Los van het feit dat hij waarschijnlijk vanwege juridische veroordeling en sportieve schorsing komende tijd niet aan fietsen toe zal komen is het ook niet langer te verdedigen om hem in de ploeg te houden, echter door hem als ploeg inderdaad te blijven steunen en begeleiden kan dit negatieve verhaal toch een positieve uitslag krijgen. Niet alleen voor Boonen maar ook voor ploeg en sponsoren.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:59 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Als ik de manager was, zou ik hem meer gaan steunen door hem te sturen naar een soort afkickcentrum. Hij blijft dan in dienst, maar hij mag voorlopig niet koersen. Als het zeker is dat hij niet meer gebruikt, dan mag hij weer koersen. Hem helemaal laten vallen, dat kun je niet maken vind ik. Een soort huwelijk in voor en TEGENspoed.
Hij zal wel weer verhinderd zijn zoals afgelopen week.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hij zit maandag bij Holland Sport...
Hopelijk wordt het net zulke historische televisie als met Kluivert toentertijd.
Welke juridische veroordeling?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Los van het feit dat hij waarschijnlijk vanwege juridische veroordeling en sportieve schorsing komende tijd niet aan fietsen toe zal komen is het ook niet langer te verdedigen om hem in de ploeg te houden, echter door hem als ploeg inderdaad te blijven steunen en begeleiden kan dit negatieve verhaal toch een positieve uitslag krijgen. Niet alleen voor Boonen maar ook voor ploeg en sponsoren.
quote:
Doorgaans kiezen ploegen liever voor de Tour dan voor eigen renners.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Los van het feit dat hij waarschijnlijk vanwege juridische veroordeling en sportieve schorsing komende tijd niet aan fietsen toe zal komen is het ook niet langer te verdedigen om hem in de ploeg te houden, echter door hem als ploeg inderdaad te blijven steunen en begeleiden kan dit negatieve verhaal toch een positieve uitslag krijgen. Niet alleen voor Boonen maar ook voor ploeg en sponsoren.
Kijk dat die pakt is wellicht nog tot daar aan toe, maar hij doet alsof hij het slachtoffer is maar dat zijn wij wielerfans, al jaren en niet alleen bij hem.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:25 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zeg je dat bij iedereen die een lijntje coke neemt in het weekend en niet toevallig per week 2 dopingcontroles krijgt?
Natuurlijk is het stom, maar hij neemt toch redelijk bewust het risico om gewoon geen topsporter meer te zijn. Misschien vindt hij wel dat hij genoeg heeft gewonnen.
Het gaat nu om het algemeen en niet alleen om de Tour.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:29 schreef Colnago het volgende:
[..]
Doorgaans kiezen ploegen liever voor de Tour dan voor eigen renners.
Dat dus. Hij heeft iets kamikaze-achtigs. Misschien hoort dat er wel bij als je zo op de toppen functioneert. Maar het is jammer dat iemand met zoveel talent, zijn carriere zo vergooit. Met serieuze doping heeft het niet zoveel te maken imo.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind hem er geen slechter mens om, maar het is inderdaad wel dom en zelfdestructief.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:42 schreef Bruce117 het volgende:
Het is en blijft gewoon een ontzettend stomme en domme actie van hem.
Hier heb ik verder niets aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:42 schreef Bruce117 het volgende:
Het is en blijft gewoon een ontzettend stomme en domme actie van hem.
Maar het blijft natuurlijk een immens populaire wielrenner, wiens uitstraling en prestaties de ploeg - in bijzonder in Vlaanderen - naar een hoger niveau tillen. Als ik manager van QS zou zijn zou ik eerst rustig afwachten wat dit allemaal voor consequenties kan hebben, en dan eventueel pas ingrijpen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het zou me bij Lefevere niet verbazenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar het blijft natuurlijk een immens populaire wielrenner, wiens uitstraling en prestaties de ploeg - in bijzonder in Vlaanderen - naar een hoger niveau tillen. Als ik manager van QS zou zijn zou ik eerst rustig afwachten wat dit allemaal voor consequenties kan hebben, en dan eventueel pas ingrijpen.
Voor Boonen zelf zou dat alleen maar destructief werken. Aan de andere kant, het is ook ontzettend dom wat hij doet en dit beschadigt ook de naam Quickstep. Vanuit het management van Quickstep zal nu wel eerder op ontslag aangedrongen worden.quote:
Tsja, carriere vergooit... Tussen de crises in wint ie natuurlijk wel Parijs-Roubaix en Kuurne-Brussel-Kuurne.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat dus. Hij heeft iets kamikaze-achtigs. Misschien hoort dat er wel bij als je zo op de toppen functioneert. Maar het is jammer dat iemand met zoveel talent, zijn carriere zo vergooit. Met serieuze doping heeft het niet zoveel te maken imo.
Zelfs nu zit Wuyts nog okseldiep.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:07 schreef Ambrosius het volgende:
Wuyts: "Het zou kunnen dat Boonen zich in hogere kringen begeeft".
quote:
Nogmaals: drugsgebruik is niet strafbaar en positief testen op drugsgebruik kan nimmer leiden tot een veroordeling voor drugsbezit.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:03 schreef BramKVO het volgende:
Ik vind dat ie op sportief vlak geen straf moet krijgen, ten slotte gaat het hiet niet om doping. Maar rechterlijk moet ie natuurlijk bestraft worden, zeker omdat ie toch een vbfunctie heeft, dus eigenlijk is het gewoon dom van hem.
Toch raar dat zijn advocaat dan zegt dat de mogelijke consequenties een geldboete, werkstraf of gevangenisstraf zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals: drugsgebruik is niet strafbaar en positief testen op drugsgebruik kan nimmer leiden tot een veroordeling voor drugsbezit.
Er is juridisch gezien dus 0,0 aan de hand.
heel raar ja, want drugsgebruik is volgens de Nederlandse wet niet strafbaarquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch raar dat zijn advocaat dan zegt dat de mogelijke consequenties een geldboete, werkstraf of gevangenisstraf zijn.
Get your facts straight. Boonen is een belg. Deze hele zaak speelt in België.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
heel raar ja, want drugsgebruik is volgens de Nederlandse wet niet strafbaar
Owwwwwwww.... dan zoekt ie het maar lekker uit.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Get your facts straight. Boonen is een belg. Deze hele zaak speelt in België.
Het was een controle van de Vlaamse overheid.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:44 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Toch vrij bizar dat hij weeral buiten competitie getest wordt op coke terwijl cokegebruik in die periode geen overtreding van de dopingregels is, en dat die gegevens meteen aan het parket overgemaakt worden.
Wat was dat toen met Kluivert?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hij zit maandag bij Holland Sport...
Hopelijk wordt het net zulke historische televisie als met Kluivert toentertijd.
Dat dus, er zijn zoveel mensen die een lijntje snuiven. Moeten ze allemaal zelf weten, maar als topsporter is het gewoon dom.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op pfaf. Het is toch gewoon dom om coke te gebruiken als je om de halve dag gecontroleerd wordt en een topsporter wilt zijn. Hij heeft straks nog 40 jaar om te snuiven.
Ja, ik ging er maar gewoon vanuit dat het een Ollander was, my badquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:42 schreef Wilskracht het volgende:
Volgens mij valt dit onder de Belgische wetgeving (Vlaamse) en daar is drugsgebruik wel strafbaar.
Een dopingcontrole van de Vlaamse overheid. Waarom testen op een middel dat geen doping is? Ik vraag me af of dat de oorspronkelijke bedoeling van deze testen buiten competitie was.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het was een controle van de Vlaamse overheid.
het gaat toch om een drugscontrole buiten competitie, er staat niet dat het om een out of competition controle gaat. Kan toch ook een preventieve controle van de politie zijn ergens langs een wegquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:59 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Een dopingcontrole van de Vlaamse overheid. Waarom testen op een middel dat geen doping is? Ik vraag me af of dat de oorspronkelijke bedoeling van deze testen buiten competitie was.
Hij brengt hoogstens zichzelf, zijn ploeg en sponsors in diskrediet. Met het wielrennen zelf heeft het eigenlijk nauwelijks wat te maken.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:37 schreef Pritt het volgende:
Ach ja, beter dit dan "echt" dopinggebruik.
Recreatief coke gebruik is niet slim maar ook weer geen doodzonde me dunkt.
Hij brengt de sport er mijn inziens niet mee in diskrediet.
quote:Boonen: "Zal hulp zoeken voor probleem"
quote:"Het is alsof iemand anders het gedaan heeft en ik nu de gevolgen moet dragen."
quote:"Een dag voor de controle ben ik op stap geweest en op een terrasje beland. Daar ben ik wat blijven plakken", doet Boonen zijn verhaal. "Daarna heb ik een blackout gekregen. Als ik op stap ga, moet ik blijkbaar een grens voorbij."
quote:"364 dagen gaat het perfect, maar die ene dag dat ik te veel drink, verander ik. Ik ga nu hulp zoeken. Iemand moet me leren begrijpen wat er gebeurt als ik te veel drink", vertelt Boonen.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:11 schreef wimderon het volgende:
Een blackout... zag het vanavond nog op tv, hij heeft wel meer van die blackouts en blijkbaar altijd buiten het beoefenen van zijn sport. 2 dure auto's in de prak rijden, 2 x snuiven.. het is wachten op de volgende blackout van Dhr. Boonen..quote:"Een dag voor de controle ben ik op stap geweest en op een terrasje beland. Daar ben ik wat blijven plakken", doet Boonen zijn verhaal. "Daarna heb ik een blackout gekregen. Als ik op stap ga, moet ik blijkbaar een grens voorbij."
het zou me verbazen als hij daadwerkelijk nog komtquote:Op maandag 11 mei 2009 09:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ben benieuwd naar zijn verhaal vanavond bij Holland Sport.
Mij ook.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:51 schreef franklop het volgende:
[..]
het zou me verbazen als hij daadwerkelijk nog komt
naja zelfs op de site staat het er nog, dus maar even kijken
België is het enige land waar die meldingsplicht wel bestaat. Best mogelijk dat er in andere landen nog meer positieve drugstests zijn, maar dat die gewoon niet worden gemeld wegens irrelevant.quote:Boonen werd drie keer betrapt
Tom Boonen testte niet twee maar drie keer positief op cocaïne. Op 15 november 2007 onderging hij in Monaco een controle buiten competitie van de Internationale Wielerunie (UCI). Dat meldde onze krant al afgelopen december.
Het lab in Gent vond in 2007 geen verboden middelen in de urine, maar wel cocaïne en xtc. Omdat beide substanties alleen verboden zijn in competitieverband maakte Docolab Gent een negatief analyserapport op zonder meer.
Urinestaal 2279316, zo heet de derde maar eigenlijk de allereerste cocaïneplas in het dossier van Tom Boonen. Afgenomen door de UCI bij een controle buiten competitie in Balen op 15 november 2007. Zowel Boonen als de QuickStepploegleiding weten pas sinds december 2008 van het bestaan van dat staal af.
Opdrachtgever UCI had niet de plicht om de aangetroffen metabolieten van cocaïne en ecstasy te melden aan de politie. België is het enige land waar die meldingsplicht wel bestaat. Dat is meteen ook de reden waarom Tom Boonen afgelopen vrijdag andermaal het parket van Turnhout over de vloer kreeg. Bij een gerichte controle van de Vlaamse Gemeenschap op 25 april werden zoals bekend opnieuw sporen van cocaïne aangetroffen in de urine van Boonen. De Vlaamse Gemeenschap lichtte daarop het parket in.
Ja, het zit jullie niet mee.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
België is het enige land waar die meldingsplicht wel bestaat. Best mogelijk dat er in andere landen nog meer positieve drugstests zijn, maar dat die gewoon niet worden gemeld wegens irrelevant.
Dat is zó waar.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:53 schreef rubbereend het volgende:
elke andere wielrenner was er door zijn ploeg allang uitgegooid
Dat schijnt Quickstep miljoenen te gaan kosten als ze dat willen doen ... Contractueel heeft ie immers niks gedaan dat niet mocht ... (dit is géén doping hé ...)quote:Op maandag 11 mei 2009 13:53 schreef rubbereend het volgende:
elke andere wielrenner was er door zijn ploeg allang uitgegooid
Ook weer zo'n misverstand.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is zó waar.![]()
Maar ja Boonen is een God voor Quick Step en Vlaanderen
quote:Vlaanderen reageert massaal op nieuwe drugsperikelen van gevallen ideale schoonzoon.
Uit een enquête van HLN blijkt dat maar liefst 52% van de Vlamingen wil dat hij zwaar gestraft wordt. Slechts 27% opteert voor 'vergeven en vergeten'.
Ook die overzichtspagina, staan maar 3 regels over alle andere sport (behalve voetbal dan). Rest Boonenquote:Op maandag 11 mei 2009 14:48 schreef rubbereend het volgende:
één teletekst besteed inmiddels 11 pagina's aan dit gebeuren
Holland Sport heeft zo wel een heel actueel verhaalquote:Op maandag 11 mei 2009 09:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ben benieuwd naar zijn verhaal vanavond bij Holland Sport.
Hij komt zelf niet hoor. Dat geloof ik nooit ... Van z'n advocaten mag ie nu al niet eens bekennen tov de pers wat ie gedaan heeft ...quote:Op maandag 11 mei 2009 15:08 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Holland Sport heeft zo wel een heel actueel verhaal
Het lijkt mij eigenlijk wel een mooi moment om toe te geven dat dit nog lang niet alles is en dat hij zich per direct terugtrekt uit de wielersport.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij komt zelf niet hoor. Dat geloof ik nooit ... Van z'n advocaten mag ie nu al niet eens bekennen tov de pers wat ie gedaan heeft ...
Jaja, daarom bleek uit haaranalyse dat ie regelmatig coke en xtc gebruikt. Zolang ze je niet vlak voor of na een koers betrappen geld het niet als doping. Dat er dan alleen in Belgie meldingsplicht is, is wel zuur voor Dommeke Boonenquote:364 dagen gaat het perfect, maar die ene dag dat ik te veel drink, verander ik. Ik ga nu hulp zoeken. Iemand moet me leren begrijpen wat er gebeurt als ik te veel drink", vertelt Boonen.
Jammer! Missen ze een mooie primeur.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:22 schreef superbient het volgende:
hollandsport pagina ge-update. Nu is Elia de gast en wordt er gepraat over de kwestie Boonen, jammer
Neuh, is met Karl van Nieuwkerkequote:Op maandag 11 mei 2009 22:41 schreef the_critic het volgende:
zometeen wel in Phara op de belg als ik het goed heb... dus maar even wakker blijven en kijken
Boonen zelf mag niet spreken van z'n advocaten ... die zul je nergens horen of zien over deze affaire hoor ...quote:Op maandag 11 mei 2009 23:25 schreef the_critic het volgende:
ja inderdaad... dacht dat hij er zelf ook zou zijn.. maar tis alleen "gezever" over boonen
Ach, dat is maar net hoe je die cijfers interpreteert. Ik vind 27% behoorlijk veel, bovendien zegt het percentage dat vindt dat hij zwaar gestraft moet worden, weinig over of ze hem nou een god vinden of niet.quote:
En toch , eigenlijk is het nog zoals ik het vandaag iemand op de radio hoorde zeggen (was het nu Hans Vandeweghe of Koen Meulenaere ??) , het Vlaamse publiek zal Boonen nooit zoveel vergeven als ze met Frank Vandenbroucke hebben gedaan ...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:35 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ach, dat is maar net hoe je die cijfers interpreteert. Ik vind 27% behoorlijk veel, bovendien zegt het percentage dat vindt dat hij zwaar gestraft moet worden, weinig over of ze hem nou een god vinden of niet.
Heb je vanavond Holland Sport gekeken? Wilfried vroeg nog even aan het publiek wie er vond dat hij de Tour gewoon zou mogen rijden. Op 2 na staken ze allemaal hun hand op. Ik denk verder dat als je iemand een God vindt, je niet zal vinden dat hij zwaar gestraft zou moeten worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:35 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ach, dat is maar net hoe je die cijfers interpreteert. Ik vind 27% behoorlijk veel, bovendien zegt het percentage dat vindt dat hij zwaar gestraft moet worden, weinig over of ze hem nou een god vinden of niet.
De vraag is hoeveel wielerfans Boonen nog een God vinden ... Hij moet erg opletten met z'n status hoor , hij heeft nu al veel van z'n pluimen verloren ... Uit een populariteitspoll vorig jaar bleek hij trouwens al te moeten onderdoen voor Devolder en bijna voor Van Avermaet en VDB ...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heb je vanavond Holland Sport gekeken? Wilfried vroeg nog even aan het publiek wie er vond dat hij de Tour gewoon zou mogen rijden. Op 2 na staken ze allemaal hun hand op. Ik denk verder dat als je iemand een God vindt, je niet zal vinden dat hij zwaar gestraft zou moeten worden.
Dat zei ik dus al in m'n eerdere post, waar El_Bassie op reageerde.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel wielerfans Boonen nog een God vinden ... Hij moet erg opletten met z'n status hoor , hij heeft nu al veel van z'n pluimen verloren ... Uit een populariteitspoll vorig jaar bleek hij trouwens al te moeten onderdoen voor Devolder en bijna voor Van Avermaet en VDB ...
Tuurlijk , zolang hij presteert zal hij populair blijven ... maar zijn status als ongenaakbare god is hij al kwijt , denk ik ...
Die 'enquête' trouwensquote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heb je vanavond Holland Sport gekeken? Wilfried vroeg nog even aan het publiek wie er vond dat hij de Tour gewoon zou mogen rijden. Op 2 na staken ze allemaal hun hand op. Ik denk verder dat als je iemand een God vindt, je niet zal vinden dat hij zwaar gestraft zou moeten worden.
Hier in Nederland denken we sowieso wat anders over cokegebruik, daar hebben niet zoveel personen hier (zeker als ik voor mezelf spreek) problemen mee. Misschien is Boonen wel te weinig antiheld om echt sympathiek gevonden te worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
quote:ASO: "Boonen zal lang niet koersen"
di 12/05/2009 - 11:26
Vorig jaar werd Tom Boonen na zijn cocaïneperikelen door de organisatie van de Ronde van Frankrijk (ASO) geweerd uit de koers. Nu heeft ASO gereageerd op het het nieuwe cocaïneverhaal.
Lees ook:
Quick-Step: "Boete, schorsing en therapie"
"De bal ligt in het kamp van Quick-Step. Wij hoeven op dit moment niks over Tom Boonen te beslissen", luidt het bij ASO. "Het is Quick-Step dat zal beslissen wanneer Boonen opnieuw in het peloton zal verschijnen."
"Vorig jaar hielden we hem uit de Tour, maar dat is op dit moment niet aan de orde", aldus ASO.
"Boonen gaat in therapie en zijn dokters zullen aangeven wanneer hij genezen is. We denken dat het nog even zal duren vooraleer hij weer zal koersen."
Ja en op teletekst een stuk of 17 pagina'squote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:19 schreef OProg het volgende:
Op de Sporza-site hebben ze bij wielrennen de volgende categorieen:
Ronde van Italië / Tom Boonen / mountainbike / kalender
sporzaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:31 schreef Bruce117 het volgende:
Geen Tour dus voor Tommeke dit jaar.
Nee, urenlang Wuyts die zich afvraagt of Cavendish wel had gewonnen moest Tom er toch bij geweest zijn ...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:20 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Hoera, geen urenlange gelik en verering van Michel tijdens de touruitzendingen over Tom.
Ach er is nog altijd Steegmans.. of McEwen als halve Vlaming natuurlijkquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee, urenlang Wuyts die zich afvraagt of Cavendish wel had gewonnen moest Tom er toch bij geweest zijn ...
De Gentse Amerikaan Tyler Farrar doet ook nog wel mee.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Ach er is nog altijd Steegmans.. of McEwen als halve Vlaming natuurlijk
maar die halen het niet bij de heilige Tomquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Ach er is nog altijd Steegmans.. of McEwen als halve Vlaming natuurlijk
Ik denk niet dat ze bij ASO veel gaan bereiken.quote:Manager Boonen wil UCI en ASO aanklagen
Tom Boonen overweegt zowel de UCI als Tour-organisator ASO aan te klagen. Dat vertelde Boonens manager Paul de Geyter in de Gazet van Antwerpen. Boonen wordt dit jaar voor het tweede jaar op rij uitgesloten voor de Tour de France wegens herhaald cocaïnegebruik. Daarnaast riskeert hij door de internationale wielerunie geschorst te worden wegens het toebrengen van imagoschade. "Wat de UCI van plan is, noem ik broodroof", verklaarde zijn manager.
Hij overweegt stappen. "Ik weet dat er beroepsmogelijkheden zijn, zowel bij ASO als bij de UCI," verklaarde de Geyter. "Overleg met advocaten moet in dat verband duidelijkheid verschaffen. Ik heb nog niet de tijd gehad om Tom Boonen en Patrick Lefevere te consulteren. Maar dit wil ik in geen geval over mijn kant laten gaan."
De Geyter is verontwaardigt dat Boonen imagoschade aan de wielersport wordt aangerekend. "Wil ik je even opsommen wie de laatste jaren het imago van de wielersport heeft beschadigd zonder dat de UCI ook maar iets ondernam?" aldus de Geyter.
De Belgische wielerbond is het niet er niet mee eens dat Boonen voor de disciplinaire commissie moet verschijnen. Het is van mening dat de UCI nalatig is geweest door een eerdere positieve test te verzwijgen. Boonen riskeert een disciplinaire schorsing van één tot zes maanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |