Eigenlijk ben ik gewoon laks, wat ik niet moet zijn, maar de kans dat ik niet slaag is niet zo heeeeeeeeel groot (wat klinkt dat eigendunkerig)quote:Op maandag 4 mei 2009 12:16 schreef fusionfake het volgende:
M'n vader zei nog tegen me, begin nou maar met leren straks word je ziek ofzo en kan je niet leren die laatste dagen. Mijn reactie: Ach die kans is zoo klein
Nou, ik ben ziek alrightGriep koorts etc
Succes, je weet dat de officiële stof omschrijving op internet staat? Leert vrij handig, het is alleen jammer dat niet alle verbanden worden gegeven. Deze moet je zelf ontdekken of toch echt het boek even op doenquote:Op maandag 4 mei 2009 14:42 schreef Mindstate het volgende:
Ik ga vandaag leren met langzaam een beetje geschiedenis doorlezen...
waar?quote:Op maandag 4 mei 2009 15:31 schreef andre347 het volgende:
[..]
Succes, je weet dat de officiële stof omschrijving op internet staat? Leert vrij handig, het is alleen jammer dat niet alle verbanden worden gegeven. Deze moet je zelf ontdekken of toch echt het boek even op doen
inderdaad wat een klotenboek is dat.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:56 schreef Mindstate het volgende:
Op www.watmoetikleren.nl toch?
Ik ging net even met Dynamiek en Stagnatie in de Republiek aan de gang, jezus wat een kutstof
Nederlands en engels gewoon niet. En tjah, latijn een btj vertalen zal wel genoeg zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:40 schreef Givemeabreak het volgende:
27 april ben ik begonnen met leren.
Ben nu vooral druk bezig met M&O heb nu ongeveer het halve boek doorgewerkt.. en het meerendeel al meerdere keren herhaald.
Verder ben ik ook druk met geschiedenis, ten oorlog. Daar ben ik nu bij hoofdstuk 3.
En dan moet ik nog Dynamiek&StagnatieDaar zie ik een beetje tegen op.
Wat ik me afvroeg, hoeveel examens oefenen jullie gemiddeld per vak?
Dan heb ik het vooral over de talen.
Succes iedereen!;)
Wat bedoel je met situatie beschrijving? Het is toch gewoon de bedoeling dat je het antwoord geeft op een vraag. Er staat zo nu en dan bij ''Leg uit'' of ''Verklaar dit''. Dat lijkt me allemaal zeer duidelijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:25 schreef ijsblokjes het volgende:
AK is alleen actieve aarde nog een keer doornemen en alles even bovenhalen, de rest is gewoon logische denken. En natuurlijk Ullman(?) begrippen kennen, die komen in elk examen volgens mij wel ergens voor.
En ook niet vergeten overal een situatie beschrijving bij zetten, scheelt je ander per vraag 1 punt!
Ik vind zelf Samengevat erg handigquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Iemand tips om natuurkunde te studeren? Wat een rotvak is dat zeg. Mijn plan is gewoon om een hoofdstuk te lezen en dan alle vragen te maken, maar ja, dat is wel erg tijdrovend.
Ik heb die examenbundel biologie van school gekregen, ben ik een beetje onderwerp voor onderwerp dingen aan het doornemen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:40 schreef Skazminko het volgende:
Ik moet ook maar eens beginnen.
edit: Hoe leren jullie voor bio? gewoon examens maken of al die boeken doorwerken?
Natuurkunde 1,2 (VWO) is echt een eitje: met een Binas erbij is het maar een kwestie van de juiste formule zoeken en toepassen .quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:11 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ik heb die examenbundel biologie van school gekregen, ben ik een beetje onderwerp voor onderwerp dingen aan het doornemen.
Zitten vragen per onderwerp in, bijv 1 : Cellen, weefsels etc. dan ga ik dat in het boek weer doorkijken en die vragen maken tot ik ze allemaal gemaakt heb, ik mag hopen dat ik daarna de basis van bio weer ken.
Sssst!quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:25 schreef Onorgineel het volgende:
Kut, ineens blijk je nog maar een anderhalve week te hebben
Je kan het ook positief bekijken: Yeaaaah nog maar een anderhalve weekquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:25 schreef Onorgineel het volgende:
Ja ik weet hetquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:25 schreef Onorgineel het volgende:
Mijne zijn al begonnen en het enige vak waar ik een week van te voren mee ben begonnen is wiskunde, en die examens heb ik morgen en overmorgen. Daarna 2 dagen vrij en dan al mijn examens aan één stuk doorquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:25 schreef Onorgineel het volgende:
Wat voor school doe je dan?quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mijne zijn al begonnen en het enige vak waar ik een week van te voren mee ben begonnen is wiskunde, en die examens heb ik morgen en overmorgen. Daarna 2 dagen vrij en dan al mijn examens aan één stuk door
Ik heb het even gegoogled. Interessant zeg! Wat voor talen en vakken heb je er bij?quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
International Baccalaureate Diploma.
English A1 (as a first language) SLquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:17 schreef Fems het volgende:
[..]
Ik heb het even gegoogled. Interessant zeg! Wat voor talen en vakken heb je er bij?
Ben je zelf internationaal? Of heb je er echt bewust voor gekozen om deze school te doen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
English A1 (as a first language) SL
Computer Science SL
Mathematics SL
Physics HL
Economics HL
German as a second language HL
Ja, ik woon in het buitenland en heb dus maar voor het diploma gekozen waarmee ik het makkelijkste in Nederland of het buitenland kan studeren.quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:32 schreef Fems het volgende:
[..]
Ben je zelf internationaal? Of heb je er echt bewust voor gekozen om deze school te doen?
Ah, oke!quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ik woon in het buitenland en heb dus maar voor het diploma gekozen waarmee ik het makkelijkste in Nederland of het buitenland kan studeren.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:48 schreef Andyy het volgende:
was het niet zo dat je een ban kon aanvragen?
voor de Fok! verslaafden (zoals ik)
Hier ook bezig met dynamiek en stagnatiequote:Op maandag 4 mei 2009 12:20 schreef andre347 het volgende:
Al een tijdje geleden begonnen met leren. Vandaag Dynamiek&Stagnatie herhalen. Later op de middag zal ik even een Economie examen gaan maken, wat overigens een vrij pittig examen gaat worden dit jaar (tenminste voor mij).
Fijn om te zien dat jij er ook moeite mee hebtquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:10 schreef Ricard0j het volgende:
Volgende week begin ik met leren
Al heb ik eco al een beetje geleerd.
Ligt nu wel een boek M&O voor me, alleen het kost zo'n moeite om hem open te doen..
Ssstquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:12 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Fijn om te zien dat jij er ook moeite mee hebt![]()
![]()
En wat zeur je nou man met je havo! Het zou een makkie voor je moeten zijn!
Maandag is toch Nederlands.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:09 schreef electronique het volgende:
maandag over een week
en ik kan me er maar niet toe zetten om te beginnen
"beeldende vakken"quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maandag is toch Nederlands.
Nederlands is simpel(dat geldt toch voor iedereen? :p )
Ik verdenk mezelf er van om pas in de week rust met wiskunde te beginnen.
zelfde hierquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:28 schreef fusionfake het volgende:
Morgen examenstunt en daarna is alles facultatief
hebben em al gehad.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:28 schreef fusionfake het volgende:
Morgen examenstunt en daarna is alles facultatief
muhaha geweldigquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
hebben em al gehad.
Wij mogen altijd de hele nacht zuipen op school en van de school een hindernisbaan maken.
Mochten we geen water, maar uiteindelijk liep iedereen met zponzen en plantenspuiten met verf rond
En toen er op geruimd moest worden is de hele 6e gevlucht
Ja, klopt ook wel redelijkquote:Op donderdag 7 mei 2009 23:39 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom prive?
Ik stel me daar altijd bij voor dat de persoon het gewone VWO faalde mr de ouders het perse wilden pushen en de persoon dus op een priveschool wordt gedumpt.
Waar ben je aan begonnen? Ten Oorlog is vrij interessant, Dynamiek & Stagnatie daarentegen nietquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:04 schreef Ricard0j het volgende:
Begonnen aan Ges nu, verschrikkelijk saai.
Boek is trouwens ook flut. Ding valt gewoon uitelkaar, terwijl hij nieuw is
Meerkeuze.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:39 schreef Christiaan het volgende:
Nederlands zuigt nog best wel. Moet je al die functies kennen, en ook kunnen noemen, of krijg je ze vooral meerkeuze?
Ik heb afgelopen week een heel examen Nederlands gemaakt, maar daar kwam ik alleen samenvatten en begrijpend lezen vragen tegen, welke functies bedoel jij?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:39 schreef Christiaan het volgende:
Nederlands zuigt nog best wel. Moet je al die functies kennen, en ook kunnen noemen, of krijg je ze vooral meerkeuze?
Dat is altijd meerkeuzequote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:39 schreef Christiaan het volgende:
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:39 schreef Christiaan het volgende:
quote:Extra vak
In zowel de oude als nieuwe regeling voor de tweede fase, is bepaald dat u niet kunt zakken omdat u een onvoldoende heeft gehaald voor het examen in een extra vak. Voorwaarde is dat u met weglating van dit vak, wel voldoende punten heeft om te slagen. Bij de tweede fase nieuwe regeling kan dit alleen vóór de vaststelling van de eindcijfers en voordat deze aan de IB-Groep zijn geleverd.
Even voor de zekerheid -> Er komen dus ook geen openvragen zoals "Wat voor drogreden is dit?"quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
signaalwoorden hoef je niet te kennen. (Is alleen handig als je geen geoefende lezer bent, dan heb je houvast aan je tekst en kan je alineafuncties beter herkennen, maar ik bedoel niet kennen als in de zin van ze worden niet gevraagd). Dingen als 'Deze alinea is een gevolg/tegenstelling/... noem maar op" moet je uiteraard wel kennen.
Voor de rest, ontzettend veel meerkeuze. (Bagger want die heb ik altijd fout). Oja en je kan er donder op zeggen dat er een hoofdgedachte-vraag in de tekst komt, die is vaak wel meerkeuze.
dát weet ik niet zeker. Maar ik ben ze in ieder geval nog nooit tegengekomen in de examens die ik geoefend heb. Open vragen zitten er natuurlijk altijd in. Maar ik bedoel meer te zeggen dat er geen open vraag in komt van: Geef 3 signaalwoorden uit de eerste alinea o.i.d. ( onder voorbehoud uiteraardquote:Op zondag 10 mei 2009 02:16 schreef His-Infernal-Majesty het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid -> Er komen dus ook geen openvragen zoals "Wat voor drogreden is dit?"
Ik dacht dat dat soort vragen er juist wel tussen zouden zittenquote:Op zondag 10 mei 2009 18:46 schreef kirsten. het volgende:
[..]
dát weet ik niet zeker. Maar ik ben ze in ieder geval nog nooit tegengekomen in de examens die ik geoefend heb. Open vragen zitten er natuurlijk altijd in. Maar ik bedoel meer te zeggen dat er geen open vraag in komt van: Geef 3 signaalwoorden uit de eerste alinea o.i.d. ( onder voorbehoud uiteraard)
Dat had ik vorig jaar ook. Was op de zaterdag voor de examens eens begonnen met doorkijken, en af en toe stukjes van proefexamens maken. Ik had uiteindelijk veruit de hoogste cijfers van iedereen in mijn klas, terwijl ik er nou niet bepaald goed voor stondquote:Op maandag 11 mei 2009 10:39 schreef FastFox91 het volgende:
Iedereen op mij heen is aan het leren. Terwijl ik nog allemaal andere plannen hebben voor vandaag en moet nog beginnen. :$ * FastFox91 krijgt beetje schuldgevoel.
Dat is wel chill. Bij mij zit het anders, ik heb wel bepaald goede cijfers en voel dus niet de drang om al te gaan leren.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:35 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Dat had ik vorig jaar ook. Was op de zaterdag voor de examens eens begonnen met doorkijken, en af en toe stukjes van proefexamens maken. Ik had uiteindelijk veruit de hoogste cijfers van iedereen in mijn klas, terwijl ik er nou niet bepaald goed voor stond
Hoeveel uur moet je leren gemiddeld per dag volgens je schema?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:16 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb een heel schema liggen: wanneer moet ik wat leren.
Tot nu toe heb ik me eraan gehouden
Ik doe het in dagdelen. Vandaag bijvoorbeeld natuurkunde en biologie, per vak a 2 a 3 uur.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:20 schreef FastFox91 het volgende:
Hoeveel uur moet je leren gemiddeld per dag volgens je schema?
Klopt, vooral parameterkrommen en lissajousfigurenquote:
Succes!quote:Op maandag 11 mei 2009 16:21 schreef limbolandjgirl het volgende:
Ik ben al vanaf feb.-maart bezig. Maar vanaf begin april bijna wel elke dag 2-3-4 uurtjes.
Ik leer meestal 3 kwartier, dan 1 kwartier pauze, 3 kwartier leren enz. Zo gaat de tijd sneller voorbij (vind ik).
Vrijdag begin ik al met mijn examens......
Kunst Algemeen -__-'
Tuurlijk wel. Als het goed is zijn examens herhalingen van de afgelopen 3 jaar. Als je goed opgelet hebt dan moet het te doen zijn. Wat iedereen met leren bedoelt is het gewoon herhalen van de stof.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:29 schreef svefn het volgende:
Jeetje wat zijn veel mensen vroeg begonnen; ik begin steeds meer te twijfelen of ik het ooit nog kan halen als ik nu nog moet beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 mei 2009 16:32 schreef andre347 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als het goed is zijn examens herhalingen van de afgelopen 3 jaar. Als je goed opgelet hebt dan moet het te doen zijn. Wat iedereen met leren bedoelt is het gewoon herhalen van de stof.Haha ok, laten we dat maar hopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Herkenbaarquote:Op maandag 11 mei 2009 16:15 schreef NiekR het volgende:
Pfft, ik kan serieus niet langer dan 20 minuten leren of ik moet alweer iets anders gaan doen...
Ook herkenbaar ja. Ik gebruik de kookwekkermethode: kookwekker aanzetten, 30 minuten verplicht leren en daarna, of ik het nu af heb of niet, verplicht een kwartier wiebelpauze. Vervolgens weer de kookwekker aanzetten en het voorgaande net zolang herhalen tot ik de planning van die dag afgewerkt heb.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:15 schreef NiekR het volgende:
Pfft, ik kan serieus niet langer dan 20 minuten leren of ik moet alweer iets anders gaan doen...
Woah! Wat goed dat je echt een planning maakt en je er aan houdt!quote:Op maandag 11 mei 2009 17:12 schreef Rikketik het volgende:
Het dringt opeens tot me door dat ik volgende week al mijn eerste examen heb. Pressure, pressure, pressure!
Nou ja ach, volgende week dus eerst Nederlands, daarna een week pauze en dan opeens drie examens in vier dagen tijd. Gaat helemaal goed komen!
[..]
Ook herkenbaar ja. Ik gebruik de kookwekkermethode: kookwekker aanzetten, 30 minuten verplicht leren en daarna, of ik het nu af heb of niet, verplicht een kwartier wiebelpauze. Vervolgens weer de kookwekker aanzetten en het voorgaande net zolang herhalen tot ik de planning van die dag afgewerkt heb.
Nou ja, planning... Ik moet van mezelf een paar hoofdstukken per dag leren en daarmee houdt het wel zo'n beetje op, op het moment.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:09 schreef Fems het volgende:
[..]
Woah! Wat goed dat je echt een planning maakt en je er aan houdt!
Ik leer alles maar een beetje, dan sla ik dat boek open en dan sla ik dat boek open! Chaotisch, maar dat past wel bij mij! (A)
Dat verschilt echt per persoon, ik zelf vind dat je veel doet.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:15 schreef kirsten. het volgende:
ik heb nu ongeveer 10 oefenexamens gemaakt in de afgelopen 2 weken. 3x NL, 3x Bio, 2x Na1, 2x Sk. Ga vanavond misschien nog NA1 doen. Alles zit tussen de 6.6 en 7.9 dus onvoldoendes hoef ik niet bang voor te zijn. Ik wil alleen die 8en halen voor de loting maar dat zit er denk ik niet in. Hoef gelukkig alleen maar >5,2 voor de meeste vakken te halen om in de hoogste klasse te zitten. Dus daar hoef ik dan ook weer niet bang voor te zijn.
Iemand enig commentaar? Feedback? Doe ik te veel? doe ik te weinig? Ik heb geen flauw benul want de ex-exameners(:') ) die ik ken hadden nou niet denderend hoge cijfers en zijn dus niet echt betrouwbare bronnen.
Wow jij hebt al veel gedaanquote:Op maandag 11 mei 2009 18:15 schreef kirsten. het volgende:
ik heb nu ongeveer 10 oefenexamens gemaakt in de afgelopen 2 weken. 3x NL, 3x Bio, 2x Na1, 2x Sk. Ga vanavond misschien nog NA1 doen. Alles zit tussen de 6.6 en 7.9 dus onvoldoendes hoef ik niet bang voor te zijn. Ik wil alleen die 8en halen voor de loting maar dat zit er denk ik niet in. Hoef gelukkig alleen maar >5,2 voor de meeste vakken te halen om in de hoogste klasse te zitten. Dus daar hoef ik dan ook weer niet bang voor te zijn.
Iemand enig commentaar? Feedback? Doe ik te veel? doe ik te weinig? Ik heb geen flauw benul want de ex-exameners(:') ) die ik ken hadden nou niet denderend hoge cijfers en zijn dus niet echt betrouwbare bronnen.
Wat doe je tijdens de lessen dan?quote:Op maandag 11 mei 2009 19:29 schreef raaavi het volgende:
Als ik er bij nadenkt leer ik helemaal niet zoveel minder dan de rest.
aangezien ik tijdens de mei vakantie en deze week gewoon verplicht les heb. (luzac college)
Dus ik leer minstens 5 uur per dag.
![]()
![]()
Pff!quote:Op maandag 11 mei 2009 19:41 schreef Scarify het volgende:
[..]
Ik denk net zoals bij mij oefenen oefenen oefenen
quote:Op maandag 11 mei 2009 19:41 schreef Scarify het volgende:
[..]
Ik denk net zoals bij mij oefenen oefenen oefenen
quote:Op maandag 11 mei 2009 20:31 schreef raaavi het volgende:
[..]
![]()
Soms ongewenste herhaling mja
houdt je scherp
Juist,quote:Op maandag 11 mei 2009 19:22 schreef Scarify het volgende:
Belangrijkste is dat je de vragen die in de voorgaande eindexamens iig begrijpt en straks de vragen kunt aanpakken. Het juiste antwoord is slechts een klein deel van de vele punten. (bij de bèta dan)
nice. En natuurlijk punten scoren op de 'formule met 1 ingevulde eenheid'quote:Op maandag 11 mei 2009 21:41 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Juist,
Ik heb bijzonder weinig gedaan aan het examen (ik begin morgen, heus). Maar de vragen begrijpen is het allerbelangrijkst. Bij natuurkunde heb ik zeer zelden een antwoord goed of val ik weer net buiten de marge, kost me consequent een punt per opgave. Echter, ik scoor standaart wel een punt of 2 aleen omdat ik altijd het type opgave herken en de meest obvious dingen opschrijf.
Bevoorbeeld; ik had een opgave over een of ander wijf dat met een lens de zon ging afbeelden op een beeld en ze het verschil wou weten tussen de verkleining van het beeld bij de zon hoog en laag aan de hemel. 2.5 uur in het examen was ik helemaal gaar en schreef het volgende op in 15 seconden.Ze meet een verschil dus ze zal de proef minstens twee keer moeten doen.Kreeg ik 1 van de 2 punten voor
Ja precies, die conclusie kost je een punt als je die vergeet en dat zou jammer zijnquote:Op maandag 11 mei 2009 23:45 schreef Berepis het volgende:
En altijd conclusie geven!
Vaak is er een vraag van, er wordt gezegd dat dit en dat 100 volt moet zijn.
Ga na of de puntje puntje aan deze eis voldoet.
Dan reken je dat dus uit
Kom je bijvoorbeeld op 92 volt,
DAN zeg je ook nog even: 92 is niet gelijk aan 100 dus er wordt niet aan de eis voldaan
Link?quote:Op maandag 11 mei 2009 19:58 schreef Ricard0j het volgende:
Al meer geschiedenis geleerd. Die filmpjes kijken die aansluiten op Ten oorlog en die Dynamiek troep zijn toch nog best nuttig![]()
Morgen maar weer verder gaan met leren
Bij HAVO Geschiedenis zag ik een aantal interessante linkjes staan. Ook al doe ik VWO, het zijn toch dezelfde onderwerpen. Zal me er vanavond even in verdiepen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:35 schreef HocBarr het volgende:
http://www.schooltv.nl/?nr=1555937&project=1555920
Het is wel alleen Ten Oorlog. Die andere kan ik niet vinden.
Bedankt, heb ze allemaal gekeken. Helpt zeker welquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:35 schreef HocBarr het volgende:
http://www.schooltv.nl/?nr=1555937&project=1555920
Het is wel alleen Ten Oorlog. Die andere kan ik niet vinden.
Nee, maar ik heb een maatschappijprofiel, dus dan zijn die dingen minder handig. Daarnaast heb ik van een aantal leraren (echt waar) de privémail, waarop ik ze kan bereiken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:23 schreef Berepis het volgende:
Gaat er nog iemand naar die vragenuurtjes dan?
Ik ben vandaag naar natuurkunde geweest, was wel handig, denk dat dat nu wel goed komt.
Rest niet echt behoefte aan omdat we daar al 2/3 weken van te voren mee bezig waren en zo'n beetje alles al besproken hebben.
Is er geen andere leraar beschikbaar waar je het aan kan vragen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:10 schreef florabay het volgende:
Het enige vragenuurtje waar ik naartoe wilde valt uit![]()
Nou snap ik er nog niks van
Nee, de andere lerares die ook Biologie geeft aan VWO bovenbouw is ook niet op school vandaag. Ik ga ze even mailen of ze er morgen en anders overmorgen zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:11 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Is er geen andere leraar beschikbaar waar je het aan kan vragen?
Wellicht kunnen de mensen in het biologietopic je helpen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:26 schreef florabay het volgende:
[..]
Nee, de andere lerares die ook Biologie geeft aan VWO bovenbouw is ook niet op school vandaag. Ik ga ze even mailen of ze er morgen en anders overmorgen zijn
Oh, dat kan ik ook nog proberen ja. Dankjequote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:28 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Wellicht kunnen de mensen in het biologietopic je helpen?
Wat is je vraag? misschien snap ik het?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:10 schreef florabay het volgende:
Het enige vragenuurtje waar ik naartoe wilde valt uit![]()
Nou snap ik er nog niks van
Het gaat over biologie, meiose 1 en 2. Ik heb het net gevraagd in het biologie forum. In mijn boek staat namelijk dat na de meiose 2 er 4 cellen zijn ontstaan met 23 chromatiden die dan weer chromosomen genoemd worden, terwijl het wel chromatiden blijven. Maar als er dan 2 geslachtscellen samensmelten heb je toch veel te weinig chromosomenquote:
Die chromatiden worden inderdaad gewoon chromosomen genoemd, Dat vind ik ook nog steeds heel vaag, want dat klopt niet echt bij mijn beeld in mn hoofd. Het is echter wel gewoon zo. Een chromosoom is wel zo'n kruisje, laat maar zeggen. En de chromatide die gevormd wordt ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:40 schreef florabay het volgende:
[..]
Het gaat over biologie, meiose 1 en 2. Ik heb het net gevraagd in het biologie forum. In mijn boek staat namelijk dat na de meiose 2 er 4 cellen zijn ontstaan met 23 chromatiden die dan weer chromosomen genoemd worden, terwijl het wel chromatiden blijven. Maar als er dan 2 geslachtscellen samensmelten heb je toch veel te weinig chromosomen
www.havovwo.nl al gekeken ?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:04 schreef raaavi het volgende:
Het examen van Havo M&O 2008 , waar kan ik die terug vinden?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:29 schreef florabay het volgende:
Ik heb geen zin meer om te beginnen met leren
Geestig. Ik heb met precies hetzelfde vorig jaar zitten worstelenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:40 schreef florabay het volgende:
[..]
Het gaat over biologie, meiose 1 en 2. Ik heb het net gevraagd in het biologie forum. In mijn boek staat namelijk dat na de meiose 2 er 4 cellen zijn ontstaan met 23 chromatiden die dan weer chromosomen genoemd worden, terwijl het wel chromatiden blijven. Maar als er dan 2 geslachtscellen samensmelten heb je toch veel te weinig chromosomen
Gelukkig snap ik het nu eindelijkquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geestig. Ik heb met precies hetzelfde vorig jaar zitten worstelen
ik ga vandaag daar weer mee verder :p! Vond h1 opzich wel interessantquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:17 schreef BoerBert het volgende:
Gister één hoofdstukje Dynamiek en Stagnatie geleerd. Ben het nu wel weer zat voor de komende 3 dagenGelukkig ben ik dinsdag vrij.
Ja, zolang het goed gaat met NL, daarna ga je lezen hoe ze 't verneuken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:25 schreef raaavi het volgende:
[..]
ik ga vandaag daar weer mee verder :p! Vond h1 opzich wel interessant
Hoofdstuk 5 is korter.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:00 schreef Robinhoo het volgende:
Hoofdstuk 1 is ook de kortste![]()
Ik vind dynamiek en stagnatie gewoon een klote boek, Ten oorlog is veel overzichtelijker.
( Ik haalde ook een 4.6 voor dynamiek en stagnatie)
Ja naja, dat noem ik niet echt een hoofdstuk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:04 schreef HocBarr het volgende:
[..]
Hoofdstuk 5 is korter.Met de annales school etc.
Natuurlijke logaritmen? nooit van gehoordquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:19 schreef yeahmen het volgende:
Even snel vraagje over wiskunde B, havo.
Moet je ook vragen kunnen beantwoorden over natuurlijke logaritmen? Nooit in de les uitgelegd gekregen.
De wortel van H * 111 aan andere kant zetten. Dan 91 gedeeld door 0,83.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:15 schreef lisettebooy het volgende:
Hier ben ik dus zo slecht in... altijd al geweest
Hoe los je deze vergelijking op
[ afbeelding ]
Probeer het eens met de regel 16=32/2quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:15 schreef lisettebooy het volgende:
Hier ben ik dus zo slecht in... altijd al geweest
Hoe los je deze vergelijking op
[ afbeelding ]
Er zijn al wiskunde topics (b12, b1 en a12)quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:22 schreef yeahmen het volgende:
Zullen we maar ff wiskunde topic aanmaken?
Dat gedoe met die e hoef je idd niet te weten, had ik het laatst nog met me docent over gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:13 schreef yeahmen het volgende:
Ja natuurlijke logaritmenOp de GRM de LN knop, en de e^x knop.
Deze vraag:
http://www.havovwo.nl/havo/hwb/bestanden/hwb1208iiopg3.pdf
Maar nog geen gewone Bquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:24 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Er zijn al wiskunde topics (b12, b1 en a12)
En dan kwadrateren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:20 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Probeer het eens met de regel 16=32/2
Dan heb je SQRT(h*111)=91/0,83
Ik kom ook op 108.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:58 schreef lisettebooy het volgende:
Naaaaa ik kom er nog niet uit hoor O_o.
wtf, het antwoord volgens die site moet 108 zijn.
Meestal reken ik zulke vragen gewoon uit via GRAPH maar dat lukt nu ook niet wuhaha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 juni pas.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:08 schreef emopuntgif het volgende:
Hmm, examens komen nu toch wel erg dichtbij. Zijn ze ook snel weer voorbij
Samenvatten wordt voor mij ook kut, ik kan dat gewoon echt niet. Tekst zelf gaat echter prima, had laatst met een oud examen daar gewoon een 8,1 voor.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:15 schreef raaavi het volgende:
Samenvatten bij Nederlands word kut. Had vandaag een tekst van vorig jaar. En die deed ik niet met 2 vingers in me neus. Moest echt goed lezen.
Is dat nog wat leuker dan die samengevat boekjes?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:52 schreef florabay het volgende:
Ja een en al bagger, misschien doe ik zo op die Twente site nog even dat lymfocyten gebeuren.. Morgen moet ik echt aan Natuurkunde beginnen, nog bijna niks voor gedaan
Samengevat is kut, maar wel beter dan drie boeken nectar. En die site van Twente is handig voor als je bepaalde onderwerpen niet snapt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:33 schreef Berepis het volgende:
[..]
Is dat nog wat leuker dan die samengevat boekjes?
Morgenvroeg het samengevatboekje uitlezen.
Morgenmiddag NL examen maken
Vrijdag met natuurkunde bezig
Denk zaterdag tussendoor even een biologie examen en dan wat ik nog moet leren via die twente site.
Dan zondag nog weer nederlands.
Maandagmiddag op de twente site de lastige onderwerpen van bio doornemen.
Zo is nu een beetje mijn planning, weet wel zeker dat het niet gaat lukken
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:22 schreef FastFox91 het volgende:
*Leest Raavi's onderschrift en houdt zich in*
Oh okee, weet je of dat ook zo is voor havo? Ben namelijk afgedropen naar havo een tijdje geledenquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:10 schreef florabay het volgende:
Voorzover ik weet mag je op VWO een 4 en een 5 waarvan een binnen je profiel en de andere buiten je profiel.
Dit geldt voor havo nieuwe stijl:quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:12 schreef svefn het volgende:
[..]
Oh okee, weet je of dat ook zo is voor havo? Ben namelijk afgedropen naar havo een tijdje geleden
Regeling 1 - havo en vwo nieuwe stijlquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:12 schreef svefn het volgende:
[..]
Oh okee, weet je of dat ook zo is voor havo? Ben namelijk afgedropen naar havo een tijdje geleden
Klopt, sowieso niet alle 2 binnen. Ik doe ook VWO oude 2e fase, mij is verteld dat ik een 4 en een 5 mag staan mits ze alle 2 buiten mijn profiel zijn of de ene buiten en de andere binnen mn profiel.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:19 schreef Berepis het volgende:
Je twee onvoldoendes mogen buiten het profieldeel wezen, maar niet allebei binnen.
Ik doe vwo oude 2e fase.
En de rest van de cijfers zijn ook maatschappijleer, duits, anw etc. dat zijn allemaal 7 en 8
Alle vakken die op je eindlijst komen tellen mee.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:36 schreef Berepis het volgende:
ja maar die zevens mogen toch ook van vakken komen die je al afgesloten hebt maar wel op je lijst komen?
Afgerond ? of gewoon 6,0 of hoger ?quote:– Er 1x4 of 2x5 of 1x4 en 1x5 is behaald en voor de overige vakken een 6 of hoger, waarbij het gemiddelde tenminste een 6,0 is.
Ik weet bijna zeker dat het om afgeronde cijfers gaat, bij lotingsstudies doen ze het ook zo geloof ik.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:38 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Afgerond ? of gewoon 6,0 of hoger ?
Ja, afgeronde eindcijfersquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:48 schreef Smaharba het volgende:
Volgens mij gaat het om gemiddeld 6,0, dus geen 5,5 oid.
Ja het wordt afgerond op je eindlijstquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:27 schreef horned_reaper het volgende:
Jeetje... ik snap er zo niets meer van
Ben je met bijvoorbeeld een 5,7 GEMIDDELD (dat wordt dus afgerond naar een 6,0) geslaagd ?
PS: Alle cijfers op je eindlijst worden toch afgerond ? dus je kunt nooit een 5,7 op je eindlijst staan toch ?
Hun hebben het over een gemiddelde lijst, dus het gemiddelde van je afgeronde cijfersquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:27 schreef horned_reaper het volgende:
Ben je met bijvoorbeeld een 5,7 GEMIDDELD (dat wordt dus afgerond naar een 6,0) geslaagd ?
PS: Alle cijfers op je eindlijst worden toch afgerond ? dus je kunt nooit een 5,7 op je eindlijst staan toch ?
Ligt eraan. Je kunt wel 2 tienen en 2 enen hebben, dan zak je. Als je niet meer dan twee vijven hebt én een 5,7 gemiddeld hebt, slaag je.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:27 schreef horned_reaper het volgende:
O&O?quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
De vakken die meetellen en ik al heb afgerond zijn O&O en Maatschappijleer
Maatschappijleer heb ik afgerond met een 7,3
en O&O heb ik afgesloten met een 7,6
Dus al redelijk wat speling
http://nl.wikipedia.org/wiki/Technasiumquote:
Ik heb mijn hele biologie boek al 2 maanden niet meer aangeraaktquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:07 schreef Berepis het volgende:
Kut boek van bio, samengevat , bleghhhhhhh zo saai, alleen maar begrippen. Gelukkig heb ik hem eindelijk uit, ongeveer 250 blz aan onzin.
Nu maar eventjes een nl examen proberen af te krijgen vandaag
Geef mij je wachtwoord maarquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:02 schreef Onorgineel het volgende:
Hoe kan je een tijdelijke ban aanvragen?
en jij moet nog nederlands doen?quote:
Mijn stress valt best mee, en ik ga nu nederlands doen.:Pquote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:30 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en jij moet nog nederlands doen?
http://www.watmoetikleren.nl/examens/havo/nederlands/quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:32 schreef yeahmen het volgende:
Wat kun je leren voor Nederlands (havo)? Je kunt misschien een keer oefenexamen doen, maar daar houdt het mee op toch?
Iemand goede site met uitleg over het Nederlands examen?
Inderdaad, ik heb afgerond allemaal 6-en en mensen die zo hoog staan zitten helemaal vaag te doenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:25 schreef Kingside het volgende:
Ik haat van die mensen die zo gestresst zijn die gewoon gemiddeld een 7,5 staan. Dan kom ik daar aan met gemiddeld een 6,2 zonder enige zenuwen.
Juist omdat die mensen zo gestresst zijn, gaan ze goed leren, en halen ze die hoge cijfers.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:26 schreef Delichris het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb afgerond allemaal 6-en en mensen die zo hoog staan zitten helemaal vaag te doen
Zou dat het zijn? Dan ga ik maar eens snel mijn zelfvertrouwen laten dalen. Dan lukt het leren misschien ook wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:30 schreef yeahmen het volgende:
[..]
Juist omdat die mensen zo gestresst zijn, gaan ze goed leren, en halen ze die hoge cijfers.
Hehe inderdaadquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:31 schreef HocBarr het volgende:
[..]
Zou dat het zijn? Dan ga ik maar eens snel mijn zelfvertrouwen laten dalen. Dan lukt het leren misschien ook wel.
Doen!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:31 schreef HocBarr het volgende:
[..]
Zou dat het zijn? Dan ga ik maar eens snel mijn zelfvertrouwen laten dalen. Dan lukt het leren misschien ook wel.
De oorspronkelijke functie is: -1+4e-1/2+1/4xquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:43 schreef yeahmen het volgende:
ff snel wiskunde vraagje. (Wis B, HAVO)
http://www.havovwo.nl/havo/hwb/bestanden/hwb1208iopl6.pdf
En dan gewoon de eerste vraag. Hoe zit dat me het differentieren van f?
Ik normaal ook, maar ik werd vandaag door mijn moeder mijn bed uitgetrapt met de boodschap dat ik maar eens wat moest gaan doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:49 schreef Berepis het volgende:
wat zijn jullie allemaal al vroeg uit bed dan,
ik ben de hele week half 12 uit bed gegaan![]()
Alleen vandaag wat eerder, en owja, dinsdag ook ietsie
Wiskunde A 1,2 hoeft dat ook niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:59 schreef yeahmen het volgende:
Hartstikke bedankt!
Hebben wij vreemd genoeg nooit geleerd op school. Dit onderdeel van differentieren: http://www.wisfaq.nl/pagina.asp?nummer=1460
Van de knop LN op de GRM heb ik al helemaal nooit gehoord :/
NOOOOO.
Ik ook, de rest van de week moest ze werkenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:58 schreef Kingside het volgende:
[..]
Ik normaal ook, maar ik werd vandaag door mijn moeder mijn bed uitgetrapt met de boodschap dat ik maar eens wat moest gaan doen.
Jep, hier ook. Heerlijk was dat he als je alleen thuis bent s'ochtendsquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:02 schreef Berepis het volgende:
[..]
Ik ook, de rest van de week moest ze werken
Dan moet je nog maar eens even gaan leren, ookal is dat echt simpel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:59 schreef yeahmen het volgende:
Hartstikke bedankt!
Hebben wij vreemd genoeg nooit geleerd op school. Dit onderdeel van differentieren: http://www.wisfaq.nl/pagina.asp?nummer=1460
Van de knop LN op de GRM heb ik al helemaal nooit gehoord :/
NOOOOO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |