quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:10 schreef HocBarr het volgende:
Ik voel me gewoon stoned van al dat lezen van Engelse leesteksten en Geschiedenis.
Gelukkig straks even afleiding dmv een rijles.
Wat snap je niet?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:35 schreef emopuntgif het volgende:
Ik zit er helemaal doorheen, maar ik snap nog helemaal niks van Economie. Lijkt wel alsof ik de laatste jaren helemaal niks geleerd heb bij economie
Verschrikkelijk jaquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:54 schreef Sieps het volgende:
Dynamiek & Stagnatie in de Republiek
'En toen ging het weer goed met de landbouw, en toen ging het weer slecht, en toen ging het goed in de steden maar bij de visserij weer slecht'![]()
![]()
Wordt er ook gek van, staat allemaal door elkaar, ene keer zit je weer bij vrede van munster. Dan weer opeens bij 12-jarig bestandquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:54 schreef Sieps het volgende:
'En toen ging het weer goed met de landbouw, en toen ging het weer slecht, en toen ging het goed in de steden maar bij de visserij weer slecht'![]()
![]()
`quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:54 schreef Sieps het volgende:
![]()
Begin met een baar filmpjes (zie het HAVO Geschiedenis topic. dit helpt serieus, zonder dat je het boek leest krijg je teminste al een 'gevoel' bij het onderwerp waardoor je de stof leuker en makkelijker zal snappenquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:16 schreef Breathtaking het volgende:
Ik zou willen dat ik al begonnen was met Dynamiek & Stagnatie, in plaats daarvan ben ik nog stééds bezig met de Napoleontische oorlog en moet ik de rest van Ten Oorlog! ook allemaal nog doen.
Godverdomme.
http://www.watmoetikleren(...)ek-1672streepje1780/quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:58 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
`
![]()
Dat van de landbouw snap ik nu eindelijk!
Maar ik krijg de zilveren eeuw maar niet in mijn hoofd gestampt.![]()
*damn*
quote:
Oeh thanks, dat is een goede tip jaquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:05 schreef raaavi het volgende:
[..]
Begin met een baar filmpjes (zie het HAVO Geschiedenis topic. dit helpt serieus, zonder dat je het boek leest krijg je teminste al een 'gevoel' bij het onderwerp waardoor je de stof leuker en makkelijker zal snappen
[..]
http://www.watmoetikleren(...)ek-1672streepje1780/
Succes![]()
PS je moet op de poppetjes voor de tekst drukken (beetje vaag maargoed)
Achtergrondinformatie is handig om te weten.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:50 schreef Givemeabreak het volgende:
heb je aan hetgeen wat op www.watmoetikleren.nl met geschiedenis genoeg?
hoef je dan niet meer het boek te leren?
ik moet namelijk nog 2 hoofdstukken, maar ik zit een beetje in tijdnood.. aangezien ik ook nog druk met M&O aan de slag moet.
bovendien vind ik deze tekst een stuk fijner om te leren, dan die in het boek.
Same herequote:Op donderdag 14 mei 2009 18:49 schreef Ame_thyst het volgende:
En over twee jaar kom je weer eens in het examen forum en dan denk je..
fuck, is dat al weer 2 jaar geleden!
succes
quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:49 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Same hereen jij doet ook CMD, whehe
CMD als is Communication & Multimedia Designquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:49 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Same hereen jij doet ook CMD, whehe
wth, dat hebben we 2 Juni ofzoquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:24 schreef Jenn11 het volgende:
Help kunst geschiedenis!!![]()
Iemand nuttige tips, want het lukt niet echt
Zit jij in de nieuwe 2e fase?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:24 schreef Jenn11 het volgende:
Help kunst geschiedenis!!![]()
Iemand nuttige tips, want het lukt niet echt
Dan zal het wel zijn omdat je in de nieuwe 2e fase zit idd.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:59 schreef Jenn11 het volgende:
Woow waarom heeft iedereen het op andere tijden?
Ik zit in de nieuwe 2de fase Havo en heb het komende dinsdag!
Ik heb het andersom gedaan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:16 schreef Breathtaking het volgende:
Ik zou willen dat ik al begonnen was met Dynamiek & Stagnatie, in plaats daarvan ben ik nog stééds bezig met de Napoleontische oorlog en moet ik de rest van Ten Oorlog! ook allemaal nog doen.
Godverdomme.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:54 schreef Sieps het volgende:
![]()
Haha je bent niet de enige. Ik heb alleen ook geen zin meer om er nog wat voor te doenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:01 schreef fusionfake het volgende:
De examens zijn nog niet eens begonnen en ik heb er nu al geen zin meer inM'n examens duren 3 weken dus dat wordt nog wat
quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:54 schreef Sieps het volgende:
![]()
50 pagina's?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:14 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En de VOC moordde hele volksgroepen uit om hun zin te krijgen maar verder sloten ze alleen maar vreedzame contracten af![]()
![]()
Heb dat kutboek nu uit, maar ken het nog nietNu ben ik in Ten Oorlog, begin bijna ("even pauze") aan de Frans-Duitse oorlog en wou het boek eigenlijk vanavond uithebben zodat ik morgen de hele dag met filosofie bezig kan. Ik word al moe als ik naar die 50 pagina's over WO I kijk
Ik verheug me erop om het te gaan lerenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:43 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
50 pagina's?
20 maar !
Ik tel 'werkmateriaal' nooit mee.
En ik begin morgen in dat 2e boekje. [republiek]Ik word al moe ervan doordat iedereen hier er op schijnt te kotsen.
Heej BT!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:45 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik verheug me erop om het te gaan lerenik ben ten oorog zat, dynamiek & stagnatie is tenminste een boeiend verhaal.
Oehquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Heej BT!
Zie de centrale gesch. topicsIk had een goeie site gevonden over Ten Oorlog!
Ah joh, het duurt allemaal nog maar evenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:57 schreef raaavi het volgende:
Zit er doorheen![]()
Dat printen van die oefen examens was echt deprimerend werk
Heb het net even geteld min alle vragen enzo, ik kom alsnog op 34! Maar er zijn twee verschillende methodes van Ten Oorlog, wij hebben de studiegids en er is ook een andere, iets met werkgids ofzo.. Zijn jullie pagina's a4-formaat? De onze zijn een slag kleiner dus ik hou mezelf maar voor dat het daaraan ligtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:43 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
50 pagina's?
20 maar !
Ik tel 'werkmateriaal' nooit mee.
En ik begin morgen in dat 2e boekje. [republiek]Ik word al moe ervan doordat iedereen hier er op schijnt te kotsen.
Iets als:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ah joh, het duurt allemaal nog maar evenvoor je het weet zit je daar op je examen, besef je dat je overal meer over weet dan je denkt en gaat alles hartstikke goed
nog maar max 2,5 week en dan zomer!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Heel liefquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:06 schreef denthemen het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden al examens gedaan maar wil iedereen even heel veel succes wensen!
Pff.. zat er helemaal doorheen. Maar nu gaat het weer, bedankt!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:07 schreef hardi2009 het volgende:
- mail pr@fok.nl voor advertentiemogelijkheden -
Ja dat wel waarschijnlijkquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:04 schreef HocBarr het volgende:
De tijd vliegt wel voorbij de komende weken.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:06 schreef raaavi het volgende:
[..]
Iets als:UhuhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?dan doe je even je ogen dicht, denk je aan wat je wiskunde leraar daar allemaal over gezegd heeft
dan bedenk je dat je een heel simpel menuutje op je GR hebt om die sommen te maken en tadaaaa weer een voldoende binnen gesleept.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:06 schreef raaavi het volgende:
[..]
Iets als:Binompdf als je een precies aantal moet weten. [hey! de p van precies!]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
en binomcdf als je het van meerdere moet weten!![]()
Wat snap je er eigs niet precies aan? Mss heb ik nog wat voor je.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Waneer je ze eigenlijk moet gebre......Laten we het maar gescheiden houdenquote:Op zondag 17 mei 2009 08:18 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Binompdf als je een precies aantal moet weten. [hey! de p van precies!]
en binomcdf als je het van meerdere moet weten!![]()
Wat snap je er eigs niet precies aan? Mss heb ik nog wat voor je.
Ook mijn doel.quote:Op zondag 17 mei 2009 14:40 schreef thomaSe het volgende:
ik wil vandaag nog
1 heel nederlands examen maken
en nog een samenvatting maken
maar ik heb geen zin
Ja, het gaat heel slecht.. maar eigenlijk toch niet.. maar stiekem wel..quote:Op zondag 17 mei 2009 14:50 schreef -Flappy- het volgende:
Dat Dynamiek en Stagnatie slaat toch gewoon werkelijk nergens meer op.
Ten Oorlog is wel een interessant onderwerp ja, ben twee weken terug met de klas op excursie geweest naar Ieper (totaal verwoest in WO1 door Slag bij Ieper). Dat was best wel leerzaam, ik kan voor Ten Oorlog ook nog concentratie opbrengen om het goed te leren, bij DSR lukt me dat echt niet, laffe economische feitjes..quote:Op zondag 17 mei 2009 15:45 schreef Tuttebel. het volgende:
Maar ten oorlog is toch wel koel, ik vind het beter dan Dynamiek en stagnatie,Wel handig, bij uitzending gemist kan je allerlei filmpjes van Ten oorlog kijken, maar waarom dan niet van dynamiek en stagnatie, als iedereen dat het meest moeilijk vindt..
Ik kan D&S juist beter leren heb ik het idee.quote:Op zondag 17 mei 2009 16:51 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ten Oorlog is wel een interessant onderwerp ja, ben twee weken terug met de klas op excursie geweest naar Ieper (totaal verwoest in WO1 door Slag bij Ieper). Dat was best wel leerzaam, ik kan voor Ten Oorlog ook nog concentratie opbrengen om het goed te leren, bij DSR lukt me dat echt niet, laffe economische feitjes..
Daar kwam ik dus ook gisteren achterquote:Op zondag 17 mei 2009 17:04 schreef Onorgineel het volgende:
Zit al de hele tijd te leren maar heb het eigenlijk helemaal gehad met die kankerkachelexamens
Ik kom er net achter dat ik natuurkunde helemaal niet zo goed ken als ik dacht
Ben ik nu ook mee bezig maar het lukt nietquote:Op zondag 17 mei 2009 17:09 schreef florabay het volgende:
[..]
Daar kwam ik dus ook gisteren achter
Heb vandaag alleen maar natuurkunde geleerd
Als jij uit een 3.5m hoog raam springt, met welke snelheid kom je dan op de grond?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:13 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Ben ik nu ook mee bezig maar het lukt niet
Morgen ook examen natuurkunde, het is al 5 uur geweest. Heb zin om mezelf uit het raam te gooien
Oh heb je morgen al natuurkunde, dat is wel verzuurd dan. Maar met binas kom je meestal al een heel eind daar staan sowieso alle formules in etc. En vaak als je een formule opschrijft die bij de opgave hoort krijg je al een punt.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:13 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Ben ik nu ook mee bezig maar het lukt niet
Morgen ook examen natuurkunde, het is al 5 uur geweest. Heb zin om mezelf uit het raam te gooien
Ja ik heb een binas, en ik kom er net achter dat de vorige gebruiker her en der dingen heeft zitten schrijven. Als ze dat zien ben ik dus best de lul, aangezien het nog best leesbaar isquote:Op zondag 17 mei 2009 17:28 schreef florabay het volgende:
[..]
Oh heb je morgen al natuurkunde, dat is wel verzuurd dan. Maar met binas kom je meestal al een heel eind daar staan sowieso alle formules in etc. En vaak als je een formule opschrijft die bij de opgave hoort krijg je al een punt.
Krijgen jullie geen binas van school? Zo niet, even gummen en anders even naar je natuurkunde/scheikunde leraar gaan, die zullen toch nog wel een onbeschreven binas hebben?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:43 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Ja ik heb een binas, en ik kom er net achter dat de vorige gebruiker her en der dingen heeft zitten schrijven. Als ze dat zien ben ik dus best de lul, aangezien het nog best leesbaar is
Als we er vanuit gaan dat ik 50 kg ben, en het is een vrije val;quote:Op zondag 17 mei 2009 17:18 schreef thomaSe het volgende:
[..]
Als jij uit een 3.5m hoog raam springt, met welke snelheid kom je dan op de grond?
Ga ik inderdaad even doen jaquote:Op zondag 17 mei 2009 17:45 schreef florabay het volgende:
[..]
Krijgen jullie geen binas van school? Zo niet, even gummen en anders even naar je natuurkunde/scheikunde leraar gaan, die zullen toch nog wel een onbeschreven binas hebben?
Want als ze er achterkomen ben je inderdaad wel echt de lul.
Met jou kan ik praten, maar alleen dan als je bio vervangt met wiskundequote:Op zondag 17 mei 2009 18:51 schreef Marissaatje het volgende:
Oooooooh ik zit er nu al helemaal doorheen![]()
![]()
Nederlands is nog maar afwachten, dr valt niet veel aan te leren, dus t wordt hopen op een 6je.
Bio heb ik wel redelijk geleerd, maar voor de proefexamens zat ik steeds rond de 5,5 - 6.![]()
En dan natuurkunde... Dat wordt echt een grote ramp..We hebben zo slecht les gehad de afgelopen jaren.. En ik heb echt het idee dat ik straks helemaal niets weet
Pff, ik wil echt dat deze week voorbij is, dan heb k de ergste examens tenminste gehad..
quote:Op zondag 17 mei 2009 19:54 schreef ChipsZak. het volgende:
!
Succes voor morgen iedereen! [en een succesje aan mezelf![]()
]
doelstelling gehaaldquote:Op zondag 17 mei 2009 14:40 schreef thomaSe het volgende:
ik wil vandaag nog
1 heel nederlands examen maken
en nog een samenvatting maken
maar ik heb geen zin
nicequote:Op zondag 17 mei 2009 17:56 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Als we er vanuit gaan dat ik 50 kg ben, en het is een vrije val;
Zwaarteenergie
Ez = m × 10 × h
m = 50 kg
h = 3,5 m
Ez= 50 × 10 × 3,5 = 1750 J
Eb = 1/2 m × v²
Eb = 1750 J
m = 50 kg
1750 = 1/2 × 50 × v²
1750 = 25 × v²
v² = 1750 : 25 = 70
v = √70 = 8,4 m/s
Zoiets?
Hier had ik ook al het boek bij nodig. Jongens, veel plezier met de examens
[..]
Ga ik inderdaad even doen ja
Komt goed,quote:Op maandag 18 mei 2009 22:37 schreef Breathtaking het volgende:
Godverdommekankernederlands&managementenorganisatie.
Niet kunst,quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:58 schreef Tuttebel. het volgende:
[..]
Havo? ik ook, leren had totaal geen zin, en dan heb je nog de helft fout ofzo..
welk profiel doe jijquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:41 schreef Rumille het volgende:
Godsamme, Geschiedenis en Natuurkunde op 1 dag. Zwaar kut dit.
Wi was idd errug makkelijkquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:34 schreef Len93 het volgende:
Iemand anders had nog last van Geschiedenis VMBO - GL/TL?
Zometeen Wiskunde, eitje
hier ook niet..quote:
Nu al?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:22 schreef 0oGhosto0 het volgende:
Mijn motivatie is ook weg.. het uitzicht van mijn raam bij het bureau werkt ook niet mee
* 0oGhosto0 ziet de 45 46'ste vakantiereis bus langsrijden over de weg van vandaag
* 0oGhosto0 droomt van een vakantie naar Spanje.. vandaag nog
Precies dit dusquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:32 schreef Jonkowise het volgende:
pff opzich moet ik voor eco niet eens meer zoveel doen maar zo weinig zin... en dan morgen vanaf half5 ook nog ak leren aaaaaaaaaah :S
Het leek wel fucking tekstverklarenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:59 schreef F0KFace het volgende:
Ik wist niet dat we SK 1,2 kregen mét geïntrigeerd Nederlands examen:O
J^Z^S CHR^ST^S Wat eek Kl*TE Examen zeg...
K heb het nog niet aangedurfd om de antwoorden te gaan bekijken, miss maar beter ook...
Kom zelf ook niet verquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:41 schreef Pickachu het volgende:
Ik ben pas halverwege bij economie![]()
Als er iemand nog wakker is, kan ik wel een oppeper gebruiken![]()
Idd en laat ik dáár nou net een SCHIJThekel aan hebbenquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:29 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Het leek wel fucking tekstverklaren
Eensquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:59 schreef F0KFace het volgende:
K heb het nog niet aangedurfd om de antwoorden te gaan bekijken, miss maar beter ook...
Gemiddeldquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:01 schreef Cloudwalker het volgende:
De tekst verdwijnt opeens weer..
Mijn vraag was dus: Ik las een keer ergens dat je met een 3 op je examen gezakt bent, geldt dit voor het CE of als gemiddeld cijfer van CE en SE?
Bvd.
Ze zeggen wel dat spelling op een forum niet belangrijk is. Dat klopt helemaal. Maar als je een compleet verkeerd woord gebruikt, mag het dan wel gezegd worden?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:59 schreef F0KFace het volgende:
Heb je nergens een bewijsje van? ... Moet IB-groep niet de telefoongesprekken opnemen ofzo?quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:22 schreef evelien89 het volgende:
Mijn verhaal.
Ik ben vorig jaar gezakt met een 5.3 voor wiskunde en een 5.3 voor tekenen. Herexamen voor tekenen mocht niet baten.
Inderdaadquote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:24 schreef Sh0t het volgende:
[..]
Heb je nergens een bewijsje van? ... Moet IB-groep niet de telefoongesprekken opnemen ofzo?
Hoe kan je trouwens zakken met een twee 5.3en?
er is er toch maar 1 in je profieldeel?
Dat is toch alleen bij de nieuwe 2e fase? Was die er toen al?quote:Op zondag 31 mei 2009 08:08 schreef Cloudwalker het volgende:
Tegenover twee 5en moeten wel twee 7's staan, misschien had ze dat niet..
3 weken denk en stamp werk is ook niet alles.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:37 schreef FP128 het volgende:
Niet om nu een negativo te zijn maar hoe kun je er doorheen zitten bij een examen![]()
![]()
Bedoel je doet geen marinierstraining van een week waar je lichamelijk en geestelijk er
doorheen zit. Tis alleen maar denk/stamp werk. Dus overdrijf ff niet zo.
Uhm, ik had voor de rest 7ns en 8en. En een 6 voor gs.quote:Op zondag 31 mei 2009 08:08 schreef Cloudwalker het volgende:
Tegenover twee 5en moeten wel twee 7's staan, misschien had ze dat niet..
Nee de hangjongeren zijn ook hard aan het blokkken voor kunstgeschiedenisquote:Op maandag 1 juni 2009 14:57 schreef erikerikerik het volgende:
dik mooi weer buiten en ik zit hier binnen kunstgeschiedenis te leren waar totaal geen f*cking draad in zit.
en dan die buitenspelende kutkoters.
BEN IK VERDOMME DE ENIGE DIE MOET LEREN OP DEZE AARDBOL!?!
wiskunde is oefenen, oefenen, oefenen en oefenenquote:Op maandag 1 juni 2009 18:23 schreef AffenStrudel het volgende:
Morgen b1,2. Ik neem nu alles door maar ik ben ontzettend veel dingen vergeten, hopen op een 5je dan maar
Zelfde hierquote:Op maandag 1 juni 2009 21:17 schreef _Loki het volgende:
ik heb morgen scheikunde en ik kan mezelf wel vermoorden, want ik heb weer niet geleerd. Terwijl ik me het echt voorgenomen heb. ><
Als je weken lang alleen maar leert en faalt dan ziet je toekomst er niet veel vrolijker uit dan die van een marinier. Vandaar.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:37 schreef FP128 het volgende:
Niet om nu een negativo te zijn maar hoe kun je er doorheen zitten bij een examen![]()
![]()
Bedoel je doet geen marinierstraining van een week waar je lichamelijk en geestelijk er
doorheen zit. Tis alleen maar denk/stamp werk. Dus overdrijf ff niet zo.
:herkenning: Maar dan vandaag en wiskunde ipv scheikunde, maar toch.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:17 schreef _Loki het volgende:
ik heb morgen scheikunde en ik kan mezelf wel vermoorden, want ik heb weer niet geleerd. Terwijl ik me het echt voorgenomen heb. ><
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |