Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef r8ality het volgende:
Het is het eeuwige A naar B volk tegen de mensen die hun auto als hobby zien. Als je een beetje auto's leuk vind wil je niet eens een leasebak, maar stop je de leasevergoeding/bijtelling in je zak en koopt/onderhoud daar je eigen auto van.
Redenen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.quote:
ja, een V50 zou tof zijn, maar zojuist even berekend, de V50 diesel met A label kost me naast meer bijtelling dan nog eens 300,- aan eigen bijdrage omdat ie ruim 300 euro duurder is dan mijn lease budget in tegenstelling tot een hybride.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalenquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:48 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.quote:Daarbij is het makkelijk dat alles geregeld wordt, auto wordt gehaald voor onderhoud, geen gezeur met schade en verzekeringen.
Koop je er 2, die heb je nu ook.quote:En voor echt plezier heb ik al een auto voor privé, maar die is niet geschikt voor woon-werk.
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huisquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:04 schreef r8ality het volgende:
[..]
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalen
De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.quote:[..]
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.
We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.quote:[..]
Koop je er 2, die heb je nu ook.
Nou, leg uit.....quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Fugie het volgende:
leaseautos zijn ook veel te duur, maar dat snappen veel mensen niet ofzo
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn leaseauto kost netto ongeveer evenveel als dat ik hem privé zou rijden, ik heb nu alleen minder risico's.
Pikkies werken teveel inderdaad.quote:De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.quote:We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.
Maar ik mag dan weer netjes een splinternieuwe uitzoeken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:13 schreef r8ality het volgende:
[..]
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.
Afgelopen 12 maand ongeveer 10 week vakantie gehadquote:[..]
Pikkies werken teveel inderdaad.
Geen verschil dus. Behalve dat ik nu goedkoper uit benquote:[..]
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ikquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...
Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Dan is je huisgenoot goed bezig. Prima toch? Zal jou roesten wat die zaak aan kosten kwijt isquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:
[..]
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik.
Mag allemaal van de zaak.
Dan is het een beloningsmiddel. En woont hij kennelijk dicht bij zijn werk... Wat is het probleem?quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik.
Mag allemaal van de zaak.
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de inputquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...
Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input![]()
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...quote:En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt
Ik weet hetquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
Die kilometers bijhouden is een stuk simpeler inderdaad.quote:[..]
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen.
KLIKquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
in mijn geval:quote:
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
In jouw geval dus inderdaad. Als je dik 60.000km per jaar rijdt, dan gaat de balans de andere kant opquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Nog niet geweest, maar het is wel de bedoeling om daar met de auto naartoe te gaan. Vooralsnog blijft het bij 'toeren' op de openbare wegquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:50 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
Je begrijpt dat bij lease de baas die 700 euro betaald en dat je anders gewoon een te dure smaak hebt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |