dat zijn dus dingen die mij aan die wagen tegenstekenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
De restafval van een Prius is tegenwoordig al zo goed als nul, dus wat je ijlt over die accu's is me een raadsel. Ik denk dat het verschil tussen andere merken niet zo heel spannend is, dat ben ik met je eens, maar die onzinverhalen die de wereld in zijn geholpen om de Prius in een kwaad daglicht te stellen zijn ook sterk overtrokken hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef ooge het volgende:
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht ligt overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt. Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar
Er stond iets bij... nl. dat ik het over mijn beleving heb.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
quote:Op maandag 25 mei 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
Ik heb 'm op de cruise control gezet op 60, paar sec gewacht en dan gas geven. Wel even gekeken of er geen autos achter me waren, ik ben geen lul die de boel gaat ophoudenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt. Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen
. Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
Als ik het goed zie kijken die gewoon naar de fabriekscijfers en hebben ze niet getest. Dus dat zegt mij nog minder dan Topgear eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:
Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html
quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen
holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempelquote:En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering.
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 08:48 schreef Athmozz het volgende:
[..]. Ben je nou serieus dat dat 7 seconden duurt? Dan zit ik er inderdaad niet naast, zal vanmiddag mijn auto'tje eens uitlaten om dat te testen (8 jaar oude 2.0 diesel), maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dat in minder dan 7 seconden klaar :p
[..]
Je kent de haakse bocht in de wijk niet, ook met mijn vorige Audi schoot de ESP aan hoorquote:holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempelIk wil niet weten welke richting jij uitstuurt op een drempel, maar ESP zorgt ervoor dat je voertuig de richting uit gaat die jij stuurt... Normaal ga je recht een drempel op, dus je ESP zou daar niet mogen ingrijpen (of je gaat er keihard over & draait de bocht al in tijdens het nemen van je drempel, maar dan is de prius geen geschikte wagen voor je)
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagenquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoorDaar ging het toch om in eerste instantie? Racen doe je maar daar in Assen, daar mag het
eens, maar dat valt me dus reuze mee. ik was er bang voor dat ie niet het vermogen had om inderdaad van bijvoorbeeld 100 naar 130 te gaan (situatie: je rijdt op vrachtwagen af, wacht tot persoon je ingehaald heeft, gas erop, naar links, inhalen, terug naar rechts).quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagen. Als je vlot uit de voeten kunt, dan zit je sowieso veiliger als je even iemand wil inhalen, aangezien je dan sneller terug op je eigen vak zit. Ik weet ook dat de gemiddelde verkeersdeelnemer veel minder hard optrekt, maar het is gewoon handig om het eens te kunnen doen (sowieso moet ik dat af en toe eens goed doen, dan blaas ik al het roet uit mijn motor
. Is dus beter voor mijn wagen om af en toe eens hard door te trekken.)
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:56 schreef r8ality het volgende:
Is dit GroenLinks topic nou nog niet dicht.
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halenquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef bluebit het volgende:
[..]
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bentquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:20 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halen
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-autoquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:22 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bent
re8lity heeft trouwens ook wat met volvo's, da's dan wel weer goed.
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto.
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:29 schreef bluebit het volgende:
[..]
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:
elke andere auto dan een volvo is ruk, dus als je toch een andere auto moet nemen, dan maakt het weinig uit wat voor auto, want ze zijn toch allemaal niet datgene wat je echt wilt.
Kun je net zo goed een hybride rijden, rij je tenminste rond in iets anders dan een ford, golfje, seatje of welke andere grijze muis.
Net als een volvo die toch een iets andere (stijlvollere?) uitstraling heeft dan vele andere merken (vind ik en daarom vind ik volvos mooi)
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:56 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, das de hele essentie. ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een auto die niet van mij is. Volvo heeft nog geen schone motoren die qua bijtelling interessant zijn, en een C30 1.6D vind ik te klein en te duur voor zijn afmeting.
Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef r8ality het volgende:
Het is het eeuwige A naar B volk tegen de mensen die hun auto als hobby zien. Als je een beetje auto's leuk vind wil je niet eens een leasebak, maar stop je de leasevergoeding/bijtelling in je zak en koopt/onderhoud daar je eigen auto van.
Redenen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.quote:
ja, een V50 zou tof zijn, maar zojuist even berekend, de V50 diesel met A label kost me naast meer bijtelling dan nog eens 300,- aan eigen bijdrage omdat ie ruim 300 euro duurder is dan mijn lease budget in tegenstelling tot een hybride.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalenquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:48 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.quote:Daarbij is het makkelijk dat alles geregeld wordt, auto wordt gehaald voor onderhoud, geen gezeur met schade en verzekeringen.
Koop je er 2, die heb je nu ook.quote:En voor echt plezier heb ik al een auto voor privé, maar die is niet geschikt voor woon-werk.
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huisquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:04 schreef r8ality het volgende:
[..]
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalen
De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.quote:[..]
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.
We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.quote:[..]
Koop je er 2, die heb je nu ook.
Nou, leg uit.....quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Fugie het volgende:
leaseautos zijn ook veel te duur, maar dat snappen veel mensen niet ofzo
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn leaseauto kost netto ongeveer evenveel als dat ik hem privé zou rijden, ik heb nu alleen minder risico's.
Pikkies werken teveel inderdaad.quote:De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.quote:We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.
Maar ik mag dan weer netjes een splinternieuwe uitzoeken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:13 schreef r8ality het volgende:
[..]
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.
Afgelopen 12 maand ongeveer 10 week vakantie gehadquote:[..]
Pikkies werken teveel inderdaad.
Geen verschil dus. Behalve dat ik nu goedkoper uit benquote:[..]
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ikquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...
Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Dan is je huisgenoot goed bezig. Prima toch? Zal jou roesten wat die zaak aan kosten kwijt isquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:
[..]
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik.
Mag allemaal van de zaak.
Dan is het een beloningsmiddel. En woont hij kennelijk dicht bij zijn werk... Wat is het probleem?quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik.
Mag allemaal van de zaak.
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de inputquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...
Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input![]()
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...quote:En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt
Ik weet hetquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
Die kilometers bijhouden is een stuk simpeler inderdaad.quote:[..]
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen.
KLIKquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
in mijn geval:quote:
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
In jouw geval dus inderdaad. Als je dik 60.000km per jaar rijdt, dan gaat de balans de andere kant opquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Nog niet geweest, maar het is wel de bedoeling om daar met de auto naartoe te gaan. Vooralsnog blijft het bij 'toeren' op de openbare wegquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:50 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
Je begrijpt dat bij lease de baas die 700 euro betaald en dat je anders gewoon een te dure smaak hebt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Nee, mensen denken niet na door altijd het duurste model te willen, dat is wat anders.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:21 schreef Geqxon het volgende:
Hoe kun je in godsnaam tegen gemak zijn?
"Ja ik breng liever mijn auto zelf naar de garage dan dat deze opgehaald wordt".
voor visueel gehandicapten zou dat inderdaad handig zijn. indien je niet visueel gehandicapt bent, dan is het meer een kwestie van natuurlijke selectie: de slimmerikken kijken voordat ze oversteken en overleven, de dommerikken niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:32 schreef WTFbbq het volgende:
Ik vind dat er een minimum aan geluid moet zijn dat een auto moet produceren. Ben in de wijk al meerdere keren bijna overhoop gereden door zo'n teringtoyota. Gewoon een speaker eronder met motorgeluid.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.
De meeste leaserijders hebben toch een tankpas, het zal ze worst wezen (en mij ook).quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Leasen is gewoon interessant voor ondernemingen. Het houdt vermogen vrij om te ondernemen. Maar het blijft natuurlijk relatief duur (de leasemij wil immers ook geld verdienen).quote:
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.quote:
uhm, ik was het er mee eens! echt waar!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.
Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Exact. Met mijn auto haal ik voordeel, maar ik zie genoeg collega's een auto bestellen waarbij ze niet doorhebben dat ze teveel betalen om met zo'n auto te rijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobbyquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:09 schreef r8ality het volgende:
Ah, nog zo'n ik wil wel maar ik kan niet auto.
Dat dus, tevens wil ik gewoon comfortabel van A naar B komen en dat doet deze auto. Door de geweldige automaat rij ik ook nog eens veel rustiger als in mijn vorige Seat Leon 130pk TDI en dat scheelt weer boetes.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobby
En dan snap ik waarom die mensen er niet al te veel geld aan willen spenderen. En als de regering zo aardig is om belastingkorting te geven op bepaalde modellen, dan krijg je die mensen juist in zo'n modelHeerlijke oneerlijke concurrentie, waar ik o.a. ook lekker van profiteer.
Dat er mensen zijn die een auto als hobby zien: prima, geniet er van. Geef je geld er vooral aan uit, dat doe ik ook aan mijn hobbies
Ik hoef geen ellenlange verhalen en argumentaties erbij te gaan slepen om mijn mening te verkondigen. Sim-pel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jouw posts zijn inhoudelijk wel heel sterk zeg
Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geldquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:30 schreef r8ality het volgende:
[..]
En hybride-auto's zijn voor mensen die alleen maar aan geld kunnen denken of in het milieu-fabeltje geloven.
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geld
Jouw leven draait alleen om auto's of zo?
maar een 15 jaar oud bakje is langs geen kanten zo veilig of een prius, en langs geen kanten zo betrouwbaar of een prius in lease... Als het je dus niet uitmaakt waarmee je rijdt is een prius een zeer mooie wagen, aangezien hij niet veel kost, betrouwbaar & veilig is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken.
Ik rijd 50+k km per jaar, laat mij lekker in een nieuwere auto zitten waar gemak in zitquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken.
nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken.
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:28 schreef bluebit het volgende:
[..]
nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijken
Overigens jij rijdt een 20 jaar oude volvo, die je per maand toch ook snel een 50 tot 100 euro kost. Ik persoonlijk leg dan liever een paar euro bij om een moderne auto te rijden die meer comfort, betere wegligging, betere veiligheid, beter verbruik (om maar wat zaken te noemen) biedt.
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financierenquote:maar goed, lijkt me onzinnig om met iemand te discussieren die alleen kan roepen dat een hybride rijder goedkoop is terwijl ie zelf met een oud barrel rondrijdt en dat als een volwaardig alternatief beschouwd op een moderne auto
ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:
[..]
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.
Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto. E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik:. Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
[..]
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren.
Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:
[..]
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Grande Punto ofzo.
Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto. E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik:. Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaanquote:[..]
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren.
Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.
autoliefhebber ben ik zeker, maar ik ga niet zelf 400 netto per maand betalen om MIJN auto in drie jaar tijd VOOR de baas op te rijden.
Heb zelf als voorloop auto op de Civic een Grande Punto sport gereden 130pk JTD.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.
En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
[..]
Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan![]()
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:
Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheidquote:Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto. E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Dat zou ik ook verwachten. Eventueel nog met kilometervergoeding erbij.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:
[..]
En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
Qua wegligging is die Punto wel beter ja. ABS, koppelt lichter, schakelt lichter en stuurt lichter. En dat is precies het probleem. Je hebt er geen gevoel bij. En qua vering is de Volvo natuurlijk superieurquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.
Ik rijd nog liever in een Punto dan in een Priusquote:En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
Jawel hoor, zelf een auto kopen, leasevergoeding + kilometervergoeding beuren en zelf voor het onderhoud zorgen.quote:Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan![]()
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:
[..]
Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.
En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:49 schreef Athmozz het volgende:
244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.
Klopt. Heden ten dage hoeven mensen helemaal zelf niet meer op te letten of ze het fout doen. Dat doet de auto welquote:zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheid. Toch niet meer ivm de hedendaagse normen.
Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Het ideale van een lease auto is juist dat je nergens geen omkijken naar heb. Je betaald 120 euro p/mnd en je hoeft nergens aan te denken. Je bent gewoon klaar en je hebt als klap op de vuurpijl heb je om de drie jaar een nieuwe auto voor de deur staan
Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:55 schreef r8ality het volgende:
[..]
Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.
[..]
Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden buiten het feit dat je jezelf dan wel druk moet maken om beurtjes, reparaties, apk en afschrijving.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:56 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.
Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.
Dat is comfort, als je er aangewent ben wil je niet meer anders. Voor mij een absoluut eis voor een auto.
Airco alleen is trouwens ook kut.
Het is maar net wat je gewent ben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.
Niet meer aan knoppen draaien, lui noemen ze dat.
Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden?
Leg dat eens uit.
Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is maar net wat je gewent ben.
Vroeger reed ik ook oude auto's en wist ik ook niet beter, ik heb nu al 5 jaar lang auto;s van de zaak en dan raak je aan luxe gewent, en wat is daarvan het probleem?
Gemak dient de mens, en waarom basic reizen als het ook luxe kan?
Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.
Had je exact dezelfde gekocht en zelf onderhouden als ie niet in je leasepakket had gezeten?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:04 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halen.
Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.
Die Leon gaat vanaf nu t/m het einde van z'n leven de 2 ton misschien net aantikkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is de emotie die JIJ bij alle oude auto's heb en dat is subjectief.
Dat lease-auto's niet 20 jaar worden zal eerder komen omdat er veel kilometers in worden gemaakt.
Begin dit jaar heb ik mijn 3 jaar oude Leon ingeleverd met 140.000km en buiten het onderhoud heb ik nooit extra naar de garage hoeven gaan
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:08 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud?.
Zou je exact dezelfde lease-wagen terugkopen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je denkt zeker dat ik de hoge afschrijving in de eerste paar jaar ga betalen
Nogmaals het gaat er niet om hoe oud de auto is maar of hij naar mijn smaak is, genoeg comfort bied en betrouwbaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |