dat waren die amerikaanse staatsobligaties toch al?quote:
Ik neem aan dat die onderdeel uitmaken van de bubble niet?quote:Op maandag 18 mei 2009 15:56 schreef simmu het volgende:
[..]
dat waren die amerikaanse staatsobligaties toch al?
Ik denk dat ik maar bij de amerikaanse overheid ga soliciteren, ik kan heel goed het spel bubble bobble spelen op alle 99 levelsquote:
Dat zou wel erg positief zijn, omdat (1) de staat dan niet meer via die banken politiek kan bedrijven die tegen de belangen van de gewone aandeelhouders in gaat en (2) de belastingbetaler (een deel van) zijn geld terugkrijgt.quote:'VK in gesprek over verkoop belangen Lloyds, RBS'
De Britse overheid voert gesprekken met buitenlandse staatsfondsen en andere investeerders over de verkoop van de overheidsbelangen in Lloyds Banking Group Plc en Royal Bank of Scotland Group Plc (RBS).
Dat meldde The Financial Times maandagavond op basis van personen bekend met de situatie.
De verkoop van de overheidsbelangen zou volgens de krant binnen een jaar van start kunnen gaan. De Britse overheid heeft een belang van 43% in Lloyds Banking Group en van 70% in RBS.
Mooi bericht en ook bedankt voor de nieuwsbrief! Is zeer interessant.quote:
Vanwaar die ellende in Californie?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Perrin het volgende:
Interactieve kaart van de economische impact in de VS
[ afbeelding ]
Silicon valley hard geraakt door de crisis?quote:
Daar was de huizenbubbel het grootst opgeblazen..quote:
bij de echte knallerds zie je een soort van normaalverdeling die je bij de anderen niet ziet (logisch, daar niet van, maar het viel me op)quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:08 schreef pberends het volgende:
http://www.businessinside(...)ers-slideshow-2009-4
The Doomsayers Inherit The Earth (SLIDESHOW)
quote:VS VANDAAG: Wall Street sluit lager
20-05-2009 22:28:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street is woensdag lager gesloten. Financials verloren flink waarop de winsten van eerder op dag verdampten.
De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 0,6% lager op 8.422,04 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 0,5% tot 903,47 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 0,4% afstond tot 1.727,84 punten.
Op macro-economisch gebied bleek woensdag voor de openingsbel dat de hypotheekaanvragen vorige week zijn toegenomen ten opzichte van de week daarvoor. De index voor het aantal hypotheekaanvragen steeg in de week eindigend op 15 mei met 2,3%, ten opzichte van de week ervoor, tot een niveau van 915,9.
Nadat de finacials de richting van de aandelenmarkten gedurende meer dan twee maanden hebben bepaald lijkt het erop dat zij hun rol moet afstaan aan de vroeg-cyclische aandelen. De angst voor insolventie van banken ebt weg en de prijs van olie trekt aan.
"Laten we aannemen dat banken geen geld verdienen, toch gaan ze niet bankroet en de overheid hoeft ze niet te redden", zegt Doug Roberts, hoofd investeringen bij Channel Capital Research en schrijver van het financiele blog freepassers.com.
Verder zien de leden van de Amerikaanse Federal Reserve zien zoals verwacht tekenen dat de snelheid van de economische teruggang aan het afnemen is. Maar de Fed voegt toe dat de tekenen wel op een heel voorzichtig herstel wijzen. Dat blijkt uit de notulen van de vergadering van het beleidsbepalend comite van het Amerikaanse stelsel van centrale banken (FOMC).
De dollar verloor daarop ten opzichte van de euro, de yen, het pond en verscheidene andere valuta nadat de notulen de FOMC openbaar werden gemaakt.
Daaruit blijkt ook dat de Federal Reserve open staat om het bedrag voor de aankoopprogramma's van hypotheken en staatsobligaties te verhogen. Daarvoor heeft de Fed nu al $1,75 biljoen klaar staan.
De gestegen prijs van grondstoffen, in het bijzonder olie, is debet aan de daling van de dollar. Omstreeks 22.30 noteert de dollar op eur1,3776.
Op het gebied van bedrijfsnieuws werd bekend dat de failliete autobouwer Chrysler C. Robert Kidder als opvolger benoemt van Robert Nardelli als voorzitter. De benoeming volgt op de alliantie met Fiat. Kidder was eerder voorzitter van Borden Chemical en van Duracell International.
De retail aandelen lieten een verdeel beeld zien woensdag maar Target wist een plus te noteren ondanks dat het de nettowinst in het eerste kwartaal van 2009 minder zag dalen dan verwacht.
De prijs van een vat olie is woensdag gesloten op $62,04, het hoogste punt sinds zes maanden. Daarbij werd de prijs gestuwd door nieuws, eerder op dag, dat de wekelijkse olievoorraden in de Verenigde Staten harder zijn afgenomen dan verwacht.
De voorraden ruwe olie namen in de week die eindigde op 15 mei af met 2,1 miljoen vaten tot 368,5 miljoen vaten. Analisten gepolst door Dow Jones Newswires gingen uit van een minder sterke afname van 0,7 miljoen vaten. Ook de benzinevoorraden daalden harder dan verwacht.
quote:By Bill Bradley, Niall Ferguson, Paul Krugman, Nouriel Roubini, George Soros, Robin Wells et al.
Following are excerpts from a symposium on the economic crisis presented by The New York Review of Books and PEN World Voices at the Metropolitan Museum of Art on April 30. The participants were former senator Bill Bradley, Niall Ferguson, Paul Krugman, Nouriel Roubini, George Soros, and Robin Wells, with Jeff Madrick as moderator.
Check beursvloer topic, daar komt vaak genoeg dagelijks voorbij wie belegd en waarin. Ik weet dat het niet zo serieus is als het WGR topic, maar misschien toch een kijkje waardquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef dyna18 het volgende:
Vraagje, wie van jullie is al weer op de beurs ingestapt?
Ben je volledig in gestapt of met een gedeelte van je geld en wat heb je gekocht?
Beursvloer topic is toch meer een slowchat topic voor daghandelaren?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Check beursvloer topic, daar komt vaak genoeg dagelijks voorbij wie belegd en waarin. Ik weet dat het niet zo serieus is als het WGR topic, maar misschien toch een kijkje waard
Overigens ben ik zelf nog niet ingestapt. Het moet lager!
Er zitten ook wel wat lange termijn handelaren tussen hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:55 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Beursvloer topic is toch meer een slowchat topic voor daghandelaren?
Ik was meer op zoek naar mensen die met een lange termijnhorizon beleggen.
Zelf kijk richt ik mij op 10 jaar in de toekomst qua beleggen. Ik heb dan ook de afgelopen maanden in 3 stappen weer flink aangekocht.
Ah K, maar toch hou ik mij liever verre van de discussie die door daghandeleren gevoerd wordt. Dat hele paniekerige gedoe van de beurs een paar punten omhoog of omlaag en welk aandeel nu weer hot is, hou ik mij liever buiten. Met een goed gespreide portefeuille voor de lange termijn heb je niets aan dat soort onrust. Gewoon blijven zitten en vertrouwen op de keuze en strategie die je eerder weloverwogen gemaakt hebt is meer mijn ding.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zitten ook wel wat lange termijn handelaren tussen hoorLXIV zit volgens mij ook nog een gedeelte long. Maar voor de rest denk ik dat er nog niet veel ingestapt zijn voor lange termijn, sowieso als je kijkt naar de waarderings onderzoeken van SeLang.
Klopt, je heb daar verder ook wel gelijk in. Maar o.a door die onderzoekjes ben ik nog niet ingestapt. Ja, ik heb die 34% stijging van de AEX gemist vanaf begin maart. Maar ik heb erg grote twijfels waar deze correctie eigenlijk op gebasseerd is. Lijkt meer op een nieuwe bubble vorming vandaar dat ik maar niet instap.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ah K, maar toch hou ik mij liever verre van de discussie die door daghandeleren gevoerd wordt. Dat hele paniekerige gedoe van de beurs een paar punten omhoog of omlaag en welk aandeel nu weer hot is, hou ik mij liever buiten. Met een goed gespreide portefeuille voor de lange termijn heb je niets aan dat soort onrust. Gewoon blijven zitten en vertrouwen op de keuze en strategie die je eerder weloverwogen gemaakt hebt is meer mijn ding.
De posten van SeLang zijn zeer interessant en geven mij veel inzicht. Wat ik daar vooral uitgehaald heb is dat DE winnende strategy niet bestaat. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat goed bij hem past. En aangezien ik toch niet in staat ben om het juiste moment van instappen te bepalen (en met mij de meeste mensen niet) kan ik maar beter rustig blijven zitten dan de hele tijd lopen te switchen en in en uitstappen.
Thanks!! Lang stuk, maar ik vind 't zeer de moeite waard.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:01 schreef dutch_renter het volgende:
Lang en leuk geschreven artikel over de bankencrisis.
quote:All of this leads us to the fourth and deepest reason why the government won’t nationalise the banks. The deepest reason is:
Because it would be so embarrassing. Some of the embarrassment is superficial: on the not-remembering-somebody’s-name-at-a-social-occasion level. The Anglo-Saxon economies have had decades of boom mixed with what now seem, in retrospect, smallish periods of downturn. During that they/we have shamelessly lectured the rest of the world on how they should be running their economies. We’ve gloated at the French fear of debt, laughed at the Germans’ 19th-century emphasis on manufacturing, told the Japanese that they can’t expect to get over their ‘lost decade’ until they kill their zombie banks, and so on. It’s embarrassing to be in a worse condition than all of them.
van de andere kant als je tien jaar geleden die strategie gevoerd had, was je nu nagenoeg niks opgeschoten.....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ah K, maar toch hou ik mij liever verre van de discussie die door daghandeleren gevoerd wordt. Dat hele paniekerige gedoe van de beurs een paar punten omhoog of omlaag en welk aandeel nu weer hot is, hou ik mij liever buiten. Met een goed gespreide portefeuille voor de lange termijn heb je niets aan dat soort onrust. Gewoon blijven zitten en vertrouwen op de keuze en strategie die je eerder weloverwogen gemaakt hebt is meer mijn ding.
De posten van SeLang zijn zeer interessant en geven mij veel inzicht. Wat ik daar vooral uitgehaald heb is dat DE winnende strategy niet bestaat. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat goed bij hem past. En aangezien ik toch niet in staat ben om het juiste moment van instappen te bepalen (en met mij de meeste mensen niet) kan ik maar beter rustig blijven zitten dan de hele tijd lopen te switchen en in en uitstappen.
Twijfel is inderdaad een goede reden om niet in te stappen. En inderdaad best kans dat die 34% zo weer weg is. Het gaat de laatste tijd wel heel lang en hard omhoog. Maar voor hetzelfde geld is dit het begin van de weg omhoog. Ik weet het in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, je heb daar verder ook wel gelijk in. Maar o.a door die onderzoekjes ben ik nog niet ingestapt. Ja, ik heb die 34% stijging van de AEX gemist vanaf begin maart. Maar ik heb erg grote twijfels waar deze correctie eigenlijk op gebasseerd is. Lijkt meer op een nieuwe bubble vorming vandaar dat ik maar niet instap.
true, maar beter niks opgeschoten dan meer dan de helft weg.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
van de andere kant als je tien jaar geleden die strategie gevoerd had, was je nu nagenoeg niks opgeschoten.....
Alleen was je op grond daarvan 10 jaar geleden juist niet ingestaptquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
van de andere kant als je tien jaar geleden die strategie gevoerd had, was je nu nagenoeg niks opgeschoten.....
Wiiihiihiiiiii..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar ik heb erg grote twijfels waar deze correctie eigenlijk op gebasseerd is.
Precies, de stijging slaat als een tang op een varken. Maar zo ging het in '33 ook, met haaietandachtige bewegingen de dieperik in. Ik voor mij begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we op de rand van de afgrond staan, nu het taboe op de kredietwaardigheid van de VS door rating agencies doorbroken is, China en Brazilië de dollar onderling terzijdeschuiven en de koffers van de FDIC leeg zijn, zodat Amerikaanse spaartegoeden feitelijk niet meer gegarandeerd zijn (dat moet nog tot het volk daar doordringen).quote:Lijkt meer op een nieuwe bubble vorming vandaar dat ik maar niet instap.
Zoals ik het momenteel zie:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:35 schreef dvr het volgende:
[..]
Wiiihiihiiiiii..
[..]
Precies, de stijging slaat als een tang op een varken. Maar zo ging het in '33 ook, met haaietandachtige bewegingen de dieperik in. Ik voor mij begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we op de rand van de afgrond staan, nu het taboe op de kredietwaardigheid van de VS door rating agencies doorbroken is, China en Brazilië de dollar onderling terzijdeschuiven en de koffers van de FDIC leeg zijn, zodat Amerikaanse spaartegoeden feitelijk niet meer gegarandeerd zijn (dat moet nog tot het volk daar doordringen).
Ik word de meest gehate persoon op Fok als over een tijdje blijkt dat de moeder aller bullmarkets is begonnenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar voor de rest denk ik dat er nog niet veel ingestapt zijn voor lange termijn, sowieso als je kijkt naar de waarderings onderzoeken van SeLang.
ik denk dat er dan wel meer kandidaten zijn de ereplaats tijdens het pek-en-veren-lynch-feestje hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik word de meest gehate persoon op Fok als over een tijdje blijkt dat de moeder aller bullmarkets is begonnen
3,5 % is toch historisch gezien helemaal nog niet zo hoog. Het loopt wel snel op dus als de stijging door zet zal het wel substantieel hoger worden, maar ik kan mij herinneren dat vorig jaar om deze tijd nog de laagste yield in 50 jaar werd genoteerd.quote:
En dan te bedenken dat er nu al een aantal in #beursvloer aan het mekkeren waren over de bepaalde waarderings methoden van een niet nader te noemen persoonquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik word de meest gehate persoon op Fok als over een tijdje blijkt dat de moeder aller bullmarkets is begonnen
Blijkbaar heb jij de wijsheid wel in pacht om mij dat uit te leggen? Zoals gezegd, ik vraag me af waar de huidige correctie op gebasseerd heb. Als ik zie dat bepaalde indices zoals rusland vanaf midden januarie gewoon al bijna op 100% stijging zitquote:
Dat lijkt me voor een langetermijn aandelenbelegger idd. een verstandige houding. Ik schat het zelf nog een graadje ernstiger in en wil liefst voor 1/4 in goud zitten als inflatiehedge (nu 1/10) en ik overweeg een deel van mijn euro's in NOK om te zetten als ik een Noorse bank kan vinden die me een rekening wil verstrekken. Rendement kan me de komende tijd gestolen worden, als de waarde maar behouden blijft. Een heel klein deel van mijn euro's zal ik misschien speculatief inzetten om met een lange hefboom op bewegingen in dollar, goud of aandelenindices te anticiperen. Maar daar ben ik u nog niet aan toe, daarvoor zijn de voortekenen van de grote klap me nog te vaag.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:57 schreef SeLang het volgende:
Als ik 1 + 2 combineer is voor mij een logische conclusie dat ik even niet meedoe. Dat neemt niet weg dat het best mogelijk is dat aandelenkoersen vanaf nu weer de stratosfeer ingaan, alleen is voor mij de winst/ risco vehouding van deze propositie ten opzichte van het alternatief (niets verliezen + een klein beetje rente) in het voordeel van het laatste.
Nee, ik zei toch al dat die stijging als een tang op een varken slaat. Met mijn weeheeheee wilde ik slechts in je verbazing delen. Ondertussen heb ik wel een artikel gevonden van iemand die hem wel meent te kunnen verklaren: The Short-Covering Rally Is Finished, Here Comes The Leg Down (en hem meteen teneinde verklaart zoals de titel al suggereert).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Blijkbaar heb jij de wijsheid wel in pacht om mij dat uit te leggen?
Als dit een shortcovering-rally was, waarvoor heeft men dan geshortcovered? Zelfs de beren denken dus dat het nog wel even omhoog zou kunnen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, ik zei toch al dat die stijging als een tang op een varken slaat. Met mijn weeheeheee wilde ik slechts in je verbazing delen. Ondertussen heb ik wel een artikel gevonden van iemand die hem wel meent te kunnen verklaren: The Short-Covering Rally Is Finished, Here Comes The Leg Down (en hem meteen teneinde verklaart zoals de titel al suggereert).
Idd, dit is nog geen dramapercentage. Boven de 5 wordt het wel kut.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
3,5 % is toch historisch gezien helemaal nog niet zo hoog. Het loopt wel snel op dus als de stijging door zet zal het wel substantieel hoger worden, maar ik kan mij herinneren dat vorig jaar om deze tijd nog de laagste yield in 50 jaar werd genoteerd.
Shortcovering is niet altijd vrijwillig hequote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Als dit een shortcovering-rally was, waarvoor heeft men dan geshortcovered? Zelfs de beren denken dus dat het nog wel even omhoog zou kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |