abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70067485
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:49 schreef jogy het volgende:
Schop, verder niemand geïnteresseerd in deze psychonaut? .
Ja ik. Heb al het audio van hem via: http://www.matrixmasters.com/podcasts/ ooit gedownload en dat staat nu permanent in mijn iTunes om te bewaren. Ik heb alles geluisterd en sommige wel 2 of 3 keer. De belangrijkste boodschap die ik uit Terence zijn werk haal. De eind conclusie zeg maar is: 'hoop'. Denk dat dat heel belangrijk is in alles wat hij heeft gedaan. Niet stomweg geloven dat alles eindig is en dat totale vernietiging wacht. Nee hij draait het gewoon om en zegt alles wat er gebeurd (grote lijnen dan he) is precies zoals het bedoeld is. Als het Universum zijn plan klaar is zullen we allemaal lichtmensen zijn. Lees of hoor via http://www.matrixmasters.com/podcasts/ : 'In the valley of Novelty'. Hier legt hij het allemaal uit.

En tot slot over Terence. Je begint hem het beste te snappen als je zelf psychdelics hebt gebruikt. Dus onder invloed luisteren en alles maakt sense. En niet alles is prettig om onder invloed naar te luisteren. Maar Terence wel. En ook de band Shpongle trouwens. Veel soundbits ook van Terence
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:11:40 #52
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70085092
Zeer interessante materie, die McKenna!

Maar begrijp ik nou goed dat zijn ideeën vooral gaan over een transisie rond 2012, volgens zijn TimeWave Zero?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:18:31 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70085283
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:11 schreef Ticker het volgende:
Zeer interessante materie, die McKenna!

Maar begrijp ik nou goed dat zijn ideeën vooral gaan over een transisie rond 2012, volgens zijn TimeWave Zero?
één van zijn ideëen heeft te maken met software genaamd timewave zero waarin er een fractaal algoritme is ontworpen die laat zien hoe de tijd zich beweegt volgens de maker. En wat het nou precies aanduidt wist hij nog niet eens maar wel een grootse verandering.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:28:40 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70085548
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:04 schreef Pluto41 het volgende:

[..]

Ja ik. Heb al het audio van hem via: http://www.matrixmasters.com/podcasts/ ooit gedownload en dat staat nu permanent in mijn iTunes om te bewaren. Ik heb alles geluisterd en sommige wel 2 of 3 keer. De belangrijkste boodschap die ik uit Terence zijn werk haal. De eind conclusie zeg maar is: 'hoop'. Denk dat dat heel belangrijk is in alles wat hij heeft gedaan. Niet stomweg geloven dat alles eindig is en dat totale vernietiging wacht. Nee hij draait het gewoon om en zegt alles wat er gebeurd (grote lijnen dan he) is precies zoals het bedoeld is. Als het Universum zijn plan klaar is zullen we allemaal lichtmensen zijn. Lees of hoor via http://www.matrixmasters.com/podcasts/ : 'In the valley of Novelty'. Hier legt hij het allemaal uit.
Wat dan weer raakvlakken heeft met de opvattingen van Calleman over de Mayakalender.
The truth was in here.
pi_70089667
Ook de I Ching komt tot dezelfde conclusie niet ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:41:59 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70090019
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
Ook de I Ching komt tot dezelfde conclusie niet ?
De I ching zelf niet echt maar nadat ze er een onbegrijpelijke formule van hebben gemaakt op basis van fractale berekeningen in combinatie met de I ching wiskunde kwam Timewave zero eruit. Maar I ching is natuurlijk een zelfde soort divinatie techniek als Tarot, enkel zonder plaatjes an sich.

http://en.wikipedia.org/wiki/King_Wen_sequence
http://pages.prodigy.net/lofting/cracked.html
Vrijheid
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:43:02 #57
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70092241
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:18 schreef jogy het volgende:

[..]

één van zijn ideëen heeft te maken met software genaamd timewave zero waarin er een fractaal algoritme is ontworpen die laat zien hoe de tijd zich beweegt volgens de maker.
Het gaat toch meer om de mate van 'verandering' (novelty) ?
Dat er in bepaalde tijden meer gebeurt dan in andere ?
zzz
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:13:02 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70093282
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het gaat toch meer om de mate van 'verandering' (novelty) ?
Dat er in bepaalde tijden meer gebeurt dan in andere ?
Inderdaad, grote omslagen zijn een significante verandering in de lijn echter is dat het ook niet helemaal. Als je bijvoorbeeld een bepaalde tijd hebt waar je je in bevind dan kan je de correlatie binnen de formule ook opzoeken in andere tijden van de lijn. Daarbij moet je wel rekening houden dat bijvoorbeeld een periode van 8 maanden in 2009 bij de vorige correlatie misschien 38 jaar duurde.

Als voorbeeld:

Ongeveer het begin van het hippie tijdperk eind jaren 60 tot 2004

En de correlatie in 2012, duurt ongeveer 8 maanden

Dus dat tijdperk zal de potentie hebben om te 'resoneren' met het hippietijdperk en wat er mee gemoeid is alleen in een veel kleinere tijdspanne.

Dat wil niet zeggen dat hippies zoals ze waren weer onder hun rots vandaan klimmen en het nog een keertje lichtelijk over doen maar wel dat die emotie weer voor opschudding kan zorgen binnen de populatie .

Aan de andere kant heb je bijvoorbeeld 11 september 2001 die in de tijdsoftware niet op een omslagpunt is gevallen, al kan je wel de correlatie leggen naar 1290/1291 ( weet ik niet zeker maar volgens mij zit het daar). Daar zijn dus 10 dagen zo'n anderhalf jaar rond die tijd.

Waar je ook weer allemaal subjectievie correlaties kan trekken .
Vrijheid
  FOK!fossiel woensdag 17 juni 2009 @ 16:11:43 #59
8443 cptmarco
it's captain...
pi_70099778
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Jawohl . En ik heb de FAQ gelezen, eerlijk waar maar het wilde gewoon niet lukken
ik hoop dat je vaker zulke bijdrages gaat maken; ik zal zsm de handleiding updaten en hopelijk is alles dan wel duidelijk...
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:41:20 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70101068
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:11 schreef cptmarco het volgende:

[..]

ik hoop dat je vaker zulke bijdrages gaat maken; ik zal zsm de handleiding updaten en hopelijk is alles dan wel duidelijk...
Ik zal het weer wat vaker doen inderdaad. Heb het een tijd laten verslonsen, best zonde
Vrijheid
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:38:28 #61
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_70104876
Op ATS lopen ook verschillende topics over Timewave Zero, best interessant

Timewave Zero - a closer look
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread392386/pg1

Timewave Zero - Countdown to Transition
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread473466/pg1
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:43:23 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70109655
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:38 schreef Darklight het volgende:

Ja, die evasius is geweldig. Goede topics inderdaad.
Vrijheid
pi_70115689
tvp
  maandag 22 juni 2009 @ 17:20:05 #64
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70258904
Ik heb met afwisselend, schrik en verbazing dit topic gelezen.

Jullie geloven dat een "wetenschapper" onder invloed van stofjes die zijn perceptie van de werkelijkheid beinvloeden en de hersens in de war schoppen (tijdelijk) voorspellingen kan doen? En openbaringen heeft??? Geloven jullie dan ook dat een dronken persoon de wereld precies ziet zoals hij werkelijk is? En rationele beslissingen neemt?

If not: waarom is die dronken persoon onder invloed van alcohol en heb je tijdens een trip een openbaring?

Jullie nemen een berekening serieus die VOLLEDIG is afgestemt op gebeurtenissen die al vaststaan en een hele "bekende" de 2012 mythe. Maar een politicus die van standpunt veranderd als het hem uit komt vertrouwen we dan weer niet?
:-)
  maandag 22 juni 2009 @ 17:31:28 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70259288
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:20 schreef Dartanion het volgende:

Jullie geloven dat een "wetenschapper" onder invloed van stofjes die zijn perceptie van de werkelijkheid beinvloeden en de hersens in de war schoppen (tijdelijk) voorspellingen kan doen? En openbaringen heeft??? Geloven jullie dan ook dat een dronken persoon de wereld precies ziet zoals hij werkelijk is? En rationele beslissingen neemt?

If not: waarom is die dronken persoon onder invloed van alcohol en heb je tijdens een trip een openbaring?

Jullie nemen een berekening serieus die VOLLEDIG is afgestemt op gebeurtenissen die al vaststaan en een hele "bekende" de 2012 mythe. Maar een politicus die van standpunt veranderd als het hem uit komt vertrouwen we dan weer niet?
Er zit een groot verschil tussen alcohol en de verschillende psychedische substanties die er te vinden zijn op deze aardkloot. Alcohol verminderd de perceptie per definitie al, het vlakt je observatievermogen af en verstoord het denkproces ( niks mis mee hoor, daar niet van ) en de natuurlijke psychedelica kunnen deuren open gooien in plaats van sluiten zoals met alcohol. Terence was ook geen junkie maar gebruikte het in een rituele setting en niet ff lekker trippen voor de grap. Hij heeft zelfs training gehad van Shamanen e.d. Shamanen zijn nog steeds hoog gewaardeerde mensen binnen de gemeenschap waarin ze zich bevinden en die gemeenschappen hebben blijkbaar een reden om het Shamanisme in stand te houden aangezien ze er voordeel van hebben. Trippen en losgaan is heel wat anders dan ritueel trippen zegmaar. Ik zal eens kijken of ik een linkje kan vinden over hoe hij te werk ging, op een gegeven moment was hij iig zo ver dat hij 'objectief' kon observeren wat er aan de hand was zegmaar zonder zichzelf erin te verliezen en op die manier kreeg hij dus een coherente ervaring binnen de trip zelf.

Maar uiteraard is het makkelijk om terence McKenna af te doen als doorgetripte junk als je dat prettig vind.
Vrijheid
  maandag 22 juni 2009 @ 17:40:39 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70259582
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar uiteraard is het makkelijk om terence McKenna af te doen als doorgetripte junk als je dat prettig vind.
hij IS een doorgetripte junk, net als die vriend van Timothy Leary (van the rose van leary) die ook LSD experimenten deed.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:49:22 #67
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70259854
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zit een groot verschil tussen alcohol en de verschillende psychedische substanties die er te vinden zijn op deze aardkloot. Alcohol verminderd de perceptie per definitie al, het vlakt je observatievermogen af en verstoord het denkproces ( niks mis mee hoor, daar niet van ) en de natuurlijke psychedelica kunnen deuren open gooien in plaats van sluiten zoals met alcohol. Terence was ook geen junkie maar gebruikte het in een rituele setting en niet ff lekker trippen voor de grap. Hij heeft zelfs training gehad van Shamanen e.d. Shamanen zijn nog steeds hoog gewaardeerde mensen binnen de gemeenschap waarin ze zich bevinden en die gemeenschappen hebben blijkbaar een reden om het Shamanisme in stand te houden aangezien ze er voordeel van hebben. Trippen en losgaan is heel wat anders dan ritueel trippen zegmaar. Ik zal eens kijken of ik een linkje kan vinden over hoe hij te werk ging, op een gegeven moment was hij iig zo ver dat hij 'objectief' kon observeren wat er aan de hand was zegmaar zonder zichzelf erin te verliezen en op die manier kreeg hij dus een coherente ervaring binnen de trip zelf.

Dus de reden waarom je de middelen gebruikt veranderd dus de werking ervan? Word mijn beeld over de wereld en liefde bijvoorbeeld beter als ik alcohol drink om vervolgens straal bezopen daar over te gaan fantaseren en filosoferen?

Volgens mij zijn er ook shamanen die menen dat het doden van dieren en het eten en drinken van mensen (vlees eten en bloed drinken) genezende krachten hebben en Goden gunstig stemt. Hebben zij daar ook gelijk in?

Even tussendoor, had dit nog niet aangehaald, ik las iets over kruiden die het zicht verbeteren Kun je mij vertellen welke ik moet hebben? Want ik wil graag van mijn contact lenzen af
  maandag 22 juni 2009 @ 17:57:22 #68
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70260102
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:40 schreef Michielos het volgende:

[..]

hij IS een doorgetripte junk, net als die vriend van Timothy Leary (van the rose van leary) die ook LSD experimenten deed.
Laten we lekker sceptisch doen.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 22 juni 2009 @ 17:59:20 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70260176
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:49 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Dus de reden waarom je de middelen gebruikt veranderd dus de werking ervan? Word mijn beeld over de wereld en liefde bijvoorbeeld beter als ik alcohol drink om vervolgens straal bezopen daar over te gaan fantaseren en filosoferen?
Lees nou nog eens wat Jogy schreef. Alcohol juist niet.
quote:
Volgens mij zijn er ook shamanen die menen dat het doden van dieren en het eten en drinken van mensen (vlees eten en bloed drinken) genezende krachten hebben en Goden gunstig stemt. Hebben zij daar ook gelijk in?
Er zijn meerdere mensen die het antwoord op 1+1 hebben.. toch is er maar een juist.. zijn ze dan volgens jouw beredenering toch allemaal juist?

Er zijn ook wetenschappers die gelovig zijn... is het geloof dan per definitie waar?
  maandag 22 juni 2009 @ 18:25:26 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70261053
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

[..]

Er zijn meerdere mensen die het antwoord op 1+1 hebben.. toch is er maar een juist.. zijn ze dan volgens jouw beredenering toch allemaal juist?

Er zijn ook wetenschappers die gelovig zijn... is het geloof dan per definitie waar?
het wordt pas gevaarlijk als je geloof met wetenschap gaat mengen om een punt te maken. Van lommel deed dit bv. Hij verkoos zijn eigen geloof boven de wetenschap maar doordrenkt zijn boek wel van wetenschappelijke argumenten waardoor het voor een leek heel overtuigend uit ziet.
1+1= btw niet altijd 2. In de scheikunde bv. niet :p
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 22 juni 2009 @ 18:34:38 #71
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70261406
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

[..]

Leg mij maar uit waarom LSD/paddo's en andere hallucinerende middelen wel legitiem zijn en alcohol per definitie niet? Is dit alleen omdat je uit persoonlijke ervaring weet dat alcohol niet het juiste middel is? Weet jij vanuit biologisch aspect wel wat LSD en paddo's doen met je hersenen?

Als het om de wiskundige vergelijking 1+1 gaat en allemaal zeggen ze 2 dan hebben ze het allemaal goed Als iemand drie zegt, dan ga ik bij hem mijn losse euro's inwisselen
  maandag 22 juni 2009 @ 18:54:55 #72
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70262274
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:34 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Leg mij maar uit waarom LSD/paddo's en andere hallucinerende middelen wel legitiem zijn en alcohol per definitie niet? Is dit alleen omdat je uit persoonlijke ervaring weet dat alcohol niet het juiste middel is? Weet jij vanuit biologisch aspect wel wat LSD en paddo's doen met je hersenen?

Als het om de wiskundige vergelijking 1+1 gaat en allemaal zeggen ze 2 dan hebben ze het allemaal goed Als iemand drie zegt, dan ga ik bij hem mijn losse euro's inwisselen
Door deze termen:

Geestvernauwende middelen
Geestverruimende middelen
  maandag 22 juni 2009 @ 19:12:40 #73
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70263086
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Door deze termen:

Geestvernauwende middelen
Geestverruimende middelen

Het vernauwende betekend dat je er een soort van tunnel visie krijgt, je merkt minder van je omgeving, je denken word rechtlijniger.

Het verruimende betekend dat je geest (mentale vermogen) wat ruimer genomen word, je gehoor en zicht worden beinvloed. Je ziet dingen die er niet zijn of je ziet dingen anders dan ze werkelijk zijn. Ook denk je word je minder geremd in je denken. Hierbij moet je denken aan tijd die voor je gevoel langzamer gaat, zwaartekracht die je voor gevoel afgenomen is, hoogtes lijken hoger etc. etc.

[ Bericht 12% gewijzigd door jogy op 24-06-2009 18:17:51 ]
pi_70266464
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:12 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Het vernauwende betekend dat je er een soort van tunnel visie krijgt, je merkt minder van je omgeving, je denken word rechtlijniger.

Het verruimende betekend dat je geest (mentale vermogen) wat ruimer genomen word, je gehoor en zicht worden beinvloed. Je ziet dingen die er niet zijn of je ziet dingen anders dan ze werkelijk zijn. Ook denk je word je minder geremd in je denken. Hierbij moet je denken aan tijd die voor je gevoel langzamer gaat, zwaartekracht die je voor gevoel afgenomen is, hoogtes lijken hoger etc. etc.

He verdraaid, nu beantwoord je in 1x al je eigen vragen.

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 24-06-2009 18:18:15 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 22 juni 2009 @ 20:27:23 #75
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70266583
Ben blij dat je toegeeft dat alles wat je meemaakt tijdens een trip in je eigen hoofd is, en dus een hersenspinsel/ fantasie/ droom. Niks spiritueels
pi_70266920
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:20 schreef Dartanion het volgende:
Omdat je van je mama en op school hebt geleerd dat drugs slecht zijn? Dat paddestoelen en lsd spul voor junks is?
quote:

Er is een reden dat er al duizen jaren over de hele wereld paddestoelen worden gebruikt in religieuze context(lees om er visioenen van te krijgen) en alcohol niet...

De ene drug is de andere niet, alchol is leuk om te feesten of om problemen te vergeten, xtc is leuk voor feesten en liefde, ritalin is leuk als je adhd hebt, heroine is leuk als je je problemen wil vergeten, paracetamol is leuk als je hoofdpijn hebt enz enz enz.
quote:
[/quote]

Hier heb ik ook nooit veel mee gehad nee, al moet ik toegeven dat ik me er ook nooit echt in heb verdiept.

Aannemende dat je Terrence McKenna nog niet kent is het misschien leuk je eens in de man te verdiepen, behalve vooruitstrevende ideeën over drugs heeft hij ook heel goed nagedacht over de opbouw van culturen en waarom wie daar de baas mogen spelen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 22 juni 2009 @ 20:39:43 #77
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70267079
Je geeft al duidelijk aan waar drugs voor bedoeld zijn, om je perceptie van het hier en nu aan te passen

Ik heb mij inderdaad nog niet verdiept in zijn theorieen, en jij blijkbaar wel. Welke vooruitstrevende gedachtes had de beste man? Waarom zijn volgens hem bepaalde volkeren de baas?

Ik daar ook een theorie over: de gene met de meeste en beste wapens is de baas
pi_70326657
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:27 schreef Dartanion het volgende:
Ben blij dat je toegeeft dat alles wat je meemaakt tijdens een trip in je eigen hoofd is, en dus een hersenspinsel/ fantasie/ droom. Niks spiritueels
Dan gooi 90 procent van je muziekcollectie maar weg als dat toch maar een hersenspinsel is, allemaal gemaakt door artiesten die hun creativiteit te danken hadden aan psychedelica. Sjamanen lossen bijvoorbeeld psychische problemen op dmv ayahuasca, volwassenheid wordt daar pas bereikt indien iemand mentaal in staat is een trip te doorstaan. Bewustzijnsverruimende middelen stimuleren de rechter hemisfeer van het brein, verminderd de invloed van het ego waardoor je over creativiteit en inzicht bezit om voornamelijke (lees goed) subjectieve problemen op te lossen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:44:24 #79
31101 _Led_
pi_70326836
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:40 schreef Nee het volgende:

[..]

Dan gooi 90 procent van je muziekcollectie maar weg als dat toch maar een hersenspinsel is, allemaal gemaakt door artiesten die hun creativiteit te danken hadden aan psychedelica.
Je haalt dingen door elkaar.
Er zit een verschil tussen hallucinaties door toedoen van drugs, en dingen maken onder invloed van drugs.
Als jij heel veel alcohol op hebt is het niet de hele wereld die scheef staat, maar jij die niet meer op je poten kunt staan. Dat moet je niet door elkaar halen.

Wat jij zegt is "Nou alles wat je droomt gebeurt echt, want anders kunnen mooie vrouwen niet bestaan want daar heb ik wel eens van gedroomd. Dus alles wat je droomt gebeurt echt."
zzz
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:18:53 #80
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70328238
quote:
Nou nou, laten we de dikke van Dale er eens bij pakken.. Ik ben benieuwd..
quote:
geest·ver·rui·mend bn, bw een grotere dimensie aan de geest gevend
Jeetje.. wat ziet mijn oog.. ?
"dingen die er niet zijn of je ziet dingen anders dan ze werkelijk zijn"
Dat is dus totale bullshit, maar als jij graag ridder van de sceptische tafel wilt spelen, met mensen die zelf niet precies weten wat de betekenis is van geestverruimend.. be my guest!!

[ Bericht 23% gewijzigd door jogy op 24-06-2009 18:21:12 ]
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:30:58 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70331022
En weer even opschonen
Vrijheid
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:23:04 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70332393
Done, Dartanion, lief spelen of oprotten.
Vrijheid
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:25:52 #83
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70332472
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:23 schreef jogy het volgende:
Done, Dartanion, lief spelen of oprotten.
Alle neuzen in 1 richting, natuurlijk dictator!
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:56:32 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70333276
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:25 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Alle neuzen in 1 richting, natuurlijk dictator!
Het oneens zijn met iemand is geen probleem maar hou je beledigende opmerkingen gewoon voor je. Schrijf ze in een kladblok of kerf ze in je voorhoofd voor mijn part, maar niet in TRU.
Vrijheid
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:59:00 #85
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70333342
Ik maakte bepaalde opmerkingen alleen om aan te duiden dat iemand zijn redenering totaal niet klopt. Maar als een machtwellusteling de discussie wil verkrachten. Dan hou ik er mee op
pi_70336256
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:38 schreef Darklight het volgende:

aargh.. moet ik natuurlijk weer alle pagina's van een wekenoud supergoed lopend topic lezen.. zeer interessante ideeën staan er tussen, vooral goed om te lezen dat de topicstarter als 1 van de weinigen wel lekker nuchter is.. thnx
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_70340029
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je haalt dingen door elkaar.
Er zit een verschil tussen hallucinaties door toedoen van drugs, en dingen maken onder invloed van drugs.
Als jij heel veel alcohol op hebt is het niet de hele wereld die scheef staat, maar jij die niet meer op je poten kunt staan. Dat moet je niet door elkaar halen.

Wat jij zegt is "Nou alles wat je droomt gebeurt echt, want anders kunnen mooie vrouwen niet bestaan want daar heb ik wel eens van gedroomd. Dus alles wat je droomt gebeurt echt."
Ik haal geen dingen door elkaar. Wat heeft alcohol met psychedelica te maken? Je maakt een fout: je haalt subjectivitiet en objectiviteit door elkaar wat betreft de realiteit. De werking van bewustzijnsverruimende middelen heeft effect op je subjectieve beleving van de werkelijkheid, gevolg daarvan is dat je meer inzicht en creativiteit verkrijgt. De vraag is in hoeverre je deze creativiteit kunt toepassen in de werkelijkheid.

Volgens mij snap je best wel wat ik bedoel,alleen kijk je geforceerd de andere kant op...
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:24:25 #88
31101 _Led_
pi_70349199
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:58 schreef Nee het volgende:

[..]

Ik haal geen dingen door elkaar. Wat heeft alcohol met psychedelica te maken? Je maakt een fout: je haalt subjectivitiet en objectiviteit door elkaar wat betreft de realiteit. De werking van bewustzijnsverruimende middelen heeft effect op je subjectieve beleving van de werkelijkheid, gevolg daarvan is dat je meer inzicht en creativiteit verkrijgt. De vraag is in hoeverre je deze creativiteit kunt toepassen in de werkelijkheid.

Volgens mij snap je best wel wat ik bedoel,alleen kijk je geforceerd de andere kant op...
Jij stelt dat als Dartanion van mening is dat de rare dingen die je door drugs ervaart in je eigen hoofd zitten, hij zijn muziekcollectie weg kan gooien omdat dat dan ook een hersenspinsel is.
En dat is natuurlijk nonsens, of die muziek nou gemaakt is onder invloed of niet, zijn cd's bestaan echt, die zijn tastbaar.
Die zijn niet opeens een hersenspinsel omdat de muzikant 25 jaar geleden lsd had gebruikt toen ie de nummers schreef.
zzz
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:07:44 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70356290
Muziek is eigenlijk wel een hersenspinsel in het hoofd van de muzikant, eentje met melodie en voor entertainment zeg maar. Dus dan maakt het inderdaad niet uit hoe het gemaakt wordt en onder welke invloeden want het klinkt gewoon mooi. De discussie of je Terence Mckenna weg kan zetten als doorgetripte junk en dat je door zijn drugsgebruik zijn ideëen geen ruimte geeft is een persoonlijke keuze. Ik raad mensen aan om een paar delen van Terence McKenna te luisteren op youtube.

Bijvoorbeeld:

Zet het gewoon op tijdens het internetten en maak daarna je persoonlijke besluit of die man gek is of niet. Geeft het minimaal een half uurtje om jezelf te laten wennen aan z'n brainfarts.
Vrijheid
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:17:09 #90
31101 _Led_
pi_70358924
of als je 'm met wat rustigere muziek wilt:

[ Bericht 27% gewijzigd door _Led_ op 25-06-2009 14:22:14 ]
zzz
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:22:29 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70359129
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:17 schreef _Led_ het volgende:
Of mocht je 'm met een knallend muziekje willen horen :

Hij is ook één van de populairdere soundbites inderdaad maar dat helpt niet echt in het verkrijgen van een totaalbeeld Trouwens, in de eerste link hoor je hem helemaal niet . Dat is iemand anders.
Vrijheid
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:22:49 #92
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_70359143
Mckenna was een held. Ik vind het jammer dat hij zo makkelijk weggezet wordt als een doorgetript figuur, alsof zijn gebruik van psychedelische middelen al zijn ideeen per definitie waardeloos maken. Mckenna was zelf de eerste om zijn ideeen van kanttekeningen en nuanceringen te voorzien, en je hoort tijdens de opnames van zijn lezingen dat hij zelf ook regelmatig in de lach schiet.

Een absolute aanrader zijn de opnames die gemaakt zijn van de trialogen die hij voerde met Ralph Abraham (wiskundige met een specialisatie in de chaostheorie) en Rupert Sheldrake (bioloog). Op mijn eigen site ben ik bezig om een compleet streambaar archief van alle lezingen en voordrachten van Mckenna aan te leggen, als er mensen zijn die nog over materiaal beschikken dan houd ik mij van harte aanbevolen

Hij was een filosoof, niets meer en niets minder. Zijn drugsgebruik deed niets af aan zijn scherpe geest.
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
pi_70359201
TVP

Ben al tijden een fan van McKenna. Vooral zijn hypnoseshow vroeger was leuk
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_70359270
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:17 schreef _Led_ het volgende:

Als we toch bezig zijn:

donderdag 25 juni 2009 @ 14:28:25 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70359325
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:22 schreef Golzuam het volgende:
Mckenna was een held. Ik vind het jammer dat hij zo makkelijk weggezet wordt als een doorgetript figuur, alsof zijn gebruik van psychedelische middelen al zijn ideeen per definitie waardeloos maken. Mckenna was zelf de eerste om zijn ideeen van kanttekeningen en nuanceringen te voorzien, en je hoort tijdens de opnames van zijn lezingen dat hij zelf ook regelmatig in de lach schiet.

Een absolute aanrader zijn de opnames die gemaakt zijn van de trialogen die hij voerde met Ralph Abraham (wiskundige met een specialisatie in de chaostheorie) en Rupert Sheldrake (bioloog). Op mijn eigen site ben ik bezig om een compleet streambaar archief van alle lezingen en voordrachten van Mckenna aan te leggen, als er mensen zijn die nog over materiaal beschikken dan houd ik mij van harte aanbevolen

Hij was een filosoof, niets meer en niets minder. Zijn drugsgebruik deed niets af aan zijn scherpe geest.
Cool, als je ooit klaar bent ermee laat hier dan een linkje achter naar je site .
Vrijheid
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:37:08 #96
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_70359656
Zal ik zeker doen, ik wilde niet spammen
Het design etc is nog altijd rudimentair, en de collectie moet nog stevig uitgebreid worden. Heb je een PM gestuurd met de link, mocht je erg nieuwsgierig zijn..
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:01:03 #97
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70360476
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:22 schreef Golzuam het volgende:

[niet nodig dude: actie > reactie enzo )

Linkje naar de site? Ik ben een en al oor!

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 25-06-2009 15:04:37 ]
pi_70369879
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Golzuam het volgende:
Zal ik zeker doen, ik wilde niet spammen
Het design etc is nog altijd rudimentair, en de collectie moet nog stevig uitgebreid worden. Heb je een PM gestuurd met de link, mocht je erg nieuwsgierig zijn..
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd! Post de link anders maar
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_70372554
tvp.
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:09:12 #100
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_70373945
Bij deze dan, vind het alleen jammer dat het design nog veel te wensen overlaat..

http://mytube.golzuam.com

Als er mensen zijn die willen meehelpen : graag!
Momenteel heb ik een dikke honderd fragmenten online staan, hoe groot het geheel gaat worden is nu nog even moeilijk in te schatten.
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')