Achja ik gebruik het alleen voor Persoonlijk Formularium en soms een keer voor een casusquote:Op maandag 29 juni 2009 14:33 schreef MaxC het volgende:
Je hebt op de site ook een functie dat je kan bladeren als in het boek
Nee eigenlijk valt het best mee, alle herkansingen van de blokken zijn deze week, behalve het tentamen van vorige week. Die is vanwege administratieve onzin pas over een maand. Maar ik heb gelukkig een 7,5 dus hoef het niet te herkansenquote:Op maandag 29 juni 2009 14:50 schreef MaxC het volgende:
In Maastricht doen ze de herkansingen ook op zo'n klote tijdstip?
Dat snap ik echt niet, het is logisch en terecht dat de herkansingen in de vakantie zijn maar doe het dan aan het begin of een week voor het begin van het collegejaar.
Nu is het echt precies in het midden waardoor ik mijn vakantie eromheen moet plannen en ook de algemene intro(KEI) week moet missen
WAAAAAAAAAAAAT!?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:50 schreef MaxC het volgende:
....en ook de algemene intro(KEI) week moet missen
Als echte student doe je natuurlijk gewoon beidequote:Op maandag 29 juni 2009 15:18 schreef MaxC het volgende:
De herkansing is op de woensdag dus eigenlijk maar de helft, maar toch erg kut want ik wou graag dit jaar Kei-leider zijn
Je had natuurlijk het tentamen ook in één keer kunnen halenquote:Op maandag 29 juni 2009 14:50 schreef MaxC het volgende:
In Maastricht doen ze de herkansingen ook op zo'n klote tijdstip?
Dat snap ik echt niet, het is logisch en terecht dat de herkansingen in de vakantie zijn maar doe het dan aan het begin of een week voor het begin van het collegejaar.
Nu is het echt precies in het midden waardoor ik mijn vakantie eromheen moet plannen en ook de algemene intro(KEI) week moet missen
Ik had er niet aan gedacht dat er nog mensen waren die de papieren versie gebruikten, vandaarquote:Op maandag 29 juni 2009 07:59 schreef intoxicated het volgende:
Farmacotherapeutisch Kompas.
Dat wist jij wel
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:49 schreef MaxC het volgende:
Gefeliciteerd.
Vandaag ook eindelijk mijn Propedeuse behaald
Wat ga je dan precies doen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:09 schreef dotKoen het volgende:
Hier trouwens ook nog één herkansing, a.s. maandag over respiratie 2. Water- en zouthuishouding 2 heb ik gewoon gehaald.
En daarna lekker aan de slag in - jawel - het UMC St Radboud. Wel erg leuke vakantiebaan overigens.
Klinkt erg stom, maar het valt onder een NDAquote:
Als ik een gokje mag wagen, Nijmegen gaat ook decentrale selectie doen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:53 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Klinkt erg stom, maar het valt onder een NDA. Kan ik dus nog niet zeggen, het betreft in ieder geval kantoorwerk, geen patiëntencontact.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:37 schreef intoxicated het volgende:
Nee, Nijmegen zal vast in het geniep een nieuw curriculum aan het voorbereiden zijn, waarin de nadruk nog meer ligt op de schepping. Aan dotKoen de taak om in de zomervakantie, gewapend met een fakkel een een jerrycan, de universiteitsbibliotheek te saneren van alle literatuur die het tegendeel zou bewijzen. Eventueel aanwezige ketters worden naar goed katholiek gebruik uiteraard op de brandstapel gezet
Ik wou al zeggen. Ik wist het al bij 'gezwollen oogleden'. Onderschat ons niveau a.u.b. niet en verzin eens een moeilijke casusquote:
Nou doe jij eens een casusquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:49 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik wou al zeggen. Ik wist het al bij 'gezwollen oogleden'. Onderschat ons niveau a.u.b. niet en verzin eens een moeilijke casus
AUB geen House-plus casus. Ik had laatst een neuro casus waarbij de diagnose Tularemia Meningitis was:quote:
quote:Tularemia meningitis is a distinctly rare entity with only 14 cases reported in the literature, half of which occurred prior to 1950.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:53 schreef starla het volgende:
[..]
AUB geen House-plus casus. Ik had laatst een neuro casus waarbij de diagnose Tularemia Meningitis was:
[..]
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:37 schreef intoxicated het volgende:
Nee, Nijmegen zal vast in het geniep een nieuw curriculum aan het voorbereiden zijn, waarin de nadruk nog meer ligt op de schepping. Aan dotKoen de taak om in de zomervakantie, gewapend met een fakkel een een jerrycan, de universiteitsbibliotheek te saneren van alle literatuur die het tegendeel zou bewijzen. Eventueel aanwezige ketters worden naar goed katholiek gebruik uiteraard op de brandstapel gezet
Ongeacht de casus is het beleid Augmentin 4 keer 1200 i.v + 40 mg Lasix.quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:31 schreef dotKoen het volgende:
Wellicht verzin in straks nog wel een casus over longziekten, moet daar toch een tentamen over maken.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:35 schreef starla het volgende:
[..]
Ongeacht de casus is het beleid Augmentin 4 keer 1200 i.v + 40 mg Lasix.
Kan me goed voorstellen dat je het gaat missen. En daarna?quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:14 schreef starla het volgende:
Morgen laatste dag als co-assistent!![]()
Zal het wel een beetje missen
Cool, thanks voor de tip! Ik ga het meteen checken, leer ik eens wat.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:23 schreef June. het volgende:
Nu bij House die operatie met de foetus; zo mooi
AGNIO Neurologie hopelijk, moet nog eerst m'n onderzoek afmaken (11 weken) en orienteren en solliciteren.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:30 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Kan me goed voorstellen dat je het gaat missen. En daarna?
Ik begrijp dat je het sowieso geen kans geeft om meteen voor een AGIO te solliciteren?quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:36 schreef starla het volgende:
[..]
AGNIO Neurologie hopelijk, moet nog eerst m'n onderzoek afmaken (11 weken) en orienteren en solliciteren.
Uiteindelijk wil ik wel in opleiding komen voor neurologe, althans, nóg wel![]()
Solliciteren kan altijdquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:38 schreef Da_Wei het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het sowieso geen kans geeft om meteen voor een AGIO te solliciteren?
Heel weinig kans in ieder geval. Meestal willen ze wel iemand met ervaring, of kun je een plaats krijgen voor over 1 of 2 jaar ofzo die ze je al toekennen. Mocht je het verprutsen als AGNIO dan gaat de plaats naar iemand andersquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:38 schreef Da_Wei het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het sowieso geen kans geeft om meteen voor een AGIO te solliciteren?
Well that seems fair. Je weet dan iig wel dat je het kan gaan doen. Het lijkt mij een stuk vervelender om als AGNIO te blijven werken zonder duidelijk perspectief op een opleidingsplaats.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:42 schreef starla het volgende:
[..]
Heel weinig kans in ieder geval. Meestal willen ze wel iemand met ervaring, of kun je een plaats krijgen voor over 1 of 2 jaar ofzo die ze je al toekennen. Mocht je het verprutsen als AGNIO dan gaat de plaats naar iemand anders
thxquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:57 schreef Da_Wei het volgende:
[..]
Well that seems fair. Je weet dan iig wel dat je het kan gaan doen. Het lijkt mij een stuk vervelender om als AGNIO te blijven werken zonder duidelijk perspectief op een opleidingsplaats.
Veel succes gewenst!
In Scrubs zit er precies dezelfde scene bij een aflevering.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:23 schreef June. het volgende:
Nu bij House die operatie met de foetus; zo mooi
Haha, die is vetquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:46 schreef starla het volgende:
Klaar met m'n co-schappen!
[ afbeelding ]
Iemand nog een casus trouwens?
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:49 schreef intoxicated het volgende:
^ Die tekst wou ik altijd op een button![]()
En deze komt ingelijst in m'n spreekkamer:
[ afbeelding ]
Ik deze:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Ik heb:
[ afbeelding ]
(nee, dat ben ik niet)
Enne, was het lab nog wat?
Op het VUmc ookquote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:37 schreef starla het volgende:
altijd een beetje enge figuren die pathologen; op ons ziekenhuis loopt eentje rond met extreme exophtalmus
Allen negatief. Zou je niet meer willen weten om te differentieren tussen je DD's?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:28 schreef gohan16 het volgende:
Is hij ziek geweest in de afgelopen weken? buikoperatie misschien?
familieanamnese MS?
ext. hallucis longus links MRC 3, tibialis anterior links MRC 4, rest gbquote:Op maandag 6 juli 2009 18:28 schreef gohan16 het volgende:
LO/
kracht benen!
Lasegue li+re
lehrmitte sign?
proef tinel n. medianus pols li+re
Guillain Barré zonder bilaterale spierzwakte is erg onwaarschijnlijkquote:Op maandag 6 juli 2009 18:28 schreef gohan16 het volgende:
DD/ Guillain-Barre
Radiculair syndroom S1 links
CVA
MS
CTS en diabetische polyneuropathie
Alleen aan de arm hield de man restverschijnselen. Simva heeft hij sinds zijn CVA 2 jaar terug.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:07 schreef intoxicated het volgende:
Was de zwakte links al gedocumenteerd na het eerdere CVA en voordat deze klachten ontstonden? Of is dat een nieuw ontstaan probleem?
Wanneer is de simvastatine gestart?
quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:34 schreef intoxicated het volgende:
[..]
![]()
Gentherapie middels het negroïde mannelijk genoom op een virale vector.
Ik heb wel eens een documentaire gezien inderdaad, 1 man wilde niet eens op camera. Echt te erg..quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:28 schreef gohan16 het volgende:
dysmorfofobie
(Body Dysmorphic Disorder, afgekort: BDD. Of in populair Nederlands: het Michael Jackson Syndroom.)
Doorsturen naar de psychiater. Deze mensen zullen altijd ontevreden over hun uiterlijk blijven, ook na penisvergroting.
je gaat al beginnen maar hebt nog geen stethoscoop? Wat ga je daar dan doen als je nog nooit geoefend hebtquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:45 schreef Pluizel het volgende:
Ok buiten alle casussen door heb ik een andere zoektocht geopend.
het is een beetje een lang (onnozel) verhaal maar het komt er op neer dat ik een stethoscoop cadeau krijg, maar dan moet ik eigenlijk wel een roze slang hebben. Nou weet ik dat littmann ze in zo'n beetje alle kleuren van de regenboog maakt, ik kan hem in NL alleen niet vinden in het roze.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? Ik heb tot 31 augustus de tijd, dan beginnen mijn juco's
Nou het idee hier in grunn is dat ik eerst 5 weken in het klinisch traningscentrum moet oefenen op mijn medestudenten (en we beginnen daar op dag 1 al mee stond in de brief) en daarna ga ik pas 5 weken lang patiënten lastigvallen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
je gaat al beginnen maar hebt nog geen stethoscoop? Wat ga je daar dan doen als je nog nooit geoefend hebtOf zie ik dit verkeerd
overigens kan je zo'n ding vast wel ergens op internet bestellen...
oh die site heeft de cardiology III ook in het roze! nice!quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:15 schreef intoxicated het volgende:
Heb ze op internet al vanaf 62 dollar gezien en volgens mij kost een Classic II SE in NL tenminste 69 euro. Dus met de huidige dollarkoers kan je je 30 dollar verzendkosten veroorloven en je bent nog goedkoper uit dan in NL![]()
Je moet zoeken naar de "Breast cancer awareness" edition. Heb het ook niet zelf bedacht...
http://www.steeles.com/catalog/3MclassicII_special.htmlquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:48 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Nou het idee hier in grunn is dat ik eerst 5 weken in het klinisch traningscentrum moet oefenen op mijn medestudenten (en we beginnen daar op dag 1 al mee stond in de brief) en daarna ga ik pas 5 weken lang patiënten lastigvallen.
En je kan ze idd op internet bestellen maar ze hebben alleen de pediatriestethoscopen in het roze, en aangezien ik hem toch krijg (en het niks uitmaakt hoeveel dat ding kost) wil ik eigenlijk zo'n cardiology III(aangezien je toch jaren met zo'n ding doet)
Oh crap, nog niet eens aan gedacht. Ik begin in November met mijn coschappen, leuk, net als ze denken dat die Mexicaanse griep hier op z'n hoogtepunt isquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:46 schreef intoxicated het volgende:
Hmm... zouden wij als medisch studenten/coassistenten/semi-artsen ook in aanmerking komen om bij de eerste groep te behoren die de H1N1-vaccinatie krijgt? Ik wil 'm namelijk wel graag hebben, niet uit angst voor allerlei horrorverhalen, maar 8 dagen ziek thuis zitten lijkt me niks
Lekker toch?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:14 schreef intoxicated het volgende:
Mja precies. En de hoestende co is dan de eerste die ze naar huis sturen ws.
Ach, wij hebben maar 5 isolatie IC-bedden (op H35)quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:11 schreef June. het volgende:
[..]
Oh crap, nog niet eens aan gedacht. Ik begin in November met mijn coschappen, leuk, net als ze denken dat die Mexicaanse griep hier op z'n hoogtepunt is.
Overigens wist ik ook niet dat Galama een topviroloog wasquote:NIJMEGEN - De Nijmeegse topviroloog Joep Galama van UMC St Radboud heeft twijfels over het laten doorgaan van de Vierdaagse. Galama: "Het is een geweldige bron voor de echte introductie van het Mexicaanse griepvirus in Nederland. Het is niet aan mij om te zeggen: stop de Vierdaagse. Maar er is gerede grond er goed over na te denken."
Galama, vooraanstaand deskundige in zijn vakgebied, heeft zijn huiver geuit in de zogeheten GHOR (Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen)-overleggen. "Als je een grieppiek in huis haalt, krijg je capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen. Waarom zou je dat risico nemen, terwijl je in oktober waarschijnlijk een goed vaccin tot je beschikking hebt? "
De Nijmeegse viroloog wijst ook op de onvoorspelbaarheid. " We snappen nog helemaal niet hoe het komt dat dit virus zich in Engeland ineens sterk verspreidt. Ook lijkt het om een milde variant te gaan, maar volgen we de sterftecijfers van Mexico, dan vallen in Nederland alsnog 170.000 doden."
De kans dat de Vierdaagse een griepbrandhaard wordt, is volgens Galama groter vanwege bijzondere omstandigheden. "De hele wereld komt samen in Nijmegen. Deelnemers slapen in kleine ruimtes bij elkaar, zoals in de legertenten op Heumensoord. Tijdens de Zomerfeesten lopen mensen hutjemutje in de file. Dat ben je wel in de open lucht, maar het overspringen van het virus houd je niet tegen."
Viroloog Ab Osterhaus van de Erasmus Universiteit in Rotterdam heeft begrip voor de twijfels, maar meent ook dat doorgaan verantwoord is. "Het kan, omdat het virus zich tot nog toe vrij onschuldig gedraagt in Nederland." Hij adviseert wel flankerende maatregelen die publiekelijk bekend gemaakt worden.
http://www.gelderlander.n(...)-over-Vierdaagse.ece
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |