Mijn verhaal.
Ik ben vorig jaar gezakt met een 5.3 voor wiskunde en een 5.3 voor tekenen. Herexamen voor tekenen mocht niet baten.
Ik heb toen een studie Wiskunde aangevraagd bij NHA. Vervolgens via ib-groep een examenplaats geregeld. Ik las daar dat je een werkstuk/mondeling moet doen voor een soort 'schoolcijfer'. Het was me niet helemaal duidelijk of dat voor iedereen gold, dus ik bellen met de ib-groep. Ik heb uitgelegd dat ik al een schoolcijfer heb staan, en toen gaf het huppeltje aan de telefoon aan dat ik dan geen werkstuk hoefde te maken. Heb er nog een mail over verzonden, maar daar heb ik geen antwoord op gehad.
Ik heb woensdag examen gedaan, en het ging heel goed! Dus ik was dolblij omdat ik dan eindelijk mn vwo-diploma zou halen. Ik belde vandaag naar de ib-groep om te vragen hoe de uitslag precies bekend wordt gemaakt, en toen zei die man doodleuk 'je krijgt geen uitslag, want je bent uitgesloten voor het examen'. Dat was natuurlijk een enorme klap. Het examen ging goed, dat maak ik nooit nog een keer zo. En ik heb er tijd en geld ingestoken, ben een jaar aan de slag geweest. Ik stond ook gewoon op de examenlijst, heb nooit bericht gehad dat ik niet hoefde te komen.
Ik heb gemaild met een mevrouw van de ib-groep en die zou 4 juni aangeven wat er nu gaat gebeuren.
Ik vind het zo erg:(:( strax moet ik 2 jaar wachten op mn diploma. Terwijl ik gewoon wil gaan studeren:( de rest van mn lijst alleen maar 7/8 maar ik kom gewoon niet verder.
Iemand enig idee of ik nog hoop moet houden of kan ik me nog een keer gaan voorbereiden op volgend jaar:( ben sowieso benieuwd hoe dat moet met die nieuwe fase.
Reacties worden zeer op prijs gesteld!