abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68653733
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:34 schreef P.F het volgende:

[..]

Macro: koolhydraten/vetten/eiwitten (en vezels en alcohol geloof ik)
Micro: vitamines/mineralen

Ik zoek alles nog steeds op dus ik weet het niet helemaal uit m'n hoofd.
Nou ik kijk wat iemand eet, maak daar een gemiddelde van.
Ik kijk hoeveel iemand verbruikt. Dus wat er nodig is
Dan schat ik de tekorten
dan ga ik naar www.dieetinzicht.nl (even een account aanmaken, is echt handig!) om te kijken wat de echte tekorten zijn.
En dan kun je een nieuw dagmenu bij elkaar puzzelen.

Het klinkt leuk maar het is best saai
Nwah jij vind het misschien saai, ik vind het nog steeds leuk klinken en ook interessant Ik ga straks als ik thuis ben even kieken op die website.. Ben altijd wel geinteresseerd in voeding Doe je alles aan de hand van die website of doe je ook dingen op basis van een boek ofzo? Dat berekenen van het verbruik?
  maandag 4 mei 2009 @ 13:37:15 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68653749
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:35 schreef P.F het volgende:

or de vegetariėrs die nog al eens een biertje drinken: Pas op!!!! Eet gezond!!
Soms ben je zo schattig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:37:23 #128
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68653753
Hello!

Oef, discussie! Ik snap XM wel, ik heb toen ik 15 of 16 was ook een tijdje heel weinig gegeten (nouja nog slechter dan XM denk ik, overdag 1 snee brood en in de avond gewoon wat de pot schaft), en afgevallen was ik wel (niet eens echt veel), maar achteraf is dat best kut. Ik ben nu ook bang dat als ik 'normale' porties eet, ik gewoon aan kom. Ik denk dat ik rond 1200 moet zitten wil ik afvallen, of ik moet heel veel sporten (en wat voor sportheld ik ben is hier welbekend ).
Zo weinig eten met een hoger verbruik kan niet anders dan kut zijn voor je verbranding... Ik ben hier wel Spuit 272541241109 in geloof ik, maar ik wil je wel op het hart drukken goed voor jezelf te zorgen en dan heel lang blakend gezond te blijven enzo!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 4 mei 2009 @ 13:38:29 #129
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68653781
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:28 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik word diėtist, jeweets
Nou ja.. Ik studeer voeding..
leuk! ik ook Je studeert niet toevallig aan de universiteit van wageningen, of wel?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_68653797
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:36 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Nwah jij vind het misschien saai, ik vind het nog steeds leuk klinken en ook interessant Ik ga straks als ik thuis ben even kieken op die website.. Ben altijd wel geinteresseerd in voeding Doe je alles aan de hand van die website of doe je ook dingen op basis van een boek ofzo? Dat berekenen van het verbruik?
Ik heb een handleiding. Ik kan hem je wel doorsturen, staat alles heel duidelijk uitgelegd!
Ik ben alleen veel te slordig dus het is niet echt mijn ding.
pi_68653798
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:35 schreef P.F het volgende:
Voor de vegetariėrs die nog al eens een biertje drinken: Pas op!!!! Eet gezond!!
Ik heb met koninginnedag nog een witbiertje gedronken.

Maar je bedoelt qua vitamine B?
pi_68653829
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:38 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

leuk! ik ook Je studeert niet toevallig aan de universiteit van wageningen, of wel?
Nee in Amsterdam. Echt waar? Hoeveelstejaars? Heb je nog goede samenvattingen?
En heb je ook marketing?

En snap je de chemische processen bij het koken? Ik zoek nog een goede samenvatting..
pi_68653884
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:40 schreef P.F het volgende:
En snap je de chemische processen bij het koken? Ik zoek nog een goede samenvatting..
Investeer een paar tientjes in dit boek!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:43:47 #134
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68653918
Niet om lullig te doen, maar de mensen die hier afvallen of veel afgevallen zijn eten heel regelmatig, normale porties en af en toe wat lekkers. Bij deze groep zie je ook maar weinig gekke uitschieters omdat ze zichzelf regelmatig wat lekkers gunnen en geen honger leiden. Ook sporten de afvallers veel.

De niet-afvallers eten, naar mijn idee, vaak (maar niet altijd en niet allemaal!), heel onregelmatig, weinig groente, sporten niet genoeg etc. etc.
Als gewoon genoeg gezonde voedingsmiddelen eet en normaal, maar voldoende sport, dan zou je af moeten vallen. Met troep eten kan je ook afvallen, maar daar wordt je lichaam niet gelukkig van. Met niet sporten kan je ook afvallen, maar met sport is echt beter. Echt, zo moeilijk is het niet om gewoon goed voor jezelf te zorgen en je zelf toch niets te ontzeggen. Ik eet bijv. ook nog iedere dag een ijsje
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_68653921
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:38 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Een vriendin van mij doet daar de master food safety (als ik het goed heb). Haar vakken klinken ook gaaf. Ingewikkeld (met veel scheikunde) maar ook erg interessant.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68653937
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:39 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik heb een handleiding. Ik kan hem je wel doorsturen, staat alles heel duidelijk uitgelegd!
Ik ben alleen veel te slordig dus het is niet echt mijn ding.
Oh dat lijkt me inderdaad wel wat!

Jij gaat voor afvalbegeleiding of wat..? Ik heb echt geen idee verder he .
pi_68653988
Kom ook weer ff binnen wandelen.

Afegelopen weekend was een 'ramp'. Te ongezond en te veel gegeten en dat merk ik nu nog. Heb enorme trek in zoetigheid en zo
Zo schiet het natuurlijk ook niet op.
Dus, de broekriem weer aantrekken en met goede moed beginnen.

Ik heb de 'discussie' wat betreft XM haar eetpatroon gevolgd en ben het met de meerderheid eens. Niet dat ik een geweldig voorbeeld ben, maar dit is wel een uiterste zeg Ik zou meteen omvallen, ook al heb ik zelf ook een zittend beroep.
Maargoed, ik ga er verder niks over zeggen Is al genoeg gedaan

P.F. die studie klinkt wel interessant zeg. Wil je ook echt verder als diėtiste straks?
pi_68653989
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:39 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik heb met koninginnedag nog een witbiertje gedronken.

Maar je bedoelt qua vitamine B?
Ja! Alcohol die is nadelig bij de b6 opname. (Hoe precies moet ik nog even goed in m'n hoofd stampen)
Maar die zorgt er weer voor dat serotonine aan wordt gemaakt. (Tryptofaan omgezet in o.a. serotonine)
En helpt bij aanmaak rode bloedcellen en werkt in aminozuur en vetmetabolisme.

Heb je te weinig serotonine (Volgens mij heeft dit ook met XTC te maken!) --> stemming/eetlust//slaap/sensorische waarneming. Uiteindelijk --> depressie. En uit eindelijk nog wel naardere verschijnselen.

b12 is o.a onderhoud zenuwstelsel/aanmaak rode bloedcellen. Kun je van krijgen: bloedarmoede (anemie) en verminderde eetlust, obstipatie glossitis (tong ontsteking).

b1/b6/b12 zijn voor onderhoud zenuwstelsel. Heb je tekort aan een vaak ook tekort aan ander.
pi_68653994
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:43 schreef Tinkepink het volgende:
Niet om lullig te doen, maar de mensen die hier afvallen of veel afgevallen zijn eten heel regelmatig, normale porties en af en toe wat lekkers. Bij deze groep zie je ook maar weinig gekke uitschieters omdat ze zichzelf regelmatig wat lekkers gunnen en geen honger leiden. Ook sporten de afvallers veel.

De niet-afvallers eten, naar mijn idee, vaak (maar niet altijd en niet allemaal!), heel onregelmatig, weinig groente, sporten niet genoeg etc. etc.
Als gewoon genoeg gezonde voedingsmiddelen eet en normaal, maar voldoende sport, dan zou je af moeten vallen. Met troep eten kan je ook afvallen, maar daar wordt je lichaam niet gelukkig van. Met niet sporten kan je ook afvallen, maar met sport is echt beter. Echt, zo moeilijk is het niet om gewoon goed voor jezelf te zorgen en je zelf toch niets te ontzeggen. Ik eet bijv. ook nog iedere dag een ijsje
Eensch De eerste 15 kg zijn er bij mij eigenlijk heel snel afgegaan toen ik gewoon goed at; dwz zeker drie maaltijden per dag met ten minste 3 tussendoortjes (fruit, maar soms ook wel een ijsje ofzo) en als ik er geen chocola bij had mogen eten van mezelf had ik het eerlijk gezegd ook niet zo goed volgehouden.
pi_68654023
Tink, volgens mij is vooral regelmaat het codewoord. Dat maakt het makkelijk om steeds wat uit te proberen, kleine aanpassingen te maken, goed te luisteren naar hongersignalen van je lijf, etc.

En het scheelt heel veel als je geen haast hebt om af te vallen (sprak het topic-dikkerdje ).
  maandag 4 mei 2009 @ 13:47:33 #141
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68654025
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:40 schreef P.F het volgende:

[..]

Nee in Amsterdam. Echt waar? Hoeveelstejaars? Heb je nog goede samenvattingen?
En heb je ook marketing?

Jup, 3e jaars bachelor.. Ben nu mijn bachelorscriptie aan het schrijven (of nou ja, dat zou ik nu eigenlijk moeten doen ). Marketing krijgen wij niet echt, in het eerste jaar wel een vak consument en markt, maar dat stelde niet zo veel voor. Je kunt wel marketingsvakken in je vrije ruimte opnemen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb meer de richting van de voedingsfysiologie en moleculaire voeding gekozen.
Ook chemische processen tijdens koken heb ik niet echt gehad, dat valt hier meer onder levensmiddelenchemie (en wat ik er wel over heb gehad ben ik denk ik al weer vergeten, ik ben niet zo van de chemie )
Samenvattingen heb ik een hele hoop maar dat moet ik een keer kijken als ik thuis ben (ben nu bij m'n vriend).
pi_68654033
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:44 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me inderdaad wel wat!

Jij gaat voor afvalbegeleiding of wat..? Ik heb echt geen idee verder he .
Moet je even je mailadres PMen.
Kun je hem zelf invullen, voor jezelf is het leuker dan voor een ander. (Denk ik)
Het kost wel veel tijd, en als je het niet snapt wil ik het wel uitleggen, ik heb namelijk 100 boekjes van het voedingscentrum
pi_68654138
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:48 schreef P.F het volgende:

[..]

Moet je even je mailadres PMen.
Kun je hem zelf invullen, voor jezelf is het leuker dan voor een ander. (Denk ik)
Het kost wel veel tijd, en als je het niet snapt wil ik het wel uitleggen, ik heb namelijk 100 boekjes van het voedingscentrum
Done
  maandag 4 mei 2009 @ 13:52:38 #144
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68654144
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Een vriendin van mij doet daar de master food safety (als ik het goed heb). Haar vakken klinken ook gaaf. Ingewikkeld (met veel scheikunde) maar ook erg interessant.
Ja dat is ook leuk! Ik studeer voeding&gezondheid, dat is zeg maar meer op de mens en het lichaam gericht. Terwijl levensmiddelenchemie (food safety hoort daar meer bij) meer op de voedingsmiddelen zelf gericht is.
Ik vind het allebei leuk, maar voeding&gezondheid is natuurlijk leuker
  maandag 4 mei 2009 @ 13:52:55 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68654151
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:47 schreef ColdFeet het volgende:
Tink, volgens mij is vooral regelmaat het codewoord. Dat maakt het makkelijk om steeds wat uit te proberen, kleine aanpassingen te maken, goed te luisteren naar hongersignalen van je lijf, etc.

En het scheelt heel veel als je geen haast hebt om af te vallen (sprak het topic-dikkerdje ).
*topic-dikkerdje schudt topic-dikkerdje de hand* Volgens mij scheelden wij niet zoveel, toch?

Ik heb inderdaad grote problemen met regelmaat Als ik vrij ben eet ik meestal best okee, maar op school / werkdagen moet ik rommelen om genoeg spul mee te nemen en gaat het de mist in. Ik ben gewoon een wandelende chaoot en daar moet ik aan werken denk ik
Oh en aan het inteugelen van mijn maandelijkse vreetmonster
pi_68654163
O en ik weet uiteraard nog niet super veel dus als ik iets verkeerds zeg: verbeter mij
pi_68654181
Maandelijks vreetmonster is momenteel hier ook aanwezig
  maandag 4 mei 2009 @ 13:55:01 #148
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68654217
Ik ben zo'n sukkel die op het tentamen alles heel goed weet maar de dag daarna alweer alles al weer vergeten is
  maandag 4 mei 2009 @ 13:57:58 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_68654314
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:55 schreef Blurred86 het volgende:
Ik ben zo'n sukkel die op het tentamen alles heel goed weet maar de dag daarna alweer alles al weer vergeten is
Idem dito hier . En niet omdat ik alles er in één nacht ingestampt heb.
Hangt er ook vanaf in hoeverre het me interesseert.

Ik heb Nederlands gestudeerd en ik kan de eerste regels van Beatrijs nog steeds uit m'n hoofd opzeggen, na 5 jaar . Ook zo zinvol .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:57:59 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68654315
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:53 schreef Daph_ het volgende:
Maandelijks vreetmonster is momenteel hier ook aanwezig
Dood aan maandelijkse vreetmonsters! *torches and pitchforks*

De mijne eet dan ook meteen mijn ratio op, geloof ik Ik kan normaal als ik in de *afval-groooove* zit best goed beredeneren ("Als ik netjes eet ben ik trots op mezelf " "Niemand is ooit beter geworden van een zak chips " etc.) maar zodra het monster arriveert is het uit met de pret en vraag ik me af waarom ik ineens een handje M&Ms in mn mond heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')