Ja, gelukkig is dat de enige reden waarom ergens een ziekte uitbreekt.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Omdat de bevolkingsdichtheid daar vele malen hoger ligt.
Zodra het muteert kan je evengoed je immuniteit/weerstand weer kwijt zijn. NIET krijgen is nog altijd het bestequote:Op zondag 17 mei 2009 23:17 schreef poemojn het volgende:
Daarom kun je het waarschijnlijk beter nu krijgen.Nu is het nog een mild griepje, straks misschien een gemuteerd virus. Nu zijn er nog volop virusremmers verkrijgbaar in de ziekenhuizen en werken die ook nog, straks misschien niet meer (als het dus echt zo'n gevreesde pandemie zou worden tegen de herfst, wat nog altijd de vraag blijft).
quote:Op maandag 18 mei 2009 09:33 schreef buachaille het volgende:
In Egypte zijn 2 jongens ziek geworden van het H5N1-vogelgriepvirus. Het lijkt erop dat een tweede aanval op de mensheid is begonnen. 6 miljard mensen is de natuur kennelijk toch teveel.
en...
W.H.O. May Raise Alert Level as Swine Flu Cases Leap in Japan
The number of swine flu cases in Japan soared over the weekend, raising the likelihood that the World Health Organization will soon have to raise its pandemic alert level to 6, the highest level.
En hier hoesten en proesten ze je gewoon in je gezicht. * Hatsjoequote:Japan is well known in public health circles for being exceptionally nervous about flu; it has an aging population and a national obsession with cleanliness that makes even Switzerland look messy.
Masks are common on subways because it is considered rude to lack one if you are sneezing.
je bent vrij om een doekje voor te doen hoor, niemand neemt je dat kwalijkquote:Op maandag 18 mei 2009 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
[..]
En hier hoesten en proesten ze je gewoon in je gezicht. * Hatsjoe
k heb in ieder geval geleerd mijn hand voor mijn mond te doen.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
[..]
En hier hoesten en proesten ze je gewoon in je gezicht. * Hatsjoe
Ja ik ook, maar blijkbaar dus niet iedereenquote:Op maandag 18 mei 2009 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
k heb in ieder geval geleerd mijn hand voor mijn mond te doen.
japanners zijn grappigquote:Op maandag 18 mei 2009 12:53 schreef cemeteryslut het volgende:
ik zag hele zwermen japanse toeristen in brussel met mondkapjes afgelopen weekend.
tja, en daar gaat het dus fout!quote:Op maandag 18 mei 2009 13:07 schreef June. het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar blijkbaar dus niet iedereen
quote:Op maandag 18 mei 2009 13:07 schreef June. het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar blijkbaar dus niet iedereen
Gaat wel hard ineens, gelukkig is het nog niet dusdanig gemuteerd dat het (erg) dodelijk isquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:42 schreef Omentuva het volgende:
Hamtrax? WTF?
Bijna 10.000 gevallen nu, nadat de testresultaten van het weekend zijn binnengekomen. (1001 gevallen erbij.)
Mwah, als je de statistieken erbij pakt zie je de volgende data:quote:
Erg dodelijk is natuurlijk relatief. Normale griep heeft een CFR van minder dan 0.1 %, maar toch gaan er jaarlijks 250.000 tot 500.000 mensen aan dood volgens de WHO. Vogelgriep (H5N1) heeft iets van 1000 doden gemaakt en heeft een veel hogere CFR.quote:gelukkig is het nog niet dusdanig gemuteerd dat het (erg) dodelijk is
Mag ik je vragen wat je bron is voor de Case Fatality Rate (voor de Fok!kers die niet weten waar CFR voor staat) van de normale griep? Puur nieuwsgierigheid.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:01 schreef Omentuva het volgende:
Erg dodelijk is natuurlijk relatief. Normale griep heeft een CFR van minder dan 0.1 %, maar toch gaan er jaarlijks 250.000 tot 500.000 mensen aan dood volgens de WHO. Vogelgriep (H5N1) heeft iets van 1000 doden gemaakt en heeft een veel hogere CFR.
Waar ik me vooral zorgen om maak is hoe het vooral bij jongere mensen voorkomt, ook met de mensen die in het ziekenhuis belanden. (Meerderheid van de mensen in het ziekenhuis in America zijn jong.) Is dit vanwege een veel grotere hoeveelheid jongeren (kinderen, pubers incluis) die geinfecteerd zijn? Sommige data ondersteunt dit wel -- de eerdere uitbraken waren op scholen in America.
Wiki, die het weer van Reuters heeft gehaald.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Bierie het volgende:
[..]
Mag ik je vragen wat je bron is voor de Case Fatality Rate (voor de Fok!kers die niet weten waar CFR voor staat) van de normale griep? Puur nieuwsgierigheid.
quote:
Zeker. Vergelijk een klaslokaal van... 8 bij 8? (geen idee of de maten kloppen) waarin 25 mensen zitten met een gemiddelde kantoorwerkplek, waar er waarschijnlijk geen 25 mensen op 64 vierkante meter zitten.quote:Ik vermoed dat je die indruk kan krijgen ja. Maar eerder denk ik dat kinderen / jongeren veel nauwer contact hebben met elkaar dan volwassenen op het werk of elders.
Meh. Ik heb geen informatie gezien over de Mexicaanse doden, maar de Amerikaanse doden waren van verschillende leeftijden en hadden health problems. Een Cytokine Storm is nog niet bevestigd, iig, hoewel mutatie dat altijd kan veroorzaken. De Spaanse Griep (hoogste CFR van de laatste 3 flu pandemics) had dat wel, bijvoorbeeld.quote:Wat mij meer zorgen baart is dat de relatief hoge CFR zich vooral voordoet bij jong volwassenen en dat het eigen imuun systeem vermoedelijk een grote rol hierin speelt en zich tegen de patient keert.
Ja okee. Maar grootste verschil tussen de Mexicaanse doden en de Amerikaanse was dat in dat laatste er behandelt werd met Tamiflu en er enkele door onderliggende gezondheidsproblemen kwamen te overlijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:04 schreef Omentuva het volgende:
Meh. Ik heb geen informatie gezien over de Mexicaanse doden, maar de Amerikaanse doden waren van verschillende leeftijden en hadden health problems. Een Cytokine Storm is nog niet bevestigd, iig, hoewel mutatie dat altijd kan veroorzaken. De Spaanse Griep (hoogste CFR van de laatste 3 flu pandemics) had dat wel, bijvoorbeeld.
Naast 't feit dat er toen nog weinig anti-bacteriele medicijnen waren, dus een bacteriele longontsteking was ook geen goed iets.
Klopt, en ik kijk er dan ook niet naar uit om te zien hoe het virus zich verspreidt in India en China.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:15 schreef Bierie het volgende:
Bij de Mexicaanse patienten waren wel andere geluiden hierover. Mijn punt is als (ik zeg met nadruk als want de informatie in de media is zo betrouwbaar als de gemiddelde politicus) dat werkelijk zo is. Is dat natuurlijk wel een groot risico. Met name voor landen / populaties waar Tamiflu niet voor handen is.
Weinig, behalve een grote hoeveelheid tissues, soep-in-blik en andersoortige handigheidjes in huis halen voor als je een keer lang thuis moet blijven voor whatever reden. Je eerdere punt over de media is overigens erg to the point -- als we ons de twitter posts in eerdere topics nog herinneren... Ben persoonlijk allang blij dat de media al niet meer op elke viruscel een kilo Tamiflu aan het leggen is. Beetje té paniekerig.quote:Het is allemaal speculatie natuurlijk. Maar wat kan je anders op dit moment
ja dat is wel beetje het probleem hequote:Op woensdag 20 mei 2009 01:23 schreef Bananenman het volgende:
Ik zit nu in Cabo San Lucas, Mexico. Prima vertoeven hier, volgens mij trekt ook niemand zich wat van die griep aan hier. Genoeg toeristen en ik heb nog geen mondkapje gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |