mijn hoofd te gieten
Dat is wel heeel alternatief.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:08:58 #85
45206 Pietverdriet
pi_69240122
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:44 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Voor zover ik zelf bedenk, heeft het middel waar je mee verdunt moleculen met veel verschillende geschiedenissen. Ongericht zeg maar.
Het schudden zou die moleculen dezelfde kant op richten.
Zoiets als het verschil tussen een gloeilamp en een laser.
Mooi verzonnen, maar waarom richt dat alleen datgene wat je denkt te richten?
pi_69240343
Omdat je richt. Het licht wat door een laser gaat wordt toch ook gericht, zonder geheugen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:26:33 #87
45206 Pietverdriet
pi_69240870
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:14 schreef krakkemieke het volgende:
Omdat je richt. Het licht wat door een laser gaat wordt toch ook gericht, zonder geheugen?
Hoe weet je wat je richt?
pi_69241226
Die vraag herinnert me aan een antwoord dat ik eerder wilde geven. Namelijk over de vraag of bidden helpt om beter te worden. Ik heb geen bron, maar mensen waar voor gebeden werd, of aan gedacht werd, werden eerder beter. Die patienten wisten het dus niet, of er wel of niet gebeden werd.

Je richt het spul van de plant, door te schudden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:40:42 #89
45206 Pietverdriet
pi_69241407
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:35 schreef krakkemieke het volgende:
Die vraag herinnert me aan een antwoord dat ik eerder wilde geven. Namelijk over de vraag of bidden helpt om beter te worden. Ik heb geen bron, maar mensen waar voor gebeden werd, of aan gedacht werd, werden eerder beter. Die patienten wisten het dus niet, of er wel of niet gebeden werd.

FAIL
Er is uitgebreid onderzoek naar gedaan. Dawkins beschrijft dat in zijn boek the god delusion.
Mensen die wisten dat er voor ze gebeden werd, werden later beter, voelden zich slechter. Mensen die niet wisten dat er voor ze gebeden werd deden net zo lang over beter te worden als de controle groep.
quote:
Je richt het spul van de plant, door te schudden.
Je draait in cirkels, hoe bepaal je dat het spul van de plant richt, en niet de verontreinigingen die in je oplosmiddel danwel verdunningsmiddel zitten?
pi_69242065
Dat weet ik niet. Ik draai niet in cirkels, ik vertel alleen wat ik gelezen heb.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:01:11 #91
45206 Pietverdriet
pi_69242133
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:59 schreef krakkemieke het volgende:
Dat weet ik niet. Ik draai niet in cirkels, ik vertel alleen wat ik gelezen heb.
Dat kan ook geen enkele homeopaat verdedigen, het is een belangrijk gat in hun theorie. Overginds is allang aangetoond dat Homeopatie niet werkt.
pi_69242575
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan ook geen enkele homeopaat verdedigen, het is een belangrijk gat in hun theorie. Overginds is allang aangetoond dat Homeopatie niet werkt.
Ik denk hetzelfde over homeopathie als over de rest: Als het mij helpt kan het me niet schelen hoe en waarom.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:13:38 #93
45206 Pietverdriet
pi_69242617
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:12 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde over homeopathie als over de rest: Als het mij helpt kan het me niet schelen hoe en waarom.
Dat doet het niet, je kan net zo goed een placebo nemen.
pi_69242859
Jawel, als het mij helpt, wat voor therapie ook, ben ik net zo blij met het placebo effect.
Ik dacht dat ik dat hierboven al gezegd had...
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:47:29 #95
45206 Pietverdriet
pi_69243950
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:18 schreef krakkemieke het volgende:
Jawel, als het mij helpt, wat voor therapie ook, ben ik net zo blij met het placebo effect.
Ik dacht dat ik dat hierboven al gezegd had...
Het is niet de homeopatie die je helpt, het is het placebo effect.
pi_69244235
De therapie die me helpt is ook niet de homeopathie.
En Imho is het geen placebo effect.
Ik begon eraan met het idee van: het is goed voor mijn litteken van een operatie.
Zodra ik eraan begon, had ik er baat bij, dat hielp voor iets heel anders.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_69247720
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:54 schreef krakkemieke het volgende:
De therapie die me helpt is ook niet de homeopathie.
En Imho is het geen placebo effect.
Ik begon eraan met het idee van: het is goed voor mijn litteken van een operatie.
Zodra ik eraan begon, had ik er baat bij, dat hielp voor iets heel anders.
Soms worden middelen als homeopathisch, verkocht terwijl het eigenlijk natuurgeneeskundige middelen zijn.
Geen referral hier.
pi_69255323
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is niet de homeopatie die je helpt, het is het placebo effect.
Lekker boeiend wat het is, als het maar werkt.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:49:30 #99
45206 Pietverdriet
pi_69255524
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:42 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Lekker boeiend wat het is, als het maar werkt.
Dat doet het niet, iets werkt als het aantoonbaar meer werking heeft als een placebo, anders kan je net zo goed een glas water drinken.
pi_69256454
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doet het niet, iets werkt als het aantoonbaar meer werking heeft als een placebo, anders kan je net zo goed een glas water drinken.
Nou, bij sommige mensen(ook al zijn dat er statistisch misschien niet zo veel) werkt het, dan hebben ze geen klachten meer. Dus ik vind het nuttig
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:29:48 #101
45206 Pietverdriet
pi_69256741
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:19 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Nou, bij sommige mensen(ook al zijn dat er statistisch misschien niet zo veel) werkt het, dan hebben ze geen klachten meer. Dus ik vind het nuttig
Dat doet een glas water ook.
pi_69256774
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doet een glas water ook.
Ja, die drogreden/oneliners die je steeds uitbraakt zijn net zo nietszeggend als iemand een melkpilletje geven als ie kanker heeft
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:37:11 #103
45206 Pietverdriet
pi_69256949
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:31 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ja, die drogreden/oneliners die je steeds uitbraakt zijn net zo nietszeggend als iemand een melkpilletje geven als ie kanker heeft
Volgens mij begrijp je niet waar het om gaat.
De hoeveelheid mensen die zich beter voelt na het nemen van een homeopatisch middel is in onderzoek net zo groot als mensen die een placebo, een glas water of een melkpilletje krijgen.
Als je een dubbelblind onderzoek doet naar werkzaamheid van middelen dan neem je 2 groepen, de testgroep en de controle groep. Onderzoekers en testpersonen weten beide niet welke groep het middel krijgt en welke het nepmiddel.
als je de ene groep een homeopatische oplossing geeft en de ander een net zo lijkend neppertje zijn er geen verschillen in werking tussen die twee groepen.
Dat is het kleine percentage waar jij het over hebt. Daarom, je kan ze net zo goed een glas water geven, statistisch is dat hetzelfde
pi_69256992
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet waar het om gaat.
De hoeveelheid mensen die zich beter voelt na het nemen van een homeopatisch middel is in onderzoek net zo groot als mensen die een placebo, een glas water of een melkpilletje krijgen.
Als je een dubbelblind onderzoek doet naar werkzaamheid van middelen dan neem je 2 groepen, de testgroep en de controle groep. Onderzoekers en testpersonen weten beide niet welke groep het middel krijgt en welke het nepmiddel.
als je de ene groep een homeopatische oplossing geeft en de ander een net zo lijkend neppertje zijn er geen verschillen in werking tussen die twee groepen.
Dat is het kleine percentage waar jij het over hebt. Daarom, je kan ze net zo goed een glas water geven, statistisch is dat hetzelfde
Het maakt toch niet uit bij hoeveel het helpt? Al helpt het 1 iemand, dan vind ik het nuttig
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:42:30 #105
45206 Pietverdriet
pi_69257105
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:38 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het maakt toch niet uit bij hoeveel het helpt? Al helpt het 1 iemand, dan vind ik het nuttig
*zucht*
Het punt is, je kan net zo goed een glas water drinken, dat helpt net zo veel
pi_69299220
Gehoord van leidsters op kinderkampen.
Voor kinderen met echte heimwee, was er een pil. Maar dat was wel een sterke pil, die konden ze maar 1 x geven. Sommige kinderen wachtten liever en hoefden uiteindelijk niet en anderen slikten de pil. Weg heimwee!
Ik geloof niet dat het met een glaasje water was gelukt, maar dat het serieus nemen van het probleem ook belangrijk is.

Trouwens, vitamine C en smarties doen het dus ook goed als placebo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')