dat zijn dus dingen die mij aan die wagen tegenstekenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
De restafval van een Prius is tegenwoordig al zo goed als nul, dus wat je ijlt over die accu's is me een raadsel. Ik denk dat het verschil tussen andere merken niet zo heel spannend is, dat ben ik met je eens, maar die onzinverhalen die de wereld in zijn geholpen om de Prius in een kwaad daglicht te stellen zijn ook sterk overtrokken hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef ooge het volgende:
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht ligt overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt. Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar
Er stond iets bij... nl. dat ik het over mijn beleving heb.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
quote:Op maandag 25 mei 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
Ik heb 'm op de cruise control gezet op 60, paar sec gewacht en dan gas geven. Wel even gekeken of er geen autos achter me waren, ik ben geen lul die de boel gaat ophoudenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt. Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen
. Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
Als ik het goed zie kijken die gewoon naar de fabriekscijfers en hebben ze niet getest. Dus dat zegt mij nog minder dan Topgear eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:
Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html
quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen
holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempelquote:En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering.
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 08:48 schreef Athmozz het volgende:
[..]. Ben je nou serieus dat dat 7 seconden duurt? Dan zit ik er inderdaad niet naast, zal vanmiddag mijn auto'tje eens uitlaten om dat te testen (8 jaar oude 2.0 diesel), maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dat in minder dan 7 seconden klaar :p
[..]
Je kent de haakse bocht in de wijk niet, ook met mijn vorige Audi schoot de ESP aan hoorquote:holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempelIk wil niet weten welke richting jij uitstuurt op een drempel, maar ESP zorgt ervoor dat je voertuig de richting uit gaat die jij stuurt... Normaal ga je recht een drempel op, dus je ESP zou daar niet mogen ingrijpen (of je gaat er keihard over & draait de bocht al in tijdens het nemen van je drempel, maar dan is de prius geen geschikte wagen voor je)
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagenquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoorDaar ging het toch om in eerste instantie? Racen doe je maar daar in Assen, daar mag het
eens, maar dat valt me dus reuze mee. ik was er bang voor dat ie niet het vermogen had om inderdaad van bijvoorbeeld 100 naar 130 te gaan (situatie: je rijdt op vrachtwagen af, wacht tot persoon je ingehaald heeft, gas erop, naar links, inhalen, terug naar rechts).quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagen. Als je vlot uit de voeten kunt, dan zit je sowieso veiliger als je even iemand wil inhalen, aangezien je dan sneller terug op je eigen vak zit. Ik weet ook dat de gemiddelde verkeersdeelnemer veel minder hard optrekt, maar het is gewoon handig om het eens te kunnen doen (sowieso moet ik dat af en toe eens goed doen, dan blaas ik al het roet uit mijn motor
. Is dus beter voor mijn wagen om af en toe eens hard door te trekken.)
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:56 schreef r8ality het volgende:
Is dit GroenLinks topic nou nog niet dicht.
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halenquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef bluebit het volgende:
[..]
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bentquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:20 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halen
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-autoquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:22 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bent
re8lity heeft trouwens ook wat met volvo's, da's dan wel weer goed.
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto.
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:29 schreef bluebit het volgende:
[..]
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:
elke andere auto dan een volvo is ruk, dus als je toch een andere auto moet nemen, dan maakt het weinig uit wat voor auto, want ze zijn toch allemaal niet datgene wat je echt wilt.
Kun je net zo goed een hybride rijden, rij je tenminste rond in iets anders dan een ford, golfje, seatje of welke andere grijze muis.
Net als een volvo die toch een iets andere (stijlvollere?) uitstraling heeft dan vele andere merken (vind ik en daarom vind ik volvos mooi)
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:56 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, das de hele essentie. ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een auto die niet van mij is. Volvo heeft nog geen schone motoren die qua bijtelling interessant zijn, en een C30 1.6D vind ik te klein en te duur voor zijn afmeting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |