Hoogstwaarschijnlijk krijgen de films met weinig Imdb-votes dan ook niet de noodzakelijke twee keer steun. Dus dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:32 schreef Gillingham het volgende:
Falco, komen er ook nog nominatie voorwaarden zoals minimum aantal nominaties of minimum aantal votes op IMDb? Lijkt me wel wenselijk, want Iets als Gamera tai Daimaju Jaiga heeft natuurlijk geen kip gezien.
Hoe doe je dat powersearchen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mijn powersearch op imdb op 1970 in mijn vote-history levert op:
Dodesukaden (1970)
Il conformista (1970)
Performance (1970)
![]()
Dus hierbij steun/nominatie voor die drie.
Naast de search op more drukken. En dan op powersearch.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:25 schreef Siniti het volgende:
[..]
Hoe doe je dat powersearchen?
Volgens mijn imdb heb ik alleen
Lo chiamavano Trinità (1970) gezien uit 1970
Nominatie maar
Helemaal over het hoofd gezien. Die steun ik ookquote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
De jaren '70 blijven mijn zwakste decennium, hopelijk mag Les choses de la vie meedoen, dat vind ik veruit de beste van dit jaar.
Deze films hebben nog eenmaal steun nodig:quote:MASH
Patton
Tora! Tora! Tora!
Five Easy Pieces
Gimme Shelter
Il conformista
Le Cercle Rouge
Performance
Beneath the Planet of the Apes
Catch-22
Dodesukaden
Kelly's Heroes
The AristoCats
Zatôichi to Yôjinbô
Deze films hebben maar liefst tweemaal steun nodig:quote:Auch Zwerge Haben Klein Angefangen
Chisum
El Topo
Hercules in New York
Le Boucher
L'enfant sauvage
Les choses de la vie
Love Story
Tristana
Zabriskie Point
quote:...tick... tick... tick...
Airport
Beloe solntse pustyni (White Sun of the Desert)
Borsalino
Count Yorga, Vampire
Das Millionenspiel
Der amerikanische Soldat
Gamera tai Daimaju Jaiga (Gamera vs Giger)
Götter der Pest
Husbands
I Drink Your Blood
Il Topo
Le gendarme en balade
Le Genou de Claire
Let It Be
Little Big Man
Lo chiamavano Trinità
Nachts, wenn Dracula erwacht
Rio Lobo
Stille dage i Clichy
Szerelmesfilm
The Ballad of Cable Hogue
The Bird with the Crystal Plumage
The Private Life of Sherlock Holmes
Ucho
Warum läuft Herr R. Amok?
When Dinosaurs Ruled the Earth
Woodstock
Zatôichi abare-himatsuri (aka Zatoichi at the Fire Festival)
Kloptquote:Op maandag 11 mei 2009 15:56 schreef Gatalin het volgende:
Ik neem aan dat Il Topo en El Topo op dezelfde film duiden...
Daar had ik overheen gelezen, excuses.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk krijgen de films met weinig Imdb-votes dan ook niet de noodzakelijke twee keer steun. Dus dat zal wel meevallen.
Typisch, ik vind het nu juist één van de beste decennia. Misschien niet in de breedte, maar wel wat betreft een betrekkelijk groot aantal van mijn favorieten. En het was natuurlijk hét decennium van New Hollywood.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
De jaren '70 blijven mijn zwakste decennium, hopelijk mag Les choses de la vie meedoen, dat vind ik veruit de beste van dit jaar.
Ah, maar goed dat ik even langs kom dan.quote:
Eenmaal steun nodig:quote:Patton
MASH
Tora! Tora! Tora!
El Topo
Five Easy Pieces
Il conformista
Le Cercle Rouge
Performance
Beneath the Planet of the Apes
Catch-22
Gimme Shelter
Kelly's Heroes
Le Boucher
Tristana
Dodesukaden
Les choses de la vie
The AristoCats
Woodstock
Zabriskie Point
Zatôichi to Yôjinbô
Tweemaal steun:quote:Auch Zwerge Haben Klein Angefangen
Beyond the Valley of the Dolls
Chisum
Hercules in New York
Le Genou de Claire
L'enfant sauvage
Little Big Man
Love Story
Rio Lobo
The Bird with the Crystal Plumage
Wanda
Zatôichi abare-himatsuri (aka Zatoichi at the Fire Festival)
Ik denk dat we morgen wel kunnen beginnen.quote:...tick... tick... tick...
5 bambole per la luna d'agosto (Five Dolls for an August Moon)
Airport
Beloe solntse pustyni (White Sun of the Desert)
Borsalino
Count Yorga, Vampire
Das Millionenspiel
Der amerikanische Soldat
Equinox
Gamera tai Daimaju Jaiga (Gamera vs Giger)
Götter der Pest
Husbands
I Drink Your Blood
Il rosso segno della follia (Hatchet for the Honeymoon)
Kaidan nobori ryu (The Blind Woman's Curse)
La vampire nue
Le foto proibite di una signora per bene (Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion)
Le gendarme en balade
Let It Be
Lettera aperta a un giornale della sera (Open Letter to the Evening News)
Lo chiamavano Trinità
Nachts, wenn Dracula erwacht
Stille dage i Clichy
Szerelmesfilm
The Ballad of Cable Hogue
The Boys in the Band
The Dunwich Horror
The Honeymoon Killers
The Private Life of Sherlock Holmes
Trash
Two Mules for Sister Sara
Ucho
Warum läuft Herr R. Amok?
When Dinosaurs Ruled the Earth
Lijkt me een goede reden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:21 schreef Falco het volgende:
O K! Ik zal hem sowieso bekijken.
We doen het ook een beetje anders dit keer. De eenmaal steunbehoevende films doen ook mee, omdat we dan zo'n mooie macht van 2 krijgen: 32 deelnemers. Met 20 deelnemers krijg je weer vier vervelende rondes, waarbij drie films tegen elkaar strijden en vier rondes met maar twee deelnemers.
Interessant hopelijk komt het ook hier in de buurt.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:24 schreef California het volgende:
Ik stel voor om deze ronde nog twee weken open te houden.
Er komt een Antonioni-retrospectief aan dat in verschillende steden wordt vertoond, met o.a. Zabriskie Point, en Wanda draait 3 juni in het Filmmuseum in Amsterdam.Films op een bioscoopdoek zien
.
Vast wel: Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Nijmegen, Arnhem en Groningen.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Interessant hopelijk komt het ook hier in de buurt.
Twee weken is wel wat aan de lange kantquote:Op zondag 17 mei 2009 22:24 schreef California het volgende:
Ik stel voor om deze ronde nog twee weken open te houden.
Er komt een Antonioni-retrospectief aan dat in verschillende steden wordt vertoond, met o.a. Zabriskie Point, en Wanda draait 3 juni in het Filmmuseum in Amsterdam.Films op een bioscoopdoek zien
.
quote:Op zondag 17 mei 2009 22:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik had altijd het idee dat de jaren '70 echt jouw decennium was.
Patton is een heel degelijke biopic met een erg sterk acterende George C. Scott. Het is eerder dat ik Performance verschrikkelijk vond. Bij mij ligt er nog één update in het verschiet. Daarna gaat ronde 1 op slot.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:31 schreef PogueMahone het volgende:
Is Patton zo goed? Moet ik hem snel eens kijken, vond Performance wel tof
Duel 4 zal ik wellicht nog updaten in de komende dagen.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:39 schreef Falco het volgende:
Oef, duel 4 (met een Antionini Truffaut), 6 en 10 hebben nog geen enkele stem gekregen. Duels 8 en 13 staan ook gelijk.
quote:Op zondag 24 mei 2009 10:39 schreef Falco het volgende:
Oef, duel 4
quote:Op zondag 17 mei 2009 22:24 schreef California het volgende:
Wanda draait 3 juni in het Filmmuseum
Ik vond Le Cercle Rouge en Les choses de la vie iig. een pak beter.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:19 schreef 68Chevelle het volgende:
Nou.... ik denk dat we al direct naar een winnaar toe kunnen gaan, om eerlijk te zijn is Patton de meest bekeen en gewaardeerde film overall.
Het is net een race met 10 Opel Astraatjes en 1 lamborghini
quote:Ronde 2 alweer!
1 ] Zatôichi abare-himatsuri (aka Zatoichi at the Fire Festival) - Tristana
2 ] Kelly's Heroes - Le Cercle Rouge
3 ] MASH - Auch Zwerge Haben Klein Angefangen
4 ] Dodesukaden - Les choses de la vie
5 ] Il conformista - Gimme Shelter
6 ] Patton - L'enfant sauvage
7 ] Le Boucher - El Topo
8 ] Zatôichi to Yôjinbô - Little Big Man
Alejandro Jodorowsky is de regisseur van El Topo, als je daar op doelt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
7 ] Le Boucher - El Topo
Misschien nog wat updates.
Na twee keer terugspoelen zie je inderdaad wat pistooltrekbewegingen gevolgd door messteekbewegingen. Wel een beetje vaag, zoals de hele film eigenlijk zelf ook is.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:42 schreef Luc12 het volgende:
Is Gimme Shelter echt zo vet als iedereen zegt? Want ik wil 'm echt zien, vooral aangezien er iemand live schijnt te sterven, toch?
Daar was ik al bang voor aangezien films maar één keer gesteund hoefde te worden. Ik denk dat deze ronde ook niet al te soepen zal verlopen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:34 schreef Falco het volgende:
Beetje stroef begin van het tournament met vier gelijkspelen en niet al teveel stemmen, maar dat verandert vast nog wel.
Laat je de volgende ronde ook op tot 2010 ?quote:Op maandag 15 juni 2009 17:47 schreef Falco het volgende:
Ik laat deze ronde dan open tot donderdag, ik wil nog een update doen. Voorlopig is 1970 wel een leuk freaky jaar.
Dat bedoelde ik met 2010.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:55 schreef California het volgende:
De keuzes staan hier, tong [Tournament] Beste film van 1970
En de regel is dat je alleen stemt als je beide films in een duel gezien hebt. Maar L'Enfant sauvage is een mooie film, als je niet allergisch bent voor zwart/zit of Frans.
Inderdaad. Mannen als Coppola, Scorsese, Spielberg en Malick moesten toen nog uit hun schulp kruipen, terwijl de hoogtepunten van een Hitchcock, Ford, Wilder en Hawks al enkele jaren voorbij waren.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 02:23 schreef Gorro het volgende:
Zowieso was 1970 een erg zwak jaar voor Amerika wat films betreft.
Er was een Sergio Leone, een Stanley Kubrick, een Don Siegel, niet echt lichtgewichen als je mij vraagt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:29 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Inderdaad. Mannen als Coppola, Scorsese, Spielberg en Malick moesten toen nog uit hun schulp kruipen, terwijl de hoogtepunten van een Hitchcock, Ford, Wilder en Hawks al enkele jaren voorbij waren.
Sergio Leone maakte destijds dan ook geen Amerikaanse films, enkel Once upon a Time in America is echt Amerikaans. Kubrick is een Amerikaan, maar hij maakte zijn films in die tijd stuk voor stuk in Groot-Brittannie. Siegel is alweer een aantal maatjes kleiner dan veel van de eerder genoemde regisseurs. Natuurlijk had je ook nog Peckinpah en Altman e.d. (hoewel zijn grootste films nog moesten komen), maar de echte grote namen waren al klaar of moesten nog op stoom komen. (Op Kubrick na die in GB zat.)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Er was een Sergio Leone, een Stanley Kubrick, een Don Siegel, niet echt lichtgewichen als je mij vraagt.
Maar als ik 1971 erbij haal moet ik inderdaad toegeven dat 1970 tekort komt.
Eens, ik heb op IMDB eens zitten kijken, en er is echt een behoorlijk gat tussen pre 1967 en post 1971.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:50 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Sergio Leone maakte destijds dan ook geen Amerikaanse films, enkel Once upon a Time in America is echt Amerikaans. Kubrick is een Amerikaan, maar hij maakte zijn films in die tijd stuk voor stuk in Groot-Brittannie. Siegel is alweer een aantal maatjes kleiner dan veel van de eerder genoemde regisseurs. Natuurlijk had je ook nog Peckinpah en Altman e.d. (hoewel zijn grootste films nog moesten komen), maar de echte grote namen waren al klaar of moesten nog op stoom komen. (Op Kubrick na die in GB zat.)
Welke maandag precies?quote:Op zondag 21 juni 2009 23:11 schreef Falco het volgende:
Deze ronde blijft open tot maandag wat mij betreft.
Komendequote:
Eigenlijk pas in de halve finale, dus ik hoopte dat die snel zou beginnen.quote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:35 schreef Falco het volgende:
De 'heftige' halve finales:
1 ] Le Cercle Rouge - Little Big Man
2 ] Il conformista - Les choses de la vie
Gaat het een Frans onderonsje worden? Zal Little Big Man als enige Amerikaanse film de eer hoog houden in de finale? En wat te denken van Bertolucci's drama Il Conformista? Het wordt allemaal beslist in deze ronde.
Maar dat ga je natuurlijk alsnog doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:34 schreef SamuelofSEK het volgende:helemaal les choses de la vie vergeten te kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |