abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:24:05 #1
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_68811484

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 24

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
Tranquillo
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:26:22 #2
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_68811551
Laatste post:
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:15 schreef MasterBR het volgende:
misschien ff een domme vraag maar ik heb net buonanotte gekocht en wil hem graag aan een andere club verhuren zodat die extra veel ervaring op kan doen bij een andere club. hoe moet ik dat doen:P
Op de transferlijst zetten (wel instellen dat je 'm wil verhuren ipv verkopen) en/of aanbieden bij andere clubs (zelfde scherm als transferlijst, dus ook instellen dat je 'm wilt verhuren). Andere optie is naar je sattelietclub sturen, als je die niet hebt kan je die aanvragen bij 'bestuurskamer'.
Je komt bij de transferlijst door met rechtermuisknop op zijn naam te klikken of door op de speler zelf te klikken, dan kan je linksonder op transferlijst klikken (ik neem trouwens aan dit je dit al wist, maar goed zet het er toch maar bij )
Tranquillo
pi_68812255
Begin FM een beetje saai te vinden na het maanden gespeeld te hebben. Iemand tips om het leuk te houden/maken?
pi_68812859
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:46 schreef easyphp het volgende:
Begin FM een beetje saai te vinden na het maanden gespeeld te hebben. Iemand tips om het leuk te houden/maken?
Als je ook veel prijzen hebt gepakt kan ik me voorstellen dat het vervelend wordt. Probeer wereldwijde scouting knowledge te krijgen of probeer je thuisland hoger in de coëfficiëntenlijsten te krijgen zodat er meer ploegen in Europa kunnen spelen en het niveau van je competitie stijgt.

Ik begon het na 4 of 5 seizoenen ook vervelend te vinden en ben toen opnieuw begonnen en heb mezelf concrete doelen gesteld.
Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:20:29 #5
185115 Juk
Misschien
pi_68819569
Ik heb inderdaad ook al een tijdje niet gespeeld maar dat komt meer door het goede weer.

Charleroi staat in ieder geval weer in de middenmoot van het hoogste niveau in België nadat ik in het eerste seizoen ongeslagen kampioen ben geworden in een divisie lager. Geen noemenswaardige aankopen want er is geen geld.
Ik denk dat ik de eerste de beste aanbieding van een andere club ga accepteren om daar, na Cambuur en Charleroi, ook weer wat moois neer te zetten.
The only thing I fear is my MoM
pi_68820360

Middenmoter met Wolves
tvp
It Never Hurts To Help!
pi_68820693
tvp dus
pi_68824660
Sta nu na 9 duels met Volendam op 8 punten en 10 goals. Nog 2 punten en 5 goals om mijn 1e doel te halen. Mijn 2e doel zal zijn om GEEN laatste te worden..
Tevens TVP-tje
pi_68825827
Hoe stellen jullie de assistent manager in bij de trainingen? Laten jullie die met alle aspecten van de training mee draaien? Of wijzen jullie hem één onderdeel toe?
pi_68830799
eerst om het spel interessant te houden:

wat hier al geopperd werd, persoonlijke doelen stellen. Wat ik vaak nog wel doe is doelen stellen als iedereen de nationaliteit van de competitie, je jeugdteams vullen met gescoute spelers zodat zij ook kampioen worden, 100+ punten halen, 100+ doelsaldo halen, iedereen in je team laten scoren, iedereen in je team een 7+ laten scoren enz enz.
Momenteel ben ik met Palermo bezig (5e seizoen begonnen) en ben ik nog niet echt aan die persoonlijke doelen toegekomen. Heb nu nog de uitdaging europees enig succes te boeken, want dat is nog niet gelukt.

Over de training en de assistent. Ik zoek/neem meestal een assistent aan in dezelfde nationaliteit als de competitie, met motivatie en tactiek als sterke kwaliteiten.
De trainingskwaliteiten zijn dan over het algemeen niet zo bijzonder hoog, maar voor iedere eigenschap die trainbaar is neem ik een specifieke trainer aan. Dit resulteert in een 6/7 sterren training, met allemaal trainers die 1 aspect uitvoeren, en allemaal op "licht". De assistent heb ik op alle aspecten staan, maar of ik die aspecten aanvink of niet, het maakt geen ruk uit.
pi_68833880
tvp
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:54:10 #12
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_68835781
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Of probeer Victor Irineu.
Nou Victor mocht helaas niet komen van de FA, zijn werkvergunning werd niet goedgekeurd. En ik raakte mijn reservespits ook kwijt omdat het bestuur vond dat het bod te goed was om te weigeren. Mijn spits is geblesseerd dus nu staat er een 17 jarige Hongaar in de spits die ik eigenlijk voor de toekomst had gehaald en wou laten beginnen in de reserves.

Ik sta trouwens heel verassend 4de in de Premier Leaugue met Preston North End. Na eerst uit verloren te hebben van Aston Villa met 3-1 pakt ik uit Liverpool met 3-2. Zoals verwacht verloor ik thuis met 1-3 van ManU maar pakte de volgende wedstrijd thuis tegen Portsmouth wel 3 punten door met 2-0 te winnen en de wedstrijd tegen Stoke won ik ook met 2-0,

Oh ja ik weet dat het al een paar keer is gevraagd; maar hoe stel je ook alweer in dat een jeugdspeler opleiding krijgt/meeloopt van een oudere speler?

[ Bericht 2% gewijzigd door boku op 09-05-2009 10:23:36 ]
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:17:51 #13
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_68844141
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:54 schreef boku het volgende:

[..]

Oh ja ik weet dat het al een paar keer is gevraagd; maar hoe stel je ook alweer in dat een jeugdspeler opleiding krijgt/meeloopt van een oudere speler?

bij spelercommunicatie
pi_68844217
Heeft dat nou echt zin, dat meelopen? Ik heb het een paar keer gedaan, maar ik heb er nooit echt profijt van gehad als ik eerlijk ben....
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:39:08 #15
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_68844676
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:17 schreef inZanity het volgende:

[..]

bij spelercommunicatie
Dank je.
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
pi_68844841
Topploegen op de Dijk..

Volendam - Feyenoord.
Feyenoord kwam, zag en droop af. 2-0.

Volendam - Ajax.
Ajax kwam, zag en droop schamend af. 3-0.(3x Tuyp)
In de voorgaande 8 competitieduels had ik 2 punten gehaald, Ajax kwam en ik won weer .

Mijn 1e doel is bereikt(10 punten en 15 goals). Want ik heb nu 12 punten en 15 goals, na 13 duels.
Mijn volgende doel is minimaal 17e worden. Sta nu 15e(Sparta staat op doelsaldo onder me en heeft één duel minder..) en ik sta 10 punten voor op nummer 18 Willem II.

Van mijn 15 doelpunten heeft Jack Tuyp er overigens 9. Hiermee staat hij gedeeld 1e op de topscorerslijst..
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:49:06 #17
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_68846425
Als ik nu een Jap/Chinees/Koreaan aantrek he. Gaat de merchandising dan echt significant omhoog of valt dat mee?
Patat Friet
pi_68846889
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:49 schreef ganzenherder het volgende:
Als ik nu een Jap/Chinees/Koreaan aantrek he. Gaat de merchandising dan echt significant omhoog of valt dat mee?
Hangt ook van de naam af. Als je een grote Aziaat intrekt, volgens mij wel. Dus als je een of andere Aziaat ergens goedkoop oppikt dan werkt het niet.
pi_68859710
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:06 schreef Rumille het volgende:

[..]

Hangt ook van de naam af. Als je een grote Aziaat intrekt, volgens mij wel. Dus als je een of andere Aziaat ergens goedkoop oppikt dan werkt het niet.
En die zijn moeilijk te vinden
pi_68861858
Ok, hoeveel geluk kan je hebben. Dit is de laatste speeldag:
pi_68862873
iemand al een goedlopende carriere met FM 09 en werkloos beginnen en welke club?
pi_68866946
Ik heb nu wat seizoenen een netwerkspel met een vriend. Hij is Arsenal, ik Chelsea.
Eerste jaar kampioen geworden en de beker gepakt. Toen had hij de Uefa cup.
Tweede jaar ging dramatisch, werd ik vijfde, hij tweede maar hij won wel de CL.
Nu ben ik dus uit op revenche.

Alleen mijn spitsen scoren voor geen meter. Ik heb heel veel kansen, ben altijd beter, maar ze leggen ze er gewoon niet in. Vaak scoren middenvelders over het gehele seizoen bijna nog meer. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik speel 4-1-2-1-2
pi_68868213
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:06 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb nu wat seizoenen een netwerkspel met een vriend. Hij is Arsenal, ik Chelsea.
Eerste jaar kampioen geworden en de beker gepakt. Toen had hij de Uefa cup.
Tweede jaar ging dramatisch, werd ik vijfde, hij tweede maar hij won wel de CL.
Nu ben ik dus uit op revenche.

Alleen mijn spitsen scoren voor geen meter. Ik heb heel veel kansen, ben altijd beter, maar ze leggen ze er gewoon niet in. Vaak scoren middenvelders over het gehele seizoen bijna nog meer. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik speel 4-1-2-1-2
Had ik ook. Heb het uiteindelijk maar opgegeven om te proberen t op te lossen, en ben met maar 1 spits gaan spelen (4-2-1-2-1)
pi_68868843
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:02 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Had ik ook. Heb het uiteindelijk maar opgegeven om te proberen t op te lossen, en ben met maar 1 spits gaan spelen (4-2-1-2-1)
Dus een heel andere taktiek? Vier verdedigers, twee verdedigende middenvelder, een gewone en twee aanvallende middenvelders en een spits?

Het middenveld loopt super, Arshavin doet het als AMC ook super. Alleen moeten die spitsen wat vaker scoren, maar ik kan het maar niet beter laten lopen.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:45:09 #25
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_68869290
Ik heb nu een speler die me niet moet, die mag opflikkeren dus. Maar als ik hem aanbied wil echt iedereen hem huren maar kopen ho maar. Echt raar
Patat Friet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')