Inderdaad. Mannen als Coppola, Scorsese, Spielberg en Malick moesten toen nog uit hun schulp kruipen, terwijl de hoogtepunten van een Hitchcock, Ford, Wilder en Hawks al enkele jaren voorbij waren.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 02:23 schreef Gorro het volgende:
Zowieso was 1970 een erg zwak jaar voor Amerika wat films betreft.
Er was een Sergio Leone, een Stanley Kubrick, een Don Siegel, niet echt lichtgewichen als je mij vraagt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:29 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Inderdaad. Mannen als Coppola, Scorsese, Spielberg en Malick moesten toen nog uit hun schulp kruipen, terwijl de hoogtepunten van een Hitchcock, Ford, Wilder en Hawks al enkele jaren voorbij waren.
Sergio Leone maakte destijds dan ook geen Amerikaanse films, enkel Once upon a Time in America is echt Amerikaans. Kubrick is een Amerikaan, maar hij maakte zijn films in die tijd stuk voor stuk in Groot-Brittannie. Siegel is alweer een aantal maatjes kleiner dan veel van de eerder genoemde regisseurs. Natuurlijk had je ook nog Peckinpah en Altman e.d. (hoewel zijn grootste films nog moesten komen), maar de echte grote namen waren al klaar of moesten nog op stoom komen. (Op Kubrick na die in GB zat.)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Er was een Sergio Leone, een Stanley Kubrick, een Don Siegel, niet echt lichtgewichen als je mij vraagt.
Maar als ik 1971 erbij haal moet ik inderdaad toegeven dat 1970 tekort komt.
Eens, ik heb op IMDB eens zitten kijken, en er is echt een behoorlijk gat tussen pre 1967 en post 1971.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:50 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Sergio Leone maakte destijds dan ook geen Amerikaanse films, enkel Once upon a Time in America is echt Amerikaans. Kubrick is een Amerikaan, maar hij maakte zijn films in die tijd stuk voor stuk in Groot-Brittannie. Siegel is alweer een aantal maatjes kleiner dan veel van de eerder genoemde regisseurs. Natuurlijk had je ook nog Peckinpah en Altman e.d. (hoewel zijn grootste films nog moesten komen), maar de echte grote namen waren al klaar of moesten nog op stoom komen. (Op Kubrick na die in GB zat.)
Welke maandag precies?quote:Op zondag 21 juni 2009 23:11 schreef Falco het volgende:
Deze ronde blijft open tot maandag wat mij betreft.
Komendequote:
Eigenlijk pas in de halve finale, dus ik hoopte dat die snel zou beginnen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |