*zucht* deze discussie voeren we dan wel ff Privé.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:05 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja en dat is dus niet de instelling die je behoord te hebben als je op bezoek komt bij mensen die een programma in elkaar draaien. Zulke mensen kunnen ze hier niet gebruiken. Als je hier werkt moet je weten wat relevant is om naar buiten te brengen en wat niet. Ik begrijp werkelijk niet dat jij alles dat je hebt gehoord of gezien klakkeloos op het i-net plempt.
Ik beschuldig je niet, ik zeg alleen dat ik nu begrijp waarom de crew sceptisch is over FOKkers als jij zelf zegt dat je alles wat je daar te horen krijgt klakkeloos op FOK dumpt.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nu beschuldig je mij van dingen waar je absoluut geen weet van hebt.
Als ik ergens ben of meehelp als FOK!ker dan doe ik het natuurlijk ook om FOK! te helpen, dus met een zekere journalistieke verantwoordelijkheid.
Dus dat.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik beschuldig je niet, ik zeg alleen dat ik nu begrijp waarom de crew sceptisch is over FOKkers als jij zelf zegt dat je alles wat je daar te horen krijgt klakkeloos op FOK dumpt.
Over journalistieke verantwoordelijkheid gesproken.
Dat zeg ik toch niet... Natuurlijk let ik wel op wat ik doe en wat ik niet doe, maar om nou panisch alles onder de pet te gaan houden vind ik ook weer zo wat. Je maakt een ervaring mee die je wilt delen met anderen.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik beschuldig je niet, ik zeg alleen dat ik nu begrijp waarom de crew sceptisch is over FOKkers als jij zelf zegt dat je alles wat je daar te horen krijgt klakkeloos op FOK dumpt.
Over journalistieke verantwoordelijkheid gesproken.
het hangt er geheel vanaf wat naar buiten wordt gebracht natuurlijk. Met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind. Verder zou openheid een grote rol spelen in het hele project van the bunker en in dat licht bekeken wordt er misschien zelfs wel MINDER naar buiten gebracht dan misschien zou moeten. Ik heb het idee dat daarin de juiste balans nog niet helemaal is gevonden.quote:
hear hearquote:Op maandag 4 mei 2009 14:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Wat ik mij afvraag is het volgende:
Zijn er geen werkzaamheden die gedaan kunnen worden door Fokkers die gewoon thuis zitten? Ik neem aan dat er voor de komende dagen al vrij veel op de plank ligt dat uitgezocht kan worden en/of gestroomlijnd?
Probeer mensen te strikken die per dag twee uurtjes (of meer) wat willen en kunnen doen en het, desnoods met meerdere thuiswerkers (die met elkaar in contact staan), panklaar aan kunnen bieden.
Mijn algemene indruk is dat er nog steeds redelijk achter de feiten aangehold wordt en veel ad-hoc gedaan wordt? Probeer even wat rust te creëren en krijg het organisatorisch op orde. Als iedereen zich overal mee gaat bemoeien (zie ook dit topic) loopt toch alles door elkaar heen en kost het meer tijd dan noodzakelijk?
Gewoon één goede regievoerder die precies bijhoudt wie waar mee bezig is en de status bijhoudt. We noemen dat een fucking projectleider, dus Dementor, gebruik je skills, doe geen uitvoerende werkzaamheden maar maak je waar. Goffer man, wat een vet leuke klus zou dit voor je zijn
Bij FOK is lekken uit de crewfora toch ook banwaardig? En volgens mij staat dat ook zwart op wit.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:14 schreef Danny het volgende:
[..]
het hangt er geheel vanaf wat naar buiten wordt gebracht natuurlijk. Met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind. Verder zou openheid een grote rol spelen in het hele project van the bunker en in dat licht bekeken wordt er misschien zelfs wel MINDER naar buiten gebracht dan misschien zou moeten. Ik heb het idee dat daarin de juiste balans nog niet helemaal is gevonden.
Maar natuurlijk moet niet zomaar alles klakkeloos neergeplempt worden. Een geheimhoudingscontract vind ik dan weer het andere uiterste, maar dat ben ik.
Ik geloof zonder meer dat dingen beter gaan dan voor vorige week vrijdag. Maar als ik in dit topic mensen van Fok! en de Bunker dingen hoor roepen, die voor mijn gevoel op vergaderingen thuis horen en vooral niet hier, er van beide kanten meer woordvoerders schijnen te zijn, dan kan dat toch nog wel een stukje beter.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:05 schreef Dementor het volgende:
[..]
Juist het tegenovergestelde.
Vanaf vrijdag kwam er hier veel meer rust in de tent en ging alles een stuk gestroomlijnder.
PL zijn is leuk en aardig maar gaat een beetje lastig als er op bepaalde dagen niemand anders rondloopt.
De boel draaiende houden met een skeleton crew vergt enorm veel energie (2 uur slaap op de teller vandaag).
Geheel mee eens.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:05 schreef Juud79 het volgende:
Ja en dat is dus niet de instelling die je behoort te hebben als je op bezoek komt bij mensen die een programma in elkaar draaien. Zulke mensen kunnen ze hier niet gebruiken. Als je hier werkt moet je weten wat relevant is om naar buiten te brengen en wat niet. Ik begrijp werkelijk niet dat jij alles dat je hebt gehoord of gezien klakkeloos op het i-net plempt.
er wordt wel gekeken wat er gelekt wordt. verder is het een regel inderdaad, maar geen contract ofzo. als je crewlid wordt hoef je niets te tekenen ofzo. Kwestie van onderling vertrouwen.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:16 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Bij FOK is lekken uit de crewfora toch ook banwaardig? En volgens mij staat dat ook zwart op wit.
Geheel mee oneens. Als je daar werkt breng je per definitie helemaal niets naar buiten, tenzij je een officiële woordvoerder bent , want daar heb je die woordvoerders voorquote:Op maandag 4 mei 2009 15:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Geheel mee eens.
Daarom ben ik ook geen voorstander van PM's en msn in dit soort trajecten, die maken die geheimhouding minder controleerbaar.
Maak één vragen topic, waarin de antwoorden komen. Kan iedereen zien wat er gezegd is.
True. Ik kan me niet herinneren ooit iets getekend te hebben idd. Maar wanneer het echt nodig is, kan een getekend contract je helpen. In geval van FOK kost het je een fortuin aan postzegels om overal de geheimhoudingsformulieren te verspreiden.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:22 schreef Danny het volgende:
[..]
er wordt wel gekeken wat er gelekt wordt. verder is het een regel inderdaad, maar geen contract ofzo. als je crewlid wordt hoef je niets te tekenen ofzo. Kwestie van onderling vertrouwen.
Dat hoeft ook niet.. jij kunt bannen wie je wilt, dus er is geen contract nodig.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:22 schreef Danny het volgende:
[..]
er wordt wel gekeken wat er gelekt wordt. verder is het een regel inderdaad, maar geen contract ofzo. als je crewlid wordt hoef je niets te tekenen ofzo. Kwestie van onderling vertrouwen.
Ja ik ook, dat zou wel wat strakker en overzichtelijker mogen.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Bram mag zo mijn PM box nakijken, dit soort dingen gaan op basis van vertrouwen.
Het lijkt me een goed idee als we een centraal topic aanmaken zodat hier alle vragen, "blunders" en andere feedback in vermeld kan worden.
Dat maakt het voor mij ook veel makkelijker want op dit moment spring ik van hot naar her in het subforum.
iemand bannen staat nou niet direct gelijk aan iemand voor de rechter slepen. ik vraag me wel af wat er in dat contract staat en wat dan wel en niet bekendgemaakt mag worden (en wat FOK! eraan heeft om mensen daar neer te zetten die vervolgens geen exclusieve behind the scenes dingen mag plaatsen).quote:Op maandag 4 mei 2009 15:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet.. jij kunt bannen wie je wilt, dus er is geen contract nodig.
Mbt het geheimhoudingscontract kan er een boete afgedwongen worden voor de rechter.
Een goed communicatieplan, wie zegt wat, waar en wanneerquote:Op maandag 4 mei 2009 15:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja ik ook, dat zou wel wat strakker en overzichtelijker mogen.
Oneens, in zake de samenwerking met Fok zijn het niet alleen de woordvoerders die info naar buiten brengen. Dementor doet dat, ik doe dat en zo zijn er nog wat anderen. Heel vaak gaat dat in overleg, soms ook niet, aangezien wij inmiddels ook zelf goed weten wat we wel en niet kunnen posten op Fok.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Geheel mee oneens. Als je daar werkt breng je per definitie helemaal niets naar buiten, tenzij je een officiële woordvoerder bent , want daar heb je die woordvoerders voor![]()
De opmerking van Juud is er eentje die ik bijvoorbeeld niet kan waarderen. Het stelt de ene medewerker namelijk boven de andere (geschikt versus ongeschikt) en Juud gaat daar bij mijn weten totaal niet over.
Juud baseert dit op wat de makers ons te kennen hebben gegeven.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Geheel mee oneens. Als je daar werkt breng je per definitie helemaal niets naar buiten, tenzij je een officiële woordvoerder bent , want daar heb je die woordvoerders voor![]()
De opmerking van Juud is er eentje die ik bijvoorbeeld niet kan waarderen. Het stelt de ene medewerker namelijk boven de andere (geschikt versus ongeschikt) en Juud gaat daar bij mijn weten totaal niet over.
Edit: er komt heibel van omdat mensen zich tekort gedaan voelen en zulks. In de trant van "Huh, jij voelt je wel geschikt en Pietje vind je maar niks?, wtf"![]()
Het lijkt me logisch dat je, als je daar binnen bent geweest, niet meer vertelt dan wat er verteld mag worden.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
Juud baseert dit op wat de makers ons te kennen hebben gegeven.
Inzet en loyaliteit boven alles.
Dat iemand komt klussen en vervolgens allerlei inside info verspreid en The Bunker expres negatief belicht door zowel posts als topics aan te maken is not done.
Fok! zou hier eventueel ook schade van kunnen onder vinden c.q het is niet goed voor de relatie tussen Fok! en The Bunker.
Juud, wij weten niet exact wie wat doet, maak dat eens duidelijk in een communicatie topic, incl. verantwoordelijkheden? Desnoods in de TBO COS (de eerste posting).quote:Op maandag 4 mei 2009 15:29 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Oneens, in zake de samenwerking met Fok zijn het niet alleen de woordvoerders die info naar buiten brengen. Dementor doet dat, ik doe dat en zo zijn er nog wat anderen. Heel vaak gaat dat in overleg, soms ook niet, aangezien wij inmiddels ook zelf goed weten wat we wel en niet kunnen posten op Fok.
Ik ken dat contract ook niet (had het wel willen weten overigens en niet dit bij toeval hier willen vernemen) maar ik vraag me af of dat enige zin heeft. Heb het dus ook nooit hoeven tekenen en ik ben er toch al aardig wat keer geweest inmiddels.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:28 schreef Danny het volgende:
iemand bannen staat nou niet direct gelijk aan iemand voor de rechter slepen. ik vraag me wel af wat er in dat contract staat en wat dan wel en niet bekendgemaakt mag worden (en wat FOK! eraan heeft om mensen daar neer te zetten die vervolgens geen exclusieve behind the scenes dingen mag plaatsen).
Ik wilde zelf ook nog een of twee dagen die kant op, maar ik teken niets dus dat feest gaat niet door.
Dat zou nogal raar zijn. De afspraak is duidelijk; FOK! wordt in geen enkele wijze beperkt op inhoud. Alle moderatie e.d. is in handen van FOK! en the bunker heeft daar feitelijk niets over te zeggen. Daar was Bram het expliciet mee eens.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
Juud baseert dit op wat de makers ons te kennen hebben gegeven.
Inzet en loyaliteit boven alles.
Dat iemand komt klussen en vervolgens allerlei inside info verspreid en The Bunker expres negatief belicht door zowel posts als topics aan te maken is not done.
Fok! zou hier eventueel ook schade van kunnen onder vinden c.q het is niet goed voor de relatie tussen Fok! en The Bunker.
Ga om tafel jongens, tik het voor eens en altijd goed af. Het hoort hier volgens mij echt niet thuisquote:Op maandag 4 mei 2009 15:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zou nogal raar zijn. De afspraak is duidelijk; FOK! wordt in geen enkele wijze beperkt op inhoud. Alle moderatie e.d. is in handen van FOK! en the bunker heeft daar feitelijk niets over te zeggen. Daar was Bram het expliciet mee eens.
Dat is wel een nadeel trouwens van meerdere mensen die dingen melden; jij of juud79 of wie ook kan een uitspraak als deze doen en dat wordt dan door veel mensen als waarheid aangenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |