In ruim 40 landen ter wereld is swine flu ontdekt. Theoretisch (bij gelijk vliegverkeer) zou het virus zcih al in 10 Afrikaanse landen moeten bevinden. In Egypte zijn er een aantal gevallen van H5N1 (vogelgriep) geconstateerd. Als die 2 mixen ontstaat de dodelijke "vliegende tering".quote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef hanglul het volgende:
het valt me mee dat het nog niet in Afrika (gevonden) is..
Gelukkig ben ik pas de Zondag na de Computex in Taipei.quote:H1N1 Lnfluenza Up-to-date On The Safety Measures
Dear Sir or Madam:
Welcome to Taipei! It is a great pleasure to have you as our guest. We trust that your stay will be comfortable and enjoyable.
In view of the recent outbreak of H1N1 Influenza affecting some countries globally, we would like to take this opportunity to bring you up-to-date on the safety measures taken in Taipei:
· The city government has developed a preparedness plan for a possible new H1N1 influenza pandemic ; all relevant employees have received anti-H1N1 influenza training.
Hotels are increasing the frequency of cleaning public areas, including washrooms, elevators, door handles, and other points of contact in public areas.
Hotels are in close communication with the Center for Disease Control in Taipei, and will implement additional measures as they recommend or as otherwise required.
The well-being of our guests and employees is our highest concern. In order to protect your health and prevent the possible spread of any viruses, we would also like to remind you of the followings:
· Visitors coming from regions known to be affected by the H1N1 influenza should monitor their body temperature two times a day ( once in the morning, once in the evening) for 7 days and keep a detailed record of recent travel history.
· If you suffer any flu symptoms such as fever, coughing, sore throat, runny nose, headache, muscle aches, diarrhea, etc., please put on a gauze mask and contact the hotel reception immediately. They will be able to assist you with any necessary medical arrangements.
· The gauze is available in the hotel reception area.
· Various alcohol-based cleansers have been placed at hotel entrances and in front of elevator landings on each floor. Please clean and sanitize your hands before and after using the elevators or when entering or leaving the hotel.
Your cooperation in this matter is highly appreciated. If there is anything else we can do to make your stay more comfortable, please contact any one of us at your convenience.
Mayor of Taipei City
May 27, 2009
Dan is er inderdaad niets aan de hand.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik pas de Zondag na de Computex in Taipei.
Er is sowieso al weinig aan de handquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan is er inderdaad niets aan de hand.
Wie zegt dat dit niet zo is. In de meerderheid van de gevallen voelt de geinfecteerde zich een paar dagen wat minder lekker. Geen reden voor een Nederlander om meteen naar de dokter te gaan. Een wetenschapper uit de VS schatte het aantal geinfecteerden daar op 100.000, waarvan het gros niet eens wist geinfecteerd te zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:49 schreef buachaille het volgende:
30.000 britten zijn al getroffen door swine flu: http://www.independent.co(...)ientist-1690130.html
Ik kan het me echt niet voorstellen, als dat het geval zou zijn dan zouden er in NL ook veel meer gevallen moeten rondlopen.
Je zou voor één keer in je leven gelijk kunnen hebben: http://www.123tcm.com/en/component/joomrss/?task=iframe&format=raw&id=7030quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit niet zo is. In de meerderheid van de gevallen voelt de geinfecteerde zich een paar dagen wat minder lekker. Geen reden voor een Nederlander om meteen naar de dokter te gaan. Een wetenschapper uit de VS schatte het aantal geinfecteerden daar op 100.000, waarvan het gros niet eens wist geinfecteerd te zijn.
Dat er zo weinig mensen 'echt' ziek van worden zou er ook op duiden dat het nog minder serieus is dan initieel is gedacht. (Hoewel dit gedeeltelijk wishful thinking is.) De infectivity (spelling?) is dan wel hoog, maar de lethality minder. Yep, ik heb weer een Pandemic 2 zitten spelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je zou voor één keer in je leven gelijk kunnen hebben: http://www.123tcm.com/en/component/joomrss/?task=iframe&format=raw&id=7030
Dat zeg ik al vanaf het begin. Een airborne virus dat makkelijk van mens tot mens overdraagbaar is, IS praktisch niet te stoppen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:35 schreef LXIV het volgende:
De officiele teller staat iig bijna op 16.000. En in Afrika is nog niet eens gemeten! Ik denk dat de verspreiding niet te stoppen is. We kunnen ons beter richten op bestrijding van de ziektesymptomen zelf. De meesten van ons hier zullen ten prooi aan varkensgriep vallen. Maar zeer weinigen zullen er aan sterven.
[ afbeelding ]
Meer cases is meer doden. Simple statistics.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Er gaan inmiddels vrijwel dagelijks mensen dood in de VS. dat was tot vorige week ook niet het geval.
Die nummers zijn toch redelijk dissonant met de rest van het geheel waar wordt gezegd dat de overgrote meerderheid thuis kan uitzieken. Is er een extra factor in het spel?quote:This "mild strain" has now killed four New Yorkers in less than a month and put 131 of the 330 confirmed cases in the hospital -- and those numbers are undoubtedly the tip of the iceberg.
De factor ontkenning. Nou de griep niet meer te stoppen valt wil men paniek voorkomen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:53 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Meer cases is meer doden. Simple statistics.
OVerigens, van de Effect Measure blog:
[..]
Die nummers zijn toch redelijk dissonant met de rest van het geheel waar wordt gezegd dat de overgrote meerderheid thuis kan uitzieken. Is er een extra factor in het spel?
Mja, wel met draconische maatregelen, maar de ziekte is daar (vooralsnog) niet dodelijk genoeg voor.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zeg ik al vanaf het begin. Een airborne virus dat makkelijk van mens tot mens overdraagbaar is, IS praktisch niet te stoppen.
Natuurlijk, als er zoveel mensen thuis kunnen blijven en niet een diagnose Swine Flu gesteld krijgen, maar het wel hebben, dan zouden het 131 van de 7500 kunnen zijn. Iets 'milder' nummer.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De factor ontkenning. Nou de griep niet meer te stoppen valt wil men paniek voorkomen.
Waarom specifiek Amsterdam ZO?quote:Op maandag 1 juni 2009 12:29 schreef buachaille het volgende:
24 nieuwe gevallen op de phillippijnen, in Australie is het aantal gevallen in een week verdubbeld naar 300 en de laatste dagen zijn er 5 nieuwe landen bijgekomen. Tot zover de update. Volgende week nieuws over Amsterdam ZO.
Omdat daar de volgens mij meest cosmopolitische gemeeenschap van NL huist. De ene week is men in London, een week later in Amsterdam, nog een week later in New York en dan weer in Lagos. Voeg daar een hoog percentage illegalen en mensen zonder ziekteverzekering bij en een virushaardje is geboren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |