Nee, mensen denken niet na door altijd het duurste model te willen, dat is wat anders.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:21 schreef Geqxon het volgende:
Hoe kun je in godsnaam tegen gemak zijn?
"Ja ik breng liever mijn auto zelf naar de garage dan dat deze opgehaald wordt".
voor visueel gehandicapten zou dat inderdaad handig zijn. indien je niet visueel gehandicapt bent, dan is het meer een kwestie van natuurlijke selectie: de slimmerikken kijken voordat ze oversteken en overleven, de dommerikken niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:32 schreef WTFbbq het volgende:
Ik vind dat er een minimum aan geluid moet zijn dat een auto moet produceren. Ben in de wijk al meerdere keren bijna overhoop gereden door zo'n teringtoyota. Gewoon een speaker eronder met motorgeluid.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.
De meeste leaserijders hebben toch een tankpas, het zal ze worst wezen (en mij ook).quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Leasen is gewoon interessant voor ondernemingen. Het houdt vermogen vrij om te ondernemen. Maar het blijft natuurlijk relatief duur (de leasemij wil immers ook geld verdienen).quote:
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.quote:
uhm, ik was het er mee eens! echt waar!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.
Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Exact. Met mijn auto haal ik voordeel, maar ik zie genoeg collega's een auto bestellen waarbij ze niet doorhebben dat ze teveel betalen om met zo'n auto te rijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobbyquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:09 schreef r8ality het volgende:
Ah, nog zo'n ik wil wel maar ik kan niet auto.
Dat dus, tevens wil ik gewoon comfortabel van A naar B komen en dat doet deze auto. Door de geweldige automaat rij ik ook nog eens veel rustiger als in mijn vorige Seat Leon 130pk TDI en dat scheelt weer boetes.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobby
En dan snap ik waarom die mensen er niet al te veel geld aan willen spenderen. En als de regering zo aardig is om belastingkorting te geven op bepaalde modellen, dan krijg je die mensen juist in zo'n modelHeerlijke oneerlijke concurrentie, waar ik o.a. ook lekker van profiteer.
Dat er mensen zijn die een auto als hobby zien: prima, geniet er van. Geef je geld er vooral aan uit, dat doe ik ook aan mijn hobbies
Ik hoef geen ellenlange verhalen en argumentaties erbij te gaan slepen om mijn mening te verkondigen. Sim-pel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jouw posts zijn inhoudelijk wel heel sterk zeg
Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geldquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:30 schreef r8ality het volgende:
[..]
En hybride-auto's zijn voor mensen die alleen maar aan geld kunnen denken of in het milieu-fabeltje geloven.
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geld
Jouw leven draait alleen om auto's of zo?
maar een 15 jaar oud bakje is langs geen kanten zo veilig of een prius, en langs geen kanten zo betrouwbaar of een prius in lease... Als het je dus niet uitmaakt waarmee je rijdt is een prius een zeer mooie wagen, aangezien hij niet veel kost, betrouwbaar & veilig is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken.
Ik rijd 50+k km per jaar, laat mij lekker in een nieuwere auto zitten waar gemak in zitquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken.
nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken.
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:28 schreef bluebit het volgende:
[..]
nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijken
Overigens jij rijdt een 20 jaar oude volvo, die je per maand toch ook snel een 50 tot 100 euro kost. Ik persoonlijk leg dan liever een paar euro bij om een moderne auto te rijden die meer comfort, betere wegligging, betere veiligheid, beter verbruik (om maar wat zaken te noemen) biedt.
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financierenquote:maar goed, lijkt me onzinnig om met iemand te discussieren die alleen kan roepen dat een hybride rijder goedkoop is terwijl ie zelf met een oud barrel rondrijdt en dat als een volwaardig alternatief beschouwd op een moderne auto
ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:
[..]
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.
Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto. E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik:. Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
[..]
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren.
Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:
[..]
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Grande Punto ofzo.
Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto. E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik:. Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaanquote:[..]
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren.
Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.
autoliefhebber ben ik zeker, maar ik ga niet zelf 400 netto per maand betalen om MIJN auto in drie jaar tijd VOOR de baas op te rijden.
Heb zelf als voorloop auto op de Civic een Grande Punto sport gereden 130pk JTD.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.
En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
[..]
Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan![]()
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:
Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheidquote:Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto. E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Dat zou ik ook verwachten. Eventueel nog met kilometervergoeding erbij.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:
[..]
En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
Qua wegligging is die Punto wel beter ja. ABS, koppelt lichter, schakelt lichter en stuurt lichter. En dat is precies het probleem. Je hebt er geen gevoel bij. En qua vering is de Volvo natuurlijk superieurquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.
Ik rijd nog liever in een Punto dan in een Priusquote:En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
Jawel hoor, zelf een auto kopen, leasevergoeding + kilometervergoeding beuren en zelf voor het onderhoud zorgen.quote:Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan![]()
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:
[..]
Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.
En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:49 schreef Athmozz het volgende:
244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.
Klopt. Heden ten dage hoeven mensen helemaal zelf niet meer op te letten of ze het fout doen. Dat doet de auto welquote:zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheid. Toch niet meer ivm de hedendaagse normen.
Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Het ideale van een lease auto is juist dat je nergens geen omkijken naar heb. Je betaald 120 euro p/mnd en je hoeft nergens aan te denken. Je bent gewoon klaar en je hebt als klap op de vuurpijl heb je om de drie jaar een nieuwe auto voor de deur staan
Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:55 schreef r8ality het volgende:
[..]
Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.
[..]
Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden buiten het feit dat je jezelf dan wel druk moet maken om beurtjes, reparaties, apk en afschrijving.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:56 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.
Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.
Dat is comfort, als je er aangewent ben wil je niet meer anders. Voor mij een absoluut eis voor een auto.
Airco alleen is trouwens ook kut.
Het is maar net wat je gewent ben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.
Niet meer aan knoppen draaien, lui noemen ze dat.
Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden?
Leg dat eens uit.
Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is maar net wat je gewent ben.
Vroeger reed ik ook oude auto's en wist ik ook niet beter, ik heb nu al 5 jaar lang auto;s van de zaak en dan raak je aan luxe gewent, en wat is daarvan het probleem?
Gemak dient de mens, en waarom basic reizen als het ook luxe kan?
Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.
Had je exact dezelfde gekocht en zelf onderhouden als ie niet in je leasepakket had gezeten?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:04 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halen.
Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.
Die Leon gaat vanaf nu t/m het einde van z'n leven de 2 ton misschien net aantikkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is de emotie die JIJ bij alle oude auto's heb en dat is subjectief.
Dat lease-auto's niet 20 jaar worden zal eerder komen omdat er veel kilometers in worden gemaakt.
Begin dit jaar heb ik mijn 3 jaar oude Leon ingeleverd met 140.000km en buiten het onderhoud heb ik nooit extra naar de garage hoeven gaan
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:08 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud?.
Zou je exact dezelfde lease-wagen terugkopen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je denkt zeker dat ik de hoge afschrijving in de eerste paar jaar ga betalen
Nogmaals het gaat er niet om hoe oud de auto is maar of hij naar mijn smaak is, genoeg comfort bied en betrouwbaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |