sorry ik moest natuurlijk blom bedankenquote:Op zondag 10 mei 2009 16:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Net als ajax fans ons bedankenEn dan zelf met 6-2 verliezen in de play offs
![]()
![]()
Ik heb er ook aan gedacht om bier koud te leggen in de rust, maar ik wilde het noodlot niet tartenquote:Op zondag 10 mei 2009 16:38 schreef Schimpie het volgende:
Zo nu even een Westmalle.
Ze kunnen nog steeds degraderen hequote:Op zondag 10 mei 2009 16:38 schreef BeamofLight het volgende:
Waar zijn die mensen ineens van : please Roda degradeer voor ons enzo? Snap het niet meer.
Nee, een Feyenoorder kwam de scheids de schuld geven, maar kijk vanavond zelf maar naar de beelden als je die nog niet gezien hebt en kijk dan goed naar de penalty van Feyenoord.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:49 schreef andre77 het volgende:
Ik gunde Roda het van harte om er in te twijfelen, maar als ik de 'supporters' in deze thread lees begin ik te twijfelen. Altijd maar een ander zoals de scheids de schuld geven en de taal die daarbij gebruikt wordt.
Dat was achteraf gezien inderdaad behoorlijk hilarischquote:Op zondag 10 mei 2009 16:58 schreef Schimpie het volgende:
Die fortunees die op fortunahome verkondigde Roda wel even naar de JL te schoppen was trouwens inderdaad meer bezig met schoppen dan voetballen.
Zeker, we zijn er nog niet, vanaf morgen denken we daar weer aanquote:Op zondag 10 mei 2009 17:08 schreef Eilanden het volgende:
Ik kan me de opluchting van de fans hier voorstellen natuurlijk, maar dit is slechts de eerste stap
quote:Op zondag 10 mei 2009 16:49 schreef andre77 het volgende:
Ik gunde Roda het van harte om er in te twijfelen, maar als ik de 'supporters' in deze thread lees begin ik te twijfelen. Altijd maar een ander zoals de scheids de schuld geven en de taal die daarbij gebruikt wordt.
Calm down manquote:Op zondag 10 mei 2009 17:20 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Je bent een dwaas!!! De arbitrage heeft ons handenvol punten gekost afgelopen seizoen. Een opluchting dat we vanmiddag, ondanks wéér zo'n arbitrale dwaling, wel nog gewonnen hebben.
Droeftoeter.
Volgens mij is 3-2 toch echt een overwinning en geen gelijkspel.quote:
Was wat 'diepzinniger' bedoelt. We hebben de wedstrijd wel gewonnen, maar we zijn pas echte winnaars als we de na-competitie overlevenquote:Op zondag 10 mei 2009 17:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij is 3-2 toch echt een overwinning en geen gelijkspel.
Vanaf morgen denk ik daar weer aanquote:Op zondag 10 mei 2009 17:37 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Was wat 'diepzinniger' bedoelt. We hebben de wedstrijd wel gewonnen, maar we zijn pas echte winnaars als we de na-competitie overleven
Laat ze je smaken wah!!!quote:
Het blijft binnen de perken, heb morgenochtend een heel belangrijke afspraak en ik kan me dus absoluut geen kater veroorloven, maar een paar biertjes gaan er wel in.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:44 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Laat ze je smaken wah!!!proost en hik!
Laat Fortuna voorlopig maar even ballen in de JL. Eerst even financieel alles op orde krijgen.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:33 schreef Rucebo het volgende:
Lekkere derby. Jammer dat Fortuna de nacompetitie net heeft gemist
...
Kap eens met die fusie, is het nu nog niet duidelijk dat die er nooit zal komen?quote:Op zondag 10 mei 2009 18:12 schreef blonchi het volgende:
[..]
Laat Fortuna voorlopig maar even ballen in de JL. Eerst even financieel alles op orde krijgen.
En misschien toch nog hopen op een evt. fusie met Roda (én MVV?)
Maar die hoop is ver weg, ik weet....
Lastig te zeggen, het was in ieder geval geen gestolen overwinningquote:Op zondag 10 mei 2009 18:39 schreef Blawh het volgende:
Geen flauw idee of het terecht is geweest, maar knap is het zeker.
Dankjewelste!quote:Op zondag 10 mei 2009 18:39 schreef Blawh het volgende:
Zo pak je 1 punt uit de wedstrijden tegen Willem II en Volendam, wordt je al voor dood en begraven verklaard, en zo scoor je 3x in de Kuip en pak je daar 3 punten. Geen flauw idee of het terecht is geweest, maar knap is het zeker.
Gefeliciteerd.
Godverdomme gast flikker toch een eind op! Welke situaties waren dat dan?quote:Op zondag 10 mei 2009 16:34 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
2 keer rood voor cisse en kah die niet gegeven werd. Slechts 3 minuten extra tijd had gewoon 5-7 minuten moeten zijn.
Ze zullen wel onoplettendheid van de verdeding van Feyenoord bedoelen....quote:Op zondag 10 mei 2009 20:35 schreef LeonH het volgende:
[..]
En hoe durft VI te schrijven over een onoplettendheid bij een buitenspelval van Cisse waar de goal uit kwam? Dit was helemaal geen buitenspel namelijk
Inderdaad, heb het nog eens rustig nagelezenquote:Op zondag 10 mei 2009 20:38 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ze zullen wel onoplettendheid van de verdeding van Feyenoord bedoelen....
Ik ben er ook bang voor, maar dat neemt niet weg dat ik tegen ben.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:17 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Kap eens met die fusie, is het nu nog niet duidelijk dat die er nooit zal komen?
Deze post leg ik vast: ook Bionchi geeft aan tegen een fusie te zijn.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:09 schreef blonchi het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, maar dat neemt niet weg dat ik tegen ben.
Proost!quote:Op zondag 10 mei 2009 21:45 schreef DarkShine het volgende:
*hik*
Serieus? Wat triestquote:Op zondag 10 mei 2009 22:05 schreef DarkShine het volgende:
.Vooral in Sittard waar de Brand Taverne vanaf 12 uur de consumpties voor 1 euro had om "de Fortunafans een leuke middag te bezorgen" en Feijenoord - Roda op groot scherm uitzond
Triest volk.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:10 schreef DarkShine het volgende:
Filmpje uit de kantine na afloop van MVV afgelopen vrijdag
Hoe sneuquote:Op zondag 10 mei 2009 22:10 schreef DarkShine het volgende:
Misschien in de eerste helft, maar in de tweede helft was dat echt wel een wedstrijd, maar toen wisten ze daar natuurlijk ook dat Roda voorstond en ze er vol voor moesten gaan.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:11 schreef LeonH het volgende:
Zouden ze in Doetinchem trouwens gewoon op gelijkspel hebben gespeeld er van uitgaande dat Roda toch wel zou verliezen?
Whehehe, niet zo heel gek eigenlijk.In Roggel aan de Maas (?) heb je wegrestaurant Feyenoord geloof ik.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:10 schreef DarkShine het volgende:
quote:Op zondag 10 mei 2009 22:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
http://fortunahome.com/news.php?id=2574
Ach ja, toen Fortuna degradeerde stonden de Roda supporters ook met Gouden Gidsen te zwaaien.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:59 schreef Ixnay het volgende:
Normaal als ik bij de uitslagen in de Jupiler League kijk hoop ik altijd dat de 2 andere clubjes wat puntjes gehaald hebben uit medelijden met hun gevecht tegen faillisement.
Maar ik vind dit soort acties toch erg sneu. Lijkt wel jaloezie, altijd de slechtere zijn en nu mogelijk een kansje krijgen om te laten zien dat voetbal in Zuid-Limburg meer is dan Roda.
Die Gouden Gidsen waren enkel omdat we tegen jullie speelden toen. Speelden wij niet tegen jullie hadden we ons daar niet druk om gemaakt.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:26 schreef Evertje het volgende:
[..]
Ach ja, toen Fortuna degradeerde stonden de Roda supporters ook met Gouden Gidsen te zwaaien.
Het hoort er gewoon bij, de hele reden dat er gewoon nooit een fusie mogelijk was.
quote:Ik hoopte vandaag dat jullie zouden degraderen, maar moet tegelijkertijd ook zeggen dat ik het knap vind dat jullie even bij Feyenoord winnen. Dan maar in de nacompetitie, al zitten jullie aan de positieve kant van de loting.
Idem.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:15 schreef LeonH het volgende:
[..]
Triest volk.
Mooi gezegde trouwens, Waar 2 honden vechten om een been, gaat de 3e er mee vandoor.
Zeker vandaag van toepassing!![]()
Nu weer vol focussen op de play-offs, alleen sta ik voor een dilemma als ze de eerste knock out doorkomen. Wedstrijd is dan namelijk op Pinkpop zondag
Fortuna Sittard - Heidebloem misschien ja.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:05 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
Schade Deutschland. Alles ist vorbei !!
Achjah die derby komt er volgend jaar toch wel.![]()
Die kreeg dan ook rood, had Cisse ook moeten hebben me dunkt.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:57 schreef Plato1980 het volgende:
Die overtreding van Hofland nogmaals bekeken en het was werkelijk een schandalige elleboog. Mede omdat hij dit min of meer had aangekondigd verdient hij een hele lange schorsing van minstens 7/8 wedstrijden.
Parkstad arrogantie.. heerlijkquote:Op maandag 11 mei 2009 00:11 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Fortuna Sittard - Heidebloem misschien ja.
Misschien moeten jullie er eens over nadenken wat jullie zelf vorig jaar voor spandoeken hebben opgehangen... Beetje sneu die verschillende reacties hierboven dan. Jullie kunnen toch wel beseffen dat er in zo'n situatie leedvermaak is bij de drie andere clubs?*quote:Op zondag 10 mei 2009 22:06 schreef DarkShine het volgende:
Ook leuk, iedere brug op de heen- en terugweg stond vol wouten, één brug stonden geen wouten maar 4 Fortunezen met hun sjaaltje die daarna snel wegrenden
En het doekje "ABSTEIGER" op de heenweg.
Ik wil dan ook, oprecht, alle Fortuna, MVV en VVV fans bedanken voor het tot stand komen van deze geslaagde middag. En dat meen ik!
Toen we nog tegen elkaar speelden was dat er van onze kant. Wij zijn iig nooit in de kroeg gaan zitten om voor een leuke middag naar Fortuna of MVV te kijken.quote:Op maandag 11 mei 2009 01:28 schreef JLSB het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie er eens over nadenken wat jullie zelf vorig jaar voor spandoeken hebben opgehangen... Beetje sneu die verschillende reacties hierboven dan. Jullie kunnen toch wel beseffen dat er in zo'n situatie leedvermaak is bij de drie andere clubs?*
We zijn er nog niet, we hebben nog een lange weg te gaan.quote:Desondanks congrats met de (voorlopige) handhaving en zuip ze!
(* Quote is niet persoonlijk bedoeld)
Que?quote:Op zondag 10 mei 2009 23:57 schreef Plato1980 het volgende:
Die overtreding van Hofland nogmaals bekeken en het was werkelijk een schandalige elleboog. Mede omdat hij dit min of meer had aangekondigd verdient hij een hele lange schorsing van minstens 7/8 wedstrijden.
quote:Hadouir wil weg bij Roda: "Er is te veel gebeurd"
11 mei 2009
Hoe de nacompetitie ook afloopt, Anouar Hadouir wil na dit seizoen weg bij Roda JC. De aanvaller werd eind april uit de selectie gezet na een gevecht op de training met keeper Bram Castro. Tegen Feyenoord keerde hij terug, maar het oud zeer is nog niet weg. "Ik wilde tegen Feyenoord alleen spelen, op de voorwaarde dat Castro zijn aanklacht tegen me zou intrekken", zegt hij tegen FCUpdate.nl.
Click Here!
Van verschoppeling tot held binnen negentig minuten. Anouar Hadouir ondervond zondag hoe snel het kan gaan in de voetballerij. Eind april werd hij verbannen naar de beloftenploeg na het akkefietje op de training met Castro, die zelfs aangifte tegen hem deed. Hadouir zou dit seizoen niet meer in actie komen, maar uit pure nood werd hij toch maar bij de selectie gehaald voor de wedstrijd tegen Feyenoord, waarin Roda moest winnen om degradatie te ontlopen. En ziedaar: Hadouir begon in de basis, versierde een strafschop, een rode kaart voor tegenstander Dwight Tiendalli en maakte ook het, achteraf beslissende, derde Limburgse doelpunt (2-3).
En dus was Hadouir ineens de held van Roda JC, de man die de ploeg (voorlopig) in de Eredivisie hield. Bizar, vindt hij zelf ook. "Ik heb de laatste weken veel over me heen gekregen. De club deed een verklaring de deur uit waarin stond dat ik Castro geslagen had, meer niet. Ik kan daar dan wel tegenin gaan, maar zoiets kan ik nooit winnen. De waarheid was dat Castro mij trapte en ik daarna reageerde met een klap. Blijkbaar sloeg ik iets harder dan hij schopte, want hij moest gehecht worden. Daardoor leek het allemaal alsof ik de grote boeman was."
Toen Castro vervolgens bij de politie aangifte deed tegen Hadouir, leek de chaos compleet. Zeker toen Roda, door een aantal blessuregevallen, voor de wedstrijd tegen Feyenoord krap in de aanvallers kwam te zitten. Hadouir kwam weer in beeld, maar de aanvaller aarzelde. "Ik wilde niet in één kleedkamer zitten, met iemand die een aanklacht tegen mij had lopen. Die aanklacht moest hij eerst maar intrekken. Het was sowieso vreemd dat hij naar de politie gestapt was, want iedereen op het trainingsveld had gezien dat hij ook een trap uitdeelde. Hij had de zaak nooit kunnen winnen."
Hadouir kreeg zijn zin, want Castro trok de aanklacht in. Maar alle problemen zijn, ondanks het succes in de Kuip, voor de aanvaller zeker niet uit de wereld. "Ik wil weg bij Roda, daar ben ik voor mezelf wel uit. Ik speel hier nu twee jaar en er is gewoon te veel gebeurd. Niet alleen dat incident met Castro, maar nog veel meer. De helft is niet eens bekend bij jullie. Bij een andere club wil ik met een schone lei gaan beginnen. Of de clubleiding van Roda dat weet? Ja, ik heb de wens om te vertrekken al neergelegd. Maar mijn contract loopt nog twee jaar door, dus ze laten me niet zomaar gaan. Ze kunnen voor me vragen wat ze willen. Maar als het aan mij ligt, vertrek ik. Het liefst naar een andere Nederlandse club. Het is genoeg geweest", aldus de 26-jarige Brabander.
quote:Roda JC houdt stand in chaos
NACOMPETITIE Directe degradatie ontlopen na stunt in De Kuip: 2-3
Na een knotsgekke wedstrijd heeft Roda JC gisteren voor een daverende stunt gezorgd door op miraculeuze wijze te ontsnappen aan directe degradatie.
Uitgerekend in de vijandig gezinde Feyenoord-veste, die sinds 1995 niet meer was veroverd door de Limburgers, werd voor de poorten van de hel een overwinning weggesleept die door bijna niemand voor mogelijk was gehouden: 2-3.
Feyenoord-Roda JC, negentigste minuut, stand 2-3. De bal ligt midden voor het Roda-doel net buiten het strafschopgebied, Roy Makaay maakt zich op voor zijn derde treffer van de middag. Een doelpunt dat Roda rechtstreeks naar de eerste divisie zou hebben gekegeld.
Met de een kwartier eerder onterecht gegeven strafschop aan de thuisploeg in het achterhoofd, had dit scenario perfect gepast in het rampseizoen van de Limburgers, waarin werkelijk alles tegenzat. Een dramatisch seizoen dat bol stond van tegenslagen en chaos, maar gisteren een onverwachte wending kreeg.
Na een meeslepend duel met drie rode kaarten, twee strafschoppen, tal van kansen en een enerverend scoreverloop stond de Roda- selectie hossend en juichend voor de dolenthousiaste aanhang.
Door de overwinning van ADO Den Haag op Vitesse bleef hét huzarenstukje uit de Kerkraadse geschiedenis (directe handhaving) uit, maar het bereiken van de ooit zo verfoeide nacompetitie voelde als een verfrissende douche in de verzengende woestijn. Over ruim een week moet Roda het opnemen tegen de winnaar van het treffen tussen TOP Oss en FC Dordrecht.Wat tot voor enkele weken werd gezien als een beschamende straf werd gisteren gevierd als een glorieuze overwinning.
De statistieken beloofden weinig goeds voor het afsluitende optreden van Roda. Na veertien jaar niet te hebben gewonnen in De Kuip en dit seizoen pas eenmaal als winnaar van het veld te zijn gestapt in een uitduel, leek het een mission impossible. Maar uitgerekend nu stond Roda er als een team, uitgerekend nu toonde het elftal van Harm van Veldhoven aan over hoeveel voetballende kwaliteiten het beschikt, uitgerekend nu slaagde de ploeg erin driemaal te scoren, uitgerekend nu bleef een black-out van de arbitrage zonder gevolgen. Al zal menige Roda-supporter een uur na afloop nog een hartslag van pakweg 180 hebben gehad.
Zelden verliep een cruciale wedstrijd zo krankzinnig. De gasten stonden na treffers van de constant dreigende Sekou Cissé en Marcel Meeuwis (strafschop) na twintig minuten al op 0-2. Bovendien mocht Dwight Tiendalli, die de penalty veroorzaakte door de sluw spelende Anouar Hadouir onderuit te trekken, met rood gaan douchen.
Zonder te profiteren van de man-meer-situatie hield Roda betrekkelijk eenvoudig stand tegen een onmachtig Feyenoord. Maar na de 1-2 door Roy Makaay trilde de bomvolle Kuip ruim een half uur lang op zijn grondvesten. Beide teams kregen én misten een paar prima kansen, totdat Hadouir twintig minuten voor tijd na een knappe aanval met de 1-3 voor de beslissing leek te zorgen. Met de nadruk op leek. In de tumultueuze slotfase volgden de bloedstollende momenten elkaar in rap tempo op. Het begon met een handsbal van Kevin Hofland in het strafschopgebied van Roda. De grensrechter dacht echter gezien te hebben dat de hand van Pa Modou Kah naar de bal was gegaan: (onterechte) strafschop dus voor Feyenoord, die door Makaay werd benut: 2-3. Het was zo'n scheidsrechterlijke dwaling waarvan Roda er dit seizoen genoeg beleefde. Al mochten de bezoekers gisteren absoluut niet klagen over arbiter Kevin Blom. Vervolgens werd Hofland na een slaande beweging naar de kant gestuurd, zocht ook de weggestuurde Roda- trainer Harm van Veldhoven onder luid applaus van de Roda-aanhang de catacomben op en rolde een inzet van Makaay via de dikke teen van Bram Castro tergend langzaam enkele millimeters langs de paal. De tussenstand bij De Graafschap- FC Volendam (2-2) maakte duidelijk dat een derde Rotterdams doelpunt het definitieve einde zou betekenen. Met de defibrillators stand-by keek de bloednerveuze Kerkraadse aanhang toe hoe Makaay in die vermaledijde laatste seconde de bal klaar legde voor die ene ultieme vrije trap. Eentje die vervolgens hoog en hard richting vak S vloog en de hoop een miraculeuze ontsnapping in stand hield.
Eredivisie
Feyenoord 2 Roda JC 3
14. Cissé 0-1, 21. Meeuwis 0-2 (strafschop), 56. Makaay 1-2, 70. Hadouir 1-3, 74. Makaay 2-3 (strafschop).
Scheidsrechter: Blom. Toeschouwers: 48.000. Rode kaart: 19. Tiendalli (Feyenoord), 78. Hofland (Feyenoord). Gele kaart: Bahia (Feyenoord), Kah, Cissé, Lachambre (Roda JC).
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:Martin van Geel: enorm opgelucht
Je hoorde zijn rikketik nog op recordtempo kloppen, een kwartier na de winst tegen Feyenoord.
Opgelucht kwam Roda- directeur Martin van Geel gisteren uit de kleedkamer, nadat hij alle spelers had gefeliciteerd.
,,We hingen aan een zijden draadje. Nu hebben we weer een kans.” Van Geel hekelde de zoveelste arbitragefout waarmee Roda te maken kreeg dit seizoen.
,,De grensrechter bood zijn excuses aan voor de penalty. Ja, zeg, die horen we dit seizoen elke week.”
quote:Heldenrol in Kuip voor vechtersbazen
WONDER Bram Castro en Anouar Hadouir leiden Roda naar miraculeuze ontsnapping
Een klap, een aangifte en een hoop tumult.
Bram Castro en Anouar Hadouir zullen nooit meer hartsvrienden worden, maar waren gisteren wel de helden van de onnavolgbare Houdini-truc van Roda JC.
Was het wraak? Pure frustratie? De revanche waarop hij gewacht had? Of toch gewoon voetbalhumor van het niveau Freek de Jonge? Anouar Hadouir, de meest besproken Hadouir, de meest besproken speler van Roda JC de afgelopen week, hield het op het laatste.
De man die keeper Bram Castro met een fraaie rechtse directe naar de EHBO sloeg, vierde zijn cruciale doelpunt (3-1) in de Kuip met een gebalde vuist naar de dolgelukkige Roda-fans. Pa-Modou Kah, altijd in voor een grapje, liet zich spontaan vallen. Knock-out!
Hadouir: „Ach, je moet ook kunnen lachen na alles wat er gebeurd is. Niet dan?”
De verschoppeling van Kerkrade, uit pure noodzaak weer in genade aangenomen, nam geen enkel blad voor de mond na de krankzinnige ontsnapping in Rotterdam. Alsof hij het hoog tijd vond voor zijn rehabilitatie.
Was hij dan de enige schuldige? „Ik heb Castro inderdaad geslagen. Maar dat was een reactie omdat hij reactie omdat hij mij geschopt had.
Ik heb vervolgens automatisch alle schuld gekregen, ook al waren er spelers die alles gezien hadden.” Opmerkelijk: Hadouir eiste dat Castro zijn aangifte zou intrekken, anders zou hij gisteren nooit gespeeld hebben. „Het is moeilijk om naast iemand te zitten die een aangifte tegen je heeft lopen. Ik heb toch ook meteen mijn excuses aangeboden?”
De eerste de beste amateurpsycholoog zou zó de conclusie trekken dat het bizarre conflict Roda perfect op scherp heeft gezet.Want uitgerekend de andere hoofdpersoon, Bram Castro, keepte gisteren alsof zijn leven er vanaf hing. Met een katachtige reactie in de slotminuten voorkwam hij een stortvloed aan tranen in Kerkrade. „Iedereen dacht dat we dood waren. Maar we leven nog.”
Nee, hij had niet de neiging om zeventig meter over het veld te spurten om in de armen van Hadouir te springen, na diens doelpunt. Sterker nog, volgens de Belgische doelman is het laatste woord over De Kwestie nog niet gesproken.
,,In overleg met de club heb ik de aangifte ingetrokken.
Wat er gebeurd is?We waren in duel op de training, vervolgens een tweede duel en toen kwam zijn reactie.
Meer zeg ik er niet over.We krijgen nu nog vier, misschien wel zes zware wedstrijden.
Maar op een gepaste tijd zal ik mijn reactie geven.”
Mike Tyson op Kaalheide: het pas perfect in het meest krankzinnige seizoen in de geschiedenis van Roda JC.Wat begon met een dreigend bankroet en een historisch fusiedrama eindigde gisteren, voorlopig althans, met een door niemand verwachte Houdini-truc in de luidruchtigste arena van Nederland.Waar de zoveelste arbitrale dwaling Roda opnieuw fataal dreigde te worden. „Als het 3-3 zou zijn geworden, had dat helemaal in dit waanzinnige seizoen gepast”, zei Willem Janssen.
,,Na afloop vloog iedereen in de kleedkamer in elkaars armen.
Dit alles brengt ons dichter bij elkaar, absoluut.”
Dat is hard nodig ook, want het Wonder van de Kuip is nog niet voldoende voor hetWonder van Kerkrade. Met spelers die zelden of nooit in de eerste divisie hebben gespeeld, zal Roda zich nu moeten opladen voor de play-offs. Ruud Vormer: „Ik heb het speelschema nu al in mijn hoofd, het is nu geen tijd om te feesten.We krijgen straks te maken met vechtvoetbal.”
Davy de Fauw beseft donders goed dat pas ‘het eerste kansje’ is gegrepen.
Maar de captain is ervan overtuigd dat de moraal na negentig heroïsche minuten fors is gestegen. „We verkeren nu even in hogere sferen.We hebben met beide handen gepakt wat we keihard nodig hadden.”
Ook uitblinker Sekou Cissé, die de Feyenoorders als lastige vliegen van zich af sloeg, gelooft er weer in.
Het jachtluipaard uit Ivoorkust kwam eerder uit de catacomben voor de warming-up, omdat hij niet honderd procent fit was. „Ik vond dat ik moest spelen, aanvallend hadden we zoveel problemen.
In de tweede helft vroeg ik om een wissel, maar de trainer wilde dat ik doorging. Ik heb bewust gedaan alsof ik erdoor zat om de tegenstander te misleiden.”
En zo had iedereen gisteren zijn verhaal, na een wedstrijd die voorlopig in Kerkrade met gouden letters wordt bijgeschreven. De eerste stap is gezet, nu moet de rest volgen.
Mét Bram Castro en mét Anouar Hadouir, vrienden of niet. Hadouir: „Je hoeft niet de beste kameraden te zijn om iets te bereiken.”
Bizar conflict heeft selectie op scherp gezet
quote:Van Veldhoven juicht in zijn uppie
ROOD ‘Je moet beter kijken klootzak’, zegt Roda-trainer tegen zijn Feyenoord-collega Vlemmings
In zijn uppie keek Harm van Veldhoven toe hoe zijn ploeg de zwaarbevochten overwinning tegen Feyenoord (2-3) over de streep trok. De trainer van Roda JC was in de slotfase van het meeslepende voetbalgevecht weggestuurd.
Daar zat-ie dan. Helemaal in zijn uppie in de studioruimte van de televisie in de catacomben van een trillende Kuip. Kijkend naar het scherm zag hij de seconden en minuten als uren voorbij kruipen.
Toen Roy Makaay aanlegde voor de laatste vrije trap had de Belg het niet meer: ,,Dan zie je alle kleuren van de regenboog.”
De verbanning naar de kelder van De Kuip was een gevolg van een emotionele uitbarsting in de slotminuten.
De Feyenoord-bank reageerde verontwaardigd op de rode kaart voor invaller Kevin Hofland en schreeuwde de al even ontstemd opspringende Van Veldhoven iets toe. ,,‘Je moet beter kijken, klootzak’ heb ik toen naar Leon Vlemmings (trainer Feyenoord, red.) geroepen. Dat was fout en ik heb er spijt van. Zoiets hoor je niet te zeggen. Maar ik vind het onvoorstelbaar dat je daarvoor wordt weggestuurd.
We speelden voor onze laatste kans, kregen weer een onterechte strafschop tegen. Dan mag je best een beetje begrip hebben voor de spanning.”
Vlemmings maakte zich na afloop niet al te druk over het incident.
,,Er stond zoveel op het spel, zoiets voel je alleen als je ermee te maken hebt. Ik kan me best voorstellen dat je dan even uit je rol schiet. Ik begrijp de situatie, voor mij is de kous ermee af. Ik heb Harm net bij de spelersbus nog even gesproken en tussen ons zijn er geen problemen meer. Ik begrijp dat zoiets een keer kan gebeuren.”
De vierde man kon geen begrip opbrengen voor de korte uitbarsting en adviseerde Blom Van Veldhoven weg te sturen.
Onder luid applaus van de Roda- aanhang stapte de trainer de catacomben in, op zoek naar een plaats om de laatste minuten te kunnen volgen. ,,Tegenover ons kleedlokaal was de studioruimte met een televisie. Daar stond een stoel, maar ik heb geen moment gezeten.
Het was vreselijk, je kunt niets meer doen. Het liefste wilde ik naar buiten rennen, ik had nog een wissel in mijn hoofd. Via de gsm heb ik geprobeerd Ger Senden op de bank te bereiken om de wissel door te geven. Maar door de herrie lukte het niet. Zit je daar in je eentje…” Na drie minuten blessuretijd kwam er een einde aan Van Veldhovens lijdensweg. ,,Wat je dan doet? Je puft, je zucht eens en je blaast een beetje adem weg. Toen we die strafschop tegen kregen dacht ik: ‘Het kan toch niet waar zijn’. Maar we hebben het gered.
We waren al begraven, maar blijkbaar was de kist niet goed dicht’.”
quote:De Graafschap laat Volendam huilen
SPANNEND Ontknoping bloedstollend Opluchting bij Superboeren Doek valt voor ploeg uit palingdorp
Tussen 15.53 en 16.03 uur was De Graafschap gistermiddag virtueel eerstedivisionist.
De Superboeren stonden in het rechtstreekse degradatieduel tegen FC Volendam met 1-2 achter, maar een eigen doelpunt van Volendammer Gerry Koning zorgde ervoor dat de ploeg van trainer Darije Kalezic via de play-offs alsnog het vege lijf kan redden.
Voor Volendam viel daarentegen na de 2-2 remise het doek.
Een achtbaan van emoties golfde gistermiddag door stadion De Vijverberg.
De spelers van De Graafschap waren vooral opgelucht dat directe degradatie op het laatste moment was afgewend. De ploeg moet nu op 19 en 22 mei tegen de winnaar van MVV en Telstar de finale van de play-offs tegen Excelsior of RKCWaalwijk proberen te halen.
Bij FC Volendam vloeiden de tranen.
De ploeg van trainer Frans Adelaar oogstte dit seizoen veel sympathie met de gedurfde en aanvallende speelwijze, maar 29 punten waren onvoldoende om rechtstreekse degradatie af te wenden. „Bij mij worden de tranen nu nog geblokkeerd, maar die zullen wel komen”, stelde Adelaar. „Dit is een enorme klap.” Die enorme mokerslag leek halverwege de tweede helft op de hoofden van de Achterhoekers neer te dalen. Het al doodgewaande Roda JC presteerde het onwaarschijnlijke door in De Kuip van Feyenoord te winnen en De Graafschap verspeelde na rust in een mum van tijd een 1-0 voorsprong (kopbal Stephan Keller in de 58ste minuut). De ploeg van Kalezic groepeerde zich niet - zoals normaal - voor het eigen doel om de 1-0 te koesteren. „We maakten het veld veel te lang”, verklaarde Kalezic de Volendamse treffers van Gerson Sheotahul en Jack Tuyp in de 64ste en 68ste minuut: 1-2. Op dat moment was het doek gevallen voor De Graafschap. Op het moment dat Kalezic Geert den Ouden als breekijzer wilde inbrengen, schoot Koning de bal achter zijn eigen doelman Jeroen Verhoeven: 2-2. „Heel zuur om op zo'n manier te degraderen”, verzuchtte Koning, die het spreekwoordelijke ‘door-de-grond-zak-moment’ bewaarde tot ná de wedstrijd. „Want ik had ook na de 2-2 nog het idee dat we konden winnen. Helaas zat het er niet in.” Kalezic bracht daarop een extra middenvelder (Jungschläger, red.) in. Dat bleek een terechte keuze, want meer dan de play-offs zat er voor de Doetinchemmers toch niet in omdat ADO Den Haag simpel won van Vitesse (3-1). „De eerste doelstelling is nu gehaald en dat is een compliment aan de spelers”, stelde Kalezic.
Kalezic nam eind februari het roer over van Henk van Stee en pakte in tien duels - weliswaar met zeer defensief spel - dertien punten. De ex- verdediger haalde de discipline aan en maakte de ploeg conditioneel sterker toen na een test van inspanningsfysioloog Raymond Verheyen bleek dat de ploeg fysiek matig in elkaar stak.
De spelers krijgen nu twee dagen vrij om de accu op te laden voor de eerste degradatieduels tegen MVV of Telstar. Op papier lijkt dit een ‘makkie', maar de werkelijkheid is anders. Vorig seizoen was De Graafschap ook al veroordeeld tot de play-offs, maar toen werd pas met hangen en wurgen tegen FC Zwolle het verblijf in de eredivisie gecontinueerd.
Voor de Volendammers zijn de druiven zuur „Dit is een doemscenario dat uitkomt”, somberde Jack Tuyp. „Wie verwacht nou dat Roda in De Kuip van Feyenoord wint? Dit is een treurige dag voor Volendam. En nu? Uithuilen en volgend seizoen weer voor de titel gaan.” Trainer Frans Adelaar zocht na afloop naar de juiste woorden. „Ik kan de jongens niks verwijten, ze hebben het hele seizoen lang alles gegeven. Ook de club heeft de juiste koers gevaren, door niet mee te gaan in opportunisme en geheel volgens het beleid van de club jonge jongens de kans te blijven geven. Daardoor is het extra jammer dat we nu zijn gedegradeerd”, aldus de coach die ondanks de degradatie ook volgend seizoen aan het roer staat bij Volendam.
ADO Den Haag speelde zich door een 3-1 zege op Vitesse veilig.
Tot grote opluchting van coach Raymond Atteveld. „We kunnen nu doorbouwen naar het volgende seizoen.”
En geblesseerd...quote:Op maandag 11 mei 2009 12:25 schreef Kopbal het volgende:
Ik vond Cissé gisteren trouwens echt enorm goed spelen. Was altijd aanspeelbaar, onvoorstelbaar balvast en bijna altijd gevaarlijk.
En, leuke dag gehad?quote:
quote:Naam: sints
Tijd: 11-05-2009 18:29
na de euforie van gisteren krijg ik vandaag toch een idiote mededeling van ons rjc..
voor de wedstrijd tegen willemII werd ik aangehouden omdat ik een flesje bier aan het drinken was. Ome agent riep me bij hem en vroeg mij om mijn legitimatie, deze lag echter in de auto en ik werd aangehouden....Nadat ik als een crimineel werd behandel en pas om 18.30 uit de cel kon )heb daar vanaf 14.00 uur gezeten) kon ik naar huis......onbegrijpelijk, maar goed, er zijn ergere dingen. Nu krijg ik van roda een stadionverbod, zo staat er omdat bij roda-willem2 betrokken ben geweest bij onregelmatigheden nabij het pls die voetbalgerelateerd waren.
Dit kunnen ze toch niet maken, wel soms...
iemand wat nuttige info wat te doen, ik wil de eerste play-of wedstrijd uiteraard al naar binnen kunnen
forza roda
Martin Van Geel zegt van wel, maar mocht RJC alsnog degraderen, dan is het exit Harm.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:12 schreef Palmboom313 het volgende:
Gefeliciteerd nogAls je in de kuip moet winnen en dan doe je dat kun je daar alleen maar respect voor hebben. Maar blijft die clown (harm van veldhoven) volgend seizoen wel of niet?
Als ze tegen Top moeten ga ik me ook overwegen om te gaan. Is eigen vervoer mogelijk of is het verplichte combi?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:25 schreef DarkShine het volgende:
Kaarten voor dinsdag zijn geregeld. Op naar Dordt/Oss.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |