Bij klachten die simpel zijn/ danwel van zichzelf genezen wel ja.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:32 schreef S.Seagal het volgende:
Maar in feite genezen ze wel, want die mensen gaan er in geloven dat het beter met ze gaat en mensen worden eerder beter als ze er zelf in geloven
Toon dat maar aan.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:32 schreef S.Seagal het volgende:
Maar in feite genezen ze wel, want die mensen gaan er in geloven dat het beter met ze gaat en mensen worden eerder beter als ze er zelf in geloven
Nee, je keurt het meteen af zonder dat je ook maar enig idee hebt of het wel of niet werkt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..].
Ik geloof niet alles wat mensen me vertellen nee.
Volgens mij zijn nu juist de mensen die in die kwakzalvers als homeopaten en pendelzwendelaars geloven dom en kortzichtigquote:
toon maar aan dat het werktquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:36 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Nee, je keurt het meteen af zonder dat je ook maar enig idee hebt of het wel of niet werkt.Dat is natuurlijk niet kortzichtig.
Ik ben voor mezelf in iedergeval 2 keer een levend bewijs dat voor 2 verschillende kwalen een alternatieve geneeswijze heeft geholpen. (Niet direct denken aan een rare neger in een flat in de Bijlmer die mij met wierook en wat gebrabbel beter heeft gemaakt) Gewoon een combinatie van juiste voeding, supplementen etc. Ook dat is namelijk alternatief.quote:
Ik zeg ook niet dat het allemaal wel werkt, maar er zitten zeker goede dingen bij hoor - ook slechte niet werkzame natuurlijk - .Dus om nou maar meteen te zeggen dat dat allemaal niet werkt en kwakzalverij is vind ik idd erg kortzichtig. Neem aan dat je je niet in alle alternatieve geneeswijzen uitgebreid verdiept hebt?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij zijn nu juist de mensen die in die kwakzalvers als homeopaten en pendelzwendelaars geloven dom en kortzichtig
dit is helemaal niet het onderwerp van het topic.. hmm..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:
dat was gister ook op de EO (whehe FH kijkt EO!11!Einz) een man die zei dattie genezen was van aids. dus iedereen geschokt, ik ook.
"hoe weet je dan dat je genezen bent"
"dat heb ik van god gehoord"
SAME SHIT JEWAODS
Je gaat toch niet als je weet dat je HIV hebt naar zo iemand.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bij klachten die simpel zijn/ danwel van zichzelf genezen wel ja.
Totdat het over gaat op een ziekte als HIV.
Toon maar aan dat je favoriete pendelzwendel werkt, dan praten we verder.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het allemaal wel werkt, maar er zitten zeker goede dingen bij hoor - ook slechte niet werkzame natuurlijk - .Dus om nou maar meteen te zeggen dat dat allemaal niet werkt en kwakzalverij is vind ik idd erg kortzichtig. Neem aan dat je je niet in alle alternatieve geneeswijzen uitgebreid verdiept hebt?
Gezond leven is wat anders dan een alternatieve geneeswijzequote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:39 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik ben voor mezelf in iedergeval 2 keer een levend bewijs dat voor 2 verschillende kwalen een alternatieve geneeswijze heeft geholpen. (Niet direct denken aan een rare neger in een flat in de Bijlmer die mij met wierook en wat gebrabbel beter heeft gemaakt) Gewoon een combinatie van juiste voeding, supplementen etc. Ook dat is namelijk alternatief.
Ernstige dingen als kanker kunnen ook spontaan genezen. Bij mijn oom is dit gebeurd. Er kwam geen sjamaan aan te pas.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bij klachten die simpel zijn/ danwel van zichzelf genezen wel ja.
Totdat het over gaat op een ziekte als HIV.
Ja maar mijn tante....quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Homeopatie is ook zoiets, hele volksstammen die er in willen geloven, maar er is geen enkel fatsoenlijk dubbelblind onderzoek dat aantoont dat het werkt. Sterker nog, als je aantoont dat het werkt staat daar meer dan een miljoen aan prijzengeld op.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml
http://www.randi.org/site/
Die domme mensen toetsen hun ideeën daadwerkelijk. Mijn natte vinger werkt veel beter!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef Siddartha het volgende:
Dat is inderdaad erg, net zoals in psychologie geloven![]()
Er bestaan zelfs universitaire opleidingen voor!
Ideeën toetsen? Ja, doormiddel van psychologische testjes!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Die domme mensen toetsen hun ideeën daadwerkelijk. Mijn natte vinger werkt veel beter!
Je Ava is verwarrend, lijkt erg op die van een bekende Marokkaanse clown![]()
je moet dan ook kappen met psychologie magazine lezenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef Siddartha het volgende:
Dat is inderdaad erg, net zoals in psychologie geloven![]()
Er bestaan zelfs universitaire opleidingen voor!
Maak dat eens hard, onderbouw dat eens met bronnen enzoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Salvad0R het volgende:
Toch wel opvallend.
De huidige medicijnindustrie bestaat pas een paar eeuwen, en toch doen mensen alsof er nooit iets anders bestaan heeft.
Al die tienduizenden jaren daarvoor heeft de mensheid prima overleefd met "alternatieve geneeswijzen". Misleidend woord. Deze geneeswijzen zijn namelijk oorspronkelijk, niet alternatief.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Salvad0R het volgende:
Toch wel opvallend.
De huidige medicijnindustrie bestaat pas een paar eeuwen, en toch doen mensen alsof er nooit iets anders bestaan heeft.
Al die tienduizenden jaren daarvoor heeft de mensheid prima overleefd met "alternatieve geneeswijzen". Misleidend woord. Deze geneeswijzen zijn namelijk oorspronkelijk, niet alternatief.
Gast, ben je nou echt zo dom?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak dat eens hard, onderbouw dat eens met bronnen enzo
Je kan niet bij jezelf bedenken dat er genoeg indiaanse, keltische en aziatische stammen waren die allemaal prima geneeswijzen hebben ontdekt?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak dat eens hard, onderbouw dat eens met bronnen enzo
Nee, in de bak stoppen wegens kwakzalverijquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:37 schreef CasB het volgende:
Je hebt natuurlijk verschillende soorten (alternatieve) geneeswijzen.
Healers en 'bid en u bent genezen'-figuren slaan natuurlijk helemaal nergens op.
Mensen zoals Jomanda moet je ook met een korrel zout nemen.
Waar baseer je dat op? Heb je daar onderzoek naar gezien? Wat zijn de onderzoekers daar bij tegen gekomen?quote:Daarnaast heb je nog acupunctuur, reiki, tai-chi en weet allemaal wat, die meer gericht zijn op meridianen en spieren. Dat zijn de enige dingen waarvan ik geloof dat het wel (enigzins) werking kan hebben.
Ik denk dat je niet weet wat homeopatie is. Je hebt het nu over fytotherapie, planten gebruiken als geneesmiddelleverancier. Een groot gedeelte van de geneesmiddelen uit de pharmaindustrie zijn plantaardig van oorsprong.quote:Homeopathie is eigenlijk heel simpel dat de werking van die medicijnen komt door de ingredienten, en deze zijn niet synthetisch maar door natuurlijke stoffen. Daarvan snap ik niet dat mensen er sceptisch voor zijn. Iedereen weet dat je brandnetel kan doven met dovenetel, maar zodra het in een flesje zit moet niemand het (slecht voorbeeld).
FAILquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je kan niet bij jezelf bedenken dat er genoeg indiaanse, keltische en aziatische stammen waren die allemaal prima geneeswijzen hebben ontdekt?
Jij hebt daar bronnen voor nodig?
Google lekker zelf op "indian traditional healing", dan vind je genoeg planten die een natuurlijke antibiotica zijn, &c.
wat ijl je nou joh, triest figuur.quote:
Allemaal volstrekte onzin, behalve het placebo effect.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:37 schreef CasB het volgende:
Je hebt natuurlijk verschillende soorten (alternatieve) geneeswijzen.
Healers en 'bid en u bent genezen'-figuren slaan natuurlijk helemaal nergens op.
Mensen zoals Jomanda moet je ook met een korrel zout nemen.
Daarnaast heb je nog acupunctuur, reiki, tai-chi en weet allemaal wat, die meer gericht zijn op meridianen en spieren. Dat zijn de enige dingen waarvan ik geloof dat het wel (enigzins) werking kan hebben.
Homeopathie is eigenlijk heel simpel dat de werking van die medicijnen komt door de ingredienten, en deze zijn niet synthetisch maar door natuurlijke stoffen. Daarvan snap ik niet dat mensen er sceptisch voor zijn. Iedereen weet dat je brandnetel kan doven met dovenetel, maar zodra het in een flesje zit moet niemand het (slecht voorbeeld).
Bij brainiac hebben ze met ''acupunctuur'' iemand van het roken afgeholpen. Degene die de acupunctuur uitvoerde was niemand minder dan een lokale loepiaboer die met passer, scharen en al dat soort onzin hier en daar een prik gaf.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:37 schreef CasB het volgende:
Daarnaast heb je nog acupunctuur, reiki, tai-chi en weet allemaal wat, die meer gericht zijn op meridianen en spieren. Dat zijn de enige dingen waarvan ik geloof dat het wel (enigzins) werking kan hebben.
En je punt is?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:45 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
wat ijl je nou joh, triest figuur.
http://www.museum.upenn.e(...)indianmedicine.shtml
^website van universiteit van pennsylvania
Yeah.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Allemaal volstrekte onzin, behalve het placebo effect.
Homeopathie heeft geen basis in de wetenschap: het gebruik werd in 1994 door de National Council Against Health Fraud bestempeld als kwakzalverij.[6] In een publicatie uit 2006 van UK-skeptics wordt homeopathie een pseudowetenschap genoemd.[7]De theorie dat medicijnen een sterkere werking krijgen door verdunning is in strijd met de beginselen van de hedendaagse geneeskunde: de verdunningen zijn dermate groot, dat er geen molecuul van de beginstof in de oplossing wordt aangetroffen. [7] [8]
Uit meerdere, onafhankelijke, onderzoeken blijkt dat homeopathie niet werkt
bron: wikipedia.
Wie verzint het.
Statistisch gezien heeft elk glas water dat je drinkt minstens 1 molecuul van Hitler's urine in zich + elke genezende kracht van elk homeopathisch middel dus.
Ik moest toch hardmaken, jij wilde bronnen zien.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |