Je wist niet dat je een bekeuring kon krijgen voor het overtreden van de verkeersregels?quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:25 schreef Wimmish het volgende:
What the *^*&. Ik wist serieus niet eens dat je hier een bekeuring voor kon krijgen!!
Ik ook niet, en dacht als het gebeurd, dan moet je aangehouden worden. Kennelijk niet dus.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:25 schreef Wimmish het volgende:
What the *^*&. Ik wist serieus niet eens dat je hier een bekeuring voor kon krijgen!!
Een agent in functie kan een overtreding constateren, en tenzij het een overtreding is waarvoor een aanhouding noodzakelijk is, je daaarvoor bekeuren zonder dat je dat op dat moment weet. Vanaf dat moment is het aan jou om het tegendeel te bewijzen, anders is het jouw woord tegen het zijne, en dan weegt het woord van de agent zwaarder, aangezien deze voor zijn functie ingezworen is (de ambtseed).quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:13 schreef Hiawatha het volgende:
Een brief sturen waarin je vraagt om een 'onweerlegbaar bewijst van hetgeen je beschuldigd wordt'. Dat bewijs is er vast niet, dus je kan het lekker lang rekken
Ja dat ga ik zeker doen, als het zo is, ga ik betalen natuurlijk. Maar als niet zo is, not.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wie eist, bewijst. Dus vraag bewijzen.
Ik houd me aan verkeersregels. Maar ik kan me niet eens herinneren dat ik iemand afgesneden/geen voorrang verleent heb.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:28 schreef Cybey het volgende:
Dude, dit zijn gewoon standaard verkeersregels waar je je aan dient te houden.
Dat de dienstdoende agent gewoon een pennenlikker is, is een compleet ander verhaal...
Neemt niet weg dat ze alsnog verplicht zijn om een bewijs te leveren. Dat dat het 'eerlijke woord' van een agent is, doet daar niet aan af. Hij/zij moet een verslag maken, justitie moet dat gaan opsturen, hele administratieve romslomp, etc, etc. Omdat in het verhaal vast en zeker onduidelijk/onlogische punten zitten (die agent zal vast niet al te snugger zijn, anders wordt je geen agent), kan je daar weer lekker over gaan zeiken. Voor 1 euro 32 (3 postzegels) kan je een boel terug irriteren. De volgende keer zal zo'n agentje zich wel achter de oren krabben als hij weer zo'n klein verkeersfuttiliteit constateert en zich hopelijk gaan bezighouden met waarvoor hij, met Nederlands belastinggeld, betaalt wordt: boeven en tuig vangen, want daar lopen er nog genoeg van vrij rond in Nederland.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een agent in functie kan een overtreding constateren, en tenzij het een overtreding is waarvoor een aanhouding noodzakelijk is, je daaarvoor bekeuren zonder dat je dat op dat moment weet. Vanaf dat moment is het aan jou om het tegendeel te bewijzen, anders is het jouw woord tegen het zijne, en dan weegt het woord van de agent zwaarder, aangezien deze voor zijn functie ingezworen is (de ambtseed).
Lol alles ligt gewoon gedigitaliseerd vast. Het is dus een kleine moeite om geautomatiseerd een reactie te versturen. Het kan tevens zijn dat daar kosten bij komen kijken. Het opvragen van een flitsfoto kost namelijk ook geld.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:37 schreef Hiawatha het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ze alsnog verplicht zijn om een bewijs te leveren. Dat dat het 'eerlijke woord' van een agent is, doet daar niet aan af. Hij/zij moet een verslag maken, justitie moet dat gaan opsturen, hele administratieve romslomp, etc, etc. Omdat in het verhaal vast en zeker onduidelijk/onlogische punten zitten (die agent zal vast niet al te snugger zijn, anders wordt je geen agent), kan je daar weer lekker over gaan zeiken. Voor 1 euro 32 (3 postzegels) kan je een boel terug irriteren. De volgende keer zal zo'n agentje zich wel achter de oren krabben als hij weer zo'n klein verkeersfuttiliteit constateert en zich hopelijk gaan bezighouden met waarvoor hij, met Nederlands belastinggeld, betaalt wordt: boeven en tuig vangen, want daar lopen er nog genoeg van vrij rond in Nederland.
Nou nou, jij hebt ook een positief beeld van de organisatiekunde van onze overheidquote:Op donderdag 7 mei 2009 09:43 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Lol alles ligt gewoon gedigitaliseerd vast. Het is dus een kleine moeite om geautomatiseerd een reactie te versturen. Het kan tevens zijn dat daar kosten bij komen kijken. Het opvragen van een flitsfoto kost namelijk ook geld.
Helaasch. Bij een Mulder overtreding moet TS bewijzen dat hij de vermeende overtreding niet heeft gepleegd.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wie eist, bewijst. Dus vraag bewijzen.
Je bedoelt "staandegehouden", neem ik aan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:27 schreef Ulreazj het volgende:
Ik ook niet, en dacht als het gebeurd, dan moet je aangehouden worden. Kennelijk niet dus.
Dat "verslag", het proces-verbaal, is niet meer dan de simpele constatering. Het is echt geen A4-tje vol met tekst. De agent verklaart : ik heb dit en dit gezien, dat is geldig bewijs, en TS mag dan het tegendeel proberen te bewijzen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:37 schreef Hiawatha het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ze alsnog verplicht zijn om een bewijs te leveren. Dat dat het 'eerlijke woord' van een agent is, doet daar niet aan af. Hij/zij moet een verslag maken, justitie moet dat gaan opsturen, hele administratieve romslomp, etc, etc. Omdat in het verhaal vast en zeker onduidelijk/onlogische punten zitten (die agent zal vast niet al te snugger zijn, anders wordt je geen agent), kan je daar weer lekker over gaan zeiken. Voor 1 euro 32 (3 postzegels) kan je een boel terug irriteren. De volgende keer zal zo'n agentje zich wel achter de oren krabben als hij weer zo'n klein verkeersfuttiliteit constateert en zich hopelijk gaan bezighouden met waarvoor hij, met Nederlands belastinggeld, betaalt wordt: boeven en tuig vangen, want daar lopen er nog genoeg van vrij rond in Nederland.
Jij bent ook niet echt bizar snugger. Want door die administratieve rompslomp die je veroorzaakt ben je ook vrij veel belastinggeld aan het verspillen. Mensen snappen gewoon niet dat als je een overtreding begaat je gewoon niet moet zeuren en gewoon moet betalen. Juist dit soort gedrag van de sjonnies in onze samenleving is waarom er zo veel belastinggeld verloren gaat...quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:37 schreef Hiawatha het volgende:
Voor 1 euro 32 (3 postzegels) kan je een boel terug irriteren. De volgende keer zal zo'n agentje zich wel achter de oren krabben als hij weer zo'n klein verkeersfuttiliteit constateert en zich hopelijk gaan bezighouden met waarvoor hij, met Nederlands belastinggeld, betaalt wordt: boeven en tuig vangen, want daar lopen er nog genoeg van vrij rond in Nederland.
Geloof je daar echt in?quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:37 schreef Hiawatha het volgende:
[..]
¤150,-quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:13 schreef Anywhere het volgende:
Hoeveel kost zo'n bekeuring eigenlijk?
Sommigen geven zelfs geen voorrangquote:Op donderdag 7 mei 2009 09:37 schreef Hiawatha het volgende:
De volgende keer zal zo'n agentje zich wel achter de oren krabben als hij weer zo'n klein verkeersfuttiliteit constateert en zich hopelijk gaan bezighouden met waarvoor hij, met Nederlands belastinggeld, betaalt wordt: boeven en tuig vangen, want daar lopen er nog genoeg van vrij rond in Nederland.
Ja die staat er wel bij , en met de datum. Verder niks.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:09 schreef Rapaille het volgende:
Staat er ook geen lokatie bij? Anders is het wel heel weinig info die je krijgt.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:37 schreef Hiawatha het volgende:
[..]
(die agent zal vast niet al te snugger zijn, anders wordt je geen agent),
Het is terecht daar op aangesproken te worden. Zomaar een acceptgiro in de bus krijgen voor zoiets is dat niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:07 schreef Cybey het volgende:
TS: een overtreding doe je ook wel eens per ongeluk. Iedereen rijdt wel eens per ongeluk door als ie eigenlijk voorrang had moeten verlenen. Klinkt (en is) lullig om daar dan een boete voor te krijgen, maar wel terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |