ik denk dat er dan wel meer kandidaten zijn de ereplaats tijdens het pek-en-veren-lynch-feestje hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik word de meest gehate persoon op Fok als over een tijdje blijkt dat de moeder aller bullmarkets is begonnen
3,5 % is toch historisch gezien helemaal nog niet zo hoog. Het loopt wel snel op dus als de stijging door zet zal het wel substantieel hoger worden, maar ik kan mij herinneren dat vorig jaar om deze tijd nog de laagste yield in 50 jaar werd genoteerd.quote:
En dan te bedenken dat er nu al een aantal in #beursvloer aan het mekkeren waren over de bepaalde waarderings methoden van een niet nader te noemen persoonquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik word de meest gehate persoon op Fok als over een tijdje blijkt dat de moeder aller bullmarkets is begonnen
Blijkbaar heb jij de wijsheid wel in pacht om mij dat uit te leggen? Zoals gezegd, ik vraag me af waar de huidige correctie op gebasseerd heb. Als ik zie dat bepaalde indices zoals rusland vanaf midden januarie gewoon al bijna op 100% stijging zitquote:
Dat lijkt me voor een langetermijn aandelenbelegger idd. een verstandige houding. Ik schat het zelf nog een graadje ernstiger in en wil liefst voor 1/4 in goud zitten als inflatiehedge (nu 1/10) en ik overweeg een deel van mijn euro's in NOK om te zetten als ik een Noorse bank kan vinden die me een rekening wil verstrekken. Rendement kan me de komende tijd gestolen worden, als de waarde maar behouden blijft. Een heel klein deel van mijn euro's zal ik misschien speculatief inzetten om met een lange hefboom op bewegingen in dollar, goud of aandelenindices te anticiperen. Maar daar ben ik u nog niet aan toe, daarvoor zijn de voortekenen van de grote klap me nog te vaag.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:57 schreef SeLang het volgende:
Als ik 1 + 2 combineer is voor mij een logische conclusie dat ik even niet meedoe. Dat neemt niet weg dat het best mogelijk is dat aandelenkoersen vanaf nu weer de stratosfeer ingaan, alleen is voor mij de winst/ risco vehouding van deze propositie ten opzichte van het alternatief (niets verliezen + een klein beetje rente) in het voordeel van het laatste.
Nee, ik zei toch al dat die stijging als een tang op een varken slaat. Met mijn weeheeheee wilde ik slechts in je verbazing delen. Ondertussen heb ik wel een artikel gevonden van iemand die hem wel meent te kunnen verklaren: The Short-Covering Rally Is Finished, Here Comes The Leg Down (en hem meteen teneinde verklaart zoals de titel al suggereert).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Blijkbaar heb jij de wijsheid wel in pacht om mij dat uit te leggen?
Als dit een shortcovering-rally was, waarvoor heeft men dan geshortcovered? Zelfs de beren denken dus dat het nog wel even omhoog zou kunnen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, ik zei toch al dat die stijging als een tang op een varken slaat. Met mijn weeheeheee wilde ik slechts in je verbazing delen. Ondertussen heb ik wel een artikel gevonden van iemand die hem wel meent te kunnen verklaren: The Short-Covering Rally Is Finished, Here Comes The Leg Down (en hem meteen teneinde verklaart zoals de titel al suggereert).
Idd, dit is nog geen dramapercentage. Boven de 5 wordt het wel kut.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
3,5 % is toch historisch gezien helemaal nog niet zo hoog. Het loopt wel snel op dus als de stijging door zet zal het wel substantieel hoger worden, maar ik kan mij herinneren dat vorig jaar om deze tijd nog de laagste yield in 50 jaar werd genoteerd.
Shortcovering is niet altijd vrijwillig hequote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Als dit een shortcovering-rally was, waarvoor heeft men dan geshortcovered? Zelfs de beren denken dus dat het nog wel even omhoog zou kunnen.
De snelle stijging van de yield is vooral significant omdat het suggereert dat de FED niet meer in control is. De FED probeert immers de yield naar beneden te trekken (goedkopere hypotheken etc). Het is nog wat te vroeg om die conclusie te trekken, maar als de stijging van de yield doorzet dan komt er een einde aan dat 'free lunch' paradigma waarin de FED onbeperkt geld kan printen en door opkopen van treasuries de rente kan sturen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
3,5 % is toch historisch gezien helemaal nog niet zo hoog. Het loopt wel snel op dus als de stijging door zet zal het wel substantieel hoger worden, maar ik kan mij herinneren dat vorig jaar om deze tijd nog de laagste yield in 50 jaar werd genoteerd.
Er zijn ook andere denkwijzen. Voor de lange termijn belegger kan het ook nuttig zijn om te blijven zitten op basis van buy & hold. De tijd heeft het tot nu toe altijd weer goed gemaakt, hoe erg de (tijdelijk) dip ook was.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:29 schreef dvr het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor een langetermijn aandelenbelegger idd. een verstandige houding.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:41 schreef pberends het volgende:
Peter Schiff binnenkort bij The Daily Show![]()
. Datum nog onbekend.
Dat ga ik wel ff volgen. Ook al krijg je nooit erg veel tijd voor uitgebreide uitleg tijdens de Daily Show.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:41 schreef pberends het volgende:
Peter Schiff binnenkort bij The Daily Show![]()
. Datum nog onbekend.
Jon Stewart kan behoorlijk serieus zijn, in tegenstelling tot Stephen Colbert.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat ga ik wel ff volgen. Ook al krijg je nooit erg veel tijd voor uitgebreide uitleg tijdens de Daily Show.
Naar mijn weten is dat sinds de Oliecrisis in de jaren zeventig geen steek meer veranderdquote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Schijnbaar wil in de VS nog steeds niemand de waarheid horen.
Naar mijn weten is dat sinds het uitsterven van de dinosauriers nooit veranderd. De waarheid is overratedquote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat sinds de Oliecrisis in de jaren zeventig geen steek meer veranderd
De fundamentals voor China en goud zijn een stuk beter dan die van de dollar en Amerikaanse economie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:24 schreef SeLang het volgende:
Met alle respect voor Peter Schiff, maar...
Goud is ook nergens door gedekt. True, je kunt het niet snel bijprinten (er wordt maar een paar % per jaar opgegraven) maar er is geen sprake van een gegarandeerde koopkracht. De geschiedenis heeft dat ook laten zien. Ik bestrijd niet dat het een aardige speculatie kan zijn in onzekere tijden zoals deze, maar suggereer niet dat het je koopkracht beschermt.
Dan zijn opmerking over foreign stocks en met name China: de Chinese overheid dwingt Chinese banken momenteel om enorme hoeveelheden geld goedkoop uit te lenen. Dit gaat gegarandeerd leiden tot enorme mis-investeringen en slechte leningen. Wil je echt beleggen in banken/ bedrijven die door een communistische overheid worden gedwongen tot verkeerde investeringen? (en God weet waartoe ze in de toekomst nog zullen worden gedwongen). Dit is een recept voor disaster.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:49 schreef Zero2Nine het volgende:
Goud heeft ook nog wel praktisch nut (tanden voor rappers en toepassingen in de elektronica). Papiergeld is vrijwel waardeloos, en giraal geld is zelfs compleet waardeloos qua materiaal. Met papiergeld kun je eventueel de kachel aanhouden en met de grotere eurobiljetten schijnt het goed cokesnuiven te zijn.
Om het even in context te plaatsen: het Chinese stimuleringsplan is $580 miljard (!!), met een GDP van $4000 miljard. Het Amerikaanse GDP is $14000 miljard. Dus om China een toonbeeld van een gezonde economie te noemen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:39 schreef pberends het volgende:
[..]
De fundamentals voor China en goud zijn een stuk beter dan die van de dollar en Amerikaanse economie.
Geld ontleent zijn waarde niet aan de waarde van het papier waarop het is gedrukt (het is trouwens katoen) maar aan het feit dat het wordt gedekt door een overheid die belasting kan heffen (in geld of goederen) en een geweldsmonopoly heeft om dat af te dwingen. De waarde van goud is enkel wat de gek ervoor geeft en wordt voornamelijk bepaald door vraag uit de sieradenindustrie.quote:Goud is soms ook maar wat een gek er voor geeft (alhoewel het natuurlijk duidelijk meer waard is dan papier),
en dan nog voor een overgroot deel door de vraag uit de sieradenindustrie voor de Indiaase marktquote:Op zaterdag 23 mei 2009 16:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Om het even in context te plaatsen: het Chinese stimuleringsplan is $580 miljard (!!), met een GDP van $4000 miljard. Het Amerikaanse GDP is $14000 miljard. Dus om China een toonbeeld van een gezonde economie te noemen...
[..]
Geld ontleent zijn waarde niet aan de waarde van het papier waarop het is gedrukt (het is trouwens katoen) maar aan het feit dat het wordt gedekt door een overheid die belasting kan heffen (in geld of goederen) en een geweldsmonopoly heeft om dat af te dwingen. De waarde van goud is enkel wat de gek ervoor geeft en wordt voornamelijk bepaald door vraag uit de sieradenindustrie.
Ja ook dat nogquote:Op zaterdag 23 mei 2009 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en dan nog voor een overgroot deel door de vraag uit de sieradenindustrie voor de Indiaase markt
Daarom heeft onder andere John Nash ook gepleit voor een samengestelde grondstoffenstandaard, het is zeer onwaarschijnlijk dat daar ineens geen vraag meer naar is. Een grondstoffenstandaard vind ik van groot belang om de monetaire macht bij de centrale bank weg te halen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 16:46 schreef SeLang het volgende:
De waarde van goud is enkel wat de gek ervoor geeft en wordt voornamelijk bepaald door vraag uit de sieradenindustrie.
Aan het hoofdkantoor van jouw transportimperium te zien ben jij ook wel liefhebber van goud.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:49 schreef Zero2Nine het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |