quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:59 schreef simmu het volgende:
[..]
bij mijn weten precies hetzelfde als wanneer je borstvoeding geeft. wat zou er anders moeten zijn?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:45 schreef Lois het volgende:
Eh dames? De BV pro en con discussie is echt slopend vaak gevoerd al. Nou vind ik het prima als jullie dit willen bespreken maar kan dat dan in een apart topic? Dit is te specifiek voor een algemeen babietjestopic.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:40 schreef Raissa het volgende:
[..]
De eerste 6 maanden is het hier ook gratis!
Nou ja, door verzekering dus..
nee hoor, je laat de fles pas vervallen als ze (ik geloof) 200gr groente eten. Dus ook bij fv is het niet "ineens"quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:14 schreef MamsX het volgende:
Er zit wel een beetje verschil in, lijkt mij.
De meeste geven flessen op een schema, en dan moet je ineens een fles vervangen voor voedsel.
ik ben (nog) niet zwanger ofzoquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:58 schreef Jore het volgende:
[..]
Je kunt de andere helft ook bakken, of weggooien, of rauw opeten bij een haring of een broodje filet americain.![]()
En over de verdeling van de flessen: als ik het zo lees zou ik liever meer in minder flessen doen dan minder in meer, maar alleen als alle drie de flessen dan goed leeggedronken worden. Je had het over het vocht, maar dat is het punt niet hè, 't is echt de voedingswaarde in de melk.
Ah ok, ik zat het me dus al echt af te vragen of het anders te sterk zou zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:22 schreef owlet het volgende:
Volgens mij is het advies een halve ui omdat je dan een snijvlak hebt. Niet omdat het maar een halve ui mag zijn
ik dacht dus wat owlet zei dat het met het snijvlak te maken hadquote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
DJMO, ik heb het begin ervan gemist, maar waarom maar een halve ui?
Wij doen gewoon een hele hier. Maar goed, Sasha is dan ook al wat ouder.
Gewoon een ui pellen en in vieren snijden, onder het bedje zetten en die laten we dan vaak een dag of 2-3 staan. Dan is de geur er echt wel uit gedroogd en vervangen we hem.
Als je maar een halve wil doen kan je die andere helft mss in een plasticzakje/bakje stoppen om die dan na een dag of 2 te gebruiken?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:26 schreef owlet het volgende:
En als het geen effect heeft dan ruik je in ieder geval naar frikandel speciaal
ik heb er vandaag toevallig twee op, zonder de speciaal dan.. samen met twee hamburgersquote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:26 schreef owlet het volgende:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
had ik trouwens al verteld dat junior zelfstandig op zijn buik is gerold vanmiddag
om eerlijk te zijn?? jaquote:
Gek dat je je dat niet meer echt kan voorstellen he?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb namelijk helemaal niet het gevoel meer zwanger te zijn geweest![]()
Haha, dat wel ja. Echt heel ranzig.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:26 schreef owlet het volgende:
Ja, dat was hier ook zo, echt vervelend vond ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
nu merk ik toch dat het zwaarder is voor je lichaam, een tweede zwangerschap, de banden zijn al wat meer opgerekt en dat merk je echt. En dan nog heb ik eig. niks te klagen hoor.En toch merk ik het wel.
![]()
En dat staat voor mijn gevoel zelfs los van 'je hebt nog een kleintje rondlopen'. [/sub]
ik ben net zo blij dat ik mijn sokken weer zelf aan kan doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:42 schreef Jore het volgende:
Ik zou al wel weer willen, maar ik ga het niet doen. Ik heb sinds ik Lieuwe heb echt enorme baardrang.
Dat niet alleen, je moet met JJ naar al die instanties e.d. Dus of het verstandig is...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn?? jaik heb namelijk helemaal niet het gevoel meer zwanger te zijn geweest
dus ik het idee dat mijn lichaam het wel weer aankan en zo'n tweede junior zie ik wel zitten
edit: ik weet dat tweede (of derde) kindjes heel anders (kunnen) zijn dan je eerste of tweede
ik heb dat meer met van die kruippakjes, en dan int blauw en ecru, of zwart/rode pakjes .. als ik kleertjes van jan vastheb, die hem alweer te klein zijn denk ik vaak aan de volgende die ze aanheeftquote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:38 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gek dat je je dat niet meer echt kan voorstellen he?
Ik stond gisteren ook te zwijmelen bij die hele lieve witte kleertjes voor pasgeboren uit de hema, terwijl ik eigenlijk echt niet meer wil...
dat staat helemaal los van elkaar .. als je wil weten waarom pm dan maar is een te zijdelings verhaal voor hierquote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat niet alleen, je moet met JJ naar al die instanties e.d. Dus of het verstandig is...
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:47 schreef Jore het volgende:
Nu je het zegt... De dag na de bevalling heb ik lekker dubbelgeklapt gezeten, gewoon omdat het kon. Sowieso, zitten waardeer ik nu als nooit te vorenom over eten zonder maagzuur maar te zwijgen.
Dat kan ik me zo goed voorstellenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:45 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het een hele rare gedachte dat ik misschien nooit meer zwanger zal zijn. Ik heb soms nog wel wat "heimwee" naar mn zwangerschap. en twijfel ook nog steeds heel erg
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:49 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat kan ik me zo goed voorstellenSoms ben ik echt blij dat we nog maar bij nummer één zijn, ik ben bang dat ik niet meer kan/wil stoppen en dat zal toch echt moeten ooit.
Seb doet het nooit in zijn slaap. als je ziet hoeveel kracht hij moet zetten als hij wakker is geloof ik niet dat hij dat in zijn slaap kan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:52 schreef DJMO het volgende:
is het trouwens gek dat ik nu bezorgd ben dat jj zich in slaap omdraaitik wil er niet continu heenlopen om te kijken ?? ga zo wel even hoor
Hij is sterk genoeg om zn hoofd weg te draaien toch? In de slaap liggen ze meestal ook wel wat rustiger.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:52 schreef DJMO het volgende:
is het trouwens gek dat ik nu bezorgd ben dat jj zich in slaap omdraaitik wil er niet continu heenlopen om te kijken ?? ga zo wel even hoor
Ja, maar je hebt snel op elkaar en snel op elkaar... Als hij een jaar oud is als je er voor zou gaan is ook al vrij vlot hoor. Echt, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb dat meer met van die kruippakjes, en dan int blauw en ecru, of zwart/rode pakjes .. als ik kleertjes van jan vastheb, die hem alweer te klein zijn denk ik vaak aan de volgende die ze aanheeft
ik snap je BE, mijn tweede zwangerschap was ook zwaarder dan mijn eerste (maar toen was ik pas achttien) en een derde zal sowieso pittig zijn. daar ben ik me ten volle van bewust. ik heb dus zo iets van: dan liever snel na JJ, dan pas over een jaar of twee bijvoorbeeld. nu herstel ik nog redelijk snel, maar op mijn 33e wil ik het geloof ik niet eens weten
)
Ik vind het ook maar raar van mezelf hoor. Het barensvuur is gewoon aangewakkerd ofzo, ik weet ook niet waar ik last van hebquote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:52 schreef Estrys het volgende:
zo ver denk ik echt niet vooruitIk ben blij dat ik het met deze spruit allemaal een beetje kan handelen.
hier net zoquote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:58 schreef Jore het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar raar van mezelf hoor. Het barensvuur is gewoon aangewakkerd ofzo, ik weet ook niet waar ik last van heb. Het is ook niet dat ik tijd over heb ofzo, maar gewoon het idee van nog meer zulke leuke kindjes en hoe zouden die er dan uitzien en kan ik ook een meisje krijgen en en en...
Maar ik ben heel tevreden met deze eerste hoor.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:47 schreef Jore het volgende:
Nu je het zegt... De dag na de bevalling heb ik lekker dubbelgeklapt gezeten, gewoon omdat het kon. Sowieso, zitten waardeer ik nu als nooit te vorenom over eten zonder maagzuur maar te zwijgen.
Het allerliefst zou ik over een jaar of wat voor nog een nakomertje gaan, maar ja... dan ben ik (bijna) 40 en dat vind ik zelf al eig aardig aan de oude kant. Het kan wel hoor, maar ik denk dat ik F. zo gek niet krijg. En die kans was er mss wel geweest als je dan pas net begin 30 was geweest.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:27 schreef Igraine het volgende:
Als ik denk aan 'later' dan lijkt me een gezin met 3 of 4 kinderen, onwijs leuk. Maar ja, je moet ze ook allemaal uitbroeden en opvoeden hè.
Dat speelt bij mij ook mee. Ik word dit jaar 35, dus echt heel lang de tijd zou ik ook niet meer hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het allerliefst zou ik over een jaar of wat voor nog een nakomertje gaan, maar ja... dan ben ik (bijna) 40 en dat vind ik zelf al eig aardig aan de oude kant. Het kan wel hoor, maar ik denk dat ik F. zo gek niet krijg. En die kans was er mss wel geweest als je dan pas net begin 30 was geweest.
quote:Ik zou het ergens ook een beetje zonde vinden om zo snel na de eerste al weer zwanger te zijn. Dan zou ik liever wachten tot de kriebels écht weer op komen zodat je het allemaal weer helemaal opnieuw beleeft.
Ook omdat je anders toch al heel snel met twee kinderen zit en dat wil niet zeggen dat de kriebels niet weer of nog komen. Je kan niet bezig blijven.
met een tweede heb je geen tijd om hem met argusogen in de gaten te houdenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:54 schreef DJMO het volgende:
mocht de volgende een meid worden staat de naam al vast hier.. ook weer een vernoeming erin naar beide moeders, maar dat wel als tweede naam: Loanna Wilhelmina
het enige waar ik wel tegenop zie bij een evt. volgende zijn de rugklachten, die bij mij nu eenmaal onvermijdelijk zijn/lijken .. ik heb een ijzersterk lichaam, kan veel hebben maar mijn rug is mijn zwakke plek, en daar heb ik nu zelfs nog last van .. kom er alleen niet aan toe om foto's te laten maken![]()
bang dat ik iets zal missen van Jan ben ik niet, ik hou hem (en zijn ontwikkeling) met argus ogen in de gaten, misschien zelfs wel te veelzijn eerste bewuste lachje naar mij was op 4 februari om kwart voor twee smiddags...
nog een meisjeeeeequote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:10 schreef Fuente het volgende:
Ik zou er gevoelsmatig echt nog wel eentje willen. Maar als ik reeel denk, nee, echt niet meer. Zwangerschap van Merel was echt niet leuk, nog een keer trekt mijn lijf denk ik niet. We hebben 2 gezonde meisjes, kamertjes vol, financieel kan het zo etc. Misschien over 10 jaar ofzo, maar goed, ik ben nog jong. Maar ik denk niet dat het ooit nog gebeurt, en daar heb ik wel vrede mee.
al weet ik zeker dat ik wel zwaar rammelend terugkom van kraambezoek wat we aanstaande zondag hebben
oja cyclus..die is hier ook nog nietquote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:09 schreef freecell het volgende:
Nog een beeeeebie
Echt, serieus, kom maar op, 2 tegelijk mag ook wel wat mij betreft. Heeft m'n zus ook (had één van 3,5, één van 2 en een tweeling) druk, maar geweldig!
Verstand roept: wacht nog maar eventjes. Ik luister nog even naar mijn verstand
Buiten dat heb ik nog steeds geen cyclus, dus hoewel aanwezig is de kans op zwangerschap niet zo groot nu. En ondanks dat ook nog voorzorgsmaatregelen![]()
Pff lijkt me helemaal niks als je zoiets onder druk moet beslissenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:26 schreef simmu het volgende:
ik moet binnen nu en een maand of wat beslissen of we er nog een willen of niet. sangdrax wil graag wel, ik ben er nog steeds niet over uit. maar tiktok, tijd dringt! dus de beslissing valt uiterlijk juli.
ik vind het ook niks maar het is niet anders. ik heb er altijd maar eentje gewild maar sangdrax wil echt heel graag nog een. en tsja, in juli wordt ik 37 dus tiktok nu of nooit meer. we zien welquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Pff lijkt me helemaal niks als je zoiets onder druk moet beslissen
ik sleep hem ff naar het moederstopicquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk ook dat je de druk wel erg groot maakt door dit nu in juli te willen beslissen. Net alsof je niett ook nog heel goed zwanger kunt worden als je 37,5 ent of 38. Je maakt het jezelf denk ik onnodig zwaar op deze manier.
gehhee hier hetzelfde.. alleen was ik haar nog voor met..wil je koffie?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:56 schreef Igraine het volgende:
Ik zou het niet erg vinden om nog een keer zwanger te zijn, daar heb ik beide keren weinig last van gehad. En ook er na, was ik weer heel snel op de been.
De dag na de bevalling, deed ik 's morgens de deur open voor de kraamhulp. Nog voor ze zei wie ze was, zei ze: "Jij hoort in bed te liggen"![]()
En ach, twee is gewoon ook leuk.
Leuk he.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:55 schreef texelonia het volgende:
Sabbelen doet ze nog niet, behalve als ze honger heeft danZe zit nu af en toe heel gebiologeerd naar dr vuistjes te kijken
en als je een foto wilt maken is de camera ineens interessanter
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:04 schreef Dakota het volgende:
[..]
gehhee hier hetzelfde.. alleen was ik haar nog voor met..wil je koffie?en toen vroeg ze of ik de moeder was..en toen ik ja zei keek ze heel afkeurend en iets met, naar bed dan!
juhp.. ze lieten me gewoon lekker in de beugels liggen.. waren 5 andere bevallingen op dat moment dus ze waren me vergetenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
He getver, ben jij pas twee uur na de bevalling gehecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |