Hehe, mijn zus praat ook zo.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dood aan maandelijkse vreetmonsters! *torches and pitchforks*
De mijne eet dan ook meteen mijn ratio op, geloof ikIk kan normaal als ik in de *afval-groooove* zit best goed beredeneren ("Als ik netjes eet ben ik trots op mezelf
" "Niemand is ooit beter geworden van een zak chips
" etc.) maar zodra het monster arriveert is het uit met de pret en vraag ik me af waarom ik ineens een handje M&Ms in mn mond heb
Over haast, het valt mij op dat ik zelfs sneller afval en minder schommel als ik me gewoon netjes aan een gezond schema hou, inderdaad elke dag ongeveer evenveel en vooral ook niet te weinig! Dus zelfs als je haast hebt is dat beter dan crashen afgewisseld met vreetdagen omdat je zo'n honger hebt.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:47 schreef ColdFeet het volgende:
Tink, volgens mij is vooral regelmaat het codewoord. Dat maakt het makkelijk om steeds wat uit te proberen, kleine aanpassingen te maken, goed te luisteren naar hongersignalen van je lijf, etc.
En het scheelt heel veel als je geen haast hebt om af te vallen (sprak het topic-dikkerdje).
haha, herkenbaar!quote:Op maandag 4 mei 2009 13:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dood aan maandelijkse vreetmonsters! *torches and pitchforks*
De mijne eet dan ook meteen mijn ratio op, geloof ikIk kan normaal als ik in de *afval-groooove* zit best goed beredeneren ("Als ik netjes eet ben ik trots op mezelf
" "Niemand is ooit beter geworden van een zak chips
" etc.) maar zodra het monster arriveert is het uit met de pret en vraag ik me af waarom ik ineens een handje M&Ms in mn mond heb
Ah, dan neem ik wel een stukje chocola bij een glaasje drank.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:46 schreef P.F het volgende:
Ja! Alcohol die is nadelig bij de b6 opname. (Hoe precies moet ik nog even goed in m'n hoofd stampen)
Maar die zorgt er weer voor dat serotonine aan wordt gemaakt. (Tryptofaan omgezet in o.a. serotonine)
En helpt bij aanmaak rode bloedcellen en werkt in aminozuur en vetmetabolisme.
Heb je te weinig serotonine (Volgens mij heeft dit ook met XTC te maken!) --> stemming/eetlust//slaap/sensorische waarneming. Uiteindelijk --> depressie. En uit eindelijk nog wel naardere verschijnselen.
b12 is o.a onderhoud zenuwstelsel/aanmaak rode bloedcellen. Kun je van krijgen: bloedarmoede (anemie) en verminderde eetlust, obstipatie glossitis (tong ontsteking).
b1/b6/b12 zijn voor onderhoud zenuwstelsel. Heb je tekort aan een vaak ook tekort aan ander.
Dat heb ik ook ja... Juist als ik van huis ben is het makkelijk, dan kan ik van tevoren bedenken wat goed voor me is en dan heb ik gewoon niks anders bij me. Als ik de hele dag thuis ben liggen er zoveel dingen voor het grijpen. Maarja, ik maak dan ook nooit van tevoren een planning, misschien zou dat al helpen.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:04 schreef -Nienna- het volgende:
Regelmaat....dat is iets wat ik ook moet ontwikkelen.
Ik heb juist als ik moet werken meer regelmaat met eten.
Nu ben ik een week vrij geweest en mijn eten is dan een ramp!
En ook ik vind het heel moeilijk om dat aan te passen, moet ik eerlijk zeggen.
Precies!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ja... Juist als ik van huis ben is het makkelijk, dan kan ik van tevoren bedenken wat goed voor me is en dan heb ik gewoon niks anders bij me. Als ik de hele dag thuis ben liggen er zoveel dingen voor het grijpen. Maarja, ik maak dan ook nooit van tevoren een planning, misschien zou dat al helpen.
Grappig, zij is eerst begonnen met voeding en gezondheid, maar moest wegens omstandigheden stoppen. Ze is toen verder gegaan op HBO (wat PF ook doet) maar dat vond ze eigenlijk niet zo heel leuk. Dus is ze daarna weer terug naar wageningen gegaan voor de master food safety. Ik denk dat ik ook eerder zou kiezen voor voeding&gezondheid, ja. Maar zij is helemaal op haar plek daar, ik vind het zo leuk voor haar!quote:Op maandag 4 mei 2009 13:52 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ja dat is ook leuk! Ik studeer voeding&gezondheid, dat is zeg maar meer op de mens en het lichaam gericht. Terwijl levensmiddelenchemie (food safety hoort daar meer bij) meer op de voedingsmiddelen zelf gericht is.
Ik vind het allebei leuk, maar voeding&gezondheid is natuurlijk leuker
I know! Maar bij vriendje thuis is er altijd lekkers in huisquote:Op maandag 4 mei 2009 14:03 schreef Ewelina het volgende:
Maria, gewoon dat spul niet in huis halen. Kun je het ook niet opeten
Te weinig?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:12 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Precies!
Al heb ik het andersom, als ik de hele dag thuis ben, eet ik te weinig.
Ik vergeet de tussendoortjes omdat ik dan bezig ben / geen trek heb.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Te weinig?Hoe komt dat dan?
Misschien is het een idee om als je thuis bent ook gewoon van tevoren lunch klaar te maken.
You can do it... Be strong!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:14 schreef Daph_ het volgende:
Nu die bak chocotoffs trotseren. Ik moet drinken halen.
Ja maar Daph_, 2 appeltjes is natuurlijk ook een lunch van niets. Dat vult toch niet?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:14 schreef Daph_ het volgende:
Afgelopen week eten in London ging best goed en netjes! Geen behoefte gehad aan snaaien en toen ik daar wel zin in had heb ik 300 gram pitloze witte druiven gegetenNu zit ik op kantoor en er is iets van taart ofzo (I'm ignoooooooring
) en chocotoffs en verder is de rest ook ongezond. Ik heb nu twee appeltjes meegenomen van de lunch, maar nu het vreetmonster weet dat er chocotoffs zijn.. Uh-oh. Hmmpf. Ik zal proberen me daarbij in te houden want chocotoffs zijn niet bepaald goed voor je (en ook niet voor je kaken, het scheelt wel dat als ik er twee op heb ik kramp in mijn kaken heb) en vanavond een nette maaltijd te gaan eten (ik hoop niet dat we weer krieltjes hebben
) en dan op een goede manier verder..
Nu die bak chocotoffs trotseren. Ik moet drinken halen.
Hm, da's lastig ja... Sommige mensen zetten een wekkertje voor zoiets, misschien is dat wat?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:16 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Ik vergeet de tussendoortjes omdat ik dan bezig ben / geen trek heb.
Als ik werk eet ik elke pauze iets, dus dan lukt het wel met de tussendoortjes.
Helaas, geen fruit hier, alleen de twee appeltjes..quote:Op maandag 4 mei 2009 14:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
You can do it... Be strong!
Misschien moet je iets lekkers maar gezonds meenemen, stukjes zoet fruit (meloen, ananas) ofzo, dan kun je dat nemen als je zin krijgt in een chocotoff.
Wekkertje is inderdaad wel een idee denk ik.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, da's lastig ja... Sommige mensen zetten een wekkertje voor zoiets, misschien is dat wat?
Ik ben ook juist minder druk bezig als ik thuis ben, dus ga ik de hele tijd zitten denken wanneer ik weer mag eten en wat ik dan eens zal nemen.
Lunchen op twee appels? Dan zou ik al omgevallen zijn hoorquote:Op maandag 4 mei 2009 14:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja maar Daph_, 2 appeltjes is natuurlijk ook een lunch van niets. Dat vult toch niet?
Zit 'ie echt dicht of heb je te dicht bij luide muziek gestaan?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef neen het volgende:
Mijn linker oor is dicht, wat moet ik doen. AAARGH IRRITANT
Blazen met je mond en neus dicht, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef neen het volgende:
Mijn linker oor is dicht, wat moet ik doen. AAARGH IRRITANT
Ik moest lachenquote:Op maandag 4 mei 2009 14:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Go Daph! You can doooo iiiiiiiit!![]()
Keep ignoring the pieeeee...!
Whehe, GMTA.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
*schudt Mini de hand*![]()
Oh en twee appels, ja, dan zou ik ook naar de schokotoffs lonkengewoon zorgen dat jouw lunch zodanig vult en lekker en awesome is dat je die schokotoffs finaal links laat liggen
Wat nou chocola! Jij hebt *vul maar iets in in de trant van lekker belegde broodjes of verse soep met brood of salaaaade*
Ohhh, jumquote:
Kom maar langsbrengen danquote:Op maandag 4 mei 2009 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ohhh, jum
Niet om op te scheppen, maar ik maak echt heel lekkere. Beslagje van kikkererwtenmeel en kurkuma met wat zout en koud water, en dan frituren en dippen in chilisaus
Hmm, toch maar weer eens maken!
Dat klinkt niet fijn. Ik duim voor je dat het niets ernstigs is.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:28 schreef Muis006 het volgende:
Oh en update van het bestralingsfront: ik heb sinds vrijdag last van een naar. zoemerig, drukkend gevoel in mijn hoofd dus we hebben zojuist met het VUMC gebeld. We worden teruggebeld dus to be continued.
Dankjequote:Op maandag 4 mei 2009 14:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat klinkt niet fijn. Ik duim voor je dat het niets ernstigs is.
Nou dat weer... Ik hoop dat het snel weer overgaat!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:28 schreef Muis006 het volgende:
Oh en update van het bestralingsfront: ik heb sinds vrijdag last van een naar. zoemerig, drukkend gevoel in mijn hoofd dus we hebben zojuist met het VUMC gebeld. We worden teruggebeld dus to be continued.
Hmm, dat lijkt me niet prettig nee... Wat zou het kunnen zijn? Ik duim met Tink meequote:Op maandag 4 mei 2009 14:28 schreef Muis006 het volgende:
Woeiiii!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Whehe, GMTA.
Wij vormen gewoon het Slank-peptalkteam. Nu nog een yell en een dansje...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Hij zit echt dicht, een miljoen wattenstaafjes bieden geen soelaas.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zit 'ie echt dicht of heb je te dicht bij luide muziek gestaan?
Ai, dat klinkt naarquote:Op maandag 4 mei 2009 14:28 schreef Muis006 het volgende:
Hersenzwellingquote:Op maandag 4 mei 2009 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hmm, dat lijkt me niet prettig nee... Wat zou het kunnen zijn? Ik duim met Tink mee.
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Woeiiii!
Do a split, give a yell
Die slankies redden het wel![]()
want awesome zijn we allemaal,
zonder snoepbak en mét fruitschaal![]()
En een kont van staaaaaaaaal!
Goooo slankies!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Prednisonquote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankjezelf denk ik dat ze zeggen dat ik af moet wachten: een zwelling van bestraling trekt vaak zelf weer weg. Pas als het aanhoudt moet ik aan de prednison.
Je moet verdomme ook geen wattenstaafjes in je oor douwen neenquote:Op maandag 4 mei 2009 14:32 schreef neen het volgende:
[..]
Hij zit echt dicht, een miljoen wattenstaafjes bieden geen soelaas.
Nou, vaak trekt het vanzelf weg, maar mocht de druk te groot worden dan moet ik aan de prednison. Dus ik hoop op het eerstequote:Op maandag 4 mei 2009 14:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Oi! Kan daar wat aan gedaan worden of moet je gewoon afwachten?
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Woeiiii!
Do a split, give a yell
Die slankies redden het wel![]()
want awesome zijn we allemaal,
zonder snoepbak en mét fruitschaal![]()
En een kont van staaaaaaaaal!
Goooo slankies!*gaat oefenen*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are you pondering what I'm pondering?
Hoe krijg ik ze er nou weer uit dan?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Je moet verdomme ook geen wattenstaafjes in je oor douwen neenwil je gehoorschade? Vooral doorgaan dan!
Gewoon een tissue om je pink wikkelen en met je pink je oor in.
Ja ik hoop het ook!! Maar on the bright side: ik heb geen uitval van gezichtsfuncties (dat is echt een teken dat het zwelt, dat mijn gezicht gaat hangen) dus misschien valt het inderdaad wel mee!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:37 schreef conleche het volgende:
Muizelientje!!! Hoop met de rest mee dat het meevalt!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |