Nee hoor. Het is zo over...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:03 schreef byah het volgende:
[..]
Ik ben sinds gisteren ook snotverkouden, moet ik me al zorgen maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Profiel opgeheven.
Ehm waarom is het dan ontstaan in Mexico, waar het 30+ graden is?quote:"Het griepvirus houdt niet van de huidige warme omstandigheden", zei Osterhaus al eerder. "Vandaar dat wij verwachten dat deze griep in het najaar terugkomt."
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:48 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Ehm waarom is het dan ontstaan in Mexico, waar het 30+ graden is?
Maar we hebben het toch ook eerder over Maart-April dan over Januari-Februari? En in die maanden is het vrijwel constant iig 25+ geweest met aardig wat dagen rond de 30.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:02 schreef dramatiek het volgende:
[..]
tis bij lange na geen 30 graden in Mexico City in Jan-Feb. Max 21-22, min 6-7, maar dan nog is het geen echte herfst of winter
misschien lage luchtvochtigheid, daar houdt het griepvirus wel van. Droge lucht
Geen idee wat het klimaat is van het dorp waar die zgn case zero zat, dat jongentje en de 3000 zieken. Maar bergdorp klinkt iig niet alsof het daar 30 graden in april was.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:13 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Maar we hebben het toch ook eerder over Maart-April dan over Januari-Februari? En in die maanden is het vrijwel constant iig 25+ geweest met aardig wat dagen rond de 30.
Yup, daar lijkt het wel op, zeker met de informatie die eerder deze week her en der al te lezen was.quote:
Griep kan je allemaal krijgen. Een grote reden waarom er relatief veel gevallen onder jongere mensen zijn is vanwege de timing en de transmissie naar de US. Het was daar immers net Spring Break geweest.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:48 schreef henkway het volgende:
[..]
maar het betreft wel voornamelijk de gezonde mensen degenen die een sterke immuniteitsysteem reactie hebben
Nou, dan zitten wij voorlopig geramd met dat stikbenauwde weer van de afgelopen tijdquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:02 schreef dramatiek het volgende:
[..]
tis bij lange na geen 30 graden in Mexico City in Jan-Feb. Max 21-22, min 6-7, maar dan nog is het geen echte herfst of winter
misschien lage luchtvochtigheid, daar houdt het griepvirus wel van. Droge lucht
Fixed.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:21 schreef byah het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8021547.stm
Als je de tijdbalk verschuift zie je een redelijk grote exponentiële stijging van bevestigde gevallen![]()
11 mei 4700,
12 mei 5200
13 mei 6400
15 mei 8000
Ben lid van de CDC nieuwsbrief.quote:CDC’s Travel Health Warning recommending against non-essential travel to Mexico, in effect since April 27, 2009, has now been downgraded to a Travel Health Precaution for Mexico. You can access the notice from the CDC Travelers' Health travel notices page.
Wat vind je daar raar aan?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:01 schreef _Qmars_ het volgende:
Dit vind ik dan weer raar:
[..]
Ben lid van de CDC nieuwsbrief.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:59 schreef SoldMayor het volgende:
Reuters: U.S. Health officials say that 100,000 Americans are likely infected with swine flu.
100.000 ?
Bronquote:WASHINGTON (Reuters) - Saying that 100,000 Americans are likely infected with a new flu virus, U.S. health officials on Friday announced they were easing the warning on travel to Mexico.
Texas health officials also reported on Friday that a man from Corpus Christi died from the new strain of H1N1 swine flu, raising the number of U.S. deaths to five.
The U.S. Centers for Disease Control and Prevention estimated that at least 100,000 Americans were infected with the virus, which has been behaving much like seasonal flu. The CDC has reported 4,714 confirmed and likely cases of the new H1N1 swine flu virus.
The CDC's Dr. Martin Cetron said the agency would lower its warning on travel to Mexico to a travel advisory, mostly for people who are at high risk of complication from influenza.
"CDC would likely be posting a downgrade to the travel warning that is currently up regarding Mexico, which is at a level four alert that suggests folks defer nonessential travel to Mexico. That will be downgraded to a travel precaution," Cetron told reporters in a telephone briefing.
"A very high proportion of our hospitalizations are occurring among those who have underlying health conditions that put them at risk for complications, and our travel precaution will be particularly providing advice to those individuals regarding seeing their physician and getting specific advice on the feasibility and reasonableness for them," Cetron said.
The virus is behaving much like a seasonal influenza strain -- spreading rapidly and causing mainly mild disease, but severe illness in some people.
LOOKING AT PATTERN
The CDC cautioned that not every suspected case is being tested now, as it is more useful to look at the pattern of disease as opposed to counting the numbers. The World Health Organization reports more than 7,500 cases globally, most in the United States and Mexico.
"Somewhere between 7 percent to 10 percent of the U.S. population each year gets influenza, which is maybe 21 million to 30 million people a year," the CDC's Dr. Dan Jernigan told the briefing.
"If we had to make an estimate, I would say that the amount of activity we're seeing with our influenza-like illness network is probably upwards of maybe 100,000," Jernigan said, adding that he would need more data to confirm that.
Jernigan said he could not confirm reports that another new strain of H1N1 -- a group of flu viruses that includes not only the new strain but circulating seasonal influenza strains -- had been discovered in Mexico.
"We've heard of some reports about that, but I have not had any direct information about the specifics of that case. So there's ongoing dialogue between us and the folks that are in Mexico and so as we know more about that, we will be able to let people know," Jernigan said.
Earlier on Friday, the World Health Organization warned against a false sense of security from waning and apparently mild outbreaks of H1N1 flu, saying the worst may not be over.
WHO Director-General Margaret Chan said there remained "great uncertainty" about the new strain that continues to spread and could pose particular threats in Southeast Asia.
But she could not say whether or when the U.N. agency might raise its pandemic alert to the highest level from the current 5 on a scale of 6. The trigger would be if sustained spread was confirmed in communities outside of North America.
Opzich snap ik het wel, waarom nog vliegverkeer beperken als het toch al verspreid is en het niet ernstiger is dan gewone griep? Als het echt zo snel verspreid is dat er 100.000 geinfecteerd zijn in amerika dan is heel de wereld inmiddels al bereikt en wat heeft dan een ban op Mexico nog voor zin? Spanje zijn 100 bevestigde gevallen, heb je daar misschien ook al 4000 infecties...quote:
H1N1-virus treft Turkije en Indiaquote:Er kunnen weer twee landen aan de lijst van de met de nieuwe griep besmette staten worden toegevoegd. Na in ruim dertig andere landen te zijn vastgesteld, duikt H1N1 nu ook op in Turkije en India. Dat laten de authoriteiten van die landen weten.
De varkens/Mexicaanse/Influenza A/H1N1-griep, wiens naam sneller muteert dan het virus zelf, heeft een Turk op doorreis besmet. Hij vloog van de VS, via Schiphol, naar Istanbul. Van daar wilde hij nog verder naar Irak, maar gezien zijn griepsverschijnselen werd hij in quarantine gezet.
De Indiër vloog van Dubai naar Hyderabad. Het is vooralsnog onbekend of hij het virus in Noord-Amerika, of elders heeft opgelopen.
Dat is waarschijnlijk ook de bedoelingquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:03 schreef LXIV het volgende:
Wat ik zeer opvallend vind is dat er nog geen enkele melding uit Afrika gekomen is. Dat zou dan het enige continent zijn dat gespaard is gebleven. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat men daar helemaal niet kan testen of iemand het heeft. Dus de kans op een werkelijke pandemie daar is heel groot, en hij speelt zich af zonder dat iemand het in de gaten heeft.
Mja, wat zijn flu-like symptoms? De meeste dingen (en zeker de zichtbare dingen zoals hoesten en niezen) zijn ook op te lopen via andere wegen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:20 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Opzich snap ik het wel, waarom nog vliegverkeer beperken als het toch al verspreid is en het niet ernstiger is dan gewone griep? Als het echt zo snel verspreid is dat er 100.000 geinfecteerd zijn in amerika dan is heel de wereld inmiddels al bereikt en wat heeft dan een ban op Mexico nog voor zin? Spanje zijn 100 bevestigde gevallen, heb je daar misschien ook al 4000 infecties...
Tja dan moet je het hebben van landen als Zuid Afrika, Egypte en nog wat landen die al een tijdje redelijk stabiel op eigen benen staan. In de wat meer verwilderde en onstabiele landen is het bevestigen van een geval veel onwaarschijnlijker.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:03 schreef LXIV het volgende:
Wat ik zeer opvallend vind is dat er nog geen enkele melding uit Afrika gekomen is. Dat zou dan het enige continent zijn dat gespaard is gebleven. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat men daar helemaal niet kan testen of iemand het heeft. Dus de kans op een werkelijke pandemie daar is heel groot, en hij speelt zich af zonder dat iemand het in de gaten heeft.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:03 schreef LXIV het volgende:
want?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:17 schreef EricT het volgende:
[..]
De kans op het ontstaan van een pandemie is groter in Azie dan in Afrika
Ja, gelukkig is dat de enige reden waarom ergens een ziekte uitbreekt.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Omdat de bevolkingsdichtheid daar vele malen hoger ligt.
Zodra het muteert kan je evengoed je immuniteit/weerstand weer kwijt zijn. NIET krijgen is nog altijd het bestequote:Op zondag 17 mei 2009 23:17 schreef poemojn het volgende:
Daarom kun je het waarschijnlijk beter nu krijgen.Nu is het nog een mild griepje, straks misschien een gemuteerd virus. Nu zijn er nog volop virusremmers verkrijgbaar in de ziekenhuizen en werken die ook nog, straks misschien niet meer (als het dus echt zo'n gevreesde pandemie zou worden tegen de herfst, wat nog altijd de vraag blijft).
quote:Op maandag 18 mei 2009 09:33 schreef buachaille het volgende:
In Egypte zijn 2 jongens ziek geworden van het H5N1-vogelgriepvirus. Het lijkt erop dat een tweede aanval op de mensheid is begonnen. 6 miljard mensen is de natuur kennelijk toch teveel.
en...
W.H.O. May Raise Alert Level as Swine Flu Cases Leap in Japan
The number of swine flu cases in Japan soared over the weekend, raising the likelihood that the World Health Organization will soon have to raise its pandemic alert level to 6, the highest level.
En hier hoesten en proesten ze je gewoon in je gezicht. * Hatsjoequote:Japan is well known in public health circles for being exceptionally nervous about flu; it has an aging population and a national obsession with cleanliness that makes even Switzerland look messy.
Masks are common on subways because it is considered rude to lack one if you are sneezing.
je bent vrij om een doekje voor te doen hoor, niemand neemt je dat kwalijkquote:Op maandag 18 mei 2009 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
[..]
En hier hoesten en proesten ze je gewoon in je gezicht. * Hatsjoe
k heb in ieder geval geleerd mijn hand voor mijn mond te doen.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
[..]
En hier hoesten en proesten ze je gewoon in je gezicht. * Hatsjoe
Ja ik ook, maar blijkbaar dus niet iedereenquote:Op maandag 18 mei 2009 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
k heb in ieder geval geleerd mijn hand voor mijn mond te doen.
japanners zijn grappigquote:Op maandag 18 mei 2009 12:53 schreef cemeteryslut het volgende:
ik zag hele zwermen japanse toeristen in brussel met mondkapjes afgelopen weekend.
tja, en daar gaat het dus fout!quote:Op maandag 18 mei 2009 13:07 schreef June. het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar blijkbaar dus niet iedereen
quote:Op maandag 18 mei 2009 13:07 schreef June. het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar blijkbaar dus niet iedereen
Gaat wel hard ineens, gelukkig is het nog niet dusdanig gemuteerd dat het (erg) dodelijk isquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:42 schreef Omentuva het volgende:
Hamtrax? WTF?
Bijna 10.000 gevallen nu, nadat de testresultaten van het weekend zijn binnengekomen. (1001 gevallen erbij.)
Mwah, als je de statistieken erbij pakt zie je de volgende data:quote:
Erg dodelijk is natuurlijk relatief. Normale griep heeft een CFR van minder dan 0.1 %, maar toch gaan er jaarlijks 250.000 tot 500.000 mensen aan dood volgens de WHO. Vogelgriep (H5N1) heeft iets van 1000 doden gemaakt en heeft een veel hogere CFR.quote:gelukkig is het nog niet dusdanig gemuteerd dat het (erg) dodelijk is
Mag ik je vragen wat je bron is voor de Case Fatality Rate (voor de Fok!kers die niet weten waar CFR voor staat) van de normale griep? Puur nieuwsgierigheid.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:01 schreef Omentuva het volgende:
Erg dodelijk is natuurlijk relatief. Normale griep heeft een CFR van minder dan 0.1 %, maar toch gaan er jaarlijks 250.000 tot 500.000 mensen aan dood volgens de WHO. Vogelgriep (H5N1) heeft iets van 1000 doden gemaakt en heeft een veel hogere CFR.
Waar ik me vooral zorgen om maak is hoe het vooral bij jongere mensen voorkomt, ook met de mensen die in het ziekenhuis belanden. (Meerderheid van de mensen in het ziekenhuis in America zijn jong.) Is dit vanwege een veel grotere hoeveelheid jongeren (kinderen, pubers incluis) die geinfecteerd zijn? Sommige data ondersteunt dit wel -- de eerdere uitbraken waren op scholen in America.
Wiki, die het weer van Reuters heeft gehaald.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Bierie het volgende:
[..]
Mag ik je vragen wat je bron is voor de Case Fatality Rate (voor de Fok!kers die niet weten waar CFR voor staat) van de normale griep? Puur nieuwsgierigheid.
quote:
Zeker. Vergelijk een klaslokaal van... 8 bij 8? (geen idee of de maten kloppen) waarin 25 mensen zitten met een gemiddelde kantoorwerkplek, waar er waarschijnlijk geen 25 mensen op 64 vierkante meter zitten.quote:Ik vermoed dat je die indruk kan krijgen ja. Maar eerder denk ik dat kinderen / jongeren veel nauwer contact hebben met elkaar dan volwassenen op het werk of elders.
Meh. Ik heb geen informatie gezien over de Mexicaanse doden, maar de Amerikaanse doden waren van verschillende leeftijden en hadden health problems. Een Cytokine Storm is nog niet bevestigd, iig, hoewel mutatie dat altijd kan veroorzaken. De Spaanse Griep (hoogste CFR van de laatste 3 flu pandemics) had dat wel, bijvoorbeeld.quote:Wat mij meer zorgen baart is dat de relatief hoge CFR zich vooral voordoet bij jong volwassenen en dat het eigen imuun systeem vermoedelijk een grote rol hierin speelt en zich tegen de patient keert.
Ja okee. Maar grootste verschil tussen de Mexicaanse doden en de Amerikaanse was dat in dat laatste er behandelt werd met Tamiflu en er enkele door onderliggende gezondheidsproblemen kwamen te overlijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:04 schreef Omentuva het volgende:
Meh. Ik heb geen informatie gezien over de Mexicaanse doden, maar de Amerikaanse doden waren van verschillende leeftijden en hadden health problems. Een Cytokine Storm is nog niet bevestigd, iig, hoewel mutatie dat altijd kan veroorzaken. De Spaanse Griep (hoogste CFR van de laatste 3 flu pandemics) had dat wel, bijvoorbeeld.
Naast 't feit dat er toen nog weinig anti-bacteriele medicijnen waren, dus een bacteriele longontsteking was ook geen goed iets.
Klopt, en ik kijk er dan ook niet naar uit om te zien hoe het virus zich verspreidt in India en China.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:15 schreef Bierie het volgende:
Bij de Mexicaanse patienten waren wel andere geluiden hierover. Mijn punt is als (ik zeg met nadruk als want de informatie in de media is zo betrouwbaar als de gemiddelde politicus) dat werkelijk zo is. Is dat natuurlijk wel een groot risico. Met name voor landen / populaties waar Tamiflu niet voor handen is.
Weinig, behalve een grote hoeveelheid tissues, soep-in-blik en andersoortige handigheidjes in huis halen voor als je een keer lang thuis moet blijven voor whatever reden. Je eerdere punt over de media is overigens erg to the point -- als we ons de twitter posts in eerdere topics nog herinneren... Ben persoonlijk allang blij dat de media al niet meer op elke viruscel een kilo Tamiflu aan het leggen is. Beetje té paniekerig.quote:Het is allemaal speculatie natuurlijk. Maar wat kan je anders op dit moment
ja dat is wel beetje het probleem hequote:Op woensdag 20 mei 2009 01:23 schreef Bananenman het volgende:
Ik zit nu in Cabo San Lucas, Mexico. Prima vertoeven hier, volgens mij trekt ook niemand zich wat van die griep aan hier. Genoeg toeristen en ik heb nog geen mondkapje gezien.
Anders lees je je even in. Een antwoord op deze enorm afgezaagde vraag is al tig keer gegeven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:02 schreef Gia het volgende:
Wordt het overdreven?
Jaarlijks sterven er tussen de 250 000 tot een half miljoen mensen aan de gewone griep.
Aan de mexicaanse griep zijn slechts 70 mensen overleden?
Waarom is er jaarlijks geen ophef over de gewone griep?
Vraag is al -tig keer gesteld, maar een kort en incompleet antwoord is dat de mens er geen weerstand tegen heeft omdat het een compleet nieuw virus is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:02 schreef Gia het volgende:
Wordt het overdreven?
Jaarlijks sterven er tussen de 250 000 tot een half miljoen mensen aan de gewone griep.
Aan de mexicaanse griep zijn slechts 70 mensen overleden?
Waarom is er jaarlijks geen ophef over de gewone griep?
Hehe dat is wel geniaal eigenlijk. De ideale doodsteek voor de mediaquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:23 schreef Bananenman het volgende:
Ik zit nu in Cabo San Lucas, Mexico. Prima vertoeven hier, volgens mij trekt ook niemand zich wat van die griep aan hier. Genoeg toeristen en ik heb nog geen mondkapje gezien.
Er is altijd een natuurlijke weestand, ook wanneer dit griepvirus nieuw is. Tis niet alsof je zonder Tamiflu na 2 weken dood omkiept, m.a.w. het immuunsysteem doet zijn werk. Het wordt iig getriggerd. Tweede keer zal de trigger wel beter zijn door de memory T-cellsquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:38 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Vraag is al -tig keer gesteld, maar een kort en incompleet antwoord is dat de mens er geen weerstand tegen heeft omdat het een compleet nieuw virus is.
Gogo misreading posts?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:20 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Er is altijd een natuurlijke weestand, ook wanneer dit griepvirus nieuw is. Tis niet alsof je zonder Tamiflu na 2 weken dood omkiept, m.a.w. het immuunsysteem doet zijn werk. Het wordt iig getriggerd. Tweede keer zal de trigger wel beter zijn door de memory T-cells
The most common clinical findings of the 2009 H1N1 influenza outbreak in patients in the United States have been fever, chills, headache, upper respiratory tract symptoms, myalgias, arthralgias, and fatigue; vomiting and diarrhea have also been common, both of which are unusual features of seasonal influenzaquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:46 schreef Deceit het volgende:
Wat zijn de preziese (??) symptonen van deze ziekte?
Gewoon naar de huisarts gaan dus..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:46 schreef Deceit het volgende:
Wat zijn de preziese (??) symptonen van deze ziekte?
En kan je je ook laten testen? Gewoon bloed laten prikken?
wat?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:49 schreef buachaille het volgende:
In navolging van Hiv-parties zijn er nu in de USA figuren die H1N1 Swine Flu parties bezoeken om besmet te raken met het virus. Hoeveel gekker moet het nog worden
En dan lekker rondlopen in de samenleving, en gezellig met de bus, tram en metro.. dat egoïstische klotevolk zouden ze preventief moeten ruimenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:49 schreef buachaille het volgende:
In navolging van Hiv-parties zijn er nu in de USA figuren die H1N1 Swine Flu parties bezoeken om besmet te raken met het virus. Hoeveel gekker moet het nog worden
Deze mensen zijn de ware altruïsten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En dan lekker rondlopen in de samenleving, en gezellig met de bus, tram en metro.. dat egoïstische klotevolk zouden ze preventief moeten ruimen
Ja heel behulpzaam inderdaad...quote:
Ik verbaas me er ook steeds meer over dat er nog geen enkel bevestigd geval in Afrika is gemeld. Het kan gewoon bijna niet missen dat er verschillende Afrikaanse landen zijn met besmettingen. Wellicht houden overheden ze geheim? O.a. Zimbabwe heeft al een slecht genoeg imago zonder dat ook nog eens bekend wordt dat er een griepepidemie heerst.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:03 schreef LXIV het volgende:
http://www.idemc.org/quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook steeds meer over dat er nog geen enkel bevestigd geval in Afrika is gemeld. Het kan gewoon bijna niet missen dat er verschillende Afrikaanse landen zijn met besmettingen. Wellicht houden overheden ze geheim? O.a. Zimbabwe heeft al een slecht genoeg imago zonder dat ook nog eens bekend wordt dat er een griepepidemie heerst.
Bevestigde gevallen zei ik.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:31 schreef mctondeusevis het volgende:
[..]
http://www.idemc.org/
Hier staan toch 3 mogelijke gevallen gemeld.
Beschikken ze wel over de technologie om het te testen? Ik kan me ook voorstellen dat in een land waar voortdurend mensen omvallen van Malaria, Aids, Cholera en andere ziekten een paar griepdoden niet echt opvallen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook steeds meer over dat er nog geen enkel bevestigd geval in Afrika is gemeld. Het kan gewoon bijna niet missen dat er verschillende Afrikaanse landen zijn met besmettingen. Wellicht houden overheden ze geheim? O.a. Zimbabwe heeft al een slecht genoeg imago zonder dat ook nog eens bekend wordt dat er een griepepidemie heerst.
Ze doen het uit puur egoïstische motieven iig, ze hopen een lichte griep te krijgen en dan weerstand op te bouwen tegen zwaardere varianten.quote:
In ruim 40 landen ter wereld is swine flu ontdekt. Theoretisch (bij gelijk vliegverkeer) zou het virus zcih al in 10 Afrikaanse landen moeten bevinden. In Egypte zijn er een aantal gevallen van H5N1 (vogelgriep) geconstateerd. Als die 2 mixen ontstaat de dodelijke "vliegende tering".quote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef hanglul het volgende:
het valt me mee dat het nog niet in Afrika (gevonden) is..
Gelukkig ben ik pas de Zondag na de Computex in Taipei.quote:H1N1 Lnfluenza Up-to-date On The Safety Measures
Dear Sir or Madam:
Welcome to Taipei! It is a great pleasure to have you as our guest. We trust that your stay will be comfortable and enjoyable.
In view of the recent outbreak of H1N1 Influenza affecting some countries globally, we would like to take this opportunity to bring you up-to-date on the safety measures taken in Taipei:
· The city government has developed a preparedness plan for a possible new H1N1 influenza pandemic ; all relevant employees have received anti-H1N1 influenza training.
Hotels are increasing the frequency of cleaning public areas, including washrooms, elevators, door handles, and other points of contact in public areas.
Hotels are in close communication with the Center for Disease Control in Taipei, and will implement additional measures as they recommend or as otherwise required.
The well-being of our guests and employees is our highest concern. In order to protect your health and prevent the possible spread of any viruses, we would also like to remind you of the followings:
· Visitors coming from regions known to be affected by the H1N1 influenza should monitor their body temperature two times a day ( once in the morning, once in the evening) for 7 days and keep a detailed record of recent travel history.
· If you suffer any flu symptoms such as fever, coughing, sore throat, runny nose, headache, muscle aches, diarrhea, etc., please put on a gauze mask and contact the hotel reception immediately. They will be able to assist you with any necessary medical arrangements.
· The gauze is available in the hotel reception area.
· Various alcohol-based cleansers have been placed at hotel entrances and in front of elevator landings on each floor. Please clean and sanitize your hands before and after using the elevators or when entering or leaving the hotel.
Your cooperation in this matter is highly appreciated. If there is anything else we can do to make your stay more comfortable, please contact any one of us at your convenience.
Mayor of Taipei City
May 27, 2009
Dan is er inderdaad niets aan de hand.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik pas de Zondag na de Computex in Taipei.
Er is sowieso al weinig aan de handquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan is er inderdaad niets aan de hand.
Wie zegt dat dit niet zo is. In de meerderheid van de gevallen voelt de geinfecteerde zich een paar dagen wat minder lekker. Geen reden voor een Nederlander om meteen naar de dokter te gaan. Een wetenschapper uit de VS schatte het aantal geinfecteerden daar op 100.000, waarvan het gros niet eens wist geinfecteerd te zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:49 schreef buachaille het volgende:
30.000 britten zijn al getroffen door swine flu: http://www.independent.co(...)ientist-1690130.html
Ik kan het me echt niet voorstellen, als dat het geval zou zijn dan zouden er in NL ook veel meer gevallen moeten rondlopen.
Je zou voor één keer in je leven gelijk kunnen hebben: http://www.123tcm.com/en/component/joomrss/?task=iframe&format=raw&id=7030quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit niet zo is. In de meerderheid van de gevallen voelt de geinfecteerde zich een paar dagen wat minder lekker. Geen reden voor een Nederlander om meteen naar de dokter te gaan. Een wetenschapper uit de VS schatte het aantal geinfecteerden daar op 100.000, waarvan het gros niet eens wist geinfecteerd te zijn.
Dat er zo weinig mensen 'echt' ziek van worden zou er ook op duiden dat het nog minder serieus is dan initieel is gedacht. (Hoewel dit gedeeltelijk wishful thinking is.) De infectivity (spelling?) is dan wel hoog, maar de lethality minder. Yep, ik heb weer een Pandemic 2 zitten spelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je zou voor één keer in je leven gelijk kunnen hebben: http://www.123tcm.com/en/component/joomrss/?task=iframe&format=raw&id=7030
Dat zeg ik al vanaf het begin. Een airborne virus dat makkelijk van mens tot mens overdraagbaar is, IS praktisch niet te stoppen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:35 schreef LXIV het volgende:
De officiele teller staat iig bijna op 16.000. En in Afrika is nog niet eens gemeten! Ik denk dat de verspreiding niet te stoppen is. We kunnen ons beter richten op bestrijding van de ziektesymptomen zelf. De meesten van ons hier zullen ten prooi aan varkensgriep vallen. Maar zeer weinigen zullen er aan sterven.
[ afbeelding ]
Meer cases is meer doden. Simple statistics.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Er gaan inmiddels vrijwel dagelijks mensen dood in de VS. dat was tot vorige week ook niet het geval.
Die nummers zijn toch redelijk dissonant met de rest van het geheel waar wordt gezegd dat de overgrote meerderheid thuis kan uitzieken. Is er een extra factor in het spel?quote:This "mild strain" has now killed four New Yorkers in less than a month and put 131 of the 330 confirmed cases in the hospital -- and those numbers are undoubtedly the tip of the iceberg.
De factor ontkenning. Nou de griep niet meer te stoppen valt wil men paniek voorkomen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:53 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Meer cases is meer doden. Simple statistics.
OVerigens, van de Effect Measure blog:
[..]
Die nummers zijn toch redelijk dissonant met de rest van het geheel waar wordt gezegd dat de overgrote meerderheid thuis kan uitzieken. Is er een extra factor in het spel?
Mja, wel met draconische maatregelen, maar de ziekte is daar (vooralsnog) niet dodelijk genoeg voor.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zeg ik al vanaf het begin. Een airborne virus dat makkelijk van mens tot mens overdraagbaar is, IS praktisch niet te stoppen.
Natuurlijk, als er zoveel mensen thuis kunnen blijven en niet een diagnose Swine Flu gesteld krijgen, maar het wel hebben, dan zouden het 131 van de 7500 kunnen zijn. Iets 'milder' nummer.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De factor ontkenning. Nou de griep niet meer te stoppen valt wil men paniek voorkomen.
Waarom specifiek Amsterdam ZO?quote:Op maandag 1 juni 2009 12:29 schreef buachaille het volgende:
24 nieuwe gevallen op de phillippijnen, in Australie is het aantal gevallen in een week verdubbeld naar 300 en de laatste dagen zijn er 5 nieuwe landen bijgekomen. Tot zover de update. Volgende week nieuws over Amsterdam ZO.
Omdat daar de volgens mij meest cosmopolitische gemeeenschap van NL huist. De ene week is men in London, een week later in Amsterdam, nog een week later in New York en dan weer in Lagos. Voeg daar een hoog percentage illegalen en mensen zonder ziekteverzekering bij en een virushaardje is geboren.quote:
quote:Vierde geval Mexicaanse griep.
BILTHOVEN - Bij een 25-jarige Nederlandse vrouw is Mexicaanse griep vastgesteld. Zij keerde op 30 mei terug uit New York.
Dat meldt het RIVM dinsdag. Het is de eerste keer dat een Nederlander de griep buiten Mexico heeft opgelopen.
De organisatie verwacht de komende weken meer terugkerende reizigers met deze griepvariant. De vrouw vloog van New York naar Londen met vlucht BA 2172 en vloog direct daarna vanaf Londen met vlucht BA 8111 naar Amsterdam.
Kans zeer klein
Het RIVM heeft de Britse autoriteiten geïnformeerd en die gaan medereizigers opsporen. Mogelijk zijn ze besmet op de vlucht van New York naar Londen. Volgens het RIVM is de kans dat tijdens de reis van Londen naar Amsterdam medepassagiers besmet zijn geraakt zeer klein, omdat het een korte reis betrof. Daarom zijn verdere maatregelen voor deze medepassagiers niet nodig.
Mensen uit de omgeving van de vrouw worden preventief behandeld.
Eerdere besmettingen in Nederland met dit griepvirus betroffen een 3-jarig kind, een 53-jarige vrouw en een 52-jarige man die in Mexico waren geweest en na terugkomst in Nederland ziek werden. Zij zijn allen weer hersteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |