Ok, maar ook dat is natuurlijk een vorm van eigenbelang geweest. Dat is ook het kernprobleem met de babyboomers: ze zijn wel heel erg met het eigenbelang bezig. Jammer dat types als Klopkoek dat niet willen inzien; hij wordt uitgekleed door de haves, met een have-not toekomst in het verschiet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Prima stukje, maar dit deel:
Wat voor milieu hebben we geerfd? Wie gaat voor het opruimen betalen?
vind ik dan weer een beetje vreemd, want de babyboomgeneratie heeft weldegelijk een schoon milieu op de agenda gezet en enorme stappen gezet. Je kan hoogstens stellen dat die rekening ook deels is doorgeschoven, maar dat is slechts boekhoudkundig te bewijzen.
Kortom: milieu lijkt mij net iets waar we deze generatie voor mogen bedanken.
Ik vind daden belangrijker dan motieven eigenlijk...quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ok, maar ook dat is natuurlijk een vorm van eigenbelang geweest.
nee de prijzen waren het laagst in de jaren 80, en het best betaalbaar in die tijdquote:
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)nsionado-partij.htmlquote:Peper adviseur pensionado-partij
Ook Marcel van Dam geeft raad
PvdA’er Bram Peper is ‘vaste adviseur’ bij de nieuwe pensioenpartij onder leiding van Jan Nagel.
Naast Peper deelt ex-PvdA’er Marcel van Dam zijn expertise met de nieuwe partij.
‘Bij Bram Peper thuis hebben we dinsdag drie uur zitten praten’, vertelt Jan Nagel, oprichter van de nieuwe partij OokU, die de rechten van ouderen tot speerpunt zal maken. ‘Dat een dergelijk zwaargewicht ons programmatisch, tactisch en strategisch bijstaat, is niet niks.’ Peper was burgemeester van Rotterdam en minister van Binnenlandse Zaken. ‘Over een week of vier gaan we weer zitten’, zegt Nagel. ‘We hebben het ook over het concept-partijprogramma.’
Nagel, vroeger PvdA’er en later initiatiefnemer van Leefbaar Hilversum en Leefbaar Nederland, werkt aan zijn partij met Maurice Koopman, voormalig PvdA-bestuurder en oud-VARA-directeur en Alexander Münninghoff, journalist. ‘Wij zijn de kopgroep. Peper onze vaste adviseur.’
Peper bevestigt zijn betrokkenheid. Met milde spot: ‘Ik laat hen genieten van mijn kennis over de Nederlandse politieke en maatschappelijke verhoudingen.’
Alle generaties
Peper blijft PvdA-lid. ‘Ja hoor, ja hoor, ja hoor. Zelf heb ik ook geen ambitie. Maar ik heb wel enige sympathie voor het initiatief van Jan. Ik heb destijds intern bij de PvdA al bezwaar gemaakt tegen de Bos-belasting.’ Hij doelt op de maatregel om ouderen met een goed pensioen mee te laten betalen aan de AOW.
‘Ik weet niet of het kans van slagen heeft’, filosofeert Peper. ‘Zonder charismatisch leiderschap begin je niets.’ Het lijkt hem geen gek idee als de toekomstige lijsttrekker ‘een middenveertiger’ is, om te laten zien dat de partij niet alleen opkomt voor de belangen van de huidige generatie ouderen, maar ook voor de positie van mensen die nu nog werken. De naam OokU moet symboliseren dat de partij voor alle leeftijden wordt.
Lijsttrekker
‘Ik heb begrepen dat Jan Nagel zelf geen lijsttrekker wordt’, zegt Peper. Nagel nuanceert dat iets. ‘Nu ben ik de kopman, omdat we nog maar zo klein zijn. Maar ik zal de eerste zijn die zijn plek aan een betere afstaat. Leeftijd maakt voor mij geen verschil. Wel of zo iemand de kar wil trekken op grond van ons programma. Want dat gaan we eerst in dit kleine gezelschap schrijven. Als je dat met honderd man gaat verzinnen blijft er niets van over.’
Nagel heeft ook Marcel van Dam om raad gevraagd. Van Dam is staatssecretaris en Kamerlid van de PvdA geweest, maar zegde in 2003 zijn lidmaatschap op en stemde in 2006 SP. In zijn Volkskrant-columns windt hij zich op over de aantasting van de rechten van ouderen. Binnenkort verschijnt hierover zijn boek De breuk.
‘Advies is een zwaar woord’, zegt Van Dam over zijn rol. ‘Jan Nagel legt mij dingen voor die hij beweert en wil beweren over regelingen als de AOW. Ik check die voor hem op fouten. Ik zou het ook voor GroenLinks doen.’ Nagel zegt dat hij naast Van Dam ook anderen ‘interviewt’.
Van Dam juicht de nieuwe beweging wel toe. ‘Je kon voorspellen dat die zou ontstaan. Er is een gat gevallen. Andere partijen denken dat ze op ouderen straffeloos kunnen bezuinigen, want die kunnen niet staken. De vakbonden laten hen links liggen, omdat die op werkenden zijn gericht. De tijd is er rijp voor.’ Nagel verwacht dat de partij zich in oktober presenteert. ‘Partijen denken straffeloos op ouderen te kunnen bezuinigen.’
Wat asoooooooociaal!! Die stinkrijke ouderen die aan minder bedeelde ouderen moeten meebetalen... omfg! Sound the alarms! Peter en Nagel denken zeker dat de AOW van geldbomen betaald wordt.quote:Peper blijft PvdA-lid. ‘Ja hoor, ja hoor, ja hoor. Zelf heb ik ook geen ambitie. Maar ik heb wel enige sympathie voor het initiatief van Jan. Ik heb destijds intern bij de PvdA al bezwaar gemaakt tegen de Bos-belasting.’ Hij doelt op de maatregel om ouderen met een goed pensioen mee te laten betalen aan de AOW.
OMGquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:40 schreef isogram het volgende:
.... Bram Peper ... Marcel van Dam ....
quote:De integratieparagraaf van het programma werd toegelicht door schaakcommentator Hans Böhm, tevens bekend van het tv-programma Ook dat nog!. De pogingen van het kabinet om integratie te bevorderen middels 'cursussen of feesten' is duidelijk mislukt. Het kan veel beter via 'sport en spel', te beginnen met denksporten als schaken, dammen, go en bridge.
Maar goed, ik mis een totale financiele onderbouwing. Men kan wel wat bezuinigen bij defensie, maar het aantal generaals en kolonels halveren levert ook niet veel op.quote:Belangrijkste punten in het partijprogramma zijn een verhoging van het vakantiegeld voor AOW'ers, geleidelijke afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, afschaffing van de extra vrije dagen voor ouder personeel, integratie via sport en spel en een halvering van het aantal generaals en kolonels bij de krijgsmacht. De verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar gaat wat OokU betreft niet door.
Ahhhhhhhh, dus bij elke zware maatregel valt het kabinet. Handig zulke Italiaanse toestanden. Dan komt er nooit wat tot stand.quote:Om de veronderstelde kloof tussen burger en politiek te dichten, moeten nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven als de helft van de kiezers die tijdens de laatste stembusgang hebben gestemd, dat wil.
quote:OokU wil verder subsidies voor laptops en gratis internet voor ouderen, een kiesdrempel van 3 procent, de Tweede Kamer terugbrengen naar honderd leden, de functie van commissaris van de koningin afschaffen en de data van gemeenteraadsverkiezingen spreiden. Het budget voor extern advies kan bij de overheid met 1 miljard euro naar beneden. Nagel wil extra geld voor dagtelevisie, omdat de helft van de bevolking ouder is dan vijftig.
tochquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:15 schreef Hexagon het volgende:
Die vent is echt een karikatuur van zichzelf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |