Gewooon allle Chinezen zijn welkom. Adoptie en vooral Wenzhounezen en peeps die Manderijnse kunnen spreken. Kantonezen mogen ook wel, maar zelf kan ik geen kantoneesquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Bedoel je Chinezen die zijn geadopteerd en dus geen Chinees/Mandarijn kunnen, of Chinezen die op hun twaalfde bijv. naar Nederland verhuisden en wel Chinees/Mandarijn kunnen?
Ik ben geen van beide.
Dude, ik ben in Nederland geboren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nope. Ik ben oprecht. Mijn ervaring is dat iemand die geen Nederlands paspoort heeft en in een niet-Europees land woont, zoals jij, vaak niet zo goed Nederlands kan.
Dus hulde.
Ben je Chinees? Dan krijg je een foto te zien.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:50 schreef Sanderrrr het volgende:
Chinezen worden eigenlijk normaal gesproken van dit forum verwijderd. Maar een paar foto's van jezelf met schaarse kleding zullen de moderators je wel toelaten.
Oke, ik ben iemand met twee Chinese ouders, maar hier geboren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Huh? Maar je zegt dat je een Chinees bent?
Wat is het nou?
Je ouders wonen in China? Zit je hier op kamers?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:59 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Oke, ik ben iemand met twee Chinese ouders, maar hier geboren.
Dus een autochtoon/ allochtoon dus.
nee, en mn ouders wonen ook in Nederland.quote:
ben jij wel Chinees dan? Wat praat je dan? kanto/ manderijns/ Whenzhounees/ hakka?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:07 schreef Megumi het volgende:
TVP voor als het topic toch nog een normale kant uitgaat.
Nee ze is Thais. Echt Thais, in tegenstelling tot mensen die zichzelf afhankelijk van het weerbericht ineens een nationaliteit aanmeten waar ze eigenlijk niets (meer) mee temaken hebbenquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:07 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
nee, en mn ouders wonen ook in Nederland.
maar jij hebt geloof ik een Chinese vriendin? Zit zij ook op Fok! ?
Ja, ik snap wat je bedoelt met het achtergrond. En wat betreft die Turken en die marokanen. Die hebben vaak ook een twee paspoorten, zodat ze hun 'eigen' nationaliteit behouden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee ze is Thais. Echt Thais, in tegenstelling tot mensen die zichzelf afhankelijk van het weerbericht ineens een nationaliteit aanmeten waar ze eigenlijk niets (meer) mee temaken hebben.
Je bent Nederlands, schat. Misschien heb je een chinese culturele achtergrond maar dan ben je nog niet chinees. Ik hoop dat je snapt dat dat hetgeen is waar ik op aanstuurde. Bij mij in de buurt al genoeg tuig dat zichzelf Turks en Marokkaans noemt. Alles om maar geen Nederlander te zijn ofzo.
Topic is al aangepast, maar ben jij ook Chinees of niet?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:18 schreef TTD het volgende:
of gewoon Nederlandse-Chinees? Dat kan toch ook?
uhu, Nederlands-Chinees dan hè dus niet in China geboren ofzoquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:19 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Topic is al aangepast, maar ben jij ook Chinees of niet?
Wat praat je dan? kanto/ manderijns of Wenzhounees?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef TTD het volgende:
[..]
uhu, Nederlands-Chinees dan hè dus niet in China geboren ofzo
Nope maar wel min of mee een Chinese familie erbij.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:09 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
ben jij wel Chinees dan? Wat praat je dan? kanto/ manderijns/ Whenzhounees/ hakka?
ben je met een Chinees getrouwd ofzo?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nope maar wel min of mee een Chinese familie erbij.Een kleine familie is daardoor ineens heel groot geworden.
Doe chill manquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In Nederland geboren en getogen is Nederlands. Als je zo graag Chinees wil zijn, moet je in China gaan wonen
Me broer in dit geval.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:55 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
ben je met een Chinees getrouwd ofzo?
哈哈,笑死人quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:43 schreef AndyKaufman het volgende:
Ik ben ook een Chinees.
Ter bewijs:
http://i39.tinypic.com/2vi5hko.jpg
Wat fijn dat er zoveel chinezen hier zitten, ik voel me al helemaal thuis.
Shit man... Are you kidding me?quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:43 schreef AndyKaufman het volgende:
Ik ben ook een Chinees.
Ter bewijs:
http://i39.tinypic.com/2vi5hko.jpg
Wat fijn dat er zoveel chinezen hier zitten, ik voel me al helemaal thuis.
Dat doen alleen chinezen die hier hier in Nederland studeren. De mensen die hier opgegroeid zijn fietsen op hele normale fietsenquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:52 schreef 9611Niels het volgende:
Waarom rijden jullie altijd op kinderfietsen?
Je ziet wel eens dat ze in het westen niet hun Chinese naam voeren omdat die alleen maar tot uitspraakmoeilijkheden of ongepaste hilariteit – waar deze topic ook een weinig fraai voorbeeld van is – leidt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:05 schreef Burakius het volgende:
Waarom hebben Chinezen altijd van die Engelse namen
Zoals Michael of Jack of Ricky
Bull.. Ik heb zoveel Chineze vrienden en ik kan ze allemaal uitspreken. Ze zijn echt niet moeilijk om uit te spreken. I.pv. "Andy" zeg ik dan ook gewoon steevast zijn echte naam. Hong Hey.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je ziet wel eens dat ze in het westen niet hun Chinese naam voeren omdat die alleen maar tot uitspraakmoeilijkheden of ongepaste hilariteit – waar deze topic ook een weinig fraai voorbeeld van is – leidt.
Ik kan de tonen, stijgend, vallend, vlak, niet uitspreken. Ik hoor ze niet, of amper, en ik maak er een potje van als ik het nazeg.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:13 schreef Burakius het volgende:
Bull.. Ik heb zoveel Chineze vrienden en ik kan ze allemaal uitspreken. Ze zijn echt niet moeilijk om uit te spreken. I.pv. "Andy" zeg ik dan ook gewoon steevast zijn echte naam. Hong Hey.
Sorry Klonkquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:36 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Hier jullie modje, het is hier godverdomme geen ONZ, of een kleuterschool, kappen met al die pogingen tot grappig zijn en gebagger, dank u
Nee, die ken ik niet?quote:Op donderdag 14 mei 2009 04:08 schreef Dionysiou het volgende:
Ici-Paris ken jij Jack Peng ook?
Het is een bekende Chinees
Hij is erg bekend in FOK!quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:08 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Nee, die ken ik niet?
Waar zou ik hem van moeten kennen?
Is hij beroemd of zit hij gewoon net als ons ook op FOK?
Volgens mij is die laatste een indonees. Dat telt nietquote:Op donderdag 14 mei 2009 19:06 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Hij is erg bekend in FOK!
Hij heeft een eigen webshop: www.dealperfect.com
Ik ben geen chinees sorry maar Bhuddy wel kijk maar in het fotoboek! Hij is ook een fan van Jack
oh, ik kan een beetje manderijns, maar volgens mij kan jij het beter. na wat ik heb egzien wat je hebt geschreven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:09 schreef Axim het volgende:
Meldt. Ik spreek echter geen Chinees, mijn ouders hebben het nooit geprobeerd mij te leren. Ik leer nu wel Manda. 我会说一点点中文, 我的家是客家人。你家呢?
nee er staat toch dat hij een beetje chinees spreekt en dat hij hakka is en jij?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:19 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
oh, ik kan een beetje manderijns, maar volgens mij kan jij het beter. na wat ik heb egzien wat je hebt geschreven.
' Je spreekt een beetje Chinees. en je ouders..... en dan vraag je hoe het bij mij zit geloof ik? "
zoeits?
Do you really want to go down this road?quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:51 schreef Supersoep het volgende:
Leuk, al die sambal grapjes over China, minderwaardigheidscomplex misschien? Het zal een raar gevoel zijn dat China een rijker land is en ook al meer heeft bereikt dan ons klompen-landje.![]()
dat zijn meestal kantonezenquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:05 schreef Burakius het volgende:
Waarom hebben Chinezen altijd van die Engelse namen
Zoals Michael of Jack of Ricky
in de buurt van roosendaalquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:09 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Heey, ja jij houdt wel erg van Fotoshoppen zie ik !1
hahaha.... Waar woon je ?
Nu je het zegt zijn het meestal de kantonezen die een Nederlandse naam hebben. naast een Chinese naam dan he.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:29 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
dat zijn meestal kantonezen
kantonezen komen uit het gebied in en rond Hong Kong.
dit was vroeger een engelse kolonie, oftewel het zijn nepchinezen/landverraders net als de Taiwanezen
Lang Leve Chinese Communism
Waarom het 'Chinezen ' omdat je elkaar meer begrijpt en meer dingen met elkaar gemeen hebben. Dat wil niet zeggen dat ik Nederlanders niet aardig vind. Maar echte Nederlanders zijn ook welkom hoor..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:07 schreef Baka-san het volgende:
Maar anyways waarom zoekt TS perse andere 'chinezen' voor om af te spreken?? Je bent 'n 'Nederlander' zoals iemand al eerder heeft aangegeven. En zoals je hebt gemerkt, zijn je 'mede-landers' hartstikke aardig en grappig..
我妈妈也是客家人,爸爸是广东人。你在家说什么话呀?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:09 schreef Axim het volgende:
Meldt. Ik spreek echter geen Chinees, mijn ouders hebben het nooit geprobeerd mij te leren. Ik leer nu wel Manda. 我会说一点点中文, 我的家是客家人。你家呢?
在家我说英文 vanaf hier kan ik het niet meer in Chinees meer zeggen, maar dat komt omdat mijn familie niet direct van China is gekomen, we hebben zo gezegd een tussenstop gemaakt in een ander land voordat mijn ouders in Nederland gingen wonen. Trouwens, nu we het er toch over hebben, degenen die Chinees zijn, uit welke Chinese gebied komen jullie oorspronkelijk vandaan?quote:
Hier hetzelfde, en daarom onduidelijk uit welk gebied het Chinese deel van mijn familie komt. Maar hoogstwaarschijnlijk uit Hong Kong, of iig via Hong Kong. Kan zijn dat het Hakka is, of Kantonees dus.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:14 schreef Axim het volgende:
omdat mijn familie niet direct van China is gekomen, we hebben zo gezegd een tussenstop gemaakt in een ander land voordat mijn ouders in Nederland gingen wonen. Trouwens, nu we het er toch over hebben, degenen die Chinees zijn, uit welke Chinese gebied komen jullie oorspronkelijk vandaan?
Ow, ze hebben soms de meest wonderlijke namen. Ik ken twee meisjes die zichzelf 'Money' noemen (hun familienaam is Qián). Een andere vriendin van mij heet 'Apple', een andere heet 'Eleven' (heeft zichzelf naar Seven Eleven genoemd). Een collega van mij noemde zichzelf 'Oven' omdat hij bij de kwaliteitsdienst de temperatuurtesten deed. Die naam staat ook gewoon op z'n businesscard. En ik ken twee Taiwanezen die 'Forrest' heten (hun familienaam is Lín, dus dan krijg je Forrest Lín). Er schiet me later vast nog wel iets te binnenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:40 schreef Axim het volgende:
Ik heb ook soms van die hele cheesy namen gehoord. Ik denk dat ze die namen veelal van internet/tv krijgen. Niet alleen in China hoor je die namen, ook in andere Aziatische landen. Ik heb weleens gehoord dat iemand zich Grape had genoemd
Ja okay, dat is wel zo, ik ken ook een paar Chinezen die Westerse namen hebben zoals Andrew, James, Tim etc. Ik ken ook iemand die Lily heet omdat zij in het Chinees ook zo heet. In Nederland krijgen Chinezen vaak ook gewoon Nederlandse namen omdat de mensen met wie zij omgaan vaak hun echte naam niet kan uitspreken.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow, ze hebben soms de meest wonderlijke namen. Ik ken twee meisjes die zichzelf 'Money' noemen (hun familienaam is Qián). Een andere vriendin van mij heet 'Apple', een andere heet 'Eleven' (heeft zichzelf naar Seven Eleven genoemd). Een collega van mij noemde zichzelf 'Oven' omdat hij bij de kwaliteitsdienst de temperatuurtesten deed. Die naam staat ook gewoon op z'n businesscard. En ik ken twee Taiwanezen die 'Forrest' heten (hun familienaam is Lín, dus dan krijg je Forrest Lín). Er schiet me later vast nog wel iets te binnen
Maar meestal hebben ze namen als James, Jack, Lily, Sophie etc. Vaak kiezen ze ook een Engelse naam die een heel klein beetje klinkt als hun Chinese naam.
kan je wel een beetje Chinees dan? Behalve ik spreek thuis Engels.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:14 schreef Axim het volgende:
[..]
在家我说英文 vanaf hier kan ik het niet meer in Chinees meer zeggen, maar dat komt omdat mijn familie niet direct van China is gekomen, we hebben zo gezegd een tussenstop gemaakt in een ander land voordat mijn ouders in Nederland gingen wonen. Trouwens, nu we het er toch over hebben, degenen die Chinees zijn, uit welke Chinese gebied komen jullie oorspronkelijk vandaan?
TS: over die Westerse namen, ik heb ook een (officiële) Westerse naam. In China geven ze zichzelf wel vaker een Westerse naam, maar ik geloof niet dat het "officieel" is. Een tourguide daar had zijn naam weleens veranderd van Tom naar Daniel omdat hij te vaak geassocieerd werd met Tom and Jerry (ironisch genoeg heet de andere tourguide die met ons mee was Jerry)
Misschien omdat een engelse naam vaak makkelijker is dan een Chinese naam. Maar wat ik ook vaak zie van de Taiwanese/ chinese drama is dat de hoofdpersonen/ karakters een Engelse naam krijgen. maar dan op een Chinese manier geschreven.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:26 schreef SeLang het volgende:
Ik heb in China en Taiwan gewoond/ gewerkt en daar geeft bijna iedereen zichzelf een Engelse naam tegenwoordig. Het grappige is dat ook iedereen elkaar met die Engelse naam uitspreekt, ook Chinezen onderling dus. Mijn collegas wisten vaak de Chinese naam van elkaar nieteens.
ik zet mezelf in de aanbiedingquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:56 schreef SeLang het volgende:
Heefter
nog
iemand
een
zusje
in
de
aanbieding?
Chinese meisjes
Picca'squote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:57 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
ik zet mezelf in de aanbiedingook goed
Ja ik had ook mijn Nederlandse naam in Chinese karakters op m'n businesscard. De betekenis sloeg natuurlijk nergens opquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:56 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Misschien omdat een engelse naam vaak makkelijker is dan een Chinese naam. Maar wat ik ook vaak zie van de Taiwanese/ chinese drama is dat de hoofdpersonen/ karakters een Engelse naam krijgen. maar dan op een Chinese manier geschreven.
Bijvoorbeeld in My Queen heet de hoofdpersoon Lucas
Love or Bread ~ frank terwijl die gewoon Cai JInLAI heet.
en de rest van de karakters hebben wel gewoon een Chinese naam.
Heel apart vind ik dat
Dà rén (mandarin).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:10 schreef Baka-san het volgende:
大人 = ta ren (manda) tai yan (kanto), right?ik kan het nog wel n beetje ^^
ja letterlijk betekent het groot persoon/ mens...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:10 schreef Baka-san het volgende:
大人 = ta ren (manda) tai yan (kanto), right?ik kan het nog wel n beetje ^^
Ze zijn wel Chinees, maar zij spreken thuis een andere taal. Namelijk de taal van het eiland waar mijn grootouders naartoe verhuisden. In dit geval was het dus Creools. Ze kunnen wel wat Hakka spreken. Ik ga trouwens elke maandag naar een soort van avondcursus Chinees. Ik ben daardoor wel een van de jongste, de rest is 20+ terwijl ik 17 ben.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:53 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
kan je wel een beetje Chinees dan? Behalve ik spreek thuis Engels.
Maar mijn ouders komen in de buurt van Wenzhou. Ik spreek thuis dan ook wenzhou. manderijns is me wel geprobeerd te leren, maar ja was erg lui en als kind wil je liever andere dingen doen dan zaterdag naar school gaan.
maar spreken jouw ouders dan geen Chinees of zijn ze helemaal niet Chinees,?
Zozo... dan leer je cerk kantonees, vanwege je achtergrond. of leer je manderijns?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:36 schreef Axim het volgende:
[..]
Ze zijn wel Chinees, maar zij spreken thuis een andere taal. Namelijk de taal van het eiland waar mijn grootouders naartoe verhuisden. In dit geval was het dus Creools. Ze kunnen wel wat Hakka spreken. Ik ga trouwens elke maandag naar een soort van avondcursus Chinees. Ik ben daardoor wel een van de jongste, de rest is 20+ terwijl ik 17 ben.
Ik leer Manda, tegenwoordig kan je volgens mij alleen in R'dam of Den Haag canto leren. Ik denk dat ik meer heb aan Manda.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:46 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Zozo... dan leer je cerk kantonees, vanwege je achtergrond. of leer je manderijns?
Ik denk dat het ook nuttiger is om mandarijns te leren ipv canto. Aangezien China booming gaat worden en HK out.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:51 schreef Axim het volgende:
[..]
Ik leer Manda, tegenwoordig kan je volgens mij alleen in R'dam of Den Haag canto leren. Ik denk dat ik meer heb aan Manda.
Welk eiland?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:36 schreef Axim het volgende:
[..]
Ze zijn wel Chinees, maar zij spreken thuis een andere taal. Namelijk de taal van het eiland waar mijn grootouders naartoe verhuisden. In dit geval was het dus Creools. Ze kunnen wel wat Hakka spreken. Ik ga trouwens elke maandag naar een soort van avondcursus Chinees. Ik ben daardoor wel een van de jongste, de rest is 20+ terwijl ik 17 ben.
je mag die van mij wel hebben, ranzig kuthoer dat het isquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:56 schreef SeLang het volgende:
Heefter
nog
iemand
een
zusje
in
de
aanbieding?
Chinese meisjes
Ja, denk dat manda ook belangrijker gaat worden. maar bij ons op de Vhinese school vroeger kon je ook Kanto leren. en manderijnsquote:Op zondag 17 mei 2009 00:45 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nuttiger is om mandarijns te leren ipv canto. Aangezien China booming gaat worden en HK out.
Mauritiusquote:
je vind je zusje niet liev?quote:Op zondag 17 mei 2009 01:09 schreef Andyy het volgende:
[..]
je mag die van mij wel hebben, ranzig kuthoer dat het is
(niet Chineesgeen communist, wel Taiwanees)
hoezo zou je eigenlijk een chinezen meet houden?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:43 schreef Ici-Paris het volgende:
HeeyHeey,
Ik ben Nederlands met een Chinese achtergond en was eigenlijk benieuwd of er meer Chinesen of met een Chinese achtergond op FOK! zijn?
Misschien kunnen we in de toekomst een meeting houden. tenminste als jullie er zin in hebben?
Met vriendelijke groeten,
Ici-paris
Wat zie jij de wereld zwart wit. Asians meet asians zeg jij? Sterker nog ik heb tot nu toe zowat alleen nederlandse vrienden. En het lijkt me gewoon leuk om ook wat nederlandse chinese mensen te leren kennen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
hoezo zou je eigenlijk een chinezen meet houden?
burger in en maak ook eens Nederlandse vrienden
je ziet zovaak van die Aziaten met alleen Aziaten omgaan, het is dat ze geen herrie schoppen of anders zat er ook een politicus over aziaten te bitchen dat ze in moeten burgeren ed
Het overgrote deel van mijn vrienden is eigenlijk ook non East Asian, maarja, de laatste tijd kom ik wel meer tegen in verband met gewoon vrienden maken via vrienden. In het algemeen heeft Andyy wel gellijk dat Asians vrij veel samenhangen (ik denk dat elke bevolkingsgroep dat wel doet), dus als je er een ontmoet dan heb je vaak grote kans dat hij zijn vrienden meeneemt en dan krijg je gelijk een hele boel nieuwe Asians erbij. Kans is ook dat je van die mensen tegenkomt die alleen maar Asian willen ontmoeten en tja, ik weet niet, het gevoel is dan zo nep denk ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:00 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Wat zie jij de wereld zwart wit. Asians meet asians zeg jij? Sterker nog ik heb tot nu toe zowat alleen nederlandse vrienden. En het lijkt me gewoon leuk om ook wat nederlandse chinese mensen te leren kennen.
En wat boeit jouw nou dat ik een asian meet wil houden? Voel je buiten gesloten ofzo?
Ah kijk, met zulke tips kan ik watquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Er waren (zijn?) altijd van die Asian avonden in de Escape in Amsterdam, allemaal van die Asians en blanke kerels zoekende naar een Asian girlfriend.
Walgelijk van die kerels,quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Er waren (zijn?) altijd van die Asian avonden in de Escape in Amsterdam, allemaal van die Asians en blanke kerels zoekende naar een Asian girlfriend.
Yeah okay, socialisen is wel leuk, maar ik hoor van vrienden dat er vaak van die mensen naar Asianmeets gaan die echt alleen Asian willen meeten. Maarja, bij zo'n meet moet je ook rekening houden met leeftijden enz. Ik bedoel als iedereen die naar zo'n meet wilt gaan 20+ is en dan komen een paar 15 jarigen ofzo, dan weet ik niet of iedereen het naar zijn zin heeft.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:26 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Walgelijk van die kerels,
Maar het is toch leuk om een beetje te socialaizen?
msn ?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:00 schreef RianneBoom het volgende:
mijn ex-vriend is Chinees (Wenzhounees)....
Kuno!!!quote:
Ik heb zo het gevoel dat jij later wel eens weer richting Azie gaat.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |