Goed punt.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:06 schreef Mark het volgende:
Om 3 voor acht naar het toilet gaan (en dan wel stil zijn, he!)
er zijn genoeg bedrijven die doorwerken hoor dan.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
schandalig dat het bedrijf gewoon doorwerkt.
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:06 schreef Mark het volgende:
Om 3 voor acht naar het toilet gaan (en dan wel stil zijn, he!)
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:10 schreef Spatzmann het volgende:
Gewoon op niet beschikbaar stellen voor 2 minuten. Wat is nu 2 minuten?! daar gaan ze echt niet om zeuren hoor. Ze kunnen je er ook niet om ontslaan. Hoe vaak moet je na 22:00 de wachtrij wegbellen? Juist ja, vrij vaak. Dat je dan ff 2 min neemt hiervoor moet geen probleem zijn. Desnoods ram jij je headset anaal naar binnen bij je teamleader als ze wel moeilijk doen
Sorry, ik heb ook bij een call center gewerkt (cendrisbsc in enshcede, voor @home). Wat een tering bedrijf, wat een nazi medewerkers enzv. Tijdens de training begonnen ze met "welkom bij je carriere ....."Toen waren ze me al kwijt.......
Want? Het bedrijf kan een ieder toch vrij laten in zijn keuze om stil te zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
schandalig dat het bedrijf gewoon doorwerkt.
het hoeft van mij ook niet verplicht te zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Want? Het bedrijf kan een ieder toch vrij laten in zijn keuze om stil te zijn.
Het is geen verplichting om stil te zijn.
Dan zou het voor mij ook de eerste en laatste keer zijn dat ik daar kwam.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef Derksl het volgende:
Ik werk bij een Ah To Go, en daar worden gewoon om 19:58 alle klanten de winkel uit gewerkt, deur dicht. 2 minuten stilte, en dan gaat de deur weer open. Zo kan het ook
Ja, dus het is ook aan de AH zelf of ze de winkel een paar minuten dicht gooien om 8 uur of niet.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef avotar het volgende:
[..]
Dan zou het voor mij ook de eerste en laatste keer zijn dat ik daar kwam.
Wat een onzin zeg.
Het is toch aan iedereen zelf de keuze of ze de 2 minuten in acht nemen?
Of dat mag:quote:Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef Derksl het volgende:
Ik werk bij een Ah To Go, en daar worden gewoon om 19:58 alle klanten de winkel uit gewerkt, deur dicht. 2 minuten stilte, en dan gaat de deur weer open. Zo kan het ook
(bron: 4en5mei.nl)quote:Op 4 mei is het om 8 uur 's avonds 2 minuten stil in Nederland. Winkels mogen niet open zijn op dat tijdstip. Horeca- en uitgaansgelegenheden zijn wel open, maar houden er in veel gevallen wel rekening mee door bijvoorbeeld van 19.45 tot 20.15 uur de tap te sluiten. Ook het openbaar vervoer staat twee minuten stil om 8 uur. Hieronder vindt u enkele bijzondere en inspirerende voorbeelden van onder meer websites en poppodia.
Eigenlijk zouden ze de wachtrij uit respect moeten flushen...quote:Op maandag 4 mei 2009 14:42 schreef DaFan het volgende:
Ik zat ook bij Cendris en daar ging iedereen gewoon om 2 voor 8 op Niet beschikbaar. Die wachtrij bekijkt het maar lekker.
Mwa dat is ook niet waar, want wachtrijen bestaan door verkeerde planning van het callcenter. Als er genoeg mensen zitten zijn er geen wachtrijen. (grote storingen daargelaten). Gelukkig zijn ze er bij mijn bedrijf zelden lange wachtrijen, iets om trots op te zijn. Kortom, als iemand om half acht belt en om acht uur nog in de wacht hangt is dat niet de schult van de beller...quote:Op maandag 4 mei 2009 14:46 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze de wachtrij uit respect moeten flushen...
Juist, daarom besluit het personeel die 2 minuten in acht te nemen!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef avotar het volgende:
[..]
Dan zou het voor mij ook de eerste en laatste keer zijn dat ik daar kwam.
Wat een onzin zeg.
Het is toch aan iedereen zelf de keuze of ze de 2 minuten in acht nemen?
Wat dan weer de reden is dat ik mij tijdens die minuten liever helemaal niet op grondgebied van het (overigens van origine Duits) bedrjif bevind.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:05 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hij was niet blij en toen hij z'n smoel wilde opendoen tijdens die 2 minuten,
Helemaal niet. Als een werknemer even de telefoon niet op wil nemen om 8 uur dan is dat tot daaraantoe (al is het eigenlijk wel flauwekul, als je perse aan dat gedoe mee wilt doen, ga dan niet werken die avond) maar om anderen die deelname door de strot de duwen is absurd.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:46 schreef AlphaOmega het volgende:
Eigenlijk zouden ze de wachtrij uit respect moeten flushen...
waarom niet, hoort gewoon bij het imago van het bedrijf, net als uniforms e.d.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:05 schreef 700MB het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als een werknemer even de telefoon niet op wil nemen om 8 uur dan is dat tot daaraantoe (al is het eigenlijk wel flauwekul, als je perse aan dat gedoe mee wilt doen, ga dan niet werken die avond) maar om anderen die deelname door de strot de duwen is absurd.
En nee, ik doe inderdaad niet mee aan die 2-minuten-flauwekul vanavond.
quote:Op maandag 4 mei 2009 16:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
waarom niet, hoort gewoon bij het imago van het bedrijf, net als uniforms e.d.
Ze zijn of open of niet. Niet dat halve quasi-sentimentele gedoe. Behalve dat had ik het over de individuele werknemer, niet over een heel bedrijf. Een bedrijf kan best de keuze maken om vanavond dicht te zijn, de kans dat het rendabel is om open te blijven is toch klein(er).quote:Op maandag 4 mei 2009 16:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
waarom niet, hoort gewoon bij het imago van het bedrijf, net als uniforms e.d.
best wel vind ik.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]_! ja want wat schaadt je het imago als je wel praat
jij vindt het sentimenteel gedoe, het bedrijf denkt er anders over. net als uniforms. pietje mag uniforms onzin vinden, het bedrijf denkt er anders over.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:19 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ze zijn of open of niet. Niet dat halve quasi-sentimentele gedoe. Behalve dat had ik het over de individuele werknemer, niet over een heel bedrijf. Een bedrijf kan best de keuze maken om vanavond dicht te zijn, de kans dat het rendabel is om open te blijven is toch klein(er).
Prima!quote:Op maandag 4 mei 2009 16:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
best wel vind ik.
het eerder genoemde AH heeft bijvoorbeeld een echt Nederlands familie imago. als je dan gewoon door gaat verkopen op 4 mei, dan schaadt je dat imago een beetje.
Het bedrijf heeft, net als bij een uniform voor het personeel, enkel een commercieel belang. Als ze inschatten dat het (al dan niet op de langere termijn) meer oplevert om open te blijven, dan doen ze dat, en omgekeerd.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
jij vindt het sentimenteel gedoe, het bedrijf denkt er anders over. net als uniforms. pietje mag uniforms onzin vinden, het bedrijf denkt er anders over.
goed gedaan man/vrouwquote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:46 schreef WebHawkjuh het volgende:
En terug. Heb pauze gekregen tussen 19.45 en 20.15. Ben toen even naar station Nijmegen Heijendaal gelopen en daar naar de geluiden van de herdenking op de dam geluisterd via de radio..
Knap hoorquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:19 schreef Rekkie het volgende:
Oh en weer een jaartje vergeten mijn muil te houden
Nee eigenlijk niet..... maar als je net je kind halverwege de trap staat slaapwandelend, dan wil je dat nog wel eens vergeten.quote:
Je brengt het meer alsof je er trots op was, vandaar.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet..... maar als je net je kind halverwege de trap staat slaapwandelend, dan wil je dat nog wel eens vergeten.
Zo bracht ik het helemaal niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Je brengt het meer alsof je er trots op was, vandaar.
Iemand die wel meedoet aan dat stiltegebeuren heeft daardoor niet per noodzakelijkerwijs respect. En omgekeerd. Meedoen alleen maar om het meedoen is verder ook vrij nutteloos.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:52 schreef SilkTie het volgende:
En dat is wat ik ook tegen gasten zoals 700MB en Rekkie wil zeggen: respect. Is het zo'n gedoe om respect te tonen voor mensen die onder bijzondere situaties hun leven hebben moeten laten? Of je er nu wel of geen persoonlijke band mee hebt, met respect tonen is niets mis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |