Anders lees je je even in. Een antwoord op deze enorm afgezaagde vraag is al tig keer gegeven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:02 schreef Gia het volgende:
Wordt het overdreven?
Jaarlijks sterven er tussen de 250 000 tot een half miljoen mensen aan de gewone griep.
Aan de mexicaanse griep zijn slechts 70 mensen overleden?
Waarom is er jaarlijks geen ophef over de gewone griep?
Vraag is al -tig keer gesteld, maar een kort en incompleet antwoord is dat de mens er geen weerstand tegen heeft omdat het een compleet nieuw virus is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:02 schreef Gia het volgende:
Wordt het overdreven?
Jaarlijks sterven er tussen de 250 000 tot een half miljoen mensen aan de gewone griep.
Aan de mexicaanse griep zijn slechts 70 mensen overleden?
Waarom is er jaarlijks geen ophef over de gewone griep?
Hehe dat is wel geniaal eigenlijk. De ideale doodsteek voor de mediaquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:23 schreef Bananenman het volgende:
Ik zit nu in Cabo San Lucas, Mexico. Prima vertoeven hier, volgens mij trekt ook niemand zich wat van die griep aan hier. Genoeg toeristen en ik heb nog geen mondkapje gezien.
Er is altijd een natuurlijke weestand, ook wanneer dit griepvirus nieuw is. Tis niet alsof je zonder Tamiflu na 2 weken dood omkiept, m.a.w. het immuunsysteem doet zijn werk. Het wordt iig getriggerd. Tweede keer zal de trigger wel beter zijn door de memory T-cellsquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:38 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Vraag is al -tig keer gesteld, maar een kort en incompleet antwoord is dat de mens er geen weerstand tegen heeft omdat het een compleet nieuw virus is.
Gogo misreading posts?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:20 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Er is altijd een natuurlijke weestand, ook wanneer dit griepvirus nieuw is. Tis niet alsof je zonder Tamiflu na 2 weken dood omkiept, m.a.w. het immuunsysteem doet zijn werk. Het wordt iig getriggerd. Tweede keer zal de trigger wel beter zijn door de memory T-cells
The most common clinical findings of the 2009 H1N1 influenza outbreak in patients in the United States have been fever, chills, headache, upper respiratory tract symptoms, myalgias, arthralgias, and fatigue; vomiting and diarrhea have also been common, both of which are unusual features of seasonal influenzaquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:46 schreef Deceit het volgende:
Wat zijn de preziese (??) symptonen van deze ziekte?
Gewoon naar de huisarts gaan dus..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:46 schreef Deceit het volgende:
Wat zijn de preziese (??) symptonen van deze ziekte?
En kan je je ook laten testen? Gewoon bloed laten prikken?
wat?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:49 schreef buachaille het volgende:
In navolging van Hiv-parties zijn er nu in de USA figuren die H1N1 Swine Flu parties bezoeken om besmet te raken met het virus. Hoeveel gekker moet het nog worden
En dan lekker rondlopen in de samenleving, en gezellig met de bus, tram en metro.. dat egoïstische klotevolk zouden ze preventief moeten ruimenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:49 schreef buachaille het volgende:
In navolging van Hiv-parties zijn er nu in de USA figuren die H1N1 Swine Flu parties bezoeken om besmet te raken met het virus. Hoeveel gekker moet het nog worden
Deze mensen zijn de ware altruïsten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En dan lekker rondlopen in de samenleving, en gezellig met de bus, tram en metro.. dat egoïstische klotevolk zouden ze preventief moeten ruimen
Ja heel behulpzaam inderdaad...quote:
Ik verbaas me er ook steeds meer over dat er nog geen enkel bevestigd geval in Afrika is gemeld. Het kan gewoon bijna niet missen dat er verschillende Afrikaanse landen zijn met besmettingen. Wellicht houden overheden ze geheim? O.a. Zimbabwe heeft al een slecht genoeg imago zonder dat ook nog eens bekend wordt dat er een griepepidemie heerst.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:03 schreef LXIV het volgende:
Wat ik zeer opvallend vind is dat er nog geen enkele melding uit Afrika gekomen is. Dat zou dan het enige continent zijn dat gespaard is gebleven. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat men daar helemaal niet kan testen of iemand het heeft. Dus de kans op een werkelijke pandemie daar is heel groot, en hij speelt zich af zonder dat iemand het in de gaten heeft.
http://www.idemc.org/quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook steeds meer over dat er nog geen enkel bevestigd geval in Afrika is gemeld. Het kan gewoon bijna niet missen dat er verschillende Afrikaanse landen zijn met besmettingen. Wellicht houden overheden ze geheim? O.a. Zimbabwe heeft al een slecht genoeg imago zonder dat ook nog eens bekend wordt dat er een griepepidemie heerst.
Bevestigde gevallen zei ik.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:31 schreef mctondeusevis het volgende:
[..]
http://www.idemc.org/
Hier staan toch 3 mogelijke gevallen gemeld.
Beschikken ze wel over de technologie om het te testen? Ik kan me ook voorstellen dat in een land waar voortdurend mensen omvallen van Malaria, Aids, Cholera en andere ziekten een paar griepdoden niet echt opvallen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook steeds meer over dat er nog geen enkel bevestigd geval in Afrika is gemeld. Het kan gewoon bijna niet missen dat er verschillende Afrikaanse landen zijn met besmettingen. Wellicht houden overheden ze geheim? O.a. Zimbabwe heeft al een slecht genoeg imago zonder dat ook nog eens bekend wordt dat er een griepepidemie heerst.
Ze doen het uit puur egoïstische motieven iig, ze hopen een lichte griep te krijgen en dan weerstand op te bouwen tegen zwaardere varianten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |