abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69039040
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Prima stukje, maar dit deel:

Wat voor milieu hebben we geerfd? Wie gaat voor het opruimen betalen?

vind ik dan weer een beetje vreemd, want de babyboomgeneratie heeft weldegelijk een schoon milieu op de agenda gezet en enorme stappen gezet. Je kan hoogstens stellen dat die rekening ook deels is doorgeschoven, maar dat is slechts boekhoudkundig te bewijzen.

Kortom: milieu lijkt mij net iets waar we deze generatie voor mogen bedanken.
Ok, maar ook dat is natuurlijk een vorm van eigenbelang geweest. Dat is ook het kernprobleem met de babyboomers: ze zijn wel heel erg met het eigenbelang bezig. Jammer dat types als Klopkoek dat niet willen inzien; hij wordt uitgekleed door de haves, met een have-not toekomst in het verschiet.
pi_69041496
Klopkoek, kom nu eens met ARGUMENTEN! Je schreeuwt maar wat, je hebt 30 posts nodig om in te zien dat jouw definitie van 'babyboomer' niet klopt met dat wat de rest van Nederland als babyboomer ziet.en verder fulmineer je wat richting 'rechts'.

Als we gewoon gaan tellen, dan is er maar een conclusie (EN DAT IS GEEN WAARDEOORDEEL!!!): er is in de wereldgeschiedenis geen enkele generatie geweest die zoveel te danken heeft gehad aan de generatie voor zich aan en de opvolgende generatie met zoveel schulden heeft opgezadeld.Punt. En wat is nu de reden dat je die in mijn ogen opvreters de hand zo boven het hoofd wilt houden?
pi_69046050
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ok, maar ook dat is natuurlijk een vorm van eigenbelang geweest.
Ik vind daden belangrijker dan motieven eigenlijk...

We mogen ook best de positieve zaken belichten. Het kan nl. niet zo zijn dat deze groep alles fout heeft gedaan, toch?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 17 mei 2009 @ 16:20:13 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_69120851
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:16 schreef Colnago het volgende:

[..]

Klopt wel wat ik zei toch?
nee de prijzen waren het laagst in de jaren 80, en het best betaalbaar in die tijd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_70581917
Tijd voor een update, want Jan Nagel heeft de afgelopen weken niet stilgezeten...
De Pers heeft er een goed artikel over:
quote:
Peper adviseur pensionado-partij
Ook Marcel van Dam geeft raad
PvdA’er Bram Peper is ‘vaste adviseur’ bij de nieuwe pensioenpartij onder leiding van Jan Nagel.
Naast Peper deelt ex-PvdA’er Marcel van Dam zijn expertise met de nieuwe partij.

‘Bij Bram Peper thuis hebben we dinsdag drie uur zitten praten’, vertelt Jan Nagel, oprichter van de nieuwe partij OokU, die de rechten van ouderen tot speerpunt zal maken. ‘Dat een dergelijk zwaargewicht ons programmatisch, tactisch en strategisch bijstaat, is niet niks.’ Peper was burgemeester van Rotterdam en minister van Binnenlandse Zaken. ‘Over een week of vier gaan we weer zitten’, zegt Nagel. ‘We hebben het ook over het concept-partijprogramma.’

Nagel, vroeger PvdA’er en later initiatiefnemer van Leefbaar Hilversum en Leefbaar Nederland, werkt aan zijn partij met Maurice Koopman, voormalig PvdA-bestuurder en oud-VARA-directeur en Alexander Münninghoff, journalist. ‘Wij zijn de kopgroep. Peper onze vaste adviseur.’

Peper bevestigt zijn betrokkenheid. Met milde spot: ‘Ik laat hen genieten van mijn kennis over de Nederlandse politieke en maatschappelijke verhoudingen.’

Alle generaties
Peper blijft PvdA-lid. ‘Ja hoor, ja hoor, ja hoor. Zelf heb ik ook geen ambitie. Maar ik heb wel enige sympathie voor het initiatief van Jan. Ik heb destijds intern bij de PvdA al bezwaar gemaakt tegen de Bos-belasting.’ Hij doelt op de maatregel om ouderen met een goed pensioen mee te laten betalen aan de AOW.

‘Ik weet niet of het kans van slagen heeft’, filosofeert Peper. ‘Zonder charismatisch leiderschap begin je niets.’ Het lijkt hem geen gek idee als de toekomstige lijsttrekker ‘een middenveertiger’ is, om te laten zien dat de partij niet alleen opkomt voor de belangen van de huidige generatie ouderen, maar ook voor de positie van mensen die nu nog werken. De naam OokU moet symboliseren dat de partij voor alle leeftijden wordt.

Lijsttrekker
‘Ik heb begrepen dat Jan Nagel zelf geen lijsttrekker wordt’, zegt Peper. Nagel nuanceert dat iets. ‘Nu ben ik de kopman, omdat we nog maar zo klein zijn. Maar ik zal de eerste zijn die zijn plek aan een betere afstaat. Leeftijd maakt voor mij geen verschil. Wel of zo iemand de kar wil trekken op grond van ons programma. Want dat gaan we eerst in dit kleine gezelschap schrijven. Als je dat met honderd man gaat verzinnen blijft er niets van over.’

Nagel heeft ook Marcel van Dam om raad gevraagd. Van Dam is staatssecretaris en Kamerlid van de PvdA geweest, maar zegde in 2003 zijn lidmaatschap op en stemde in 2006 SP. In zijn Volkskrant-columns windt hij zich op over de aantasting van de rechten van ouderen. Binnenkort verschijnt hierover zijn boek De breuk.

‘Advies is een zwaar woord’, zegt Van Dam over zijn rol. ‘Jan Nagel legt mij dingen voor die hij beweert en wil beweren over regelingen als de AOW. Ik check die voor hem op fouten. Ik zou het ook voor GroenLinks doen.’ Nagel zegt dat hij naast Van Dam ook anderen ‘interviewt’.

Van Dam juicht de nieuwe beweging wel toe. ‘Je kon voorspellen dat die zou ontstaan. Er is een gat gevallen. Andere partijen denken dat ze op ouderen straffeloos kunnen bezuinigen, want die kunnen niet staken. De vakbonden laten hen links liggen, omdat die op werkenden zijn gericht. De tijd is er rijp voor.’ Nagel verwacht dat de partij zich in oktober presenteert. ‘Partijen denken straffeloos op ouderen te kunnen bezuinigen.’
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)nsionado-partij.html

Het klinkt mij steeds meer in de oren als een gevaarlijk clubje. Zeker nu dubieuze types als Peper en Van Dam erbij betrokken raken. Volgens mij gaat dit clubje wel heel erg eenzijdig voor de belangen van veelal stinkend rijke babyboomers en senioren opkomen en is de naam en het profiel van de lijsttrekker (een midden-veertiger) niks meer dan een afleidingsmanoeuvre...
pi_72208269
Dat deze grijze lobby veel stemmen moge wegtrekken van de PvdA.
pi_72208448
Lijkt me overigens een totaal kansloos initiatief. Jan Nagel is echt een drama als hij lijsttrekker wordt. Bovendien behoort meneer, die al eerder de partij van Peter R. de Vries oprichtte en Leefbaar Nederland, onderhand zelf tot de oude politieke kliek. Vervolgens krijgt Nagel ook nog eens advies van Bram Peper en Marcel van Dam .

Nagel heeft een beetje een nieuwe-partijen-fetish. Elke keer als het niet lukt met de ene partij richt hij weer een nieuwe op - zonder dat er ook maar enigszins een duidelijke leidraad in zit. Behalve dat de partij een paar populistische standpunten inneemt om zo wat zetels te veroveren.

Van zijn partij snap ik ook geen hol. Enerzijds zegt Nagel dat het een soort ouderenpartij is, maar anderzijds wil het een partij voor iedereen zijn. What the fuck wil hij nu?
quote:
Peper blijft PvdA-lid. ‘Ja hoor, ja hoor, ja hoor. Zelf heb ik ook geen ambitie. Maar ik heb wel enige sympathie voor het initiatief van Jan. Ik heb destijds intern bij de PvdA al bezwaar gemaakt tegen de Bos-belasting.’ Hij doelt op de maatregel om ouderen met een goed pensioen mee te laten betalen aan de AOW.
Wat asoooooooociaal!! Die stinkrijke ouderen die aan minder bedeelde ouderen moeten meebetalen... omfg! Sound the alarms! Peter en Nagel denken zeker dat de AOW van geldbomen betaald wordt.

Ik weet nu al dat het hele programma totaal geen financiering kent om bijvoorbeeld een verhoging van de AOW, het niet fiscaliseren van de AOW en het niet optrekken van de AOW-leeftijd te financieren. Komen ze vast met goedkope kreten dat de JSF maar niet aangeschaft moet worden en dat er op bureaucratie bezuinigd moet worden. Alsof dat zoden aan de dijk zet.

Als oudjes zo graag een "sociale" partij willen kunnen ze net zo goed de SP kiezen. Die willen ook geen verhoging van de AOW-leeftijd of uberhaupt bezuinigen op de AOW. Alle politieke stromingen zijn op het moment prima in Nederland vertegenwoordigt in serieuze partijen (inclusief Wilders). Geen idee wat je met zo'n vage partij als dat van Nagel er nog bij moet.

[ Bericht 4% gewijzigd door pberends op 27-08-2009 18:52:20 ]
pi_72208561
Jan Nagel is dan ook een kwakzalver. Het dieptepunt was wanneer hij Pim Fortuyn als lijsttrekker van Leefbaar Nederland liet lopen. Als zijn beoordelingsvermogen nog steeds zo "goed" is hebben de andere partijen niets te vrezen.
pi_72209598
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:40 schreef isogram het volgende:
.... Bram Peper ... Marcel van Dam ....
OMG
pi_72227418
http://www.eenvandaag.nl/(...)ouderenpartij_ook_u_

Prachtige reportage van EénVandaag gisteren over Nagel's nieuwe partij. Die politicoloog veegt de vloer met Nagel aan. Hoe Nagel dán het pensioenstelsel wil financieren heeft ie geen antwoord op. Over 2 weken komt ie met z'n programma.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:28:41 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72230814
Dit kan alleen maar heel hard floppen. Een rancuneuze beroepsquerulant als Jan Nagel die met een one-issue partij komt.

Al gaat het wellicht nog lachmomenten bezorgen.
pi_72548645
Jan Nagel ziet OokU al in kabinet

http://www.trouw.nl/nieuw(...)nd_voor_AOW_ers.html
quote:
De integratieparagraaf van het programma werd toegelicht door schaakcommentator Hans Böhm, tevens bekend van het tv-programma Ook dat nog!. De pogingen van het kabinet om integratie te bevorderen middels 'cursussen of feesten' is duidelijk mislukt. Het kan veel beter via 'sport en spel', te beginnen met denksporten als schaken, dammen, go en bridge.
pi_72548774
quote:
Belangrijkste punten in het partijprogramma zijn een verhoging van het vakantiegeld voor AOW'ers, geleidelijke afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, afschaffing van de extra vrije dagen voor ouder personeel, integratie via sport en spel en een halvering van het aantal generaals en kolonels bij de krijgsmacht. De verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar gaat wat OokU betreft niet door.
Maar goed, ik mis een totale financiele onderbouwing. Men kan wel wat bezuinigen bij defensie, maar het aantal generaals en kolonels halveren levert ook niet veel op.

HRA kan je wel afschaffen, hou je veel geld over, maar dat betekent wel dat de huizenprijzen en daarmee de consumptie sterk onder druk zullen komen te staan wanneer men dit niet teruggeeft in de vorm van lagere belastingen. Hoe Nagel zijn AOW-plannetjes dan ook wil financieren is mij een raadsel.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:21:19 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72548842
Jan Nagel ziet ze vliegen

Een beetje de Dries Roelvink van de politiek
pi_72548916
Ook zo'n mooie:
quote:
Om de veronderstelde kloof tussen burger en politiek te dichten, moeten nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven als de helft van de kiezers die tijdens de laatste stembusgang hebben gestemd, dat wil.
Ahhhhhhhh, dus bij elke zware maatregel valt het kabinet. Handig zulke Italiaanse toestanden. Dan komt er nooit wat tot stand.
pi_72568220
http://www.telegraaf.nl/b(...)al_in_kabinet__.html
quote:
OokU wil verder subsidies voor laptops en gratis internet voor ouderen, een kiesdrempel van 3 procent, de Tweede Kamer terugbrengen naar honderd leden, de functie van commissaris van de koningin afschaffen en de data van gemeenteraadsverkiezingen spreiden. Het budget voor extern advies kan bij de overheid met 1 miljard euro naar beneden. Nagel wil extra geld voor dagtelevisie, omdat de helft van de bevolking ouder is dan vijftig.
.

Een kiesdrempel van 3%, das jammer voor OokU dan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:15:46 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72568646
Die vent is echt een karikatuur van zichzelf
pi_72584223
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:15 schreef Hexagon het volgende:
Die vent is echt een karikatuur van zichzelf
toch
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')