abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 14:05:11 #1
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_68654491
Hallo allemaal,

Zoals jullie weten staan we vanavond stil bij hen die zijn gevallen tijdens oorlogen en vredesmissies. Nou moet ik echter werken tot 22.00 uur, en sja... het is een callcenter waar ik werk. Nou ben ik wel van plan om 2 minuten stilte in acht te nemen, ik zie het bedrijf er voor aan dat het goed mogelijk is dat ze dat weigeren, want ja, er bellen toch klanten, en misschien wel tijdens die 2 minuten. (hoe achterlijk ben je dan, maar stel er is een wachtrij ofzo, kan je toch op dat moment uitkomen).

Daarom wil ik het liefst 'niet beschikbaar' zijn tijdens die minuten, en de minuten er omheen.
Los van dat ik mij afvraag of er regels zijn omtrent dit fenomeen, vraag ik mij ook af wat jullie zouden doen als je baas zou vragen: "Dodenherdenking? Niks mee te maken!". (heeft mn baas niet gezegd, maar ik acht de kans aanwezig, daarom dit topic)
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  maandag 4 mei 2009 @ 14:06:15 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68654519
Om 3 voor acht naar het toilet gaan (en dan wel stil zijn, he!)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 4 mei 2009 @ 14:08:24 #3
124788 WebHawkjuh
pi_68654576
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:06 schreef Mark het volgende:
Goed punt.

Overigens neem ik het liefst pauze op van 19.45 tot 20.15 en loop ik even naar buiten. Het bedrijf zit in een bosrijk gebied dus even een wandeling maken en dan in rust en stilte bij het moment stilstaan is de meest ideale optie. Overigens weet ik niet of dat kan, officieel mag je na 19.00 uur geen half uur pauze meer opnemen. Maargoed, dat is verder irrelevant aan de vraag in dit topic.
pi_68654596
schandalig dat het bedrijf gewoon doorwerkt.
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 14:11:00 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_68654650
Rookpauze nemen rond die tijd (als je rookt tenminste). Maar wel raar dat je niet eens even 2 minuten stil mag zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 4 mei 2009 @ 14:11:08 #6
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_68654654
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
er zijn genoeg bedrijven die doorwerken hoor dan.
alle supermarkten denk ik wel
pi_68654658
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:06 schreef Mark het volgende:
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
  maandag 4 mei 2009 @ 14:11:40 #8
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_68654667
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:10 schreef Spatzmann het volgende:
Gewoon op niet beschikbaar stellen voor 2 minuten. Wat is nu 2 minuten?! daar gaan ze echt niet om zeuren hoor. Ze kunnen je er ook niet om ontslaan. Hoe vaak moet je na 22:00 de wachtrij wegbellen? Juist ja, vrij vaak. Dat je dan ff 2 min neemt hiervoor moet geen probleem zijn. Desnoods ram jij je headset anaal naar binnen bij je teamleader als ze wel moeilijk doen

Sorry, ik heb ook bij een call center gewerkt (cendrisbsc in enshcede, voor @home). Wat een tering bedrijf, wat een nazi medewerkers enzv. Tijdens de training begonnen ze met "welkom bij je carriere ....."Toen waren ze me al kwijt.......
pi_68654670
Alsjeblieft zeg, neem gewoon die 5 minuutjes pauze, als ze daarover gaan zeiken weet je meteen wat voor grafbedrijf het is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68654722
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
Want? Het bedrijf kan een ieder toch vrij laten in zijn keuze om stil te zijn.
Het is geen verplichting om stil te zijn.
pi_68654864
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Want? Het bedrijf kan een ieder toch vrij laten in zijn keuze om stil te zijn.
Het is geen verplichting om stil te zijn.
het hoeft van mij ook niet verplicht te zijn.
pi_68654920
Ik werk bij een Ah To Go, en daar worden gewoon om 19:58 alle klanten de winkel uit gewerkt, deur dicht. 2 minuten stilte, en dan gaat de deur weer open. Zo kan het ook
  maandag 4 mei 2009 @ 14:22:40 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68654963
Doe mij zo'n bedrijf. Ik had het daar 10 minuten uitgehouden denk ik.
pi_68655180
Ookal zou het bedrijf het niet willen, gewoon die twee minuten niets doen. Gaan ze zeiken, zoek de media op, met uiteraard de naam van het bedrijf genoemd.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 4 mei 2009 @ 14:31:38 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_68655220
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef Derksl het volgende:
Ik werk bij een Ah To Go, en daar worden gewoon om 19:58 alle klanten de winkel uit gewerkt, deur dicht. 2 minuten stilte, en dan gaat de deur weer open. Zo kan het ook
Dan zou het voor mij ook de eerste en laatste keer zijn dat ik daar kwam.
Wat een onzin zeg.

Het is toch aan iedereen zelf de keuze of ze de 2 minuten in acht nemen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_68655356
Ga lekker naar de wc
pi_68655513
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef avotar het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.

Ja, dus het is ook aan de AH zelf of ze de winkel een paar minuten dicht gooien om 8 uur of niet.
pi_68655597
Ik zat ook bij Cendris en daar ging iedereen gewoon om 2 voor 8 op Niet beschikbaar. Die wachtrij bekijkt het maar lekker.
  maandag 4 mei 2009 @ 14:43:50 #19
124788 WebHawkjuh
pi_68655650
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef Derksl het volgende:
Of dat mag:
quote:
Op 4 mei is het om 8 uur 's avonds 2 minuten stil in Nederland. Winkels mogen niet open zijn op dat tijdstip. Horeca- en uitgaansgelegenheden zijn wel open, maar houden er in veel gevallen wel rekening mee door bijvoorbeeld van 19.45 tot 20.15 uur de tap te sluiten. Ook het openbaar vervoer staat twee minuten stil om 8 uur. Hieronder vindt u enkele bijzondere en inspirerende voorbeelden van onder meer websites en poppodia.
(bron: 4en5mei.nl)
pi_68655772
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:42 schreef DaFan het volgende:
Ik zat ook bij Cendris en daar ging iedereen gewoon om 2 voor 8 op Niet beschikbaar. Die wachtrij bekijkt het maar lekker.
Eigenlijk zouden ze de wachtrij uit respect moeten flushen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 4 mei 2009 @ 15:00:57 #21
124788 WebHawkjuh
pi_68656259
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:46 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Mwa dat is ook niet waar, want wachtrijen bestaan door verkeerde planning van het callcenter. Als er genoeg mensen zitten zijn er geen wachtrijen. (grote storingen daargelaten). Gelukkig zijn ze er bij mijn bedrijf zelden lange wachtrijen, iets om trots op te zijn. Kortom, als iemand om half acht belt en om acht uur nog in de wacht hangt is dat niet de schult van de beller...
pi_68656346

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 04-05-2009 15:48:12 (doe normaal...) ]
  maandag 4 mei 2009 @ 15:05:25 #23
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_68656413
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef avotar het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.

Juist, daarom besluit het personeel die 2 minuten in acht te nemen!

En ik heb zo'n werkgever gehad die zoiets had van 'kom op zeg, het is 60 jaar geleden, we moeten gewoon overwerken'. Dat heb je met die gasten die te hard groeien en ineens met 30+ man personeel zitten en dat helemaal niet aankunnen.
Ik heb om 17.50 het bedrijfsvod naar beneden gehaald, om 18.00 uur de Nationale Driekleur halfstok gehesen en om 19.58 m'n beeldscherm op zwart gezet! Hij was niet blij en toen hij z'n smoel wilde opendoen tijdens die 2 minuten, was mijn non-verbale reactie voldoende om hem m'n werkhok weer uit te laten lopen.
Hij heeft het er nooit meer over gehad. De lafbek!
Voor respectlozen heb ik geen respect. 4 maanden later was ik daar weg.

Maar dat kan er ook mee te maken gehad hebben dat ik er bijna werd uitgekickt wegens een verstoorde relatie met de werkgever en ik nog net de eer aan mezelf kon houden.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  maandag 4 mei 2009 @ 15:07:35 #24
124788 WebHawkjuh
pi_68656481
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:05 schreef ElectricEye het volgende:

[..]
Hij was niet blij en toen hij z'n smoel wilde opendoen tijdens die 2 minuten,
Wat dan weer de reden is dat ik mij tijdens die minuten liever helemaal niet op grondgebied van het (overigens van origine Duits) bedrjif bevind.
pi_68657944
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
sorry was maar grapje
pi_68658546
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:46 schreef AlphaOmega het volgende:
Helemaal niet. Als een werknemer even de telefoon niet op wil nemen om 8 uur dan is dat tot daaraantoe (al is het eigenlijk wel flauwekul, als je perse aan dat gedoe mee wilt doen, ga dan niet werken die avond) maar om anderen die deelname door de strot de duwen is absurd.

En nee, ik doe inderdaad niet mee aan die 2-minuten-flauwekul vanavond.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_68659011
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:05 schreef 700MB het volgende:

[..]

Helemaal niet. Als een werknemer even de telefoon niet op wil nemen om 8 uur dan is dat tot daaraantoe (al is het eigenlijk wel flauwekul, als je perse aan dat gedoe mee wilt doen, ga dan niet werken die avond) maar om anderen die deelname door de strot de duwen is absurd.

En nee, ik doe inderdaad niet mee aan die 2-minuten-flauwekul vanavond.
waarom niet, hoort gewoon bij het imago van het bedrijf, net als uniforms e.d.
pi_68659144
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

_! ja want wat schaadt je het imago als je wel praat
pi_68659180
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ze zijn of open of niet. Niet dat halve quasi-sentimentele gedoe. Behalve dat had ik het over de individuele werknemer, niet over een heel bedrijf. Een bedrijf kan best de keuze maken om vanavond dicht te zijn, de kans dat het rendabel is om open te blijven is toch klein(er).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_68659414
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:18 schreef Rekkie het volgende:

[..]

_! ja want wat schaadt je het imago als je wel praat
best wel vind ik.

het eerder genoemde AH heeft bijvoorbeeld een echt Nederlands familie imago. als je dan gewoon door gaat verkopen op 4 mei, dan schaadt je dat imago een beetje.
pi_68659546
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:19 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ze zijn of open of niet. Niet dat halve quasi-sentimentele gedoe. Behalve dat had ik het over de individuele werknemer, niet over een heel bedrijf. Een bedrijf kan best de keuze maken om vanavond dicht te zijn, de kans dat het rendabel is om open te blijven is toch klein(er).
jij vindt het sentimenteel gedoe, het bedrijf denkt er anders over. net als uniforms. pietje mag uniforms onzin vinden, het bedrijf denkt er anders over.
pi_68659672
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

best wel vind ik.

het eerder genoemde AH heeft bijvoorbeeld een echt Nederlands familie imago. als je dan gewoon door gaat verkopen op 4 mei, dan schaadt je dat imago een beetje.
Prima!

Ik vind het de grootste onzin.....
pi_68659684
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
jij vindt het sentimenteel gedoe, het bedrijf denkt er anders over. net als uniforms. pietje mag uniforms onzin vinden, het bedrijf denkt er anders over.
Het bedrijf heeft, net als bij een uniform voor het personeel, enkel een commercieel belang. Als ze inschatten dat het (al dan niet op de langere termijn) meer oplevert om open te blijven, dan doen ze dat, en omgekeerd.
pi_68665504
Wat een verschil, bij ons word altijd gevraagd door de manager om op 11/11 om 11 uur smorgens 2 minuten stil te zijn voor de Britse dodenherdenking.
En dat is voor alle nationaliteiten die er bij ons op kantoor zitten.
pi_68667065
En wat heb je gedaan TS
pi_68667652
Bij ons wordt er tussen 19:45 - 20:15 niet gebeld. Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Gewoon de stilte nemen. Ontslaan zullen ze je niet om deze reden
pi_68668968
En TS ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_68676686
Heb je lekker op de wc zitten knetteren?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:46:19 #39
124788 WebHawkjuh
pi_68678543
En terug. Heb pauze gekregen tussen 19.45 en 20.15. Ben toen even naar station Nijmegen Heijendaal gelopen en daar naar de geluiden van de herdenking op de dam geluisterd via de radio..
pi_68681185
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:52:16 #41
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_68681744
Hier in Israel gaan op de Holocaust-Dodenherdenking en een week later op de Dodenherdenking voor gevallen soldaten en slachtoffers van terreuraanslagen om 11:00 de sirenes af. Bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb, gaat om 10:59 de telefoon eraf en om 11:03 zijn we weer beschikbaar. Zelfs op de snelweg zetten de meesten hun auto aan de kant en stappen dan uit. Het is een heel simpel principe: respect voor diegenen die er niet meer zijn.

En dat is wat ik ook tegen gasten zoals 700MB en Rekkie wil zeggen: respect. Is het zo'n gedoe om respect te tonen voor mensen die onder bijzondere situaties hun leven hebben moeten laten? Of je er nu wel of geen persoonlijke band mee hebt, met respect tonen is niets mis. Als je niet aan overledenen respect kunt tonen, kun je dat dan in ieder geval wel aan levenden? Hoe wil je ooit door anderen gerespecteerd worden als je zelf niet kunt respecteren? Misschien moet je eens nagaan waarvoor je wel respect kunt opbrengen en waarvoor niet. Kijk dan eens kritisch naar dat lijstje en kijk dan eens wat dat over jezelf zegt.

Misschien een keer een bezoekje aan de Hollandsche Schouwburg of Kamp Westerbork zou je wat historisch besef kunnen geven wat 4 en 5 mei werkelijk inhouden. Misschien een gesprek met je grootouders (mochten die nog in leven zijn) of een oudere Rotterdammer aanspreken die het bombardement nog heeft meegemaakt. Een oudere Hagenees die lijf en goed heeft moeten verkopen om nog iets te eten te hebben. Misschien dat je dan doorkrijgt hoe gelukkig je niet moet zijn dat je in vrijheid en luxe kunt leven. Misschien dat dat je leven in een bepaald perspectief zet.

Het gaat niet alleen om het herdenken. Het gaat erom wat je van het verleden kunt leren, hoe je naar het heden kunt kijken en hoe je de toekomst zou willen zien. Als je respect kunt opbrengen voor het verleden, kun je dat misschien ook voor de toekomst. En dat is waar het werkelijk om gaat, dat we in de toekomst allemaal naast en met elkaar kunnen leven, Nederlander, Duitser, Afrikaner, Zulu, Amerikaan, Afghaan, katholiek, protestant, vrijgemaakt gereformeerd, jood, moslim, boeddhist, etc. etc. etc.

Vrolijke Bevrijdingsdag toegewenst allemaal !
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_68681759
We zetten alle machines stil, ow shit dat duurt paar uur, ok dan maar niet.
pi_68683239
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:46 schreef WebHawkjuh het volgende:
En terug. Heb pauze gekregen tussen 19.45 en 20.15. Ben toen even naar station Nijmegen Heijendaal gelopen en daar naar de geluiden van de herdenking op de dam geluisterd via de radio..
goed gedaan man/vrouw
pi_68683259
alle collega's bleven wel doorwerken?
pi_68683476
Oh en weer een jaartje vergeten mijn muil te houden
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:27:17 #46
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_68683691
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:19 schreef Rekkie het volgende:
Oh en weer een jaartje vergeten mijn muil te houden
Knap hoor
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_68685274
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:27 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Knap hoor
Nee eigenlijk niet..... maar als je net je kind halverwege de trap staat slaapwandelend, dan wil je dat nog wel eens vergeten.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:00:24 #48
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_68689049
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:15 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet..... maar als je net je kind halverwege de trap staat slaapwandelend, dan wil je dat nog wel eens vergeten.
Je brengt het meer alsof je er trots op was, vandaar.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_68689991
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je brengt het meer alsof je er trots op was, vandaar.
Zo bracht ik het helemaal niet.
pi_68694663
Ik gisteravond gewoon die 2 minuten mijn mond gehouden,ik bedoel wat is nu 2 minuten in een jaar.

Ik heb ooit eens (nu al weer een groot aantal jaren geleden) de plaats bezocht waar destijds het concentratiekamp Treblinka was en daar rondgelopen het was een plaats om goed depressief van te worden (net of je de zielen van alle overledenen voelde) het was een warme dag maar ik liep er wel met kippenvel op mijn armen ,ik ben daar ook weer snel vandaan gegaan en te voet terug naar het treinstation.

Wat is nu 2 minuten,wees blij dat je niet in die tijd leefde zo leuk was het toen niet,hoewel dan had je misschien wat meer respect gehad voor het moment.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_68716711
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:52 schreef SilkTie het volgende:
En dat is wat ik ook tegen gasten zoals 700MB en Rekkie wil zeggen: respect. Is het zo'n gedoe om respect te tonen voor mensen die onder bijzondere situaties hun leven hebben moeten laten? Of je er nu wel of geen persoonlijke band mee hebt, met respect tonen is niets mis.
Iemand die wel meedoet aan dat stiltegebeuren heeft daardoor niet per noodzakelijkerwijs respect. En omgekeerd. Meedoen alleen maar om het meedoen is verder ook vrij nutteloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')