abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:10:41 #151
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68770936
Wie trouwens vaochtend KPN gekocht zou hebben, had wel mooi 20 cent per aandeel kunnen pakken. Niet verkeerd voor zo'n defensief aandeel.
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:11:42 #152
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68770978
ik had wel gelijk met SBM, die gaan nu lekker. Jammer dat ik er zelf niet meer in zit
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68771150
Bedankt Selang, ik denk ook dat jij nu meer op safe speelt omdat je in principe je schaapjes wel op het droge hebt en daarom geen onnodige risico's wil lopen.
pi_68771533
Antonov 900%
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:27:40 #155
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68771676
inderdaad ja, wat is daar gebeurd en wie zag het aankomen?

of zijn daar gewoon aandelen samengevoegd?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68771849
07-05-2009 14:30:00 VS arbeidskosten per eenheid KW1 +3,3%; verwachting was +2,8%
07-05-2009 14:30:00 VS productiviteit (ex-landbouw) KW1 +0,8%; verwachting was +0,3%
07-05-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 2 mei verwachting was +4.000
07-05-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 25 apr waren 631.000
07-05-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 25 apr gewijzigd naar 635.000
07-05-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 25 apr +56.000 naar 6.351.000
07-05-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 2 mei -34.000 naar 601.000

Ondanks beter dan verwacht viel het eigenlijk wel wat tegen versus het ADP-rapport.
pi_68771862
Iets met een joint venture ofzo, in ieder geval goed nieuws dat blijkt. Maar het aandeel is altijd maar een paar cent waard dus dan heb je al snel zo'n grote procentuele stijging.
pi_68771873
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_68771936
op een of andere manier vertrouw ik die cijfers uit VS nooit.....

bovendien worden ze bijna altijd bijgesteld naar boven...
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:37:18 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68772076
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:27 schreef One_conundrum het volgende:
inderdaad ja, wat is daar gebeurd en wie zag het aankomen?

of zijn daar gewoon aandelen samengevoegd?
10 wordt 1
pi_68772653
pff...kan toch wel tot de sombere conclusie komen de boot volledig gemist te hebben. Inmiddels zitten we weer op het niveau waar ik ben afgestapt. denk dat ik het een tijdje voor gezien hou met aandelen. waar mogelijk een keer met een turbotje spelen ofzo maar dat ik deze hele up-rally gemist heb neem ik mezelf toch wel kwalijk.
it's better to burn out than to fade away...
pi_68772733
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef lammegiraf het volgende:
pff...kan toch wel tot de sombere conclusie komen de boot volledig gemist te hebben. Inmiddels zitten we weer op het niveau waar ik ben afgestapt. denk dat ik het een tijdje voor gezien hou met aandelen. waar mogelijk een keer met een turbotje spelen ofzo maar dat ik deze hele up-rally gemist heb neem ik mezelf toch wel kwalijk.
hier zit er nog een hoor, zat flink short had dit serieus niet gedacht, ik wacht nou ook effe een weekje voor ik weer wat ga doen, eerst effe wachten tot de koers uit het trend kanaal knikkert.
pi_68772877
Iemand heeft Binck gemold

Edit: Hij doet 't weer
pi_68772882
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef lammegiraf het volgende:
Ik denk dat de meesten dat hebben, inclusief grotendeels ik hoor. Deze rally komt voor velen als een total suprise en de enige manier om er geld mee te verdienen is om mee te doen met deze gekte. Echter blijft dat zeer gevaarlijk. Ergens ligt een (tijdelijke?) top. Op het huidige niveau ben ik totaal niet geneigd om nog even lekker in te stappen. Boven de 250 punten AEX moet je imho nooit aandelen kopen, of het moet voor een kort ritje zijn.
pi_68772916
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:56 schreef edwinh het volgende:

[..]

hier zit er nog een hoor, zat flink short had dit serieus niet gedacht, ik wacht nou ook effe een weekje voor ik weer wat ga doen, eerst effe wachten tot de koers uit het trend kanaal knikkert.
Beetje vreemd om te shorten wanneer het bullish sentiment onder de 20 zat. Onder de 30 moet je eigenlijk al je shorts sluiten voor de zekerheid.
pi_68773021
Alex bij andere ook down? Of heeft iedereen hier binck
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:05:24 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68773112
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De waarderings methode die je gebruikt blijf ik een verrassend goede vinden al blijft het erg op safe spelen. Het aantal trades in zo'n methode ligt dan ook niet erg hoog lijkt me. En om dan juist op die momenten toe te slaan, sja mag je dan spreken van lucky treffers als je op dat moment weet in te kopen? Een ander probleem van het waarderings principe is dat je je inwezen buitenspel zet ten tijde van 'bubble-achtige' groei.
Ik zie het ook niet als een trading methode maar als een hulpmiddel op te beleggen.
De Shiller P/E geeft gewoon aan wat je betaalt voor toekomstige kasstromen en om te weten wat een redelijke prijs is zet ik die waardering in een historische context. Tevens weet ik hoe de correlatie met risico en rendement is geweest in het verleden. Op grond van die dingen beoordeel je dan of de risk/reward ratio goed genoeg is. Als dat niet zo is wacht je gewoon tot dat wel zo is. Maar het is dus niet een methode voor echte markettiming.
quote:
Het feit dat we nu misschien een nieuwe bubble creeeren vind ik ook wel een, aan de ene kant gewaagde uitspraak al zijn er een aantal treffende punten die je noemt. Er zullen een aantal basis situaties veranderen. Maar als je bijv. nu kijkt naar de vroeg - cyclische sectoren bij de S&P500 die het hardst stijgen van iedereen, dit duidt toch op een herstel volgens 'het boekje' ?
Dat weet je dus niet. De laatste maanden heeft iedereen voorraden afgebouwd en weinig meer gemaakt. Nu die voorraden bijna op zijn moeten die worden aangevuld en krijg je logischerwijze een stijging van manufacturing en vraag naar grondstoffen. Maar of dat een definitieve draai is dat zul je pas achteraf kunnen zeggen.

Maar mijn voornaamste punt is dat als de koers rond 'fair value' staat zoals nu het geval is (niet goedkoop en niet duur), dan is eigenlijk een normale situatie al ingeprijsd. Even heel simplistisch gezegd: als de economische groei historisch gezien gemiddeld bijvoorbeeld 3% is (soms is het meer, soms is het minder) dan zijn aandelen op dit moment dus geprijsd alsof de economische groei NU 3% is (of dat in de nabije toekomst gaat zijn). Als koersen vanaf dit punt verder stijgen dan wordt dus in feite een scenario ingeprijsd dat gunstiger is dan het gemiddelde van de afgelopen eeuw. Ik vind dat heel ongeloofwaardig.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68773175
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Beetje vreemd om te shorten wanneer het bullish sentiment onder de 20 zat. Onder de 30 moet je eigenlijk al je shorts sluiten voor de zekerheid.
Ik weet het maar voor deze rally had je inderdaad een met alle respect No Nuts moeten zijn en al je informatie en verstand opzij zetten om gewoon in te springen. Ik had nooit verwacht dat we nu al op de 265 zouden komen,
pi_68773324
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:07 schreef edwinh het volgende:

[..]

Ik weet het maar voor deze rally had je inderdaad een met alle respect No Nuts moeten zijn en al je informatie en verstand opzij zetten om gewoon in te springen. Ik had nooit verwacht dat we nu al op de 265 zouden komen,
Faber had al weken gewaarschuwd om niet te shorten half februari/maart. M'n bearmarket rally topic legde alles goed uit . Maar achteraf gelul is altijd makkelijk.

265 punten had ik nu ook nog niet verwacht, wel in juni, en 300 in juli.
pi_68773483
10y bond op 3,23%. Daar gaan de hypotheekbezitters.
pi_68773548
Denk dat degene die vermoeden dat ze de boot gemist hebben nog wel een kansje krijgen. Die crisis is heus niet zomaar voorbij.
quote:
Na twee maanden van een wereldwijde rally in aandelenmarkten verkopen insiders (topmedewerkers van banken en bedrijven) op het moment als een gek aandelen. De verkoop van aandelen door deze insiders is sinds de piek van de beurzen in oktober 2007 nog niet eerder zo massaal geweest, en neemt nog steeds toe.
Dit stond gisteren op de frontpage.

Misschien werd deze rally grotendeels veroorzaakt door de koopjesjagers en zijn de echte problemen nog helemaal niet de wereld uit. Dan is dit dus gewoon een bubble in de bubble.

En ja ik had ook moeten instappen.
pi_68773704
Tot 4 uur gebeurt er geen reet ivm. expiratie dagopties, let maar op.
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:19:38 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68773706
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:03 schreef Mortaxx het volgende:
Alex bij andere ook down? Of heeft iedereen hier binck
Alex hier ook extreem traag! En ik wil wat winstnemen.
The End Times are wild
pi_68773727
Als je de bang bent om de boot gemist hebt, hoef je daar alleen op korte termijn bang voor de zijn. Op lange termijn komen er nog onvoorstelbaar veel goede (betere) instapmomenten. Mark my words.

Met de huidige rally kan je je geld beter op een spaarrekening zetten en veilig 4% rente trekken. De risk/reward van de huidige beurskoersen is niet te rechtvaardigen om massaal long te gaan. Ik vrees dat je de komende jaren dan door een diep dal moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')