abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68868929
Goede zaak

Vaak wordt nieuws, dat door kranten is gepubliceerd, ordinair gejat door kutsites die worden gerund door een clubje vrijwilligers. Lekker dan
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_68868949
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Kranten misschien ja, maar de nieuws wereld is groter dan alleen kranten.
Ja maar er zijn maar een paar bedrijven die echt zelf content creeeren en dus boven in de nieuwspiramide staan, alles wat daar onder staat copy-paste dat nieuws.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68868956
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:30 schreef SeLang het volgende:
Veel 'kwaliteits' content wordt allang voor betaald op internet, dus dat is het probleem niet.
Het echte probleem (voor Murdoch) is dat de meeste kranten gewoon geen kwaliteits content bieden waar mensen voor willen betalen.

'Nieuws' is een goedkope commodity die iedereen al aanbiedt dus daar zul je nooit veel op gaan verdienen. Goede publicaties met diepte en opinie die niet iedereen kan aanbieden wordt nu ook in electronische vorm allang voor betaald, dus ik zie het probleem niet zo.
Maar wat is de meerwaarde van dat zgn kwaliteits content?
Wat is er daar beter dan wat ik bijvoorbeeld op nu.nl lees?
  zondag 10 mei 2009 @ 13:33:21 #44
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68868971
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:32 schreef McKillem het volgende:
Diepgang, achtergronden, feiten ??
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68868979
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja maar er zijn maar een paar bedrijven die echt zelf content creeeren en dus boven in de nieuwspiramide staan, alles wat daar onder staat copy-paste dat nieuws.
Ah kijk, nu zijn er al een paar bedrijven. Dus het komt toch niet alleen bij die gast weg.
pi_68868981
quote:

[..]

Kijk als je nieuws leest ter entertainment dan maakt het allemaal niet uit.
Maar als jij je echt oprecht wil laten informeren (wat heel weinig mensen willen in deze wereld) zal je het nieuws moeten zoeken op 1 van de weinige content generators.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68868996
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:33 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ah kijk, nu zijn er al een paar bedrijven. Dus het komt toch niet alleen bij die gast weg.
Die Murdoch heeft ook overal aandelen. En het maakt ook niet uit of het 1 bedrijf is of het er hooguit 5 zijn, want ook daar geldt wat bij andere bedrijven geldt die maar met heel weinig zijn in de branche.
pi_68869016
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:33 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Diepgang, achtergronden, feiten ??
En daar heb ik wat precies aan?
Het nieuws houd ik alleenmaar bij voor dingen die direct op mij effect kunnen hebben (zoals die griepshit om maar een voorbeeld te noemen) de rest kan mij niet aan mijn reet roesten, in grote lijnen.
Ik denk niet dat er zo achterlijk veel mensen zijn die gaan betalen voor nieuws, als de simpele berichtgeving van bijvoorbeeld nu.nl voldoende is.
pi_68869032
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die Murdoch heeft ook overal aandelen. En het maakt ook niet uit of het 1 bedrijf is of het er hooguit 5 zijn, want ook daar geldt wat bij andere bedrijven geldt die maar met heel weinig zijn in de branche.
5 bedrijven voor al het nieuws op deze hele planeet.
Geloof je het zelf?
pi_68869045
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

5 bedrijven voor al het nieuws op deze hele planeet.
Geloof je het zelf?
Er zijn inderdaad maximaal 5 bedrijven die wereldnieuws maken in deze wereld, de rest doet niks anders dan copy-pasten en herschrijven.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:38:19 #51
93664 waht
Mushir
pi_68869072
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n onzin.

En als je dit echt vindt, dan moet je ook geen nieuws meer kijken/lezen, want in principe komt het al het nieuws bij Murdoch vandaan.
Hij is baas van FOX. Derhalve Goebbels.

Maar wees maar gerust, ik neem al het nieuws met een korrel zout.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68869081
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad maximaal 5 bedrijven die wereldnieuws maken in deze wereld, de rest doet niks anders dan copy-pasten en herschrijven.
Of constateren dat er wat is, terplaatse gaan en eigen details bijschrijven waardoor het effectief al een eigen bericht word.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:38:59 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68869095
quote:

[..]

Op Nu.nl lees ik alleen maar standaard nieuws, wat exact hetzelfde is dat ik op alle andere sites lees. Het zijn op z'n best iets anders verwoorde standaard berichten van het ANP die op duizenden andere plaatsen te vinden zijn. Een pure commodity dus die nauwelijks waarde heeft.

Diepte analyses, eigen research of opinie door interessante/ deskundige mensen is iets dat wel meerwaarde heeft, maar voor dat soort dingen wordt er allang betaald.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68869121
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Of constateren dat er wat is, terplaatse gaan en eigen details bijschrijven waardoor het effectief al een eigen bericht word.
Lees voor de gein morgen maar eens een keertje allemaal verschillende kranten, en dan bedoel ik niet die gratis wegwerp-krantjes, want dat is sowieso 1 pot nat, maar ik bedoel dus de betaal kranten en je zal zien dat het in feite allemaal hetzelfde is.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:41:38 #55
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68869178
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:35 schreef McKillem het volgende:
Het nieuws houd ik alleenmaar bij voor dingen die direct op mij effect kunnen hebben (zoals die griepshit om maar een voorbeeld te noemen) de rest kan mij niet aan mijn reet roesten, in grote lijnen.
Ik denk niet dat er zo achterlijk veel mensen zijn die gaan betalen voor nieuws, als de simpele berichtgeving van bijvoorbeeld nu.nl voldoende is.
Dat geldt voor jou en een hoop andere mensen, maar kennelijk is er wel degelijk behoefte aan betaalde content, gezien het feit dat het al wordt aangeboden. Ik heb die diepgang ook nergens voor nodig, maar lees bv wel weer de National Geographic (betaald) omdat er vaak content in staat die dieper op de materie ingaat op het vlak wat mij interesseert.
pi_68869180
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:38 schreef waht het volgende:

[..]

Hij is baas van FOX. Derhalve Goebbels.

Maar wees maar gerust, ik neem al het nieuws met een korrel zout.
Murdoch is de baas (of heeft aandelen) bij legio bedrijven.
pi_68869199
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:35 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jezus, wat ben jij een simpele ziel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_68869204
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Lees voor de gein morgen maar eens een keertje allemaal verschillende kranten, en dan bedoel ik niet die gratis wegwerp-krantjes, want dat is sowieso 1 pot nat, maar ik bedoel dus de betaal kranten en je zal zien dat het in feite allemaal hetzelfde is.
En dit zegt wat precies?
Alle kranten melden toch het nieuws? Het is dan toch gewoon rechtuit logisch dat je berichten over hetzelfde item in verschillende kranten terug gaat vinden met wss dezelfde details?
Dat zegt verder toch helemaal niets?

Neem bijvoorbeeld dat Turkse vliegtuig incident. Iedereen had wel iets anders te melden over het aantal doden.
pi_68869244
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jezus, wat ben jij een simpele ziel.
Want?
  zondag 10 mei 2009 @ 13:44:23 #60
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68869259
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Dat is waar. Aan de andere kant zou het ook frappant zijn als we morgen allemaal verschillende dingen lezen over hetzelfde nieuwsfeitje is het niet ? Zoals het was een zwarte/paarse/rode/blauwe Swift en de bestuurder was een man/vrouw/Taliban/JohnDope ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')