abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69429399
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
dat zijn dus dingen die mij aan die wagen tegensteken . Als ik van 60 naar 100 wil ben ik gewend om hem in 2de (of 3de, hangt er vanaf hoe snel ik wil zijn) te gooien & te vloeren. Bij gebrek aan versnellingsbak deed ik hetzelfde als wat ik deed bij gelijk welke andere automaat waarmee ik gereden heb; vloeren. Normaal schakelt die bak dan direct (of iets minder direct bij de goedkope modelletjes) terug naar 2 of 3 en sta je daar vrij snel. Als je gewoon vloert vanaf 60 met zo'n prius heb je hetzelfde effect of dat ik mijn auto in zijn 5de zou vloeren aan 60/u. Je gaat vooruit, maar het is echt niet indrukwekkend .

(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69429640
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_69430014
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Athmozz het volgende:

[..]

(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef ooge het volgende:
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht ligt overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
De restafval van een Prius is tegenwoordig al zo goed als nul, dus wat je ijlt over die accu's is me een raadsel. Ik denk dat het verschil tussen andere merken niet zo heel spannend is, dat ben ik met je eens, maar die onzinverhalen die de wereld in zijn geholpen om de Prius in een kwaad daglicht te stellen zijn ook sterk overtrokken hoor Of geloof je ook dat Head & Schoulders je haar laat uitvallen, zoals vroeger beweerd werd (omdat het bij 1 iemand was voorgekomen, en niet eens bewezen door de H&S ).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69430412
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt . Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar . Misschien ben je gewoon gewend geraakt aan het feit dat hij eigenlijk niet zo hard trekt
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69430509
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt . Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69431611
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
Er stond iets bij... nl. dat ik het over mijn beleving heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69432477
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt . Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen . Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69435390
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69443408
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt . Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen . Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
Ik heb 'm op de cruise control gezet op 60, paar sec gewacht en dan gas geven. Wel even gekeken of er geen autos achter me waren, ik ben geen lul die de boel gaat ophouden
Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen

Snel? Nee. Goed genoeg om geen problemen op de snelweg met invoegen te hebben? Ja hoor, de meeste mensen rijden toch alsof ze in een bezemwagen zitten Wat ik overigens op gelet heb: plankgas gaat dus niet lekker, alsof de electro niet mee wilt werken op dat moment of zo? Dat zal wel ingesteld zijn in het motormanagement. Wat ik doe is rustig de druk op het pedaal toe laten nemen, opeens voel je de electro inkicken en dan weer even een klein stukje terug, harder induwen zorgt juist dat het op ""benzine only" gaat.

Mensen die topgear presentatoren op hun woord geloven omdat die gewend zijn ferraris e.d. te testen neem ik natuurlijk niet serieus. De Prius is allesbehalve een te dure sportauto. Ik zou ook gaan zeiken op de Prius als ik normaal in auto's van een paar ton rijd

Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html

En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering .
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69444037
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:

Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html
Als ik het goed zie kijken die gewoon naar de fabriekscijfers en hebben ze niet getest. Dus dat zegt mij nog minder dan Topgear eerlijk gezegd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69444142
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen
. Ben je nou serieus dat dat 7 seconden duurt? Dan zit ik er inderdaad niet naast, zal vanmiddag mijn auto'tje eens uitlaten om dat te testen (8 jaar oude 2.0 diesel), maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dat in minder dan 7 seconden klaar :p
quote:
En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering .
holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempel Ik wil niet weten welke richting jij uitstuurt op een drempel, maar ESP zorgt ervoor dat je voertuig de richting uit gaat die jij stuurt... Normaal ga je recht een drempel op, dus je ESP zou daar niet mogen ingrijpen (of je gaat er keihard over & draait de bocht al in tijdens het nemen van je drempel, maar dan is de prius geen geschikte wagen voor je)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69444764
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:48 schreef Athmozz het volgende:

[..]

. Ben je nou serieus dat dat 7 seconden duurt? Dan zit ik er inderdaad niet naast, zal vanmiddag mijn auto'tje eens uitlaten om dat te testen (8 jaar oude 2.0 diesel), maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dat in minder dan 7 seconden klaar :p
[..]
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoor Daar ging het toch om in eerste instantie? Racen doe je maar daar in Assen, daar mag het
quote:
holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempel Ik wil niet weten welke richting jij uitstuurt op een drempel, maar ESP zorgt ervoor dat je voertuig de richting uit gaat die jij stuurt... Normaal ga je recht een drempel op, dus je ESP zou daar niet mogen ingrijpen (of je gaat er keihard over & draait de bocht al in tijdens het nemen van je drempel, maar dan is de prius geen geschikte wagen voor je)
Je kent de haakse bocht in de wijk niet, ook met mijn vorige Audi schoot de ESP aan hoor Dat heeft weinig met de auto te maken, eerder met een dronken wegenarchitect. De stenen liggen daar na 2 jaar alweer los, dus dat wil wel wat zeggen
En idd, ik ga daar wat snelle rover dan bedoeld (5km per uur, als je echt niets wilt merken). De buurt klaagt al steen en been om dat ding, maar goed, totaal offtopic
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69445118
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoor Daar ging het toch om in eerste instantie? Racen doe je maar daar in Assen, daar mag het
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagen . Als je vlot uit de voeten kunt, dan zit je sowieso veiliger als je even iemand wil inhalen, aangezien je dan sneller terug op je eigen vak zit. Ik weet ook dat de gemiddelde verkeersdeelnemer veel minder hard optrekt, maar het is gewoon handig om het eens te kunnen doen (sowieso moet ik dat af en toe eens goed doen, dan blaas ik al het roet uit mijn motor . Is dus beter voor mijn wagen om af en toe eens hard door te trekken.)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69481580
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:37 schreef Athmozz het volgende:

[..]

acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagen . Als je vlot uit de voeten kunt, dan zit je sowieso veiliger als je even iemand wil inhalen, aangezien je dan sneller terug op je eigen vak zit. Ik weet ook dat de gemiddelde verkeersdeelnemer veel minder hard optrekt, maar het is gewoon handig om het eens te kunnen doen (sowieso moet ik dat af en toe eens goed doen, dan blaas ik al het roet uit mijn motor . Is dus beter voor mijn wagen om af en toe eens hard door te trekken.)
eens, maar dat valt me dus reuze mee. ik was er bang voor dat ie niet het vermogen had om inderdaad van bijvoorbeeld 100 naar 130 te gaan (situatie: je rijdt op vrachtwagen af, wacht tot persoon je ingehaald heeft, gas erop, naar links, inhalen, terug naar rechts).
Hij heeft inderdaad niet zo veel vermogen, maar de cvt doet wel zijn werk en met enig inschattingsvermogen en ervaring op de weg, kun je zonder problemen of hinderlijk te zijn mee komen in het verkeer.

Overigens, ben ik ook eens gaan kijken naar acceleratie: het is inderdaad zo dat als je hem echt vloert, dat alleen de benzine motor het doet, en die is naar mijn mening echt underpowered. Indien je hem niet volledig vloert, dan werkt de electromotor mee, en lijkt ie wel wat sneller te zijn en je hebt niet het idee dat je met een slippende koppeling rijdt. Zal dus inderdaad wel motormanagement zijn.
pi_69481641
Is dit GroenLinks topic nou nog niet dicht .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69486575
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:56 schreef r8ality het volgende:
Is dit GroenLinks topic nou nog niet dicht .
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.
pi_69486683
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef bluebit het volgende:

[..]

Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halen
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69486764
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:20 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halen
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bent

re8lity heeft trouwens ook wat met volvo's, da's dan wel weer goed.
pi_69486815
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:22 schreef bluebit het volgende:

[..]

ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bent

re8lity heeft trouwens ook wat met volvo's, da's dan wel weer goed.
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69486999
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto .
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:
elke andere auto dan een volvo is ruk, dus als je toch een andere auto moet nemen, dan maakt het weinig uit wat voor auto, want ze zijn toch allemaal niet datgene wat je echt wilt.
Kun je net zo goed een hybride rijden, rij je tenminste rond in iets anders dan een ford, golfje, seatje of welke andere grijze muis.
Net als een volvo die toch een iets andere (stijlvollere?) uitstraling heeft dan vele andere merken (vind ik en daarom vind ik volvos mooi)
pi_69487386
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto .


ineens kwam bij mij dat beeld van een trommelende roze konijntje weer terug
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69487452
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:29 schreef bluebit het volgende:

[..]

snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:
elke andere auto dan een volvo is ruk, dus als je toch een andere auto moet nemen, dan maakt het weinig uit wat voor auto, want ze zijn toch allemaal niet datgene wat je echt wilt.
Kun je net zo goed een hybride rijden, rij je tenminste rond in iets anders dan een ford, golfje, seatje of welke andere grijze muis.
Net als een volvo die toch een iets andere (stijlvollere?) uitstraling heeft dan vele andere merken (vind ik en daarom vind ik volvos mooi)
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69487923
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:43 schreef r8ality het volgende:

[..]

Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.

ja, das de hele essentie. ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een auto die niet van mij is. Volvo heeft nog geen schone motoren die qua bijtelling interessant zijn, en een C30 1.6D vind ik te klein en te duur voor zijn afmeting.
pi_69488834
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:56 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, das de hele essentie. ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een auto die niet van mij is. Volvo heeft nog geen schone motoren die qua bijtelling interessant zijn, en een C30 1.6D vind ik te klein en te duur voor zijn afmeting.
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69489144
Het is het eeuwige A naar B volk tegen de mensen die hun auto als hobby zien. Als je een beetje auto's leuk vind wil je niet eens een leasebak, maar stop je de leasevergoeding/bijtelling in je zak en koopt/onderhoud daar je eigen auto van.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:39:32 #226
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69489361
leaseautos zijn ook veel te duur, maar dat snappen veel mensen niet ofzo
pi_69489504
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef r8ality het volgende:
Het is het eeuwige A naar B volk tegen de mensen die hun auto als hobby zien. Als je een beetje auto's leuk vind wil je niet eens een leasebak, maar stop je de leasevergoeding/bijtelling in je zak en koopt/onderhoud daar je eigen auto van.
Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69489537
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.
Redenen?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69489698
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:44 schreef r8ality het volgende:

[..]

Redenen?
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.
Daarbij is het makkelijk dat alles geregeld wordt, auto wordt gehaald voor onderhoud, geen gezeur met schade en verzekeringen.

En voor echt plezier heb ik al een auto voor privé, maar die is niet geschikt voor woon-werk.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69490288
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:25 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

V50 heeft ook maar 20% bijtelling.
ja, een V50 zou tof zijn, maar zojuist even berekend, de V50 diesel met A label kost me naast meer bijtelling dan nog eens 300,- aan eigen bijdrage omdat ie ruim 300 euro duurder is dan mijn lease budget in tegenstelling tot een hybride.
pi_69490317
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:48 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalen
quote:
Daarbij is het makkelijk dat alles geregeld wordt, auto wordt gehaald voor onderhoud, geen gezeur met schade en verzekeringen.
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.
quote:
En voor echt plezier heb ik al een auto voor privé, maar die is niet geschikt voor woon-werk.
Koop je er 2, die heb je nu ook.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69492401
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:04 schreef r8ality het volgende:

[..]

My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalen
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn leaseauto kost netto ongeveer evenveel als dat ik hem privé zou rijden, ik heb nu alleen minder risico's.
quote:
[..]

Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.
De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.
quote:
[..]

Koop je er 2, die heb je nu ook.
We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69492487
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Fugie het volgende:
leaseautos zijn ook veel te duur, maar dat snappen veel mensen niet ofzo
Nou, leg uit.....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69492725
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn leaseauto kost netto ongeveer evenveel als dat ik hem privé zou rijden, ik heb nu alleen minder risico's.
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.
quote:
De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.
Pikkies werken teveel inderdaad.
quote:
We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69492887
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:13 schreef r8ality het volgende:

[..]

Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.
Maar ik mag dan weer netjes een splinternieuwe uitzoeken.
quote:
[..]

Pikkies werken teveel inderdaad.
Afgelopen 12 maand ongeveer 10 week vakantie gehad
Ik vind gewoon elke vrije dag kostbaar
quote:
[..]

Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.
Geen verschil dus. Behalve dat ik nu goedkoper uit ben
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69493721
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...

Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69494043
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan onderschat je de kosten van een Porsche...

Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik .

Mag allemaal van de zaak .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69494132
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:

[..]

Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik .

Mag allemaal van de zaak .
Dan is je huisgenoot goed bezig. Prima toch? Zal jou roesten wat die zaak aan kosten kwijt is Maar het gaat hier goed offtopic, mensen die anderen voor gek verklaren dat ze een lease auto nemen snappen het principe leasen niet helemaal geloof ik Voor ik zeg maar 150 euro bijtelling per maand een spiksplinternieuwe auto rijden met tankpas en al is meestal een stuk goedkoper dan een eigen auto en 19 cent per km vergoeding
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69494161
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:

Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik .

Mag allemaal van de zaak .
Dan is het een beloningsmiddel. En woont hij kennelijk dicht bij zijn werk... Wat is het probleem?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69494256
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan onderschat je de kosten van een Porsche...

Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input

En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt

Maar om verder ontopic te blijven. Ik kan goed begrijpen dat TS voor een Prius gekozen heeft. Ik zou in zijn plek waarschijnlijk niet dezelfde keuzen maken, maar dat zal meer aan mij liggen dan aan de gemiddelde autobezitter
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69494428
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef PeeJay1980 het volgende:

Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
quote:
En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69494631
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
Ik weet het
quote:
[..]

Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Die kilometers bijhouden is een stuk simpeler inderdaad.

Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen. Dat doe ik liever comfortabel
En bagageruimte heeft het apparaat ook niet
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69494887
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen.
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69495101
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
KLIK
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:42:23 #245
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69496057
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nou, leg uit.....
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
pi_69496152
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:16 schreef PeeJay1980 het volgende:

KLIK
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69496328
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:

Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.

ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
pi_69496363
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
In jouw geval dus inderdaad. Als je dik 60.000km per jaar rijdt, dan gaat de balans de andere kant op
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Nog niet geweest, maar het is wel de bedoeling om daar met de auto naartoe te gaan. Vooralsnog blijft het bij 'toeren' op de openbare weg
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69497177
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:50 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69502159
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Je begrijpt dat bij lease de baas die 700 euro betaald en dat je anders gewoon een te dure smaak hebt?

En ik rijd veel voor mijn werk (de 2.500 ~ 3.000 per maand haal ik gemakkelijk) en dan heb ik het nog niet over mijn priverijden gehad, dus een comfortabele auto is dan wel nodig.
Mijn baas betaald het grootste deel van mijn leasetarief (ik zit een klein beetje eroverheen omdat ik een aantal opties genomen heb) maar uiteindelijk betaal ik ¤150 per maand (met bijtelling) voor een nieuwe auto waar ik verder geen omkijken naar heb en ik ook prive mag rijden met de tankpas.
pi_69503064
Hoe kun je in godsnaam tegen gemak zijn?

"Ja ik breng liever mijn auto zelf naar de garage dan dat deze opgehaald wordt".
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:58:08 #252
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69506412
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
pi_69506509
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Nee, mensen denken niet na door altijd het duurste model te willen, dat is wat anders.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69511259
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:21 schreef Geqxon het volgende:
Hoe kun je in godsnaam tegen gemak zijn?

"Ja ik breng liever mijn auto zelf naar de garage dan dat deze opgehaald wordt".
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69512198
Ik vind dat er een minimum aan geluid moet zijn dat een auto moet produceren. Ben in de wijk al meerdere keren bijna overhoop gereden door zo'n teringtoyota. Gewoon een speaker eronder met motorgeluid.
pi_69514631
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:32 schreef WTFbbq het volgende:
Ik vind dat er een minimum aan geluid moet zijn dat een auto moet produceren. Ben in de wijk al meerdere keren bijna overhoop gereden door zo'n teringtoyota. Gewoon een speaker eronder met motorgeluid.
voor visueel gehandicapten zou dat inderdaad handig zijn. indien je niet visueel gehandicapt bent, dan is het meer een kwestie van natuurlijke selectie: de slimmerikken kijken voordat ze oversteken en overleven, de dommerikken niet.
pi_69514653
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.

het is maar waar je het mee vergelijkt. Mijn vorige auto moest dus eens per drie maanden voor een beurt naar de garage omdat ik tegen die tijd alweer 15-20K kilometer gereden had. En dan was ik elke keer weer 3-4 honderd euro kwijt.
Stel dat ik met een prive bak nog maar een keer per jaar naar de garage moet en onderdelen minder frequent aan vervanging toe zijn, dan scheelt dat enorm in mijn referentiekader.
pi_69514742
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.
De meeste leaserijders hebben toch een tankpas, het zal ze worst wezen (en mij ook).

TT change: Leasen is voor autohaters of zo?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69517218
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.

daar ben ik het mee eens. Netto hou ik bijvoorbeeld niet heel veel meer over dan eerst:

300 euro netto reisvergoeding vervalt, 150 euro eigen bijdrage moet ik betalen. Dus netto kost de prius me 450 euro.
Mijn vorige prive auto kostte me datzelfde bedrag per maand in operationele kosten (m.u.v. afschrijving en onderhoud).

nou, de afschrijving op mijn prive auto in de afgelopen twee jaar bedroeg 290 euro per maand, onderhoud pakweg 100 euro per maand. oftewel ik ga er netto 400 euro op vooruit per maand.
pi_69517582
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:15 schreef Pheno het volgende:

TT change: Leasen is voor autohaters of zo?
Leasen is gewoon interessant voor ondernemingen. Het houdt vermogen vrij om te ondernemen. Maar het blijft natuurlijk relatief duur (de leasemij wil immers ook geld verdienen).

Het grote voordeel van operational lease (want daar heb je het in dit geval over) is dat je vooraf weet wat de auto gaat kosten. Toch kun je bij veel merken ook zonder lease tot vergelijkbare modellen komen. Mobiliteitsgarantie is tegenwoordig normaal, zelfs bij tweedehands bij de merkdealer. VW gaat zelfs nog iets verder, die geeft mobiliteitsgarantie zo lang als de auto bij de dealer wordt onderhouden (wellicht met een maximum, maar dat weet ik even niet zo). Daarnaast heb je onderhoudsplannen in combinatie met verlengde garantie. Je koopt dan vooraf onderhoud in. Dan blijft dus alleen de waardeontwikkeling over als onzekerheid... Maar goed, ondernemingen blijven in beginsel vasthouden aan lease, al was het maar vanwege het vrijhouden van vermogen.

Voor de werknemer is dit allemaal minder interessant. Leasen beperkt de keuze vaak. En de bijtelling zorgt ervoor dat het alleen interessant is als je OF een gloednieuwe auto neemt, OF een hele oude (>15 jr, vanaf 1-1-2010 >25 jr.).

Een echte autoliefhebber heeft toch vaak een smaak die zich lastig met die beperking laat verenigen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69517637
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:47 schreef bluebit het volgende:

daar ben ik het mee eens.
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.

Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69518366
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.

Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
uhm, ik was het er mee eens! echt waar!

en inderdaad, als je naar mijn rekensom voorbeeld kijkt, dan is het inderdaad zo dat er een omslagpunt zit ergens. In mijn geval scheelt leasen mij persoonlijk al snel een eurootje of 400 aan onderhoud en afschrijving per maand. als je minder kilometers rijdt, benzine in plaats van diesel en wellicht een auto die minder snel afschrijft, dan wordt de besparing minder totdat je op een gegeven moment goedkoper uit bent met prive.

ergo: ik ben het er mee eens dat je bij de overweging voor een lease auto die rekensom moet gaan maken. In mijn voorbeeld zie je ook dat als ik een andere auto had gekozen, dan had ik een stuk meer bijtelling gehad en was mijn voordeel niet zo groot geweest of misschien had ik dan zelfs quitte gespeeld.....
Maar goed, ik wilde er wel graag op vooruit gaan betreffende besteedbaar inkomen.
pi_69518819
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Exact. Met mijn auto haal ik voordeel, maar ik zie genoeg collega's een auto bestellen waarbij ze niet doorhebben dat ze teveel betalen om met zo'n auto te rijden.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:02:10 #264
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69519680
Ik heb bespaar sinds gister ook 150euro NETTO p/mnd

Geen prius maar de concurent ervan. Om het groene imago toch een beetje om zeep te helpen heb ik er meteen 17inch velgen onder laten zetten

pi_69519954
Ah, nog zo'n ik wil wel maar ik kan niet auto .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69520178
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:09 schreef r8ality het volgende:
Ah, nog zo'n ik wil wel maar ik kan niet auto .
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobby

En dan snap ik waarom die mensen er niet al te veel geld aan willen spenderen. En als de regering zo aardig is om belastingkorting te geven op bepaalde modellen, dan krijg je die mensen juist in zo'n model Heerlijke oneerlijke concurrentie, waar ik o.a. ook lekker van profiteer.

Dat er mensen zijn die een auto als hobby zien: prima, geniet er van. Geef je geld er vooral aan uit, dat doe ik ook aan mijn hobbies
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69520309
Qua uiterlijk vind ik die Civic een stuk mooier dan de Prius. Als je weinig met auto's hebt, dan is die Civic een heel goede keuze denk ik. Dan zou ik waarschijnlijk ook voor een Civic opteren
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:20:47 #268
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69520362
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobby

En dan snap ik waarom die mensen er niet al te veel geld aan willen spenderen. En als de regering zo aardig is om belastingkorting te geven op bepaalde modellen, dan krijg je die mensen juist in zo'n model Heerlijke oneerlijke concurrentie, waar ik o.a. ook lekker van profiteer.

Dat er mensen zijn die een auto als hobby zien: prima, geniet er van. Geef je geld er vooral aan uit, dat doe ik ook aan mijn hobbies
Dat dus, tevens wil ik gewoon comfortabel van A naar B komen en dat doet deze auto. Door de geweldige automaat rij ik ook nog eens veel rustiger als in mijn vorige Seat Leon 130pk TDI en dat scheelt weer boetes.

Qua sportifiteit ga ik er idd op achteruit qua comfort ga ik er aanzienlijk op voorruit en het scheelt mij 1800 euro per jaar. Van dat geld kan ik aardig wat circuitdaagjes voor de motor voor boeken

Ik rij voor 120 euro p/mnd inc brandstof nu een gloednieuwe auto waar ik onbeperkt prive in mag rijden.
pi_69520408
Rotte wereld .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:23:05 #270
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69520436
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:22 schreef r8ality het volgende:
Rotte wereld .

Jouw posts zijn inhoudelijk wel heel sterk zeg
pi_69520662
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jouw posts zijn inhoudelijk wel heel sterk zeg
Ik hoef geen ellenlange verhalen en argumentaties erbij te gaan slepen om mijn mening te verkondigen. Sim-pel.

En hybride-auto's zijn voor mensen die alleen maar aan geld kunnen denken of in het milieu-fabeltje geloven.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69520817
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:30 schreef r8ality het volgende:

[..]


En hybride-auto's zijn voor mensen die alleen maar aan geld kunnen denken of in het milieu-fabeltje geloven.
Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geld
Jouw leven draait alleen om auto's of zo?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69521630
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geld
Jouw leven draait alleen om auto's of zo?
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69521785
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken .
maar een 15 jaar oud bakje is langs geen kanten zo veilig of een prius, en langs geen kanten zo betrouwbaar of een prius in lease... Als het je dus niet uitmaakt waarmee je rijdt is een prius een zeer mooie wagen, aangezien hij niet veel kost, betrouwbaar & veilig is.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69521834
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken .
Ik rijd 50+k km per jaar, laat mij lekker in een nieuwere auto zitten waar gemak in zit
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69522520
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken .
nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijken

Overigens jij rijdt een 20 jaar oude volvo, die je per maand toch ook snel een 50 tot 100 euro kost. Ik persoonlijk leg dan liever een paar euro bij om een moderne auto te rijden die meer comfort, betere wegligging, betere veiligheid, beter verbruik (om maar wat zaken te noemen) biedt.

maar goed, lijkt me onzinnig om met iemand te discussieren die alleen kan roepen dat een hybride rijder goedkoop is terwijl ie zelf met een oud barrel rondrijdt en dat als een volwaardig alternatief beschouwd op een moderne auto
pi_69522712
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:28 schreef bluebit het volgende:

[..]

nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijken

Overigens jij rijdt een 20 jaar oude volvo, die je per maand toch ook snel een 50 tot 100 euro kost. Ik persoonlijk leg dan liever een paar euro bij om een moderne auto te rijden die meer comfort, betere wegligging, betere veiligheid, beter verbruik (om maar wat zaken te noemen) biedt.
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.

Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto . E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik: . Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
quote:
maar goed, lijkt me onzinnig om met iemand te discussieren die alleen kan roepen dat een hybride rijder goedkoop is terwijl ie zelf met een oud barrel rondrijdt en dat als een volwaardig alternatief beschouwd op een moderne auto
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69522862
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:

[..]

Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.

Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto . E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik: . Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
[..]

Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren .
ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.

autoliefhebber ben ik zeker, maar ik ga niet zelf 400 netto per maand betalen om MIJN auto in drie jaar tijd VOOR de baas op te rijden.
pi_69522902
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:

[..]

Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Grande Punto ofzo.

Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto . E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik: . Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.

En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
quote:
[..]

Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren .
Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69523045
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.

autoliefhebber ben ik zeker, maar ik ga niet zelf 400 netto per maand betalen om MIJN auto in drie jaar tijd VOOR de baas op te rijden.
Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.

En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:49:37 #281
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523109
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.

En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
[..]

Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
Heb zelf als voorloop auto op de Civic een Grande Punto sport gereden 130pk JTD.

Wat kan ik erover zeggen:
Het is gewoon een auto in de B klasse en dat merk je aan alles (behalve het vermogen van de heeeerlijke JTD motor, daar kan een TDI niet tegenop). Comfort is matig als je het vergelijkt met bijv. een Seat Leon maar mijn ervaring is dat deze Grande Punto toch veel fijner rijd als een van +10 jaar.

Vooral de ergonomie,wegliggen en de souplesse van de motor zijn gewoon aanzienlijke beter als je het tegen een oud hok zet van +10 jaar.
pi_69523114
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:
Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.
quote:
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto . E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheid . Toch niet meer ivm de hedendaagse normen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69523168
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:

[..]

En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
Dat zou ik ook verwachten. Eventueel nog met kilometervergoeding erbij.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69523197
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.
Qua wegligging is die Punto wel beter ja. ABS, koppelt lichter, schakelt lichter en stuurt lichter. En dat is precies het probleem. Je hebt er geen gevoel bij. En qua vering is de Volvo natuurlijk superieur .
quote:
En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
Ik rijd nog liever in een Punto dan in een Prius .
quote:
Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
Jawel hoor, zelf een auto kopen, leasevergoeding + kilometervergoeding beuren en zelf voor het onderhoud zorgen.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:52:18 #285
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523210
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:

[..]

Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.

En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd

veel bedrijven doen dit niet.

Mijn baas laat me echt niet in een oude auto naar klanten toegaan. De auto is het onderdeel van het werk en moet het gewoon ten alle tijden doen en betrouwbaar zijn.

Maar waarom zou ik een eigen auto gaan rijden als ik voor 120 euro p/mnd inc brandstof een gloednieuwe comfortabele auto rij die naar mijn smaak is , of is het gewoon pure afgunst vannuit jou kant.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:54:39 #286
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523275
Het ideale van een lease auto is juist dat je nergens geen omkijken naar heb. Je betaald 120 euro p/mnd en je hoeft nergens aan te denken. Je bent gewoon klaar en je hebt als klap op de vuurpijl heb je om de drie jaar een nieuwe auto voor de deur staan
pi_69523297
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:49 schreef Athmozz het volgende:

244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.
Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.
quote:
zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheid . Toch niet meer ivm de hedendaagse normen.
Klopt. Heden ten dage hoeven mensen helemaal zelf niet meer op te letten of ze het fout doen. Dat doet de auto wel . Dan heb je inderdaad absorptiezones, traction control, abs en airbags nodig. Ik niet. En bij een vrachtwagenbotsing leg je in allebei het loodje.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69523337
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Het ideale van een lease auto is juist dat je nergens geen omkijken naar heb. Je betaald 120 euro p/mnd en je hoeft nergens aan te denken. Je bent gewoon klaar en je hebt als klap op de vuurpijl heb je om de drie jaar een nieuwe auto voor de deur staan
Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:57:53 #289
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523366
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:55 schreef r8ality het volgende:

[..]

Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.
[..]

Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.

Dat is comfort, als je er aangewent ben wil je niet meer anders. Voor mij een absoluut eis voor een auto.

Airco alleen is trouwens ook kut.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:59:07 #290
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523407
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:56 schreef r8ality het volgende:

[..]

Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.
Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden buiten het feit dat je jezelf dan wel druk moet maken om beurtjes, reparaties, apk en afschrijving.

Leg dat eens uit.
pi_69523420
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.

Dat is comfort, als je er aangewent ben wil je niet meer anders. Voor mij een absoluut eis voor een auto.

Airco alleen is trouwens ook kut.
Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.

Niet meer aan knoppen draaien, lui noemen ze dat .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:01:20 #292
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523489
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.

Niet meer aan knoppen draaien, lui noemen ze dat .
Het is maar net wat je gewent ben.
Vroeger reed ik ook oude auto's en wist ik ook niet beter, ik heb nu al 5 jaar lang auto;s van de zaak en dan raak je aan luxe gewent, en wat is daarvan het probleem?

Gemak dient de mens, en waarom basic reizen als het ook luxe kan?
pi_69523544
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden?

Leg dat eens uit.
Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.

Had je exact dezelfde gekocht en zelf onderhouden als ie niet in je leasepakket had gezeten?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69523615
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is maar net wat je gewent ben.
Vroeger reed ik ook oude auto's en wist ik ook niet beter, ik heb nu al 5 jaar lang auto;s van de zaak en dan raak je aan luxe gewent, en wat is daarvan het probleem?

Gemak dient de mens, en waarom basic reizen als het ook luxe kan?
Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halen .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:05:14 #295
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523628
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef r8ality het volgende:

[..]

Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.

Had je exact dezelfde gekocht en zelf onderhouden als ie niet in je leasepakket had gezeten?
Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:07:42 #296
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523706
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:04 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halen .

Dat is de emotie die JIJ bij alle oude auto's heb en dat is subjectief.
Dat lease-auto's niet 20 jaar worden zal eerder komen omdat er veel kilometers in worden gemaakt.

Begin dit jaar heb ik mijn 3 jaar oude Leon ingeleverd met 140.000km en buiten het onderhoud heb ik nooit extra naar de garage hoeven gaan
pi_69523746
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.
Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud? .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69523794
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is de emotie die JIJ bij alle oude auto's heb en dat is subjectief.
Dat lease-auto's niet 20 jaar worden zal eerder komen omdat er veel kilometers in worden gemaakt.

Begin dit jaar heb ik mijn 3 jaar oude Leon ingeleverd met 140.000km en buiten het onderhoud heb ik nooit extra naar de garage hoeven gaan
Die Leon gaat vanaf nu t/m het einde van z'n leven de 2 ton misschien net aantikken . Maar over 10 jaar ligt ie allang op de sloop.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:10:21 #299
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523803
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:08 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud? .

Je denkt zeker dat ik de hoge afschrijving in de eerste paar jaar ga betalen

Nogmaals het gaat er niet om hoe oud de auto is maar of hij naar mijn smaak is, genoeg comfort bied en betrouwbaar is.
pi_69523846
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]


Je denkt zeker dat ik de hoge afschrijving in de eerste paar jaar ga betalen

Nogmaals het gaat er niet om hoe oud de auto is maar of hij naar mijn smaak is, genoeg comfort bied en betrouwbaar is.
Zou je exact dezelfde lease-wagen terugkopen?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')