Ze hebben het bedrijf dan ook niet failliet verklaard. Dat doet de media. Het enige wat 3drealms verklaard heeft is dat de studio sluit. De reden daarvoor is niet bekend gemaakt.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
DNF zou door kunnen gaan, maar dan moet er een nieuwe financier gevonden worden. Of een ander team zou eraan verder kunnen werken.
Ik zie geen reden om van een marketingstunt uit te gaan. 12 jaar doen over een game en dan het bedrijf failliet verklaren. Slechtere marketing kan bijna niet.
Ik ontken noch bevestig iets. Ik wacht gewoon op een officieel persbericht.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef Gamer_V het volgende:
Het is voorbij Swetsenegger. Kom uit de ontkenningsfase.
Dat zou ik ook zeggen jaquote:Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef Gamer_V het volgende:
Het is voorbij Swetsenegger. Kom uit de ontkenningsfase.
"Meneer, u bent niet aangenomen."quote:Op maandag 11 mei 2009 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen ja
Het feit dat al die media lekt, lijkt het wel te bevestigen. Oud-werknemers willen nog met hun werk pronken om later een nieuwe baan te vinden. Zodat het niet overkomt dat ze 12 jaar niks hebben zitten doen.
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen ja
Het feit dat al die media lekt, lijkt het wel te bevestigen. Oud-werknemers willen nog met hun werk pronken om later een nieuwe baan te vinden. Zodat het niet overkomt dat ze 12 jaar niks hebben zitten doen.
Het is gewoon onlogisch.quote:Originally Posted by Swetsenegger
I can not imagine professional artists, developers, animators and designers would do such a thing because they are 'pissed'. Everybody gets screwed at work sooner or later in one or another form. Revenge sounds greats, but everybody knows it would harm your own career more then you can realise at that moment.
If these leaks are for real it could hunt those guys for years. Are they really that stupid? Would YOU leak IP from your employer just because you are pissed?
quote:Well, guys . . . I just drove past 3DR HQ and there were about 30 cars there. Kind of strange if the only ones left are George, Scott, Steven and Bryan and Joe! I think George is having a bit of a go with us all.
quote:When the news broke that Duke Nukem Forever developer 3D Realms was shutting down, many fans were letdown--perhaps moreso than if it had happened several years ago.
The reason? After over 12 years in development, trailers were starting to find their way out again. Footage had been shown. Screenshots were released. Word from company executives indicated that the final push had began.
And following the closing of the studio, new details seem to indicate that this was the case. Leaked internal 3D Realms documents have shown that many of the game's levels were nearly finished.
"The game was awesome and getting very close," 3D Realms designer Richard Huenink tells us.
But now 3D Realms is no more, the employees already scattered. Does this leave any hope that Duke Nukem Forever, as it stands today, might eventually be released in some official form?
When asked of its deal with 3D Realms, publisher Take-Two told us that it owns the exclusive rights to publish Duke Nukem Forever. And upon further questioning, this contract appears to be binding.
"We have the exclusive publishing rights, not right of first refusal," Take-Two spokesman Alan Lewis explained. "Meaning we are the only ones that have the right to publish the title."
Lewis later clarified that these rights will never expire.
When asked whether Take-Two also owned the Duke Nukem Forever assets under that agreement, Lewis reiterated that it simply retains the publishing rights--indicating that 3D Realms likely still owns the accumulated assets and work done on DNF. 3D Realms' George Broussard declined to comment on the matter.
So while 3D Realms could independently find a new home for the game, Take-Two has the ultimate right to publish the title--or to not publish it. In the latter case, whether it would sell those rights to another company, or whether 3D Realms might try to sidestep its agreement by changing the game's content to a degree, is something that we can only speculate on.
In any case, 3D Realms still owns the rights to Duke Nukem himself, meaning that the series will not be locked down by a publisher unwilling to use it. A Fallout 3-style revival of the series by a new studio remains a possibility.
Apogee Software is promising a new Duke-related press release this week, meaning the King might return to the spotlight sooner than expected.
bron
Waarom is het onlogisch? Waarom zouden ze het anders gelekt hebben?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon onlogisch.
Ow
[..]
Het zou allemaal vooropgezet kunnen zijn. Ik vind het onlogisch dat professionals hun carriere op het spel zetten door NDA materiaal op fucking internet te zetten. Niet in een besloten portfolio maar op blogspot godbetert.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:53 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waarom is het onlogisch? Waarom zouden ze het anders gelekt hebben?
Jawel, we weten dit: dat de studio van 3D Realms gesloten is. De rest (marketingtrucs en dat Duke al gold is en meer speculatieve onzin) bedenken anderen erbij.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway. Tot op heden weten we simpelweg -niets- .
Opdat we het niet vergetenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Eens zien, dus een gaat de kattenbak leeg knagen en de ander neemt een aparte avatar....
*noteert*.
Precies. En faillisementen en dat DNF nooit meer uitkomt enzo. Ook dat wordt erbij verzonnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jawel, we weten dit: dat de studio van 3D Realms gesloten is. De rest (marketingtrucs en dat Duke al gold is en meer speculatieve onzin) bedenken anderen erbij.
Dat is dus ook mijn idee.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
DNF zou door kunnen gaan, maar dan moet er een nieuwe financier gevonden worden. Of een ander team zou eraan verder kunnen werken.
Ik zie geen reden om van een marketingstunt uit te gaan. 12 jaar doen over een game en dan het bedrijf failliet verklaren. Slechtere marketing kan bijna niet.
DNF? Did Not Finish?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Meneer, u bent niet aangenomen."
"Waarom niet, als ik vragen mag?"
"Er staat op uw CV dat u aan DNF heeft gewerkt... Voor de volle 12 jaren"
Zo, jij gaat voor de orginaliteitsprijs zegquote:
maar dan in de stijl van the life of D. Duckquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mên, inmiddels zweeft er zoveel vermeende informatie rond dat je bijna zélf de game kan gaan maken.
quote:An alledged transcript of a top-secret meeting at an undisclosed location (with snipers on the roof)
Devs: OK, George, we have posted enough media to whip the fans into a frenzy.
George: Good work guys, now shut down the blogs as planned.
George: Wait! What about the bogus plot leak?
Devs: Done.
George: Splendid! Time to move to the next phase!
George: Muwahahahaha ooowahahaha haaaaaaaaaa!
Devs: Er, we'll just lay low for now, ok, boss?
George: ahhhhhahahahaha haaaaaahahaaaaaaaaahaa
Devs: ...
Gelukkig voegt jouw post wel iets toe..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zo, jij gaat voor de orginaliteitsprijs zeg
En de jouwe ookquote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:38 schreef charon het volgende:
[..]
Gelukkig voegt jouw post wel iets toe..
Ding is te fokking traag en loopt steeds vast bij de download.quote:Literally EVERY piece of DNF media released from April 28, 1997- May 12, 2009 is here.
Included are(but not limited to):
all shots released from 1997-1998(pink kitty bar, nevada test facility, etc...)
e3 1998 trailer
full magazine article scans from CGW and PC gamer in 1997, 1998, and 1999(includes readable text)
the "side" previews such as "The Duke and I" from 2006(Prey hype era)
e3 2001 trailer
2007 teaser
1999 shots
e3 2001 trailer mp3
all current DNF media-
thumbnails from 2007
Duke 3D live arcade shots
Christmas 08 character wallpaper
And, of course EVERYTHING, and I mean EVERYTHING from the recent "leak"(as far as I'm aware)
The high res shots
The character model pics skinned/unskinned
Concept Art galore
tons of 3D renders
a few videos showcasing levels and character animations
complete storyboard covering the entire plot
several .txt files with in-depth level descriptions and drawn diagrams/maps
If you can find ANYTHING missing in this archive, I'll slap myself. Hard. With a frying pan.
Seriously, I highly recommend you check it out.
Everything is nicely organized into labeled folders with sub directories, for easy viewing. All media is neatly divided by year and category.
quote:Didn't no one notice the the dates of the file?
Take a look at this:
I know it's in Spanish, but below are the translations:
Organization: 3D Realms
Creation date: 09/03/07 0:28
Last modification date: 29/07/08 23:04(Marked in red)
Last printed: 29/07/08 22:50
By that time, the supposed percentage of the game levels was about 60,8%
I've been playing with these dates on Excel, and found out this:
If I'm right, the last day developers were able to work on the game was on 05/05/09 (The previous day before 3DR closed down). If the dates in that file are correct and if we take them as reference (From the first day it was created, until the last day it was modified), in 508 days a 60,8% of the game had been developed. That is an approximate average of 0,119% from the total of the game levels creation per day.
It's been 280 days since the last update of that file on 29/07/08. If we follow the approximate level creation average per day, we'd obtain that an aproximate 30%~35% of the total of the game levels have been created by the day 3DR closed.
That is, ladies and gentlemen, the state of the levels was about 90%~95% finished the day 3DR shut down!!!
I can't believe they left the game when there was only 5%~10% of content left.
Your opinions are welcome
Wat is dat voor een ontzettend slecht geschreven stuk poep?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:56 schreef HugoBaas het volgende:
Co-founder van Apogee Software, Terry Nagy, heeft via zijn Twitter kanaal medegedeeld dat er volgende week een aankondiging komt omtrent Duke Nukem doormiddel van een persbericht.
“New press release from Apogee Software regarding Duke Nukem coming next week.”
Afgelopen donderdag werd bekend gemaakt dat 3D Realms, ontwikkelaar van de succesvolle Duke Nukem reeks, failliet is verklaard. Zusterbedrijf Apogee Software, welke opgezet is nadat 3D Realms eerder in geldproblemen zaten, blijft wel bestaan. Momenteel zijn hun bezig met het ontwikkelen van Duke Nukem Trilogy, die voor de PSP en Nintendo DS gaan verschijnen. Of Apogee Software een aankondiging gaat doen omtrent deze game of Duke Nukem Forever, daarvoor moeten we even wachten tot volgende week.
http://twitter.com/ApogeeSoftware/status/1747381530
Ja had het ge copy paste en had geen zin om aan te passen, maar boeiend het gaat om de inhoud van het bericht.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat is dat voor een ontzettend slecht geschreven stuk poep?
Nou ja, ik ben dus zo iemand die dan het hele stuk niet meer serieus kan nemen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:03 schreef HugoBaas het volgende:
Ja had het ge copy paste en had geen zin om aan te passen, maar boeiend het gaat om de inhoud van het bericht.
Eh nee, dat is niet verklaardquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:56 schreef HugoBaas het volgende:
Co-founder van Apogee Software, Terry Nagy, heeft via zijn Twitter kanaal medegedeeld dat er volgende week een aankondiging komt omtrent Duke Nukem doormiddel van een persbericht.
“New press release from Apogee Software regarding Duke Nukem coming next week.”
Afgelopen donderdag werd bekend gemaakt dat 3D Realms, ontwikkelaar van de succesvolle Duke Nukem reeks, failliet is verklaard.
quote:Zusterbedrijf Apogee Software, welke opgezet is nadat 3D Realms eerder in geldproblemen zaten,
En deze twitter is al 2 dagen geleden door 'hun' geplaatst.quote:blijft wel bestaan. Momenteel zijn hun bezig met het ontwikkelen van Duke Nukem Trilogy, die voor de PSP en Nintendo DS gaan verschijnen. Of Apogee Software een aankondiging gaat doen omtrent deze game of Duke Nukem Forever, daarvoor moeten we even wachten tot volgende week.
http://twitter.com/ApogeeSoftware/status/1747381530
Beetje longshot he...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mêh, lijkt wel een BNW danwel TRU speculatie op niets meer dan een Excel-bestandje.
Is wel heel erg flimsy.
Deze week dus....quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef HugoBaas het volgende:
Klopt is van 10 Mei inderdaad, maar zag hem net pas.
Maarja waar het mij om gaat is dat er volgende week een persbericht komt dus ben benieuwd.
Of volgende week.quote:
Het gaat er niet om of DNF in de toekomst wel of niet uitkomt. We weten dat de studio gesloten is. De mensen staan dus op straat. Het is dan logisch dat er niet meer aan de game gewerkt wordt door 3D Realms. In de toekomst zou een ander bedrijf eraan kunnen werken, maar dat is pure speculatie.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies. En faillisementen en dat DNF nooit meer uitkomt enzo. Ook dat wordt erbij verzonnen.
Sowieso is de hele sluiting tot op heden alleen door Joe Siegler, de webmaster, geconfirmed.
De game zou ook klaar kunnen zijn en dat DAAROM de studio gesloten is. Nogmaals, de reden is NIET bekend.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of DNF in de toekomst wel of niet uitkomt. We weten dat de studio gesloten is. De mensen staan dus op straat. Het is dan logisch dat er niet meer aan de game gewerkt wordt door 3D Realms. In de toekomst zou een ander bedrijf eraan kunnen werken, maar dat is pure speculatie.
Ware christenen niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Of volgende week.
Sommige mensen tellen de nieuwe week vanaf zondag.
Waarom zou je daar vanuit gaan? Die gast zegt "It is NOT a marketing thing. It's true". Dus: of hij liegt, of alles wat in de media beweerd wordt is waar. Het enige wat ik kan doen is uitgaan van het tweede, aangezien er verder geen andere berichten zijn. Maar je hebt verder gelijk, want het enige wat ik voorlopig kan doen is uitgaan van dit bericht. De volgende persuitlating zien we wel verderquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De game zou ook klaar kunnen zijn en dat DAAROM de studio gesloten is. Nogmaals, de reden is NIET bekend.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
12 jaar loopt het alwe have just joined in.
Lol had het niet over de game zelfquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Spreek voor jezelf, ik wacht al 12 jaar met smart op The Duke.
Waarom niet? Een half miljoen views in 4 dagen op het 3Drealms forum, duke nukem stuff best bekeken op youtube, alle major gamewebsites (shacknews, IGN, gamespot) die al dagen aandacht besteden aan duke nukem. Ik kan redenen genoeg verzinnen voor een hoax als dit. En nogmaals. 3drealms heeft officieel he le maal niets verklaard. De enige die wat geroepen heeft is de webmaster en alles wat hij geroepen heeft is dat de tent dicht gaat.quote:
Of speelt mee.quote:Die gast zegt "It is NOT a marketing thing. It's true". Dus: of hij liegt,
Deze snap ik niet. Alles wat beweerd wordt is waar? Nee dan juist niet.quote:of alles wat in de media beweerd wordt is waar.
Precies, er is net zoveel onderbouwing voor kant A als kant B.quote:Het enige wat ik kan doen is uitgaan van het tweede, aangezien er verder geen andere berichten zijn. Maar je hebt verder gelijk, want het enige wat ik voorlopig kan doen is uitgaan van dit bericht. De volgende persuitlating zien we wel verder
euh nee hoorquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Misschien is het wel zown internet roleplaying gameworden we allemaal in de zeik genomen.
12 jaar loopt het alwe have just joined in.
Hahaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:30 schreef appelsientje het volgende:
[..]
euh nee hoorik zit al 12 jaar te wachten
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:32 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
HahaMe zin backfired een beetje op me.
Nevermind forget i said anything.
Ik zit ook al langer dan 12 jaar te wachten..vanaf het moment dat de eerste Duke zijn laatste oog over de balk kickte zit ik al te wachten...and it freaking sucks.
Eerlijk gezegd vind ik die High Resolution Pack en die 3d tweaks en mods die ze ervoor gemaakt hebben erg vermakelijkquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:36 schreef appelsientje het volgende:
[..]ik had niet door dat het topic al verder was gegaan
heb trouwens een tijd geleden weer eens duke3d gespeeld...
Shananigans i say!!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat nu bekend is:
- gerucht dat 3drealms zou sluiten. Waarschijnlijk door gebrek aan funding.
- 3Drealms heeft honderden miljoenen verdiend met Duke 3D, Prey, Max Payne.
- Scott Miller heeft in 2006 verklaard tot op dat moment $7,5 miljoen geinvesteerd te hebben in DNF
- gerucht dat 3drealms sluit is bevestigt door de webmaster
- Take2 verklaard publishing rechten te hebben
- Apogee verklaard dat ze niet beinvloed worden door 'de situatie' bij 3d realms en dat Duke Nukem Trilogy gewoon ontwikkeld wordt.
- Apogee verklaard tot een officieel statement van 3drealms te zwijgen over het onderwerp
- Apogee kondigt aan dat het volgende week een persbericht uitbrengt mbt Duke NUkem
- (ex) werknemers beginnen plotseling massaal een blogspot waar ze materiaal lekken Zogezegd als portfolio, maar ze lekken ook materiaal wat onder NDA zou zijn.
- Er wordt een volledig storyboard gelekt waarin de volledige game zich afspeelt op 1 April
- (ex) werknemers verklaren toestemming te hebben van 3drealms voor het plaatsen van het materiaal
- (ex) werknemers zeggen na een dag of 3 benaderd te zijn door advocaten en gesommeerd te zijn het materiaal weer te verwijderen.
Mis ik wat?
6:40 PM May 9th from webquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Of volgende week.
Sommige mensen tellen de nieuwe week vanaf zondag.
Maar lang hoeven we in ieder geval niet te wachten.
... because it's done!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[...] alles wat hij geroepen heeft is dat de tent dicht gaat.
Ja, en het level daarna ben je het weer kwijt. Een goede manier om spelers alvast kennis te laten maken met de tofheid die je later in het spel krijgt. Bovendien komt dat stuk uit Duke Nukem 3d, dus meteen een soort van flashback en achtergrondverhaal. Gamedesigntechnisch en verhalenderwijs goede dingen om te doen. Klacht onterecht.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:56 schreef MrFl0ppY het volgende:
Sorry hoor, maar dat "storyboard" slaat echt nergens op. In het eerste lvl krijgt de speler al the nuke en rocketlauncher als wapen. De teksten zijn gewoon te fanta om waar te zijn en alles speelt zich ook nog eens op 1 april af.
Ben jij serieus 't hele internet aan het zoeken naar bewijsquote:
Welnee, ik lees op een stuk of 3 fora mee en klik af en toe op een linkje als het me interessant lijkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:14 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ben jij serieus 't hele internet aan het zoeken naar bewijs
(ik zeg trouwens goed bezig![]()
)
Daar kan je niet vroeg genoeg mee zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
In 1998 stond ik in de Dixons te vragen of ze Duke Nukem Forever al haddenDus ik leef 200% met je mee ouwe
Duke wants you to stop stealing our bandwidth.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
toch vraag ik me af hoe slecht de relatie met take2 nu echt was/is
[ afbeelding ]
Even wat zelfbevlekking:quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
toch vraag ik me af hoe slecht de relatie met take2 nu echt was/is
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
In dat stukje staat dat TakeTwo de "publishing rights" op DNF houdt, dus misschien ontwikkelen zij wel door. Krijgen we dan een GTA/DN3D combo?.
fixed.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Duke wants you to stop stealing our bandwidth.
Nee ze kijken of ze net een langdurige klus hebben afgerondquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:32 schreef Twin1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet van wanneer deze foto is, maar het is de afscheidsfoto van het team van 3drealms. Valt het nou niemand op dat al die gasten met een big smile staan te kijken ?
Iets wat ik nou niet echt zou doen als mijn bedrijf failliet is gegaan en ik daarmee m`n baan verlies.
Something smells....
voor grotere versie www.3drealms.com
Bron?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
ze waren voor die foto eerst de kroeg ingegaan....
Ja dat heb ik ook gelezenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ooggetuige meldt dat vandaag ook weer een stuk of 30 auto's onder wie die van George Broussard voor de deur stonden bij 3drealms.
Duke wants you to stop stealing our bandwidthquote:
Wie gaat er nou de kroeg in als je hoort dat je bedrijf failliet en doodverklaard isquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
ze waren voor die foto eerst de kroeg ingegaan....
Zou wel een van de eerste dingen zijn waar ik aan zou denken eigenlijk, nog 1 keer met je werkmatti's kroegtijgeren en al die mooier verhalen ophalen!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:01 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de kroeg in als je hoort dat je bedrijf failliet en doodverklaard is
Ja die heb ik ook gelezen ja. Maar goed, dan nog zou IK niet staan lachen als ik zojuist gehoord heb (Zonder voor aankondiging) dat ik morgen geen werk meer heb.quote:
Nouja je kunt natuurlijk moeilijk huilend op zo'n foto gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gelezen ja. Maar goed, dan nog zou IK niet staan lachen als ik zojuist gehoord heb (Zonder voor aankondiging) dat ik morgen geen werk meer heb.
Dat is dan ook wel het complete andere uiterste van "Look everybody! We lost our jobs todayquote:Op woensdag 13 mei 2009 08:28 schreef Djaser het volgende:
[..]
Nouja je kunt natuurlijk moeilijk huilend op zo'n foto gaan.
Ik zat me gisteren nog te bedenken dat het natuurlijk ook nog zo kan zijn dat Take2 geen interesse meer heeft in publicatie. Too little too late zeg maar. Dus game af, maar je publisher wil geen kosten meer maken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:58 schreef Gamer_V het volgende:
Ze noemen de game Duke Nukem 4 en dan komen ze onder de publishing agreement uit. En dan rechtzaken!!11!
Niet dat ik het heel erg vind...moet toch wel iets speciaal blijven. Al deze leaks gaan alleen maar voor vertraging zorgen neem ik aan.quote:Leaked Screenshots & Documents
For the time being, we have removed a news item which included more DNF leaked content, because, as a 3DR ex-employee said to me, they "were not obtained with the [employees'] or the companies' permission and are slanderous to [employees] and the company."
quote:Apogee LLC's Promised Duke Announcement Arrives, Does Not Even Mention Duke Nukem Forever
Apogee Software LLC has apparently made the promised Duke-related announcement, and the big news is that Apogee's expanding its search for a live-action Duke.
Making no mention of 3D Realms's closure or the doomed Duke Nukem Forever, Apogee announced that budding Dukes can now submit their auditions reels online.
The winning Duke will market Apogee's upcoming Duke Nukem Trilogy for the Nintendo DS and PSP, which sees Duke in a variety of genres and time periods, including WW2. Developed by Frontline Studios, the first installment 'Critical Mass' is due out this fall.
The men--and women--who would be Duke can size up the competition at the Duke Is Back website before uploading a video of their best grimace, flexing and one-liners.
bron
En waar Scott Miller toevallig in de directie zit. De co oprichter van Apogee LTD wat opgegaan is in 3dRealms en wat ze, zoals ze zelf zeggen, na 13 jaar weer in ere hersteld hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:20 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Apogee LLC heeft natuurlijk ook niets met apogee LTD /3d realms te maken. Het is gewoon een bedrijf dat betaalt voor de naam + IP. Compleet apart bedrijf wat niet in de apogee LTD holding zit
En kijk... wie is de registrant van apogeesoftware (de website van Apogee Software, LLC). Vooral de DNS server is grappig...quote:Company History
Since 1987, Apogee Software has been a multifaceted pioneer and innovator in the PC gaming industry. Apogee’s first breakthrough was in shareware marketing. Known in the shareware industry as the “Apogee model”, our breakthrough method of releasing a portion of a full game (an “episode”) as shareware (years before the Internet became popular) was risky and innovative, and done well before other PC game publishers released demos of their games — now standard practice.
Among other innovations popularized by Apogee in our early years include cheat codes (standard practice for our games as far back as in 1987), level warps and the so-called “god” invincibility mode. Apogee’s games, have always included skill levels and save/load game options, both very rare in PC games in the late 80’s and early 90’s.
Apogee is considered the founder and original champion of the independent game developer. Apogee nurtured some of today’s powerhouse developers, including id Software who relocated to Dallas have a closer working relationship with us during the development of Wolfenstein 3-D.
In 1994 Apogee created a new division, 3D Realms Entertainment, with the goal of developing innovative, interactive, immersive and of course fun 3D action games.
After a 13 year absence, Apogee Software is “Back in Action” as a publisher will continue its proud tradition of bringing top quality PC games direct to the consumer via digital distribution while at the same time expanding its publication muscle into next generation consoles.
Apogee Software, LLC, is a privately held Texas limited liability company, with a core team of industry experts in game development, publishing, and distribution. Apogee publishes original content for retail distribution of games for the PC and next generation consoles and handhelds.
bron
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | The data contained in GoDaddy.com, Inc.'s WhoIs database, while believed by the company to be reliable, is provided "as is" with no guarantee or warranties regarding its accuracy. This information is provided for the sole purpose of assisting you in obtaining information about domain name registration records. Any use of this data for any other purpose is expressly forbidden without the prior written permission of GoDaddy.com, Inc. By submitting an inquiry, you agree to these terms of usage and limitations of warranty. In particular, you agree not to use this data to allow, enable, or otherwise make possible, dissemination or collection of this data, in part or in its entirety, for any purpose, such as the transmission of unsolicited advertising and and solicitations of any kind, including spam. You further agree not to use this data to enable high volume, automated or robotic electronic processes designed to collect or compile this data for any purpose, including mining this data for your own personal or commercial purposes. Please note: the registrant of the domain name is specified in the "registrant" field. In most cases, GoDaddy.com, Inc. is not the registrant of domain names listed in this database. Registrant: Apogee Software, Ltd. Registered through: GoDaddy.com, Inc. (http://www.godaddy.com) Domain Name: APOGEESOFTWARE.COM Domain servers in listed order: NS.3DREALMS.COM NS.APOGEE1.COM |
Als er op de E3 geen nieuws komt kan je je Reker avatar gevoegelijk vergetenquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Moet ik me al zorgen gaan maken en een Reker-avatar bestellen?
I stand corrected. Inderdaad. Terry Nagy is Apogee LLC directeur. Maar ook DIE relatie is er niet aan de haren bijgesleeptquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:20 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Scott Miller werkt nu toch bij Radar Group?
Dus laten we elkaar geen mietje noemen... Apogee LLC == Apogee LTD == 3Drealmsquote:Terry Nagy, originally of 3D Realms, now Chief Operating Officer of the newly resurrected Appogee Software is on hand to discuss just what it means for Duke to be back. As he said, "It's time."
Dus ze zijn nu de post erop aan het zetten met: "1 april met verlengsnoerr!1!111!! Hij komt toch nog! En wel volgende week! Kick ass!"?quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:39 schreef Swetsenegger het volgende:
De 3drealms forums waren de hele dag offline voor een herindexering. Nu is het forum weer up, maar het 100 pages topic over de sluiting is weg, evenals alle gerelateerde topics.
Ik zou het niet weten... Iedere post die nu geplaatst wordt mbt dat topic wordt gedelete in ieder geval.quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:09 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dus ze zijn nu de post erop aan het zetten met: "1 april met verlengsnoerr!1!111!! Hij komt toch nog! En wel volgende week! Kick ass!"?
Hm toch vrij dubieus..quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten... Iedere post die nu geplaatst wordt mbt dat topic wordt gedelete in ieder geval.
quote:]
Take-Two Interactive Software Inc. filed a breach of contract suit against Apogee Software Ltd. this week in a Manhattan Court over the developer's "continually delayed" Duke Nukem sequel. Details of the suit were not disclosed in a report by Bloomberg, nor has the New York County Civil Court provided specifics about the damages Take-Two is seeking.
(For the record, the legal name of 3D Realms is Apogee Software Ltd., the party being sued. It is a separate entity from Apogee Software LLC, developers of the still alive Duke Nukem Trilogy.)
According to the complaint, "Apogee repeatedly assured Take-Two and the video-gaming community that it was diligently working toward competing development of the PC Version of the Duke Nukem Forever."
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:22 schreef Spatzmann het volgende:
waarom doen ze het in new york? Terwijl 3drealms in texas zit...of zit take 2 in new york.
quote:By: ScottMi11er x
>>> Did Take Two give 3DR that $12 million for development <<<
No. We didn't get a penny of that money. This, along with so much else, is 100% spin, being eaten up by those who have no clue whatsoever. But, we cannot talk yet. We will, soon...
bron
Ik wil gewoon niet dat je gelijk krijgt...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik neem al even een voorschot op mijn gelijk en flikker mijn Reker-avatar in de prullenbak en begin al een beetje te lachen naar de conspiracy believers
Snap ik, de kans dat dit een hoax/marketingstunt is, is nu zo'n beetje wel tot het nulpunt gedaald, niet dat die kans überhaupt ooit groot is geweest maar ik zou er nu zelfs een flink geldbedrag op durven wedden.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet dat je gelijk krijgt...
maar ik ben er toch bang voor....
Ik denk nog steeds niet dat DNF van de baan is. Sterker nog, de uitkomst van deze rechtszaak zal in ieder geval tot het uitbrengen van de game leiden. Dus ik zal je avatar maar vast gaan zoeken...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik neem al even een voorschot op mijn gelijk en flikker mijn Reker-avatar in de prullenbak en begin al een beetje te lachen naar de conspiracy believers
Grrrr hier heb je hem vast, just in casequote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds niet dat DNF van de baan is. Sterker nog, de uitkomst van deze rechtszaak zal in ieder geval tot het uitbrengen van de game leiden. Dus ik zal je avatar maar vast gaan zoeken...
Dus wat Take Two nu wil claimen is me een raadselquote:2003
http://www.shacknews.com/laryn.x?id=7653477
"By: Cygnus X-1 x
Isnt 3dr financing Duke THEMSELVES? WTF does their publisher have to do but wait for for it to be done?
May 29, 2003 3:08pm CST
By: GeorgeB3DR
Exactly. Take Two needs to STFU imo."
2003
http://www.shacknews.com/laryn.x?id=6846402
"By: Scott3DR x
The write-off has to do with the fee that Take2 paid to Infogrames to buy the rights to DNF. 3DR got no part of this money -- a total of $12 million.
The reason Take2 did this is that it's a smart revenue management move: Take a markdown now while Vice City is super successful and overall revenues are sky high, then when DNF comes out it's 100% pure profit (because they took the write-down well before the game came out).
2006
http://www.gamespot.com/news/6152687.html
"Broussard went on to outline the current status of Duke Nukem Forever. "Our deal is simple," he said. "We're making the game. It'll be done when it's done. We've funded 99.999% of the game (aside from a very, very small advance from GT Interactive, years ago, before Take 2 bought the game from them). It's our risk, our necks and our gamble. Under the deal we should be earning royalties from about unit 30,000 or so (that's a real small number)."
2007
http://www.yougamers.com/(...)would_be_king-page4/
"Given the publishing experience of 3DRealms and their willingness to tackle difference platforms, it made sense to enquire as to what lies ahead for DNF too. For example, are Take 2 Interactive Software still publishing Duke Nukem Forever? Given the amount of experience 3D Realms has in the production area, it might make more sense for 3DRealms to do this themselves:
Scott: Possibly, but Take2 has inherited the agreement we originally signed with GT Interactive back in the 90’s. This agreement does allow us to direct sale the game, such as through an online digital service, and we plan to take full advantage of this."
quote:By: ScottMi11er x
REPLY
>>> I would have sold the IP in a heart beat and created a new IP with that 30 million dollars. <<<
Hell, I would have also!!!!!!!!!!
http://www.shacknews.com/laryn.x?id=19932664#itemanchor_19932664
quote:By: ScottMi11er x
>>> T2 declined but offered $30M for ownership of the IP and 3DR would have finished DNF.
We would have taken this offer without hesitation. Not. Even. Close.
http://www.shacknews.com/laryn.x?id=19932691#itemanchor_19932691
Dit hoort allemaal bij de marketingstunt johquote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou.... een spoedige release lijkt me uitgesloten
Ik zeg ook nergens dat DNF definitief van de baan is. Ik zeg alleen maar dat het gesodemieter geen marketing/hoax is, en het moet wel heel raar lopen wil ik daar ongelijk in krijgen. En dát was de voorwaarde die ik stelde.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds niet dat DNF van de baan is. Sterker nog, de uitkomst van deze rechtszaak zal in ieder geval tot het uitbrengen van de game leiden. Dus ik zal je avatar maar vast gaan zoeken...
Holy crap! Jan met een wat het lijkt oprechte glimlach! HOAX!1!! PHOTOSOEP!!1!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 07:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Grrrr hier heb je hem vast, just in case
[ afbeelding ]
Probeer je me nu woorden in m'n mond te leggen??quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit hoort allemaal bij de marketingstunt joh
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway. Tot op heden weten we simpelweg -niets- .
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jawel, we weten dit: dat de studio van 3D Realms gesloten is. De rest (marketingtrucs en dat Duke al gold is en meer speculatieve onzin) bedenken anderen erbij.
We zijn nog steeds net zo ver.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies. En faillisementen en dat DNF nooit meer uitkomt enzo. Ook dat wordt erbij verzonnen.
Ik grap maar wat hoor, trek het je niet aanquote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Probeer je me nu woorden in m'n mond te leggen??
[..]
[..]
[..]
We zijn nog steeds net zo ver.
Dat persbericht is al geweest hoor.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:44 schreef HugoBaas het volgende:
Nog steeds geen persbericht.
Hmm zou toch wel moeten komen eigenlijk, aangezien er vorig weekend werd aangekondigt dat er een persbericht zou komen de komende week.
Ik hou er wel van, iedere avond weer met een glimlach mn bed in!quote:
quote:
Komt er na Forever, Forever and Ever and Ever? 40 jaar ontwikkelingquote:Op maandag 18 mei 2009 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
The Collectors Edition dan maar?
[ afbeelding ]
quote:3D Realms Release – Pertaining to Recent Events Surrounding Duke Nukem Forever
Dallas, TX (May 18, 2009) – In light of recent press articles and statements by Take-Two (to the media and in a lawsuit), we want to set the record straight on some issues.
Despite rumors and statements to the contrary, 3D Realms (3DR) has not closed and is not closing. 3DR retains ownership of the Duke Nukem franchise. Due to lack of funding, however, we are saddened to confirm that we let the Duke Nukem Forever (DNF) development team go on May 6th, while we regroup as a company. While 3DR is a much smaller studio now, we will continue to operate as a company and continue to license and co-create games based upon the Duke Nukem franchise.
As some of you may know, Take-Two filed a lawsuit last week containing various accusations and claims against 3DR and the uncompleted DNF game. Take-Two never paid 3DR advances or any signing bonus or any other funds related to DNF, up until July 2008, at which time they paid $2.5m in connection with another agreement for an unannounced game. This is the sum total Take-Two has paid 3DR in connection with DNF. Take-Two claims that they paid $12m to GT Interactive/Infogrames to acquire the publishing rights for the DNF game. To be clear, 3DR was not a party to that transaction and did not receive any money from it. When the DNF game was originally signed with GT Interactive in 1998, GT paid 3DR a $400,000 signing bonus. Up until July 2008, this was the only publisher money we received for the DNF game. Meanwhile, 3DR put over $20m into the production of DNF.
Take-Two retains publishing rights for the DNF game, although 3DR retains certain rights to sell the game directly to the public. Late last year, 3DR began negotiations with Take-Two to provide funding to complete the DNF game. In the meantime, 3DR was hitting mutually-agreed milestones, despite not having a new agreement finalized. Take-Two was well aware that 3DR needed the funding to continue the DNF game development. Suddenly, after months of negotiations, Take-Two materially changed the parameters of the proposed funding agreement. 3DR informed Take-Two that it could not financially afford the changes Take-Two was suggesting and would be forced to release the team if an agreement was not reached. Take-Two made a last minute proposal to acquire the Duke Nukem franchise and the 3DR development team. Take-Two's proposal was unacceptable to 3DR for many reasons, including no upfront money, no guarantee minimum payment, and no guarantee to complete the DNF game. From 3DR's perspective, we viewed Take-Two as trying to acquire the Duke Nukem franchise in a "fire sale." Those negotiations fell through on May 4th, a deal never materialized, and the DNF team was sadly released a few days later.
Less than a week after the DNF team was released, Take-Two filed its lawsuit in New York, seeking immediate temporary injunctive relief. The court denied Take-Two's request for a temporary restraining order. While we cannot comment on the details of the ongoing lawsuit, we believe Take-Two's lawsuit is without merit and merely a bully tactic to obtain ownership of the Duke Nukem franchise. We will vigorously defend ourselves against this publisher.
Ach, diepvries spul kan prima ontdooien. Ze moeten wel weer de engine herschrijven, maar daar hebben ze ervaring meequote:Op dinsdag 19 mei 2009 07:37 schreef Q. het volgende:
Daar gaat mijn laatste hoop.. Kan iemand 3DR een zak met geld geven zodat ze door kunnen gaan? Bill? Steve?
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Misschien is het wel een marketingstunt!!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Misschien is het wel een marketingstunt!!![]()
![]()
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=877878&postcount=1quote:Hey gang..
While I don't work at 3DR anymore, I did participate in what I'm about to talk about before I walked out the door. The project will be finished by Bryan Turner (who is still at 3DR for the time being), but I was given the OK to talk about this.
As I've kind of hinted at in other forum posts, there is a big update coming for the 3D Realms Online Store. For the last two days I worked at 3DR, I did nothing more than one final major remaster of the product line. I took all the files that we were selling as downloadable items and remastered them. I put DOSBox wrappers around them. This is probably less of an issue for folks on these forums, but the majority of tech queries we got were from people who had zero idea on how to install a DOS program, much less run it. So they all got DOSBox wrappers.
But it didn't stop there. I took all the games that we sold as CD media only, and created downloadable installs for them, too. That includes Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Death Rally, & Terminal Velocity. So these games will be available in our store.
But it didn't stop there, either. I also hit some other games. We will be selling Duke Nukem: Manhattan Project as a download for the first time, and we will also be selling something we have not sold in several years now. BALLS OF STEEL! This is basically every game that we can still sell that hasn't been released as freeware. They'll all be available in the new store update that is coming.
But I saved the best for last. Long time 3DR forum members will remember me talking about a ROTT CD master that never got made. It was to combine the Site License ROTT CD with the EROTT CD, as well as a pile of user created things. Well, that CD never got pressed, and the version we've sold in the store for awhile was a lesser version. NOT NOW! This new ROTT download (which is 48.3Mb) has everything you can think of. It's every single stinkin thing that Apogee ever released for ROTT back in the day. It also includes a pile of user created things. Also, given my personal love for ROTT, I tossed in a few surprises for people who buy that.
Redoing the product line with a DOSBox wrapper, as well as bringing back and/or adding several things to the online store was my final act as an actual employee of 3DR. I saved ROTT for last. It was mastered between about 6:40PM and 8:15PM Central time on Friday May 22nd.
Now the part I have to say I don't know is when. It's supposed to be this week, but I can't tell you exactly when - and I won't be involved with the actual launch, either. My part in all this was to remaster the product line. That was quite a challenge, as I had to learn a new install program, go over the whole product line, make sure everything was there, build the installs, test them - it was QUITE the whirlwind, I tell you.
These downloads come with those PDF manuals and the hint sheets (where available), as well as with Windows icons, it's all quite nice. It was a freakin whirlwind for me to get 26 game files remastered. I did one and a half on Thursday (mostly to get the structure right, and to learn the install program), and did the remaining 23 and a half on Friday. Man, that was one long day. But it was my last, and I've always considered game installs my baby, so I'm glad I got to do this one final time, and make the installs something nice.
The complete list of stuff that will be available for sale through the new 3D Realms store site update is:
Balls of Steel
Blake Stone: Aliens of Gold
Commander Keen Galaxy
Commander Keen Vorticons
Cosmo's Cosmic Adventure
Crystal Caves
Death Rally
Duke Nukum
Duke Nukem II
Duke Nukem 3D: Atomic Edition
Duke Nukem: Manhattan Project
Hocus Pocus
Math Rescue
Monster Bash
Mystic Towers
Paganitzu
Planet Strike
Raptor: Call of the Shadows
Realms of Chaos
Rise of the Triad (or as I call it, Ultimate ROTT)
Secret Agent
Shadow Warrior
Terminal Velocity
Wacky Wheels
Wolfenstein 3D
Word Rescue
I have no idea what the pricing on this stuff will be, so don't ask. That was all stuff handled this week, after I've left. I was just given permission to talk about the remastering stuff and that it will be available shortly.
This will be in a new store - Yahoo store won't be active anymore for new sales once the new stuff goes up. But at this point, you're probably better off waiting for the new store downloads.
From a technical standpoint, I used the Inno Install program, which uses LZMA compression routines, so things are packed more efficiently. This is an in issue as I'm including DOSBox with every install, too.
En bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Je hebt ook wel gelijk, heb wel de nieuwe monkey island gepreordered
Geniaal!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.escapistmagazi(...)8-Duke-Nukem-Forever
Spannende nieuwe ontwikkelingen.?.quote:Rechtszaak onthult bestaan Duke Nukem Begins
Door Paul Hulsebosch, dinsdag 23 juni 2009 08:56, views: 2.877
In de rechtszaak rond Duke Nukem Forever is naar voren gekomen dat uitgever Take-Two de tot nu toe onbekende game Duke Nukem Begins in ontwikkeling had. De ontwikkeling zou gestaakt zijn om Apogee onder druk te zetten.
Bron.
quote:Duke Nukem series creator 3D Realms/Apogee Ltd. has responded to publisher Take-Two's lawsuit over the incomplete state of Duke Nukem Forever, revealing that 3DR is continuing to work on the long-delayed title alongside word that a previously unknown separate Duke game was in the works at a "well-known videogame developer."
Duke Nukem Forever
The new effort, titled "Duke Begins," was part of the October 2007 Agreement that saw Take-Two provide 3D Realms with $2.5 million. That sum was paid July 2008 in order to "help fund the development of the DNF game," with 3D Realms having previously said the money was "in connection with another agreement for an unannounced game."
The Take-Two-published Duke Begins was slated for release by mid-2010, with development set to begin within 2 months of the October 2007 agreement and 3D Realms stating that it needed to approve "any changes to that [development] schedule."
"All development work by the third-party game developer" on Duke Begins was halted in April 2009, 3D Realms claims "upon information and belief." However, 3D Realms says that "Take-Two...simply denied [the stoppage]," with a later letter to Take-Two VP Dan Emereson regarding the game's status said to have been "ignored."
As 3DR believes that Duke Begins "has been delayed by 12 months or longer," the company says that the push has harmed both 3DR and the Duke franchise, and will "delay any royalty payments...from sales of the Duke Begins game and prevent Apogee from being able to repay the [$2.5 million] advance when it becomes due in 2012."
Furthermore, 3D Realms believes that Take-Two is "taking such actions with a goal of pressuring [3D Realms/Apogee Ltd.] to sell the Duke Nukem franchise rights to Take-Two for less than their true value."
Since 3DR was not consulted regarding its perceived delay of Duke Begins, the company accuses Take-Two of breaching the October 2007 contract, and is demanding a jury trial, with damages believed to "be far in excess of $75,000, excluding interest and costs, including lost royalties and damage to the Duke Nukem franchise rights."
3D Realms adds that the October 2007 Agreement also served to "extinguish any right Take-Two had to any sequel to the DNF game or any videogames based upon a Duke Nukem movie."
On Duke Nukem Forever
The developer also shed additional light on negotiations with Take-Two regarding a 3D Realms-developed Xbox 360 edition of the then-PC only Duke Nukem Forever. Along with the Xbox 360 port, the negotiations included the addition of multiplayer and the funding necessary for 3D Realms to complete Duke Nukem Forever PC within 12 months.
3D Realms says that it requested $6 million to "cover the costs to complete both the Xbox 360 and PC versions" of the notoriously long-in-development title, with Take-Two supposedly agreeing to this amount. However, Take-Two lowered the amount of $5 million, and, "at the last minute (on April 22 [2009])" further lowered it to $2.5 million.
This coincides with 3D Realms' previous statement that Take-Two "materially changed the parameters of the proposed funding agreement" into something 3D Realms could not "financially afford," with 3D Realms then rejecting an "unacceptable" proposal Take-Two made for the franchise and development team.
3D Realms adds that Take-Two couldn't have been "unsure of the development progress" for the game, as Take-Two claimed in its filing, because Take-Two "stated it was impressed with the gameplay and pleased with the development progress on the game" when 3D Realms visited the company in April 2009.
The negotiations ceased on May 1, 2009, according to 3D Realms, with the company laying off "most of the DNF game development team" a few days later on May 6. 3D Realms claims that "Take-Two was fully aware this was going to happen weeks before this date is a funding agreement was not reached."
In addition, 3D Realms denied allegations that it has "a substantial amount of funds deposited in an off-shore account."
Lastly, 3D Realms says that "Take-Two in not entitled to any relief on its claims" for various reasons, including "unclean hands," noting that "Take-Two has no right to access the source code for the PC Version of the DNF Game until the game is completed by [3D Realms/Apogee Ltd.]," the "DNF License Agreement does not provide a deadline," and "the option [for Take-Two] to develop such 'Console Versions' of the DNF game is not exercisable unless and until the PC Version of the DNF game is released at retail."
Surprisingly, 3D Realms explicitly notes that it continues to work on "the development of" Duke Nukem Forever, though "it released the majority of its employees working on the development" because of a "lack of funding to sustain the high level of development."
"[3D Realms/Apogee Ltd.] admits that it has continually worked on the development of the DNF for many years, and continues to do so," reads the specific clause.
"3DR has been in nearly a dozen lawsuits (including against Warner and Fox)," 3D Realms/Apogee Ltd. founder Scott Miller said of Take-Two's pending litigation exactly one week ago. "We're always innocent, and we always win. This one is no exception. Give it a year, then the truth will come out."
At the time, Miller added that "filed lawsuits are entirely one-sided statements, based on knee-deep BS and with more spin that[sic] a top."
bron
zouden ze er dan toch weer mee verder gaan?? ach hoop doet levenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:25 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screens!
Bron:
http://www.duke4.net/news.php
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:11 schreef appelsientje het volgende:
[..]
zouden ze er dan toch weer mee verder gaan?? ach hoop doet leven
quote:Duke Nukem series creator 3D Realms/Apogee Ltd. has responded to publisher Take-Two's lawsuit over the incomplete state of Duke Nukem Forever, revealing that 3DR is continuing to work on the long-delayed title
Hij is ook eindbaasquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:44 schreef Gamer_V het volgende:
Dat zou een awesome eindbaas geweest zijn
Kon toch?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
BOH GEK HET IS ALLEMAAL EEN MARKETINGSTUNT ENZO!11!!
BNW lutsers....
quote:
quote:Op donderdag 12 november 2009 17:24 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Het is echt weer dodelijk stil rondom de duke...ook duke4.net heeft weinig te melden.
Iemand een statusupdate toevallig?
quote:Op donderdag 12 november 2009 17:24 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Het is echt weer dodelijk stil rondom de duke...ook duke4.net heeft weinig te melden.
Iemand een statusupdate toevallig?
quote:
Ik ben abonnee op die kerel die het geüpload heeft, maar ik weet niet waar hij het vandaan heeft, of hoe betrouwbaar het is.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:16 schreef Dibble het volgende:
bron van dat filmpje? En sinds wanneer heeft Gearbox de rechten op Duke?
http://www.joystiq.com/20(...)be-gearbox-software/quote:Op zondag 31 januari 2010 21:16 schreef Dibble het volgende:
bron van dat filmpje? En sinds wanneer heeft Gearbox de rechten op Duke?
Op basis van deze beelden verwacht ik niet dat Duke het nivo van de huidige generatie shooters overtreft. Evenaren wordt zelfs al lastig.quote:
Idd ik vind de graphics zwaar tegenvallen in het filmpje...quote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op basis van deze beelden verwacht ik niet dat Duke het nivo van de huidige generatie shooters overtreft. Evenaren wordt zelfs al lastig.
Nou, je mag verwachten dat er na zoveelt tijd wel een fatsoenlijk filmpje kan worden uitgescheten.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:32 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
alsof je dat goed kunt opmaken aan de ha nd van een brakke bootleg
Ik zou nog blind met Build een level kunnen bouwen inclusief stoere SectorEffectors en weet ik veel wat nog meer. Sterker nog, ik heb mijn 14-jaar geleden gebouwde Duke maps hier nog steeds liggen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:55 schreef Seginus het volgende:
Eigelijk best ongelooflijk dan Duke Nukem nog zo'n hype is na die geweldige game van 14 jaar terug (en de uitbreiding een jaar later).
Zouden het echt nog die gamers zijn die Duke Nukem 3D hebben meegemaakt zoals ik incl. het levels builden, of nieuwe generaties die het van horen zeggen hebben dat Duke Nukem Forver een coole game moet worden en daar over meekletsen?
Zouden er nog gamers zijn met een zwak voor Apogee?quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:55 schreef Seginus het volgende:
Eigelijk best ongelooflijk dan Duke Nukem nog zo'n hype is na die geweldige game van 14 jaar terug (en de uitbreiding een jaar later).
Zouden het echt nog die gamers zijn die Duke Nukem 3D hebben meegemaakt zoals ik incl. het levels builden, of nieuwe generaties die het van horen zeggen hebben dat Duke Nukem Forver een coole game moet worden en daar over meekletsen?
ja zeker welquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:05 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Zouden er nog gamers zijn met een zwak voor Apogee?
Met die SectorEffectors zou ik dus echt niet meer weten hoe dat moest. Je moest ze een "getal, comma, getal" geven, het pootje de goede kant op laten wijzen, de kleur van dat ding goed hebben en dan ging b.v. een deur open zoals jij dat wouquote:Op donderdag 4 februari 2010 07:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zou nog blind met Build een level kunnen bouwen inclusief stoere SectorEffectors en weet ik veel wat nog meer. Sterker nog, ik heb mijn 14-jaar geleden gebouwde Duke maps hier nog steeds liggen.
Ik denk dat je toch echt minimaal een 385 moet hebben gehad ipv 286 om dit spul te draaien. Keen heb ik ook nog op een 286 met zwartwit monitor gespeeld, maar Raptor, ROTT of Wacky Wheels kan ik me niet voorstellenquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja zeker wel![]()
Bio Menace, Commander Keen 1 2 3 en dacht ik nog wat
Hocus Pocus, Monster Bash, Duke Nukem 1 en 2, Wacky Wheels
En natuurlijk niet te vergeten Raptorals ik het nog goed herinner
En nog een van de best shooters uit die tijd Rise of the Triad
mijn 286 tijd
16 mhz
2 Mb ram
40MB hdja wel 40mb en dan moeite hebben om hem vol te krijgen
maar dat kwam omdat ik vaak vanaf floppy speelde
Zeker als het om share ware spellen ging van Apogee ( diskettes kon je bij elke sigaren winkel gewoon voor een paar gulden kopen)
ja toen was er nog geen Inet )
En om het met een 21k modem van een BBS af te trekken was niet gezond voor je telefoon rekening
Zijn er gamers die dat niet hebbenquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:05 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Zouden er nog gamers zijn met een zwak voor Apogee?
Zeker Rise of the Triad. Dat gaat al meer richting Pentium, eigenlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:36 schreef Seginus het volgende:
[..]
Met die SectorEffectors zou ik dus echt niet meer weten hoe dat moest. Je moest ze een "getal, comma, getal" geven, het pootje de goede kant op laten wijzen, de kleur van dat ding goed hebben en dan ging b.v. een deur open zoals jij dat wou
[..]
Ik denk dat je toch echt minimaal een 385 moet hebben gehad ipv 286 om dit spul te draaien. Keen heb ik ook nog op een 286 met zwartwit monitor gespeeld, maar Raptor, ROTT of Wacky Wheels kan ik me niet voorstellen
LEugens! Hij komt! En snel!quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef Dibble het volgende:
kap eens me die kutkicks.
GAME KOMT NIET UIT! 3D REALMS HEEFT EEN RECHTZAAK LOPENDE EN DE STAFF IS ALLANG ONTSLAGEN OF'M GESMEERD.
Was leuk voor die 10 jaar maar niemand kijkt hier meer naar om. IT'S OVER, THE END, OUT!!! VOOR ONBEPAALDE TIJD onder 50 KM IJS BEVROREN.
Slotje.
Oppervlakkige heidenen zijn het.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 07:24 schreef Q. het volgende:
[..]
De huidige generatie. Die houdt alleen van geile graphics..
het kan ook zijn dat het toen al mijn AMD 100Mhz was:)quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:36 schreef Seginus het volgende:
[..]
Met die SectorEffectors zou ik dus echt niet meer weten hoe dat moest. Je moest ze een "getal, comma, getal" geven, het pootje de goede kant op laten wijzen, de kleur van dat ding goed hebben en dan ging b.v. een deur open zoals jij dat wou
[..]
Ik denk dat je toch echt minimaal een 385 moet hebben gehad ipv 286 om dit spul te draaien. Keen heb ik ook nog op een 286 met zwartwit monitor gespeeld, maar Raptor, ROTT of Wacky Wheels kan ik me niet voorstellen
Nee. Fate of Atlantis komt uit '92. Toen zaten we al tegen de CD-rom aan te hikken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:18 schreef RAVW het volgende:
mijn eerste game die ik op mijn eigen pc speelde was fate of atlantis![]()
dat was wel mijn 286 tijd
Duke nukem 3D had ook geile graphics.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 07:24 schreef Q. het volgende:
[..]
De huidige generatie. Die houdt alleen van geile graphics..
Als we hem voor mijn 40ste nog kunnen spelen is hij nu klaar.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:32 schreef Mr.J het volgende:
"With the legal drama out of the way, the road to the long-awaited release of Duke Nukem Forever is apparently clear of legal hurdles--the game just needs to be finished."
Kijk als dat alles is verwacht ik hem voor mijn 40ste nog te kunnen spelen!
Mijn pre-order is 10 jaar geleden al gecanceledquote:
Take 2 gaat het publishen? Oh hell, volgende week zit ik op Gamescom bij een secret project bij Take 2...Het zou toch niet...ZOMG!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Gearbox 'm maken en take-two publishing. Dan is die courtsettlement wel erg kut voor 3drealms....
Hadden ze dat spel maar binnen 12 jaar af moeten maken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Gearbox 'm maken en take-two publishing. Dan is die courtsettlement wel erg kut voor 3drealms....
Ik geloof het niet zo erg eigenlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Hadden ze dat spel maar binnen 12 jaar af moeten maken.
stfu en gtfo!!!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:38 schreef Lienzz het volgende:
dat spel wordt toch nooit niets meer, niemand heeft er nog vertrouwen in en het merendeel van de gamende doelgroep anno 2010 kan zich dn3d niet herinneren.
Er zijn nog steeds meer mensen die voor 1990 geboren zijn, dan erna hoor!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:38 schreef Lienzz het volgende:
dat spel wordt toch nooit niets meer, niemand heeft er nog vertrouwen in en het merendeel van de gamende doelgroep anno 2010 kan zich dn3d niet herinneren.
klopt, ikzelf ben er een van, maar hoeveel ervan spelen nog actief games? misschien de jongste uit 1985-1990 nog... maar de meeste dertigers die ik ken gamen niet meerquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds meer mensen die voor 1990 geboren zijn, dan erna hoor!
als dat zo is dan trek in mijn standpunt in, ik was van mening dat dit veel lager lag.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:25 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van een 'gamer' was dacht ik 32 jaar oud.
Ik ben bijna 40'er en game nog regelmatig op mijn PSP en iPhone. Kinderen hebben een wii en ds en als DNF uitkomt koop ik de console waarop hij te spelen is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:19 schreef Lienzz het volgende:
[..]
klopt, ikzelf ben er een van, maar hoeveel ervan spelen nog actief games? misschien de jongste uit 1985-1990 nog... maar de meeste dertigers die ik ken gamen niet meer
...the exception that proves the rule...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben bijna 40'er en game nog regelmatig op mijn PSP en iPhone. Kinderen hebben een wii en ds en als DNF uitkomt koop ik de console waarop hij te spelen is.
Onderzoeken wijzen het uit, het levende bewijs zit in een topic, maar dat zijn allemaal uitzonderingenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:43 schreef Lienzz het volgende:
[..]
...the exception that proves the rule...
Ik denk dat het een bestseller game wordt als hij uitkomt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:50 schreef Lienzz het volgende:
daarom zei ik ook al een aantal reacties terug dat ik me dan vergiste wat betreft de leeftijd van gamers, maar ik vraag me nog steeds af of dnf veel zou verkopen...
Nah, Duke Nukem (3D) moet je eigenlijk spelen met enkel toetsenbord, zelfs een muis is al te modernistisch.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben bijna 40'er en game nog regelmatig op mijn PSP en iPhone. Kinderen hebben een wii en ds en als DNF uitkomt koop ik de console waarop hij te spelen is.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:54 schreef Lienzz het volgende:
ik had zoiets natuurlijk ook nooit mogen typen in het dnf topic, Episode II Attack of the Fanboys... maar time will tell.
Je mag hier best negatief doen, maar stellen dat er maar weinig oudere gamers zijn is niet negatief maar gewoon domquote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:19 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]het is inderdaad niet heel slim om hier negatief te zitten doen nee!
Ik denk dat het spel uitkomt als mijn kleine jongen kan gamen (hij's nu 9 maanden.. dus we hebben nog ffquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:16 schreef Marsenal het volgende:
Best leuk, Manhattan project..
http://kotaku.com/5609770(...)g-duke-nukem-forever
http://uk.xbox360.ign.com/articles/111/1111626p1.html
En de geruchten machine gaat door!
quote:2K Games will unveil "something big" on the first day of the Penny Arcade Expo this week and will stream the announcement on the internet.
You'll be able to tune in at the 2K Games Live site from 10am PDT (6pm BST / 7pm CEST) today.
Als dat Duke nukem is.. eet ik een schoen op..quote:
Met of zonder ketchup?quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:51 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Als dat Duke nukem is.. eet ik een schoen op..
quote:Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Marsenal het volgende:
Here he comes to save the daaaaaay.
[ afbeelding ]
Hmmm kan ik mijn schoen het beste bakken, koken of grillenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |