Die opmerking over het eng vinden van mensen die onvindbaar zijn op internet slaat nergens op. Dat ben ik zeker met je eens. Maar het argument van dat we vroeger ook zonder konden is niet geheel relevant. Kijk bijvoorbeeld eens naar de mobiele telefoon. Ik kan mij nog goed herinneren dat het een hele bezienswaardigheid was om iemand met een mobiele telefoon te zien bellen. Dat moest wel of een hele belangrijke persoon zijn, of een pauperige patser. Tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid. Als je geen mobiele telefoon hebt, ben je in de ogen van de meesten toch een beetje wereldvreemd. De tijden veranderen en daarmee de communicatiemiddelen.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:00 schreef Desunoto het volgende:
Trouwens ook wel apart dat mensen roepen, en zeker die gast uit dat artikel, dat je op internet te vinden MOET zijn, of nog specifieker op LinkedIn, want anders hoor je er niet bij. Tenminste, zo komt het wel over. Anders vinden mensen je "eng"... blijkbaar.![]()
Maar dat is toch eigenlijk wel triest. Want (zakelijke) contacten kan je toch ook op andere manieren behouden? Daar heb je zo'n profiel toch niet voor nodig? Vroeger zonder die profielensites ging het toch ook goed? Het lijkt wel alsof mensen een statement willen maken. Iets als: "kijk mij een profiel hier en daar en overal hebben want ik ben belangrijk en gewild."
Te vinden zijn op allemaal profielensites lijkt me meer een trend dan dat het echt noodzakelijk is...
Ik ben bij genoeg software developer fora geregistreerd maar de registraties en posts zijn meestal afgeschermd bij serieuze projecten. Daar post ik overigens wel onder mijn echte naam.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:11 schreef HarryP het volgende:
Mijn "digitale foot print" is behoorlijk groot.
Zelf vind ik het ook behoorlijk opmerkelijk als een nieuwe collega (software development) niet te vinden is bij google (buiten een lijstje van een of andere sportvereniging).
Of hij te vinden is via Google is toch helemaal niet relevant? Hij heeft toch een CV, wat allemaal na te lopen is. Of gaat dat ook allemaal via Google?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:11 schreef HarryP het volgende:
Mijn "digitale foot print" is behoorlijk groot.
Zelf vind ik het ook behoorlijk opmerkelijk als een nieuwe collega (software development) niet te vinden is bij google (buiten een lijstje van een of andere sportvereniging).
Naast de dingen op een CV geeft het hebben van een website, blog etc wel aan dat zo iemand niet van 9 tot 5 bezig is met zijn vakgebied maar het ook leuk vindt om buiten werktijd bezig te zijn met b.v. een website en het op doen van kennis en ervaring.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:25 schreef boyv het volgende:
[..]
Of hij te vinden is via Google is toch helemaal niet relevant? Hij heeft toch een CV, wat allemaal na te lopen is. Of gaat dat ook allemaal via Google?
Maar is het slecht voor je kansen om zo naar voren te komen? Of ben je meer bang dat dat profiel de rest van je activiteiten zou verdringen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:14 schreef Buschetta het volgende:
Niet iedereen wil zich profileren als developer op linux sites. Genoeg andere interesantere plekken om rond te hangen.
Nee, een consultant die op zijn weblog onder al zijn posts 'Door Bas van de Haterd op 01/01/1970' heeft staan, die is goed bezig. Heeft via zijn vrindjes op Linkedin vast een 'goede webdesigner/ontwikkelaar' gevonden.quote:Van de Haterd adviseert bedrijven onder meer bij het binnenhalen van nieuw personeel. ‘Mensen die ik in Google niet kan vinden, vind ik eigenlijk een beetje eng’, zegt hij. ‘Andere ondernemers die niet in Linked-In te vinden zijn vallen voor mij af als zakenpartner, dan heb je in mijn optiek iets te verbergen of snap je in ieder geval de nieuwe media niet. En ik ben echt niet de enige hoor. Ik ken bedrijven die sollicitanten niet eens op gesprek laten komen als ze geen LinkedIn-account hebben.’
Gelukkig heb je op zo'n grote site als FOK! geen virtueel contact met mensen die je weinig/nooit ziet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:10 schreef Tja... het volgende:
Ik heb een profiel op LinkedIn, en verder niets. Geen Hyves, Facebook etc., en aansporingen op me daar aan te melden negeer ik beleefd. Waarom? Omdat mijn leven zich in real life afspeelt en ik geen tijd of zin heb om ook nog eens virtueel contact te onderhouden met mensen die ik anders weinig zie. Bovendien zou ik het risico niet willen lopen dat mijn professionele imago beinvloedt wordt door het Hyves (oid) profiel van andere mensen. Ik bepaal graag zelf voor 100% waar ik mee geassocieerd wordt; dat laat ik niet aan een ander over.
Contact? Nee. Ik reageer op topics zoals ik op borrels met onbekenden ook reageer/deelneem aan gesprekken. Ontopic, zonder poespas of persoonlijke dingen omheen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:12 schreef IQM het volgende:
[..]
Gelukkig heb je op zo'n grote site als FOK! geen virtueel contact met mensen die je weinig/nooit ziet.
Wat een prutserquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:17 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nee, een consultant die op zijn weblog onder al zijn posts 'Door Bas van de Haterd op 01/01/1970' heeft staan, die is goed bezig. Heeft via zijn vrindjes op Linkedin vast een 'goede webdesigner/ontwikkelaar' gevonden.
wordt vast standaard door het cms gegenereerd. Ik kon het iig uitzetten op mijn sitequote:
Stel dan op zijn minst de tijd in, zo kom je (op mij iig) over als een enorme prutser die geen kennis heeft en enkel wat de lucht in blaat. Al helemaal als je zo arrogant doet over mensen die wel/niet op internet te vinden zijn, zoals hierboven al aangegeven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wordt vast standaard door het cms gegenereerd. Ik kon het iig uitzetten op mijn site
en als ze die ergens hebben gepost? Is de baan dan in gevaar?quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:01 schreef SeLang het volgende:
Bij vrouwelijke sollicitanten check ik altijd even of ze hun tieten hebben gepost
Hangt van de tietjes afquote:Op donderdag 14 mei 2009 10:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
en als ze die ergens hebben gepost? Is de baan dan in gevaar?
dat is een goede, dat heb ik net ook gedaan en kwam nog wat oude forumposts tegen op buitenlandse fora welke ik nog steeds kon edittenquote:Op donderdag 14 mei 2009 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Het enige waar ik altijd wel voor zorg is dat ik geen resultaten op google heb als ik google op 'username echte naam'. Zo hou ik privé en zakelijk een beetje gescheiden
jij bent ook al zo krampachtig bezigquote:
Dat is inderdaad een reeele optie. Niet iedereen wordt 100 helaas....quote:Op maandag 11 mei 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
..... Dan ga ik toch denken dat ze dood zijn ofzo
Bullshit.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
jij bent ook al zo krampachtig bezig
Ook enkel omdat je bang bent voor represailles vanwege je inetscheldpartijen
En trouwens. Ik kan me nog herinneren dat ik jou en Baloe op hyves had.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
jij bent ook al zo krampachtig bezig
Ook enkel omdat je bang bent voor represailles vanwege je inetscheldpartijen
nee, nu hou ik het zelf een beetje in de handquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
En trouwens. Ik kan me nog herinneren dat ik jou en Baloe op hyves had.
"haal weg! ik wil niet met mn kop online" ennu heb je opeens het licht gezien![]()
Je volgt dus je eigen advies nietquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:12 schreef Mendeljev het volgende:
Daarnaast moet je niemand je FOK username vertellen. Mijn username is bijv maar bij een paar mensen bekend.
True.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:16 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Je volgt dus je eigen advies niet
ik heb laatst nog een topicsearch gedaan in sex met my als topic opener. Viel me allezins nog meequote:Op donderdag 14 mei 2009 21:51 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
True.![]()
Soms schaam ik me dood als ik mijn eigen posts terug lees. Dan wil je helemaal niet dat anderen weten dat jij diegene bent....
Het probleem is vooral dat mensen die niet bekend zijn met Fok en dan via google een topic van je vinden dat misschien compleet serieus gaan nemen. Wat je hebt geschreven kan dan compleet uit context worden gehaald of zelfs serieus worden genomen. Vrijwel al mijn posts buiten AEX of WGR zijn onzin, maar dat is voor een buitenstaander niet direct duidelijkquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:51 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
True.![]()
Soms schaam ik me dood als ik mijn eigen posts terug lees. Dan wil je helemaal niet dat anderen weten dat jij diegene bent....
Bij mij zijn er ook twee of drie zoekresultaten met een post onder mijn naam die ik zeker weten niet heb gemaaktquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:20 schreef Barcaconia het volgende:
Als ik op mijn naam google krijg ik 300 hits van een pastoor met dezelfde naam als ik, die blijkbaar nogal actief is. Wie heeft er ooit een pastoor gezien met een blog, linkedin, hyves etc.
Ikzelf sta er 3x in, waarvan 1x op een manier die ik liever niet zag... Ooit eens een petitie getekend met naam en toenaam + woonplaats waar ik nu niet meer achter sta. Nu staat mijn naam op google met een mening die ik niet deel...
sympathiek dat je even reageert maar bij die laatste zin schoot ik in de lach (letterlijk). jij bent blij dat je zakenrelaties zich richten op de inhoud, maar zelf heb je een oppervlakkige interesse in het priveleven van sollicitanten, wat totaal niet relevant hoeft te zijn voor het product wat zij leveren.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:30 schreef Chi666 het volgende:
Gelukkig zijn de mensen die met mij zaken doen meer geïnteresseerd in de inhoud.
De ironie van deze laatste zin na je uitgebreide relaas, prachtig.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:30 schreef Chi666 het volgende:
Gelukkig zijn de mensen die met mij zaken doen meer geïnteresseerd in de inhoud.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:30 schreef Chi666 het volgende:
Wow, wat een discussie die ik helemaal gemist had. Misschien moet ik als maker van die uitspraak (echte naam inderdaad Bas van de Haterd dus) die even nuanceren.
Ja, ik vind onvindbare mensen een beetje eng. Wat niet wil zeggen dat je geen eigen keuze hebt. Verre van. Je mag van mij zo onzichtbaar zijn als je wilt. Realiseer je alleen dat er dan dus mensen zijn die je eng vinden, zoals ik. Daar is niets mis mee, het is duidelijk dat je visie op je werk, je leven en alles heel duidelijk verschilt van die van mij. Dat wil dus zeggen dat wij toch nooit zouden moeten willen samenwerken. Immers, ik vind dat iedereen het maximale uit zichzelf moet halen en dat ook voor zijn organisatie moet doen. En daar hoort online zichtbaarheid bij in de functies waar ik mee bezig ben.
Verder denk ik dat je in heel veel gevallen heel veel moeite moet doen totaal niet online aanwezig te zijn (bijna altijd zet iemand je namelijk wel ergens op, een foto met jouw naam als tag, etc). Om dat dus te voorkomen moet je er vaak op gebrand zijn niet aanwezig te zijn. Ja, dan ga ik twijfelen of je niet iets te verbergen hebt.
Waar lees jij dat uit? Waar zeg ik dat? Hoe kom je daar bij? Je hebt één quote in deze volledig uit het verband gerukt. Ik heb gezegd dat iemand die NIET vindbaar is (nergens heb ik daarbij iets over privé gezegd) een beetje eng is. Nergens, maar dan ook werkelijk nergens staat (dat zeg ik zelfs letterlijk in mijn stukje hierboven) dat je met je hele privé leven bloot moet gaan.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:17 schreef dddour het volgende:
[..]
sympathiek dat je even reageert maar bij die laatste zin schoot ik in de lach (letterlijk). jij bent blij dat je zakenrelaties zich richten op de inhoud, maar zelf heb je een oppervlakkige interesse in het priveleven van sollicitanten, wat totaal niet relevant hoeft te zijn voor het product wat zij leveren.
1) ik ben geen recruiterquote:en ja, ik heb iets te verbergen ja. jij hoeft niet te weten dat ik postzegels verzamel, swingerfeesten bezoek of aan waterpolo doe. het gaat niemand een fuck aan wat ik uitspook in mijn vrije tijd. wil je iets weten over mijn behaalde resultaten? bel mijn referenties. wil je weten of mijn karakter past binnen de organisatie? proeftijd. wil je wat weten over mijn vaardigheden? hier heb je een ordner vol diploma's.
door op deze manier te selecteren heb je echt een grote kans talent mis te lopen. maar goed mensen met talent komen ook wel aan de bak zonder jou en je recruiters
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |